Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
https://obrazki.elektroda.pl/2823437700_... Motywacja Naprawiając różnego rodzaju joysticki od konsol retro, niezbędną potrzebą była diagnoza stanu takiego urządzenia. Każdorazowe wyciąganie innej konsoli z szuflady, podłączanie do niej kontrolera, włączanie TV, szukanie odpowiedniego kartridża z grą, aby móc przetestować wszystkie...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
Jak mogę odpiąć turbo? Przewód intercooler - kolektor ssący rozpinasz. Przewód rozpięty-żadnych zmian, więc chyba turbo ok, do str gorącej suche, od str zimnej suche,od str do intercoolera(przewody do intercoolera suche) dwie kropelki. Wydaje mi się że dziś kopci mniej, może wieczorem przegonię go i wypali resztki. Dodano po 3 może to być uszczelka...
Witam. Mam problem z moim Leonem z silnikiem 1.8t AUQ. Auto kupiłem parę miesięcy temu i po zakupie zaczęły się przygody okazało się że jest pęknięty gumowy przewód odmy następnie pęknięty kolektor wydechowy + popękana żeliwna muszla turbiny. Po tym wszystkim auto przy rozpędzaniu delikatnie poszarpuje. Proszę o analizę logów jak dla mnie to przeładowuje...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
https://obrazki.elektroda.pl/8264744000_... Ja znalazłem w internecie takie zdjęcie i np. wg. niego można sie zorientować gdzie maja być umieszczone elektrozawór turbo i czujnik cisnienia . Pewnie gdybym dłużej poszukał to bym znalazł jak mają być podłączone podciśnienia ale mi sie nie chce . :D Wolę napisać: Na vacu-pompie jest plastikowy...
''fil2006'' o tym co piszesz to chyba te kolektory są w nowszych silnikach.A moja omega jest z 1995r.może nie znam się na tym dobrze ale kolektor był myty w środku i nic nie było widać żeby były jakieś przepustnice. a w kolektorze mam od spodu wkręcony czujnik doładowania.a od króćca który wystaje pod kolektorem jest podłączony przewód do elektrozaworu....
Wracając do tematu puki co olej nie pojawia się przy turbo (może ze względu na niską temperaturę zewnętrzną), ale nadal kopci. Problemem okazał się jest układ wydechowy po stronie kierowcy. Okopcona jest lewa strona silnika włącznie z krzyżakiem na maglownicy i przewodami gumowymi od układu chłodzenia. Czy tam idzie jakiś przewód od EGR-a ? bo sam kolektor...
Witam, piszę post ponieważ nie mogę znaleźć informacji co może być przyczyną moim problemów a informację które są w necie, ich nie rozwiązują. Mianowicie mam Seat Leon 1.9 TDI 110km 2002r. Od roku borykam się brakiem mocy lub błędami ECU. Aktualnie do około 2tys mam mało mocy. Rzeczy które zrobiłem: - Wymieniłem przepływomierz (dwa razy w ciągu roku)...
Witam, Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Było wiele tematów o tym błędzie jednak dalej nie mogę sobie z tym poradzić. P1297 Pressure drop between Turbo and Throttle Valve (Check D.V.) diagnozowany Launchem X431. Kiedy tylko błąd się pojawi obroty dostają świra. Zaczęło się od uszkodzonego termostatu i ssania korka oleju. Po wymianie termostatu...
Też sie nad tym zastanawiałem ale sprzedawca z serwisu nagaz24 powiedział że tak sobie nie mogę zamienić parownika jeśli mam ig1 Turbo bo że niby zmianą parownika moge sterownik od gazu uszkodzić. Troszkę mi się tu wierzyć nie chce ale biorę to pod uwagę. I dlatego wolę zapytać.I jeszcze mam pytanie gdzie powinien być wpięty przewód o podcisnienia od...
Nie wiem co powiedzieć... Klient też mówi mi: jak to możliwe??!! I słucha tego co mu mówię z niedowierzaniem. Sam się równiez dziwię. Na liczniku jest 160000km. Samochód zakupiony osobiscie przez właściciela (3lata temu) od koncesjonera saaba w belgii z pisemną gwarancją. Także niemozliwe żeby licznik przekręcony. No dziwne... Ale tak jest... Tłoki...
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
egr, szczelnosc przewodu od turbo to kolektora ssacego, turbina, przepływka, paliwo, wtryskiwacze? Podaj wiecej szczegułów.
No tak to typowe miejsca wycieków. Reduktor przeważnie puszcza wężykiem podciśnienia. A wtryskiwacze normalnie przewodami do kolektora.
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący.
Wygląda na uszkodzenie przewodów powietrza na linii turbo-przewody-intercooler-kolektor ssący. Dziura będzie mała i trudna do zlokalizowania.
Nie do końca wszystko rozumiem. Gumowy przewód na podciśnienie oznacza ,że gdzie mam go podłączyć tzn do kolektora ssącego przed turbiną czy do jakiegoś podcićnieniomierza (regulatora podciśnienia)?
Z opisu wynika że masz nieszczelność na drodze turbo-przewody-intercoller-kolektor ssący.
Mnie chodzi o przewód idący od turbo do kolektora tam trzeba szukać oliwy.
W jakiej kondycji turbina ? Dmucha coś kolwiek? przewody od turbo to kolektora sprawdzone pod kątem pęknięć?
Jeśli dobrze pamiętam, to map sensor jest na pasie przednim nad wentylatorem chłodnicy i odchodzi od niego przewód plastikowy do kolektora ssącego. Zobacz, czy nie masz wolnej wtyczki 3-pin w tych okolicach.
Witam. Przyczyną twojego problemu może być pęknięty lub zatkany przewód od turbo do bostera . Sprawdź najpierw ten przewód jak będzie wszystko ok to wkręć trochę boster powinno pomóc. Może autko kopciło i ktoś nie chciał inwestować i wykręcił boster zmniejszając w ten sposób dawkę paliwa. Powodzenia i napisz jak usuniesz problem przyda się innym.(boster...
Witam, mam problem z Passatem 1Z - nie ma mocy, maksymalne doładowanie 0,3 bara mimo zadawanego ~0,9 bara przy maksymalnym obciążeniu. Co sprawdziłem : -N75 wymieniony wraz z wężykami, podłączony prawidłowo, -Przewód z kolektora do sterownika silnika wymieniony, -Turbo kręci się normalnie, nie ma luzów, nie gwiżdże, wirnik wygląda ok, sztanga pracuje...
Sprawdż ciśnienie doładowania,przewody turbina - kolektor sący.Umnie jak przesadze to potrafi zsunąć przewód z kolektora.
Tam nie będzie ciśnienia, cieśninie pojawi się gdy turbo będzie ładować. Sprawdź dokładnie wszystkie przewody podciśnieniowe i od turbo do kolektora. Najlepiej je wyjąć i dokładnie obejrzeć.
Czarny dym i brak oleju to najszybsza opcja puszczające olej turbo. Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej. Migająca kontrolka sygnalizuje błąd, musisz sprawdzić pod kompem. Turbo suche
Widziałem w internecie, że przerabiali. Temu pytam: może ktoś próbował, a żeby wstawić mechaniczną pompę, kolektory od 1.9 da się dobrać, przewód zasilania i spływu turbo da się ogarnąć. Mam chęć spróbować coś zbudować, nawet jakby się rozleciał — tanio go kupiłem. Jak to mówią w "dobre imię motoryzacji":D
Przewód miedzy pokrywą a kolektorem ssącym wyrzuciłem i zaślepiłem przyłącza. Ja nie chciałem żadnych oparów wrzucać w układ dolotowy wiec peszel z prawej strony poprowadziłem pod podwozie a przyłącze które znajduję się przy rurze dolotowej od turbo (to z wtyczką i dwoma przewodami) zaślepiłem. PS ta krótka rurka (w dolocie przed samym turbo) z wtyczką...
Najprawdopodobniej uszkodzony przewód po stronie ciśnieniowej turbiny na drodze turbo-intercooler, lub intercooler-kolektor ssący. Gwizdy i świsty o tym by świadczyły.
Posprawdzaj czy nie ma oleju w kolektorze ssącym i w rurach doprowadzających do kolektora żeby czasem nie zassał bo go nie zgasisz dopóki nie wypali oleju z rur a jak sobie weźmie nie raz więcej na cylinder to i korbowód ugnie.Ale jak ściągniesz przewód z kolektora to turbo po dodaniu gazu jak będzie olej w przewodach to go wyrzuci.
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Uważam ze Twój plan jest trochę nie w tym kierunku. Jeśli turbo się rozsypalo to w pierweszej kolejności sprawdz sprężanie w silniku i ciśnienie oleju. Jeśli zakładałes inna, używana turbine to być może też jest wadliwa i dlatego znowu zbiera się olej. Zdejmij przewód od egr przy próbie odpalenia bo czasami jest tak brudny ze się zatnie i będzie dławił...
turbina 400 rury dolotowe ok 150 200 zl przerobka kolektora wydechowego100zl przewody olejowe do turbo 80 100zl
To normalne, jeśli wyrzuca niewielkie kropelki oleju, turbina zasysa również przedmuchy z odmy (skrzyni korbowej). Zamontuj przewód miedzy turbo a kolektorem- ściśnij go , poproś kogoś aby na ciepłym silniku dodał gwałtownie gazu,gdy silnik wejdzie na obroty to przewód powinien się "napompować"..Normalnie powinno się podłączyć manometr i dokonać jazdy...
Do sprawdzenia zawór odmy "czerwony grzybek" w kolektorze ssącym, następnie membrana odmy w pokrywie zaworów oraz kontrolnie zawór zwrotny przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
Aby zmierzyć ciśnienie doładowania turbo, potrzebny Ci będzie ciśnieniomierz do takowych pomiarów, można go kupić w większości sklepów motoryzacyjnych,lub porzyczyć , jeszcze jedna opcja, jechać do mechanika aby on sprawdził ciśnienie, jeśli zdecydujesz się sam bawić , to mając już zegar , trzeba wpiąć się nim w przewód pomiędzy turbo a kolektorem ssącym,...
Każdy użytkownik samochodu z Turbo (szczególnie tuningowanego) powie że najpierw rozgrzej silnik później ciśnij gaz (jeśli chcesz aby długo żyła turbosprężarka ) a po każdej jeździe odczekaj co najmniej minute chyba że była to bardzo szybka jazda to nawet do 3-ch minut przed wyłączeniem silnika. Świst może być spowodowany brudnym filtrem powietrza -...
Sprawdź tak. Wywal wąż łączący przepływke i turbo. Przy turbinie papodaj powietrze. Sprawdzisz wtedy cały układ, czyli przewody, IC, kolektor, egr itp. Objawy, które opisujesz wskazują właśnie na nieszczelności dolot. Dla pewności możesz jeszcze podłączyć urządzenie diagnostyczne I w czasie przyśpieszania zerknąć na wartość doładowania.
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Turbo szaleje to i błąd przepływu wywala. Zrób porządek z przewodami od turbiny do kolektora dolotowego
Witam właśnie przekładam silnik w Iveco 3510 2.8TD . Kupiłem drugi silnik i tu mam mały problem z turbo. W moim silniku turbo jest połączone z kolektorem ssącym. W silniku który kupiłem turbo jak i kolektor ssący ma wyjścia na intercooler ( mój jest bez intercoolera) mocowanie i przewody do smarowania turbo są identyczne i wszystko by pasowało gdybym...
Witam.Miałem podobną wadę w moim samochodzie.Przyczyny były dwie.Zużyte turbo i uszkodzony czujnik podciśnienia.Opisujesz że w przewodach podłączonych do turbiny jest smoła,jak to możliwe skoro turbo niby po remoncie.Powinno byc czyste.Czujnik podciśnienia może byc uszkodzony lub przewód łączący go z kolektorem ssącym może byc pęknięty i silnik pracuje...
przewód kolektor przewód turbo kolektor przewód
wymienić gniazdo zasilać podłączenie drukarki routera zmiana passat
scilab wykres sterowanie przekaźnikami
Massey Ferguson 8043 L0402 – błąd czujnika położenia podnośnika EHR MAN LE 8.140 EDC MS5 NBF Signal Fault – Needle-Lift Sensor Injector Issue, Symptoms, and Testing