Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący.
Mnie chodzi o przewód idący od turbo do kolektora tam trzeba szukać oliwy.
Jak mogę odpiąć turbo? Przewód intercooler - kolektor ssący rozpinasz.
Czarny dym i brak oleju to najszybsza opcja puszczające olej turbo. Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej. Migająca kontrolka sygnalizuje błąd, musisz sprawdzić pod kompem. Turbo suche
Posprawdzaj czy nie ma oleju w kolektorze ssącym i w rurach doprowadzających do kolektora żeby czasem nie zassał bo go nie zgasisz dopóki nie wypali oleju z rur a jak sobie weźmie nie raz więcej na cylinder to i korbowód ugnie.Ale jak ściągniesz przewód z kolektora to turbo po dodaniu gazu jak będzie olej w przewodach to go wyrzuci.
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Sprawdż ciśnienie doładowania,przewody turbina - kolektor sący.Umnie jak przesadze to potrafi zsunąć przewód z kolektora.
Najprawdopodobniej uszkodzony przewód po stronie ciśnieniowej turbiny na drodze turbo-intercooler, lub intercooler-kolektor ssący. Gwizdy i świsty o tym by świadczyły.
To normalne, jeśli wyrzuca niewielkie kropelki oleju, turbina zasysa również przedmuchy z odmy (skrzyni korbowej). Zamontuj przewód miedzy turbo a kolektorem- ściśnij go , poproś kogoś aby na ciepłym silniku dodał gwałtownie gazu,gdy silnik wejdzie na obroty to przewód powinien się "napompować"..Normalnie powinno się podłączyć manometr i dokonać jazdy...
Nie do końca wszystko rozumiem. Gumowy przewód na podciśnienie oznacza ,że gdzie mam go podłączyć tzn do kolektora ssącego przed turbiną czy do jakiegoś podcićnieniomierza (regulatora podciśnienia)?
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
Witam. Przyczyną twojego problemu może być pęknięty lub zatkany przewód od turbo do bostera . Sprawdź najpierw ten przewód jak będzie wszystko ok to wkręć trochę boster powinno pomóc. Może autko kopciło i ktoś nie chciał inwestować i wykręcił boster zmniejszając w ten sposób dawkę paliwa. Powodzenia i napisz jak usuniesz problem przyda się innym.(boster...
podobny objaw daje też pęknięty przewód doprowadzający powietrze z turbo do kolektora ssącego. Autko działa prawidłowo do ok 2 tys obrotów, a powyżej jest strasznie mułowate. Przy większym pęknięciu słychać z przodu jakby chodził odkurzacz. Na biegu jałowym, bez obciążenia nawet przy obrotach pod 5 tys ciężko jest to wykryć, chyba że dziura jest już...
Aby zmierzyć ciśnienie doładowania turbo, potrzebny Ci będzie ciśnieniomierz do takowych pomiarów, można go kupić w większości sklepów motoryzacyjnych,lub porzyczyć , jeszcze jedna opcja, jechać do mechanika aby on sprawdził ciśnienie, jeśli zdecydujesz się sam bawić , to mając już zegar , trzeba wpiąć się nim w przewód pomiędzy turbo a kolektorem ssącym,...
Uważam ze Twój plan jest trochę nie w tym kierunku. Jeśli turbo się rozsypalo to w pierweszej kolejności sprawdz sprężanie w silniku i ciśnienie oleju. Jeśli zakładałes inna, używana turbine to być może też jest wadliwa i dlatego znowu zbiera się olej. Zdejmij przewód od egr przy próbie odpalenia bo czasami jest tak brudny ze się zatnie i będzie dławił...
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
Witajcie. Mam pytanie, od jakiegoś czasu a zimą widzę, że poci mi się ten wężyk. Czy ktoś się orientuje w autach VAG (Golf IV, A3, Octavia, Leon), co to jest? Czy to przewód olejowy? Silnik 1,8 turbo. To jest w okolicy przepustnicy/kolektora, niedaleko bagnetu oleju, ale wyżej niż filtr oleju. Zamieszczam poglądowe: http://obrazki.elektroda.pl/9474475600_1...
egr, szczelnosc przewodu od turbo to kolektora ssacego, turbina, przepływka, paliwo, wtryskiwacze? Podaj wiecej szczegułów.
Witam.Miałem podobną wadę w moim samochodzie.Przyczyny były dwie.Zużyte turbo i uszkodzony czujnik podciśnienia.Opisujesz że w przewodach podłączonych do turbiny jest smoła,jak to możliwe skoro turbo niby po remoncie.Powinno byc czyste.Czujnik podciśnienia może byc uszkodzony lub przewód łączący go z kolektorem ssącym może byc pęknięty i silnik pracuje...
Wygląda na uszkodzenie przewodów powietrza na linii turbo-przewody-intercooler-kolektor ssący. Dziura będzie mała i trudna do zlokalizowania.
Przewód miedzy pokrywą a kolektorem ssącym wyrzuciłem i zaślepiłem przyłącza. Ja nie chciałem żadnych oparów wrzucać w układ dolotowy wiec peszel z prawej strony poprowadziłem pod podwozie a przyłącze które znajduję się przy rurze dolotowej od turbo (to z wtyczką i dwoma przewodami) zaślepiłem. PS ta krótka rurka (w dolocie przed samym turbo) z wtyczką...
Między turbo a katem 3 śruby Katalizator ma dwa wsporniki po odkręceniu ich można go odsunąć od turbo Spływ oleju 2 śruby m6 Smarowanie turbo 1 rurka można odkręcić na rogu głowicy Turbina do kolektora wydechowego na 3 śrubach Poza tym rura do filtra powietrza do wyjęcia i przewód do intercolera do odsunięcia ale to już na opaskach na śrubokręt Wężyki...
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Odkręć przewód od kolektora ssącego i sprawdź czy nie masz czasem w nim sporawej ilości oleju. Jak jest olej to znaczy że turbo raczej do wymiany i katalizator do czyszczenia bo prawdopodobnie jest zawalony nagarem.
Z opisu wynika że masz nieszczelność na drodze turbo-przewody-intercoller-kolektor ssący.
Witam posiadam bmw e46 320d 2000r. Bmw przeszło gruntowny remont, między innymi została wymieniona turbina, separator oleju, pierścienie. Problem polega na tym że separator oleju przepuszcza, duża ilość oleju wycieka pod silnik przez przewód doprowadzający powietrze do turbo a część wciąga turbina do kolektora. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie...
Witam. Mam problem z moim Leonem z silnikiem 1.8t AUQ. Auto kupiłem parę miesięcy temu i po zakupie zaczęły się przygody okazało się że jest pęknięty gumowy przewód odmy następnie pęknięty kolektor wydechowy + popękana żeliwna muszla turbiny. Po tym wszystkim auto przy rozpędzaniu delikatnie poszarpuje. Proszę o analizę logów jak dla mnie to przeładowuje...
W jakiej kondycji turbina ? Dmucha coś kolwiek? przewody od turbo to kolektora sprawdzone pod kątem pęknięć?
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
ja też miałem problem z olejem silnikowym przy wtryskiwaczach i w dolocie turbo. Wymieniłem membranę w pokrywie zaworów (stara była sparciała, zdeformowana i całkiem sztywna. samą membranę z pokrywką kupiłem za ok 30zł na aliexpres), podkładki miedziane wtryskiwaczy oraz złączkę pomiędzy odprowadzeniem gazów z odmy do dolotu (jeden zaczep był złamany...
w przypadku montażu nowej turbosprężarki: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. 2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie). 4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić...
''fil2006'' o tym co piszesz to chyba te kolektory są w nowszych silnikach.A moja omega jest z 1995r.może nie znam się na tym dobrze ale kolektor był myty w środku i nic nie było widać żeby były jakieś przepustnice. a w kolektorze mam od spodu wkręcony czujnik doładowania.a od króćca który wystaje pod kolektorem jest podłączony przewód do elektrozaworu....
W tym samochodzie nie ma pompy paliwa w zbiorniku. Sytuacja z powietrzem w paliwie opanowana. Wyciągnąłem 3 wtryski, które za dużo paliwa puściły na przelew. Po rozebraniu całych wtrysków i umyciu w myjce, dwa się udało naprawić, trzeci praktycznie jest taki sam jak był. Po tym zabiegu ładnie zapala i ładnie pracuje, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi...
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
To ja chyba czegoś nie rozumiem 🤔 , chcesz mi powiedzieć że gaz leci do ze zbiornika do kolektora bez przewodu jak wifi? To faktycznie jestem niedowiarek , ja rozumiem że może poszczać elektrozawór itp i dlatego zdemontowałem przewód https://obrazki.elektroda.pl/5253404600_... Dodano po 8 Nie to zdjęcie Dodano po 4 https://obrazki.elektroda.pl/6272700900_...
Co to za przewód? jest on widoczny na zdjęciu. Niestety wczoraj zobaczyłem że jest urwany i nie wiem gdzie prowadzi od kolektora. Czy można bez niego jeździć. Jest to Audi A4 - 1,8 Turbo rocznik 1995. http://obrazki.elektroda.pl/3973542500_1... Informuje iż auto pali i nie odczuwam zmian podczas jazdy.
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład. Pisałem - czujnik MAP sprawdzony! Odczyt...
Witam Mam Opel Sintra '98 2,2dti. Pojawia się stały błąd P1590. Brakuje mi schematu elektrycznego silnika. Jest brak mocy do 3tys a powyżej jakoś idzie ale ciężko i nie włącza się turbo. Brak zasilania na zaworach egr, turbo i klap w kolektorze ssącym. Wszystko jest powiązane wychodzi na to. Na kompie mam zasilanie po zapłonie i masy. Przewód różowy...
Posiadam Zafirę B 1.9 DTH. Również walczyłem z p2279 ponad miesiąc. Usunięcie klap z kolektora nic nie dało tak samo jak samo jego ściągnięcie i uszczelnienie, czyszczenie EGR, przepustnicy etc. Winowajcą całego zamieszania był strzelony przewód czujnika ciśnienia DPF przez, który DPF się nie wypalał i zapchał się tak że po wymianie węża różnica ciśnień...
Tam nie będzie ciśnienia, cieśninie pojawi się gdy turbo będzie ładować. Sprawdź dokładnie wszystkie przewody podciśnieniowe i od turbo do kolektora. Najlepiej je wyjąć i dokładnie obejrzeć.
Jesli masz mozliwosc zrob zdjecia wszystkich kabli i wtyczek ktorych nie mozesz zidentyfikowac razem z lokalizacja. Sprobuje Ci pomoc. Wtyczka elektryczna i obok przewód "jak paliwowy" zakończony wtykiem na zdjeciu poniżej. Znajduje się na wysokości zbiornika paliwa - ściana zbiornika od strony frontu samochodu. Oba przewody, zarówno ten elektryczny...
Też nie wiem jak działa układ podciśnienia w tym aucie, gdyż schematów w necie nie mogę znaleźć, Nie trzeba schematu. To można kawałkiem wężyka na aucie w kilka minut połączyć. generalnie na prosty system, vakupompa zasysa powietrze z plastikowego trójnika, elektrozawór połączony przewodem z gruszką EGR, oraz trójnika, potem idzie przewód pod auto,...
Sprawdź przepływomierz powietrza intercoolera, przetarte kable, wtyczka jak nie będzie dawał sygnału dalej nie ma turbo. To wszystko już sprawdzałem kabelki i wtyczka są całe,poza tym gdyby przepływka siedziała to w zakresie 2000-3000obr. też by były takie objawy lub całkiem mocy by nie miał,ale nie wykluczam że przepływomierz jest sprawny w 100%....
no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Witam. Jeszcze raz -lewa lampa,lewy zaczep maski,tam przechodzi przewód od chłodnicy powietrza do kolektora ssącego.Koło lewej lampy (zawsze na strony samochodu patrzymy z miejsca kierowcy w kierunku jazdy) przewód ten idzie pionowo i na tym pionowym odcinku jest zabudowany czujnik ciśnienia bezwzględnego w modelu W203 podłączony tylko za pomocą wtyczki...
Wracając do tematu puki co olej nie pojawia się przy turbo (może ze względu na niską temperaturę zewnętrzną), ale nadal kopci. Problemem okazał się jest układ wydechowy po stronie kierowcy. Okopcona jest lewa strona silnika włącznie z krzyżakiem na maglownicy i przewodami gumowymi od układu chłodzenia. Czy tam idzie jakiś przewód od EGR-a ? bo sam kolektor...
Witam, Auto na wode instalacja w praktyce. W mojej Toyocie Hiace 1994 zwykły silnik diesel 2,4 L nie turbo. Według projektu profesora Gulaka, przejechałem już kilka tysięcy kilometrów ale nie widzę zbytnio oszczędności. Może profesor Gulak dolewał jakiejś chemii do wody że miał takie wielkie oszczędności? Zdjęcia później. Za siedzeniem pasażera mam...
Co do wypalania się oleju z wydechu to już powinien się wypalić jak jeździsz tyle czasu Piszesz że turbo widziałeś na własne oczy ale nie wiesz co kolo co regenerował wsadził do środka jakie uszczelnienie wałek itp. Zobacz co się dzieje w dolocie czy nie masz oleju zdejm przewód przed kolektorem ssącym i zobacz czy nie pływa tam olej sucho idealnie...
Też sie nad tym zastanawiałem ale sprzedawca z serwisu nagaz24 powiedział że tak sobie nie mogę zamienić parownika jeśli mam ig1 Turbo bo że niby zmianą parownika moge sterownik od gazu uszkodzić. Troszkę mi się tu wierzyć nie chce ale biorę to pod uwagę. I dlatego wolę zapytać.I jeszcze mam pytanie gdzie powinien być wpięty przewód o podcisnienia od...
Miałem takie przypadki w peugot, po pierwsze tam są liche turbiny potrafią się rozlecieć w minutę, są w nich blaszane kierownice które rozlatując się niszczą turbinę i silnik zażyna się na sucho bez oleju lub zadławi olejem, zdejmij poprostu przewód gumowy do turbiny i do niej zajrzyj, drugi myk jaki miałem z tym silnikiem to rozpadający się egr, poprosu...
Moim zdaniem to wszystko pusta gadka...z takim pojęciem nic z tego nie będzie. Po pierwsze to fabryczna uszczelka wytrzymuje dużo więcej niż 0,5bar, samo ciśnienie sprężania dochodzi do 1,3bar, ale nie o to chodzi. Jak nie odprężysz silnika to zacznie palić stukowo i długo nie pożyje. Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej....
600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem...
Każdy użytkownik samochodu z Turbo (szczególnie tuningowanego) powie że najpierw rozgrzej silnik później ciśnij gaz (jeśli chcesz aby długo żyła turbosprężarka ) a po każdej jeździe odczekaj co najmniej minute chyba że była to bardzo szybka jazda to nawet do 3-ch minut przed wyłączeniem silnika. Świst może być spowodowany brudnym filtrem powietrza -...
https://obrazki.elektroda.pl/8264744000_... Ja znalazłem w internecie takie zdjęcie i np. wg. niego można sie zorientować gdzie maja być umieszczone elektrozawór turbo i czujnik cisnienia . Pewnie gdybym dłużej poszukał to bym znalazł jak mają być podłączone podciśnienia ale mi sie nie chce . :D Wolę napisać: Na vacu-pompie jest plastikowy...
Witam Mam podobny problem z silnikiem ASV ale w Seat Ibiza. Nie mam zielonego pojęcia o logach więc jak tylko coś takiego uzyskam to wrzucę na posta. Mam nadzieję, że nie zostanę wyśmiany i opryskliwie potraktowany. Dopiero się uczę. Praktycznie od wymiany rozrządu dzieją się dziwne rzeczy. Najpierw rozerwało mi przewód od cieczy chłodzącej wychodzący...
Witam, Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Było wiele tematów o tym błędzie jednak dalej nie mogę sobie z tym poradzić. P1297 Pressure drop between Turbo and Throttle Valve (Check D.V.) diagnozowany Launchem X431. Kiedy tylko błąd się pojawi obroty dostają świra. Zaczęło się od uszkodzonego termostatu i ssania korka oleju. Po wymianie termostatu...
Auto stale serwisowane, w trasie nagle na światłach (skrzyżowanie) zaświeca się check engine, po ruszeniu czuć, że turbo nie tłoczy. Tester i błędy: P0100 układ doładowania P2111 regulacja cisnienia doładowania P2112 regulacja ciśnienia doładowania P2120 siłownik recyrkulacji spalin (zawór egr) P2130 silniczek zamknięcia przewodu ssącego (silnik klap...
Witam jestem początkujący w tym forum chcę porad gdzie mogę znaleźć problem w aucie i go naprawić a mianowicie: wydaje mi się że nie przyspiesza jak trzeba opiszę: kupiłem passka b5 1.9 tdi 110km z zerwanym paskiem rozrządu (wiedziałem o tym) rozebrałem wszystko świece,wtryski,przewody,głowice,turbo,ko... całość zdjąłem razem z rolkami, itd.. głowica...
da się tak jeździć, na dojazd do mechanika ze 20 km? A i tutejszy mechanik mi mówi ze muszę uporać się z zaworem egr .bo się blokuje. Może ktoś ma jakieś namiary gdzie kupię nowy w normalnej cenie bo serwis chce 904 zl, jakiś zamiennik by się przydał. Może macie jakiś nr. ja mam silnik F9Q 812 1,9 DCI I DO NIEGO MI TRZEBA. Gość oferował mi z allegro...
Witam, Chyba to forum to ostatnia deska ratunku... bo już naprawdę nie mam pomysłów. Otóż nieregularnie, zdarza się taka oto przypadłość jak w temacie, tylko przy pełnym bucie tzn wszystko jest OK auto przyśpiesza i nagle niezależnie od biegu obrotów i prędkości nagle ciśnienie doładowania leci na pysk do wartości poniżej ciśnienia atmosferycznego np...
A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie czyszczony. Nieszczelność dolotu nie ma wpływu na takie zachowanie dawki i obrotów na biegu jałowym. Nie dałeś logów dynamicznych grup 003 i 011 aby stwierdzić czy masz...
Wklejam moje posty z forum mondeo ("Mini Lambda - obwód sondy lambda. Mondeo mk1 1.8 PB + LPG"), gdzie na bieżąco opisywałem co i jak. W każdym razie okazało się, że kable od TPSa i Sondy lambda są poucinane, emulacji lambdy w ogóle nie było w aucie. Dodatkowo uszczelniłem kolektor ssący gdzie silnik łapał lewe powietrze. Post 1: "Witam ponownie. Mam...
Witam Mówisz i masz... Czujnik powietrza doładowującego (ciśnienia i temperatury). Czujnik temperatury to czujnik typu NTC (jego opór zależy od temperatury). Jeśli temperatura wzrasta, rezystancja czujnika maleje. -20 stopni Celsjusza: 11,8-14,9 kiloomów +/-0 stopni Celsjusza: 4,5-6,3 kiloomów +20 stopni Celsjusza: 2,2-2,6 kiloomów +40 stopni Celsjusza:...
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Witam, Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił. Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu...
witam ponownie vin AX35668 Co do tej pompy wody to nie zaobserwowałem ubytków płynu chłodniczego. Ogrzewanie też pracuje prawidłowo. Wracając do problemu z układem chłodzenia. Czasami po dłuższej jeździe w korkach przewody są jakby nabrzmiałe no i ciepłe. Słyszałem że pęcznienie przewodów może wynikać z przedmuchów z pod głowicy. Szczerze mówiąc kiedy...
EGR. I odpięcie może nic nie dać. Druga możliwość, nieszczelny dolot. Odpięcie EGR dodało mu troszkę mocy jak oczywiście usterka nie występuje więc EGR jest wyeliminowany. Ciśnienie doładowania jest idealne. Przewody filtr > turbo i turbo > kolektor sprawdzone. Raczej usterka naprowadza mnie na pompowtryski. Autko ma przelatane 207tyś. Nie wiadomo...
Założenie niesprawnej turbiny nie zapobiegnie dymieniu, możesz mieć źle ustawiony kąt początku wtrysku, niedrożny wydech, albo filtr powietrza zalany olejem, w grę wchodzi również zapowietrzony układ zasilania- jeśli były rozłączane przewody paliwowe. Wyżej wymienione przyczyny dają te same objawy (trudny rozruch i brak mocy), zakładam że fazy rozrządu...
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2. Odkręcić dwie...
Według katalogu Bosch znalazłem tylko dwa czujniki: 0 281 002 063 -(taki jak mój) 0 281 002 122 -(do nowszych modeli z przepływomierzem) o inym nie słyszałem. Czy mógłbyś udostępnić te dane źródłowe z których zaczerpnąłeś info bo one całkowicie przeczą informacjom które ja posiadam. Z pomiarami narazie się wstrzymałem bo pogoda nie sprzyja a ja dysponuję...
Witam, piszę post ponieważ nie mogę znaleźć informacji co może być przyczyną moim problemów a informację które są w necie, ich nie rozwiązują. Mianowicie mam Seat Leon 1.9 TDI 110km 2002r. Od roku borykam się brakiem mocy lub błędami ECU. Aktualnie do około 2tys mam mało mocy. Rzeczy które zrobiłem: - Wymieniłem przepływomierz (dwa razy w ciągu roku)...
Witam. Na początku przedstawię pacjenta - Mercedesa w211 z silnikiem 3.0 cdi OM642. Od długiego czasu borykam się z problemem w moim aucie. Na początku samochód został oddany do jednego mechanika, ale stwierdziłem, że jest zbyt skomplikowany i nie chcę grzebać sam. Skończyło się na tym, że jeden mechanik wymienił mi turbinę, EGR, milion razy poprawiał...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
Witam właśnie przekładam silnik w Iveco 3510 2.8TD . Kupiłem drugi silnik i tu mam mały problem z turbo. W moim silniku turbo jest połączone z kolektorem ssącym. W silniku który kupiłem turbo jak i kolektor ssący ma wyjścia na intercooler ( mój jest bez intercoolera) mocowanie i przewody do smarowania turbo są identyczne i wszystko by pasowało gdybym...
Sprawdź tak. Wywal wąż łączący przepływke i turbo. Przy turbinie papodaj powietrze. Sprawdzisz wtedy cały układ, czyli przewody, IC, kolektor, egr itp. Objawy, które opisujesz wskazują właśnie na nieszczelności dolot. Dla pewności możesz jeszcze podłączyć urządzenie diagnostyczne I w czasie przyśpieszania zerknąć na wartość doładowania.
Witam serdecznie! Mam problem z Golfem Mk 4 z 2000 roku z silnikiem 1.9 TDI 90 KM . Otóż przy dodawaniu gazu a czasem nawet na biegu jałowym na postoju "coś" zaczyna świstać. Mechanik przy okazji wymiany rozrządu "rzucił okiem" na turbinę i wykluczył jej awarię. Zaniepokoił mnie jednak swąd spalin, który czuć bliżej komory silnika, a nie z tyłu auta,...
Turbo szaleje to i błąd przepływu wywala. Zrób porządek z przewodami od turbiny do kolektora dolotowego
Witam, od 2 tygodni walczę z moją Vectrą i nikt mi nie potrafi pomóc, dlatego zwracam sie po poradę do Was. Zaczeło się od tego, że pękł przewód doprowadzający paliwo do wtryskiwacza. Zakupiłem nowy i oddałem do mechanika do wymiany. Gdy odebrałem auto okazało sie, że auto po nocnym postoju się zapowietrzyło i nie chce odpalić. Przy użyciu pompki udało...
Witam mam problem w vw golf 5 1.9 wyświetlają się błędy od czujników auto jest trochę osłabione. Jak go piknie to jedzie normalnie ale przeważnie jest w trybie serwisowym. Klima też raz działa raz ni... Bezpośrednia odpowiedź Z pakietu błędów P0102 / P0227 / P0237 / P0322 / P0403 / P0407 / P2016 (+ P3007) wynika, że większość czujników silnika jednocześnie...
Trzeba posprawdzać przewody sterowania zaworu turbiny na szczelność, sprawdzić zawór turbiny czy się nie zacioł. Sprawdź też przewody turnina kolektor dolotowy czy szczelne.
no wlasnie...vag nic nie pokazuje. zadnego bledu czujnik temperatury wymienialem w zeszlym roku bo silnik robil przegazowki i wowczas vag wywalil taki blad. auto nie dymi podczas zapalania i przegazowek. zapala tez bez problemu w przewodach od turbo sladowa obecnosc oleju-sprawdzilem tez kolektor i intercooler swiece nowe-wymienione w zime dzieki za...
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Skasowałem wszystkie błędy i Przejechałem się, jedzie normalnie, turbo działa, ale w komputerze teraz zostają takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/3581573900_... https://obrazki.elektroda.pl/4366484000_... https://obrazki.elektroda.pl/9492443700_... I takie odczyty https://obrazki.elektroda.pl/1640753300_...
Cz ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego zawór EGR zawala mi silnik nagarem? Do tego stopnia że zawory na 1 cylindrze nie są już szczelne i mam problemy z odpaleniem ciepłego silnika (na zimno pali bez problemu). Jest spadek mocy silnik czuje przymulony,przewody od turbo szczelne, wyczyściłem kolektor dolotowy,zawór EGR,pozostała mi jeszcze rura od zaworu...
Witam, tak się składa że od ponad 2 lat jeżdżę taką Corsą. Ten silnik jest starszej generacji i nie ma tam żadnych czujników!! (oprócz dwóch czujników temperatury [jeden do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do układu sterującego przekaźnikiem świec żarowych] i czujnika ciśnienia oleju). W związku z czym wyłączanie się silnika leży zapewne w kostce...
Do sprawdzenia zawór odmy "czerwony grzybek" w kolektorze ssącym, następnie membrana odmy w pokrywie zaworów oraz kontrolnie zawór zwrotny przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Czy to była może astra czytałem o tym gdzieś chyba w forum opla. Właśnie mała dokładna dawka gazu w stosunku do paliwa.Z tego co mi ten rumun tłumaczył to miał sterowane ciśnieniem z turbiny większe obciążenie silnika, więcej bar daje turbina,bardziej naciska na bosta robi większą dodatkową dawkę ON, którą można zastąpić LPG, lub ograniczyć dodatkową...
Witam Proszę o pomoc w wykryciu przyczyny błedu "check engine" (niskie ciśnienie w kolektorze ssącym), błąd sporadyczny, po wykasowaniu wraca po kilku tys km, co zostało zrobione: -wymieniony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym -sprawdzony intercooler -sprawdzone przewody ciśnieniowe turbo-intercooler-dolot, oraz obejmy łączące -sprawdzone turbo,pompuje...
Witam Chwilę nie pisałem czekając na podpięcie samochodu pod SD. Niestety podpięcie nie wykazało żadnych niepokojących odczytów. Jedyna diagnoza to: - spróbować podmienić przepływomierz - choć nigdy nie pokazał się żaden błąd z nim związany, - brak drożności któregoś z kanałów za chłodniczką EGR - np w kolektorze ssącym. Poszedłem drugim tropem i postanowiłem...
Z tego co sie orientuje to nie taka prosta sprawa.... Oczywiscie potrzebujesz turbiny kolektora pod turbo oraz innego drobnego osprzetu typu inne przewody gumowe cisnieniowe itd ...Nie wiem moge sie mylic ale tez inna jest pompa wtryskowa. Jedno jest pewne inna jest znaczaco dawka paliwa ktora podaje pompa.... Moze kto inny bardziej doswiadczony Ci...
Witam znalazłem problem odnosnie bełdow p1125-08 , p0638 pogryziona wiaska kabli bezposrednio za silnikiem. Błedy usuniete ,ala problem ten sam. Odłaczam przewod podcisnienia od turbo silnik chodzi rowno ,wkreca sie na obroty ,podłanczam podcisnienie max3000 obr. Odpinam gruby przewod od turbiny do intercooler i od kolektora ssącego i dalej silnik tylko...
Czarekk23 zmień temat, opisz w nim krótko objaw, np. auto nie przyspiesza, brak mocy itp. "Zapowietrzenie turbiny" to kompletny nonsens. Na początek sprawdź szczelność przewodów gumowych szczególnie prowadzących powietrze od turbo do intercoolera i dalej do kolektora. Jeżeli rura gdzieś pękła to turbina tłoczy w atmosferę zamiast do silnika, towarzyszy...
Błąd 17958 przekroczono limit różnicy ciśnienia doładowania faktycznego a zadanego. Czyli układ doładowania (turbo i n75) nie radzi sobie z utrzymaniem ciśnienia w kolektorze na zadanym poziomie. Najczęściej jest to zacinające się turbo lub zawór n75 ,dziurawa gruszka turbo lub przewody podciśnienia słaba pompa podciśnienia.
Witam. Objawy: W momencie zapięcia turbo za samochodem gęsta chmura czarnego dymu. Gdy turbo nie zapnie (rzadko się zdarza, po ponownym odpaleniu działa) nie dymi nic. Wszystko wskazywało na turbo. Turbina po pelnej regeneracji łącznie z geometria a dalej dymi. Korekty wtryskow bez rewelacji ale tragedii nie ma, ewentualne czyszczenie. Pytanie : gdzie...
Licznik w autach sprzedawanych są cofane zawsze lub prawie zawsze(po prostu lepiej to wygląda). Co do turbinki to albo laptop i VAG albo manometr na przewodzie od turbiny do kolektora ssącego.
przewód kolektor przewód turbo kolektor przewód
drzwi zmywarki opadają instrukcja kodowania aktualne klucze windows
odkurzacz xiaomi odkurzacz xiaomi
Wymiana sprzęgła WOM w Massey Ferguson 6180 Duże akwaria – dlaczego dno klei się z dwóch szyb? Wytrzymałość, bezpieczeństwo, technologia