Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Mam problem z nagrzanym trzęsącym silnikiem w polo 93 roku 1.3 monowtrysk 55km, ustawiłem porządnie zapłon na lampę stroboskopową objawy troszkę ustąpiły (miej się trzęsie) wymieniona była wcześniej kopułka i palec. Zostały przewody zmierzyłem miernikiem oporność. I wyszło tak: Przewód od strony pasażera następująco 1)4.43 oporność omy 2) 2.79 oporność...
Jak wygląda układ gaszenia? Czy przewody na aparacie zapłonowym w pozycji START jest zwierany czy rozwierany (u mnie w każdej pozycji jest zwarcie)? Jaka jest oporność cewki zapłonowej mierzona między masą a kapturkiem świecy zapłonowej (u mnie ~3Mom)? Czy jest tam może jakiś rezystor? Mierzona rezystancja na przewód WN - masa (w miejscu przetarcia)...
Więc antena odpada? Pozostaje sterownik główny (ECU) lub centralka immo? Planuję jeszcze sprzwdzić cewki i czujniki... Oporność dla cewek już znalazłem, czujnik temp. również... Chcę sprawdzić jeszcze świece (tylko nie mam klucza ;-D ), przewody zapłonowe - oporność mam przygotowaną oraz czujnik położenia wału - czytam, szukam i ludzie jeszcze radzą...
Przewód oporowy był poprowadzony pod podłogą. Trzeba zmierzyć jego oporność omomierzem. Jak będzie większa jak kilka dziesiątych Ohma to znaczy, że jest to przewód oporowy. Przewód oporowy występował w Maluchach tych starszej generacji, produkowanej do późnych lat 80-tych, w których był zamontowany przerywacz mechaniczny. Później stosowano już układy...
witam, dodam jeszcze do info michała że ten przewód miał oporność około 1,8 om i leciał od kostki nagrodzi silnika po lewej stronie do zasilania cewki, musi być inaczej za dużego prąda dostaje cewka i ślag ją trafi hehe, pozdrawiam
To nie ma znaczenia dla pracy silnika. Nowe to nowe.
Oporność nasadki przewodu świecy do masy : powinien być 1,5 do 12 kΩ Oporność przewodu zapłonowego < 10 Ω
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Jak wyżej ja, a później koledzy pisaliśmy, żebyś sprawdził oporność wymienionych wyżej elementów, oczywiście na bez używania rozrusznika, na "nieruchomym" silniku, czyli czarny przewód miernika podłączony pod COM przykładasz do masy np. metalowej części silnika, i przewodów wychodzących z silnika do modułu odpowiednio od zasilania zapłonu (powinien...
Teraz należało by sprawdzić jeszcze przewód gaszący jest to górny pin kostki 2 pinowej na nim gdy pojawia się masa moduł się wyłącza jeśli na tym przewodzie jest masa cały czas ,skuter nie odpali ,należy wtedy wyjąć ten przewód z kostki i spróbować uruchomić skuter sprawdź dokładnie napięcie jakie dochodzi do modułu z iskrownika. Miernikiem możesz sprawdzić...
Podrzuć zdjęcie cewki, a dokładnie oznaczeń zacisków. Zazwyczaj +, albo 15, bądź 16- zasilanie po stacyjce, zaś: -, 1, albo D- przerywacz. Jeśli cewka dedykowana jest do zapłonu z przerywaczem mechanicznym to oporność jej uzwojenia pierwotnego będzie miała wartość nie mniej niż 3 omy, jeśli do zapłonu z modułem- ok. 1om. Cewkę niskoomową można używać...
w starych modelach aut kable miały normalną żyłę miedzianą o znikomej oporności. Ale w rozdzielaczu był opornik drutowy 5-10 kiloomów. Nowsze modele (szczególnie bez rozdzielacza) mają kable o rezystancji rozłożonej i przewód zależnie od długości ma 3-15 kiloomów. Żyła jest z gumy z grafitem, spiralki z cienkiego drutu oporowego na rdzeniu z kevlaru...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Szanowny Kolego! Musisz ustalić przyczynę. Zacznij od podłączenia cewki samej bez aparatu zapłonowego.Zostaw przewód zasilania cewki po przekręceniu kluczyka na cewkę ma przyjść 12v. Przewód od aparatu zapłonowego odłącz.zobacz czy na tym styku jest napięcie 12v. Jak nie masz przyrządu to podłącz żarówkę musi świecić.Jak będzie świecić to to znaczy...
Więc: Przewód na mierniku dziwnie się zachowywał - miał jak by zmienną oporność. Dla pewności kupiłem nowe kable zapłonowe. Oczywiście po wymianie bez zmian silnik jak kulał tak nadal kuleje. Świeca nie ma koloru brązowego a bardziej ciemno - szaro- czarny. Idąc dalej tropem odpiąłem zasilanie wtryskiwacza "węsząc" brak sterowania z komputera i w kostkę...
Brakuje iskry ... KTS pokazuje błąd czujnika położenia wału.Czujnik oporność 500Om wytwarza zmienny napięcie wartości około 0,8Vpodczas kręcenia rozrusznikiem mierzone przy sterowniku(czerwony i zielony przewód).Brakuje impulsu na cewkę zapłonową ze sterownika,zasilanie jest, po drodze brak modułów zapłonowych(przewód czerwony z czarnym). Wtryskiwacze...
Ten przewód oporowy ratował życie cewce przy pozostawieniu sztrucla z włączonym zapłonem i oszczędzał platynki, zastępczo kilka zwojów spiralki z żelazka Niezupełnie, był to układ analogiczny do stosowanego w Golfach 1 oraz wczesnych serii "Dwójek", by było można w chwili rozruchu zasilać cewkę wiekszym napięciem ze styku rozrusznika 50 (przez diodę)...
Wskazówka dla tych którzy nie mogą sobie poradzić z zakłóceniami pochodzącymi od układu zapłonowego wysokiego napięcia wchodzących przez antenę . Proponuje sprawdzić oryginalność części szczególnie kopułkę rozdzielacza jak i przewodów WN oraz świec elementy te są często wymieniane lecz produkowane przez różnych producentów nie spełniają norm . Miałem...
Ja nawet miałem temat.elce.o skuterze 4t. Też się troszkę zamotałem przy tej zapalniczce. Ale usiadłem przestudiowałem chociaż to za mocne słowo w przypadku tej zapalniczki) i po godzinie miałem rozpracowany układ zapłonowy i całe bebechy. Proste to jak drut tylko trzena poznać. Napiecie z cewek ptzy.magnecie 2 albo jednej zależy od wersji 40 V i więcej...
Dobra. Ale tam siedzi DC CDI, czy może AC CDI? Bo już miałem takiego klienta, co założył CD CDI w miejsce AC i pożegnał się z nowym modułem. To na początek. Po drugie: nie widzisz, jakiego koloru przewód dochodzi do cewki? Czyżby nie pokrywał się z którymś przewodem w złączach? Ciężko zdjąć pokrywę części elektrycznej i sprawdzić sobie, który przewód...
Witam Ja na twoim miejscu spróbowałbym jeszcze wymienić przewody zapłonowe, może mają za dużą oporność i iskra będzie słaba. Powodzenia
Cewkę możesz sprawdzić czy ma przejście elektryczne miernik przejścia lub omomierz czy pokazuje jakąś oporność ale jeśli nic ciągle 0 to wymień cewkę bo to pewnie ona zdechła Sprawdź też przewód wysokiego napięcia czy ma przejście
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
Może cewka podwójna od fiata 126p, tu masz zapłon z przerywaczem a cewka z fiacika ma mniejszą oporność ale za to napięcie instalacji to 6V, powinno to działać. Obejrzyj instalację dokładnie bo to może być jej wina, jakieś skorodowane styki i na niskich obrotach bez ładowania zaczyna brakować prądu aby cewka się właściwie naładowała. Popraw masę na...
Jest problem jaki to rocznik Fiata 126. Starsze roczniki miały rozdzielacz i bezpośrednie zasilanie cewki zapłonowej 12V. Kiedy wprowadzono układ bezrozdzielaczowy, to wprowadzono także cewkę o nominalnym napięciu zasilania ok. 8V i zasilono ją przez odcinek przewodu oporowego - na załączonym schemacie oznaczony jako opornik R (w rzeczywistości wygląda...
No dobra, oto cytat z serwisówki opla: "Sprawdzić omomierzem rezystancję przewodu zapłonowego. Powinna ona wynosić od 3 do 20 kΩ." Czy to Cię przekonuje?? Jak chcesz, to przelicz o ile się zmienia napięcie na świecy przy takich rezystancjach. Wzory chyba znasz.
Sądze że trzeba będzie pociągnąć przewód z cewki lub modółu zapłonowego do obrotomierza,to jedno a drugie to jeśli w tym cienkim nie ma zegara od temperatury tylko jest kontrolka przegrzania to trzeba wyminić czujnik temperury bo w desce od sportinga jest wskażnik temperatury.Są dwa rodzaje czujników do kontrolki zwykły włącznik(przy 120 st.zapala lampke...
Witam!! Mam problem z motorowerem Aprilla Classic 50, który wyposażony jest w silnik AM3. Głównym problemem jest brak ładowania. W trakcie pomiaru na akumulatorze napięcie nie wzrasta, jest między 11,80-12,1V DC na pracującym silniku. Z alternatora wychodzą przewody na moduł zapłonowy i jeden żółty na regulator napięcia. Na tym żołtym przewodzie oporność...
Simson strzela w tłumik i nie wchodzi na obroty. Simson Strzela w Tłumik i Nie Wchodzi na Obroty - Analiza Problemu i Możliwe Rozwiązania (ID: 4060080) Witam serdecznie. Problemy z silnikiem, takie jak strzelanie w tłumik i trudności z osiąganiem obrotów, mogą być frustrujące, ale zazwyczaj wynikają z kilku podstawowych przyczyn. Poniżej przedstawiam...
witam, mam problem jak w tytule. Volvo v70 silnik 2,5. Samochód nie ma sterowania na cewkę zapłonową. Po sprawdzeniu cewki pomyślałem że oczywiście czujnik położenia wału, sprawdziłem i według mnie jest OK. Oporność 290Ω. Czujnik jest dwu przewodowy. Teraz kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi. Dlaczego jak dotknę śrubokrętem (czy też...
potrzebuję przerobić układ tak, aby iskra uderzała wtedy, gdy na wejściu pojawi się napięcie z czujnika halla 12V (b. mały prąd). myślałem nad zastosowaniem bramki logicznej not, która odwróciłaby mi sygnał. jakie są wasze propozycje??? a, może dało by się zmienić oporność R5 R6 i R7, tak, żeby wydzielało się na nich mniej ciepła?? W schemacie który...
niebiesko-czerwony hmm az zobacze z ciekawosci w jaki ja się wpiąłem od tego biegu wstecznego schemat fajny ale oprócz kolorów przewodów nic z niego nie rozumiem Troszkę tego nie rozumiem: Aby skontrolować, czy obwód podgrzewania jest zasilany, konieczne jest wpięcie wtyczki czujnika do instalacji elektrycznej pojazdu. Miernik powinien być ustawiony...
Witam ! Przewody zapłonowe sprawdziłem, przemyłem, przemierzyłem-- każdy z przewodów ma przejście, oporności od ok 2 kilooma do ok 4 (w zależności od długości przewodu zapłonowego). Ile pali-- trudno powiedzieć jezdzi na gazie a ostatnio nie litrażowałem. Przed czyszczeniem przewodów i aparatu zapłonowego dopóki pracował na benzynie to kopcił na czarno...
to pływaka wchodzi masa i wychodzi albo jeden kabel z opornością lub 3 kabel z rezerwą. Obrotomierz dokładnie nie wiem, ale impuls leci w postaci również masy ale z impulsatora a nie cewki a w sumie nie cewki a modułu. Moduł steruje cewką ale to impulsator steruje modułem więc tam masz czysty i niezakłócony impuls o obrotach. Podczas schodzenia z obrotów...
Objaw jest nastepujący : silnik na zimno odpala ładnie, ssanie włącza się, po czasie wyłącza się, podczas pracy silnika przy stojącym aucie po pewnym czasie włącza się dmuchawa jak silnik osiągnie pewną temperature, silnik cały czas ładnie pracuje. Jak wyłacze silnik i załącze ponownie to zaskakuje na chwile po czym gaśnie. W trakcie jazdy jak sie nagrzeje...
https://obrazki.elektroda.pl/4476458700_... https://obrazki.elektroda.pl/2629395600_... Witam. Chciałem się poradzić u bardziej zaawansowanych osób odnośnie chińskiego skutera 4t na wtrysku Barton huragan 50cc. Przebieg 6tys. km. Od początku był problem - po dłuższej jeździe gasł i nie chciał odpalić, gdy ostygł można...
Przecież to jest AC CDI. Więc: - pomiar oporności cewki zasilającej, - pomiar oporności cewki impulsatora, - pomiar napięcia dostarczanego przez cewkę zasilającą po odpięciu modułu, - pomiar sygnału z cewki impulsatora, - pomiar oporności cewki zapłonowej, - odpięcie przewodu gaszenia od modułu i próba odpalenia. Całość prac około kwadrans.
Zużyte świece , zbyt wysoka oporność przewodów itp.
Witam, założyłem nowy kondensator i... brak iskry. Przejrzałem całą instalację, wymieniłem wszystkie podpadające złączki. Sprawdziłem przejście każdego przewodu, gnąc i ciągnąć go przy okazji aby wyeliminować ewentualne uszkodzenie. Załamany całą sytuacją postanowiłem sprawdzić jeszcze jedną rzecz. Odłączyłem od platyn cewkę zapłonową (N/N) i podłączyłem...
Panowie powiedzcie jaka w tym gó...nie może być filozofia ??? Kupiłem nowy gaźnik i nic dalej zalewa Iskra na powietrzu niby jest ale jakaś tak słaba i nie zawsze. Jak kopnę słabiej to jest regularnie a jak mocniej to czasem zanika. Przewód nr3 od impulsatora łączy na bank. Myślę że to na pewno coś z prądem. Dziś pomierzyłem te wszystkie cewki i wyszło...
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże
... i jeśli jest wszystko OK to tak w kółko. A jeśli nie jest OK to tak trzy razy a potem następny kod - też trzy razy i następny... aż wróci do kodu 12. I tak w kółko. Potencjometr ustawia się raz, na analizatorze spalin. Na oko go nie ustawisz. Aha - i jeszcze wszystkim poldkowiczom radzę przynajmniej raz - dwa razy w roku sprawdzać omomierzem przewody...
Witam Ponieważ nie odpalił mi motor po zimie, sprawdziłem że przyczyną jest brak iskry. Następnie szukając powodu jej braku sprawdziłem czy podanie napięcia na cewkę wytworzy iskrę, i okazało się że iskry dalej nie ma a cewka ma zwarcie(jak podałem napięcie z akumulatora to zaraz pojawił się dymek a prąd pobierany przez cewkę to parę amperów - myślę...
Jest to tylko zwykła instalacja LOVATO. Przekaźnik był sprawdzany na samym początku i jest sprawny. Oprócz tego w pozycji "Benzyna" przewody były ręcznie zwierane poza przekaźnikiem.. Potrzebuję chyba bardziej jakiejś pomocy z sterowaniem wtryskiem. :cry: Był bym bardzo zadowolony jeśli ktoś posiadał by najlepiej schemat całej wiązki od wtrysku a mianowicie...
Odłączyć wtyczkę od statora i w niej kolejno mierzyć. Jeżeli wykonujesz pomiar oporności to bez kręcenia inaczej możesz uszkodzić miernik. W przypadku pomiaru napięcia to multimetr na zakresie pomiaru napięcia przemiennego i oczywiście trzeba kręcić. Jedna końcówka miernika do masy (ramy/silnika) a druga sprawdzać kolejne przewody we wtyczce; -Czerwono-czarny...
Witam, od kilku dni mam problem ze skuterem moto - magnus carave 2009r. 4T 80ccm poj. silnik się dusi, przerywa u tzw ."fachowca" stwierdzono, że problemem jest cewka wyzwalająca (ta z fajką) wymienił ją i było dobrze, pojechałem do domu, jednak wieczorna przejażdżka zakończyła się niemiłą niespodzianką tzn. po przejechaniu 14 km silnik w pewnym momencie...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
Witam. Na wstępie uprzedzam, że prześledziłem forum i nie znalazłem odpowiedzi. Generalnie brak iskry na świecy. Świeca sprawna, przewód wysokiego napicia sprawny(mający dobre połączenie z cewką i świecą, nigdzie nie jest przetarty), koło magnesowe (raczej sprawne, patrz zdjęcie). Kondensator nie ma zwarcia do obudowy/masy. Rezystancja uzwojenia pierwotnego...
Sprawdź oporność przewodów WN powinno być nie więcej jak 20 kΩ
pisze aby stosować przewody z opornością kabli 1ohm a fajkami 5ohm. 1Ω i 5Ω? Nie aby 1kΩ i 5kΩ? Zmierzyłeś oryginalne przewody?
Witam. Proponuje kupić w aptece SILOL. Olej przeciwko oparzeniom. Zdjąć kopułkę wymyć w środku i na zewnątrz w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszyć a następnie na kawałek czystej szmatki wylać parę kropel Silolu i wytrzec kopułkę na zewnątrz i wewnątrz. Nie żałować jeszze smarowanie nikomu nie zaszkodziło. Wyprowadzenia te aluminiowe też. Oczyścić ( z nagaru,...
Ten temat jeszcze długo będzie bardzo aktualny tak długo, jak będą istniały Astry F w związku z powyższym podzielę się z wami spostrzeżeniami Miałem podobne problemy z wolnymi obrotami temat mam opracowany proponuję sprawdzić : 1. silnik krokowy wyczyścić , sprawdzić złącze , przewody ew. podstawić drugi. 2. stan instalacji zapłonowej w tym świece -przewody...
Modulacja AM jest najbardziej podatna na wszelkiego rodzaju zakłócenia amplitudy, a nieświadomi tego faktu użytkownicy, będący w większości, wymuszają na innych korzystanie właśnie z AM. W wielu przypadkach wystarczyło by przełączenie radiotelefonu CB w emisję FM aby wyeliminować znaczną część zakłóceń, lecz nie wszystkie radiotelefony mają taką możliwość,...
A może byś podał jakiś konkretny typ agregatu? O takiej mocy jest pewnie ze sto różnych. Te dwa o których nic nie wiesz jest to zapewne zasilanie wirnika. Podłącza się je do wyjścia regulatora napięcia, jeżeli jest to typowa prądnica synchroniczna szczotkowa. Jeżeli jest bezszczotkowa, to zmierz oporności uzwojeń. Do tego o większej oporności powinien...
Ford mondeo Mk3 silnik duratec HE1,8 125 Km 2006r.Chcialem wymienić przewody zapłonowe .Nalepsze przewody firmy Motokraft {nie osiągalne].Zamowilem z firmy Bosch są za dlugie,Ngk za długie .Beru mają inne koncowki od strony cewki , malą opornosć przewodzenia.Mam zainstalowaną instalację Lpg.
Witam wszystkich! Z góry informuje ze to mój pierwszy wątek na forum. Mam problem odnośnie motocykla cbr 600 f1 model z 1989 r wersja pc25. Motocykl został zakupiony bez możliwości rozruchu, przyczyną czego miał być moduł zapłonowy. Sprawdziłem przed zakupem nowego modułu impulsatory cewki zapłonowe oraz oporność przewodów co wykluczyło inną wadę. Rezystancje...
Honda Cocerto to już niemłody egzemplarz ale nie wiem jak tam jest z wyzwalaniem zapłonu. Jeśli przerywacz mechaniczny to trzeba dokładnie przejrzeć a jeśli inny to sprawdzić sygnały. I tradycyjnie cewka zapłonowa i przewody wysokiego napięcia (obserwacja w ciemności). Oporność uzwojenia pierwotnego cewki zależy od rodzaju zapłonu i skoro nie zmieniałeś...
w rzeczywistości, informacja od kolegi z hurtowni W rzeczywistości układ zapłonowy jest zbudowany podobnie, ale tylko podobnie. By wykluczyć zakłócenia, uzyskać iskrę o określonej długości, energii, czasie wyładowania,minimalizacji zakłóceń prądowych, napięciowych i elektromagnetycznych DOSTOSOWUJE SIĘ WSZYSTKIE KOLEJNE ELEMENTY układu zapłonowego....
Paska rozrządu jeszcze nie wymieniałemnie wymieniałem. Co do wypalonego zaworu. to ciekawe dlaczego te kilka dni w miesiącu silnik pracuje dobrze. Myślę, że biorąc to pod uwagę przyczyna leży gdzieś w elektronice. Może się mylę ale gdyby to było coś ze spraw mechanicznych to trwałoby stale. A tu raz jest raz nie ma. Nie czyściłem jeszcze gniazd w cewce...
Między czujnikiem Hala a cewką jest oczywiście moduł zapłonowy. Jeśli nie masz oscyloskopu możesz podać przez opornik o dużej oporności +5 V na przewód sygnałowy i powinieneś mieć iskrę. Jeśli nie to może być moduł.
Witam serdecznie. Próbuje ustalić przyczynę wypadających zapłonow na biegu jałowym. Jak narazie zlokalizowałem dużą nieszczelność podciśnienia w kolektorze. Po usunięciu nieszczelności jest poprawa ale jednak nadal czuć wypadanie zapłonów. Idąc dalej dobrałem się do układu zapłonowego. Skontrolowałem przewody zapłonowe pod kątem uszkodzeń, przypaleń...
Oporność przewodów jest uzależniona od materiału z jakiego jest wyprodukowana. Pozdrawiam.
Przepraszam nie wiem czemu tak napisałem.Gdzieś mi się wkradł błąd.Oporność mierzyłem najpierw na pinach cewki - uzwojenie pierwotne - wyszło 02.9ohm przy mierniku ustawionym na 200.Uzwojenie wtórne mierzyłem po ściągnięciu kapturków na przewodach zapłonowych i wyszło 15 kiloomów czyli ok.
Nie wiem czy dobrze jarzę, ale w nowych maluchach bez rozdzielacza, kabel do cewki był z odpowiednią opornością to nie był zwykły przewód. Tylko nie wiem czy plusowy, czy ten do przerywacza.
Zapewne dwie masy idą osobno, aby zmniejszyć wpływ zakłóceń wzmacniacza na skutek wyładowania z transformatora. Wiadomo, że podczepienie do karoserii dwoma osobnymi kablami daje dużo pewniejszą masę podczas impulsów prądu cewki. Robokop dobrze pisze, że są to dwie masy. Zastanawia mnie tylko co z tym wykrywaniem missfire's bo przewód sterujący musiał...
Miernik do reki ustawić na pomiar diod. Diada jest równolegle z cewką zapłonową a masą - znajdziesz 2 przewody Diada jest równolegle z diadą - gaszenie a cewką zasilaczom AC zasilającą - oznaczysz następne 2 przewody . Zostaje znaleźć wejście impulsatora ( w jedna stronę oporność powyżej 107K Ohm) i gotowe . Dodano po 1 Jak odnosi się ten schemat do...
Chińska pilarka Castorama, brak iskry. Sprawdziłem cewkę -konektor przewodu gaszenia zwarty do rdzenia, postawiłem na uszkodzony moduł zapłonowy. Zamówiłem cewkę, przed założeniem sprawdziłem i ta też ma zwarcie do masy (oporność 4Ω). Czy taki opór to normalne? Być może nowa uszkodzona? Nie chcę na razie montować, bo mogę ją oddać. Prośba o pomoc.
Fiat Panda 2004 1.2. Na początku auto trafiło do mnie z błędami cewki zapłonowej. Wymieniono Cewki zapłonowe, świece zapłonowe i przewody zapłonowe. Po wymianie nie było już błędu od cewek, ale pojawił się błąd p0202 wtryskiwacza 2. Sprawdzono przejście i oporność wtryskiwaczy - ok Zamieniono miejscami wtryskiwacze Błąd nadal występował na tym samym...
Posprawdzać wiązkę do aparatu zapłonowego. Zasilanie , masę i oczywiście ciągłość przewodów do ECU Dodano po 40 Przemierzyć oporności cewki, na pierwotnym.
Zmierz rezystancje na uzwojeniu pierwotnym dwa zielone przewody od cewki zapłonowej i rezystancje uzwojenia wtórnego pomiędzy wyjściem wysokiego napięcia, a metalową obudową albo jednym z zielonych kabelków od cewki. Jeżeli omomierz pokaże przekroczenie zakresu duża oporność, przerwa w obwodzie cewka uszkodzona
Cewka dostaje po stacyjce plus zasilania i aby działała jak trzeba to musi dostać też minus tzw masę a dostaje ją od przerywacza Bzdura. WSK-125 nie ma bateryjnego zapłonu. To magneto-iskiernik. Piszczkiem tego nie sprawdzisz. Uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej mam małą oporność i zawsze piszczek miernika będzie piszczał. Podłącz do przewodu gaszenia...
Witaj, miałem sytuację w Fiacie Seicento (1.1 MPI 2001 r) właśnie z cewkami. Szarpał, nie palił jeden gar, komputer wykazał wypadanie zapłonu. Wymieniłem obie cewki i po przejechaniu kawałka dalej było to samo. Szukałem na internecie i też ktoś na forum pisał odnośnie oporności. Sprawdziłem multimetrem na wyjściach cewek i okazało się, że nowy komplet...
No i dzisiaj zmieniłem świece na tym 4 cylindrze i co się okazało, mimo że irydowa to po kilkudziesięciu 50k km wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/4023031600_... A jeżdżę na niesprawnej już dłużej więc suma sumarum, wychodzi że może 30 tys wytrzymała. Co ciekawe nazwa świecy to PFR6Q I w żadnym katalogu nie znalazłem że pasuje...
Witam. Wymieniłem wyżej wymienione przewody na nowe gdyż na starych na gazie nie szło jeździć. Szarpało, dławiło tak do 2 tys obr/min bez różnicy czy na zimnym czy ciepłym. Świece wymienione około 5 miesięcy temu i około 5 tys km na nich zrobiłem. Cewka zapłonowa pomierzona miernikiem i oporności w dopuszczalnym zakresie. I teraz moje pytanie czy cewka...
Witam, Problem polega na: - duże przebicie na przewodach i fajkach - związane z tym straty powodują słabą iskrę i przerwę w zapłonie na przednim cylindrze Pytanie: czy mogę dobrać cewki zapłonowe inne niż oryginalne (dlatego, że przewody zapłonowe są "zatopione" w cewce i chyba niewymienne)? Jeżeli tak to jakie i w jaki sposób je dobierać (wiem że mierząc...
Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Sonda raczej nie może być do oscyloskopu. Chyba, że zdarzy się przypadkiem, iż ma właściwą dla zakresu miernika który kupisz, oporność. Możesz oczywiście przeliczać wskazania miernika. Tak czy inaczej, oporność wewnętrzna miernika na danym zakresie, i oporność sondy, stanowić...
W 126p z "elektroniczną" cewką zapłonową używałem krótkiego kabla zasilającego cewkę wprost z akumulatora. To był dziwny wynalazek z tą cewką o niskiej oporności zasilaną przez przewód oporowy. Miało by to sens jakby od razu montowali skrót na czas pracy rozrusznika tak jak np w VW gdzie było wyjście z elektromagnesu. A w 126p był opornik, była cewka...
Witam, Mam problem z moim matizem, nie chciał odpalić (wcześniej brak jakichkolwiek dolegliwości). Z obserwacji wyglądało to tak jakby 'zaskakiwał' i gasł po paru obrotach. Wymieniłem świece, przewody wn, palec i kopułkę rozdzielacza. Sytuacja bez zmian - nie odpala, zakręci (wydaje się że iskra jest, parę razy obróci i gaśnie); Dzisiaj rano (deszcz,...
Witam może ktoś mi pomoże bo już tracę zmysły przez to cholerstwo. Pacjent to polonez caro 1.6GLI. Zaczęło się od niewinnego wypadania zapłony w okolicach 3k obrotów głównie na zimnym. Później było tylko gorzej. Pewnego dnia tak tragicznie było że aż zgasł w trakcie jazdy i to do tego stopnia że nie dało się ruszyć po odpaleniu bo od razu zdychał. Jedyne...
Jeśli pilarka dość długo stała i nie była użytkowana to będzie trzeba zrobić przegląd całego układu zapłonowego. Po pierwsze, trzeba przeczyścić styki przerywacza (podpiłować), ponieważ ulegają utlenianiu skąd pochodzi najczęstsza przyczyna braku iskry w takich przypadkach. Po drugie, sprawdź czy kondensator siedzi ciasno w podstawie zapłonu (posiada...
Jakie masz tam kolory przewodów? Jesteś pewien, że wtyczka dobrze okablowana? Swoją drogą, nie rozumiem, jak można "przypadkowo" wyrwać konektory z kostki, bo te siedzą z reguły dość solidnie. Musisz sprawdzić, czy na czarno czerwonym (zasilanie AC z magneta) masz napięcie rzędu kilkudziesięciu wolt w czasie kręcenia, czy na niebiesko białym (może być...
Witam Was, posiadam od 3 lat samochód marki nissan micra k11 z 97r. Pojemność tego samochodu to 1.0 benzyna , jest to wersja przedliftowa. Problem który pojawił się od nie dawna i z którym walczę cały czas objawia się losowo ( zazwykle na ciepłym / gorącym silniku ) że w pewnym momencie samochód traci moc i w momencie "wciśnięcia" pedału gazu do oporu...
kolego najprawdopodobniej zalałeś moduł zapłonowy jaki to quad Najprawdopodobniej ten moduł jest zalany hermetycznie żywicą (jeśli nie jakiś "tuningowy" w aluminiowej obudowie). Więc można go myć do woli. Słabym punktem pewnie będą kostki i połączenia. Wysuszyć, spryskać sprayem do połączeń (tylko nie WD40!). Sprawdzić, czy nie zalana cewka zapłonowa...
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
Witam. Problem objawia się tym że auto przy obecnej temperaturze zewnętrznej w okolicach 0 stopni bardzo ciężko odpala. Uruchomianie silnika w takiej temperaturze wygląda tak że muszę bardzo długo kręcić z wciśniętym gazem. Obroty podnoszą się nieco ale dalej muszę kręcić aż zaskoczy. trwa to około 8-10 sek. Natomiast po postoju w garażu w którym jest...
Witam! Problemem jest słaba iskra zarówno na swiecach jak i przed rozdzielaczem zapłonu (kopułką). Iskra ma kolor czerwony z rozdwajaniem się wyładowania. Podejrzewam cewkę ponieważ po pomiarach uzwojeń okazało sie ze najprawdopodobniej uzwojenie pierwotne ma zbyt dużą oporność (1,6 Ohm norma= 0,52-0,76 Ohma). Mam druga cewkę jednak ma takie same rezystancje....
Silnik zaburtowy Yamaha 4AC 6E0 nie pali po sprawdzeniu na świecy iskra jest słabiutka i chwilami zanika a świeca jest zalana paliwem, podłożyłem drugą cewkę zapłonową z jakiegoś agregatu-bez zmian. Zapłon CDI. Zmierzyłem napięcia z cewki zasilającej 40V przy 1000 obr i 80V przy 3000 obr z cewki sterującej odpowiednio 0.8V i 1.4V. Czy te napięcia są...
Ależ, oczywiście! Masz Całkowitą Rację . Występują tam takie właśnie moce! A jednak ( wzdrygam się przy stosowaniu w typ przypadku słowa"kable") , dotykałem osobiście, nie usmażyłem się jak kurczak, a ty proszę napisz (skoro zabierasz głos) dlaczego tak się stało? Wybacz, ale większych bzdur chyba jeszcze nie słyszałem. Zapomniałeś chyba o oporności...
W seacie są przewody zapłonowe o oporności 5 kohm bosch. Czy to normalne kiedy wyginam przewodami przy gniazdach świec,gnieździe kopułki zmienia się oporność od pare kohm do kilkuset ohm. Przewody mają 3 lata. Problemem jest od około 3 tygodni gdy jadę i wciskam gaz do dechy silnik zachowuje się jakby nie miał przepału na jednym cylindrze, chwile trykocze...
(at)ElektrodaBot Witam mam VW Lupo 1.0 i gdy próbuję odpalić to wchodzi na obroty do 500 i gaśnie potem już nie odpala tylko po kręceniu rozrusznikiem nie odpala tylko coś syczy i śmierdzi paliwem świece zmieniłem na 3 iskrowe. Macie jakieś pomysły co to może być auto nie odpala Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej prawdopodobne przyczyny...
przewód zapłonowy przewód zapłonowy oporność przewód przewód zapłonowy
internet tablet lenovo moduł zmywarka ariston hotpoint fronius licznik energii
Pralka Amica wybija różnicówkę przy włączeniu - przyczyny i diagnostyka Wszystkie diody świecą, brak regulacji temperatury - przyczyny