Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
Na co dzień w tych sprawach współpracuję z nimi [url=http://www.kocar.com.pl/]Link
Proszę mi powiedzieć możliwe jest że sterownik raz działa a raz nie? Nie powinno być tak że jak siądzie to na dobre??? Zaczęło się 2 lata temu, padła cewka, wymieniłem kable, świece, zamieniłem miejscem cewki - błąd przeniósł się więc wymieniłem cewkę. Autko jeździło do października 2014, wtedy to nagle pojawił się błąd cewki P0352 tej co wymieniłem....
uszkodzony sterownik silnika, to standard.
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Jak byłem u gazowników to podłączyli go do testera i pokazywał błąd cewki B.
na początku wyskakuje błąd napięcia akumulatora potem obie cewki, sonda lambda
Zczytaj błędy będzie wiadomo, pewnie błąd cewki więc komputer do wymiany ! Mam takie kompy z odnowionym immo !
Samemu możesz sprawdzić czy faktycznie steruje egr-em, zasilanie egr 12v po zapłonie, oraz oporność cewki czy jest jakakolwiek.
Odczytaj jakie błędy są teraz... ale jakbym miał strzelać to obstawiam uszkodzenie cewki, który to błąd w tym aucie wskazuje niestety raczej na "koniec" ECU.
Może alarm blokować, zależy "co autor miał na myśli" i co odciął. Jak zmostkujesz T9 to masz napięcie na cewce? Sprawdź żarówką, nie miernikiem. To, że gaśnie kontrolka immo znaczy, że kluczyk został rozpoznany, czy sterownik dostał sygnał odblokowania, tego nie powiem, różne sterowniki różnie sygnalizują, niektóre tego nawet jako błąd nie widzą.
Diagnostyka - jeśli jest błąd cewki to na 90% masz typową usterkę - ECU do wymiany lub naprawy.
Czyli najprostszym rozwiązaniem jest zamówić działające "ECU" i cewki żeby było wszystko git? i teraz pytanie czy "ECU" po naprawie(kupione u specjalistów którzy się tym zajmóją) + nowe cewki będzie działać z 6 miesięcy ?
Jaki silnik? Płynu chłodniczego nie ubywa? Sprawdź czy podczas problemów z odpalaniem jest iskra na wszystkich cylindrach, bo cewki potrafią się uszkodizć w taki sposób, że po rozgrzaniu znika iskra. Ciśnienie sprężania sprawdzone? Jeżeli to 1.2 8V to potrafią bardzo szybko pierścienie polecieć. Kody błędów były czytane? Uszkadzają się i naprawiają...
Sprawa dosyć prosta wymień świece na nowe i przesuń wszystkie cewki o 1 cylinder każda. Zobaczysz czy błąd pójdzie za cewką czy zostanie na cylindrze. ZMierz też kompresje. Jaki masz kod silnika? Dodano po 52 gdyż mechanicy moi radzą: Nie jezdzij do takich bo g.... z tego wyjdzie e90 to nie punto czy megana. Dodano po 54 A nie doczytałem że 2008 więc...
Co może być przyczyna takie zachwowanie się auta? Albo problemy z zapłonem - jak zauważyłeś cewki, ale na początek przewody WN (o ile w tym aucie cewki nie są zintegrowane z fajkami). Druga możliwa przyczyna to problemy w układzie zasilania paliwem.
paliwo wymienione,sonda podstawiona potencjometr,silnik krokowy,MAP,cewki,świece też,ciśnienie paliwa ok a efektu brak. I co dalej robić:cry:
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
co tu rozwijać! we wtyczce do komputera sterującego silnikiem rozcinasz przewód nr 18 (są oznaczone na krawędziach i licząc szukasz) i pod oba końce podłączasz przewody które połączysz ze stykami przekaźnika które na stałe są zwarte aby przewód miał nadal przejście tyle ze przez przekaźnik! a zasilanie cewki tego przekaźnika podłączasz następująco!...
To bardzo typowa usterka hybrydowego ECU - widzi uszkodzenie cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę aby nie dopuścić do przedostawania się niespalonego paliwa do katalizatora. LPG jest ma mikserze więc chodzi normalnie (bo cewka nie jest uszkodzona i iskra na wszystkich cylindrach jest). Wtrysk jest w pełni sekwencyjny. Affected...
Więc raczej przerwa w obwodzie zasilania do tej cewki. Dziwne że ci odpala, może po prostu pod wpływem drgań zaczyna przewodzić, poruszaj przewodami i sprawdź czy pojawi się napięcie. Możesz jeszcze sprawdzić cewki na uzwojeniu pierwotnym powinno być 0,5 - 0,6 Ω, na wtórnym 6660 - 8140 Ω. Fakt mój błąd, nie odpala
Po podpięciu błąd który mógł być powiązany -wyskakujący zapłon cylinder 3. Już się cieszyłem ale po wykasowaniu starych błędów nie pojawiły się żadne błędy. Czyli domyślam się, że błąd był zapamiętany z poprzedniej cewki na której usterka dotyczyła właśnie tego cylindra. Niestety do sprawdzenia ciśnienia w cylindrach nie doszło bo akurat sprzęt wypożyczył...
Ten sterownik dość dobrze, by nie powiedzieć nadgorliwie, łapie błędy wypadających zapłonów/cewki, aż dziwne że tego nie robił i nie odcinał wtrysku na I cylindrze. Jak elektryk sprawdził ten katalizator, jak sprawdził sondy?
Cewki są sprawne. Wykręciłem świece i jedna była ładna prawie jak ze sklepu. Na pozostałych była sadza. Te stopki (nie wiem jak się fachowo nazywają) są bardzo ładne nie wypalone. Kupować nowe świece /i lub kable ? Co jeszcze można sprawdzić?
Witam. Samochód to Fiat Punto 2 FL, 2004 rocznik, 1.2 60KM. Objawy: Pracuje na dwóch cylindrach, występuje błąd P0351 Ignition Coil 1 Circuit Kable oraz świece zostały wymienione, brak poprawy, gdy występuje błąd pierwsza cewka nie daje iskry. Podejrzewam uszkodzenie cewki gdyż, po zamianie ich miejscami występuje brak iskry tam gdzie przełożyłem tą...
Telo - gdyby to była ta usterka, o której piszesz, to paliłaby się stale kontrolka EOBD (wtrysku) i silnik "chodziłby na dwa gary". Występuje wtedy błąd cewki 1 lub 2, a tu Autor pisze, że nie ma błędów. Ten moduł, to centralka wtrysku. Spotkałem parę aut z takim silnikiem, gdzie po wypadku przeskakiwał rozrząd. Silnik jest tzw. bezkolizyjny, więc wystarczy...
Możesz zdejmować sterowanie z cewki ale nigdy nie zdejmuj fajki ze świecy na pracującym silniku, bo cewka może dostać przebicia i ubić driver w ECU (które zresztą nagminnie padają w tym ECU nawet bez takiej pomocy). Fiat Diag 2.6? Pierwsze słyszę... chyba że masz na myśli tą skrakowaną wersję Fiat ECU Scana albo FiCOM (kiedyś rzeczywiście nazywał się...
Diagnoza chybiona. Nigdzie takiej używanej cewki nie znalazłem, a ponieważ elektromechanik zdiagnozował na "100%" że to cewka więc kupiłem nową Boscha (260 zł). Po zainstalowaniu usterka pozostała bez zmian, elektryk się wypiął, więc mam 260 zł w plecy - wątpię żeby sklep zwrócił pieniądze. Chyba przeproszę się z serwisem Fiata.
Typowa usterka to rzeczywiście błąd sterowania cewki ale iskra jest i na LPG II chodzi normalnie, za to na benzynie i przy LPG IV generacji ECU odcina wtrysk na cylindrach, na których w/g niego brakuje iskry. Niemniej P0301 to tylko wypadanie zapłonu na I cylindrze, ale piszesz że taki błąd pojawił się kiedyś... a co się pojawia teraz, po tym jak zaświeci...
Witam Punto II 1.2 8v 44kw Był u mechanika nic nie wskórał, stał ponad rok na podwórku. Teraz po uprzejmości sąsiedzkiej ja próbuję go wskrzesić. Objawy: Kręci nie odpala: błąd czujnika położenia wału - wymieniony: Podczas próby kręcenia zimny, jakby chciał odpalić, a nie mógł, po dodaniu gazu zapala. Nagrzewa się gdy trzymam obroty powyżej 1000, obroty...
Podłącz pod komputer i wykonaj test cewek patrząc czy rzeczywiście jest iskra na cewkach (wynik testu na ekranie w zasadzie o niczym nie świadczy). Żaden błąd w tym ECU nie jest w stanie zablokować impulsów na jednej z 2 cewek - albo działają obie albo żadna. Jeśli cewki są na 100% dobre (można je zamienić miejscami - sterownie + w.n.) można się pokusić...
Przy typowej usterce to jest tylko błąd cewki ale iskra jest, za to nie ma impulsów na wtrysk. Sprawdź więc na początek czy idzie sterowanie na cewkę, może uszkodziła się wiązka. Jeśli rzeczywiście nie ma impulsów na tę cewkę z ECU to raczej źle rokuje na możliwości naprawy. Jeśli chodzi o naprawę/zakup ECU do Fiatów to polecam: http://www.kocar.com.pl/
Kilka lat temu w ASO wymienili mi pasek rozrządu razem z napinaczami. Przy odbiorze samochodu (w idealnym stanie wtedy był) zapaliła się kontrolka żółta silnika, a samochód w ogóle nie miał mocy. Powiedzieli, że nie podpięli sondy lambda i że ją podepną. Faktycznie, wtedy błąd zgasł, ale nie na długo (tylko że mało wtedy jeździłam). Wydaje mi się, że...
Problem nadal nie rozwiązany, przewody, świece, cewki zmianiane nic nie pomogło, błędy z komputera skasowane, jeden błąd się powtarzał związany był z ładowaniem, wystepowaly zmiany napięcia, muszę wymienić szczotki bo się pewnie wytarły ale wątpie żeby to miało jakieś znaczenie. Jest coraz gorzej teraz na benzynie zaczyna gasnąć nie da się jechać, rozebrałem...
Witam jestem od niedawna posiadaczem Fiata Punto II 1.2 8v 2004rok. Od początku zaczęły sie problemy z pracą silnika na benzynie i gazie. Silnik pracuje jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów do tego śmierdzi spalinami a na biegu jałowym na wolnych obrotach z rury lecą czarne spaliny. Zmieniłem świece na NGK dobierane pod ten silnik, przewody wn....
nie miałem map sensora na podmiankę, a przy odpiętym jest jeszcze gorzej... Dodano po 6 Sprawdź czy podczas dodawania gwałtownie gazu nie zanika zasilanie cewki. KTS po zmianie sterownika co pokazuje? KTS nie widzi błędów, na samym początku był błąd czujnika położenia wału, po skasowaniu nie wraca. Zasilanie na cewki i na pompę paliwa w chwili gwsałtownego...
Witam wszystkich. Punto II FL 1.2 2005r. dwa dni po wymianie miski olejowej i oleju zaczął nierówno pracować, kopcić na szaro niebiesko przy czym czuć mocny zapach benzyny i zaczęła się ona tez przedostawać do oleju. Błędy P0201 wtrysk nr 1 , P0135 grzałka sondy przed katalizatorem skasowane wracają zaraz po odpaleniu. Po zmierzeniu rezystancji grzałki...
Widzi błąd cewek, odcina wtryski - iskra jest, nie ma paliwa. Typowy "pad" tej centralki wtrysku, choć warto jeszcze sprawdzić wiązkę, a w szczególności odcinek cewka - ECU. Osobiście nie korzystałem ale mimo wszystko mogę polecić Ko-Car. Pierwotną przyczyna uszkodzenia jest awaria cewki ale uszkodzeniu ulega fragment drivera cewki w ECU odpowiedzialny...
Zapomnialam dodac, że kilka tygodni wczesniej pojawil sie blad "wypadanie zaplonu na 3 cylindrze"
jeszcze jedno. Dopiero rozmawiałem z poprzednim włascicielem i on wymienił silnik, ale przed wymianą miał ten sam problem. czyli małe prawdopodobienstwo aby luzby były złe na starym i na nowym tak samo. czujnik podcisnenia wymieniony z innego auta działajacego. takze odpada. Co myslicie o uszkodzeniu sterownika. Co jalis czas pojawia sie błąd cewki....
Witam, nie znam Punto, większe Fiaty juz lepiej, moge ci poradzic tylko tyle, zebys sie przyjzał kabelkowi biegnącemu od cewki przy kluczyku do centralki, są Felerne,(Siena, Palio) a objaw identyczny jak u ciebie,jak kupisz nowy (w fiacie 50-80zł tak mi się zdaje) nie zrobisz błędu. Sprawdz, napisz o efektach, jak układ taki jak w większych F to masz...
Przecież już napisałem że jak świeci code to sterownik nie wysteruje przekaźnika pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Był wymieniany sterownik silnika więc nie wiemy czy został dopisany do auta. Bez trudu można tutaj sprawdzić cewki zapłonowe więc skoro nie ogarnął tego "mechanik" to rozumiem że nie zna podstaw więc coś mi nie pasuje jego wymiana...
Odkręć świece zobacz czy któraś nie jest zalana ,bo może być tak że któryś wtrysk nie daje ci paliwa ewentualnie na zapalonym silniku zdejmuj kapturki przez rękawice po kolei czy zauważysz że niema różnicy w pracy silnika .oczywiście na benzynie .bo może jest uszkodzona cewka zapłonu i ma przebicie i nie masz równej iskry na świecach . Dodano po 12...
Witam Dobrze myslałem , wymieniłes centralkie wtrysku do niej nie jest faktycznie potrzebny kluczyk do zaprogramowania .Ale z tego co sie ja orientuje i za każdym razem kiedy wymieniałem klientowi centralkie i wstawiałem czystą (dziewicza potocznie )samochód palił od pierwszego razu - jedynie trzeba było zaprogramowac centralkie do prawidłowej pracy.Procedura...
Mogę ci podać pełną listę możliwych błędów dla tego sterownika i zapewniam, że takiego tam nie znajdziesz... swoją drogą w różnych urządzeniach diagnostycznych widziałem już różne durne tłumaczenia komunikatów na język polski. Może niech ten mechanik przełączy swoje urządzenie na język angielski albo poda sygnaturę błędu to będzie wiadomo o co chodzi....
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
dzis miałem odrobinę czasu i połączyłem sie skuteczne z komputerem. Błędy to STEROWNIK ZABLOKOWANY i brak odczytu immo oprócz tego nieskie napięcie akumulatora, ale to chyba nie powinno miec wpływu na odpalanie. Zauwazylem też, że po odpięciu czujnika wału nie wyświetla błędu. Podczas kręcenia rozrusznikiem nie pokazuje obrotów. Reszta patametrów działa....
a mam jeszcze jedno pytanie czy to COIL 1i2 to są cewki zapłonowe??
Cewka ,przewody,świece jak?
mialem podobny problem z punto 2 komp. wykazal blad ceki ,,a,, tyle tylko ze nie byla to cewka zaplonowa a w sterowiku wtrysku po wymianie sterownika po problemie
dobrze by bylo zeby bylo opisane jaka usterka zostala odczytana z komputera jesli blad cewki 2 to prrawie pewne ze siadla centralka wtrysku
święci taka kontrolka Co oznacza? Kontrolka immobilizera, brak autoryzacji rozruchu silnika. Jak obejrzałeś z zewnątrz tę skrzynkę to nic nie obejrzałeś, ona z zewnątrz zawsze dobrze wygląda, pytanie co jest w środku... W skrzynce nie ma "dużej" masy, ale skoro ze schematu tego nie widzisz, to obawiam się, że sobie z problemem nie poradzisz. Stała...
Przepustnica została podmieniona na nową i dalej to samo. Dodano po 3 Czy jeśli wypnę przepustnicę a będzie uszkodzona cewka i świece to samochód odpali ?
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Zaślepienie odmy to jedna z bardzo głupich rzeczy, które ludzie robią. Zrób z nią porządek (o ile nie jest zbyt pożno), w sensie wymień, wymień równiez świece i cewki, to kosztuje niewiele, wtedy można będzie coś ocenić dopiero.
Pierwsza rzecz to jedz na komputer i odczytaj błędy ale ja stawiam na czujnik Halla.
nie, błedów kontrolką nie sprawdzisz. Tam jest są cewki jak w punto i pewnie musisz jedną wymienić..
Witam wszystkich kolegów, mam nietypowy problem ze swoim ‘kropkiem’ (Fiat Punto_2 1,2 8V 60KM, 2000r., 117tyś km. bez Gazu, PB). Mianowicie – po rozgrzaniu silnik zaczyna się dławić, brakuje mocy, wariują obroty i konsekwencji gaśnie – co ciekawe na zimnym działa bez problemu. Z każdym dniem objawy są coraz gorsze. Auto ma wymienione...
Powodem Twoich zmartwień może być cewka lub przewody słabej jakości oraz 20 innych przyczyn. Odczytując błędy ze sterownika silnika szybciej usuniesz usterkę.
Dzięki za odp. Kupiłem orginał. Samochodzik już pomyka po trasie. Bez strzałów, błędów cewek itp. Wydatek spory na naprawe ale mam spokój.
Znalazłem przyczynę. Uszkodzona jest cewka zapłonowa tak że nie daje iskry na 1 cylinder. Tylko na kompie nie mam żadnego błędu a chyba powinien być?
Witam, dziś byłem u mechanika, który zrobił badanie diagnostyczne punto okazało się, ze mój komputer nie czyta żadnych czujników, ani cewek, bo wyskakują błędy, jedyny błąd, który nie wyskoczył, to sonda lambda. Stwierdził mechanik, że albo wiązka kabli jest gdzieś przerwana i przez to komputer nie widzi czujników, cewek itp, albo było gdzieś na kablach...
Jeżeli to '"hybryda" tzn taka jak w Punto II to jest napewno uwalona końcówka mocy sterowania cewką 1 bądź 2 w Tychach naprawiaja firma Ko-car
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
W tych samochodach psują się sterowniki, zaczyna się od błędów wypadania zapłonu na którymś cylindrze, (sterownik wyłącza wtedy wtryskiwacz celem ochrony katalizatora przed nie spalonym paliwem) a kończy całkowitym unieruchomieniem silnika
witam samochód jak w temacie trudno kręci, pompkę nie za każdym razem słychać auto średnio za piątym razem odpala błędy: P0201,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka" P0135,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" P0141,"Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" P0202,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 - usterka" P0203,"Obwód...
Uwaga techniczna - nie ma czegoś takiego jak Punto 3... jest 2FL. Czy sterownik silnika zgłasza jakieś błędy? Jaka jest tam instalacja LPG? Niemniej niestety ze względu na cewki dwubiegunowe i niepalenie tylko na jednym cylindrze skłaniałbym się ku usterce mechanicznej. Zwłaszcza, że to pierwszy cylinder - wokół gniazda świecy gromadzi się pył i piasek...
Dzień dobry, mam problem z Fiatem Grande Punto 1,2. Po przejechaniu nieco ponad 100 km traci moc i gaśnie. Po chwili można go odpalić i jedzie dalej. Po dwóch takich akcjach podpięty pod komputer - błędy: świece, cewka i kable. Wszystko wymienione. No i niespodzianka, po przejechaniu ok. 120 km samochód traci moc i gaśnie. Po ponownym odpaleniu przejechał...
Wszystko to prawda,tylko auto było podpinane pod komputer dwa razy w dwóch różnych warsztatach i powtarzającym się błędem była awaria cewki zapłonowej.Cewki zostały sprawdzone pod względem oporności uzwojeń i jest ok.Po za tym przy uszkodzonej cewce A lub B silnik chyba nie pracowałby równo.
Czy mógłby mi ktoś poradzić. Problem mam taki ze gdy silnik się dobrze nie rozgrzeje to wszystko jest wporzodku ale jak złapie trochę temperatury to obroty zaczynają skakać na gazie jest mułowaty dużo pali. Na bezynie jest podobnie nawet czasami dośc często,jest tak gdy dodam gazu to silnik wchodzi wobroty a potem nagle ustaje.po przelączeniu na lpgi...
Witam serdecznie. Mam problem z układem par paliwa i grzałką 1 sondy lambda w Grande Punto Abarth 1.4 155 km z ECU BOSCH ME 7.9.10 (5184238). Przeczytałem wszystkie możliwe tematy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Do tej pory wykonałem następujące czynności: - ciągłość przewodów do pinów w ECU - wszystko ok - zdemontowałem zawór,...
Witam ludzi dobrej woli, mam problem z punto 1.2 8v, otóż Podczas jazdy zgasł. Okazało się, że nie ma iskry, cewki nie dostawały zasilania, przekaźnik pompy paliwa wariował, świeciła się kontrolka code, oprócz tego chyba z 10 błędów po podłączeniu do komp. W mojej opinii to nie moduł popsuty (uszkodzony tranzystor-bocznik) ale brak masy-wówczas wszystko...
Koledzy! Mam pewien pomysł, który może się przydać wszystkim początkującym zabawę z euroscanem. W tym temacie napiszmy tłumaczenia do wszystkich kodów błędów euroscana jakie znamy. Knock retard-czujnik stukowy Mixture-mieszanka Idle adaptation- jalowa adaptacja Blink code reguest-ponowna prośba kodu Spark adwance-wyprzedzenie zaplonu Jdle rpm desired-obroty...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Witam Pacjent Punto II s silnikiem 1.2 8V z 2006 r. Objawy są takie, że po nagrzaniu się i pracy ok 10 min. silnik sam zgaśnie i nie da się uruchomić. Dodatkowo brak jest komunikacji ze sterownikiem IAW 5AF.P4. W body błąd D601 "błąd linii CAN" a w liczniku U1602 ta sama interpretacja. Po kilku minutach silnik odpala do następnego zgaśnięcia. Podejrzewam...
punto cewki cewki punto błąd punto
połączenie przewód wielożyłowy czyszczenie głowicy magnetofonowej renault niskie obroty
Instrukcja obsługi Huawei U5700 - gdzie znaleźć? Jak wprowadzić podkreślnik na konsoli Xbox?