Chyba się nie da. Myślałem że masz sam wkład. Więc kup nowy. Odpowietrznik powinien być na górze chłodnicy z drugiej strony niż wąż górny.
Myślę ze przyczyną może być jakiś kawałek lodu który gdzieś przy odpowietrzniku sie zakleszczył, . Jaki płyn Pan miałeś w chłodnicy :?: , mieszanke z wodą :?: ,teraz to tylko założyć nowy wąż i zalać czystym płynem nie zamarzającym i sprawdzić i obserwować co się dzieje podczas grzania silnika :idea: ,być może tylko wąż strzelił ze starości :cry: ,
Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy? Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
Masz zapowietrzony układ albo kończy się pompa wody. Z każdego odpowietrznika ma lecieć płyn. To, że na rozgrzanym silniku płyn ze zbiorniczka uchodzi to normalne, co nie znaczy, że jest go właściwa ilość. Poziom płynu sprawdź na zimnym silniku z autem ustawionym na równym podłożu. Czy wentylator chłodnicy włącza się?
mam starą chłodnicę w domu i po dokładnych oględzinach nie widzę nic przypominającego odpowietrznik ... (a nowa jest tak samo zbudowana)
Mam pytanie ile jest odpowietrzników w układzie chłodzenia w punto 1.2? Dwa: na chłodnicy i na wężu idącym do nagrzewnicy. Nie rozszczelniła Ci się nagrzewnica (nie wycieka płyn chłodzący pod nogi pasażera)?
Ale czy skutecznie było to przeprowadzone ;)? Na odpowietrzniku przy chłodnicy też? A termostat? Nic o nim kolega nie mówił?
Był nalany płyn ale tam było tak dużo osadu z żelaza że musiałem coś z tym zrobić. Masz powietrza w układzie. Czasem Punto trzeba sposobem........ Pewnie tak. Może źle odpowietrzam? Robię to tak. Wykręcam odpowietrznik na chłodnicy oraz wężu (jest w głębi i trochę wyżej). Zalewam płyn aż zacznie się wylewać przez odpowietrznik chłodnicy. Zakręcam go...
Przy odkręconym korku wlewu nigdy się nie odpowietrzy... fabryczne odpowietrzniki są 2 - na wężu nagrzewnicy i w rogu chłodnicy. Na wężu nagrzewnicy pewnie włączony jest reduktor i dlatego został usunięty zaworek odpowietrzający.
moim zdaniem nie termostat tylko solidne odpowietrzenie .Są odpowietrzniki jeden w chłodnicy drugi na wężu do nagrzewnicy . ja odkręcam na pracującym silniku i czekam aż płyn zacznie się sączyć .
Loker napisał: ....Ja się przyzwyczaiłem i na bulgotanie nie zwracam uwagi... Do czasu. Wszelkie usterki usuwa się na bieżąco - a potem opcja "mądry Polak po szkodzie". Wracając do usterki - może to być tylko zapowietrzenie układu jak pisze Loker - ale trzeba je jak najszybciej usunąć (tworzy się korek z powietrza uniemożliwiając prawidłowy przepływ...
Odpowietrzenie układu chłodzenia w Puncie bez LPG jest trudne, z LPG to już w ogóle... najwyżej położonym miejscem układu chłodzenia jest... korpus przepustnicy i jeśli wszystko zawodzi to można odpowietrzać na przewodach tam idących. Ważne jest też aby zawór w korku zbiornika wyrównawczego działał prawidłowo. Odpowietrzniki fabryczne są dwa - na wężu...
To kup sobie kolego jakąś starą BMW z benzyną. Wymień płyn, jak Cię nie zastanowi dlaczego tak mało weszło, dlaczego tak szybko rośnie temperatura, po co są te korki na krzyżak i dlaczego nie masz ogrzewania - znaczy że nie musisz odpowietrzać. Albo po co właśnie w Fiacie jest odpowietrznik na chłodnicy i często też na wężu do nagrzewnicy (najwyższy...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Tam nie ma zaworu, nagrzewnica zawsze grzeje, są tylko klapy mieszające ciepło-zimno. Zapewne zapowietrzony układ - uszkodzony korek w zbiorniku wyrównawczym i/lub przedmuch na uszczelce głowicy. Są 2 odpowietrzniki - jeden u góry chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy (w komorze silnika). Często też rozszczelnia się nagrzewnica, niestety żeby...
Głowica jest poniżej chłodnicy, więc jak może być w niej za mało płyny? Odpowietrznika w głowicy nie ma widziałeś kiedyś to auto?. Myślisz ze producent tego nie przewidział? Że przegrzany samochód wyrzuci płyn tylko po to żeby zniszczyć głowicę i katalizator?
W punciaku 2 też są dwa odpowietrzniki jeden na przewodzie do nagrzewnicy (jak pisze kolega) i drugi na chłodnicy. W tych modelach lubi ciec (pomalutku) chłodnica, nagrzewnica i pompa lub rura od pompy. Trochę obserwacji a na pewno znajdziesz.
Witam Jestem nowy na tym serwisie, bardzo byłbym wdzięczny za pomoc poczytałem troche o podobnych przypadkach ale wole sie upewnic zanim popadnę w większe koszta A więc problem jest taki punto 1.2 8v po nie dlugiej jeździe zapala sie kontrolka od płynu chłodniczego, brak ogrzewania na kabinę, wentylator caly czas pracuje, po odkręceniu korka chłodnicy...
Sprawdź dokładnie po wężach, na łączeniach (czy nie pojawia się kolorowy nalot), koło odpowietrzników, pompy cieczy chłodzącej, szczelność chłodnicy. Ogrzewanie dobrze działa i nie słychać odgłosu bulgotania w nagrzewnicy? Albo przez uszkodzony korek wlewu wyrzuca płyn z czym też się spotkałem ale przy benzyniaku. Dodano po 1 A jak nie to: uszczelka...
Nie w Puncie z LPG... Gdzie tu jest mowa o LPG ? Czy coś przeoczyłem? zanim się podejmie decyzję o wymianie UPG https://www.wyborkierowcow.pl/objawy-usz... To dlaczego silnik się przegrzewa? Zapowietrzony układ? Na odległość cieżko jest wywnioskować nie mając "pacjenta na stole". Jeżeli nikt nie...
wymieniłem ten termostat ustawiony jest na 87 C. raczej nic to nie pomogło przejechałem 10 km. przy dzisiejszej temperaturze otoczenia 21 C. i też włączył się wentylator nie wiem czy źle odpowietrzyłem robiłem to według instrukcji tzn. nalewając płyn odkręciłem odpowietrzniki na wężach idących do nagrzewnicy i na chłodnicy nalałem płyn aż się przelało...
Też tak myślałem. Wczoraj tak zrobiłem. Zdjąłem wąż idący do chłodnicy oraz inne jakie znalazłem. Ze wszystkich zlałem wszystko co się dało. Poprawiłem węże i zalałem nowym płynem. Odpaliłem silnik i czekałem aż się zagotuje dolewając płynu tyle ile powinno być w układzie. Bulgotanie nie ustało. Podczas odpalania zimnego silnika nadal płyn bardzo głośno...
"Rozbrój" kratki centralnego nawiewu i podejrzyj czy się rusza i w jakim stanie jest klapa mieszalnika powietrza... z opisu wynika, że albo jej nie ma albo jest zablokowana w środkowej pozycji - 50% zimnego i 50% ciepłego. W tym aucie nie ma zaworu na nagrzewnicę, więc obieg płynu jest przez nią cały czas. Odpowietrzniki są dwa - jeden na chłodnicy,...
W większości pojazdów to właśnie zbiornik wyrównawczy jest najwyższym punktem układu W Puncie mk. 1 zbiornik wyrównawczy jest umiejscowiony z boku chłodnicy i nie jest najwyższym punktem nawet fabrycznego układu chłodzenia (jest nim korpus przepustnicy). Dlatego konieczne są odpowietrzniki (układ chłodzenia w Puncie się sam nie odpowietrza). W samochodach...
punto chłodnicy punto płyn chłodnicy punto wentylator chłodnicy
skrypt programowa gięcie pręta najlepszy centrala domowy
ekspres siemens hisense firmware
Mercedes Sprinter 311: Świeci prawy kierunkowskaz po włączeniu świateł Podłączenie pinów NFR/NFL radia RNS310 do chińskiego radia z CarPlay