punto nie ma wskaznika temperatury silnika?
Dokładnie czujnik temperatury powietrza. Co ciekawe jak widzi dziwna temperaturę oleju silnikowego to trafiłeś.
Lekkie pierdzenie z tłumika to normalne w Unie choć nie wiem jak o jest u Ciebie. Co do spalania także dużo pali. Kiedy jeszcze miałem Uno 1.0 paliło 10-11/100km. Jeśli bardzo dużo dużo pali warto sprawdzić/wymienić czujnik temperatury oleju.
Oleju mi bierze z 0,1 litra na 100 km ale może to być spowodowane wyciekiem spod pokrywy zaworów. Czyli 1l na 1000km - jakby to był wyciek, to byś miał kałużę oleju pod samochodem... choć przy takim spalaniu, jeśli paliwo nie wycieka to oleju powinno przybywać, bo ten silnik "nie przepali" 20l/100km. czujnik ciśnienia i temperatury (map sensor) - wymieniłem...
Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.
Cześć! Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy: 1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy). 2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka...
Dziś wymieniłem czujnik obrotów ,na razie jest ok na krótkich trasach. Zobaczymy jak będzie na dłuższej trasie. Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie klimatyzacji . Jak ją włączam to słyszę taki świst ale zimne powietrze nie leci , ciekawe co jest nie tak .Morze mało płynu chłodzącego. 2 pytanko czy czujnik ciśnienia doładowania ma na wpływ mniejszego...
napięcia w porządku, ale dla pewności jutro zaprowadzę auto do mechanika, zmierzę jeszcze raz, przy okazji wymienię filtr oleju i dam rzadszy mineralny 15w40, dodatkowo wymienię czujnik temperatury silnika. Napiszę później czy to pomogło.
Witam ponownie. Sprawdziłem i profilaktycznie przeczyscilem Map sensor jak również czujnik temperatury i wszystko w normie a kropek nadal leje benzyną jak wściekły.. Ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?
Jeśli z rury wydechowej nie zauważyłeś zmian to znaczy biały lub czarny dymek autko ma mac normalną odpala tak jak zawsze nie ubywa oleju, płynu – to 99% jest walnięty czujnik który wskazie temperaturę i załącza wiatrak – najlepiej zamień koledze na 1 dzien.
Pod korkiem czysto.Plyny ok uszczelka pod glowica ok.spaliny nie śmierdzą paliwem oleju nie bierze nic .Jak temperatura spadnie to działa wszystko ok.Na gorącym silniku odpala ale trzeba ldodaću gaz Normalnie przekrecam kluczyk i odpala Bez gazu.Rece opadają mi już Odepnij czujnik temperatury płynu.
Co rozumiesz przez "temperaturę silnika"? Normalna temperatura _cieczy chłodzącej_ to 94-96 *C w układzie panuje lekkie nadciśnienie, więc temperatura może nawet przekroczyć 100 *C. Czujnik temperatury od wskaźników (ten przy bagnecie oleju) pasuje ponoć z Poloneza (w tej chwili masz tam wkręcony czujnik bimetalowy, sterujący kontrolką przegrzania silnika),...
To znaczy, że za mało napisałem, tak? A proszę, co mi tam zależy. Pompę wody masz na pasku rozrządu, więc nie ma opcji że się ślizga. Jest opcja wyłamanych łopatek, ale to w zimie i na wodzie. Wtedy temperatura rośnie niesamowicie szybko, brak obiegu powoduje drastyczne przegrzewanie się silnika. Objawy widać na zegarach i po wiecznie chodzącym wentylatorze...
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Mam ciekawy problem. Na zimnym silniku na wolnych obrotach zapala się i mruga kontrolka od smarowania silnika. Po rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy silnika objaw zanika. Filtr oleju Sędziszów wraz z olejem wymieniałem. Czujnik ciśnienia też. Panewek nie podejrzewam ponieważ objaw jest odwrotny. Przy panewkach kontrolka zapala sie na...
Czujnik temperatury na wężu chłodnicy? Chyba to czujnik przegrzania. Były w SDI 2piny, czasem w Sharan 4piny. No brawo. to ten element. Czujnik dwupinowy bimetaliczny, jak płyn osiągnie ponad 110 °C to następuje wyłączenie klimy ale nie wentylatorów, gdy się schłodzi to znowu klima się załączy automatycznie. Czujnik miał przerwę przez co układ "myślał"...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Cześć, mam grande Punto 2006 1.3 JTD 90km średnie spalanie zawsze wynosiło 4.6-4.8L/100km od około miesiąc spalanie wzrosło i teraz wynosi 5.1-5.3L/100km Czynności wykonywane w ostatnim czasie: - wymiana filtrów powietrza, paliwa i oleju (wraz z olejem) - czyszczenie wtryskiwaczy Jakie mogą byc powody zwiększonego spalania? Wstępna ocena dostępnych...
Auto jeździ na benzynie, nie masz LPG? Podjedź na diagnostykę i odczytaj jaką temperaturę cieczy chłodzącej "widzi" ECU (to, że wskaźnik na desce działa właściwie o niczym nie świadczy - on ma oddzielny czujnik). Nie ubywa ci płynu chłodzącego? Nie ma w nim śladów oleju? Jak rozumiem usterka wystąpiła nagle. Sprawdź ustawienie rozrządu - może przeskoczył...
Korek w tym przypadku nie ma nic dorzeczy. Jak układ chłodzenia jest sprawny, wtedy temperatura silnika powinna być utrzymywana na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia silnika, temperatury zewnętrznej czy stania w korkach, taka jest jego rola. Wtedy układ chłodzenia może być otwarty (bezciśnieniowy), płyn się nie zagotuje, bo prawidłowa temperatura...
mam nastepujacy problem jak w temacie .bledy pojawiaja sie gdy zdelme noge z pedalu gazu i obroty delikatnie spadna nastepuje szarpniecie i wywala check auto wejdzie w tryb awaryjny i brak reakcji na pedal gazu.Wymienilem oba czujniki na kolektorze ssacym ktore odpowiadaja za cisnienie , nie pomoglo .Zdjalem i obejrzalem kolektor ssacy nie wyglada aby...
Pompa paliwa powinna się włączać na 15sek. po włączeniu zapłonu. Nie świeci Ci sie CODE albo "marchewa"? Wtyczkę czujnika położenia wału masz u góry na osłonie paska rozrządu. Być może padł Ci przekaźnik zespolony (taki biały, dość szeroki, jak 2 albo 3 normalne przekaźniki, przykręcony do grodzi komory silnika, pod czarną osłoną). P.S. Czego czujnik...
Witam, ostatnio umyłem silnik w punto 1.1 płynem akra silnik spłukałem wodą (uprzednio zasłaniając filtr powietrza) chciałem sprawdzić czy gdzieś nie leje olejem . Po tej operacji samochód odpalił bez żadnych problemów. Kilka godzin później zakupiłem świece bo stare były zużyte. Świece 1-2-4 wykręciły się bez problemów z 3 był problem więc delikatnie...
Ja mam takiego punciaka i myślę, że jestem w stanie ci pomóc. Miałem podobny problem. Po pierwsze jedź na komputer. Też paliła mi się kontrolka od wtrysków i okazało się, że to czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury. Oba wymieniasz sam. Koszt czujnika temp. (ja kupowałem po rabatch) ok 15 zł a położenia przepustnicy ok 150zł (ale pewnie...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
Chciałabym odświeżyć temat, bo jak widzę, i tak każdy ma ten sam problem z Puntem. Posiadam mój samochód nieco ponad pół roku, to silnik 1.2, 8V z instalacją gazową i cóż, nienawidzę go z całego serca. Kupiłam tanio, ale w tej chwili łącznie z naprawami, dwoma kompletami kół etc. wydałam na niego łącznie około 9000 zł. Co się dzieje? To, co u wszystkich....
Szanowni koledzy. Od dłuzszego czasu borykam się z problemami przy jeździe i odpalaniu na benzynie głównie gdy jest zimno lub duża wilgoć. Występują problemy z odpalaniem, jak odpali to trzęsie silnikiem i od razu gaśnie lub gdy chwile postoi i uda się utrzymać wyższe obroty, to z kolei po krótkim czasie podczas jazdy przy gwałtowniejszym dodawaniu...
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Dzięki za ostrzeżenie, u mnie w wielorybku miałem straszne kłopoty okazało się że pacjent ustawił dawkę gazu na 140% powyżej 3000 RPM niby autko miało kopa ale po 5tys km zdechła sonda, wymieniali mi 3x wielozawór i nigdy nie potrafili ustawić instalacji jak należy zawsze była jakaś "przyczyna", aha mam sekwencje z centralka z serii 500. Jak już się...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
Witam, zmieniłem zegary z punto 1.7 td wersja S na SX (z obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury). Przekładkę zrobiłem zgodnie z instrukcją zamieszczoną na AutoKącik http://punto.autokacik.pl/oldorg/autokac... - Zrób to sam - Zegary - zmiana z wersji S na SX/ELX w Punto Diesel. Po montażu obrotomierz i czujnik temperatury cieczy chłodzącej,...
punto czujnik oleju czujnik temperatura punto punto czujnik temperatura
blank check false przekaźnik bistabilny czasem alpine instrukcja obsługi
Projektor YH300 - Czy posiada funkcję WLAN? Symbol układu zapłonnikowego w stroboskopie IFK120