Witam.A co znaczy że przebiera?
Na 90% przewody. Jeszcze mogą być świece (też warto byłoby je sprawdzić)
Może dywanik gumowy leży na pedale gazu? Wiem że banalne ale może warto sprawdzić..
Do sprawdzenia: - pompa paliwa, - regulator ciśnienia paliwa, - wtryskiwacze.
Raczej pompa. Czyli nie problem z silnikiem tylko hamulce ci obroty zbijają :D
Zapali, miga lampka silnika, 5 razy dodajesz gazu tak aby silnik miał więcej niż 4000 obrotów.
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
To samo co w ŁOPLU MPI GM , sprawdzony potencjometr przepustnicy ?
Tak głupio spytam - filtr powietrza czysty?
Z przekazu żony, która pojechała do diagnosty wychodzi na to, że wyskakuje błąd 3 wtrysku. Po usunięciu usterki dam znać czy to wystarczyło. Jeżeli masz żelowy sterownik (IAW 59F) wtrysku może to być jego wewnętrzne uszkodzenie programu
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Co było powodem zaślepienia odmy.
Tak
Oczywiście, że się stanie... pomyśl trochę. No chyba, że przepniesz też sterowanie cewkami. Nie ma natomiast znaczenia kolejność przewodów na jednej cewce, czy 1 i 4 czy 4 i 1.
Czy za wyjątkiem cieżkiego rozruchu występuje problem z mocą, szarpaniem czy falującymi obrotami?
Ale niekoniecznie wszyscy maja od punto może akurat od punto wymaga większych obrotów.
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
o ile pamietam po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ja jeszcze adaptowac. samo czyszczenie nie wystarcza. tak jak pisalem nie jestem juz pewien. majac dostep do examinera - sprawdz to. pozdrowienia i sukcesow. Dodano po 6 pomylilem sie . problem dot. brava lub bravo.
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
po wymianie membran w parowniku, usterka ustała. Tak więc powodem ów że skoków obrotów, gaśnięcia silnika były zużyte membrany w parowniku. Po wymianie usterka ustała.
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
cut off i po problemie fiaty tak maja
Jaki silnik masz w tym punto ?
Również ten sam problem, rozwiązał ktoś?
Ale jak to sprawdzałeś?Są jeszcze inne przyczyny falowania obrotów.
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Witam.Sprawdz dokladnie cały dolot w poszukiwaniu nieszczelności,Sprawdz czy pęd powietrza podczas jazdy nie powoduje zdmuchiwania przez co auto będzie tracilo obroty i gasło.Pozdrawiam
Jaki to silnik? Benzyna czy gaz to samo się dzieje?
Ciśnienie ssania czyli ciśnienie w kolektorze dolotowym, im wyższa wartość tym mniejsze podciśnienie. Poza wymienionymi powodami dochodzi też rozszczelnienie układu podciśnienia, np. usterka serwomechanizmu wspomagania hamulców.
znajdz opornice do silnika .Tam są trzy oporniki i dioda . Zmostkuj diode i po problemie . Dodano po 1 A przy okazji powiedz wymieniales filtr pyłkowy ? Bo czesto jak nie wymieniany to brak przedmuchu i pali sie dioda lub opornica .
tak zostaje na obrotach po zmianie biegów
Bo podczas jazdy krokowiec benzyny zawiesza obroty żeby podczas zmiany biegu nie szarpało.
witam , mam problem z fiatem punto , wchodzi na wysokie obroty prawie na maksa ale nie zawsze, co może być przyczyną?
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
Musiałby być przełącznik na 2taktowy lub 4taktowy bo inaczej pokaże o połowę mniejsze obroty
A jaki obrotomierz do mojego punto potrzebuj, do ilu tys obrotów? Mam Punto 1995r 1.1 55kM
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Nie twierdzę że się nie da tylko czy to w miarę prosta robota czy obarczona ryzykiem wymiany przepustnicy.
a jezeli puscisz go np1 lub 2 bez gazu to obroty wracaja do 1000?
Po długich poszukiwaniach został znaleziony winowajca falujących obrotów. Był nim wariator.
wysokie obroty ale stałe czy falujące?
Problem pojawił się dużo, dużo wcześniej. Kolega jeździł na niskich obrotach 1200-1400 obr na krótkich trasach?
Witam, Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu nastepujacego problemu. Od pewnego czasu zdarza się zarówno przy zimnym jak rownież rozgrzanym silniku, że obroty spadają poniżej 1000 i silnik zaczyna dziwnie pracować, słychac jak by świst w silniku, przy dodawaniu gazu i zwiekszeniu obrotów świst jest coraz głośniejszy, po chwili silnik wraca do norlmalnej pracy....
Sam rozwiązałem problem. Usterką był uszczelniacz na wtrysku przez który silnik dostawał dodatkowe paliwo i miał ciągle wysokie obroty. Pozdrawiam
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
dość to ciekawe co stwierdził. po pierwsze czy świeci się check? jeśli wiesz jak się sprawdza czujniki to proponuję sprawdzić czujnik temperatury i położenia wału. A ciepły trzyma obroty?
Masy sprawdzałem, czyściłem wyglądają ok, dawałem dodatkowe u mnie nie ma plecionki jest przewód w osłonie gumowej.
Tak zapala się lampka akumulator. Po podłączeniu miernikaka jest stale 12,2 v niezależnie od obrotów silnika.
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
W Pandzie montowałem wspomaganie i maglownica zostawała stara. Miała jeden obrót więcej, ale w normalnym użytkowaniu nie miało to znaczenia.
To na 80% EGR
Sprawdź sondę lambda, i silniczek krokowy:)
Punto 1,2 60KM 2000rok (pierwsza seria)
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
jakie maż ciśnienie na cylindrach, nie bierze czasem oleju
Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika...
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
Tak. Pierwsze co zrobiłem to pojechałem zatankować. Na wolnych obrotach chodzi znakomicie
damian2008 Zrobiłeś regulację obrotów na jałowym? Jeśli nie to trać więcej czasu, powodzenia.
map sensor do sprawdzenia, lub jego połączenie z podciśnieniem
mam taki przypadek punto 2 1,9 JTD 80 KM rok 2000 silnik gaśnie jak mu się podoba raz po 15 sekundach ,raz po 10 minutach , a raz po 2 dniach .Objaw następujący tuż przed zgaśnięciem zapala się kontrolka ,,silnika,,.Robię wtedy tak ,przekręcam kluczyk 2 do 3 razy bez obrotu silnika a na 4 raz zapala i działa .Czek kontrolka silnika już nie świeci i...
usterka usunięta, przyczyną był pedał gazu a nie sterownik jak to serwisy mówiły
Witam Na gazie jest wszystko ok. Natomiast na benzynie imo obroty około 1600.
No a jakieś błędy? Diagnostyka była robiona?
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
Być może na obrotach jałowych to normalne w tym modelu aczkolwiek dziwne. Jak to wygląda po dodaniu gazy, ładowanie wraca?
Cześć, jak w temacie mam Punto 2 1.9 Diesel z 2002 roku. Odpalić można go tylko z gazem i trzymanie pedału ok 10 sekund potem falują obroty ok 600-1000 i tak aż zgaśnie gdy zbyt nisko spadną. Raz udało mi się go rozgrzać do temperatury pracy wtedy szedł normalnie bez żadnego problemu czy falowania obrotów. Macie jakiś pomysł co to może być? Co sprawdzić...
Jak pracuje sonda przed katalizatorem?
Bardzo krótko, gdyż wałki zaczynają momentalnie pracować na sucho, lepiej byłoby podnieść obroty silnika, ale to i tak zarzynanie silnika.
Przecież nie mam termostatu to jest II generacja więc sam decyduje kiedy się przełącza na gaz czyli po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i po przekroczeniu odpowiednich obrotów...
Mam Punto niedawno chodził na nierównych obrotach (przerywał) i wyjąłem silnik krokowi był cały czarny ten bolec wyczyściłem gniazdo i silniczek po założeniu gdy go odpaliłem. Sam wskoczył kilka razy na 5 tys obr. stopniowo spadały i spadły do 1000 obr. na ssaniu wchodziło 1500 obr., a teraz w jeździe gdy przeciągnie sie do 3000 obr. spadały na 1500...
Auto nie najgorzej poddaje się diagnostyce komp.
Silnik na monowtrysku? Czy masz już MPI?
Nigdy nie zaślepia się odpowietrzania silnika !Odpowietrzanie ma powracać do wlotu filtra powietrza .Zmienić gazownika bo niema pojęcia o regulacji instalacji gazowej .
Sprawdz rozrzad i cisnienie paliwa na poczatek
Ecu widzi obroty? Może to te nowe czujniki...
Po pierwsze po co zakładałeś LPG do niesprawnego samochodu? Po drugie - po co wymieniasz w ciemno rzeczy? Pierwsze co bym sprawdził to klin na kole pasowym. Druga rzecz to temperatura cieczy i powietrza jaką widzi sterownik silnika. Na koniec kompresję i płyn chłodzący na obecność spalin.
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
Witam. Moje punto dziś nie chciało wkręcić się na obroty gdy jechałem na gazie Nwm jaka może być przyczyna tego przypatku Czy nie mam gazu Ale wątpię w to. Dzięki wielkie za pomoc i jakie kolwiek informacje
Swiece, sonda. (nawet na wolnych ma oscylować w całym zakresie tylko wolniej niż na wyższych obrotach)
MAP jest pod tą plastikową osłonką na grodzi komory silnika, serwo (wspomaganie hamulców) jest pod MAPem, trochę na prawo stojąc przed autem. Wężyki wychodzą z kolektora dolotowego (spod przepustnicy). Nastawnik obrotów biegu jałowego jest przykręcany na 2 wkręty typu torx, jest po prawej stronie przepustnicy. --- Strony podaję stojąc przed samochodem,...
Gdzie masz wpięty przewód do sygnału dla instalacji lpg? Przy cewce zapłonowej? Jeśli tak to można przenieść go pod sygnał obrotomierza (pin 20 w złączu B) i powinno byś wtedy przełączanie przy prości obrotowej dwa razy mniejszej tzn 2500 obrotów ale niech ktoś to zweryfikuje jeszcze
Dzięki, przynajmniej jedno mogę wykluczyć, jutro jadę na komputer może coś konkretnego wykaże, albo zelżeje mróz a punto samo się naprawi. :)
Przeskoczył pasek rozrządu
Mam problem z moim Punto 1.9JTD. Aktualnie bez pomocy samo startu nie odpala, i nie może utrzymać jałowych obrotów. Zaczęło się od tego, że zrobiłem zwarcie w instalacji elektrycznej (połączyłem plusowy kabel z minusowym od podświetlenia tablicy rejestracyjnej) po czym zauważyłem, że przepalił się bezpiecznik, wymieniłem go i samochód już nie chciał...
może uszkodzona instalacja od sondy.........
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Witam adaptacja nie była robiona jak sie ja robi ?? obroty zostają na chwile po zmianie biegów i mam jeszcze jedno pytanie zaczyna mi szarpać przy ruszaniu było wymieniane sprzęgło i jakieś 1000km. było dobrze i zaczyna sie od nowa co to może być
Odpal, rozgrzej i przytrzymaj 20 sek na obrotach >2500rpm
Punto II na niskich obrotach nie wydala. Jest tam chyba 60A. W bezklimowcu.
A tylne szczęki dobrze wyregulowane?
Witam Posiadam Fiata punto 2 z instalacją gazową, reduktor Lovano. Mam problem z wysokimi obrotami. A mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok. jak sie zagrzeje to bardzo wolno schodzi z obrotów. Szczególnie to słychać na światłach. Silniczek krokowy został wyciągnięty i zmieniony na zawór. Próbowałem ustawiać na reduktorze ale bez efektu. Czy...
Użyj opalarki do osuszenia.
punto czujnik obrotów falowanie obrotów punto sygnał obrotów punto
silnik briggs zawora zasięg telewizji naziemnej przytłumić dźwięk
ekspres delonghi problemy ekspres delonghi problemy
Zasilacz ZD-68-(G)F - co oznacza to oznaczenie? Amplituner Onkyo - problem z jedną kolumną