Alternator wyjęty , na korpusie jedno pęknięcie. Wirnik a właściwie jedna z bieżni wirnika na 3/4 obwodu wykazywała zużycie spowodowane brakiem kontaktu ze szczotką. Przetoczenie wirnika + przetarcie szczotki załatwiło sprawę braku ładowania. szczotka choć jeszcze w miarę długa (porównywalna z drugą) miała o dziwo krótszą linkę ?????? Dodano po 5 nie...
W tym samochodzie alternatory miały tendencję do pękania, ale skoro poprawiłeś odpływ wody z podszybia to powinno być OK. Świst świadczy o pęknięciu alternatora lub kończących się szczotkach.
trzeba ten alternator wyciągnąć,podejżewam skorodowane styki,przy regulatorze+kable ,ew.coś ze szczotkami.
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie. A ja zakładam Chińskie stojany do D6RA i żaden nie wrócił....
Witam, mam następujący p roblem, p niesprawnego Fiata punto, poszły szczotki alternatora. Jak zabierałem się do wymuany, zauważyłem duży luz poziomy, kupiłem łożyska od razu, niestety, okazało się, że luz jest na samym wałku, tzn między wewnętrznym pierścieniem, a wałkiem - chodzi mi o łożysko od strony komutatora, do drugiego się jeszcze nie dostałem,...
Rozebralem altka: - diody dobre - obudowa cala - łozyska dobre - uzwojenia wydaja sie byc przysmalone (rózne odcienie) - rezystancja uzwojeń 0,5 oma a pomiedzy uzwojeniami 130 om... - szczotki malo zuzyte Mam mozliwos kupic stoja wraz z czescia obudowy za 186zl albo wymienic caly alternator na regenerowany za 200 zl
Cześć. W Fiacie punto 1, 98r silnik 1.1 8V benzyna alternator po 4 miesiącach zimy ma zapieczony stojan/wirnik lub jakieś elementy w środku, nie można go obrócić. Jedni mówią że zaszedł rdzą, inni że napuchł. Obiłem młotkiem nic nie pomogło. Mam go w rękach, ponieważ przez niego silnik nie odpalał (blokował obrót koła pasowego), czy mogę zamoczyć alternator...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
Do czego są podłaczone szczotki w alternatorze Chce zrobić alternator wlasnej produkcji ze starego wirnika i uzwojenia od MZ , Jakie napiecie i skąd mam podać na szczotki, podłaczajac ten alternator do innego motocykla z akumulatorem. Jedna na pewno do masy a druga????????? temat przeniesiono z audio (P)
Witam Pacjent Punto II 1,2 8V 2003r z elektrycznym wspomaganiem bez klimy Mam pytanie odnośnie wartości napięcia ładowania wyglądają one następująco: Napięcia mierzone na biegu jałowym (ok. 1000rpm) silnik zgaszony kluczyk w pozycji zapłon 12,0V silnik zapalony bez świateł, radia itp. 14,2V-14,3V postojowe 14,2V-14,3V mijania 13,8V-14,1V światła max...
Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Cześć. Nie jeździłem przez zimę samochodem (4 miesiące), fiat punto 1 1996r. 1.1 8V PB+lpg mimo naładowanego akumulatora nie jest w stanie ruszyć rozrusznikiem. Mechanik powiedział że miał 20 takich przypadków samych i problem leży w alternatorze który zaszedł rdzą. Wyliczył orientacyjną naprawę na ok. 100-300 PLN jeśli trzeba będzie coś wyczyścić lub...
Mam problem z ładowaniem. Ładowanie wynosi 2V. Był padnięty regulator tak stwierdzono w serwisie i wymieniono. Pracowało to niby i ładowało jakiś dzień. Teraz znów brak ładowania. Wymontowałem regulator i jedna z szczotek ma zwarcie do masy a druga nie. Czy tak ma być?? Alternator BOSCH 028 903 029
czy sa takie ktore maja wspolny punkt łaczenia uzwojeń w gwiazdę najlepiej dostepny,np po rozlozeniu alternatora? Wlasnie dobralem sie do stojana alternatora Delco Remy 100A 12v i okazuje sie , ze uzwojenia polaczone sa w trojkat -tego wlasciwie nie jestem pewien ale nigdzie nie ma srodka gwiazdy . Mial ktos moze podobny problem?
Witam, Zregenerowałem sam we własnym zakresie alternator w mojej Hondzie. Wyczyściłem go całego, wymieniłem szczotki oraz oba łożyska. Teraz gdy włącze światła czy jakikolwiek większy pobór prądu, alternator wydaje charakterystyczny delikatny świst. Tylko jest jedno ale.. Podczas regeneracji i lutowaniu szczotek spadła mi kropla cyny na uzwojenie. Co...
Witam, Przy zgaszonym silniku na akumulatorze mam 12,24V. Przy załączonym silniku światłach napięcie skacze od 14V- 14,80V płynnie rośnie i maleje czas przejscia ok 2sek. Przy przegazówce wartości te wynoszą (nadal skacze) 14,4-14,8V nie przekracza raczej 14,8V. Gdzie szukać przyczyny?? Samochód to punto 1.7TD 97r. akumulator dwuletni centra plus 72ah....
Witam kupiłem alternator do c330 od punto 65A. Problem jest w tym że jest kompletny brak ładowania na wolnych obrotach a nawet pobór pradu. Żarówka gaśnie a ładowania nie ma. Ładowanie jest od średnich obrotów, powyżej 14 i dochodzi do 14.6. Co robić ? Jaka powinna być żarówka wzbudzenia o ile ma to znaczenie ? Aktualnie siedzi 4w.
Podpiąłem się pod inny, podobny temat ale nikt nie odp. więc próbuję w nowym temacie bo zależy mi na czasie. Problem jest tak: kontrolka ładowania nie gaśnie po odpaleniu, choć ładowanie jest 14,2V Pod obciążeniem spada do 11,5V. Altek strasznie wyje i mocno się nagrzewa. Obudowa była pęknięta, zauważyłem to przy wymianie regulatora jakieś pół roku...
witam. mam problem w Oplu Astrze 1.4 1993 rok kombi. mianowicie cos mi piszczy w alternatorze, to znaczy jak samochód wlaczam i sie troche rozgrzeje to zaczyna piszczec, jak dodaje gazy to ten pisk ustepuje. Nabiera to coraz bardziej i glosniejszych pisków iwec postanowilem ze trzeba to zrobic. Wiem ze to alternator bo jak sciagnalem pasek to piszczenie...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Niedawno skończyły mi się szczotki w alternatorze. Wymieniłem je razem z regulatorem (całość). Okazało się że na pierścieniach są dosyć głębokie wytarcia. Przetoczyłem je, założyłem nowe łożyska, Zamontowałem do samochodu i tu zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po odpaleniu napięcie rośnie najpierw b. wolno (działa dogrzewanie świecami żarowymi), potem...
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki....
Witam.Spalił się regulator alternatora w Punto 1.1(jest on razem ze szczotkami).Ponieważ jest nie do zdobycia,może ktoś wie,czy można go zastąpić innym regulatorem?Jeżeli tak,to jakim i jak go podłączyć?Pozdrawiam
Wymienię również szczotki, Typ JX42 http://www.mada-czesci.pl/oferta.html?pa...
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
witam mam podobny problem z alternatorem dziwnie gwiżdże a ze wzrostem obrotów nasila się mam punto 1,2 75 nie wiem czy to łożyska czy pękła obudowa czy może szczotki
Sprawdzić szczotki i diody w alternatorze. Licznik przebiegu nie miga?
Skoro była tylko ułamana szczotka to po co wymieniałeś regulator wystarczyło wymienić szczotki /chyba że złamałeś przy wyciąganiu regulatora/.P
Czyli jesli bedzie takie samo slabe ladowanie również na alternatorze to świadczy o problemie z alternatorem ? A jesli bedzie prawidlowe na alternatorze to cos z przewodami ? Tak, choć przy objawach to alternator a raczej regulator. Równie dobrze mogą to być szczotki lub grafitowy "syfek" zwiera pomiędzy ślizgami od szczotek...
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
na pewno alternator sprawdź ładowanie pewnie pierścienie się kończą albo szczotki ,pasek luźny , złe polutowane uzwojenie
W Punto jest skrzynka ECVT (bezstopniowa). Pierwszą czynność, którą należy wykonać to sprawdzić szczotki (podobne jak w alternatorze, tylko większe) sprzęgła elektromagnetycznego ( klapka na dwie śrubki w górnej części skrzyni, bliżej silnika). Jeżeli szczotki są dobre i nie są uszkodzone przewody to należy sprawdzić samo sprzęgło elektromagnetyczne...
Witam. Mrugająca kontrolka akumulatora to często objaw zużytych szczotek alternatora, a dokładniej regulatora napięcia. Proponowałbym wymienić na nowy (koszt 20-70 zł) Kolejnym razem sytuacje może po prostu nie wrócić do normy. Pozdrawiam
Alternator był rok temu regenerowany. Wymiana szczotek była. Ładowanie jest też ok. Diodka na akumulatorze pokazuje stan naładowania.
ale tulejki wymieniałem 2 tygodnie temu, wraz z bendiksem i szczotkami. Doktora nie lałem, auto 12 lat u mnie. Jedynie co to gęsty olej 20w50 mineralny (brał go a nie znałem rok temu przyczyny) ale po wymianie uszczelki pod deklem bierze go połowę mniej. (jeszcze delikatny wyciek spod filtra, ale tym się zajmę za 2 tygodnie od razu z jego wymianą, też...
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Witam. W moim punto II (elx 2002) co pewien czas podczas uruchamiania silnika słychać było jakiś pisk. Później gdy silnik wszedł na obroty zjawisko to ustawało, aż do wczoraj, kiedy to po pojawieniu się tych dźwięków auto zgasło. Gdy ponownie zapaliłem silnik zaświeciła się kontrolka braku ładowania, brak również wspomagania. Sprawdziłem pasek alternatora,...
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Proponuję na początek poruszenie wszystkich punktów styku masy a więc począwszy od alternatora do aku. i do karoserii auta. Masa z alternatora idzie przez silnik a więc zalecam ruszyć mocowanie alternatora do silnika no i co za tym idzie inne mocowania masy. To nic nie kosztuje po za chwilą pracy. Przyczyną też mogą być zawieszające się szczotki alternatora...
Oj nie koniecznie bo rozrusznik pobiera znacznie więcej prądu przy rozruchu niż daje alternator w normalnych warunkach Walczyłem tak z punto tak chodzi normalnie ale rozrusznik raczej cienko,ładowanie w normie powyżej 14V podejrzewałem rozrusznik Dodano po 9 Co za tym idzie przewód masowy jest znacznie bardziej obciążony podczas rozruchu niż podczas...
Ładownie sprawdza się się przy 1500-2000rpm, nie na wolnych obrotach. Popatrz sobie na charakterystyki napięcia ładowania podawane w książkach typu "obsługa i naprawa". Jeśli rozładowuje Ci się akumulator - zmierz pobór prądu na postoju, przy wyłączonym zapłonie (powinien wynosić <30mA). Możesz sprawdzić (oczyścić szczotką drucianą i zabezpieczyć...
Konsekwencje tylko i wyłącznie niewiedzy i kombinatorstwa... Teraz to wiem, nie siedziałem wcześniej w tego typu urządzeniach, a idąc za radą również niedoinformowanego sprzedawcy układu KDSF - zakombinowałem.. Kosztowało to 30zł scalaka i silnik, który i tak nie miał zastosowania. Co to za alternator masz i czy w ogóle wiesz jakich obrotów on potrzebuje...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Zauważyłem pewną prawidłowość. Jak naciskam lekko pedał gazu to obroty spadają do dygotu. Na pedale gazu jest mikrowłącznik który aktywuje obwody sprzęgła proszkowego. W tym samym czasie widać też wyraźnie jak przygasają kontrolki i światła, zwłaszcza gdy jeszcze dodatkowo trzymam hamulec. Puszczenie hamulca nieznacznie podwyższa obroty. Odpiąłem wtyczkę...
Witam jestem posiadaczka punto 2 1.2 16v mam problem od jakiegoś czasu miałam przy odpalaniu rozrusznika zgrzyty zwłaszcza na zimnym silniku.teraz objaw był inny rozrusznik nie kręcił.Objaw jak przy rozładowanym akumulatorze, przy przekręceniu auta gasły zupełnie kontrolki i głucho.Oddałam auto do 'mechanika"i okazało się że szczotki zuŻyte bendix do...
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Efekt mógł być faktycznie lepszy bo regulator podłączał prądnicę do instalacji przy konkretnym napięciu wytwarzanym...
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. http://obrazki.elektroda.pl/7882922500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7104013600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5943528700_1...
Wiadomo nie szukam cud pojazdu który nigdy nie będzie się psuł, ale musicie przyznać że fiaty przodują w tej kategorii. Chciałbym mieć kiedyś poczucie, że jak coś już naprawię to chwile pochodzi a nie zepsuje się za miesiąc. Muszę przyznać, że masz wyjątkowego pecha, bo mam Fiata Seicento z tym samym silnikiem i najwięcej jak dotąd kosztował padnięty...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
No tak, alternator daje z siebie niezbędne książkowe minimum. Kontrolka nie zapala się, więc pracuje on normalnie. Coś mi się wydaje, że na tym akumulatorze więcej nie osiągniesz. Zawsze możesz sprawdzić szczotki, ale o kontrolce pisałem. Spadek napięcia na kablu między alternatorem a akumulatorem jest właściwy. Tu nie ma czego szukać. Jeśli nie wiesz,...
alternator szczotka szczotka alternator alternator punto
samorozładowanie akumulator solaredge inverter smart pilot
sterownik negros bateria parkside
Fellowes 225Ci – nie obraca się jeden wałek z nożami, uszkodzenie przekładni lub łożyska Jak połączyć telewizor z magnetowidem? SCART, RCA, RF