Może być uszczelka trachnięta, po 15 km nie powinno być śladu lodu w układzie, nabiło ciśnienia w układ chłodzenia i pękło w najsłabszym miejscu. Załóż nowy wąż jak koledzy radzą, odpal auto i obserwuj czy węże twardnieją dość szybko w momencie pracy silnika. Jeśli będziesz miał uszkodzoną uszczelkę, może przedmuchiwać do układu chłodzenia.
To teraz sprawdź jak wygląda uszczelka. W którym miejscu puściła oraz sprawdź, czy głowica faktycznie była planowana. Jeśli głowica, jest dobra tzn. była planowana, to pozostaje uszczelka. ale nie koniecznie musi to być wina uszczelki, przyczyną może być także przegrzewający się silnik. Masz auto z gazem, więc teoretycznie pracuje pod większą temperatura,...
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
może jest bombel powietrza w nagrzewnicy(są egzęplarze trudne do odpowietrzenia) jeśli jest normalny obieg przez nagrzewnicę to wciągu sekundy nie zdoła ostygnąć tak mocno sprawdź czy nie idą bombelki w zbiorniku wyrównawczym i czy nie ma zapachu spalin(może uszczelka pod głowicą)
a twierdzil ze jakies kieliszki trzeba wymienic Szklanki nie kieliszki :D
Dostała się woda ? skąd, z układu chłodzenia, czy z kałuży ? Głowicę sprawdza się na szczelność i ewentualne pęknięcia, nie wymienia od razu na nową. Uszczelki oczywiście obowiązkowo nowe
uszczelka jest taka sama w 1.1 i 1.2
Witam serdecznie, Sytuacja wygląda następująca, moja narzeczona bez mojej wiedzy dolewała płyn chłodniczy i prawdopodobnie zalała ponad max. Po jakimś czasie auto zaczynało sie grzać i leje sie płyn ze zbiornika. Auto nie kopci na biało, na bagnecie żadnego białego nalotu, silnik odpala normalnie. Zastanawiam się czy to nie uszczelka pod głowicą, proszę...
Teraz to już uszczelka pod głowicą...
a więc tak po wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy, wymianie szpilek, sprawdzeniu szczelności głowicy, wymianie rozrządu, oleju, filtru na obecną chwile na gazie pracuje normalnie, więc pierwszy mechanik od gazu miał racje, poprostu inny mechanik zmieniający ok pół roku temu uszczelke za przeproszeniem dał dupy.. i poszła poraz drugi,...
Niestety UPG na 100%. Miałem to samo ostatnio w punto 1 ojca. Po zmianie uszczelki i planowaniu głowicy ciśnienia w układzie praktycznie nie ma
Może być także uszczelka pod głowicą.
Czyli najlepszym wyjściem sprawdzenia owego problemu jest założenie ponowne uszczelki pod głowicą?
Albo pompa albo uszczelka głowicy... albo jedno i drugie. Odpowietrzanie tego układu jest dość uciążliwe i wcale nie takie proste.
uszczelka pod głowica
albo uszczelka pod głowicą.
Nie zapowietrza się ponownie? Węże od chłodnicy nie są bardzo twarde? Może być uszczelka pod głowicą
Dzięki za pomoc. Uszczelka pod głowicą jest do zrobienia.
Wersja optymistyczna - termostat , wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowicą.
Planowałeś głowicę przy wymianie uszczelki. Należałoby też sprawdzić głowicę na szczelność.
Nie będę oryginalny,wygląda na uszczelkę pod głowicą .
Uszczelka pod głowicą miała winę
Pytanie - co moze być tego powodem? Zawsze będzie trochę dmuchać, tłoki jadąc w dół wypychają powietrze w głowicę.
Jak już wszystko sprawdzisz (bezpiecznik, silnik wentylatora, temowłacznik, termostat) a nadal nie będzie działało - to sprawdź jeszcze wiązkę wentylatora, bo mimo że jest w peszlu u mnie uszkodziła się izolacja jednego z przewodów i z miedzi zrobił się zielony proszek pod wpływem wilgoci i soli... Czy działa termostat - po dłuższym postoju (ostygnięciu...
Witam, czy ktoś się orientuje jaki jest wymiar nominalny uszczelki pod głowice do Fiat Punto II ZFA188 1.2 8V 44kW. Głowica była splanowana 0,5mm i teraz pytanie jaką grubość dobrać nowej uszczelki nominał + 0,5mm ? Gdzieś na forum fiata dobierali uszczelki po planowaniu 1mm z GP (tuning)...
Może uszczelka pod głowicą ? Miałem coś podlonego tylko że w punto. Sprawdź czy wizualnie nie widać gdzieś wycieków. Jeśli nie to moim zdaniem może być uszczelka.
Meczę się z tym punto w dalszym ciągu ... udało mi się już zmienić uszczelkę pod głowicą :) A czy to może być czujnik położenia wału lub Imobilaiser??
Zobacz czy nie ubywa płynu chłodniczego. Jeśli tak uszczelka pod głowicą się wypaliła.
nie nic nie robiłem tylko ostatnio jak jechałem to zauważyłem ze wskazówka temperatury idzie mocno do góry i nie włącza się wentylator chłodnicy czy to możliwe że od jazdy na lpg tak często byłby problem z uszczelką pod głowicą
Kiedyś w moim troche mniej piszczał zacierający się wałek rozrządu,po zadjęciu pokrywy mnóstwo opiłków,powód -obrócona uszczelka pod głowicą
Ja bym jednak sprawdził uszczelkę głowicy. To , że nie ma oleju w płynie nie świadczy o szczelności uszczelki.
Wersja mniej optymistyczna - uszczelka pod głowica. Sprawdź ogrzewanie.
przebieg 192000 km. układ chłodzenia działa. przymierzam sie do wymiany rozrządu. nie wiem co może jeszcze być. myślę o uszczelce pod głowicą.
Może diabeł był blisko? :D Sprawdź czy to nie wina uszczelki pod głowicą
Uszczelka pod głowicą w dobrym stanie?
Jeśli pompa jest sprawna, układ chłodzenia drożny, termostatu brak, a mimo to płyn się gotuje, to najprawdopodobniej uszkodzona jest uszczelka pod głowicą albo pęknięta głowica.
Wszystkie jednostki benzynowe 1.1, 1.2 i 1.4 8V montowane w Punto I/II/Grande Punto to silniki FIRE. 1.2 16V z Punto II to Super-FIRE. Jedyne silniki nie-FIRE w Puntach na naszym rynku (w Brazylii i Indiach są inne silniki) to 1.8 (Punto II HGT) i bardzo dawno temu 1.3T/1.4T (Uno GT, Punto GT). Nawet 1.4 16V (StarJet) i 1.4 T (T-Jet) w Grande Punto...
Jeżeli jest to na I-szym cylindrze, to wielce prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W silnikach FIRE (uno, sc, cc, punto i t.p.) właśnie na pierwszym cylindrze "leci" po jakimś czasie uszczelka...
Sprawdż czy to nie są przedmuchy na uszczelce. Miałem tak jak uszczelkę pod głowicą wywaliło i miałem aż żółto brązowy płyn.
Też tak miałem w mazdzie, lecz podczas wymiany uszczelki pod głowicą doszła połowa zaworów.
Nie wykluczone, że uszczelka pod głowicą padła... Termostat na chłodnicę się otwiera??
Grubość 3 z katalogu ponieważ warsztat który naprawiał tą głowice takom kazali ale też pierwszy raz z tym się spotykam że uszczelka musi poleżeć
Panowie wygląda na to że poszła uszczelka pod głowicą. Punto stało kilka dni gdyż miałem innego pacjenta. Dzisiaj na spokojnie podszedłem do tematu jeszcze raz i zauważyłem że po odłączeniu pierwszego wtryskiwacza.. a potem odłączeniu kolejnych nadal kopci i pluje z wydechu tylko sporo mniej. Przyjrzałem się tej cieczy która się wydobywa i ma zapach...
Nikt nie pisał że jest kompresja po remoncie głowicy .
Mam problem Fiat Punto I 1,2 1995r 43kW (na wtrysku) nie pali !!!! Iskra jest, pompa paliwa działa, paliwem czuć a nie pali; wyjąłem jedna świece z ciekawości i wygląda normalnie. Kręcę i kręcę i nic, jakby miał chęć. Latem wymieniana była uszczelka pod głowicą u fachowca.
A może uszczelka pod głowicą poleciała i nie jest zalany paliwem tylko płynem z chłodnicy ?
Planowanie stosuje się w dwóch przypadkach: - przy wymianie uszczelki pod głowicą stosuje się tzw. zabielanie, czyli minimalne zebranie materiału celem wyrównania powierzchni przylegania; - planowanie, czyli obniżanie głowicy celem zwiększenia ciśnienia sprężania podczas prac tuningowych silnika. Tutaj ciężko orzec ile, niemniej istnieją ograniczenia...
Nie widzę ani niesłyszę tych bulgotów ale objawy troche jak na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Przewody nie puchną podczas dodawania gazu ??
pompa lub poziom plynu jednak co do ZATKANJEJ - ZAKAMIENIONEJ nagrzewnicy to nie sadze ze w czasie jazdy sie odtyka hihhi.....pozdrawiam wszystkich nawet nie czytajacych dokladnie... A jednak Koledzy przeczytali dokładnie, w czasie jazdy wzrasta ciśnieie w układzie i temperatura...hihihi Dodano po 1 Żeby było bardziej hihihi, może to być jeszcze uszczelka...
Według mnie to jest możliwe że pasek się przesunął. Gdyby to się stało w innym samochodzie to napewno wygięło by zawory i rozwaliło głowicę przy takich obrotach. Ale Fiatowski silnik 1.1 to taki wyjątek, że jak się pasek przesunie to nic złego mu się nie stanie. Wystarczy wymienić pasek.
Witam. Punto 2 1,2 po wymianie termostatu czujnika temperatury przewodów do nagrzewnicy, tych z odpowietrzeniem. Zapaliła się kontrolka temperatury, wymienione to co wyżej. Po kilku dniach od wymiany na nowo pali się kontrolka temperatury, termostat odbija bo wąż gorący, z nawiewu leci ciepłe powietrze. Po zapaleniu kontrolki jak delikatnie otworzę...
100% uszczelka pod głowicą, a pompa swoją droga. Rada moja taka jak będziesz robił uszczelke to pompę też wymień bo wspomniales ze kiedys tam puscilo.
Co do uszczelki pod głowicą to podjedź na normalny warsztat i sprawdzą . Powinni mieć tester z płynem koloru niebieskiego , wlewają do menzurki zaciągają opary z odkręconego zbiorniczka i jak zmieni barwę na zielony to znaczy że wywalona uszczelka pod głowicą . Na portalu aukcyjnym testery są od 30 zł .
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Jeśli ubywa płynu a wycieków niema to na pewno jest przyczyna.
Na myśl przychodzi mi ewentualna uszczelka pod głowicą,ew .uszkodzona głowica-płyn dostaje sie do cylindrów.Nie ubywa za dużo wody z chłodnicy?
W Puntach częstym powodem problemów z ogrzewaniem jest zapowietrzenie układu chłodzenia, a z kolei przyczyną zapowietrzenia układu najczęściej jest rozszczelniona nagrzewnica, przedmuch na uszczelce głowicy lub uszkodzony zawór w korku zbiornika wyrównawczego.
Nasuwa mi się takie przypuszczenie że może być uszkodzona uszczelka pod głowicą, pewnym testem który może pomóc w diagnozie jest sprawdzenie czy w układzie chłodzenia nie gromadzi się powietrze.
Przeskoczył rozrząd albo "poszła" uszczelka pod głowicą (albo i jedno i drugie). Tak czy inaczej z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że to "zasługa" oszczędnie ustawionej instalacji LPG.
witam , zdarza się że zgasnie podczas jazdy niedługo po odpalniu, najczęsciej przy ruszaniu spod swiateł . po 30 sekundach odpala ,w samochodzie czuć benzynę dodając gazu ale też nie zawsze. natomiast zawsze na długich trasach .pali trochę wiecej benzyny. pomka, sonda, swiece wymienione uszczelka pod głowicą 2 miechy temu. niewiem co jest przyczyną
Masz pękniętą uszczelkę pod głowicą, dmucha z cylindrów do układu, dlatego w oleju nie ma wody, a układ cały czas się zapowietrza i bulgocze.
Witam! Ja również mam problemy z nierówną pracą silnika Punto I 1,2 - na moim koncie jest opis sytuacji - zapraszam - może znajdziesz coś dla siebie - ja wczoraj ponownie wymieniałem uszczelkę pod głowicą z powodu braku smarowania wałka rozrządu (poprzednia była wymieniana w styczniu!!!) jak się okazało to jakiś fragment starej uszczelki utknął w kanale...
Trzeba sprawdzić czy węże od układu chłodzenia nie są twarde.Oczywiście na nagrzanym silniku Jeżeli są twarde to na bank padła uszczelka pod głowicą Jeżeji nie masz doświadczenia w stwierdzeniu czy sa twarde najlepiej porównaj z innym samochodem
Tak być może masz zerwany gwint na świecy niektórzy mechanicy robią to bez wyjmowania głowicy rozwiercają gwint następnie wkręcają specjalna tulejkę z gwintem pod świece odsysają opiłki z wiercenia które są na tłoku i obchodzi się bez demontażu głowicy ponieważ demontaż głowicy jest droższy jak ta robota z tulejką .Ponieważ dochodzi wymiana uszczelki...
Tak zrobię, zmierzę jeszcze raz w najbliższych dniach jak tylko pożyczę sprzęt do mierzenia. Swoją drogą czy powyższe wyniki nie wyglądają na przepaloną uszczelkę pod głowicą pomiędzy drugim a trzecim cylindrem?. Dodam że nie zaobserwowałem oleju w płynie chłodniczym ani wycieku spod samej uszczelki. Szkoda że zapomniałem o próbie olejowej.
Nasze jedynie miały wymienne uszczelki pod głowicą (LPG)tak z poważniejszych napraw , ale jak bierze olej to fakt albo uszczelnianie = pomalutku generalka lub przeszczep
Jak dasz za małą dawkę gazu to głowica się będzie przegrzewać i pęknie. Pęknąć może nie pęknie, ale uszczelka pod głowicą się przepali. Te silniki są bardzo wrażliwe na przegrzanie i bardzo łatwo je przegrzać. Tak po za tym to co to za wykopalisko?
Samochód mam od 6 miesięcy i przez ten czas zrobiłem 3 tys km i zaobserwowałem taki ubytek dopiero po ochłodzeniu się otoczenia . Jakoś tym się nie przejmuje bardzo bo żadnych oznak uszczelki pod głowicą nie widzę . Może jest gdzieś chłodnica nieszczelna albo po prostu Punciak "lubi " mieć min 🤣
Jeżeli olej dostaje się do komory spalania to kopci intensywnie na niebiesko/błekitnie. Jeżeli jest biały i bardzo intensywny to płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Dym szary i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Tak czy inaczej w pierwszych dwóch przypadkach winna jest uszkodzona...
Na początek wymień korek, koszt raczej niewielki w porównaniu do (np. wymiany uszczelki pod głowicą lub uszkodzonej głowicy). Ja kupiłem samochód z podobnym problemem za niewielkie pieniądze, bo chyba właściciel już się poddał. Uszkodzony był korek (niewielkie pęknięcie), ale dzięki temu mam nową uszczelkę pod głowicą, termostat oraz chłodnicę (wymienił...
Witam Może wywaliło uszczelkę pod głowicą.Też będziesz miał efekt gotowania.
A czy te spadki mocy auto ma na gazie czy na benzynie ?? Jeśli woda jest w zbiorniku to dlaczego nie sprawdzisz skąd ona się tam bierze. Skoro ktoś skonstruował to Punto na benzynę to jeśli masz wodę w paliwie to siłą rzeczy auto nie bedzie chciało jeździć. A jeśli auto ma spadki mocy to możliwe ze jedną z przyczyn może być uszczelka pod głowicą. Najlepiej...
Tak na dobrą sprawę to należałby zacząć od sprawdzenia co jest na tej świecy - płyn chłodzący, olej czy benzyna. Z wcześniej opisanego powodu, częstą usterką silników FIRE w Puntach mk.1 jest uszkodzona gładź I cylindra. Z drugiej strony w wiekowych egzemplarzach zdarza się pęknięcie membrany w podciśnieniowym regulatorze ciśnienia paliwa, a o przedmuchu...
Niestety jeśli nie masz choć troszkę wiedzy o mechanice twojego auta to będzie Ci trudno zlokalizować usterkę . Bo dla przykładu z tych skąpych informacji jakie podałeś to może być brak ciśnień w tych cylindrach (trzeba to sprawdzić cisnieniomierzem) Równie dobrze może być problem ze świecami lub przedmuch uszczelki pod głowicą. Ale równie dobrze może...
Witam, Fiat Punto 1.7D, wywaliło płyn chłodniczy, silnik cały mokry i z tyłu jak i od strony rozrządu ale to dlatego że przez korek wywaliło płyn. Kopcił na siwo wiec uznałem że uszczelka pod głowicą. Zdjąłem głowicę ale na uszczelce nie bardzo widziałem żeby było coś nie tak. wymiana uszczelki + planowanie głowicy, składam z naciskiem by wszystko dobrze...
Niby nie czarny ale pracy z tym dużo i oczywiście głowica do planowania. W audi 2.0 ABT uszczelka 100zł a planowanie 40 zł. No i oczywiście koszt robocizny. A też niby prosty silnik.
Jak pisałem, mam Punto 1 96r. 1.2 benzyna auto nie ma mocy. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, nowe kable, świece, rozrząd jest ok. na znakach. Wydech sprawdzony, jest drożny. Pompa paliwa daje dobrze ciśnienie na cylindrach, jest w granicy 12 bar. Cewki zapłonowe pomierzyłem są dobre a auto nie jedzie. Odpala na dotyk, ma równe obroty. Jak dodaję gazu...
Jeśli tylko wymieniłeś uszczelkę, to czeka Cię powtórka z rozrywki, jak miałeś przedmuch i jakiś czas tak jeździłeś to obowiązkowo planowanie głowicy przy wymianie uszczelki. Zapewne będzie Cię też czekać wymiana nagrzewnicy, bo lubi się rozszczelnić jak w układzie robi się za duże ciśnienie.
grzac grzeje, ale od czasu do czasu szyby zaparuja delikatnie na szaro, sam jestem zdziwiony, kiedyś mój mechanik og gazu zdiagnozował to jako problem z uszczelką pod głowicą została wymieniona(oczywiście nietylko po takich objawach tak zdjagnozowal), kompletnie niewiem co może być przyczyną..
Raczej jest kolizyjny. Na forum fiata gość sprawdzał podczas wymiany uszczelniaczy. http://fiatklubpolska.pl/grande-punto-46... Ogólnie w tak prostym silniku nie ma co oszczędzać tylko wymienić rozrząd na czas. Najlepiej zaglądać co jakiś czas czy pasek nie kończy się przedwcześnie: pęka, strzępi lub nie gubi...
Sprawdź szczelność układu paliwowego i czy pompa paliwa wytwarza właściwe ciśnienie. To jest układ "bez powrotu", jeśli się zapowietrza na postoju to mogą być takie objawy. Druga wersja to zakręć raz rozrusznikiem i jak nie zapali to wykręć świecie i zobacz czy są mokre. Częsta usterka silników 1.2 FIRE to przepalająca się uszczelka pod głowicą i bywa,...
Osiągi w tym silniku? nieistotne ... i tak jest słaby Jechałeś tym autem - ja tak - przez 5 lat jeździłem Puntem z takim silnikiem. Nie jest słaby 11s 0-100km, 73KM z pojemności 1.2 i to przy 8 zaworach na cylinder i to wszystko przy spalaniu w trasie na poziomie 6.5 l/100km (w mieście pali dużo więcej bo zużywa dużo paliwa na postoju i przy ruszaniu)....
:idea:ł co prawda to nie jest bo: 1. Zużywał dość sporo oleju, 2. Korozja progów (spora!) i na tylnej klapie także z tym ocynkiem coś chyba nie tak. Jak zużywa olej to znaczy, że silnik jest zajechany albo siada uszczelka pod głowicą. Zdrowe, zadbane punto nie bierze praktycznie wcale oleju. Rdza jest tylko i wyłącznie winą użytkownika a nie auta....
Chciałem dokończyć, może komuś się przyda. W parowniku uszkodziła się uszczelka i płyn przedostawał się do kolektora ssącego. Po naprawie parownika nadal występowało szarpanie i układ ogrzewania się zapowietrzał. W końcu po przejechaniu 70 km zauważyłem że spaliny wydobywające się z rury wydechowej zostawiają ślad na jezdni. Zdecydowałem się na zdjęcie...
cc700 wcale nie pali mało !!! wiekowe cieniasy na bank generują duże koszty.... uszczelka pod głowicą...wytarty wałek rozrządu i niekończące się problemy z gaźnikiem (aisan w szczególności) w podobnej kasie ew deko wyższej znajdziesz Peugeota 106 Citroena saxo Fiata Punto 1 Poza tym kosiarki są do koszenia trawy a nie do jazdy :-)
Miałem podobny przypadek, okazała się uszczelka pod głowicą, posprawdzaj mu ciśnienie na cylindrach, i po wykręceniu świec zapłonowych poświeć dobrze sobie jakąś lampą lub latarką w otwory od świec i sprawdź czy tłoki nie są wypłukane przez płyn chłodniczy.
Poszukuję sprawdzonego i polecanego zakładu który na terenie Warszawy dokona szlifu głowicy. Chciał bym dokonać małego remontu silnika w samochodzie Punto 1.1 55KM jeśli do piątku nie uda mi się znaleźć innego silnika. Najprawdopodobniej mam do wymiany jedynie pierścienie i uszczelkę pod głowicą. Zawory zostawię te same - nie są zbyt mocno wypalone....
Odebrałem samochód po naprawie trochę odchudzony portfel i była to uszczelka pod głowicą teraz śmiga jak nowy temperatura stoi po środku skali i nie rusza się nieżależnie czy działa wentylator czy nie ale bulgotanie w kabinie po stronie pasażera czasmi występuje,kolega który go naprawiał mówił,że nie mam się tym przejmować.
Nie zauważyłem ubytku płynu chłodniczego. Ale dziś zdarzył się większy problem.... uszczelka pod głowicą puściła. co w tym wypadku zrobić z sondami lambda? wymienić? Auto kopciło. Bagnet od oleju aż do klapy dzwignęło, z korka pluło. przejechałem tak może z 4 km. Nie zauważyłem że coś nie tak.
Mam jeszcze jedno pytanko - czy przyczyną może być zapowietrzony układ chlodzenia lub uszczelka pod głowicą?Tyle tylko że nie zauważylem żeby mi ani przybywało ani ubywało płynu tylko w momencie gdy silnik jest gorący to i pozim plynu wyższy lecz po ostygnięciu wraca do poziomu poprzedniego.
Witam.Prosze o rade doswiadczonych ludzi zajmujacych sie instalacjami gazowymi.Fiat Punto II rok prod.2002.Instalacja sekwencyjna Versus.Wszystko pieknie chodzilo do czasu mrozow.Przestala dzialac nagrzewnica poprostu bardzo słabo grzała lecialo letnie powietrze.Sprawdzilem i wymienilem termostat,sprawdzilem droznosc nagrzewnicy zostala zrobiona uszczelka...
Witam! Mam następujący problem: W moim fiacie punto mkI z silnikiem 1.2 75km na wielopunktowym wtrysku dałem do splanowania głowice przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą. Po tym zabiegu dosyć znacznie podniosło się ciśnienie sprężanią do ok. 15atm na każdym cylindrze. Wszystko było by dobrze gdyby nie to że silnik na wolnych obrotach zaczął lekko...
Może nie mam takiego silnika ale też fiat i napisze że też odpowietrzałem wężykiem (nagrzewnicę) i do zbiorniczka wyrównawczego. Też na podwyższonych obrotach płyn leciał z odpowietrznika a na jałowym biegu skąpo. Powodem był odkręcony korek w zbiorniczku. Ciśnienie wytworzone przez pompę po prostu uciekało. Jakby była uszczelka pod głowicą to po rozgrzaniu...
Witajcie, przymierzam się do zakupu Punto 60 z 1998r, ale jest w nim pewna dziwna rzecz. Otóż, już delikatne wciśnięcie gazu pokręca obroty do 2000-3000 i przez to ciężko jest ruszać. Szukałem rozwiązania w internecie ale nic nie znalazłem. Czy moglibyście mi coś podpowiedzieć? Może jest to kwestia jakiejś regulacji i warto autko wziąć, a może to wada...
SPI miało metalowy kolektor, w MPI jest plastikowy, stąd uszczelki są inne, nie spotkałem się taką przekładką. Kolektor z MPI 75 (Punto 75) był wymienny, ale ten z Punto II/Pandy II MPI to nie pomogę.
Witam posiadam Fata Punto 2 FL 2003 rok. Od jakiegoś czasu mam problem, że czasem się podnosi temperatura prawie do gotowania. Wentylator działa. Gdy jest wysoka temperatura sprawdzam płyn chłodniczy to tak jakby go nie było. A gdy odkręcę lekko bo wiadomo płyn gorący to jest nalane pod korek prawie. Nie wiem czy to wina termostatu czy uszczelka pod...
Właśnie koledzy-czy taka instalacja wydoli temperaturowo? Chodzi mi o ogrzewanie-nie wiem czy ja dobrze myślę. Przed oplem miałem punto 2 a w nim miałem zamontowana instalacje sekwencyjna niestety nie powiem jakiej firmy i ciągłe problemy z ogrzewaniem. Uszczelka pod głowica nie była walnięta, nagrzewnica nowa i przepłukana a ogrzewania jak nie było...
Źle mnie zrozumiałeś myślałem że te piszczenia to od uszczelniacza a piszczała krzywka na zaworze bo nie było smarowania. Mniejsza z tym wszystko się wyjaśniło a wiec po kolei: 1. Źle założona uszczelka pod głowicą zatkała smarowanie na zawory. 2. Zacierający się wałek rozrządu w pewnej chwili stawiał duży opór na pasek i wtedy puścił klin na kole od...
Głowica zdjęta, zawory delikatnie podgięte bo światło widać i odbiły się delikatnie na tłokach. Głowica do roboty i uszczelkę jakąś grubszą trzeba by zamontować aby go odprężyć. Zastanawia mnie ten wariator, czy faktycznie ma taką możliwość przestawienia się wałka aby nastąpiła kolizja tłoków z zaworami.
Witam. Przyjechała do mnie znajoma z dziwnie pracującym silnikiem (coś tam się trze i piszczy). Po zdjęciu pokrywy okazało się że wałek jest przytarty,brak smarowania. Zdejmujemy głowice i szok uszczelka pod głowicą założona odwrotnie. Niestety głowice trzeba wymienić jest na niej numer 46770033 i tu pytanie, czy kupując nową głowice ten numer musi...
Nie nie nie...! Nic z tych rzeczy ! Ponieważ miałem kiedyś taki przypadek gdzie załatwiłem nową głowicę właśnie przez odwrotne założenie uszczelki, to mam już z tyłu głowy i zawsze kilka razy sprawdzam. Poza tym nie wiem czemu ale w tym 1,2 nie dało się tej uszczelki odwrotnie założyć. Uszczelka siedziała prawidłowo zatem jedyne co mi przychodzi do...
uszczelka głowicą punto matiz uszczelka głowicą daewoo uszczelka głowicą
astra tylne hamulce sygnal citroen bosch prania płukania
telefon czysty matryca philips telewizor
Oscylator 26 MHz w pilocie HATO: jaki typ? Optymalizacja pieca Termet Silver Pro: zasilanie i powrót