Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Być może na obrotach jałowych to normalne w tym modelu aczkolwiek dziwne. Jak to wygląda po dodaniu gazy, ładowanie wraca?
Żarówka 5W, poszukam słabszej ale czy to nie powinno świecić?
Hmm uzwojenia raczej nie podejrzewam. Raz, ze sprawdzałem uzwojenia, ładowanie też jak marzenie - lekko łożysko piszczy no ale.... Po przeczytaniu kilku tematów i postów na forum mogę wyszczególnić podejrzanych (lewe powietrze odpada) : Czujnik prędkości obrotowej (Hall), przepustnica, silnik krokowy, świece, przewody WN i kilka jeszcze innych. Czy...
Skoro jest napięcie, to znaczy że prądu brakuje. Styki w gnieździe nie są zaśniedziałe?
Dodatkowo sprawdzić ładowanie i ( lub ) ewentualnie pozbyć się starego akumulatora.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
(at)posraldescu No toś wymyślił. A wiesz, do czego w aucie służy alternator? Nie, nie do ładowania akumulatora.
Sprawdzałeś jakie jest napięcie ładowania?? Ogólnie na zaciskach akumulatora? Przejrzyj wszystkie kabelki jak i styki pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Nie będziesz miał lekko.... Też mam dokładnie takie autko i wiem jaki jest tam dostęp. Prawdopodobnie autko po nagrzaniu traci styk na którymś złączu.
mam problem z ładowaniem swieci kontrolka myslałem ze to alternator wiec kupilem i przelozyłem kontrolka chwile zgasła i znów zaczeła świecic na wyzszych obrotach nieco przygasała a teraz jest taki motyw ze jak włoże i przekrece stacyjke to kontrolka wcale nie swieci dopiero sie zaswieca jak silnik zaczyna krecic czy moze mi ktos pomoc,,,,, Regulamin...
Wspomaganie jest elektryczne i gdy nie ma ładowania się wyłącza. A w alternatorze może padł regulator napięcia. Może warto by sprawdzić prąd ładowania. Miałem taką usterkę w C15.
PRESTIGE APS 150A W XXIw nie kupisz już nowej centralki tej marki. Pozostaje tylko naprawa elektroniki (nieopłacalne) lub wymiana centralki na nowy, inny model.
Odpal i bez ruszania gazu poczekaj, aż załączy się wentylator chłodnicy. Powinno pomóc, jeżeli wcześniej było dobrze. Dodano po 34 I zajmij się ładowaniem.
A kabel o jakim przekroju zastosowałeś i czy dałeś na niego dodatkowy bezpiecznik??
Sprawdzić szczotki i diody w alternatorze. Licznik przebiegu nie miga? To już chyba prościej jest sprawdzić ładowanie
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
nie rozkoduje się,ostatnio wyciągałem do ładowania.
A masz wogóle odpowiednie wspomaganie (sterownik)?,lub bcm nie pasuje. wspomaganie nie widzi ładowania ,to nie ruszy.
Alternator też wymieniłeś, żeby akumulator był prawidłowo ładowany?
Teraz było ok. 15V To jakie tam masz ładowanie ?
Ładowanie jest?
Jak wygląda ładowanie? Zmierz!
Wygląda na brak ładowania i rozładowany aku, spróbuj odpalić przewodami z innego auta i do elektryka skoro świeci się ładowanie
Na pewno sprawdzasz to na wolnych obrotach. Jeżeli na wolnych obrotach masz 13,8 przy włączonych światłach to wszystko jest OK. Fiaty tak ładują.
Kolego podepnij żarówke do świec żarowych i zobaczysz ile grzeją, wiem nie będzie łatwo.
alternator prawie na wieszchu, wytrzec szmatka kabelek od altka i juz wiadamo (bodaj niebieski).
Zobacz czy kabelek od wzbudzenia nie ma zwarcia do masy. Albo inaczej - przy pracującym silniku na wzbudzenie podaj przez żarówkę 12V/5W napięcie z akumulatora. Alternator powinien się wzbudzić i zacząć ładować.
Witam. Mam taki problem z moim Fiatem Punto 98r 1.1. Od jakiegoś czasu kontrolka od akumulatora raz świeci przy przekręcaniu kluczyka raz nie świeci. Jak świeci to nic się nie dzieje auto chodzi normalnie, jednak jak się nie zapali ta kontrolka przy przekręceniu kluczyka zaczynają się cyrki. Auto jedzie ale traci zasilanie tzn radio przestaje grać światła,...
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Kurcze !!! Poczytałem te wszystkie posty i...płacze ze smiechu Kochani !!! Tylko jeden post jest sensowny . Reszta do smietnika sie nadaje . BEzpośrednią przyczyna usterek wspomagania elektrycznego w Punciakach jest ...napiecie ładowania ponizej 14 V . Jesli rano ( zwlaszca zima ) po uruchomieniu silnika i ruszenie kierownica zapal sie kontrolka wspomagania...
Witam. Sprawdz szczotki w alternatorze mogą być wytarte. I dlatego na małych obrotach ci nie ładuje.
Raczej inna jest przyczyna tego rozladowania akumulatora. Wygląda na to że alternator uszkodzony. Trzeba sprawdzić na przyrządach czy ładuje.
Mam problem z alternatorem w punto 55 -brak ładowania świeci kontrolka wymontowałem sprzęt, jak go sprawdzić może ktoś ma jakiś schemacik -ew wskazówki do tematu proszę o pomoc
Troche liche to ładowanie. Na odpalonym silniku i właczonych odbiorikach zakresem 20v sprawdź spadek na piecia na instalacji. Znaczy przytknij jeden kabel miernika do + akumulatora, a drugi do śrubki na alternatorze. Pozniej zmierz napięcie na alternatorze - na śrubce i jego obudowie.
Witam.Jakie powinno być prawidłowe ładowanie alternatora w punto 1.U mnie jest chyba trochę na pograniczu minimum gdyż bez włączonych świateł mam 13,90 a na włączonych światłach wynosi 13,76 a jak uruchomił się wiatrak silnika to spadło do 13,72.Wszytko mierzone na ciepłym silniku oraz na klemach akumulatora jeśli to ma znaczenie...
Napis CODE nie powinien sie świecić bez stacyjki Napięcie nie może wracać po sondzie Ewidentnie gdzieś brak masy No i skąd wiesz że ładowanie jest?
Powinna,(test kontrolek) i gaśnie chyba dopiero po uruchomieniu silnika. A właściwie jak altek zacznie ładować.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Niskie napięcie miałem na uwadze, ale ładowanie jest na poziomie 14v
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
Według mnie sprawdź na początek ładowanie . Tam jak pamiętam wspomaganie jest elektryczne więc jak brak ładowania to brak wspomagania . Po co dublujesz to co napisałem wyżej ?
Już wszystko jasne - napięcie mierzone na akumulatorze bez włączonych jakichkolwiek odbiorników wynosiło 13,8V po włączeniu świateł, ogrzewania szyby i wentylatora spadało do 13,25V, gdy zmierzyłem napięcie na alternatorze ku mojemu ździwieniu pokazało mi 14,02 V (miłe zaskoczenie bo zazwyczaj żeby slokalizować usterkę przy moim szczęściu okazuje się,...
Ale i auto nie szwankowało. Pora to sprawdzić jeszcze raz i wypisać błędy tutaj. A sprawdzałeś co kolwiek w tym aucie? Ładowanie, masy, Przewody od alternatora?
Alternator też jest do wzięcia pod uwagę, ale przede wszystkim trzeba podmienić regulator ładowania. To nie jest droga rzecz.
Witam. Wszystko wskazuje na uszkodzenie alternatora - brak ładowania, dlatego brak wspomagania. Sprawdź napięcie ładowania.
Witam kupiłem alternator do c330 od punto 65A. Problem jest w tym że jest kompletny brak ładowania na wolnych obrotach a nawet pobór pradu. Żarówka gaśnie a ładowania nie ma. Ładowanie jest od średnich obrotów, powyżej 14 i dochodzi do 14.6. Co robić ? Jaka powinna być żarówka wzbudzenia o ile ma to znaczenie ? Aktualnie siedzi 4w.
Witam! Mam problem z moim Grande Punto 2007. Zaczęło się od dymu spod maski, który pojawił się po uruchomieniu silnika. Po chwili zapaliła się kontrolka ładowania silnik jednak pracował normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu kontrolka zniknęła ładowanie wróciło. Jakiś tydzień później ponownie zapaliła się kontrolka ładowania, wystąpił brak wspomagania,...
wszystkie zasilania ok a ta k...wa nie pali ,tylko dlaczego pali po resecie ,raz immo swieci na pracujacym raz nie,w momencie krecenia rozrusznikiem miga nieregularnie,a i czy wszystkie punto miały immo? mysle ze sterownik mnie ładuje w ptaszka Dodano po 6 wszystkie zasilania ok a ta k...wa nie pali ,tylko dlaczego pali po resecie ,raz immo swieci na...
Proponuję sprawdzić napięcie ładowania.
No ok, tylko że u szwagra w Punto wszystko jest w porządku.
Jeżeli Valeo pewnie we Fiacie. Jeżeli Fiat to może Grande Punto. Jeżeli tak to znaczy, że odpływ wody z przedniej szyby jest tak głupio zrobiony, że zalewa alternator i wykańcz go.
metodą wyłączania wszystkich odbiorników do niczego nie dojdziesz. Faktycznie taki pobór prądu nie powinien mieć najmniejszego wpływu na stan aku, ale jak pisałeś wcześniej, że po odłączeniu poszczególnych odbiorników pobór spadał to mósisz mieć gdzieś małe przebicie, które nie powoduje zwarcia ale powoduje znikomy przepyw prądu przez niektóre odbiorniki....
Przewód masowy biegnący od podłużnicy do minusa akumulatora ok? Weź go mocniej pociągnij.
To zobacz do alternatora masz mieć podłączony jeden gruby i jeden cienki.P
Od 13.5 do 14.4 jest w normie powyżej lub poniżej usterka w tym aucie. Np w renault spada do 10.5 a pozniej ładuje nawet 16 inteligentne ladowanie
Akumulator jest ładowany wtedy kiedy silnik pracuje.
Wybaczcie że odgrzebuje starego kotleta ale mam identyczny problem w punto. Kontrolka ładowania nie gaśnie po odpaleniu, choć ładowanie jest 14,4 Pod obciążeniem spada do 11,5V. Altek strasznie wyje i mocno się nagrzewa. Obudowa była pęknięta, zauważyłem to przy wymianie regulatora pół roku temu, znajomy trochę pospawał i było ok. Wczoraj po wykręceniu...
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
U mnie występował podobny problem, jednak przesył nie przez AUX a transmiterem. Pomogła wymiana ładowarki samochodowej z jakiegoś turbo chinola 2.1A i dwoma portami na taniego chinola 1A z jednym portem za 5zł z alledrogo. Wina przetwornicy w ładowarce która ładuje w eter na wszystkich częstotliwościach? Na to wygląda :D
Panowie, czy ten rozrusznik będzie dobry do Fiata SC 1,1? https://allegro.pl/oferta/rozruszni... Chodzi o to że obecny zbyt mocno obciąża akumulatora, kręci jak w zimie przy -10, odpali, ale nie może uciągnąć. Kolega, żeby sprawdzić u siebie w Punto (problem z ładowaniem) wsadził ode mnie z SC i kręci jak szalony,...
Może po prostu nie masz dobrego ładowania sprawdź i podaj napięcie po uruchomieni silnika.Bo nawet gdyby przyjąć te 50mA to przez 24h ubędzie ci z akumulatora 1.2Ah. Najmniejszy montowany do punto akumulator miał 34Ah wie będzie się rozładowywał przez 28dni i jeszcze będzie miał trochę prądu. Myślę ze masz za niskie ładowanie i/lub uszkodzony akumulator...
no dobrze a po skasowaniu błedów pojawił sie 1 czy wszystkie 3 a może żaden? sprawdz na jakim poziomie jest ładowanie, masy silnika itp
Wszystko będzie ok. Nic nie kombinuj. Pozdrawiam.
Łożysko jedne troche w nim słychać ale to nie powinno robić takiego problemu. Sam alternator się nie grzeje itp. Spróbuje wziąć inny miernik i przemierzyć bo ten na zasilaczu z anteny podaje mi też dziwne wartości... Chyba bateria słaba :D Pewnie się okaże że ładowanie jest ok
w ktorym zlączu i jakiego koloru jest kabel od lampki ładowania w punto II 1.2 8v?? Jakie są programy ze schematami elektrycznymi? Mam autodatę ale może są jeszcze jakieś warte uwagi. Mam taki opis złączy i ciekawi mnie jaki to program.
W Włączone oświetlenie zewnętrzne 130W, włączona dmuchawa 80W, wycieraczki kolejne 80W, już mamy 25A a gdzie podgrzewana szyba,radyjko? A ładowanie niecałe 14V,.... na pół gwizdka....
ja nawet powiem ze nie oże a na pewno no na 98% pasek klinowy sie ślizga , też raczej bym wymieniał niz naciągał
Na początek sprawdź akumulator, tylko nie odpisuj akumulator dobry bo samochód odpala, i napięcie ładowania.
Zacznę dość negatywnie: Jeżeli jeździsz tym po drogach publicznych, postaw się w sytuacji kierowców których oślepiasz. Fajnie, chociaż jeszcze mało dopracowane. Chwali się to, że nie używasz gotowych modułów. Załatw sobie optykę z reflektora soczewkowego samochodowego, chociażby tani projektor z PUNTO II, a efekt będzie sporo lepszy.
Jeśli daje prawidłowe napięcie i nie musisz go ładować co parę dni to sądzę że jest dobry ;)
Super, dzięki za info. Rzeczywiście, mój błąd 1.2 8v (60 km). Masy - poczyszczone wczoraj (i ta od skrzyni i od błotnika), multimetr nie wykazuje nic szczególnego przy badaniu oporu silnik - masa w akumulatorze, chyba, ze inaczej to powinienem sprawdzić.. Olej - dam znać wieczorem (auto sąsiada). Ładowanie - jak wyżej.
Jak nie wiesz gdzie podłączyć, to kup takie z automatem. Podłączasz do akumulatora i zaświecają się jak alternator zacznie ładować, czyli po uruchomieniu silnika.
Bezpiecznik zawsze się przyda. Montujesz jak najbliżej źródła zasilania. Co do włączania po uruchomieniu silnika, najlepiej będzie podłączyć automatyczny włącznik świateł wykrywający ładowanie. Z reguły mają już wyłącznik.
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem.
Masz 3 grube kable dochodzące do silnika ?, jeśli tak, to jest to silnik trójfazowy, a we wspomaganiu jest sterujący nim falownik, także pomiary napiecia miernikiem na jego wyjściu niewiele dadzą. Jedyne co możesz w warunkach amatorskich sprawdzić to napiecie ładowania akumulatora
musisz sprawdzić po przewodach gdzie jest słaby styk spadek napięcia powoduje zapalenie kontrolki airbagu
[url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Contro... do poczytania i powodzenia życzę. Lepiej zastosuj z astry G, albo Punto II , bez cana potrzebują tylko sygnał że ładowanie działa.
Co za escort?Jeżeli 1,8 diesel po roku 95 to pewnie peknięty alternator (włoska robota,problem znzny z punto) Jezeli benzyniak to pewnie uwalony stojan.
Sprawdź napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze.
W tym fiacie jest wspomaganie elektryczne, Sprawdź w jakim stanie jest akumulator, czy jest ładowany przez alternator, następnie sprawdź przekaźnik oraz czy do silniczka wspomagania dochodzi napięcie.
Ładowanie ledwo się poprawiło, mierzone dzisiaj wynosiło 14,11V. A co do sprawy, planuję podpiąć punto pod komputer, może coś wykaże.
prostownik był w tym czasie podłączony Jaki to prostownik? Jaka jest wartość napięcia na zaciskach prostownika w trakcie ładowania? Najpierw naładuj akumulator lub podłącz sprawny i uruchom silnik. Wtedy Twoje pytanie będzie zbędne. Czy panikuję niepotrzebnie Odpowiedz na pytania - będzie łatwiej.
Witam Problem rozwiązany alternator regenerowny w firmie z tradycjami ale niestety włożyli płytkę od fiata Punto upierali się że to jest to samo wizualnie może tak ale elektrycznie niestety nie i musi być tylko i wyłącznie od smarta kupiłem orginalną płytkę i samochód natychmiast wrócił do normy.Wielu ludzi ma ten problem bo są pewni zregenerowanego...
Alternator był rok temu regenerowany. Wymiana szczotek była. Ładowanie jest też ok. Diodka na akumulatorze pokazuje stan naładowania.
na poczatek sprawdz czy pali sie wogóle kontrolka ładowania na samym zapłonie
................... turbo czuć dopiero od 2500 obr. I tutaj będzie pewnie przyczyna, turbo nie ładuje od "dołu". Sprawdź co się dzieje z ciśnieniem doładowania do tych 2,5 tyś obr.
Masy... Z aku do budy, z budy do silnika. Sprawdzić. Wyczyścić obie klemy oraz połaczenie prądowego przewodu alternatora. Zmierzyć napięcie ładowania. reszta później
Akumulator naładować jak najszybciej, to jeszcze trochę pociągnie. Miałem kilka takich przypadków totalnego rozładowania i po niezwłocznym naładowaniu akumulatora nie stwierdziłem jakiegoś istotnego ubytku na kondycji akumulatora. Do ładowania trzeba użyć prostownika, który nie ma zabezpieczenia przed pomyłkowym (odwrotnym) podłączeniem do biegunów...
Uszkodzony regulator w momencie ustabilizowania napięciai następuje wyłanczanie ładowania powodujące skoki napięcia.P
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Trudno powiedzieć czy było, ciężko coś tam źle podłączyć. Odłącz alternator (napęd i kable, chyba że możesz to sprawdzić bez uruchamiania silnika to wtedy wystarczy tylko kable) i zobacz czy "się naprawiło". Jeśli tak to masz uszkodzony alternator, jeśli nie - to stacyjkę. Konsekwencją może być: rozładowywanie akumulatora na postoju, słabe ładowanie...
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Dla zdrowia Twojego silnika lepiej zmień tego mechanika. Dla tego silnika polecany przez producenta olej to Selenia 10W40, czyli półsyntetyk. Ile km zrobiłeś na tym mineralu ? Przy ślizganiu paska powinna się zapalić kontrolka ładowania.
Alternator pracuje poprawnie w Twoim Punto. Prawidłowe napięcie ładowania, prawidłowe napięcie akumulatora podczas uruchamiania silnika. Problem może tkwić w nienajlepszej kondycji akumulatora. Jego krótkie rozładowanie niewielkim prądem (radio) powoduje spadek nagromadzonej energii do poziomu, kiedy nie da się już uruchomić auta. Akumulator ma małą...
Ładowanie mierzone z włączonymi światłami,nawiewem? Trzeba też mierzyć na wyższych obrotach. Może usypia,tylko po jakimś czasie.
Czy podczas ładowania prostownikiem miałeś odpięty akumulator, Kontrolki na desce świecą , światła podczas kręcenia przygasają.
Ok dziś odebrałem punciaka mechanik wymienił mi sondę (150zł) i kostkę stacyjki (415zł :(.. ) ale znowu jest problem... jakoś 1-2 miesiące temu kupiłem nowy akumulator wszystko chodziło cacy dziś wpadam do mechanika a on mówi że mam akumulator do wymiany, mówię ze kupiłem go niedawno i jest nowy. Koleś go odpalił przez podłączenie 1 akumulatora + kable...
Po pierwsze jedno z drugim nie ma nic wspólnego / w lampach tylnych brak masy/a po drugie nie masz ładowania i tyle.P
Wklej zdjęcie co to za kontrolka, bo kontrolka MIL nie jest krytyczna i jest żółta. Czerwona to nie dobrze, ale to z kolei nie jest kontrolka silnika, tylko smarowanie, ładowanie akumulatora, chamulce i parę innych rzeczy w zależności od auta.
ładowanie punto ładowanie akumulatora punto punto schemat punto
domofon bticino fronius licznik energii ustawienie taśmociągu
uniden ubc125xlt 4558d wzmacniacz
Lekkie tarcie bębna w pralce Bosch - przyczyny i diagnoza Jak zresetować nawigację SmartGPS SG 720?