nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
W układzie muszą być spełnione trzy elementy. Szczelność, przepływ i wydajne chłodzenie (chłodnica, termostat i wentylator). Czegoś brakuje. Prawdopodobnie przepływu. Nową chłodnicę wykluczam, zostaje przepływ i jednak ten nowy korek. Brak ogrzewania przy średniej temperaturze płynu sugeruje jednak problem z przepływem. Tym bym się zajął.
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Ale tu nie ma komunikatora żebyś się nagrał i w wolnej chwili ktoś by odsluchal - może poproś właściciela żeby zostawił auto np na kilka dni abyście trafnie postawili diagnozę. Jeżeli nie może postawić auta na dłużej to : Niech jeźdZi do momentu odmowienia posuszenstwa lub odpuść sobie tą pracę. mogło być tak, że bardzo często pada w nich chłodnica...
-trzeci czujnik jest wciskany do chłodnicy również zabezpieczany taka zawleczka A za co odpowiada ten czujnik? Przypuszczam że że ma związek z wentylatorem i jeżeli on jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora, to przy tej uwadze dwa czujniki są takie same ten nad skrzynia i w chłodnicy więc je też podmienialiśmy i zakładam, że efekt był taki sam,...
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Z własnych obserwacji jako użytkownik focusa 1.8 TDDi. Świece grzeją naprzemiennie. Przy sprawnym układzie chłodzenia ten silnik osiąga max. 85 °C podczas jazdy. W dogrzewaniu pomaga sprawny EGR, chodzi o chłodnicę spalin. Szybciej osiąga temperaturę jeśli chociaż przez 1 km mocniej się go przegoni, chodzi o wyższą temperaturę spalin. Ponoć w okresie...
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
w takim razie wymień filtr gazu koszt 5zł i sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia może być że reduktor jest nie dogrzany i dlatego takie rzeczy sie dzieją.... za skakanie wolnych obrotów winne jest też lewe pwietrze na gumie dolotu lub kolektorze ssącym....
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
do sprawdzenia.przede wszystkim płyn w układzie chłodzenia chodzi o poziom.na wszelki wypadek można odpowietrzyć reduktor może to być jedną z przyczyn.w reduktorach przy zbyt małej ilości płynu wytwarza się poduszka powietrzna i nie jest ogrzewany,wtedy gaz nie odparowuje a zamarza.w momencie przełączenia go na benzynę ten zamarznięty gaz zaczyna powoli...
Napisałem o parametrach domyślnych, które są ustawione w programie (default). Przecież to logiczne, że w układzie chłodzenia po to,by reduktor miał 40 stopni silnik musi mieć 50 stopni, przynajmniej na etapie rozgrzewania. Dalej obstaję przy sprawdzeniu układu chłodzenia samochodu - termostat, ilość kamienia w układzie, jakość płynu chłodniczego, same...
Wygląda na to że zapowietrzony, tego nie brałem pod uwagę. Spróbuj dolać płynu chłodniczego do poziomu między max a min czyli połowy zbiorniczka, następnie nagrzej silnik do temperatury 90'C i pozwól aby zadziałał wentylator chłodnicy co będzie oznaczało w pełni nagrzany układ chłodzenia. Następnie powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym uważając...
zobacz jaki masz kolor korka (od spodu) wlewu paliwa - jezeli masz biala lub podobną maź to masz wielkiego pecha - uszczelka pod glowica. (biala maź - zemulkowany olej przez wode [ plyn chlodniczy ] ) jak inny np: brazowy to jest ok. jescze jedno poszukaj odpowietrzacza układu chodzenia moze byc np: gdzies w chlodnicy lub innym miejscu. uszczelka w...
Absolutnie żadnego sensu to nie ma, w układzie chłodzenia (współczesnych samochodów) musi panować nadciśnienie, jest to niezbędne do prawidłowego działania, raz zwiększa się temperatura wrzenia cieczy, a dwa, węże do nagrzewnicy są bardzo często dużo wyżej niż zbiorniczek wyrównawczy
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
A nie ubywa Ci płynu ? Nie masz płynu w oleju ?
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Osobiście taki układ zrobiłbym na układzie smarowania oleju, o wiele prościej. Co do twojego układu, to przede wszystkim ma za małą pojemność, trudno w ten sposób kontrolowac temperaturę płynu, zamiast rurek na wydechu zrób płaszcz wodny. Pompa w Twoim układzie pewnie tłoczy płyn w strone wydechu, potem na reduktor, po drodze jest zbiornik wyrównawczy,...
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
To tylko taka ogólna porada, bo nie wiem jak wygląda układ chłodzenia /i grzania w tym konkretnym samochodzie. Po pierwsze sprawdź rury nagrzewnicy - obie powinny być gorące, bo raczej zaworu na nich nie ma. Wtedy wiadomo, że nagrzewnica działa i można szukać przyczyny w układzie regulacji nadmuchu na nią a raczej jego braku. Jeśli rury nagrzewnicy,...
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Masz pękniętą uszczelkę pod głowicą, dmucha z cylindrów do układu, dlatego w oleju nie ma wody, a układ cały czas się zapowietrza i bulgocze.
Kompresja w układzie chłodzenia oznacza węże twarde jak kamień. Odpowietrzyć raz jeszcze i korek zbiorniczka sprawdzić.
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
albo korek jest uszkodzony, nowy nie jest znowuż taki drogi, albo w układzie chłodzenia powstaje zbyt duże ciśnienie, z różnych przyczyn. To tylko dla uzupełnienia. Jestem prawie pewny, że do układu pompowane jest cały czas podczas pracy silnika "powietrze" skąd to, to trzeba właśnie sprawdzić. W tej sytuacji przy sprawnym korku powinny być twarde...
(...) To faktycznie wygląda na pompę - ale naprawdę warto się dowiedzieć jak chłodzenie działało, gdy działało, a jak jest teraz. To zasłanianie chłodnicy już wzbudza podejrzenia, że wtedy nie działo jak trzeba... Układ chłodzenia tak w Favorit jak i w Felicii jest piętą Achillesową tych modeli, każdy skodziarz wie ,że w czasie upałów w lato temperatura...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Czy serwis sprawdził ciśnieniowo głowice? Często jest tak że omijają ten pkt. remontu silnika. W najlepszym przypadku - rozszczelnienie układu gdzieś na wężach, rurkach. Może być pęknięta chłodnica. Płyn odparowuje w lekkich ilościach przy nagrzanym silniku i ciężko jest bez warsztatu znaleźć miejsce skąd. W najgorszym układzie będzie głowica lecz przed...
Jak kolega wyżej napisał. W AIO prędzej zdechnie pompa niż trzeba by uzupełnić ciecz. Układy są szczelne, chyba że mają wadę produkcyjną. Za to wszytkie, praktycznie bez wyjątku mają wadę projektową. Blok na CPU zintegrowany z pompą. Pompy są najbardziej awaryjnym elementem każdego układu chłodzenia cieczą. Do tego z praktyki wiadomo że nie przepadają...
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Jeżeli czujnik jest sprawny to poziom płynu opada, innej możliwości w tym aucie nie ma. Termostat puszcza obieg na chłodnicę przy 105 stopniach C, jest wspomagany grzałką więc może szybciej jeśli sprawna. Wskaźnik trzyma pion w zakresie 75 do 115 stopni C, pozej szybko leci w prawo naczerwone pole. Przy sprawnym układzie chłodzenia po zgaszeniu gorącego...
O innych ciśnieniach piszemy, ja o tym w układzie chłodzenia którego pilnuje korek i możliwej z tego rudzie przy przepustnicy, Ty o ciśnieniu sprężania w cylindrach i oleju tu i tam. Wiem że nagrzewnica cieknie czuć w kabinie i brudzi szyby i to do roboty w lecie. Zaczęło ciec i czuć po odkamienianiu, czy przed ? Ja to odkamienianie robiłem octem, 2L...
Przede wszystkim trzeba by poprawnie zdiagnozować i poszukać przyczyny a nie tylko usuwać skutki. Co do odmy, to proponuję sprawdzić filtr powietrza np. Co do ubytku płynu chłodzącego, to też da się to zdiagnozować, ale z tym lepiej podjedż do kogoś kto się na tym zna (próby szczelności, próba na zawartość spalin w układzie chłodzenia itp.) i kto ma...
Zanim zaczniesz sprawdzać uszczelki pod głowicą sprawdź dokładnie czy nie masz wody w oleju silnikowym - wówczas na korku lub bagnecie będziesz miał maź koloru kakaowego. Wyciek i objawy przez ciebie opisywane mogą być powodem uszkodzenia (nieszczelności) chłodnicy EGR, która znajduje się z tyłu silnika. Aby wyeliminować tą usterkę wystarczy przewody...
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ? Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ? Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem...
Sposób chłodzenia jest prosty .Wystarczy nagrzewnica lub chłodnica od jakiegoś pojazdu ,kilka przewodów ,wentylator i pompka wody od pralki .Łączysz to w układ ,dając pompkę najniżej w układzie i masz chłodzenie .Ja mam kompresor na 2 szt tych sprężarek i wykorzystałem dośc sporą chłodnicę od jakiejś lady chłodniczej których pełno na złomowiskach ....
Wziąłem się w końcu za to. Zrobiłem obejście- Połączyłem dwa węże dochodzące do chłodniczki EGR. Dodatkowo zaślepiłem przewód połączony z układem chłodzenia i samym EGR - o dużo mniejszym przekroju i.... Jak ręką odjął! Przestało dmuchać w zbiornik wyrównawczy, bulgotać, pienić, oraz wyrzucać płyn. Czyli najpewniej coś się rozszczelniło w tym zestawie...
a test co2 zrobiony tylko na obrotach jałowych? jak podnieść obroty powyżej 3,5 tys. obrotów na otwartym zbiorniczku (oczywiście nie na gorącym silniku) to co się dzieje? Jak chłodnica na 100% ok to może gdzieś jest niedrożny/zagnieciony wąż, przytkany kanał w bloku/głowicy? Nie były jakieś specyfiki "naprawcze" dolewane do układu chłodzenia? Zamontowany...
Cześć Niestety opadają mi ręce ze względu na poświęcony czas i koszty nad moim audi a6 c7 3.0 tdi 2013r. Problem jest bardzo ciekawy, i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi i rozwiązania problemu, po konsultacji w kilku dobrych warsztatach nadal nic... Samochód po 15 minutach jazdy traci ciepłe powietrze z nawiewów + węże od układu chłodzenia są twarde...
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
KONTROLKA 28 - BRAK/NISKI POZIOM PŁYNU W UKŁADZIE CHŁODZENIA
A czy jak mam mały przeciek Chłodnicy może to mieć coś z tym wspólnego tzn jest plama pod samochodem od płynu chłodniczego i prawdopodobnie od chłodnicy Może to świadczyć o tym że wzrosło ciśnienie czynnika chłodzącego w układzie chłodzenia silnika, co w następstwie może spowodować trwałe rozszczelnienie/pęknięcie jednego z elementów układu chłodzenia.
Dla wszystkich użytkowników GV 1.9 DDIS, borykających się z problemem wygotowywania się płynu chłodzącego ze zbiornika odgazowującego... Jeśli wszystko inne w układzie chłodzenia wydaje się być w porządku, winowajcą jest chłodnica EGR (znajdująca się po lewej stronie silnika tuż obok katalizatora; numer części to 8200657537 - wygoogluj go i sprawdź...
Jak zaświeci lampka STOP to na pewno nie odpali. To jest blokada w przypadku gdy stanie się coś poważnego w silniku - wśród płynów ustrojowych. Np. brak płynu w układzie chłodzenia lub jest go za mało. Brak oleju kub za niski stan. Trzeba brać pod uwagę także stan płynu hamulcowego. Wszystko jest tu połączone. Miałem kiedyś taki przypadek ze pękł wężyk...
Na rozgrzanym silniku powinno powstać nadciśnienie w układzie chłodzenia, więc nie powinno zajść zjawisko zapadania się węży. Zaworki w korku chłodnicy/zbiornika są sprawne? Zapadanie się węża jest możliwe tylko jeśli na ssaniu pompy cieczy jest dławienie, tutaj jakby na termostacie. Z drugiej strony musi gdzieś gromadzić nadmiar płynu za pompą cieczy,...
U mnie w megance miałem inny problem z układem chłodzenia, na który nie mam logicznego wyjaśnienia - piszę miałem, bo nie mam już meganki. Zauważyłem ubywanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. problem pojawił się (zwróciłem na to uwagę) po zagazowaniu silnika. Nigdzie nie miałem wycieków. Podejrzewałem właśnie uszczelką pod głowicą, tym bardziej,...
witam, sprawdż ten płyn aerometrem i wyjdzie Ci temp krzepliwości, jak nie wiesz ile wiosenek już jest ten płyn w układzie to poprostu wymień i tyle nie płucz układu bo po co?,powodzenia
Czy ktoś może poratować schematem lub radą? Odepnij czujnik na termostacie- powinien odpalić wentylatory jeśli sterowanie jest OK. https://obrazki.elektroda.pl/3961217600_... Bezpieczniki MF1 (MaxiFues) i F21: https://obrazki.elektroda.pl/9142927200_... https://obrazki.elektroda.pl/6876301000_... 8...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu borykam się z problemem tworzącego się ciśnienia w układzie chłodzenia w samochodzie Peugeot 307 SW z silnikiem 2.0 HDI. Pisząc pewien czas mam na myśli ok. 6 m-cy, albo i więcej. Problem zaczął się od dolania płynu po pojawieniu się komunikatu o jego niskim stanie. Po rutynowym zabiegu pojazd był normalnie eksploatowany....
Witam. Posiadam auto Audi 80 B4 2.0 benzyna LPG. Ostatnimi czasy silnik miał temperaturę 90 stopni. Wczoraj nagle zaświeciła mi się kontrolka od niskiego poziomu płynu/temperatury cieczy. Okazało się, że brakuje płynu, dolałem go, lecz kontrolka nie spadła, a temperatura silnika wzrosła do 105 stopni po rozgrzaniu i ani nie rośnie, ani nie maleje. Nie...
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
Cześć, mam Opla Astrę 1,7 diesel, rok 2000, stary gruz. Mam problem z płynem chłodzącym, taki, że podczas dłuższej jazdy, gdy silnik się nagrzeje, pokazuje, że płyn chłodzi; po czym spada wąż z płynu chłodzącego, a jest dobrze zamocowany. Wywala go jakieś ciśnienie i wylewa się ciągle. Wiatrak chłodzący chłodnicę nie działa. Czy ma to jakiś związek?...
Kup tester na obecność spalin w układzie chłodzenia Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/5258752600_... coś takiego
Miałem takie błędy i zapalony Check: https://obrazki.elektroda.pl/8077706000_... Chciałbym rozpocząć zabieg weryfikacji sprawności sond (są dwie) oraz zabieg czyszczenia katalizatorów (są dwa). Z takimi błędami auto niegdyś nabyłem. Nie wiem, czy katalizatory nie zostały wycięte wewnątrz. Gdy robiłem tłumik całość wydaje się nie spawana,...
Auto ma 20 lat nie będę złomował, zarabia na siebie, jeździ na LPG. Tak (at)tzok, układ przez 4 lata pracował sensownie, zaglądałem w tamtym roku do filtra gazu był w bdb stanie, myślę że jeszcze nie pora na regenerację parownika, problem leży gdzieś indziej jak możesz sugerować. Sprawdziłem kompresję u mechanika. Na wszystkich cylindrach 10,5-11.5...
Witam. Audi A6 C7 2,0 TDI. Przebieg 150 tys. km. Kod silnika CNHA. 2016 r. Po wymianie rozrządu jest delikatny ubytek płynu chłodzącego przez zbiornik wyrównawczy. Wymieniłem zbiornik na nowy i płyn przestał wyciekać, ale pojawił się nowy problem, twarde węże. Zrobiłem test i okazało się, że są spaliny w układzie. Co to może być? Proszę o namiary na...
Sprawdź czy wentylator chłodnicy się załącza po rozgrzaniu silnika. Ponadto czy czasami nie był wymieniany zbiorniczek płynu chłodniczego wraz z korkiem, albo sam korek na jakiś zamiennik? W korku jest specjalny zaworek ciśnieniowy. Jego zadaniem jest utrzymać stałe ciśnienie w instalacji chłodzenia na określonym poziomie. Np. 1,4 bara, 2 bary (trzeba...
A olej jest w układzie chłodzenia jeśli nie to chłodnica oleju jest ok tylko chłodnica egr może być nie szczelna
Witam. Chodzi o pojazd Scania R380 z 2007 roku. Powód usterki: przegrzanie silnika około pół godziny jazdy bez płynu chłodzącego, który wyciekł przez rurę retardera. Objawy usterki: raczej biały dym lub para przedostająca się do miski olejowej oraz rurą odpowietrzającą gazy z pokrywy zaworów i lekko wyczuwalny stuk na trzecim, czwartym cylindrze. Oraz...
Możesz mi to wytłumaczyć chyba nie kapuje. Co za róznica czy silnik będzie się przegrzewał przy 100 stopniach czy nie lepeiej przy 107 taki podaje producent płynu ?
Czytałem i oglądałem już bardzo dużo. Mam inne zdanie na ten temat, bo zajmuje cię najbardziej: Najbardziej mnie niepokoi ilość oleju jaki trzeba wlać. Wg. mnie jest to nakmniej istotna najłatwiejsza do ogarnięcia kwestia. Planu nie masz, ale każdy sobie rzępkę skrobie. Seat Leon 1m1 w spoczynku to 7 bar. Nie wiem co ma do tego marka samochodu i jego...
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
Zrobione tak, przód lekko pod górkę, ogrzewanie włączone, silnik odpalony. Zapowietrzony był jak nic, bo temperatura zaczęła szybko rosnąć a nagrzewnica i chłodnica zimne. Przy zgaszonym silniku upuszczone powietrze odpowietrznikiem (sporo było). Zassało trochę płynu ze zbiornika, dolewka (przy odkręconym odpowietrzniku), zakręcenie wlewu i odpowietrznika,...
Kontrolowane zwiększenie ciśnienia w układzie chłodzenia być może przyspieszy lokalizację wycieku. Marka, model, oznaczenie silnika, więcej zdjęć. Czy to cień, czy pęknięcie głowicy?
Witam, moderator odblokował temat na moją prośbę :) Błędy: - P2562 - Sygnał kopiowania położenia turbo - niedostateczne doładowanie (zadane ~2200, zmierzone ~1850) temp silnika 74*C - P2565 - Sygnał kopiowania położenia turbo - zbyt wysokie napięcie (Zasilanie 1 - 4.99V, Zasilanie 2 - 5.00V) -- wydaje mi się że to poprawne napięcie No i błędzik od świec...
Tak, jest klimatyzacja. Ale pomimo tego wszystkiego mam jeszcze jedno podejrzenie, otóż temperatura po 10-20 minutach jazdy dochodzi do 85 stopni C, stojąc na parkingu też, nie nagrzewałem wyjąc silnikiem ludziom pod oknami, muszę pojechać w inne miejsce, ale jest dziwny dla mnie objaw, mianowicie mam takie wrażenie, że rura górna pomiędzy termostatem...
To jest taka konstrukcja że nadmiar płynu chłodzącego ucieka przez korek i wylatuje w tym miejscu na dole. Rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyrzuca płyn. Uszczelka pod głowicą, blok lub głowica. Rzadko winny jest sam korek.
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
Zapomniałem dodać że przy świecy nie było żadnego sitka. Bo w D3WZ nie ma ,i dobrze bo nie ma czego wymieniać :) Dodano po 8 Jak podłączacie pompkę cieczy podczas pracy dogrzewacza jako postojowe bez włączania zapłonu Galaxy MK2.?? Galaxy ,czy każdy inny ,bierzesz plus z miejsca gdzie jest bez przekręcania zapłonu ,choćby z któregoś bezpiecznika .To...
Sprawdź dokładnie okolice zbiorniczka na płyn. Bo jak spaliny dostają się do układu do go zapowietrzają więc nie działa ogrzewanie ,a dwa ciśnienie musi gdzieś ujść bo by coś rozerwało. W korku jest zawór bezpieczeństwa i to on upuszcza ciśnienie. Typowo powinien upuszczasz gazy ,ale jak w układ pójdzie sporo spalin to poziom w zbiorniczku się podnosi...
Poziom płynu w układzie chłodzenia
Robiłem test na obezność CO/CO2 w ukł. chłodzenia, ale zapomniałem o tym napisać. Silnik chodził dobry kwadrans na wolnym biegu, chwilami przygazowywałem i trzymałem go na wyższych obrotach i wyszedł negatywny tj. że nie przepuszcza spalin do ukł. chłodzenia. Oleju też nie ma, a w oleju masełka również, olej ładny, bez dziwnych przebarwień. Wprowadzenie...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Obieg wężykiem cieńkim do zbiorniczka wyrównawczego masz? Wychodziłoby na to, że jest bo widać górą normalnie jak płyn wlatuje do zbiorniczka - na wolnych obrotach pomału, na wyższych aż przez cały zbiorniczek przelatuje strumień. Przeczytałem, mam takie teorie: Naciąg paska klinowego napędzającego pompę wody, może na wolnych się ślizga? Odpowietrzenie...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Tak, o tym zapomniałem, że w samochodach bywa, że wentylator nie jest napędzany stale. Może to być napęd załączany sprżęgłem wiskozowym jak wspomniał kol. karaczan, może to być układ z elektromagnesem. Może się zdarzyć, że czujnik temperatury lub termometr są uszkodzone i pokazują głupoty. To są raczej rzadkie przypadki, ale też to trzeba sprawdzić,...
Tak czy siak, najpierw trzeba wlać płyn do układu chłodzenia i od razu zajechać do mechanika, by sprawdził, dlaczego płynu ubywa. Choć powodem braku płynu chłodniczego w układzie chłodzenia, może być brak okresowej kontroli stanu płynu, czy w ogóle brak zainteresowania w dłuższym okresie czasu tym, czy jakiś płyn tam jest. :-) Pozdrawiam.
Należy prawidłowo (zgodnie z instrukcją serwisową) odpowietrzyć układ chłodzenia. Podczas odpowietrzania sprawdzasz temperaturę dużego obiegu (i chłodnicy), aby mieć pewność, że termostat działa prawidłowo. Odpowietrzony uklad nie bulgocze. Jeśli po tym zacznie znowu bulgotac, to prawdopodobnie spaliny przedostają się do układu chłodzenia (należy wykonać...
Witam wszystkich. W Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM chciałem wymienić płyn chłodniczy, gdyż miałem wycieki płynu przez króciec wody. Spuściłem cały płyn kranikiem przy chłodnicy. Nastepnie zalałem nowym płynem i tu pojawił sie problem a mianowicie weszło do zbiorniczka wyrównawczego jakieś 2,5 litra płynu, uciskając przewody do chłodnicy, niewiele wiecej...
Czy filtr paliwa z "siateczką" bądź "bibułką", lub wersje mieszaną, można zastosować na w/w układ? Uważam że nie, gdyż w układzie chłodzenia przepływy są znacznie większe aniżeli w układzie paliwowym. Problemem może też być nadmierna temperatura cieczy.
Witam wszystkich. Jako, że zima już daje się we znaki chciałem zainstalować w swoim samochodzie podgrzewacz płynu chłodniczego. Gotowy dostałem na szrocie chyba od Renault. Wpięty w odpowiednie miejsce w układzie chłodzenia podgrzewa płyn w małym obiegu za pomocą trzech świec żarowych. Chciałem do tego dorobić odpowiedni układ sterujący i tu zaczyna...
Coś mi nie pasuje w tej dyskusji. Podwyższone ciśnienie w układzie chłodzenia dla zapobieżenia wrzeniu płynu przy temperaturach do 100 st C. I nie może to mieć bezpośredniego wpływu na działanie jedynego elementu regulacyjnego jakim jest tutaj termostat.Zatem aby coś faktycznie zdiagnozować trzeba ustalić, czy termostat faktycznie działa i jak wygląda...
Mechanik przeprowadził test na szczelność układu i zawartości CO2 w zbiorniczku płynu wyrównawczego. Niestety wyszedł pozytywny - niebieski płyn zabarwia się na zielono. Pojawia się następujące pytanie: 1/ czy jest to nieszczelności głowicy (pęknięta), czy uszczelki pod głowicą i czy są inne problemy w silniku - dziwne jak na tak niski przebieg i ten...
Jeśli chodzi o ogrzewanie, to działa bez zastrzeżeń. Poziom płynu chłodzącego jest prawidłowy. Złączki instalacji elektrycznej są w bardzo dobrym stanie, bez zawilgoceń i korozji. Obserwując silnik pracujący na postoju zauważyłem, że bezpośrednio przed wystąpieniem tego zjawiska w układzie chłodzenia słychać "gulgotanie", co może świadczyć, że płyn...
Witam wszystkich. Ponieważ zainteresowanych rozbudową dogrzewacza, który montowany był m. in. w samochodach Wolswagen Sharan jest dość sporo, opiszę tu jak rozbudować ten właśnie dogrzewacz do pracy samodzielnej bez potrzeby odpalania silnika. Układ ten pracuje u mnie już jakieś dwa tygodnie i jestem z niego bardzo zadowolony. Zalety to ciepły silnik...
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
To jeszcze sprawdz układ chłodzenia na obecność spalin w układzie chłodzenia.Chłodnica nie zasłonięta kartonem?
Witam, wiele lat temu byłem w jednym z warsztatów z okolic krasnegostawu. Warsztat niskiego sortu, ale do rzeczy. Koledzy składali auto i podczas zalewania płynu chłodniczego między nimi zaszła taka dyskusja, że omyłkowo zalali do poziomu max mieszankę benzynową (była w kanistrze borygo) Trzeźwi wiadomo nie byli i nie jeździli tego dnia, ale odpalali...
Sprawdź czy płyn krąży w układzie. Podobne objawy występują przy uszkodzonej pompie płynu chłodzącego.
Wyciek oleju i płynu chłodniczego- przyczyny i zapobieganie Witam, mierzę się z pewnym problemem w samochodzie Opel Astra G 2006r. 1.4 16v 90 KM Otóż niedawno patrzyłem do zbiorniczka wyrównawczego i tam w ogóle nie było płynu chłodniczego. Myślę, że albo jest jakiś wyciek albo dostaje się do układu spalania. Chociaż drugą opcję wykluczam, bo wymieniałem...
ubywa płynu układzie chłodzenia ilość płynu układzie chłodzenia płynu chłodzenia
wykonanie płytek zamówienie silnik podkaszarka elektryczny dźwięk słuchawka bluetooth
kompresor einhell parrot ck3100 aktualizacja
Symulacja licznika VAG na stole - diagnostyka i schematy Ustawienia gaźnika w pile Oleo Mac 937: reakcja na gaz