A ja bym go na odwrót przelał czyli na zimnym spuścił płyn , zdjął przewód na nagrzewnice z termostatu ( albo podpiąć się pod pompa w wylot nagrzewnicy tak jak kolega sugerował od razu wypcha coś z nagrzewnicy) , zdjął przewód dolny przy pompie i wtłaczał wodę od termostatu w stronę pompy. Jeśli jest szlam wokół cylindrów to może go wypcha. Co do napełniania...
Czy jest opcja że po zmieszaniu dwóch płynów może się dziać coś takiego ? Bo właśnie sobie przypomniałem, że podczas wymiany pierwszego korka od zbiorniczka, był duży problem z wydłubaniem pozostałości ze środka i po zakręceniu górnej części i przejechaniu paru km wyciekło trochę tego płynu. Braki zostały uzupełniony nowym płynem. Jak prawidłowo odpowietrzyć...
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
Prawdopodobnie uszkodzona uszczelka pod głowicą , albo jeszcze gorzej - pęknięcie głowicy, możliwość sprawdzenia tylko po zdemontowaniu głowicy.
Wysyłając Cię do Darka wiedziałem, że to dobry pomysł i że będziesz zadowolony. Układ chłodzenia w BMW już taki jest, ja też to przeszedłem w e39 ale naprawiłem to wszystko i spokój.
Płyn z układu chłodzenia,Jest w normie?
Wygląda na to,że musisz dolać płynu do układu chłodzenia.
Kontrolka poziomu płynu w układzie chłodzenia, dolej bo pewnie susza w zbiorniczku.
Za mało płynu? Zapowietrzony układ chłodzenia? Przy mrozach -15 to 15 minut to jest akurat dla diesla.
Jak klimatronik chodzi cały czas na "ON" to te rurki zawsze mogą myć wilgotne. A na pierwszym zdjęciu jest ledwo widoczny zbiornik wyrównawczy płynu w którym jest wg mnie pusto - albo idealnie przezroczysty ten płyn :) Dlatego problemy z układem chłodzenia. - Poziom płynu - Zapowietrzony układ - Uszkodzony termostat
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
Jest kilka możliwości: - zakamieniony układ chłodzenia (za słaby przepływ płynu), - niesprawny termostat, - zapowietrzony układ chłodzenia. Częstą usterką w Puntach jest rozszczelnienie nagrzewnicy.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
witam,widze ze nie posluchales kolegow jak tlumaczyli ci o problemie.ja mialem to samo t5 2,5 tdi 174ps.w manualu.przed wyjazdem do polski bylem w serwisie boscha bo pojawilo mi sie maselko pod korkiem.diagnoza?wszystko ok.pojechalem i wrocilem po 3000 km.plyn caly czas ubywal.w niemczech servisy i wszelkie warsztaty diagnozuja glowice lub uszczelke...
Ja płuczę płynem do układów chłodzenia na zimę.
Silniki wysokoprężne mają temperaturę pracy około 90 º C .Jeśli nalejemy płynu do układu chłodzenia pełno ,to przy najbliższym dogrzaniu silnika część płynu przez zawór w korku zostanie wypchnięty na zewnątrz.Płyn zwiększa swoją objętość pod wpływem temperatury . Po ostygnięciu wraca do swojej objętości . W układach bez zbiornika wyrównawczego...
Tak odkręcić wąż na dole przy chłodnicy i ustawić przełącznik ogrzewania na maksymalne ciepło .
Panowie sobie żarty robią z tym stwierdzeniem że umiejscowienie parownika nie ma wpływu na obieg cieczy w nim?
Może nastąpiła pomyłka przy uzupełnianiu płynu w układzie chłodzenia? Zamiast płynu, został wlany np. ON? Zlej to z układu chłodzenia, wypłukaj go i wlej nowy płyn. Podczas eksploatacji auta, obserwuj co się dzieje. Pozdrawiam.
Tu masz wyciek płynu z chłodnicy EGR która zamontowana jest wewnątrz. Maź widoczna na zewnątrz to tak na wpół odparowany płyn z układu chłodzenia. Oczywiście EGR jest uszkodzony i należy go wymienić na nowy co kosztuje worek pieniędzy lub na inny sprawny. Test na zawartość CO mógł się nie sprawdzić z powodu niskiego stężenia tego gazu w układzie.
zobacz jaki masz kolor korka (od spodu) wlewu paliwa - jezeli masz biala lub podobną maź to masz wielkiego pecha - uszczelka pod glowica. (biala maź - zemulkowany olej przez wode [ plyn chlodniczy ] ) jak inny np: brazowy to jest ok. jescze jedno poszukaj odpowietrzacza układu chodzenia moze byc np: gdzies w chlodnicy lub innym miejscu. uszczelka w...
nie mikser tylko reduktor (parownik) tylko on może zamarzać a to z kilku powodów: -zapowietrzony układ chłodzenia lub reduktor -żle podłączone węże wody do reduktora -za niski poziom płynu chłodzącego -źle zamontowany reduktor!( może być za wysoko względem chłodnicy) ale jeśli wszystko było wporządku to najpierw sprawdź płyn w układzie chłodzenia.
Albo gdzieś Ci płyn spier.... i jest zapowietrzony układ albo kompresja ucieka w układ chłodzenia, jaki poziom płynu? Jaki poziom oleju?
Wymienić korek i sprawdzić.
w takim razie wymień filtr gazu koszt 5zł i sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia może być że reduktor jest nie dogrzany i dlatego takie rzeczy sie dzieją.... za skakanie wolnych obrotów winne jest też lewe pwietrze na gumie dolotu lub kolektorze ssącym....
do sprawdzenia.przede wszystkim płyn w układzie chłodzenia chodzi o poziom.na wszelki wypadek można odpowietrzyć reduktor może to być jedną z przyczyn.w reduktorach przy zbyt małej ilości płynu wytwarza się poduszka powietrzna i nie jest ogrzewany,wtedy gaz nie odparowuje a zamarza.w momencie przełączenia go na benzynę ten zamarznięty gaz zaczyna powoli...
Możesz mi to wytłumaczyć chyba nie kapuje. Co za róznica czy silnik będzie się przegrzewał przy 100 stopniach czy nie lepeiej przy 107 taki podaje producent płynu ?
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
Podjedź do ogarniętego mechanika. Do sprawdzenia jest układ chłodzenia. Może płyn jest już stary. Można by pokusić się o jego wymianę. Można też zaobserwować czy przewodem powrotnym do zbiorniczka wyrównawczego płyn powraca pełnym strumieniem czy przerywanym, jeżeli stumień nie jest pełny "rwie się", to niestety może to oznaczać przedmuch do układu...
Silnik 2.0 did to jest to samo co 2.0 tdi więc tam są pompowtyskiwacze. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Ta rdzawa maź to mi wygląda na płyn chłodniczy (jeśli był układ chłodzenia zalany różowym płynem). A wystający bolczyk w sąsiedztwie końcówki pompowtrysku to będzie prawdopodobnie końcówka świecy żarowej.
Są 3 rodzaje płynów od najgorszego IAT OAT HOAT Płyny mają dodatki organiczne i nieorganiczne Każdy kolor płynu można z sobą mieszać pod warunkiem że wiesz jaki płyn masz organiczne z organicznymi Nieorganiczne z nieorganicznymi kolor płynu jest mało istotny ważny jest jego skład i baza coś podobnie jak z olejami.
Witam. Weź i dolej płynu chłodzącego do zalecanego poziomu (między min a max).Poziom nie ma wpływu na szybkość grzania płynu odpowiada za to termostat który najpierw załącza krótki obieg chłodzenia a potem długi. Przy niskim poziomie płynu możemy zakłócić poprawne działanie układu chłodzenia.
KONTROLKA 28 - BRAK/NISKI POZIOM PŁYNU W UKŁADZIE CHŁODZENIA
Sprawdź czy płyn krąży w układzie. Podobne objawy występują przy uszkodzonej pompie płynu chłodzącego.
To była wada tych silników i nie jesteś pierwszy który tego doświadczył,oczywiście jest sposób na sprawdzenie. Trzeba znaleźć przewód powrotu paliwa który łączy wszystkie głowice i na samym jego końcu podłączyć przewód ze sprężonym powietrzem.Następnie upuścić trochę płynu z układu chłodzenia, zdjąć kolektor wodny ( rurka z króćcami łączy wszystkie...
Jak działa ogrzewanie to nic nie kombinuj tylko rozgrzej silnik do temperatury pracy i zostaw do wystygnięcia. Podczas stygnięcia sam się odpowietrzy, ewentualnie na zimnym uzupełnisz płyn i po zabiegu Nie odkręca się korka na gorącym silniku bo ewentualny bombel powietrza jest sprężony, po odkręceniu korka rozpręża się i wyrzuca płyn ze zbiorniczka.
Masz pękniętą uszczelkę pod głowicą, dmucha z cylindrów do układu, dlatego w oleju nie ma wody, a układ cały czas się zapowietrza i bulgocze.
Witam wszystkich. Mam tą samą sytucję w GV 1.9. Wyrzuca płyn na zimnym silniku. Wymienione już w samochodzie prawie wszystko (rozrząd, pompa wody oryginalna, chłodnica, termostat, przewody wodne drożne aż w końcu drugi silnik po generalnym remoncie) sytuacja nadal bez zmian - pomocy bo ręce opadają walczę już pół roku z tą bestią. Pozdrawiam.
Wyczyścić zbiorniczek i układ, zalać nowym płynem. Jak osad wróci to olej przedostaje się do układu chłodzenia
jak gdyby rozrusznik nie miał siły przekręcić...czym to może być spowodowane? Zacznij sprawdzać od połączeń elektrycznych (również na rozruszniku), sprawdź masy od akumulatora. Dodatkowo zmierz napięcie w akumulatorze podczas próby uruchamiania silnika. kompresja na wszystkich cylindrach 15 Coś dużo masz tej kompresji :D . Silnik nie "konsumuje" czasami...
masz może rozpiskę kostki przyłączeniowej sterownika? Tu ją kiedyś zamieściłem https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo... Poza tym, masz program 2.5.1, to w nim w zakładce HELP/index, powinien być (przynajmniej ja mam) pełny opis tej instalacji (po angielsku lub holendersku - zależnie od języka jaki wybierzesz), łącznie ze wszystkimi...
Sprawdź jeszcze jedno. Czy po uruchomieniu zimnego silnika i jego nagrzewaniu nie wzrasta cisnienie w układzie chłodzenia w sposób niekontrolowany, tzn. silnik jest jeszcze niezbyt gorący, a węże do chłodnicy stają się niewspółmiernie twarde (wysokie ciśnienie). Co do termostatu, to należy go wyjąć i włożyć do pojemnika (garnka) z wrzącą wodą i obserwować...
Ale tu nie ma komunikatora żebyś się nagrał i w wolnej chwili ktoś by odsluchal - może poproś właściciela żeby zostawił auto np na kilka dni abyście trafnie postawili diagnozę. Jeżeli nie może postawić auta na dłużej to : Niech jeźdZi do momentu odmowienia posuszenstwa lub odpuść sobie tą pracę. mogło być tak, że bardzo często pada w nich chłodnica...
Zatarłeś silnik:( Chociaż, może to i lepiej... Jeśli nie wiesz co zrobiłeś, to znaczy że jeździsz od niedawna i to bardzo szybko jak na takiego bzyka. Czeka cię remont, web69 odpowiedział ci co masz zrobić aby zdiagnozować usterkę. W najlepszym wypadku tłok i cylinder, w gorszym również wał może być lekko zatarty. To pukające to albo połamane pierścienie...
Napisałem o parametrach domyślnych, które są ustawione w programie (default). Przecież to logiczne, że w układzie chłodzenia po to,by reduktor miał 40 stopni silnik musi mieć 50 stopni, przynajmniej na etapie rozgrzewania. Dalej obstaję przy sprawdzeniu układu chłodzenia samochodu - termostat, ilość kamienia w układzie, jakość płynu chłodniczego, same...
Autor napisał jednak, że na zalanym na próbę "tańszym płynie" nie było problemów. Mam więc poważne obawy, co do oryginalności płynu, rzekomo od MB :/
Układ chłodzenia był kiedykolwiek odpowietrzany?
Sterownik Bingo S to nie jest sekwencja, nie ma w niej czujnika ciśnienia gazu, zimny lut na łączeniu przewodów od czujnika temperatury też może być przyczyną, do tego najlepiej też sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia, ale przy tak losowym przełączaniu najbardziej prawdopodobny jest zanik sygnału obrotów silnika, nieudolni monterzy często owijają...
Skoda to grupa Vag ,więc sam się odpowietrza... Lejesz płynu do zbiorniczka do prawie full, nie zakrecasz korka ,odpalasz auto , ustawiiasz temperaturę na max ciepło , dmuchawę na 3 i czekasz aż złapie 90-95 zależy od termostatu, musi się otworzyć i gorące pójdzie w obieg. Czekasz aż ze zbiorniczka ucieknie całe powietrze, niee będzie bąbelków. Sprawdź...
Popuścić wszystkie odpowietrzniki i na zgaszonym silniku dolewać płynu.
Czyli nie muszę odkręcać korka z odpowietrznika na termostacie? Wystarczyłoby cienką strużką zalać płyn układu chłodzenia?
Destylowana woda oraz płukanka do układów chłodzenia :) Z tym płynem do płukania układów chłodniczych to raczej ostrożnie. Sam takie coś sam kupiłem i pompa wody się rozszczelniła (do wymiany pompa+rozrząd przy okazji).
Wpierw sprawdź pritarder tam czynnikiem roboczym jest płyn a sterującym powietrze.Często puszczał zawór Dvk i powietrze dostawało się do układu chłodzenia..Sprawdź czy elektrozawór pod stopniem pasażera nie jest mokry od płynu.
Tak czy siak, najpierw trzeba wlać płyn do układu chłodzenia i od razu zajechać do mechanika, by sprawdził, dlaczego płynu ubywa. Choć powodem braku płynu chłodniczego w układzie chłodzenia, może być brak okresowej kontroli stanu płynu, czy w ogóle brak zainteresowania w dłuższym okresie czasu tym, czy jakiś płyn tam jest. :-) Pozdrawiam.
ociz nie opowiadaj bajek że osady wewnątrz silnika coś uszczelniają . Kolejne samochodowe VOO DOO takie same jak to że LPG niszczy silnik .
Reduktor jest szczelny. Nieszczelna i zużyta jest gumowa membrana, która puszcza gaz tak więc wymień reduktor, uzupełnij ewentualne ubytku płynu chłodniczego, odpowietrz układ chłodzenia i ciesz się jazdą. Jakie masz w ogóle graty od LPG pod maską? Reduktor, wtryskiwacze? Ile kilometrów zrobione na instalacji?
Poziom płynu w układzie chłodzenia
Może być nieszczelny korek albo ciśnienie w układzie dobrze by było sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia czy kompresja nie przedostaje się do układu chłodniczego.
Pewnie wydmuchało uszczelkę pod głowicą, dlatego wygania płyn z układu.
Oczywiście że termostat musi się otworzyć na duży obieg aby układ się odpowietrzył. Pilnuj stanu płynu w zbiorniczku bo trzeba będzie go dolać raz lub dwa.
Witam Odnośnie golfa - czy jest to 2 generacja lpg czy może sekwencja ? Jaki silnik ? Sprawdź i zapewne uzupełnij płyn w układzie chłodzenia Być może zatankowałeś zanieczyszczonego lpg i potrzeba przeczyścić zawory, reduktor mixer lub wtryski lpg , (instalację gazową ) A odnośnie hondy to oczywiście 4 gen lpg ( sekwencyjny wtrysk gazy fazy lotnej )...
W XF105 Zbiornik AdBlue nie jest ogrzewany płynem z układu chłodzenia, tylko jest elektryczna grzałka w pompie adblue.Jdyną wersją w której obwód układu chłodzenia ogrzewa adblue to pojazdy o symbolu konfiguracji nadwozia i osi FAD oraz FAT czyli zwykle 4 (4X2) lub 3 osiowe (3X2) solówki- są to zwykle wywrotki.Ciągnik siodłowy 4X2 ma symbol konfiguracji...
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
Jeśli w układzie chłodzenia był płyn chłodzący (nie woda) to temperatura otwarcia termostatu nie ma tu żadnego znaczenia. Oczywiście pod warunkiem że termostat jest sprawny i nie ma innych usterek silnika.
podobne objawy występują, gdy poziom cieczy w układzie chłodzenia samochodu jest za niski, co skutkuje niedogrzanym reduktorem wyczyść reduktor, to możesz zrobić sam, dobrze odpowietrz układ chłodzenia, uzupełnij płyn, to na początek, kosztuje Cię tylko pracę
witam,w moim pajero 2.5 td z 94r zapaliła się kontrolka od poziomu płynu w układzie chłodzenia,płyn jest gdzie znajduje się czujnik od tego
Ile płynu wchodzi w układ chłodzenia peugeot 307.
Co masz zalane do układu wodę czy płyn chłodniczy?
Czy po wymianie pompy wody i termostatu tzn. po zlaniu płynu chłodzącego i powtórnym zalaniu, układ chłodzenia został poprawnie odpowietrzony?
No niby możnaby sprawdzać, czy na bagnecie nie ma kropelek płynu z układu chłodzenia. Możnaby sprawdzić korek płynu układu chłodzenia czy nie ma kropelek oleju (nie sądzę, nie zdążyłyby się pojawić). TYLKO PO CO? To nie naprawi auta. Można gdybać: czy strzeliła turbina i zalała się olejem, a ten odparował na biało w rozpalonym do czerwoności wydechu?...
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
gdzie jest ten zbiorniczek wyrownawczy W różnych autach może być w różnych miejscach. To zbiornik, do kontroli i uzupełniania płynu w układzie chłodzenia. Najlepiej dolewać taki płyn, jaki jest w układzie. Jak są spore ubytki, to lepiej zmienić na nowy, niż dolewać większe ilości płynu. Praktycznie, po każdej ingerencji w układ chłodzenia, trzeba go...
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
Przepłukać dobrze układ chłodzenia,potem zalać płynem,nie wodą. Chłodnice w większości aut są z aluminium,nie rdzewieją. Jeśli coś rdzewieje to pompa wody,może jakieś rurki.
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
To tylko spuść płyn z układu chłodzenia i do działania
pomógł proszek uszczelniający Oj nie pomógł, nie pomógł. To najgorsze świństwo jakie można dodać do układu chłodzenia. Do tego kamień z wody zamiast płynu i kłopoty gotowe. Przed uruchomieniem, sprawdzić dokładnie układ chłodzenia. Chłodnica czy drożna... I nie wystarczy, że będzie woda leciała z góry na dół. Ma lecieć prawie bez oporu.
Uszczelnienie układu chłodzenia silnika, pozwoli wykluczyć możliwość przedostawania się, płynu chłodniczego do układu smarowania silnika. Wymiana oleju jest również w tym przypadku niezbędna, gdyż nieprawidłowo dobrany rodzaj oleju może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
1 Płyn ma być zawsze w weżach. 2 Zalej płyn i odpowietrz układ.
Zlej jak najszybciej, przepłucz układ i napełnij nowym płynem. Płyn hamulcowy ma właściwości żrące i może zaszkodzić uszczelnieniom.
Witam. Jak to w VAGu. Zobacz czy masz dość płynu w układzie chłodzenia. Inna sprawa może jest zabrudzony. Nie wszystkie VAGi to mają ale większość - czujnik poziomu w zbiorniku wyrównawczym. Właśnie brak płynu albo jego nadmierne zabrudzenie często sygnalizuje taki problem. Zabrudzenie często wiąże się z awarią uszczelki pod głowicą. Tam występował...
Masz chociaż płyn w układzie chłodzenia? Węże wchodzące do nagrzewnicy są ciepłe ? Problemy zaczęły się od wymiany podświetlenia czy po co o tym wspominasz ?
a test co2 zrobiony tylko na obrotach jałowych? jak podnieść obroty powyżej 3,5 tys. obrotów na otwartym zbiorniczku (oczywiście nie na gorącym silniku) to co się dzieje? Jak chłodnica na 100% ok to może gdzieś jest niedrożny/zagnieciony wąż, przytkany kanał w bloku/głowicy? Nie były jakieś specyfiki "naprawcze" dolewane do układu chłodzenia? Zamontowany...
Są specjalne płyny do czyszczenia, zapytaj w sklepie motoryzacyjnym, lub zobacz na Allegro. Taki środek dolewasz do płyny chłodniczego, włączasz silnik na około 30min, następnie musisz wylać cały płyn, dobrze przepłukać wodą cały układ i na koniec zalać nowym płynem.
Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie. Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie (czyszczenie) całego układu, a następnie zalać...
Albo za niski stan płynu w układzie chłodniczym, układ zapowietrzony , problemy z pompą obiegu płynu w układzie chłodzenia , uszkodzony termostat.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Jeszcze może być urwany wirnik pompy wody.
Sprawdzić jeszcze raz porządnym testerem CO2 w układzie chłodzenia. Objawy typowe dla UPG.
Płyn w układzie chłodzenia jest? Wisko pracuje poprawnie?
Nie napisałeś jakie oznaczenie silnika, sprawdz chłodniczkę spalin czy nie ma w niej płynu z układu chłodzenia
No to chyba pech. Mój ciapek (c-330) to rocznik 1977 i cały czas na wodzie,chciałem go zalać glisantinem , ale zrezygnowałem bo chcę go remontować, a po remoncie zalać płynem ,teraz nie ma sensu.Ja jednak preferuję płyn w układzie chłodzenia.
Ciepła woda ma to do siebie że płynie ku górze. Wiec obieg jest tak zrobiony ze woda ciepła z silnika przez termostat płynie do górnej części chłodnicy, w chłodnicy oddaje ciepło, opada na dół chłodnicy i dolnym wężem wraca do silnika, takie kierunek wymusza dodatkowo pompa wody. Najpierw nagrzewa się silnik i jeśli termostat się otworzy górny wąż i...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
Udało mi się wymienić ten płyn : 1. Wyciągnąłem wąż od dołu z chłodnicy i odkreciłem zbiorniczek wyrównawczy wtedy lepiej zleciał ten płyn ! 2.Przepłukałem układ specjalnym płynem do płukania układu chłodzenia i wodą . 3. Odpowietrzyłem za pomocą korka na weżu nagrzewnicy i za pomocą korka termostatu . Wszystko działa bez zarzutu . Dzięki za informację...
Niebieski dym = płyn z układu chłodzenia - sprawdź poziom płynu w chłodnicy.
za mało płynu w układzie chłodzenia
A układ chłodzenia zachowuje się normalnie? Czyli nie wywala płynu lub go dolewasz co jakiś czas. Poza tym zamiast rwać turbinę to wzrokowo pozwolił bym sobie sprawdzić układ dolotowy wypatrując nieszczelności.
ilość płynu układzie chłodzenia ubywa płynu układzie chłodzenia płynu chłodzenia
zasilacz rozproszony wymiana matrycy aparat trzeszczy sopran
schemat instalacji iveco samsung ue40mu6172u
Dzielenie bez reszty w BASCOM-AVR: przykład i wyjaśnienie Przestrojenie Diora DST-301 "Diana Stereo" na pasmo CCIR