A nie ubywa Ci płynu ? Nie masz płynu w oleju ?
Czy serwis sprawdził ciśnieniowo głowice? Często jest tak że omijają ten pkt. remontu silnika. W najlepszym przypadku - rozszczelnienie układu gdzieś na wężach, rurkach. Może być pęknięta chłodnica. Płyn odparowuje w lekkich ilościach przy nagrzanym silniku i ciężko jest bez warsztatu znaleźć miejsce skąd. W najgorszym układzie będzie głowica lecz przed...
Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ? Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ? Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem...
Witam od dłuższego czasu walczę z używającym płynem z układu chłodzenia płyn ubywa zwłaszcza na dużych trasach typu 1000 plus potrafi nawet ubyć ponad 2litry płynu ! Ponadto auto potrafi nic nie piszczeć ani nic dopiero na 2 dzień przy odpaleniu informuje że ma mało płynu test na zimnym na ciepłym szukanie wycieku nic na uszczelkę też był robiony test...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Witam Serdecznie Zagwozdka tkwi tym razem w układzie chłodzenia silnika (lub w samym silniku). Mowa o samochodzie typu: Ford KA mk1. rok 2004 silnik 1.3 benzynowy o mocy rzędu 64-65KM. PNa desce rozdziellczej zaczyna rzić kontrolka zbyt wysokiej temparatury cieczy chłodzącej: pojawia się ona po przejechaniu 15-20km delikatnym spokojnym rytmem (minimalny...
Jeśli problem pojawia się po opadach deszczu to musi być przyczyną wilgoć. Sprawdził bym pod wykładzinami w bagażniku, nadkola tylne w bagażniku, dywaniki w kabinie głównie przy progach (tam są główne wiązki przewodów, złącza elektryczne, bezpieczniki i różne moduły), pod deską rozdzielczą, pod tylną kanapą, słupki, drzwi. Czy nie ubywa płynu w układzie...
Witam, przeszukałem multum for internetowych jednak nie znalazłem odpowiedzi. Oczywiście nie oczekuje, że przez internet ktoś zdiagnozuje usterkę ale muszę naprowadzi jak nie generować sobie kosztów. Problem dotyczy silnika z20net 2.0t benzyna. Ubywa płynu chłodniczego a przybywa oleju(kolor kawy z mlekiem) w zbiorniczku płynu chłodniczego brak jakichkolwiek...
Jeśli nie ma wycieków z układu i płyn nie wydostaje się na zewnątrz, to pozostaje jedna opcja: idzie do wewnątrz. Czyli UPG, czyli jest po prostu "spalany"... Czyli w prostych słowach co mam przez to rozumiec? Pozdrawiam UPG=uszczelka pod głowicą. Nie dymi na biało? Nie robi się "budyń" pod korkiem od oleju? Nie dymi i korek czysty. Uszczelka pod głowica...
Cóż, wszystko zależy od tego gdzie mogłaby być uszkodzona uszczelka...raz może ubywać szybko raz wolniej, to nie reguła. Po drugie, może być uszkodzona i płynu nie będzie ubywać, ale będzie zwiększać się ciśnienie w układzie chłodzenia. Na początek wymień korek, jesli to nie pomoże, to powinieneś sprawdzić ciśnienie w układzie chłodzenia
Termostat nie ma nic wspólnego z olejem. Na pewno sporo oleju pozostało w układzie chłodzenia po poprzedniej awarii np. w chłodnicy ,boku i zbiorniczku wyrównawczym.Kontroluj stan oleju w silniku czy go nie ubywa .
Objawy oczywiste, są tak oczywiste, ze trudno się na nie zwraca uwagę;) A propos spalania płynu to tak po przemyśleniach przyszedł mi do głowy fakt, ze fizyki się nie da oszukać. Chodzi o to, że jeśli uszczelka pod głowicą była by walnięta, to ciśnienie z cylindra silnika podczas sprężania nie pozwoliło by na dostawanie się chłodziwa do niego. To uszkodzenie...
Witam.Z tego co przeczytałem to na zimnym po odpaleniu jest ok.a dopiero dymi jak się nagrzeje.Sprawdzić powinieneś stan płynu w układzie chłodzenia czy nie ubywa a jeżeli tak jest to głowica ma pęknięcie pod którymś z gniazd zaworowych.
Czy tego płynu ci ubywa (gdzieś znika), czy zostaje on wypychany do zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być: -> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę. -> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza...
Ubytek płynu następuje z winy niedrożnego tzw "odpowietrznika" pompy wody. Odświeżę nieco temat. Mam takie same objawy tzn ubywa płynu chłodzącego. Mam Multivan T5 2,5 TDI 96KW AXD. I mam takie pytania. W miejscu gdzie jest odpowietrzenie pompy jest wkręcona zaślepka, czy tak powinno być? Wygląda na oryginalną. Czy ten silnik ma chłodnice spalin ERG?...
Masz, Kolego Szanowny, drobny wyciek, najprawdopodobniej na połączeniu węża z obudową termostatu. Wycieku nie zaobserwujesz, bo powstaje on pod ciśnieniem w układzie chłodzenia i wobec wysokich temperatur, natychmiast paruje. Mialem taki sam problem kiedyś w ,,Starlecie". Kruciec obudowy termostatu skorodował i tam sie sączyło. Używam płynu czerwonego...
To że pod korkiem nie ma "masła" nie znaczy że nie jest uszkodzona uszczelka pod głowicą - to zależy w którym miejscu puści . Zdarza się tak że płyn przedostaje się do komory spalania i wtedy mimo braku wycieków ubywa płynu, w układzie chłodzenia wytwarza się nadmierne ciśnienie co powoduje zapowietrzanie, często towarzyszy "wywalanie" płynu i biały...
Może lać któryś wtrysk , tylko ten biały dym raczej nie od tego. Sprawdz inercooler czy nie jest dziurawy , Dodano po 3 Nie ubywa ci płynu w układzie chłodzenia ???
Witam, mam takie pytanie odnośnie Hyundai i 20 G4la 1.2 benzyna 78KM. Silnik chodzi normalnie, temperatura w porządku, jak się zagrzeje to trzyma niecałe 90 stopni czyli ok. Ale ostatnio zauważyłem jak już się zagrzeje po paru kilometrach są twarde węże z chłodnicy robią się duże ciśnienie płynu nie ubywa ani nie przybywa. Rozumiem że tam układ jest...
Witam, w ostatnim tygodniu miałem awarie, pęknięty wąż który idzie do parownika gazu. Wężyk wymieniłem na miejscu zalałem układ i wróciłem do domu. Następnie zrobiłem mu płukankę całego układu, zalałem nowym płynem i przejechałem około 10km po czym odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i płyn bardzo szybko "wrócił" pod korek. Poczytałem forum i znalazłem...
Te usterki się wykluczają, szlam pod korkiem oleju - płyn idzie do oleju (lub rzadka jazda w mieście) Ciśnienie w układzie chłodzenia - ciśnienie sprężania idzie w układ chłodzenia. Sprawdź stan oleju na bagnecie i twardość węży układu chłodzenia przy lekkim dodawaniu gazu - jeśli puchną - na bank kompresja idzie do układu chłodzenia. Aby się upewnić...
Witam. Mam taki problem mianowicie zniknęło mi ogrzewanie w samochodzie renault Thalia 1.4 75km. Zauważyłem że węże do nagrzewnicy są po prostu puste, zdjąłem je i są puste,nie ma w nich płynu. Czy to normalne? Samochód wyposażony jest w instalację LPG. płyn w zbiorniku wyrównawczym jest między max a min ale gdy odkręce korek na gorącym silniku to płyn...
Masz trzy różne problemy i (myślę) że trzy różne przyczyny. 1. To że silnik się niedogrzewa może być winą termostatu który nie zamyka sie do końca (ma się otwierać książkowo przy temp 81-85 'C). Możesz to sprawdzić w taki sposób: uruchom (na zimnym) silnik i po ok 4-5 min pracy na biegu jałowym zacznij obmacywać przewody chłodnicy ten u góry i u dołu...
Witam, Samochód to renault clio 2. Od pewnego czasu ubywa mi płynu chłodniczego w instalacji ale problem polega na tym że za nic na świecie nie potrafię zlokalizować miejsca wycieku. Co udało mi się dotąd ustali to, że kiedy jeżdżę bez włączonego ogrzewania to płynu ubywa mniej więcej 300-400 ml ma jakieś 1000 km bo mniej więcej tyle pokonuję w ciągu...
Jeżeli płynu w układzie chłodzenia nie ubywa to nie masz czym się przejmować. Jak przegonisz auto 400km to majonez zniknie chyba, że wcześniej się ociepli zimą taki efekt jest w co drugim silniku.
Do dnia dzisiejszego dolałem może 100 ml płynu a auto zrobiło jakieś 10 000 km. To zadziwiające ale wygląda na to ze wcześniej po prostu nikt nie kontrolował stanu płynu chłodzącego, silnik nie zachowuje się jak przegrzany wiec nie wiem o co chodzi, może auto było "jeżdżone" tylko na krótkich trasach i nie przegrzało się? A może ktoś robił coś w układzie...
Miałem podobny problem,1.9gaz,trzy zbiorniki rozerwane,wskaźnik zawsze 90stopni,przelew na wolnych do dzisiaj nie przelewa,dopiero po podniesieniu,myślcie co chcecie ja ustaliłem: ciśnienie w układzie w E46 1.9 2bary!!! prawie piętnastoletnie gumy łączki i inne nie wytrzymują,puszczaja pękają itd. kupiłem nowy niemiecki termostat 250zł psu w du.e założyłem...
Zmierz ciśnienie sprężania, zanotuj wartości, wlej do każdego cylindra po 5 ccm oleju, znów zmierz ciśnienie sprężania, znów zanotuj. Jeśli bez oleju ciśnienie na podejrzanym cylindrze jest znacznie niższe niż na pozostałych,zaś po podaniu oleju wzrasta i wartość zbliża się do pozostałych, oznacza to że zużyte są pierścienie tłokowe. Jeśli nieszczelna...
A ubywa płynu? Poza tym wszystkim co napisałeś, jakoś nie mogę doczytać w czym problem... Tam faktycznie zastosowano ciśnieniowy układ chłodzenia i po odkręceniu korka wlewu płynu może być fontanna - jak najbardziej to normalne... Co do testu CO2, to trochę dziwne, ale o tym pogadamy, jak odpowiesz na moje pytanie.
Układ chłodzenia jest ciśnieniowy, tzn że panuje w nim pewne nadciśnienie. Jeśli stan płynu wraca do normy po nocy to nie ma się co martwić. Gorzej jak ubywa (uszczelka pod głowicą) Odpowietrzasz oczywiście po nagrzaniu silnika (otwarty termostat). Korek jest tak zrobiony, że powinien upuszczać powietrze po przekroczeniu pewnego ciśnienia. Jeśli tego...
świece na 3 cylindrach ok na 4 osmolona ciśnienia w układzie chłodzenia nie ma płynu nie ubywa tak samo na niskich jak i na wysokich chodzi tylko na 3 cylindry zdejmowałem i zamieniałem świece kable i cewki brak jest iskry tylko na jednym cylindrze
Witam mam problem z moim golfem 4 tdi.Oznaczenie silnika to axr. Problem polega na tym iż 30000 km temu wymieniałem kompletny rozrząd i zarazem uszczelkę pod głowicą . I po tych 30000 km mam takie objawy: węże w układzie chłodzenia robia sie twarde, w zbiorniczku wyrównawczym ubywa płynu ale po odkręceniu korka płynu przybywa, brak ogrzewania w środku...
Szukałem po forum tematów o ciśnieniu w układzie chłodzenia i znalazłem takie któremu towarzyszyły różne objawy, wyrzucanie płynu korkiem lub ubywanie płynu czy inne... U mnie natomiast jest tak: Po przejechaniu 15-20 km mam podniesione ciśnienie w układzie chłodzenia, tzn. jak ściskam węża tego grubego co idzie do góry chłodnicy to wyraźnie czuję że...
Co to znaczy wypluwa wodę? Ubywa płynu chłodzącego? Obserwujesz tylko pojedyncze krople wody z rury wydechowej? Ani słowa o tym nie napisałeś, czy silnik słabnie, dławi się itp. A jeśli była winna uszczelka lub głowica, ubywało płynu, to czy jesteś pewien, że wszystko zrobione prawidłowo? Jak nie ubywało wody w układzie chłodzenia to po co robiłeś głowicę?...
Potrzebuję porady w temacie usterki która przydarzyła mi się około miesiąc temu. W czasie jazdy w chwili skrętu kierownicą zablokowało mi paski klinowe na alternatorze, pompie wspomagania, i pompie chłodzenia dymiło się z paska. Z autem wylądowałem u mechanika, który stwierdził zatarcie pompy od wspomagania. Wymieniono pasek, płyn oraz pompę. Po naprawie...
Jeżeli ubywa płynu chłodniczego, dymi na biało to są typowe objawy uszczelki pod głowicą. W moim SC jedynym objawem uszkodzenia UPG było to, że po odkręceniu korka ze zbiorniczka wyrównawczego płyn był wypychany na zewnątrz. Spaliny przedostawały się do układu chłodzenia. Po wymianie uszczelki zrobiłem od razu cały rozrząd. I silnik jak nowy :D
Sprawdź czy nie cieknie pompa wody!!! Jest napędzana paskiem rozrządu. Jeśli to pompa, to dalsze użytkowanie auta grozi zerwaniem paska i poważną awarią silnika. Po kilkudniowym postoju zajrzyj pod samochód- czy są mokre plamy na ziemi, jeśli są pomogą ci znaleźć ewentualny wyciek, Skontroluj stan wszystkich połączeń w układzie chłodzenia (szukaj białego...
tak drożny dla powietrz . płynu nie ubywa chyba że wyżuci przez korek jets dobrze odpowietrzony . a teraz po dpaleniu silnika i odkreceniu ka widać bombelki i tak jak by dymek z wody . wody nie ubywa olej czysty a xantia teraz straciła na sile i strzela w kolektor sący. wydaje mi sie ze to uszczelka albo tuleja
A ja zanim stwierdziłbym uszczelkę pod głowicą, zrobiłbym test ciśnieniowy w układzie chłodzenia (specjalny przyrząd)! Autko jest z gazem i mogą różne wycieki płynu występować a co za tym idzie zapowietrzanie się układu chłodzenia i w efekcie identyczne objawy (to odnośnie "znikającego płynu chłodzącego), natomiast w kwestii "dymienia", to napisz kolego...
Po mojemu - tak jak kolega pisze - masz zbyt mało wody/płynu w układzie - nagrzewnica będzie słabo grzała lub wcale nie będzie grzała ( dlatego kolega pytał o nagrzewnicę) W trakcie jazdy pompa zabiera płyn i zaczyna odpowietrzać układ Na pewno masz zbiorniczek wyrównawczy - na zimnym silniku dolej do niego na max , następnie odpal silnik i go zagrzej...
Kłaniam się. W samochodzie brata (oryginalny przebieg 105tys.) od 3 tygodni ubywa płynu chłodzącego w ilości- szklanka na tydzień. Uzupełnia regularnie, więc silnik się nie grzeje i pracuje płynnie. Ale przedwczoraj zauważyłem mikroskopijne kropki na bagnecie ojejowym. W warsztacie mechanik stwierdził, że na gorącym silniku jest ciśnienie w układzie...
Kolego micha , nasunęło mi się parę uwag. Jak kolega ma wodę w układzie to ona po wyschnięciu (a paruje szybko) nie pozostawia śladów w postaci osadów. Wycieki mogą występować w czasie jazdy i to co wycieka pozostaje na trasie (to z autopsji). W mojej megance też długo szukałem przyczyny ubywania płynu - nie było żadnych śladów. Wylazło szydło z worka...
witam ten silnik powinien sie odpowietrzyć sam , sprawdź na zimnym czy górny wąż od chłodnicy jest pełny przez jego uscisk. Za ciśnienie w układzie decyduje korek wlewu to w nim jest zaworek który ustala cisnienie <może być uszkodzony>. Sprawdź jeszcze czy płynu czasem nie ubywa ,stan oleju czy nie przybywa , zaobserwuj spaliny bo może to być...
Jeździsz autem?Poobserwuj wskazówkę jak się zachowuje Tak jeżdżę, po przygodach z wadliwymi termostatami firmy Vernet patrzą na nią co chwilę i na oryginalnym termostacie i w pełni sprawnym układzie chłodzenia (nowy płyn, chłodnica i pompa), nie ma najmniejszych odchyleń czy to w trakcie jazdy czy to na postoju, czy to -30°C czy to +30°C. Dodatkowo...
Witam Posiadam samochód Seat Leon 1M, 1.9 TDI, ASV. Miesiąc temu wymieniałem kompletny rozrząd. Po wymianie wszystko było okej, żadnych wycieków, żadnego obcierania rolek itd. Jakiś czas temu zauważyłem spory ubytek płynu w zbiorniku. Odkręciłem zbiornik i okazało się, że wycieka z niego z tego zaworka z boku. Ewidentnie jest za duże ciśnienie w układzie...
Witam Temat dość oklepany lecz w skrócie opiszę dlaczego dodaję kolejny post. Jak w tytule gotuje płyn chłodniczy w układzie chłodzenia, temperatura po kilku minutach na postoju rośnie do ponad 110, i opisze co zrobiłem aby znaleźć co jest nie tak - na początek sprawdziłem wentylator, który załącza się dopiero jak wskazówka była na czerwonym, wymieniłem...
witam, model jak wyżej, silnik M54B22, postaram sie dokładnie opisać problem: komunikat wyświetlany na monitorze pokł., silnik przegrzany zatrzymaj się..., żebg sprawdzić temp. silnika trzeba wej. w menu ukryte a tam temp. 120C , komunikat zaczyna się pojawiać przy 116C co zrobiłem: - kupione oryginalne dwa korki zbiorniczka wyrównawczego (jeden z zagranicy)...
Mam problem w cc 700 ojca pod korkiem gromadzi sie masło Uszczelka pod głowicą była robiona i głowica planowana jakieś 2 m-ce temu- brak pęknięć Było również podejrzenie że uszczelka pod pompą wody lub miską olejowa -zostały wymienione Termostat nowy- w czasie jazdy trzyma równe 90C Zalany nowym olejem selena 10w40 Płynu minimalnie ubywa CC jeździ na...
Witam chciałbym na chwilę wrócić do tematu ogrzewania postanowiłem jeszcze raz spróbować odpowietrzyć układ chłodzący, ale by nie spuszczać płyny na ziemie podłączyłem bezbarwny przewód od odpowietrznika do zbiorniczka wyrównawczego. Przewód bardzo dobrze się wpasował i szczelnie, i wtedy zaobserwowałem że na początku leciały bąbelki po delikatnym dodaniu...
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Układ szczelny, raz uzupełniłem płynu i nie ubywa.
Jeszcze pytanie czy uzupełniałeś na zimnym czy gorącym silniku. Płyn się uzupełnia na rozgrzanym układzie chłodzenia.
Układ chłodzenia to układ zamknięty i nie ma prawa z niego nic ubywać. Nie ważne czy to woda czy płyn niezamarzający. Pogadaj z jakimś majstrem specjalizującym się w CC.
Sprawdź czy nie ubywa płynu w układzie chłodzenia.
No to trzeba by to na własne oczy zobaczyć, żeby było wiadomo z czym walczymy... Nie chcę wprowadzać Cię w błąd, więc proponuję odwiedzić jakiegoś elektromechanika/elektryka samochodowego. A co do ubywania płynu chłodzącego, to należałoby wykonać test szczelności układu chłodzenia, może jest gdzieś wyciek?
Jest to normalne,szczególnie o tej porze roku,no chyba że ci ubywa płynu w układzie chłodzenia.
Tak czy siak, najpierw trzeba wlać płyn do układu chłodzenia i od razu zajechać do mechanika, by sprawdził, dlaczego płynu ubywa. Choć powodem braku płynu chłodniczego w układzie chłodzenia, może być brak okresowej kontroli stanu płynu, czy w ogóle brak zainteresowania w dłuższym okresie czasu tym, czy jakiś płyn tam jest. :-) Pozdrawiam.
Sprawdź chłodnicę spalin [img]https://a.allegroimg.com/s1024/0c3a... Tam najczęściej puszczają jakieś uszczelnienia albo zwyczajnie gnije, koroduje, powodując przedostawanie spalin do układu chłodzenia a płynu w wydech (i ubywanie go) dając objawy jak u ciebie. U ciebie akurat wywala płyn zbiorniczkiem ale nieraz płyn...
Tam chyba (nie jestem pewny) jest układ chłodzenia zamknięty, ciśnieniowy i po jego otwarciu i chwili pracy takie przypadki mogą się zdarzyć w takim układzie. Też miałem podobny przypadek, tylko że przy fiacie, po otwarciu zbiorniczka po chwili płyn "kipiał", diagnozy były różne. Samochód jeździ nadal, już 6 lat od stwierdzenia tego przypadku. Nie przegrzewa...
a test co2 zrobiony tylko na obrotach jałowych? jak podnieść obroty powyżej 3,5 tys. obrotów na otwartym zbiorniczku (oczywiście nie na gorącym silniku) to co się dzieje? Jak chłodnica na 100% ok to może gdzieś jest niedrożny/zagnieciony wąż, przytkany kanał w bloku/głowicy? Nie były jakieś specyfiki "naprawcze" dolewane do układu chłodzenia? Zamontowany...
Wilgoć w samochodzie, uszkodzona nagrzewnica (ubywało by płynu w układzie chłodzenia), zatkane kanały, filtr kabinowy do wymiany - tak na szybko :)
Co się dzieje w układzie chłodzenia? Ubywa płynu? Węże twarde?
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Korek nie ma nic do tego - gdyby był uszkodzony to auto mogłoby się zagotować przy normalnej pracy, korkiem mógłby wylecieć płyn przy pracującym ciepłym silniku. Zapowietrzony? Tyle że ten układ sam się odpowietrza. Ubywa płynu?
ale po zgaszeniu silnika w powolnym tępię znika płyn z układu. !. Czy można zauważyć, jak obniża się poziom płynu chłodzącego w zb. wyrón. w tym czasie? 2. Jaka ilość płynu ubywa na postoju, po zgaszeniu silnika? 3. Czy ubywa płynu w trakcie jazdy, czy tylko na postoju? 4. Czy wykonano test/testy szczelności układu chłodzenia?
Przykład, który podaję, to nie fikcja. Tak, a zdarzyło się to ciotecznemu bratu stryja szwagra dziadka sąsiadki z 3 piętra? Gdyby kolega wiedział jak działa układ chłodzenia silnika i ogrzewania wnętrza, to by takich bzdur nie pisał - nieszczelna nagrzewnica będzie powodować ubywanie płynu z układu chłodzenia - mokre dywaniki itd. a nie zasysanie powietrza...
Witam. W sumie, jak silnik nie pracuje, to nie ubywa płynu, test spalin w układzie chłodzenia zrobić. Śmierdzi spalinami to ok, ale olejem to nie powinien. Olej dostaje się do komór spalania, może przez odmę, zajrzyj do odmy, albo pierścienie zgarniające zapieczone, uszczelniacze na zaworach. A ten dym na pewno biały, a nie niebieski? Ile ma silnik...
Syczenie i wyrzucanie płynu przy otwieraniu gorącego układu chłodzenia to normalny objaw. W układzie chłodzenia wytwarza się nadciśnienie jak płyn jest gorący, powoduje to wzrost poziomu w naczyniu wyrównawczym. Podczas stygnięcia wytwarza się podciśnienie i poziom się obniża. To jest normalne zjawisko. Natomiast jeżeli chodzi o ubywanie płynu i dymienie...
nie ubywa płynu chłodzącego ,albo daje kompresje w układ chłodzenia ?
ubywanie płynu z układ chłodzenia może wskazywać na uszkodzoną uszczelkę pod glowicą. należy zaobserwować czy w oleju nie pojawia się woda tzn.czy olej nie zmienia swego koloru na mlekowato brązowy, jeżeli tak jest należy niezwłocznie usunąć usterkę aby nie doszło do zatarcia silnika.
Co mam zrobić ? Szybko ubywa mi płyn chłodzący. Ulany mam prostokątny zbiornik widoczny od spodu(co to jest). brak płynu w oleju.kopci
A czy ubywa płyn z układu chłodzenia ? Jeśli tak to jest uszkodzona uszczelka pod głowicą, o czym świadczy siwy dym z układu wydechowego - najczęściej właśnie tak jest jak dostaje się ciecz chłodząca do cylindra. Przy uszkodzonej turbinie kopcił by na niebesko-szary kolor lub na czarno.
Test na co2 układzie chłodzenia.
Rok 2007 euro 4, płynu nie ubywa, nie wyrzuca, temperatura w normie, płyn czysty raczej wykluczam przedmuchu do układu chłodzenia, nic się z min nie dzieje.
Witam. Meriva 1.4 t od dwóch tygodni zaobserwowałem pojawienie się pod korkiem oleju i na bagnecie tzw "majonezu" z kroplami rosy. Auto robi przebiegi 10 km do pracy + powrót. Płyn minimalnie ubywa ale ubywał już wcześniej i korek był czysty. Płynu nie podnosi nie gotuje test co2 nic nie wykrył. Wiem, że są silniki które takie objawy mają zwłaszcza...
....Ale może pytanie bo ten reduktor ma chyba przeciek przy złączu doprowadzającym płyn chodnicy bo ciągle mi wskazuje po 25 min jazdy skala że nagrzał się już do połowy co jest niepokojące.Pod odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka z płynem chłodnicy ma on na oko 50*C. ..... Nie bardzo rozumiem. Czy wskażnik pokazuje Ci że silnik ma zbyt wysoką temperaturę?...
Zaobserwuj czy nie ubywa płynu w układzie chłodzenia,oraz sprawdz czy się w nim nie wytwarza ciśnienie (rozgrzewaj silnik i kontroluj gumowe węże jak będą się robiły bardzo twarde to będzie wskazywać na uszczelkę bądz głowicę).Rozgrzej silnik do temperatury przy której załącza się wentylator chłodnicy i obserwuj co się dzieje z płynem ale uważaj jeżeli...
witam serdecznie. Od pewnego czasu w moim volvo można zaobserwować gotujacy się płyn Chłodniczy i wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia. Przy delikatnej jeździe płynu ubywa ale nie gotuje się się. Gdzie może leżeć przyczyn? Termostat i chłodnica są nowe.
U mnie w megance miałem inny problem z układem chłodzenia, na który nie mam logicznego wyjaśnienia - piszę miałem, bo nie mam już meganki. Zauważyłem ubywanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. problem pojawił się (zwróciłem na to uwagę) po zagazowaniu silnika. Nigdzie nie miałem wycieków. Podejrzewałem właśnie uszczelką pod głowicą, tym bardziej,...
Panowie, w płynie zawsze będzie rozpuszczone CO2 - diabli wiedzą skąd się on tam bierze, ale powiem ciekawostkę - jeździłem dwa lata autem, które zdrowo bąbelkowało i w oczach barwiło wskaźnik - ani cieczy zbytnio nie ubywało, ani innych anomalii typu woda w oleju nie było. Tak że ten test nie zawsze jest miarodajny. W dieslach chyba najczęstszym wskaźnikiem...
Czy robiłeś test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia?
Głównymi produktami spalania lpg jest woda i dwutlenek węgla. Gromadzi się w wydechu, jest chłodniej to teraz widać wyraźnie jak para wydostaje się z wydechu. Kolega hunter999 nie napisał nic konkretnego o okolicznościach ubywania tego płynu. Przy montażu instalacji gazowej trzeba się "wpiąć" do układu chłodzenia i tam najpierw bym szukał ubytków płynu.
Miałem kiedyś też taki problem. Ciekło mi z uszczelki przedniej szyby . Sprawdź tę ewentualność . Może też z układu chłodzenia być . Płynu nie ubywa ?
Zrób jeszcze test układu chłodzenia na obecność CO2. Jak wynik będzie pozytywny to innego wyjścia nie ma jak rwanie.... Płyn ubywa w dużych ilościach Ile? Np na 100km, 1000km, dzień, tydzień? Pozdrawiam.
Silnik pali bez problemów? Jego praca nie budzi zastrzeżeń, czy jest zimny, czy po zagrzaniu? Jeśli po zagrzaniu silnika i dłuższej jeździe, nadal kopci białym dymem, to znaczy ze coś nie tak z uszczelką pod głowicą, lub z samą głowicą i do komory/komór spalania dostaje się płyn z układu chłodzenia. Sprawdź, czy ubywa płynu w ukł. chłodzenia. Czy w...
układ chłodzenia sprawdzony pod cisnieniem
No ale w sumie jaką temperaturę osiąga silnik? Ubywa płynu? brak płynu chłodniczego w jednym z węzy układu chłodzenia jest to dokładnie wąż który idzie z samego dołu pojemniczka wyrównawczego do pompy wody Czyli jak, w zbiorniczku jest płyn, a w wężu, który wychodzi z dołu zbiorniczka nie ma płynu?
Pogoda ;) jest duża wilgotność i woda skrapla się na ściankach układu wydechowego, po uruchomieniu silnika zaczyna parować i stąd biały dym. Jeśli dodatkowo po uruchomieniu nierówno pracuje to możesz mieć spaloną jedną lub kilka świec żarowych lub lekko Ci się zapowietrza układ paliwowy. Czy poza dymieniem są jakieś inne problemy? Nie ma problemu z...
Włączę się do tej dyskusji trochę jako myśliciel-teoretyk. Ja w przypadkach, których nie umiem ugryźć, to zwracam się do ASO żeby to zbadali. Nie jestem mechanikiem samochodowym i nie wiem czy ten silnik nie jest taki sam jak u córki peugeocie, z trzema wałkami rozrządu i bez przepustnicy. Jeżeli tak, to po tej uwadze Od tekj pory pojawia się wypadanie...
No to podłącz powietrze np 1,5 bara do chłodnicy na kilka godzin i patrz co się dzieje, czy ubywa płynu, czy poziom oleju rośnie.
Wlej paliwo i przejedż za jednym razem tak min. około 100km i powinien "wypalić" wode z ukladu wydechowego. Przypuszczam że dostała się do niego jak ściągałes głowice i nie do końca spuściłeś cały płyn z układu chłodzenia. Pozdrawiam! ps. Sprawdz jednak także czy płynu nie ubywa w układzie.
A co słychać w układzie chłodzenia silnika , płyn w normie czy ubywa? Plynu nie ubywa, oleju w zbiorniczku płynu nie ma Dodano po 2 Miałem przypadek przegrzania silnika, bo pompa zdechła. Wywaliło mi płyn , ale pomiary sprężania wyszły ok. Płynu nie ubywa. Chyba że po wywaleniu płynu mógł się gdzieś dostać do układu wydechowego..? Czy to możliwe? To...
Jakie Punto? Jaki silnik? Nie ubywa Ci płynu z chłodnicy? Układ chłodzenia w Punto nie odpowietrza się sam a już zwłaszcza jak jest LPG. Masz dwa odpowietrzniki - jeden na chłodnicy, drugi na wężu idącym do nagrzewnicy, niestety masz LPG więc zapewne najskuteczniejszą metodą na odpowietrzenie będzie popuszczenie węża przy reduktorze.
Jak kolega wyżej napisał. W AIO prędzej zdechnie pompa niż trzeba by uzupełnić ciecz. Układy są szczelne, chyba że mają wadę produkcyjną. Za to wszytkie, praktycznie bez wyjątku mają wadę projektową. Blok na CPU zintegrowany z pompą. Pompy są najbardziej awaryjnym elementem każdego układu chłodzenia cieczą. Do tego z praktyki wiadomo że nie przepadają...
Myślisz że jest przednich z układu chłodzenia ? Płyn chłodzący nie ubywa , nie widać przedmuchów do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego . Masz jakieś inne opcje ? Dzięki za zainteresowanie tematem!
A płynu/wody ubywa? Bo jak już tak wali, a będzie to z układu chłodzenia, to powinno w miarę szybko znikać.
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Czujnik spalania stukowego koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu, a jest to czujnik ("mikrofon") piezoelektryczny. Problemy z odpalaniem są zawsze czy tylko jak jest zimny? Odpal go wtedy kiedy jest problem, zgaś zanim zacznie normalnie pracować, wykręć świece i zobacz jak wyglądają. Nie ubywa Ci czasem płynu z układu chłodzenia?
płynu układzie chłodzenia ilość płynu układzie chłodzenia ubywa płynu
małe obroty wentylatora model płyty głównej laptopie pavilion dźwięk słuchawka bluetooth
falownik anenji falownik anenji
Nice RUN 2500i i Legrand 369420 – podłączenie wideodomofonu do napędu bramy Stihl kosa spalinowa gaśnie po rozgrzaniu – przyczyny, cewka, gaźnik, simmeringi