Nie trzeba rozpoławiać silnika, o ile przypadkiem nie wyciągniesz ze skrzyni pręta wybierającego biegi (wypychacza kulek), bo wtedy posypią się kulki i wtedy raczej nie złożysz tego z powrotem bez rozpołowienia silnika. Aby dojść do całego automatu potrzebne jest zdjęcie lewej pokrywy i odkręcenie sprzęgła. Jeśli jesteś zielony w tych sprawach to lepiej...
Znajomy załatwiał sobie części oryginalne z Niemiec do remontu silnika, w tym uszczelki. Po precyzyjnym złożeniu silnika okazało się że po tygodniu zaczęło z niego lecieć z każdej strony. Prawdopodobnie pomylił uszczelkę oryginalną obecnej produkcji z uszczelką oryginalną z DDR. Nie kombinował już z montażem drugiej takiej samej papierowej uszczelki,...
Nie, pod gaźnikiem jest nakrętka M8 (klucz 13mm). Po jej odkręceniu w otwór należy włożyć tulejkę z pazurkami do regulacji biegów.
Oj kolego trochę chęci... http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...
Witam Może tam Ci pomogą :http://simsony.info/index.php
Witam mam problem z regulacją biegów w simsonie s 50 trzy biegowym jedynka i dwójka są ale problem jest z trójką wrzucam ją parę razy do góry i dopiero za którymś razem wskoczy. Proszę o pomoc
mulek ma racje to najprędzej dysza główna częściowo zatkany otwór, oraz masz za bogato ustawiony skład mieszanki na dyszy biegu jałowego. Dokładne czyszczenie i regulacja gaznika.
Co do stacyjki to próbowałeś zgasić go ustawiając kluczyk na sam dół - 3 pozycja, silnik powinien się zgasnąć, jak zachowuje się u Ciebie? Jak dobre to trzeba pewnie zajrzeć do skrzyni/wybieraka. Nie pamiętam czy w simsonie jest jakaś regulacja. Również obstawiam, że wytarte są elementy wybieraka pod lewą pokrywą silnika, bo problem z włączaniem drugiego...
U mojego simka jest tak że jak jest zimny to chodzi wyżej na obrotach, jak się rozgrzeje chodzi niżej mimo stałych ustawień gaźnika. Miałem tak i przy wsk, mz. Normalne zjawisko. Jeśli na zimnym silniku chodzi dostatecznie nisko na ciepłym może nie dawać rady. Do tego służy regulacja obrotów biegu jałowego.
Czyli poza tymi śrubami innej regulacji nie ma?
Reguluj dalej musisz znaleźć złoty środek między tym gdy wchodzą biegi do góry(2 3 4) a biegiem w dół (1) każdy ruch śrubą ma wpływ na wskakiwanie biegów za każdym razem po regulacji trzeba kontrować nakrętką
Witam, może masz coś rozwalone w mechanizmie zmiany biegów, a ten sposób próbowałeś? http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...
Bo w tym temacie nie ma prawie nic o 16N3x, a w szczególności o regulacji biegu jałowego. A twoje problemy wynikają ze złej regulacji lub ciągle "aktywnego" zatkania gaźnika i oby tylko gaźnika.
Sprawdzałeś czy jest jeszcze regulacja linki przy silniku ?
na początek regulacja mechanizmu zmiany biegów (taka śruba od strony magneta mniej więcej pod gaźnikiem)
Regulacja paliwa w komorze pływakowej powinna załatwić sprawę. Weź pływak i odegnij ten języczek co naciska na zaworek w stronę gardzieli o jakieś 2mm. Co do regulacji mieszanki - zależy jaki masz gaźnik
Musisz odkręcić automat biegów i zdjąć ten element do którego przykręcona jest dźwignia zmiany biegów pod nią na wałku powinien być oring.
dodam jeszcze ,że stało się to samo.... motor stał całą zimę potem jak go odpaliłem zaczęło mu odwalać Dałem wtedy iglice na największa ilość paliwa i chodził powiedzmy dzień... potem już nie używałem. Po dwóch tygodniach odpalam i zaczęło się tak dziać jak opisałem więc przeczyściłem wszystko ustawiłem pływak tak jak na schematach które znalazłem na...
Przyczyn może być kilka. Zaczynając od regulacji skrzyni biegów, odkręcenie śrubki kontrującej regulację biegów. Możliwe że odkręciła Ci się ośka na której osadzony jest wybierak biegów i on sobie lata. Znajduje się pod pokrywą sprzęgła, taki bębenek.
Trzeba zdjąć dźwignię i wyklepać ją tak aby była jak najbardziej podobna do oryginału. Nowa śruba, podkładki i nakrętka. przed nałożeniem dźwigni umyć połączenie benzyną - 0 oleju!. Złożyć, mocno skręcić. Ma być OK. Jeżeli nie jest, to masz problem z mechanizmem zmiany biegów. Sprawdzenie + regulacja. Czy masz problemy ze zmianą biegów w "górę" tj z...
Filtr jest oryginalny cylinder 50 próbowałem regulacji ale bardzo nie pomaga iglica jest na środku
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
To trzeba w pierwszej kolejności upewnić się co do sprawności silnika oraz regulacji, w szczególności układ dolotowy, wydechowy i zapłonowy. Następnie można przystąpić do regulacji gaźnika. W e930 (starsza wersja) powinien występować gaźnik z serii 16N1, niestety nie dysponuję informacją jaki dokładnie typ był montowany. Nie powinno być z nim problemu...
Konieczna regulacja składu mieszanki biegu jałowego, pewnie przylewa się. Ewentualnie do sprawdzenia zapłon (energia/długość iskry) i szczelność komory korbowej (uszczelniacze). W Simsonie są jeszcze pewne problemy związane z konstrukcją, mocno zmienia się regulacja gaźnika w zależności od temperatury silnika oraz dochodzi do odparowywania paliwa z...
Witam Z 10 lat temu miałem simsona i zachowywał się tak jak opisujesz. Walczyłem z nim ja i jeszcze kilku mechaników i co silnik po remoncie wszystko OK i lipa dalej to samo brak mocy, wolnych obrotów, ciężko odpalał. I co, zrobiłem ? wymontowałem silnik i zdemontowałem wszystkie dekle, magneto, cewki, kosz sprzęgła tak, że zostały mi połówki z cylindrem...
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
1. Dyszą główną. 2. Położeniem iglicy. 3. Dyszą biegu jałowego. 4. Liczbą obrotów wkręta do regulacji powietrza lub mieszanki biegu jałowego. 5. Poziomem paliwa. 6. Wejście na wężyk. 7. Szerokość wlotu do cylindra.
Słaby zapłon, niska energia iskry, stąd problemy ze świecami zapłonowymi innej produkcji. Jeśli świeca jest zakopcona czarną sadzą, to nieprawidłowa regulacja gaźnika. Anale swego czasu były sprzedawane z dyszą biegu jałowego #39, większą niż katalogowo. Świeca NGK do Simsona to B8HS, ale lepiej kupować wersję z rezystorem przeciwzakłóceniowym BR8HS.
Założenie nowego gaźnika Made in China może spowodować wręcz odwrotny skutek. To samo można powiedzieć o pseudo-oryginałach MZA, które fabrycznie zaplombowane nigdy we fabryce nie były ustawiane do zalecanych fabrycznych nastaw! gaznik nie posiada żadnej regulacji Każdy gaźnik ma co najmniej jedną regulację - obrotów biegu jałowego. Druga to regulacja...
Witam. Jestem nowy i na poczatek chcialbym zapytac czy masz ktos cos wiecej o gaźniku. Chodzi mi głównie o regulację obrotów itp. Bo mam simsonka ale wchodzi mi na wielkie obroty i ciezko mi jest go wyregulowac tak zeby chodzil dobrze ale szybko nie gasl.
Czy silnik był rozbierany? Jeżeli tak to jest źle złożony i jest pewnie więcej kwiatków niz "wypadający luz". Znajdź sobie w necie serwisówkę i poczytaj. Procedura weryfikacji/montażu/regulacji to kilkanaście stron. Trudno pisać elaborat nawet nie wiedząc co jest tam nabrojone.
Witam. Mam mały problem z gaźnikiem BING w simsonie S53. Problem polega na tym, że motor bardzo dużo pali paliwa. Na 5l przejadę zaledwie 100 km. Problem jest też z regulacją. Jeśli ustawię dyszę na dwa i pół obrotu(powietrza) to wtedy nie trzyma obrotów, ale gdy wykręcę bardziej jest ok, ale gdy odpalam motor to wtedy wskakuje nawet na 6tys obrotów...
wszystko chodzi jak należy przy czym pali dużo. Czyli chyba nie wszystko jest OK. Gaźniki 16N1-x dają dużo bogatszą mieszankę. Z różnych względów z resztą. Gaźniki 16N3-x sa wg. mnie dużo lepsze, ale trudniejsze do regulacji i bardziej wrażliwe na źle wykonane elementy. Szczególnie śrubę regulacji składu mieszanki na biegu jałowym. Niedawno dyskutowaliśmy...
Według RA śruba regulacji mieszanki biegu jałowego powinna być wykręcona o 2 - 3 obrotów. Śruba reguluje dopływ powietrza, więc im głębiej wkręcona, tym bogatsza mieszanka. Gdyby silnik dostawał lewe powietrze, obroty by wzrastały.
Witam. Nie mogę wyregulować nowej skrzyni 5 biegowej w simsonie. Standardowa regulacja jak w skrzyni 4 biegowej nic nie daje. Wbijając jedynkę regulacja głębokości w wałku zdawczym na 46,6 mm jak w skrzyni czwórce powoduje że nie mam w ogóle biegów a kręcenie śrubą regulacyjną co pół obrotu w prawo powoduje że ma tylko pierwszy bieg a kręcąc w lewo...
0.4 to jest przerwa na stykach. Mi chodziło o zapłon, to co Ty masz ustawione 1.8 przedGMP, ma być chyba 3 . Ale to sprawdzę dopiero po 15-tej. Dodano po 3 Zapłon jednak 1.8mm przed GMP. Gaźnik 16N1-11: Liczba obrotów wkręta regulacji biegu jałowego 1-2. Poziom paliwa 8+-1. Położenie iglicy 4 rowek patrząc od góry. Sprawdź kondensator.
Witam jestem nowy na forum, również dopiero zaczynam swoją karierę z motocyklami. Mam problem z moim Simsonkiem :/ Mianowicie motorek świeżo odpalony chodzi normalnie, po dodaniu gazu delikatnie jak i do odcinki gaśnie. Podczas maksymalnego odkręcenia gazu dusi się na początku, a jak puszczę manetke moto "strzela" z gaźnika do cylindra. Pod gaźnikiem...
Witam. Kupiłem nie dawno Fiata 126p FL 1991r, właściciel mówił coś o skrzyni biegów, ze trzeba wyregulować ją wchodząc pod samochód, ja że dopiero zaczynam przygodę z samochodami (wcześniej WSK, Simsony, Romety) nie znam się za bardzo na tym i prosiłbym o rady. A więc tak, poprzedni właściciel wymieniał skrzynię i pierwszy bieg czasem wybija, trzeciego...
włóż wałek sprzęgłowy i zdawczy w kartery i obracaj wałkiem sprzęgłowym i ruszaj wybierakiem przód tył. i niech trzecia osoba spróbuje zatrzymać wałek zdawczy.tylko nie zapomnij włożyć kulek.jeżeli ta trzecia osoba nie zatrzyma wałka to znaczy że biegi wchodzą.potem poskładaj silnik i od góry po lewej stronie silnika w karterze jest nakrętka odkręć...
Fabrycznie gaźnik Amal jest sprzedawany z dyszą biegu jałowego #20. W zestawie strojeniowym są dysze #25, #30, #35. Ewidentnie go zalewa - jak ma silnik pracować na mokrej świecy? Gdy skład mieszanki biegu jałowego jest prawidłowy, po wykręceniu świecy z silnika pracującego na biegu jałowym świeca powinna być nieco obkopcona i sucha, a nie zalana. No...
Witam Mam problem z biegami. Albo wyskakują podczas jazdy, albo nie wchodzą od razu, a wskakuje luz. Próbowałem regulacji, ale to nic nie daje. Wrzucam tu zdjęcie popychacza, który jest uszkodzony i to już drugi w krótkim czasie w tym samym miejscu. I mam pytanie jaka tu może być przyczyna, że mi ten popychacz cały czas uszkadza. http://obrazki.elektroda.pl/6666297600_1...
Ten wałek ma luzy, ale nie ogromne. Jak dokręcisz automat to już się nie powinien ruszać. Popatrz na schematy automatu, zdjęcia jak powinien byś prawidłowo zmontowany. Sprawdź na zgaszonym silniku bez dekla jak pracuje mechanizm, jak nie 1 to 2 powinna wejść. Regulacja biegów: Odkręcasz śrubę po prawej stronie silnika (pod gaźnikiem, klucz 13), w zaglądasz...
Mam simsona sr 50. Ostatnio wyregulowałem gaźnik książkowo ale jest problem ponieważ simson bez ssania to nawet nie odpali nie mówiąc już o jeździe a nassaniu da się jechać lecz dostaje trochę za dużo paliwa na ssaniu ponieważ na biegu jałowym gaśnie a jak mu dodam pełną manetkę to go przydusi i dopiero za chwilę złapię ciągu. I powiecie mi co to może...
Kolego! Czy znalazłeś już materiały na temat swojego problemu? Jeśli nie, to po wpisaniu "regulacja, Simson..." itd w googla - wyskoczy spooooro! To na przykład kilka pierwszych: http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo... http://simki.mojeforum.net/temat-vt177.h... http://www.simsony.c0.pl/viewtopic.php?f...
Wygląda na to że ma zbyt ubogą mieszankę na biegu jałowym albo za niski poziom paliwa. Problem może też nie wynikać z gaźnika a np z nieszczelnych simeringów wtedy ciągnie lewe powietrze i mieszanka siłą rzeczy bedzie uboga.
Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały czas ,mieszanka paliwowa prawidłową 100ml oleju shtila na 5 l paliwa motor nie reaguje ani na regulację śrubą biegu jałowego ani na regulację iglicą chyba że jest jeszcze coś co można w nim regulować a nie wiemy ale nie dopatrzeliśmy się żadnej innej śruby Dodano po 5 Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały...
d o regulacji masz taką śrubkę- wystaje ona z góry silnika (pod gaźnikiem) tam powinna być nakrętka aby biegi się nie rozregulowywały. Żeby wyregulować musisz mieć albo odpowiedni klucz albo ściągasz kapę od strony sprzęgła, ściągasz sprzęgło i wyjmujesz tą śrubę i masz na niej tuleje i nią regulujesz wszystko.
A więc sprawa wygląda następująco. Na pierwszym gaźniku (na którym jeździł simson od początku od kąt go mam) udało się ustawić bieg jałowy ale dziwnie się zachowywał bo to czasami sam sobie obroty podnosił i reagował tylko w formie zgaśnięcia gdy wkręcałem mu śrubę kanału obejściowego do oporu (bo przy stopniowym wkręcaniu zero reakcji na cokolwiek)....
A nie próbowałem dodawać gazu. Bo problem może być dwojaki - szewskie przeróbki w okolicy stacyjki (w pozycji 2 zwieranie kontaktu kill-switcha do masy) lub niewłaściwa regulacja gaźnika w zakresie biegu jałowego - obciążenie dodatkowe silnika w postaci oświetlenia powoduje jego zdławienie. Edit: Jest jeszcze trzecia możliwość - zwarcie w obwodzie...
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. W sumie uboższą, ale prawidłową. Problemem może...
Mam trochę pracy więc pomiary parametrów po modyfikacjach mi się przesuwają. na razie sprawdziliśmy konsumpcję. Zalany litr paliwa i przebieg więcej niż dynamiczny = 3,5 l /100 km Ja zapłaciłem synowi za Enduro 800,- Cylinder się nie nadawał (zerwany gwint pod ttłumik nieudolnie naprawiany), poza tym ślizgało się sprzęgło i kopniak ślizgał się na osi,...
Świeca w tym momencie jest czarna, okopcona ale nie mokra. I to Ci nic nie mówi? Takie obkopcenie świecy skutkuje najczęściej przebiciem po izolatorze, a w silnikach dwusuwowych także zmostkowaniem elektrod świecy. W tym czasie była zakładana nowa lub inna używana sprawna świeca zapłonowa? Jeśli rzeczywiście świeca po tym czasie robi się czarna, to...
Witajcie mam Simsona Skutera SR50/60 z cylindrem 60cm Gażnik Bing 17/15/1103 cylinder zwykły 4 komorowy jakie fabryka zakładała wał z wypełniaczami S70 kilka lat temu wymieniłem z kompletem łożysk uszczelniaczy wszystko chodziło do wczoraj,aż do wymiany tych części ........................................... zachciało mi się mieć trochę mocniejszego,...
Witam, niedawno kupiłem MZtke 150 i ponieważ parę lat nie była odpalana to trzeba było wszystko posprawdzać min: Gaźnik wyczyściłem, zapłon ustawiłem i tak samo platynki (zapłon platynowy 12v) pierścienie wymieniłem, bo już przepuszczały i nowa świeca firmy iskra f95. No i dobra odpaliła, jakoś tam się przejechałem, no ale nie ma mocy na 4 biegu, jedynie...
Zapłonu elektroniczy cdi gaźnik 16. 1 Simson z CDI i Gaźnikiem 16N1 - Strzelanie w Tłumik i Problemy z Obrotami (ID: 4060080) Witam serdecznie. Skoro mamy do czynienia z Simsonem wyposażonym w elektroniczny zapłon CDI i gaźnik 16N1, możemy zawęzić zakres poszukiwań przyczyn problemów. Poniżej przedstawiam szczegółową analizę oraz kroki diagnostyczne,...
Kanały zaklejone to otwory technologiczne. Wierci się kanał gdzieś we wnętrzu gaźnika a "wyjście na świat" zatyka. Nie ma innej możliwości wykonana "pozakręcanego" kanału w wnętrzu gaźnika. Zmiana składu mieszanki paliwowo-powietrznej następuje w rózny sposób dla różnych otwarć przepustnicy: 1. Prawie zamknięta (lub całkowicie zamknięta jak na "twoim...
Cewka zasilająca CDI do przewinięcia. Zwykłym woltomierzem nie zmierzysz napięcia zasilającego CDI. Potrzebny miernik który wskazuje napięcie szczytowe lub ew. oscyloskop. Ponadto cewkomoduł PVL posiada dodatkowo ogranicznik napięcia zasilającego, ale za to gaszenie silnika poprzez zwarcie impulsatora do masy. W kwestii obrotów biegu jałowego zależy...
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Pseudooryginał MZA też nie jest dużo lepszy. Na początek do wyrzucenia uszczelka komory pływakowej i zakupienie porządnej grubej gumowej. Niestety nie wiem nic o ich pochodzeniu ani też gdzie są one dostępne, natomiast uszczelki pseudooryginalne MZA, BVF to jest gówno puchnące od benzyny i cienkie jak bibuła. Następnie taki gaźnik trzeba gruntownie...
Jest gdzieś w ogóle dostępny Ersatzteilkatalog do ETZ250? Aż się zdziwiłem że nigdzie w internecie nie ma. W kwestii problemów ze sprzęgłem prawdopodobnie pomogą tylko ludzie z forów MZ, gdzie zdobyli wiedzę praktyczną i wyciągnęli wnioski z problemu stożka sprzęgła. Z tego co słyszałem podkładka nr. 17 to podkładka falista (DIN 137), przy montowaniu...
Witam . Po przeczytaniu tego tematu i chęci posiadania jakiegoś motocykla, również postanowiłem coś zbudować . Obecne koszty silnika , przekładni i zbiornika to 300 zł - czyli jakieś 2000 taniej niż chiński skuterek , ale nie chodzi tylko o pieniądze - satysfakcja ze zrobienia czegoś nie powtarzalnego samemu co działa i udoskonalanie wynalazku to największe...
Zapomnij że kupisz oryginał w sklepie na Allegro. Ten gaźnik to można powiedzieć najlepsza obecnie dostępna podróba. Podróba, ponieważ to jest nowa produkcja na Tajwanie, Chinach lub nie wiadomo gdzie. Teoretycznie wymiary są zgodne z rysunkami fabrycznymi. Jakość i sposób wykonania jest zupełnie inny niż to co było robione w DDR. Na pierwszy rzut oka...
Jak może zbyt ciasno pracować? Producent założył tolerancje wykonania i luz łożysk. Przy prawidłowym montażu i sprawnych elementach (czytaj nieuszkodzonych, skancerowanych) MUSI być OK. Osobnym problemem jest zbytnie nagrzewanie się silnika i ew. kasowanie się luzów w łożyskach. W przegrzanym, z różnych przyczyn, silniku może wystąpić taka sytuacja....
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Motomis patrzyłem wczoraj 15 minut na ten twornik z każdej strony nawet porównując zdjęcie gdzie ten znaczek powinien być i nie ma nawet śladu więc może jest to jakaś podróbka lub zamiennik. Impulsator na stojanie jest czarny a w podróbkach czerowny więc nie wiem o co tu chodzi. Ustawiłem go wczoraj wg. metody goldiego i moto po 4 kopa złapało na ssaniu...
BANANvanDYK - dzięki. Rzeczywiście wygląda na to, że każdego roku naklejka ma inny kolor, obecnie niebieski. Taki kupię. Helena33 - bez komentarza 1. Jak po rozwierceniu karterów założył cylinder od 50'tki? 2. Jak wyglądają przeciwwagi wału korbowego? Prośba o szkic lub zdjęcie. 1. Otwór na tuleję po rozwierceniu ma średnicę większą o 5mm ale cylinder...
Nie pamiętam ale regulacja chyba jest przy rączce od sprzęgła. Może kolega zrobił ci psikusa i maksymalnie wykręcił tą regulacje.
simson regulacja biegów skrzynia biegów simson simson skrzynia biegów
krups automatyczna konserwacja czujnik temperatura mazda schemat zamel supla
ariva reset haier klimatyzacja
Bezpiecznik F01 w Lancia Delta 3 - co oznacza? Korek spustowy oleju w silniku Andoria S15: lokalizacja i procedura