U mojego simka jest tak że jak jest zimny to chodzi wyżej na obrotach, jak się rozgrzeje chodzi niżej mimo stałych ustawień gaźnika. Miałem tak i przy wsk, mz. Normalne zjawisko. Jeśli na zimnym silniku chodzi dostatecznie nisko na ciepłym może nie dawać rady. Do tego służy regulacja obrotów biegu jałowego.
Oj kolego trochę chęci...
Najprawdopodobniej spadł pierścień Segera z osi krzywki wybierającej. Kup go koniecznie nowego. Oznaczenie 12Z. Koszt ok 20 groszy. Uważaj na podkładkę pod nim. Bez spuszczenia oleju i zdjęcia pokrywy sprzęgła się nie obejdzie. Przy okazji można zrobić porządną regulację mechanizmu zmiany biegów. Sprawdź również element zmieniający biegi nasadzony na...
Znajomy załatwiał sobie części oryginalne z Niemiec do remontu silnika, w tym uszczelki. Po precyzyjnym złożeniu silnika okazało się że po tygodniu zaczęło z niego lecieć z każdej strony. Prawdopodobnie pomylił uszczelkę oryginalną obecnej produkcji z uszczelką oryginalną z DDR. Nie kombinował już z montażem drugiej takiej samej papierowej uszczelki,...
Witam jestem nowy na forum, również dopiero zaczynam swoją karierę z motocyklami. Mam problem z moim Simsonkiem :/ Mianowicie motorek świeżo odpalony chodzi normalnie, po dodaniu gazu delikatnie jak i do odcinki gaśnie. Podczas maksymalnego odkręcenia gazu dusi się na początku, a jak puszczę manetke moto "strzela" z gaźnika do cylindra. Pod gaźnikiem...
Witam mam problem z Simsonem nie mogę dojść do ładu z biegami .Dlatego mam pytanie jak wyregulować biegi w Simsonie 4b ??
Założenie nowego gaźnika Made in China może spowodować wręcz odwrotny skutek. To samo można powiedzieć o pseudo-oryginałach MZA, które fabrycznie zaplombowane nigdy we fabryce nie były ustawiane do zalecanych fabrycznych nastaw! gaznik nie posiada żadnej regulacji Każdy gaźnik ma co najmniej jedną regulację - obrotów biegu jałowego. Druga to regulacja...
Witam, może masz coś rozwalone w mechanizmie zmiany biegów, a ten sposób próbowałeś?
Witam mam problem z regulacją biegów w simsonie s 50 trzy biegowym jedynka i dwójka są ale problem jest z trójką wrzucam ją parę razy do góry i dopiero za którymś razem wskoczy. Proszę o pomoc
Witam :) Zakupiłem silnik Simson Duo I mam parę pytań? Szukałem rozwiązania w internecie, ale nie znalazłem bo większość silników Simson jest z biegami ze sprzęgłem na kierownicy, a Duo jest półautomat ze sprzęgłem i kołem odśrodkowym. Silnik po kupnie sprawdzony czy działa, ale nie było dźwigni do zmiany biegów a sprzedawca mówił że na 100% jest sprawny,...
dodam jeszcze ,że stało się to samo.... motor stał całą zimę potem jak go odpaliłem zaczęło mu odwalać Dałem wtedy iglice na największa ilość paliwa i chodził powiedzmy dzień... potem już nie używałem. Po dwóch tygodniach odpalam i zaczęło się tak dziać jak opisałem więc przeczyściłem wszystko ustawiłem pływak tak jak na schematach które znalazłem na...
Pseudooryginał MZA też nie jest dużo lepszy. Na początek do wyrzucenia uszczelka komory pływakowej i zakupienie porządnej grubej gumowej. Niestety nie wiem nic o ich pochodzeniu ani też gdzie są one dostępne, natomiast uszczelki pseudooryginalne MZA, BVF to jest gówno puchnące od benzyny i cienkie jak bibuła. Następnie taki gaźnik trzeba gruntownie...
To trzeba w pierwszej kolejności upewnić się co do sprawności silnika oraz regulacji, w szczególności układ dolotowy, wydechowy i zapłonowy. Następnie można przystąpić do regulacji gaźnika. W e930 (starsza wersja) powinien występować gaźnik z serii 16N1, niestety nie dysponuję informacją jaki dokładnie typ był montowany. Nie powinno być z nim problemu...
Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały czas ,mieszanka paliwowa prawidłową 100ml oleju shtila na 5 l paliwa motor nie reaguje ani na regulację śrubą biegu jałowego ani na regulację iglicą chyba że jest jeszcze coś co można w nim regulować a nie wiemy ale nie dopatrzeliśmy się żadnej innej śruby Dodano po 5 Paliwo z baku cedzi jak trzeba przez cały...
Ten wałek ma luzy, ale nie ogromne. Jak dokręcisz automat to już się nie powinien ruszać. Popatrz na schematy automatu, zdjęcia jak powinien byś prawidłowo zmontowany. Sprawdź na zgaszonym silniku bez dekla jak pracuje mechanizm, jak nie 1 to 2 powinna wejść. Regulacja biegów: Odkręcasz śrubę po prawej stronie silnika (pod gaźnikiem, klucz 13), w zaglądasz...
Według RA śruba regulacji mieszanki biegu jałowego powinna być wykręcona o 2 - 3 obrotów. Śruba reguluje dopływ powietrza, więc im głębiej wkręcona, tym bogatsza mieszanka. Gdyby silnik dostawał lewe powietrze, obroty by wzrastały.
0.4 to jest przerwa na stykach. Mi chodziło o zapłon, to co Ty masz ustawione 1.8 przedGMP, ma być chyba 3 . Ale to sprawdzę dopiero po 15-tej. Dodano po 3 Zapłon jednak 1.8mm przed GMP. Gaźnik 16N1-11: Liczba obrotów wkręta regulacji biegu jałowego 1-2. Poziom paliwa 8+-1. Położenie iglicy 4 rowek patrząc od góry. Sprawdź kondensator.
Dla mnie jest to dziwne. Montowałem te gaźniki w wielu Simsonach, nawet bardzo starych S50, Schwalbe. Nigdy nie miałem problemów. Stabilna praca na biegu jałowym. Żadnej utraty osiągów!. Jedyna różnica to konieczność zapalania na ssaniu. Gaźniki te dawały bardziej precyzyjną mieszankę paliwowo-powietrzną. W sumie uboższą, ale prawidłową. Problemem może...
Nie trzeba rozpoławiać silnika, o ile przypadkiem nie wyciągniesz ze skrzyni pręta wybierającego biegi (wypychacza kulek), bo wtedy posypią się kulki i wtedy raczej nie złożysz tego z powrotem bez rozpołowienia silnika. Aby dojść do całego automatu potrzebne jest zdjęcie lewej pokrywy i odkręcenie sprzęgła. Jeśli jesteś zielony w tych sprawach to lepiej...
Kolego Jack63 nie przekręciłem kondensatora a to dlatego bo założyłem nowiusieńki iskrownik. Ale szanowni forumowicze powracam z dobrą nowiną!!! :) Udało się odpalić w końcu motorek. Jak wcześniej pisałem wymieniałem kondensatory, przerywacze, poprawiałem masę, oraz zmieniłem cewkę butelkową, kilkadziesiąt razy sprawdzałem zapłon ustawiałem, przestawiałem,...
No wielu by wiedziało jakby miało ten motor przed sobą. Ja też bym wiedział, ale takie szukanie na odległość że uciążliwe. Poczyniłeś jakieś dalsze kroki w celu naprawy? Ściągałeś pokrywę od sprzęgła,tam też jest regulacja. Ściągnij pokrywe od strony magneta, zobacz na mechanizm od dzwigienki od sprzęgła.
Jeśli wyciągniesz "wodzik", trzpień z wałka głównego to bez rozbiórki całego silnika się nie obejdzie gdyż wypadną ci wszystkie kulki, w 3-biegowym 13 sztuk, a w 4- biegowym 16 sztuk. Bez rozebrania silnika ich nie włożysz. A może już wcześniej zbyt mocno wyciągnąłeś "wodzik" do siebie i wypadły kulki, na końcu jest ich 2x2 czyli 4 sztuki i przez to...
Posiadam ok. 2 letni gaźnik MZA(słaba jakość wykonania) dysza główna 72, wolnych obrotów 35, dysza startowa 50.(trzeci ząbek od góry) Tak na prawdę nie mogę tego gaźnika porządnie wyregulować. Regulacja mieszanki biegu jałowego za wiele nie daję. Zawsze po okresie jazdy z maksymalną prędkością, gdy staje np: na światłach, puszę gaz Simson zawsze ma...
Zalewa się. Najsampierw wyreguluj prawidłowo poziom paliwa w komorze pływakowej, dalsze regulacje w kolejnych krokach
Witam mam problem, mianowicie ostatnio wymieniłem uszczelkę komory pływakowej w gaźniku i od tamtego czasu simson kiedy jadę na wysokich obrotach na 4 biegu i wrzucę luz zaczynają spadać mu obroty i gaśnie. Regulacja gaźnika nie pomogła, również czyściłem cały gaźnik ale też nic to nie dało co może być problemem?
Witam! Szukałem informacji na ten temat na forach o simsonach ale tam nie znajde fachowej porady.Wiec zwracam się do Was.Wiem ze ejst tu sporo fachowców.Bardzo bym prosił o wskazówki jak ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej i jak dobrze ustawić dawkę paliwa i obroty na biegu jałowym. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam!
na początek regulacja mechanizmu zmiany biegów (taka śruba od strony magneta mniej więcej pod gaźnikiem)
Witam Mam problem z biegami. Albo wyskakują podczas jazdy, albo nie wchodzą od razu, a wskakuje luz. Próbowałem regulacji, ale to nic nie daje. Wrzucam tu zdjęcie popychacza, który jest uszkodzony i to już drugi w krótkim czasie w tym samym miejscu. I mam pytanie jaka tu może być przyczyna, że mi ten popychacz cały czas uszkadza.
wszystko chodzi jak należy przy czym pali dużo. Czyli chyba nie wszystko jest OK. Gaźniki 16N1-x dają dużo bogatszą mieszankę. Z różnych względów z resztą. Gaźniki 16N3-x sa wg. mnie dużo lepsze, ale trudniejsze do regulacji i bardziej wrażliwe na źle wykonane elementy. Szczególnie śrubę regulacji składu mieszanki na biegu jałowym. Niedawno dyskutowaliśmy...
Fabrycznie gaźnik Amal jest sprzedawany z dyszą biegu jałowego #20. W zestawie strojeniowym są dysze #25, #30, #35. Ewidentnie go zalewa - jak ma silnik pracować na mokrej świecy? Gdy skład mieszanki biegu jałowego jest prawidłowy, po wykręceniu świecy z silnika pracującego na biegu jałowym świeca powinna być nieco obkopcona i sucha, a nie zalana. No...
włóż wałek sprzęgłowy i zdawczy w kartery i obracaj wałkiem sprzęgłowym i ruszaj wybierakiem przód tył. i niech trzecia osoba spróbuje zatrzymać wałek zdawczy.tylko nie zapomnij włożyć kulek.jeżeli ta trzecia osoba nie zatrzyma wałka to znaczy że biegi wchodzą.potem poskładaj silnik i od góry po lewej stronie silnika w karterze jest nakrętka odkręć...
Cewka zasilająca CDI do przewinięcia. Zwykłym woltomierzem nie zmierzysz napięcia zasilającego CDI. Potrzebny miernik który wskazuje napięcie szczytowe lub ew. oscyloskop. Ponadto cewkomoduł PVL posiada dodatkowo ogranicznik napięcia zasilającego, ale za to gaszenie silnika poprzez zwarcie impulsatora do masy. W kwestii obrotów biegu jałowego zależy...
Nie, pod gaźnikiem jest nakrętka M8 (klucz 13mm). Po jej odkręceniu w otwór należy włożyć tulejkę z pazurkami do regulacji biegów.
Witam, niedawno kupiłem MZtke 150 i ponieważ parę lat nie była odpalana to trzeba było wszystko posprawdzać min: Gaźnik wyczyściłem, zapłon ustawiłem i tak samo platynki (zapłon platynowy 12v) pierścienie wymieniłem, bo już przepuszczały i nowa świeca firmy iskra f95. No i dobra odpaliła, jakoś tam się przejechałem, no ale nie ma mocy na 4 biegu, jedynie...
moze i warunki do remontu mam (bo jakiez to warunki trzeba miec zeby simsona naprawic... No jeśli nie widziałeś filmu firmowego IFY to byś się mógł zdziwić Naprawić potrafię na słuch i z ręki ale zrobić wszystko u siebie bez chdzenia od annasza do kajfasza to należy mieć: 1. Praska do demontażu wału korbowego 2-3T 2. Śruba mikrometryczna zew/wew 3....
Witam. Kupiłem nie dawno Fiata 126p FL 1991r, właściciel mówił coś o skrzyni biegów, ze trzeba wyregulować ją wchodząc pod samochód, ja że dopiero zaczynam przygodę z samochodami (wcześniej WSK, Simsony, Romety) nie znam się za bardzo na tym i prosiłbym o rady. A więc tak, poprzedni właściciel wymieniał skrzynię i pierwszy bieg czasem wybija, trzeciego...
1. Dyszą główną. 2. Położeniem iglicy. 3. Dyszą biegu jałowego. 4. Liczbą obrotów wkręta do regulacji powietrza lub mieszanki biegu jałowego. 5. Poziomem paliwa. 6. Wejście na wężyk. 7. Szerokość wlotu do cylindra.
Trzeba zdjąć dźwignię i wyklepać ją tak aby była jak najbardziej podobna do oryginału. Nowa śruba, podkładki i nakrętka. przed nałożeniem dźwigni umyć połączenie benzyną - 0 oleju!. Złożyć, mocno skręcić. Ma być OK. Jeżeli nie jest, to masz problem z mechanizmem zmiany biegów. Sprawdzenie + regulacja. Czy masz problemy ze zmianą biegów w "górę" tj z...
Bo w tym temacie nie ma prawie nic o 16N3x, a w szczególności o regulacji biegu jałowego. A twoje problemy wynikają ze złej regulacji lub ciągle "aktywnego" zatkania gaźnika i oby tylko gaźnika.
Witam. Mam mały problem z gaźnikiem BING w simsonie S53. Problem polega na tym, że motor bardzo dużo pali paliwa. Na 5l przejadę zaledwie 100 km. Problem jest też z regulacją. Jeśli ustawię dyszę na dwa i pół obrotu(powietrza) to wtedy nie trzyma obrotów, ale gdy wykręcę bardziej jest ok, ale gdy odpalam motor to wtedy wskakuje nawet na 6tys obrotów...
Jak po zalaniu olejem skrzyni biegów i sprzęgła do pełna motor stał kilka dni to i tak wycieknie przez otwór odpowietrzający nad zębatką przednią, oraz przez wałek główny skrzyni biegów w miejscu "trzpienia, klina" pod plastikowym "ślimakiem" prędkościomierza. Jedyna wada takiego zalanie to plama pod motorem oraz strata pieniędzy. A jeśli od razu po...
Czy silnik był rozbierany? Jeżeli tak to jest źle złożony i jest pewnie więcej kwiatków niz "wypadający luz". Znajdź sobie w necie serwisówkę i poczytaj. Procedura weryfikacji/montażu/regulacji to kilkanaście stron. Trudno pisać elaborat nawet nie wiedząc co jest tam nabrojone.
Witam. Nie mogę wyregulować nowej skrzyni 5 biegowej w simsonie. Standardowa regulacja jak w skrzyni 4 biegowej nic nie daje. Wbijając jedynkę regulacja głębokości w wałku zdawczym na 46,6 mm jak w skrzyni czwórce powoduje że nie mam w ogóle biegów a kręcenie śrubą regulacyjną co pół obrotu w prawo powoduje że ma tylko pierwszy bieg a kręcąc w lewo...
Świeca w tym momencie jest czarna, okopcona ale nie mokra. I to Ci nic nie mówi? Takie obkopcenie świecy skutkuje najczęściej przebiciem po izolatorze, a w silnikach dwusuwowych także zmostkowaniem elektrod świecy. W tym czasie była zakładana nowa lub inna używana sprawna świeca zapłonowa? Jeśli rzeczywiście świeca po tym czasie robi się czarna, to...
Dobrze wiedzieć, że masz bagażnik. Generalnie u mnie zawsze odpalanie na prawidłowo ustawionym 16N3 wygląda tak, że 1-2 suwy (nie kopnięcia) na ssaniu, potem odpalanie bez ssania. Ssanie w tych gaźnikach jest wyregulowane do pracy silnika przy -20°C. Tak to zawsze silnik dostaje za dużo paliwa na włączonym ssaniu. Pewnie nie wiesz czy ssanie działa...
Witajcie mam Simsona Skutera SR50/60 z cylindrem 60cm Gażnik Bing 17/15/1103 cylinder zwykły 4 komorowy jakie fabryka zakładała wał z wypełniaczami S70 kilka lat temu wymieniłem z kompletem łożysk uszczelniaczy wszystko chodziło do wczoraj,aż do wymiany tych części ........................................... zachciało mi się mieć trochę mocniejszego,...
Słaby zapłon, niska energia iskry, stąd problemy ze świecami zapłonowymi innej produkcji. Jeśli świeca jest zakopcona czarną sadzą, to nieprawidłowa regulacja gaźnika. Anale swego czasu były sprzedawane z dyszą biegu jałowego #39, większą niż katalogowo. Świeca NGK do Simsona to B8HS, ale lepiej kupować wersję z rezystorem przeciwzakłóceniowym BR8HS.
Naciągiem przy klamce ustawiasz tylko luz na pancerzu linki, kilka mm, linka nie może być napięta, a ostateczną regulację sprzęgła wykonujesz przy silniku.
Filtr jest oryginalny cylinder 50 próbowałem regulacji ale bardzo nie pomaga iglica jest na środku
d o regulacji masz taką śrubkę- wystaje ona z góry silnika (pod gaźnikiem) tam powinna być nakrętka aby biegi się nie rozregulowywały. Żeby wyregulować musisz mieć albo odpowiedni klucz albo ściągasz kapę od strony sprzęgła, ściągasz sprzęgło i wyjmujesz tą śrubę i masz na niej tuleje i nią regulujesz wszystko.
mulek ma racje to najprędzej dysza główna częściowo zatkany otwór, oraz masz za bogato ustawiony skład mieszanki na dyszy biegu jałowego. Dokładne czyszczenie i regulacja gaznika.
Kanały zaklejone to otwory technologiczne. Wierci się kanał gdzieś we wnętrzu gaźnika a "wyjście na świat" zatyka. Nie ma innej możliwości wykonana "pozakręcanego" kanału w wnętrzu gaźnika. Zmiana składu mieszanki paliwowo-powietrznej następuje w rózny sposób dla różnych otwarć przepustnicy: 1. Prawie zamknięta (lub całkowicie zamknięta jak na "twoim...
BANANvanDYK - dzięki. Rzeczywiście wygląda na to, że każdego roku naklejka ma inny kolor, obecnie niebieski. Taki kupię. Helena33 - bez komentarza 1. Jak po rozwierceniu karterów założył cylinder od 50'tki? 2. Jak wyglądają przeciwwagi wału korbowego? Prośba o szkic lub zdjęcie. 1. Otwór na tuleję po rozwierceniu ma średnicę większą o 5mm ale cylinder...
Przepraszam że nie na temat ale czy w Simsonie s50 B2 jest w ogóle regulacja biegów? Ponieważ szukam dobre dwa dni i o regulacji biegów w silniku m53 nie ma nic konkretnego, na wyłączonym silniku mam niby wszystkie biegi a jeśli zapalę i chcę jechać to mam tylko jedynkę (która wchodzi bez problemu) a jeśli chcę zmienić na inny bieg to jest albo luz...
Moim zdaniem przyczyna może tkwić w regulacji gaźnika, zbyt bogata mieszanka na biegu jałowym i zimny dobrze pracuje, natomiast na ciepłym zaczyna gasnąć. Może też zaworek iglicowy nie trzymać, na wysokich obrotach od wibracji wzrasta poziom paliwa i się zalewa. Nie można też wykluczyć zapłonu, do sprawdzenia długość iskry na samym przewodzie WN. Zmień...
A nie próbowałem dodawać gazu. Bo problem może być dwojaki - szewskie przeróbki w okolicy stacyjki (w pozycji 2 zwieranie kontaktu kill-switcha do masy) lub niewłaściwa regulacja gaźnika w zakresie biegu jałowego - obciążenie dodatkowe silnika w postaci oświetlenia powoduje jego zdławienie. Edit: Jest jeszcze trzecia możliwość - zwarcie w obwodzie...
Co do stacyjki to próbowałeś zgasić go ustawiając kluczyk na sam dół - 3 pozycja, silnik powinien się zgasnąć, jak zachowuje się u Ciebie? Jak dobre to trzeba pewnie zajrzeć do skrzyni/wybieraka. Nie pamiętam czy w simsonie jest jakaś regulacja. Również obstawiam, że wytarte są elementy wybieraka pod lewą pokrywą silnika, bo problem z włączaniem drugiego...
Witam Z 10 lat temu miałem simsona i zachowywał się tak jak opisujesz. Walczyłem z nim ja i jeszcze kilku mechaników i co silnik po remoncie wszystko OK i lipa dalej to samo brak mocy, wolnych obrotów, ciężko odpalał. I co, zrobiłem ? wymontowałem silnik i zdemontowałem wszystkie dekle, magneto, cewki, kosz sprzęgła tak, że zostały mi połówki z cylindrem...
Jest gdzieś w ogóle dostępny Ersatzteilkatalog do ETZ250? Aż się zdziwiłem że nigdzie w internecie nie ma. W kwestii problemów ze sprzęgłem prawdopodobnie pomogą tylko ludzie z forów MZ, gdzie zdobyli wiedzę praktyczną i wyciągnęli wnioski z problemu stożka sprzęgła. Z tego co słyszałem podkładka nr. 17 to podkładka falista (DIN 137), przy montowaniu...
Witam. Posiadam motorower Romet Chart 210 Elektronik. Nie dawno z dnia na dzień moto stawało się coraz słabsze, w końcu tak osłabło, że ledwo na 2 biegu (posiada 3) da się jechać po prostej drodze. Wyeliminowałem zużycie mechaniczne cylindra i reszty wraz ze złą regulacją gaźnika, jego stanem itp. To jest ok. Przyszła więc kolej na zapłon - ustawiony...
Mam problem w Jawce, która na biegu jałowym przy niskich obrotach daje ok 20v i przy wysokich skacze do 50V! Przez to straciłem przerywacz 6V bo moim błędem było,ze podłączyłem go przed sprawdzeniem napięcia. Ale o dziwo tylna żarówka 6V trwa... Wymyśliłem,żeby zmienić wszystkie podzespoły na 12V i zastosować ELBĘ Simsonowską do prostowania prądu, ładowania...
Jak może zbyt ciasno pracować? Producent założył tolerancje wykonania i luz łożysk. Przy prawidłowym montażu i sprawnych elementach (czytaj nieuszkodzonych, skancerowanych) MUSI być OK. Osobnym problemem jest zbytnie nagrzewanie się silnika i ew. kasowanie się luzów w łożyskach. W przegrzanym, z różnych przyczyn, silniku może wystąpić taka sytuacja....
Witam . Po przeczytaniu tego tematu i chęci posiadania jakiegoś motocykla, również postanowiłem coś zbudować . Obecne koszty silnika , przekładni i zbiornika to 300 zł - czyli jakieś 2000 taniej niż chiński skuterek , ale nie chodzi tylko o pieniądze - satysfakcja ze zrobienia czegoś nie powtarzalnego samemu co działa i udoskonalanie wynalazku to największe...