Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane wężykiem do tej gruchy. Na rysunku masz schemat...
Przebieg ponad 500 000, 600 000 bez remontu silnika? Owszem. Nawet bez remontu turbiny czasem ale to rzadziej. Skoda Octavia https://obrazki.elektroda.pl/7021456800_... A tu jeszcze oferta, której mam zrzut. https://obrazki.elektroda.pl/4801954700_... Jeżeli ma kolega jeszcze jakieś wątpliwości to zawsze można popatrzeć...
Grupa 11 zadane ciśnienie doładowania i rzeczywiste. Masz nagły skok do 1.7 bara potem zdławienie i dopiero stabilizacja. Generalnie do spawdzenia podciśnienie przed zaworem N75 (sterowania turbo) sprawdzenie samego zaworu i przewdów do niego gruszki turbo. Jak tu nic się nie znajdzie to regulacja turbo ( śruba stopu plus długość sztangi). Ale pierwsze...
Geometria ładnie luzniutko wszystko bez żadnych oporów chodzi sprawdzałem to nic się nie przycina, rozmawiałem z jednym gosciem od turbin to mówi zeby rozkrecic ciągno 4 obroty. Ale to coś da Dodano po 3 Będę sam to regulować musiał bo tam gdzie turbo robili powiedzieli że jest wszystko Oki nic więcej nie zrobią trudno gwarancja przypadnie ale nie będę...
Witam. Dawno mnie nie było, troszkę działałem w temacie ale nic nie osiągnąłem. Wraz z otwarciem turba, wyciekła chyba bezpowrotnie jego moc. - Pompa Vacuum nowa - Wszystkie wężyki podciśnieniowe wymienione - N75 czyszczony, potem zamieniony z N18 - Gruszka szczelna - EGR zaślepiony - Turbo wyciągane drugi raz aby się upewnić czy dobrze złożone - MAF...
Wszystko wygląda na to że w tym wypadku jest to samo ale forum to nie warsztat i nie można jednoznacznie powiedzieć że jest to wina przetwornika regulacji turbiny czyli jak to napisałeś zaworu 75. Nikt kto zna się na elektronice samochodowej nie powie Ci że to on na 100% bez diagnostyki i nie mówię tu o podłączeniu diagnoskopu. To może być zawór ale...
Byłem u spece powiedział mi że najpierw zanim podejmie się diagnozy wymiany konwentera trzeba sprawdzić całe podciśnienie wraz z pompą wakum do tego regulacja turbiny i sprawdzenie wszystkich parametrów silnika na sto procent nosi to być sprawne dopiero wtedy wymiana konwentera ktoś się orientuję ile może to kosztować konwentera plus olej filtr i robocizna
Witam! Mam następujący problem. Uprzedzając zrzędzenie w stylu-to juz było omawiane-chcę dowiedzieć się konkretów(od kogoś kto miał taki przypadek i sobie z nim poradził). Czytając posty na ten temat dochodzę do wniosku że każdy pisze co tam sądzi,a część porad jest rodem z "fachowych";-) poradników typu "Auto Śmiat". Ogólnie chodzi o spadek mocy, wiem...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
z odpietym wydechem tez nie bedzie mocy ,jak turbo czerwone ,i nie jest zatarte to moze byc tez sprawa za poznego zaplonu ale w tej wersji jest nie regulowany Dodano po 4 i sprawdz wszystkie podcisnienia sterujace turbina o ile pamietam mozna zamienic wtyczki na zaworku podcisnieniowym do regulacji turba i egr sa pod kolektorem ssacym bledu nie pokarze...
Logi robię zawsze na rozgrzanym silniku, błędów brak, turbiny już przełożyłem 3 i na każdej jest tak samo, regulacja sztangi nic nie daje. Zrobię jeszcze jutro log 8 grupy. Pompa podciśnieniowa również jest zmieniona i podciśnienie wynosi -0.9
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Po regeneracji turbiny auto słabo jedzie. Turbina bardzo wolno wstaje. Jak bez testera ustawić prawidłowo nastawnik turbiny?.Auto Touareg 3.0 TDI CAS 08r. Czy wartości procentowe Open/Closed sa poprawne? Gdzieś wyczytałem , ze powinny być w zakresie 16%-84% .Czy to może powodować takie objawy? Próbuję ustalić co jest przyczyna bo człowiek od regeneracji...
Mam Passata B5 1,8T i pojawił się problem z turbiną. Gdy przyspieszam do 2 tyś. obr. turbo pracuje prawidłowo, słychać jak "dmucha" ale przy większej ilości gazu i wzroście obrotów turbo nie przyspiesza dalej, nadal pracuje tak samo. Normalnie było słychać, że turbina nabierała coraz większych obrotów i auto świetnie przyspieszało a teraz nie chce dmuchać...
Mam pytanie !! jak ustawia sie przepływomierz w Passacie silnik 2E 2.o??
Witajcie, szybkie pytanie: VW PASSAT 115 KM. Czy jest ktoś może, kto potwierdzi, czy go przeładowuję i czy dzieje się coś więcej? https://obrazki.elektroda.pl/1583606300_...
Jak wygląda procedura reg. zapłonu w pasku 93r. silnik benz. 2l pełny wtrysk?
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
Mam problem z wyregulowaniem zapłonu w passacie B3 rocznik 1990 1.8 z jednopunktowym wtryskiem.Samochód ma nie równe obroty, jak sie troche rozgrzeje to wzrastają obroty co jest uciązliwe przy zmienianiu biegów podczas jazdy Z góry dziekuje za info;)
Kupiłem passata 75 KM, który zachowuje się tak, jakby mu nie działało turbo. Poprzedni właściciel coś majstrował z przewodami podciśnienia do turba i recyrkulacji spalin - oba przewody są połączone.Steruje nimi jeden elektrozawór, po drugim została tylko wtyczka. Jak powinno wyglądać sterowanie turbem i recyrkulacją, kiedy który elektrozawór powinien...
mam passata B5 1.9 TDI (110 KM)odcina mi czasami turbine przy 120 bylem u mechanika przeczyscil i po 900 km bylo to samo i nie wiem co sie dzieje mechanik mowil mi ze trzeba bedzie wymieniac turbine ale to jest duzy koszt moze da sie cos innego zrobic prosze o propozycje
Witam! Turbina dmucha za mocno!!!!!!, podciśnienia sprawne, zawór też, kierownica luźniutka, w trakcie testu kierownicy wszystko OK. Pierwsza jazda i przeładowuje, gaszę odpalam i auto jedzie dobrze? Oczywiście na komputerze pokazuje żądaną wartość (3bieg/gaz w dechę) 2300/2400 a rzeczywistą 2601 no i tryb awaryjny Co może być takiego złego w samej...
Panowie mam taki problem rozgrzewa mi się turbina do czerwoności wymieniłem katalizator bo był pusty, wymieniłem turbinę aczkolwiek okazało się że moja jest dobra, pozamieniałem cewki, wymieniłem przepływomierz z Passata oczywiście, który zapierdziela jak burza. Jeszcze został mi sprawdzić rozrząd bo ponoć jest przestawiony o pól zęba, ale nie wierze...
Witam! Auto- VW Passat B5 1.9 TDI AFN (110KM). W najbliższym czasie będę wymieniał turbinę ponieważ stara padła. "Nowa" turbina będzie po regeneracji. I teraz moje pytanie jakie są zasady przekładki turbiny, co powinienem wiedzieć, na co zwrócić uwagę? Czy wystarczy tylko nową zamontować w miejsce starej, wszystko podłączyć i ma hulać czy trzeba coś...
Witam wszystkich przepraszam jak coś poknociłem, mam passata z 2006 2,0 Tdi i padła turbina olej się nalał wszędzie ( intercooler układ wydechowy ) po regeneracji turbiny oczywiście wyczyszczeniu wszystkiego auto zaczęło jeździć, ale jednak zapchał się filtr DPF, ale kupiłem środek i przez Sondę lambda wlałem zgodnie z instrukcjami pojeździłem wszystko...
Model jak w temacie 2006r.Silnik robiony jakieś 6000km temu.Poleciała turbina i narozrabiała.Po remoncie,turbina po regeneracji,auto latało aż miło do teraz.Do 100km/h-zapierd....i tryb awaryjny.Błąd czujnika G31-słaby sygnał.Czujnik drugi,wiązka przedzwoniona-na podszybiu wysuszona.W sterowniku sucho.Jak się jeżdzi do 2000obr/min wszystko ok.Jak mu...
Witam panowie , jak w temacie po wymianie pompowtryskiwaczy dokrecam do oporu i wracam 180 stopni ?.. czy regulacja srubą moze miec wpływ na Bipy ?...
Witam, pytanie. Na ile ustawiać zawory ssący i wydechowy? Passat b4 1,8 benzyna.
Witam Miałem kilka dni temu dokładnie ten sam problem. Brak mocy a po kilkunastu minutach jazdy wyświetlił się komunikat jak wyżej. W volksklinika w Poznaniu szybko zdiagnozowali i usunęli usterkę. Okazał się nieszczelny wąż regulacji geometrii turbiny
Można bez problemu zainstalować gaz do silnika turbo, tym bardziej instalację 4 generacji. Co do niszczenia: spalanie LPG powoduje wyższą temperaturę spalin, min. z powodu zubożania mieszanki spowodowanego niedoskonałością układu sterowania i zasilania gazem, co wydaje mi się że przy prawidłowej eksploatacji (bez nadużywania pedału gazu) nie powinno...
Sądząc po wywalanym błędzie raczej postawiłbym na zawór N75 regulacji ciśnienia doladowania...
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
Prędzej wina sterowania turbiny.
Witam. Kod błedu 550 to regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku a kod 575 to ciśnienie w kolektorze dolotowym. Polecam sprawdzenie turbiny. Pozdrawiam.
Geometria łopatek turbiny może nie domagać. Jeśli łopatki masz zapieczone i nie ma prawidłowej regulacji, to będziesz miał taki efekt.
A cała elektronika silnika? Nie warta skórka za wyprawkę. Doprowadź tego "AAZ-a" do kultury - regulacja wtryskiwaczy, poprawne ustawienie kąta wtrysku, LDA i turbiny. Oszczędny to ten silnik nie jest, ale 10 litrów/100km to faktycznie przesada.
Witam. Gdy kupiłem passata to odcinało mi przy 3 tyś obrotów, mechanicy radzili wyczyścić turbinę( max 120 km/h) ale na trasie jak go przegoniłem to nie odcinało. I było ok, ale miesiąc temu turbina padła i nie było wgl mocy. Wyjeliśmy turbo by je wyczyścic ale miał luzy na wirniku góra dół 1 cm . Kupiłem drugie turbo i nadal nie ma mocy, wymienione...
W sumie to chodzi o dwie sprawy na ten moment: 1.regulacja początku wtrysku 2.sprawdzić czy cięgno i grucha turbiny chodzą płynnie bez zacięć. Jeśli tak to wyregulować cięgno wg logów dynamicznych na drodze aby nie przeładowywało.
witam. potrzebuje pomocy. mam vw passat 1.9 tdi 110 KM i dzieje sie tak samo jak u kolegi z audi. podpinalem pod kompa i mam blad: roznica cisnieni w systemie dolotowym. cisnienie do regulacji. wie ktos co to moze byc???
Tylko wodzik od kierownic chodzi lekko, kiedyś miałem przypadek zatartych kierownic (kierowca po 60tce i 2 letnie auto) kilka ruchów i WD pomogło, auto wypluło kilka kilo sadzy i śmigało jak nowe. Teraz mam jeszcze 2 Passaty przejściówki 90 konne też jest problem turbina przeładowuje tylko tam prawdopodobnie padnięty jest zawór regulacji w jednym wcale...
błąd o nr-ku 17964 ''regulacja ciśnienia doładowania" w opisie czytamy iż mamy problem z elektrozaworem sterującym N75(regulującym):zamienione przewody podciśnieniowe,uszkodzony sam zawór....lub turbiną :uszkodzona turbina lub/i nieszczelny układ dolotowy
Witam, Mam podobny problem w VW Bora 1.9 tdi 110PS AHF Robiłem już mnóstwo rzeczy i już nie mam pojęcia co jeszcze może być źle... Lista rzeczy, które robiłem : - wyczyszczona turbina, - wymiana zaworka ERG - wymiana pompy próżniowej - sprawdzone wszystkie przewody - wymieniony przeplywomierz Caly czas pokazuje sie blad : roznica regulacji cisnien....
No to tak: EGR zaślepiłem dorobiłem blache na wzór uszczelki, gruszkę zasysałem wydaje mi sie, że wszystko szczelne ciężko sie zasysało. Co do regulacji turbiny ja nic tam nie przestawiałem. Z tego co widziałem są dwie regulacje jedna bezpośrednia na turbinie już dobrze nie pamiętam, ale chyba śrubeczka 6mm, na której opiera sie 'wichajster' od sterowania...
Witam, Mam problem z Passatem B5 FL 1.9 TDI AVB. Kiedy zaczyna się "deptać" na 4 biegu i wejdzie gdzieś 2.5tyś-3tyś obrotów auto wchodzi w tryb awaryjny. VAG-COM pokazuję błąd "Regulacja ciśnienia doładowania. Nieosiągnięta granica regulacji" Czyli pierwsza myśl nie ma ciśnienia, więc wymieniłem przewody podciśnieniowe, wymieniłem zawór N75, sama turbina...
Witam. Mam problem z samochodem VW Passat B5 2000r. 115 KM. Otóż, przed wymianą turbiny samochód pluł olejem z wydechu i chmurzył na niebiesko, ale od czasu do czasu turbina zaskakiwała i samochód miał moc. Wymieniłem wszystko i przeczyściłem cały układ, a także wymieniłem tą starą turbinę która już przepuszczała, na turbinę po regeneracji. Zapłaciłem...
01262 Zawor regulacji bypassa przepustnicy do spalin – N75. - to problem z zaworem N75 który steruje turbiną instalacja uszkodzona lub sam zaworek 00561 Kontrola dodawania mieszanki - możliwe uszkodzenie przepływki odepnij i zobacz czy jest różnica - sprawdź wszystkie szczelności na dolocie jak i na wydechu
zakladam ze rozrzad zlozony fachowo i ze silnik pracuje rowno takze pod obciazeniem nie przerywa.pierwsze musisz sprawdzic prace turbiny czy przy wzroscie obrotow silnika weze puchna .jak turbo cokolwiek bije idziemy do jego sterowania czyli n75(zawor regulacji kierownicy turba)wszystkie podcisnienia musza byc na swoim miejscu lacznie z tym przy filtrze...
Sprawdz jeszcze parametry przepływki oraz czujnika cisnienia doładowania . Jesli wtryski były wyciagane i nie zostały wsadzone w te same miejsca wymagaja regulacji na napietej krzywce dokrec do oporu i popusc 180 stopni . Na kompie nieraz parametry sa ok a w rzeczywistosci kicha . A czy nie jest tak ze geometria chodzi a turbina fizycznie stoi ??
Wiatm mam podobny problem mianowicie po wgraniu mocniejszego programu w lupo tdi auto na 5 biegu zaczęło tracic moc przy spokojnej dłuższej jezdzie ostanio tez na 4 biegu , gdy w miarę szybko zmieniam biegi nic sie nie dzieje ,występuje to przy dłuższej spokojnej jeździe przy 80 -120 km/h po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie problem znika co to oze...
Te silniki mają pompowtryski.. Ja zacząłem od wymiany pompowtrysków na inny zestaw. Zmieniła się zasadniczo tylko zawartość mojego portwela. Wymieniłem już wszystkie czujniki na inne jednak nie nowe.: Czujn. Obr. Wału i wałka, temp paliwa, ciśn. I temp powietrza za IC, przepływomierz , komputer silnika, rozrzad, wiązka w głowicy odpinalem czujn. Temp...
Witam. sprawdzilem Turbine moim Passacie i chodzi, (gwizdze ) az milo posluchac wiec to chyba nie turbina.Podczas jazdy zapalila mi sie kontrolka (Emission workshop ) i auto stracilo moc i przyspieszenie, po zatrzymaniu sie i wylaczeniu stacyjki, po odczekaniu kilku minut jak uruchomilem auto wspomniana kontrolka znowu sie palila ale samochod odzyskal...
Nie wiem czy dobrze to odczytuje ale takie jak mialem odczucia z dolu chyba za malo jest powietrza. Mozecie pomoc mi to jakos skorygowac ? Kombinujecie wszyscy a to jest bardzo proste. 1. Mapy reakcji słabo, upodobanie do tuningu procentowego 2. EGR off źle wywalony, jakimś programem automatycznym co ostro tam namieszał choć nie powinno miec wpływu...
Mam problem że po wymianie słupka 2.0tdi BMP na 1.9tdi ARL silnik nie ma mocy chodzi jak by bez zmiennej geometrii turbiny jak zaciągne turbine manulanie to czuć znaczący wzrost mocy zaworek n75 podmieniałem na sprawny łopatki nie zapieczone synchro ustawione na -0.5 czyli całkiem dobrze silnik na postoju nie raz podkapca na biało[ale tak delikatnie...
Witam Posiadam passata b5 z 2000 roku o mocy 115 Km. Mój problem polega na tym że nieraz np. jadąc do niemiec potrafi mi w trakcie jazdy na autostradzie itp. odciąć moc tak jakby nie miał turbiny. Ale jeśli wcisnę sprzęgło i wyłączę silnik i zapalę od razu nawet w trakcie jazdy to auto znowu zachowuje sie normalnie czasem na dłuższy czas a czasem po...
To i ja sie dołącze . Passat B3 1.9 TDI silnik 1Z . Miał robiona głowice i turbine . Odpala pięknie . Chodzi równo . Bardzo wolno wkręca sie na obroty na luzie . Słychać ze działa turbina . Choć wg vaga ciśnienie dobicia nie przekracza 1400 . Auto przy cieżkim bucie nie puści nawet czarnej chmurki tak jak by nie było regulacji dawki paliwa i był cały...
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione , geometria pracuje normalnie nie zacina sie . Przepływomierz...
Dzień dobry. Posiadam Passata B6 z 2008r. z silnikiem 1.8 TSI kod: BZB. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem braku mocy/doładowania. Ręce mi już opadają... Błędy, które były na początku to: - Zablokowane klapy kolektora/niewłaściwy sygnał - kolektor wyjęty, wymieniony uszkodzony sensor położenia klap (wyrobiony plastikowy element), usunięty nagar...
https://rapidshare.com/share/0780072F79C... W tym pliku są zrobione logi. Nie wiem czy dobrze to zrobiłem. Najpierw blok 13, 23, 18 na postoju potem podczas jazdy. Następnie blok 3, 10, 11 na postoju a potem w czasie jazdy. Dodatkowo żadnych błędów komputer nie widzi. W czasie przyśpieszania na 1 i 2 biegu między 2 a 3 tys obr. nie...
Jestem już bliżej rozwiązania. http://obrazki.elektroda.pl/2739340000_1... Zamienione były przewody od podciśnień (podejrzewam mechanika, który wymieniał skrzynię i opuszczał silnik, po czym niewłaściwie podłączył przewody prądowe, bo auto nie chciało odpalić), tj. przewód "A" był podłączony do króćca "B". Nie działała przez to klapa...
Witam panowie pytacie czy wcześniej z turbiną było wszystko ok.Tak była w porządku choć gry się załączała to wydaje mi się że zbyt głośno chodziła,póżniej załączała się ale już przy wyższych obrotach ok2600 póżniej moja wizyta i błąd jaki wtedy mi wykazało to Regulacja ciśnienia doładowania,za niska wartość graniczna regulacji.Efekt -spadł wąż od intercoolera.Usterka...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
Tak,ma zaciągnąć po odpaleniu.Ale że sam wchodzi na obroty to mi wygląda na złą regulacje pompy.Jeszcze egr możesz sprawdzić czy nie zacięty.Trochę szukanie po ciemku bez kabelka. OK Dziękuję. Dźwignia pracuje swobodnie przynajmniej jak się za nią pociągnie. Wiem bo zauważyłem, że spadło zabezpieczenie na dźwigni turbiny do cięgna gruszki. Prawdopodobnie...
Witam mam prośbę o analizę logów Sprawdzone błędy 550 - Ciśnienie w przewodzie dolotowym różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY 575 - Regulacja początku wtrysku różnica doregulowania - BŁĄD SPORADYCZNY Oto moje logi są źle zrobione, ale może coś się wyczyta BS nie mogłem zrobić bo mi VAG strajkuje [URL=http://vaglog.rtnet.pl/wisnialodz_9...
Od auta oczekuje funkcjonalnosci , komfortu lubie miekie zawieszenia i spokojnom jazde bez szalenstw oraz autka takie które mają dużo miejsca w srodku , bezpieczenstwa to wiadomo oraz żeby co chwile nie jezdzic do mechanika ,równiez w utrzymaniu ewentualnie jakieś czesci żeby były w rosądnych cenach sylwetka co prawda rzecz gustu i żeby nie palił bardzo...
wszystkie przeróbki, plus mod wtrysku sterujacego - RC na przewodzie zwiekszajace wyprzedzenie z obrotami, do tego żmudna regulacja dlugosci sztangi na turbinie, bo albo mialem laga albo overboosty. I mi sie przez 3 dni rozjezdzalo po naprawie n75, ale po tym jak sie ulozyl juz bardzo dlugo jest oki. W tej chwili mam zalozona normalna przeplywke bo...
Witam kolegów forumowiczów, Chciałbym poprosić Was o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w moim samochodzie. PACJENT: Volkswagen Passat B5FL 1.9L L4 SOHC 8V FWD Diesel, 5-Speed Manual Silnik AVB OBJAWY Od kilku dni zacząłem mieć problemy z przyspieszaniem, zaobserwowalem ogolny brak mocy, silnik jest zdecydowanie mniej zrywny, nie wkręca się na obroty tak...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
regulacja turbiny smarowanie turbiny passat passat objawy turbiny
kasowanie pamięci alarmu odkurzacz dyson problemy rozdzielenie polsat
Uszczelki do dyszy pary AEG EA150 i Zelmer Maestro - jakie wybrać? Zamiana trymera 3-12 pF na 4-15 pF w układach elektronicznych