Kolego to całkiem mozliwe....Ja w passacie miałem tak że jak rozebrałem turbine to okazało sie że kierowniczki wytarły w tym osadzeniu leciutkie wgłebienia i nie mogły przesunąć sie dalej co powodowało nagłym spadkiem mocy i tylko ponowne uruchomienie pomagało.rozebrać i złożyć turbine to tylko koszt twojego czasu a bedziesz pewny jak zobaczysz.Ja tylko...
Mialem taki problem w golfie III 1.9tdi nie obylo sie bez wyjecia turbiny i jej rozkrecenia, smarowanie preta nic nie pomoglo.Po wyczyszczeniu i wypolerowaniu turbiny śmiga i juz 2 rok.
Brak smarowania ,lub zatarty wirnik
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
Witam problem w część rozwiązany mechanik stwierdził zapieczone łopatki turbiny. Macie sposób na przez smarowanie tych łopatek??? Dodano po 3 Jaki masz silnik AJM czy ATJ ? AJM
Układ smarowania turbiny puszcza olej do komory spalania. Norma u VW, wcale nie musiał być źle eksploatowany.
Ja miałem od zawsze problemy z mocą mojego 1.9 TDI 90hp. 96 passat. CZyściłem zawory... min. N75 N18 Smarowałem turbinę a co się okazało? Przepływka była brudna... umyłem ją ciepłą wodą z kranu, zamotnowałem no i auto jak nowe. Pojechałem na test na obwodnicę i przeżyłem szok. 195km/h. Później sobie przypomniałem, że opony mam do 160 :)
Kolego Dany, turbina jest smarowana i chłodzona olejem , a kol. Kwok miał na myśli nie plucie , tylko przepuszczanie oleju. Gdyby pluła , byłaby niegrzeczna , a ona jest zepsuta. Pozdrawiam.
"Czy rurka odpływowa z turbiny do miski jeśli jest zatkana to olej może być wyrzucany tylko na stronę gorącą a na zimną już nie ? " tu napewno olej idzie do kolektora ssacego nie pojdzie pod prad. "Czy brak katalizatora może powodować słabe działania uszczelniacza turbiny po stronie gorącej poprzez niskie ciśnienie spalin ? " mialem wyciete dwa w 2,7...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Witam. Miałem takiego paska i u mnie też było sporo oleju pod silnikiem. Węże od intercolera łączone są na szybkozłączki i tam były niewielkie przedmuchy, olej w tych wężach pochodził z turbiny która już miała swoje kilometry a jak wiadomo turbo smarowane jest ojejem. Możliwe że u ciebie jest to samo. Pozdrawiam.
Informacje powyższe są już "przestarzałe", mimo tego opiszę swoje doświadczenie z olejami silnikowymi. Miałem "Passata" tdi (silnik 1Z) 90 KM, zakupionego we Francji, zalanego olejem nieznanej mi marki. Będąc w trasie miałem awarię układu smarowania turbiny - pękła rurka przy turbinie, w wyniku czego "wyrzuciło"olej na jezdnię. Z uwagi na brak innych...
Dzięki wielki za informacje. Mam problemy z połączeniem programu VAG z autem nie chce się połączyć, jakiś błąd wyskakuje. Jutro spróbuje połączyć, bo dziś za bardzo nie mam czasu. Po prostu zbyt późno się włącza bo słyszę turbine kiedy chodzi a kiedy nie. W passacie co prawda była turbina modyfikowana, bo włączała się prawie od samego zera nawet bez...
po zamontowaniu nowego turba czy po regeneracji trzeba sprawdzic przewody cisnieniowy oleju do t i odplywowy oleju do miski ,moze byc problem w przewodach i nie ma smarowania co jest wynikiem ponownego zniszczenia turbiny Dodano po 2 a jak czerwone to sprawdz katalizator czy nie jest zatkany
witam, ile zapłaciłeś za regeneracje turbiny? pytam nie z ciekawości tylko prawidłowo wykonana regeneracja to koszt rzędu do 1500zł wymiana wentylatora, turbiny, wałka, uszczelnień, łożyskowania wyważenia statycznego i dynamicznego, teraz porównaj swoją cene i możliwe że tylko ją umyli(hehe), nie polecam nikogo, ja wysyłam do regeneracji do W-wy, nigdy...
W 1.9 105 KM sypie się dół i to taka powszechna wada ? A to nowość... Myślę, że 1.9 105 KM jest silnikiem zdecydowanie godnym polecenia. Tak, szczególnie BXE jest godny polecenia. BLS i BXC również nie są wiele lepsze. A inne w Passacie B6 nie występują. Nie wiem, co takiego ma pan do BXE??? Ja swojego Passeratti mam od nowości, najpierw jako auto...
Mój kuzyn-sąsiad ma Passata 1.9 tdi w automacie, właśnie 110 km. To chyba ten sam silnik jest. Auto ma przejechane 272 tysiące mil w tym 170 tysięcy przejechał kuzyn. Wymienił w nim przepływkę, wentylator się zatarł i musiał regenerować turbinę bo wyrzucała olej w dolot. Diesel fajna sprawa tylko trzeba o niego dbać. Nie gasić od razu, tylko poczekać,...
No to tak: EGR zaślepiłem dorobiłem blache na wzór uszczelki, gruszkę zasysałem wydaje mi sie, że wszystko szczelne ciężko sie zasysało. Co do regulacji turbiny ja nic tam nie przestawiałem. Z tego co widziałem są dwie regulacje jedna bezpośrednia na turbinie już dobrze nie pamiętam, ale chyba śrubeczka 6mm, na której opiera sie 'wichajster' od sterowania...
Sprecyzuj dokladnie w jakim miejscu ci cieknie. Jesli przy tej poprzeczce usztywniajacej obie rurki to migomat zalatwi sprawe. Jesli zas laczenie gwintowane to sa specjalne kleje do takich polaczen, z tego co pamietam stosowane rowniez przy cybantach klimatyzacji. Jeden jest czerwony-sztywny, drugi niebieski elastyczny. Mozesz jeszcze rozwiazac temat...
W moim wypadku pomogło . Rozruszałem sztangę i a4 śmiga już rok bez najmniejszego problemu.Do żadnej puszki. Pryskaj w miejscu gdzie sztanga ma styk z turbiną. Nie musisz tego pryskać nie wiadomo ile . Pryśnij delikatnie oby było jakieś smarowanie , i zobaczysz że coraz lżej będzie to chodzić. A musi to chodzić na tyle lekko że nawet jak wężyk podciśnienia...
Poczytaj z tym, ze kadety nie wysatepowaly z turbop natomiast w VW byl silnik 1,6 D zarowno z turbo jak i bez, przy dolozeniu turbo do zwyklego wydaje mi sie, ze bedzie potrzebny inne kolektory i dorobienie smarowania do turbiny, a ze takie silniki jak juz napisalem wystepowaly w serii takze koszt przerobki nie bedzie wcale duzy wzaglednie stosunkowo...
Trudno się z tym zgodzić. Przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia. Ani 1.6THP, ani 1.6HDI nie są silnikami PSA. nawet jak by był PSA to przecież wyrwanie sitka z węża to żadne koszty a wymiana głowicy we wspaniałym VW, albo walka z rdzą - np VW Passat 2009! Rdza nad przednia szybą i nie tylko - jak to można nazwać? Koszta żadne jeśli o tym wiesz....
Witam jestem mechanikiem, zastanawiam sie nad swapem bmw e46 na v12 5,4 z bmw 750, i teraz pytanie bo nie chce mi sie za bardzo ładować w koszta i przerabianie skrzyni, więc pytanie brzmi czy kołnierz ze skrzyni 6 biegowej z silnika 4.4 pasuje na śruby itd do 5.4, czytałem różne opinie trudno coś z tego wywnioskować, ale skoro skrzynia automatyczna...
dekielki sa delikatnie pekniete czy ktos wie czy jak sa pekniete a szlifierz tego nie zauwazy i glowica wroci do mnie to czy moge ja zakladac Ja planowałem kiedyś głowicę w Dafie 400 i też były pęknięcia ale to chyba niema większego wpływu. Autko miało silnik 2.5TD Peugeota z pompą LUCASA i jeździło na rzepaku (z instalacją). Przejechałem nim 70 tyś.km,...
turbinka sie zatarła dzisiaj dostane nastepną i wszystko jeszcze raz sprawdze. Smarowanie w sumie bylo ok.
smarowanie turbiny smarowanie turbiny przewody passat objawy turbiny
peugeot boxer komputer serwis zmywarki zwarcie termostatu lodówka
elektronika studia elektronika studia
Samoczynna aktywacja czujnika PIR BISS0001 - przyczyny i rozwiązania Dolewanie nafty do silnika benzynowego - skutki i zagrożenia