Może ktos podpowie. Mieli problem z rozrządem, bo na kole nie mogli znaleźć zera. Składany z 5 razy i jest dobrze, więc rozrząd odpada. Regulator dawki paliwa otwiera się do połowy stwierdzone j/w. Gaz w podłodze i 2 do 4 tyś. max. Okablowanie odpada, wszystkie sygnały są ok. Silnik po kolizji, głowica robiona. Z jakiegoś powodu ECU blokuje obroty silnika....
A czy z podciśnienia od regulatora nie leje paliwo.
Jeśli to co słyszysz to siłownik regulatora dawki paliwa, to sprawdź po wyjęciu bezpiecznika - 32 i/lub 7, czy nadal będzie się odzywał, siłownik ten dostaje mase bezpośrednio z centralki, a zasilany jest przez przekaźnik który sterowany jest minusem z centralki. A co dzieje się podczas wyjmowania/wkładania przekaźnika 219? oczywiście przy wyłączonym...
mi wyskakuja głupoty jak diagnozuje błąd P 2203 TO PISZE MI zewnetrzny regulator dawki paliwa ... ale to jak sprawdzam silnik ... sugerujesz ze wszystkie błędy sa od Chamulców?
Początek tłoczenia sprawdzony? Regulator dawki paliwa w pompie?
Wygląda na coś z problemem regulatora dawki paliwa n pompie. No i P2565 na problemy z turbo sprężarką, albo jej sterowaniem.
Spróbuj wyczyścić regulator dawki paliwa ten co jest przy pompie wysokiego ciśnienia najprawdopodobniej jest zabrudzony.
regulator dawki paliwa, prawdopodobnie masz do wymiany elektronikę pompy wtryskowej
Kod: P0002 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie sterowania regulatorem dawki paliwa Kod: P0003 - obwód sterujący w obwodzie dawki paliwa, Niski sygnał obwodu Kod: P0380 - Obwód sterujący świec(y) żarowych(ej) A kiedy był wymieniony filtr paliwa, i czy słychać pompę w zbiorniku paliwa ?
Nie zaglądałem dwa dni, a tu temat się rozkręcił. Dzięki za zainteresowanie. KotBury ciekawie to wszystko opisałeś. Posiadam lexie i mógłbym niektóre parametry posprawdzać. Tylko które? Co do czujnika to miesiąc temu wymieniałem termostat razem z czujnikiem. Sprawdziłem wskazania temperatury przez niego i są poprawne. Co do EGR-u, był myty jakieś 15tys...
Przydałby się kod silnika to można coś sprawdzić przy pompie wtryskowej np. zasilanie na regulator dawki paliwa w pompie wtryskowej lub jego oporność. Zrób jakieś logi z pracy silnika.
Sprawdź pęcherzyki powietrza w paliwie. U mnie był u znalazłem wszkodzenie dużo pomogło ślę jeszcze nie wszystko. Też zastanawiałem się nad regulatorem dawki paliwa tam jest jakiś mikrofiltr może być przytkany na razie nie mogłem to odkręcić jeżeli tam są opilki to wiesz że problem znaleziony regeneracja pompy
Proponuje przeprowzdzic diagnostyke silnika. Przypuszczam ze wineę ma regulator dawki paliwa (HDK), zabrudznie lub peknieta sprerzyna prpoonuję udac sie do dobrego warsztatu , pozdro.(kts gorą).
REgulator dawki paliwa w tej pompie WC CP3 jak dostaje napięcie (brzęczy) to obniża wysokie ciśnienie po odłączeniu od niego wtyczki elektrycznej pompa daje maksymalne cisnienie na listwę. Po wyciągnięciu regulatora dawki z otworu powinno wypływać paliwo pod ciśnieniem pompki w zbiorniku. Przy 12 atm zasilania to nawet po odkręceniu przewodu na wtryskiwaczu...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
No i jestem po sprawdzaniu. Pompe uniosłem lekko do góry ale bez podkładek, po prostu ja lekko odkreciłem i sama poszła do góry na 1 mm A pod nią był prześwit. Kat wtrysku 30 stopni przed GMP, wtrysk ładnie rozpyla. Ale dalej bez kopcia nie chciał zapalić. Nawet wykreciłem całkiem regulator dawki paliwa i dalej nic. Wystarczy dać mu w dolot nawet opalarką...
Poza tym silnik wolnossący pracujący z małym obciążeniem ma tendencję do wyklepywania rowka pierwszego pierścienia. Żeś wymyślił. Wyklepywało się, będzie zawsze, a już najszybciej, jak ktoś przyżydzi i założy nowe pierścienie na stary tłok i cylinder, kiedy to nowy pierścień będzie klepał w próg cylindra. no i tak sie przygladam i wydaje mi sie ze...
A może pompa wtryskowa pochodzi z Tarpana i ma inne ustawienia, jeżeli tak jest w tym przypadku samo zwiększenie dawki paliwa nie przyniesie rezultatów gdyż trzeba również wymienić ciężarki w regulatorze obrotów .
Witam, Ostatnio pojawił sie u mnie problem z wysokim spalaniem mojej Gwiazdy (Astry). Podejrzewam, że chyba sam sobie narobiłem tej biedy. Jak to w astrach często bywa, pompa vacum ciska olejem po przewodach podciśnienia. I właśnie jeden z nich prowadzi do pompy paliwa, następnie do regulatora dawki paliwa (tak mi sie wydaje) jest to taki grzybek z...
Witam. Jestem nowy na tym forum, więc jeżeli piszę w złym dziale to przepraszam. Problem dotyczy mojego samochodu jakim jest Seat Leon 1m 1.9 tdi 110km o kodzie silnika ASV. Piszę, ponieważ irytuje mnie jedna przypadłość. Jadąc samochodem zaobserwowałem dziwne zachowanie silnika, mianowicie zaczęło mną szarpać przy prędkości obrotowej 2000. Dzieje się...
Owszem, dodaje, regulator zarówno zmniejsza jak i zwiększa dawkę paliwa.
A sprawdzał ktoś pompkę zasilającą. Jakiego koloru jest dym pod obciążeniem i czy wogóle dymi? Bo być może regulator nie zwiększa dawki paliwa, ale skoro był u az 3 pompiarzy.
Witam. Sprawa wężyków już rozwiązana. Poskładane wszystko i... nadal nie pali. Tak jakby zaskakuje już, ale nie chce zapalić. Wymieniłem przepływomierz na taki, jaki powinien być. Iskra jest na każdej świecy w odpowiedniej kolejności. Wyjąłem listwę wtryskową, żeby zobaczyć, czy w ogóle paliwo dochodzi. Paliwo wtryskiwane jest, ale moim zdaniem zbyt...
Witam. Linka czy zawór odcinający paliwo nie wiele pomoże przy rozbiegnięciu się silnika. W takiej sytuacji jedynym sposobem zatrzymania silnika jest zamknięcie wlotu powietrza. Kolega pomylił pojęcie pomiędzy rozbiegnięciem a utratą regulacji prędkości obrotowej. W agregatach najpewniejszym rozwiązaniem stabilności prędkości obrotowej i utrzymaniem...
Witam wszystkich. Nie pisałem wcześniej, ponieważ nie miałem dostępu do neta. Dla ciekawych finału tej usterki powiem, że winny był faktycznie regulator ciśnienia paliwa. Udało się zlikwidować zamulanie, szarpanie, a rano odpala od strzała. Jak mówił mechanik zaraz po dodaniu gazu regulator podawał drugą dawkę paliwa, nawet gdy auto chodziło na gazie....
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
Witam zwracam się z problemem mam silnik PERKINS TYP HP81468U bo składam silnik który już ktoś wcześniej rozebrał i problem tkwi w regulatorze czy miał by ktoś schemat dekla rozrządu bo tam jest regulator który steruje dawką paliwa i nie wiem ile tam było sprężynek bo ja tylko miałem jedną i jak poskładałem silnik i odpaliłem to obroty mi skaczą a dźwignia...
Pierwsze ciśnienie paliwa . Dwa czy regulator cisnienia nie leje paliwem do wężka podciśnienia. Jaki czas wtrysku na wolnych? Jakie podciśnienie w kolektorze? Temperatury widziane przez ecu ok? PS kto ci podpowidział ze mapa zła. Sama się zmieniła?
No właśnie myślałem aby odłaczyć pompę paliwa i pojedzic i sprawdzic . Dodano po 8 Myślisz że emulator albo regulator dawkę by taka dawkę paliwa ?
No właśnie. Pod obciążeniem regulator obrotów zwiększa dawkę paliwa by utrzymać obroty silnika jakie ustawiłeś pedałem gazu. Z jakiegoś powodu po prostu zaczęło go brakować. Profilaktycznie wymień filtry paliwa, sprawdź jak kolega wcześniej wspomniał bak a szczególnie drożność kranika. W 30-ce lubi się przytkać a konstrukcja ma taką że zaciąga koło...
Witam, mam problem z moim ciągnikiem. Od pewnego czasu przy średnich obrotach silnika zaczyna się nierówna praca. Jest to do tego stopnia widoczne, że cały ciągnik zaczyna się kołysać. Silnik zaczyna dymić. Po otwarciu pokrywy regulatora obrotów pompy wtryskowej okazało się, że regulator porusza listwą dawki paliwa, co daje wspomniany efekt. Oddałem...
Kombinujesz dobrze, ale nie ma ten pomysł praktycznego zastosowania. Węgiel kamienny jest paliwem koksującym. Znaczy to, że paliwo po rozgrzaniu "zlewa" się w jedną całość. Do takiej "kupki" żaru trzeba dostarczyć powietrza. Jeśli tego powietrza jest za mało, to zrobi się tzw. spiek. Trzeba go mechanicznie ruszyć, bo sam się nie spali. Dlatego właśnie...
Nie ma też regulatora jałowych tylko dysza w przepustnicach i zawór powietrza dodatkowego który zamyka się przy chyba 50 stopniach woęc dawka gazu musi być dość precyzyjnie podawana żeby na wolnych normalnie chodził. Sekwencja to chyba przesada tam, miałem takiego i śmigał skutecznie na mikserze. Strzelił tylko raz jak go wręcz utopiłem w wielkiej kałuży...
Tego to ja nie wiem. Chodziło mi tylko o to, że jeśli paliwo miłoby pokazać się w przewodzie podciśnienia, to trafiłoby w końcu do kolektora ssącego razem z lpg, a w przypadku pracy tylko na benzynie, to jej dawka byłaby niekontrolowana ponieważ trafiałaby do cylindrów i wtryskiwaczami i razem z powietrzem. Na benzynie to chyba nie takie ważne, bo pewnie...
Należy jeszcze ustawić kąt wtrysku i dawkę, chyba że jest uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, ale to na kompie wyjdzie.
No widzisz a ty się tak martwiłeś. Co do stukania silnika trudno po filmie powiedzieć ale jeśli wcześniej lały wtryskiwacze to silnik palił bardziej miękko. Bo nie zapalała się cała dawka paliwa z powodu kiepskiego rozpylenia. Teraz rozpylają prawidłowo i paliwo zapala się jak trzeba. Częsta różnica w pracy silnika na dobrych a na lejących wtryskach....
Odnośnie wycieków paliwa sprawdziłem przewody paliwowe i regulator ciśnienia wszystko jest szczelne. Przepustnica jak i cała obudowa jest czyściutka żadnych zanieczyszczeń ( jak nowa ) jednak zainteresował mnie sam wtrysk, pierwsze na co zwróciłem uwagę to sposób w jaki rozpyla co prawda nigdy nie miałem przyjemności zobaczyć jak powinien rozpylać jedno...
Zagadnienie b. ciekawe - masz już silnik wybrany? piszesz o listwie to domyślam się że pompa sekcyjna? tylko że tu jest kolejny (dla mnie) problem bo listwa zębata nie jest bezpośrednio połączona z dźwignią pompy (z tą dzwigią którą sterujesz np linką) masz tam jeszcze mechaniczne regulatory któe również sterują dawką paliwa - jak to myslisz "obejść"?
Dawka paliwa zależy od ciśnienia paliwa na listwie wystarczy że pompa już słabo podaje albo regulator padł i będą problemy z pracą.
Jak kontrolka świecy nie mrugnie po włączeniu zapłonu to Przekaźnik 109 Lampka od swiec zapala sie normalnie Dodano po 8 Dodam jeszcze ze po sprawdzeniu VAGiem - wyskakuja błędy: 00765 - czujnik ruchu tłoka G149, oraz 01268 regulator ilościowy, nastawnik dawki paliwa i od niedawna po skasowaniu błędów, probie zdiagnozowania kolejnych błędów wyskoczyły...
Wielkie dzieki za rady myjka chodzi piec odpalił bez problemu tylko troche uszczelniłem przewody doprowadzające paliwo odpowietrzyłem i ruszyła od pierwszego "kopa" :D regulator temperatury działa wszystko ok tylko wydaje mi sie ze troszke duzo pali Mam pytanko czy mozna jakos ustawic dozowanie paliwa bo mam wrazenie jak biore reka nad komin ze duzo...
Moze masz niedogrzaną sonde na wolnych.Na gazie sa troche cieplejsze spaliny.Moze byc tez problem z dozowaniem paliwa na wolnych i sonda nie ma nic do powiedzenia w tej sprawie.Zbyt niskie cisnienie paliwa nie pozwala na zwiekszenie dawki,sprawdz regulator cisnienia paliwa.Jak zdejmiesz rurke podcisnienia z regulatora na wolnych to powiniem dostac full...
to co powiedział sprzedawca to ciekawe pierwszy raz przy alternatorze spotkałbym sie z funkcją adaptacji przecież to nie przepustnica dawka paliwa czy kąt wtrysku to zwykły regulator napięcia i nawet nowy może być uszkodzony
Dzień dobry wszystkim. Tak jak w temacie mam problem z ciśnieniem paliwa które skacze miedzy 170 a 300 bar gdzie zadane jest 250. Do tej pory zostało wymienione: - komplet wtrysków (nowe nie regenerowane ) -pompa wysokiego ciśnienia (używana z dobrego samochodu) -regulator cisnienia na listwie -czujnik dawki na pompie wysokiego ciśnienia -pompa paliwa...
A co potrzebne jest do wzbogacenia dawki? Próżnia? Masz silnik do którego fabryka dołożyła turbo, potrzeba było więcej paliwa, więc na pompie zamontowano regulator ciśnieniowy, który zwiększa dawkę pod wpływem wzrostu ciśnienia w dolocie.
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
oczywiscie że jest to potrzebne , każdy sterownik dysponuje mapą " lag time " , inaczej dawka paliwa była by niestała w zależnosci od napiecia akku , a najabardziej podczas rozruchu gdzie napiecie spada do 9-10v i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu...
A na czym polega to "zatarcie" wtrysku? Tzn. co się dzieje, że samochód ciężko pali. Ponoć często też wtryskiwacz rozruchowy się psuje, leje za dużą dawkę paliwa. Czujnik temperatury, regulator ciśnienia paliwa. To tak co wyczytałem w internecie.
Regulator ciśnienia wymieniony, jeśli się zawieszają to też będzie zbyt duża dawka paliwa?
Zaślepiony jest tym korkiem koniec listwy zębatej regulacji dawki paliwa. Skoro silnik się rozbiegał to albo zacina się owa listwa albo uszkodzony jest regulator obrotów. Tak czy siak pompa na stół do pompiarza. Przy okazji wymieni uszkodzony korek.
Pompa wtryskowa to nie gaźnik od malucha. Jak nie ma się narzędzi i wiedzy, to rączek się nie wkłada. Trza ją podłączyć pod maszynę i sprawdzić dawki paliwa na bieg jałowy jak i wysokie obroty. Regulator też trzeba przejrzeć.
Ciśnienie nie powinno tak skakać, adaptacja regulatora ciśnienia jeśli jest możliwość lub uszkodzone wtryskiwacze, dzwięk typowy dla zbyt dużej dawki paliwa lub wypadanie zapłonu (tu nie trafiony wtrysk, może wtryskiwacz się nie domyka a powinnien).
Na maluchowskich silnikach robią ciągniki to i od tico da radę. Chodź, żeby 2 skiby ciągnął w orce bez szwanku to przydało by się kilka koni zapasu. Silniki benzynowe mają nieco inną charakterystykę niż ropniaki. A te ciągnikowe mają jeszcze specjalne regulatory obrotów które automatycznie zwiększa dawkę paliwa przy zwiększających się obciążeniach....
Witam serdecznie. Temat już dosyć stary. Ale chętnie odpowiem, sam musiałem się uporać z problemem, co wymagało dużo nerwów i czasu. Jeżeli jesteś z zachodniopomorskiego, daj znać, pokieruję Cię do bardzo dobrego warsztatu, gdzie nie zedrą z Ciebie kasy, a problemu się pozbędą. U mnie okazał się jeden uszkodzony wtrysk, raz lał paliwo, raz się przycinał,...
Nie ma czegoś takiego, że nadwyżka pozostanie u ciebie. Cala wytworzona energia elektryczna musi być zużyta. Dla porównania przyjmijmy samochód. Generator produkuje energie (a raczej przetwarza ja z energii mechanicznej) która jest zużywana na zasilanie układów pokładowych, świateł ORAZ na reakcje chemiczne w baterii powodującej jej ładowanie. W przypadku...
Dużo masz paliwa w zbiorniku? Jak mało to dolej denaturatu jeśli twierdzisz że masz wodę.Alkohol zwiąże wodę i spali ale jak pisze jeśli masz mało paliw w zbiorniku.Wtedy dotankuj na dobrej stacji. Układ zapłonowy masz sprawny skoro na gazie pracuje dobrze.. Benzynowy układ zasilania jest mniej wybredny od gazowego pod kątem układu zapłonowego. Tu masz...
Generalnie kotły z podajnikiem (tzw. retorta) mają wadę. Żar z paleniska może się cofać do kolana podajnika a nawet do zasobnika opału. Ważne jest, aby żar na ruszcie utrzymywał się wysoko nad kolanem podajnika. Ideą konstruktora jest, aby węgiel spalał się na pierścieniu z blachy. Wtedy opał wypychany z podajnika wysypuje się i spala. Sama idea jest...
Możliwe że uszkodzony, sprawdź ciśnienie na listwie, powinno wynosić ok 3bar. Masz zaworek w listwie podobny do wentyla w kole ? Zdjęty wężyk to też lewe powietrze do silnika, masz czysty filtr powietrza ? Gazu nie masz ? Gazownicy często zmniejszają dolot powietrza przed filtrem powietrza do silnika przy kłopotach z regulacją instalacji 1 i 2 gen gazu....
Wygląda na uszkodzenie wtryskiwaczy, dzwięk i dym oznaczają zwiększoną dawkę paliwa. Na początek sprawdź wtryskiwacze oraz wymontuj i wyczyść regulator ciśnienia paliwa.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Ale czego nie ma? Iskry czy wtrysku jedno i drugie możesz zobaczyć. Zciśnij rurkę powrotu paliwa regulator daje ciała.
W jaki sposób silnik zwiększa obroty skoro jest jedna i ta sama dawka paliwa. Myśle o starym prostym silniku z mechanicznym regulatorem obrotów np.w ursus c 360
No właśnie tez mi się wydawało że silnik pracuje nominalnie i napedza prądnice z prędkościa adekwatną do ilości biegunów i tyle I za to odpowiada regulator obrotów. ale w sepcyfikacji jest ilość pobieranego paliwa w zależności od obciażenia , a obciążeniem jak mniemam są podłączone odbiorniki elektryczne. I dokładnie tak jest. Podłączone pod generator...
(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
w wiekszości samochodów napięcie wysyłane przez sondę jest w zakresie do 1 V, i jest impulsowe (zależy od obrotów i rozgrzania sondy, chyba że jest z grzałką). Można zmierzyć oscyloskopem lub voltomierzem. Opisy sprawdzania są na forum. Tyle że to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za dawkę paliwa, do tego jeszcze : czujnik położenia przepustnicy,...
Witam. Czym w silniku s60 reguluje się dawkę paliwa? Druga sprawa co może być przyczyną braku wolnych obrotów? Silnik zaraz po odpaleniu wskakuje na maksymalne obroty i do tego dużo pali. Regulator rozbierany czyszczony i zalany nowym olejem i dalej to samo
Zagrzałeś Rycho T , bo to dla niego oczywista sprawa, ale on "zjadł zęby" na takich pierdołach, więc się chłopu nie dziw. To, że silnik faluje jest przyczyną tego, że gaźnik "nie trzyma" zadanej dawki paliwa, przez co dodaje i odejmuje "gazu" aby utrzymać obroty zadawane przez regulator. Tak, czy siak winny jest temu gaźnik. Być może łapie np "lewe...
Bo i dobrze Cię uczyli - odcina faktycznie, tylko moim zdaniem głupotą jest żeby przy jeździe na LPG bez potrzeby chodził obieg benzyny. Ponieważ: odpalając tylko na LPG w pierwszej fazie jest puszczana dawka paliwa, stojąca pompa statystycznie wcześniej się zepsuje niż pracująca, suche przewody paliwowe parcieją i pękają to samo podciśnieniowy regulator...
Mnie ciśnienia paliwa nie jest potrzebne do obliczania czegokolwiek. Wiem, że jest ono stabilizowane na regulatorze, a dawka regulowana jest czasem otwarcia wtrysku. Wszystko fajnie do puki pompka paliwa jest w stanie wytworzyć właściwe ciśnienie. Dlatego pytam o jakiś przetwornik aby opomiarować to ciśnienie i dodać ten punkt do autodiagnostyki takiego...
Dawka paliwa rośnie tylko w momencie gdy chcemy zwiększyć obroty silnika lub gdy regulator próbuje utrzymać zadane pedałem gazu obroty w momencie wzrostu obciążenia silnika. Jest raczej niemożliwe żeby silnik zwiększał obroty bez większej dawki paliwa. Nie ma paliwa potrzebnego do zwiększenia obrotów to i obrotów nie będzie większych. W pompach coś...
A dla tego że jeżeli hydrofor się załącza to w najlepszym wypadku pobiera prąd znamionowy , lecz kiedy wirnik silnika stoi to jest tak jakby podłączyło się transformator na zwarciu. Powoduje to nagły wzrost oporów na wale prądnicy , silnik nie ma wystarczającej energii kinetycznej , regulator mechaniczny nie zdąży zwiększyć na tyle dawki paliwa żeby...
Witam. Tak też myślałem że w tej kasie nic z tego nie będzie :( a za 2000 zł same elementy skompletuje ?? Hmm pierwsze słyszę aby ke-jetronic był jednym z najlepszych układów. Każdy mechanik na widok tego wtrysku blednie a gazownicy to szkoda gadać, wiem wiem gazowanie tego to mała pomyłka :) Ja mam problem taki ze zaczyna mi cieknąć benzyna z rozdzielacza...
O czym wy piszecie? Jakie ssanie? Jakie przepustnice? Masz racje i i mylisz się - bo pisząc ssanie to każdy laik rozumie bo wiadomo co oznacza. Zwykły skrót myślowy a że technicznie nazywa się inaczej to można się czepiać na specjalistycznych forach ale nie publicznych... W tym silniku za zwiększenie dawki paliwa odpowiada termiczny regulator i musi...
Witam ponownie. już wiadomo z kąt sonda lambda ma takie wskazania to nie ustawienia gazu ani wina sondy, to padł regulator ciśnienia paliwa. przez przewód podciśnienia dostaje się benzyna małymi dawkami do kolektora ssącego i co się dostanie to wskazania skaczą. ta informacja dla osób które miały by podobny problem.Pozdrawiam
Witam! Jak w temacie Ford Fokus II 1.8tdci nie chce odpalić. Klient jechał i samochód zgasł.Na szafie wyświetla ''usterka układu silnika'' Podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie na listwie w granicach 6Mpa (zapalić nie może), a le gdy dostanie aplikacje z Plaka auto odpala ciśnienie wtedy w granicach od 18Mpa-30Mpa, na obrotach w granicy 2tyś ciśnienie...
Polecam zajrzeć do załączników które podałem. Regulator ma na tyle zadanie, że nawet potrafi zakmnąć całkowicie przepływ paliwa przez wtryskiwacze. Niestety nie wiem jak bardzo jest w stanie podnieść dawkę paliwa. Napewno dość znacznie. Ale nie o to tu chodzi. Tu chodzi o odpowiednią korekcję prądu w regulatorze względem ciśnienia doładowania.
W 1Z masz czujnik otwarcia wtryskiwacza i czujnik regulatora paliwa (ten drugi jest zintegrowany z nastawnikiem dawki). A w nastawniku nie jest przypadkiem czujnik temperatury paliwa? O żadnym innym czujnik w nastawniku nie słyszałem. Co do mechanicznego przestawiania nastawnika to owszem dawka widziana przez VCDS się zmienia... ale w przeciwną stronę...
Peugeot 307 2.0 HDi 2001 r RHY.Mam pytanie o wiązkę czujnika temperatury paliwa, a mianowicie problem jest taki, że samochód zaczął sam gasnąć podczas jazdy. Zapalał się check engine i gasł po 15 sekundach, a następnie odpalał. Na dodatek, podczas gaszenia po wyłączeniu stacyjki potrafi, aczkolwiek nie zawsze, chodzić mieszczę przez około sekundę do...
Coś mi się wydaję że ciągniki są wyposażone w samo regulator obrotów i utrzymują zadane obroty. Regulatory obrotów w pompach sekcyjnych służą do regulacji dawki paliwa przy danych obrotach (tzn. zapobiegają "rozbieganiu" się silnika), nie jest to na tej zasadzie że pompa sobie sama "dodaje gazu" gdy spadną obroty. Gdyby się tak zastanowić to rozwiązanie...
W mono motronicu był regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniem w kolektorze, więc jakaś tam namiastka korekty dawki po obciążeniu była (no i była sonda). Auta na tym wtrysku dużo paliły i były strasznie mułowate. Digifant miał przepływomierz klapowy.
Starsze dieslemają regulator który zapobiega się właśnie rozbieganiu. Miałem ostatnio przygodę. Kręcę autko nie odpala, kręcę dalej odpaliło, obroty na max i po ok 5 sekundach gaśnie. Dodam że pompa wtryskowa nie reagowała na manualne sterowanie gaszeniem. Rozkręciłem wziernik regulatora a tam "sobie elementy regulatora dziwnie gonią". Druga pompa tego...
Też myślałem z początku ze alternator ale przypomniało mi się ze kiedyś miałem uszkodzony regulator napięcia i przez 3 dni jeżdziłem bez ładowania a to zwiekszenie dawki paliwa po 2500 obrotów działało.
Witam wszystkich forumowiczów Sprawa dotyczy Hyundaia H100 z silnikiem 2.5 D wolnossącym D4BA. Jakiś czas temu pojawił się wyciek paliwa z górnej części pompy paliwa (w miejscu osi obrotu regulatora gazu). Aby dostać się do uszczelnienia osi obrotu (to ta oś obrotu, do której przymocowana jest linka gazu) musiałem zdjąć pokrywę pompy. Tutaj zdjęcie,...
Do sprawdzenia masz: Pompa paliwa Filter paliwa Filter powietrza Regulator ciśnienia paliwa MAP sensor Katalizator
Możesz wyjaśnić co mają magnetyzery do stabilności obrotów silnika? No cyba, że zakłucają pracę wtryskiwaczy albo regulatora dawki powietrza biegu jałowego... innego wpływu mieć nie mogą na obroty silnika z wtryskiem paliwa.
Przeceniacie ten termiczny regulator obrotów. On nie zmienia kąta początku wtrysku tylko zwiększa nieco dawkę paliwa, niemniej jak miałem Xsarę z tym silnikiem na pompie Lucasa to przez 3 lata jeździłem z niesprawnym tym regulatorkiem i samochód palił na dotyk nawet w mrozy. W końcu zmieniłem to na nowe "z nudów" i miałem zwiększone obroty na zimnym...
Jeśli masz duże spalanie to może być przepływomierz. Poszukaj najpierw nieszczelności pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Jeżeli możesz to zobacz jaki jest przepływ powietrzna wg przepływomierza. Ja w M54B30 mam około 3,5g/s na ciepłym silniku . Ty powinieneś mieć w okolicy 2g/s. Można to sprawdzić modułem ELM 317 BT i programem TORQUE...
Do Ditecha (pierwszej generacji) firma Malossi przygotowała specjalny zestaw zawierający dedykowany moduł ECU, o bardziej bogatszej mapie paliwa, pozbawiony systemu diagnostyki i paru funkcji które były upierdliwe w oryginalnym rozwiązaniu, dzięki czemu wtryskowiec na ECU Malossi chodził lepiej. Wymiana samego cylindra (swoją drogą nie 70 a tylko 65...
może przyciął się regulator i za mało wtryskuje paliwa? regulator to ta dźwignia co nadusza taki grzybek w pompie wtryskowej, jak się ten grzybek wciska to zmniejsza się dawkę a jak pociąga do siebie to zwiększa, poruszaj tym to ma dosyć lekko chodzić i powinna na tym grzybku być taka gumka karbowana, spróbuj też czy na plaku odpali. mój s18 bez problemu...
Regeneracja której pompy? Wtryskowej, zasilającej, ręcznej? O pierwszej możesz zapomnieć. To co się wylało to właśnie ten olej o wymianę którego pytałem. Jak pompujesz ręczną pompką to paliwo wraca do baku powrotem? Jak kręcisz silnikiem to paliwo także wraca do baku powrotem? Podczas kręcenia rozrusznikiem próbowałeś pompować ręczna pompką? Poruszaj...
"silniczek krokowy" nie ma większego wpływu na pracę silnika na wysokich obrotach, to regulator dawki powietrza biegu jałowego.
gdy odłącze czujnik temperatury problem znika. (...) Ten czujnik mnie trochę zastanawia. Przy odłączonym czujniku mapa wtrysku się zmienia. To stwierdzenie jest logiczne nawet dla laika jak również dla autora postu, skoro go napisał. Lecz nie sugeruje ona ani przyczyny ,ani rozwiązania problemu. Nie rozumie tego postu. Przyczyn może być wiele według...
Taką pompę mial pierwszy Ford Transit tzw prosiak. Pompa bardzo prosta w budowie, nie ma listwy zębatej tylko listwę z otworami. Zwiększyć dawkę można śrubą przy regulatorze odśrodkowym ale to już musisz sam dojść. Najpierw wyczyść sitko w odstojniku i pompce paliwowej membranowej, zmień też membranę bo nie ma tam zabezpieczenia żeby paliwo z niej nie...
Sory nie zwróciłem uwagi że wałkujecie KE Jetronica. A na marginesie co stoi na przeszkodze żeby i w tym systemie pompę wyłączyć , przecież jak przełączysz na gaz to już na nim jedziesz dopuki silnika nie zgasisz. W układzie pozostaje i tak bęzyna więc regulator dawki się nie zatrze. Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy to ok3 atm. więc paliwo przeznie nie...
Sprawdź czy regulator ciśnienia na listwie wtryskowej nie przepuszcza ci paliwa w dolot. Miałem tak w lagunie. Sterownik nie radził sobie z wyregulowaniem dawki i odcinał wtrysk na sekundę.
Pompa od jakiegoś Nisana, ale nie to najważniejsze tylko dawka paliwa. W C360 jest jak dobrze pamiętam 50cm sześciennych, więc pompa taka lub większa.( Ja osobiście zastosowałem z mechanicznym regulatorem obrotów, co nastręczyło problemy z dostosowaniem obrotów do dawki - inne sprężyny w regulatorze). Myśle że łatwiej byłoby wyregulować z elektronicznym...
widze tu prawdziwych znawców . wiec mam pytanie jak wyliczyc dawkie Dodano po 2 1. Pomiar oczekiwanego obciążenia na podstawie położenia pedału gazu pozwala na określenie zapotrzebowania na ładunek (powietrze i paliwo). System usiłuje wymusić masę powietrza odpowiednią do położenia gazu. 2. Pomiar masy docierającego powietrza, jakie udało się wymusić...
Mam zagadkę z VW Crafterem 2.5TDI BJL 136KM 2006 Auto zachowuje się w następujący sposób; Przy pełnym obciążeniu (czyli pedał gazu na 100% lub blisko 100) no i jak jedzie na pusto to minimum 3 bieg. Rozpędza się normalnie, gdy dojdzie do 3500-4000 obr/min mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalnia tak jak by dawka paliwa została natychmiast zredukowana...
Jak wciśniesz gaz to podciśnienie pod przepustnicą maleje Nie do końca - działanie regulatora podciśnieniowego to takie "bujnięcie", ma za zadanie chwilowe przyspieszenie zapłonu w momencie wtryśnięcia dodatkowej dawki paliwa przez pompkę przyspieszenia. Czyli jak wyżej - nijak się nie ma do prędkości obrotowej.
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
dawka paliwo dawka paliwo regulacja duży dawka paliwo
mixer pioneer rezystor objętościowy renault scenic zawieszenie
sprawdzić termostat lodówce ekspres instrukcja serwisowa
Automat bramy Nice Spin nie otwiera się - diagnostyka i rozwiązania Seat Cordoba: Żółta kontrolka ESP świeci po wyjęciu kluczyków