(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Robiłeś chipowanie a więc teraz jest wyższa dawka paliwa a co za tym idzie sterownik silnika pozwala turbinie pompować więcej żeby to paliwo mogło w całości się spalić.Jeśli wyższe ciśnienie doładowania to każda nieszczelność na łączeniu rur powoduje ze olej którym pluje turbina wydostaje się na zewnątrz.Te szybkozłączki które są w VW zawsze ciekną...
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
W tych golfach na ciepłym silniku pompowtryski podadzą paliwo na ciepłym tylko jak rozrusznik napędzi wał korbowy powyżej 400 RPM . Jak rozrusznik tego nie osiąga sterownik nie aktywuje pompek. Rozwiązania są dwa. Jedno przegląd rozrusznik, wiązka główna ,akumulator tak by rozrusznik kręcił szybciej przekraczał te 400 RPM i odpalał. Dwa zmiana mapy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Panowie a gdzie znajduje się korek do podłączenia manometru ? Nr 2 na obrazku https://obrazki.elektroda.pl/3892573800_... Narastanie poziomu oleju ponad max jest związane z jazdą na krótkich trasach. Sterownik silnika inicjuje wypalanie filtra DPF które zostaje przerwane. I tak kilka razy. Dawka paliwa jest zwiększana w celu osiągnięcia...
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Niebieski dym, to zbyt duża dawka paliwa. Na zbyt dużą dawkę paliwa oprócz oczywistych zagadnień jak korekcję, ciśnienie paliwa, czas wtrysku i fazy wtrysku mają wpływ też inne parametry tj. Temp płynu, temp powietrza zewnętrznego, temp w dolocie, egr itp. A przy pierwszym odpaleniu także stan rozrusznika, akumulatora, świec żarowych. Pisząc, że dane...
Silnik NG jest na KE-jetronic, ma sondę lambda i elektroniczny sterownik dawki paliwa. Inna sprawa, że łatwiej taki silnik diagnozuje się multimetrem niz komputerem
Gratuluję dzieła. Jak możesz kolego opisz fazy sterowania tego webasta. Tj. 1. (0s) włączenie świecy 2.(20s) przedmuch, 3.(45s) podanie paliwa itd. Interesuje mnie to gdyż posiadam piec bez sterownika i z chęcią bym się nim pobawił. Aha jak sterowane jest paliwo. Rozumiem że pompka jest membranowa, ale jak dozuje się paliwo (jeden impuls - 1 dawka paliwa?)
oczywiscie że jest to potrzebne , każdy sterownik dysponuje mapą " lag time " , inaczej dawka paliwa była by niestała w zależnosci od napiecia akku , a najabardziej podczas rozruchu gdzie napiecie spada do 9-10v i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu...
Ważny jest jeszcze moment wstrzykiwania paliwa i czas trwania wtrysku. Żeby było ciekawiej to w przypadku niektórych silników by uzyskać moment 400Nm przy 1000Rpm potrzeba 75mg paliwa a naprzyklad przy 2500Rpm wystarczy go 70mg. Ale najprościej: wciskasz pedał gazu, otwierasz przepustnice, przez przepływomierz albo czujnik ciśnienia w kolektorze przepływa...
Generalnie kotły z podajnikiem (tzw. retorta) mają wadę. Żar z paleniska może się cofać do kolana podajnika a nawet do zasobnika opału. Ważne jest, aby żar na ruszcie utrzymywał się wysoko nad kolanem podajnika. Ideą konstruktora jest, aby węgiel spalał się na pierścieniu z blachy. Wtedy opał wypychany z podajnika wysypuje się i spala. Sama idea jest...
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Wczoraj spędziłem 6 godzin aby przerobić soft passata amerykańska wersja w automacie na manual , bez zmiany oprogramowania i po przestawieniu bardzo wielu przełączników dotyczących typu skrzyni i komunikacji pomiędzy modułami udało się i to bez DAMOSÓW. czy nie bylo prosciej zmienic kodowanie sterownika przez Vag com? Heh jak by to było takie proste...
Gniazda ładne, widziałem o wiele gorsze paliwo na pewno nie ucieka. Układ paliwowy cały sprawdzony. Pompka elektryczna ok 0.3 bara na wolnych, tandem 2,5bar na wolnych 4bar przy 1400. Dodam, że po odpaleniu nie ma żadnej reakcji na gaz, aż do ustabilizowania się obrotów. Sterownik od razu widzi obroty. Jutro jeszcze podmienię czujnik położenia wału....
Pewnie chodzi o to że w starszych autkach sprawdzało się czy podawane jest paliwo do gaźnika czy to przez pompkę elektryczną, czy iskrę na świecy; ciśnienie sprężania i prąd akumulatora; W pojazdach w których skład mieszanki jest kontrolowany przez sterownik, gdzie powiązane jest to ściśle z normami emisji spalin, prawidłowe postawienie diagnozy wymaga...
Chciałbym zrobić układ, który będzie mierzył czas między impulsami, a na bazie tego będzie rozdzielał sygnał idący do listwy wtryskowej na 4 wtryskiwacze. Da się zrobić ale uwierz mi, wolał byś to zrobić na mikrokontrolerze, poza tym musiał byś modyfikować czasy impulsów sterujących wtryskami, paliwo które podaje wtryskiwacz przy zamkniętym zaworze...
Odpowiedź dla (at)BC109 . Widzę, że polemika z Tobą to jak kopać się z koniem. Podajnik podaje paliwo przez 4s (w moim kociołku) i dawka paliwa (groszku) to ok. 9g (9 gram !!!). Co chcesz odbierać przy tak małej ilości paliwa (jeszcze raz 9 gram !) ??? Skoro nie masz bladego pojęcia o spalaniu węgla w kotłach z podajnikami, to po ca zabierasz głos ?...
Na początku napiszę iż przewertowałem wszech wiedzące google i znalazłem podobne tematy ale żaden z nich nie rozwiązał mojego problemu. Przed stwierdzeniem iż problemem jest pompa chciałbym wykluczyć wszystko inne. Mianowicie jechałem dana vectrą na 4 biegu i w trakcie jazdy zgasła. Po zatrzymaniu nie chciała już odpalić. Pierwsza myśl - zamarzły przewody...
Kreci tak jakby załapywał ale nie może zapalić. Kolega przyjechał wieczorem zgasił i już rano nie odpalił. Raz zapalił na 5 sekund ale jakby na 2 gary pracował. Sterownik nie pokazuje żadnych błędów. Filtr paliwa wymieniany. Paliwo do pompy dochodzi. Czujnik ciśnienia na listwie sprawdzany, wtryski sprawdzane i sa dobre. Jeszcze zawór ciśnienia na listwie...
Z prostej przyczyny w golfach jest sterownik który po utracie zasilania traci ustawienia dawki paliwa (sterownik posiada adaptacje dawki paliwa). Jeśli instalacja gazowa jest źle wyregulowana to po jeździe na lpg sterownik zapisze zmodyfikowaną dawkę .Gdy silnik ostygnie nowe ustawienia mogą spowodować zła dawkę rozruchową. Niektórzy instalatorzy lpg...
Gaśnie i tyle z jazdy. Jak go się odpala znowu to nie załapie tak jakby nie miał paliwa, a paliwo jest. Odpinam wtedy czujnik temperatury i odpali tylko że jak pisałem wyżej dawka paliwa jest nieprawidłowa, dymi i nie ma mocy. Jak wystygnie jest normalnie Dodano po 9 Dodam że podpinałem pod kompa i nie pokazuje żadnych błędów
Po wstępnym rozeznaniu i pomiarach wychodzi że dawka paliwa na zimnym silniku na biegu jałowym to 5ms, czuć paliwo wydobywające się z wydechu. Słychać że gdzieś silnik pobiera lewe powietrze bo jak trysnąłem samostart to obroty idą w górę. Prawdopodobnie sterownik widząc zbyt niskie podciśnienie zwiększa czas wtrysku by je wyrównać. Co do czujnika temperatury...
Witam auto regularnie serwisowane, usterka: jeden dzień ciężko odpalało, w końcu nie odpaliło. akumulator żyleta, rozrusznik również, prędkość silnika przy rozruchu 260-305obr/min ciśnienie paliwa po zapłonie 2bary, przy rozruchu rośnie do 300bar odpięty zawór wydatku ciśnienie rośnie do 1400bar przepływomierz mase powietrza widzi dawka wtrysku w parametrach...
Witam - sterowanie nawiewu w sposób sekwencyjny jest dość niebezpieczny gdyż przy przygaszonym piecu np miałowym bez podajnika zbyt duża dawka powietrza może spowodować wybuch. Jak pamiętam w moim starym piecu ze sterowaniem termostatem było to częste . Aktualnie w nowym piecu korzystam z eCoal i jak zauważyłem przy uruchamianiu dmuchawy po dłuższej...
Witam. Golf IV alh 90KM z przebiegiem 200tys. Macie już wszystkie dane panowie.Ciekawy jestem co powiecie bo problem poważny dość jest. Mianowicie gdy stoi przez całą noc to rano tragedia jest z odpaleniem. Trzeba kręcić aż pojawi się paliwo w wężyku za filtrem paliwa przed pompa nie wspomnę ze założyłem zaworek zwrotny który nic nie daje bo po nocy...
Elektrozawór otwiera się tylko, gdy otrzyma sygnał z włącznika pełnego otwarcia przepustnicy? Nie tym steruje sterownik dawki paliwa, na podstawie danych, wiem że silnik musi być trochę rozgrzany
W tym pudełku jest rezystor, oszukuje sterownik w ten sposób że zaniża pozycję nastawnika dawki, sterownik "podlewa" więcej paliwa co skutkuje czarną chmurą za przyspieszającym samochodem
Po dźwięku przy odpalaniu wygląda na zapowietrzony, wymień filtr paliwa. Do sprawdzenia sterownik dawki paliwa oraz na co wskazują wcześniejsze odcięcia trzeba sprawdzić wiązkę idącą do sterownika pompy paliwa czy gdzieś nie jest przetarta.
Na wtrysk przychodzi zasilanie z przekaźnika i sygnał z komputera. Sprawdź na przewodzie sygnałowym, czy jest masa, na włączonym zapłonie, kontrolką. Ma nie być, jak jest, to odłącz komputer, jak zniknie, szukaj w komputerze, jak zostanie, szukaj we wiązce. Jak jest LPG, po drodze sprawdź sterownik LPG.
Bez schematu ani rusz. A nie ma tam połączenia między sterownikiem a skrzynią pt "żądanie obniżenia momentu" ? Sterownik silnika opóźnia zapłon / zmniejsza dawkę paliwa w chwili przełączania biegu celem zminimalizowania szarpnięć.
Źle intepretujesz ten parametr. Na kartce masz korektę dawki paliwa. Czyli tyle potrzebuje sterownik silnika zwiększyć dawkę lub zmniejszyć aby silnik pracował równo. ECU mierzy jak bardzo wzrosła prędkość obrotowa wału (jak gwałtownie przyspieszył) po podaniu paliwa/odpalaniu konkretnego cylindra. I niekoniecznie musi to być wtrysk (choć najczęściej)....
Powinieneś tak jak pisze szyniu zająć się sterownikiem VECU( komputerze pokładowym ) wenątrz kabiny tam jest to podłączone a pozniej idzie do sterownika dawki paliwa (ECU)
Ja bym na początek wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. W Oplu to tani element bo kilkanaście PLN a przez jego niepoprawne wskazanie temperatury sterownik może dawać zbyt dużą dawkę paliwa co powoduje zarzucanie świec.
Wygląda jakby czujnik temperatury dokonał żywota. Na jego podstawie sterownik dobiera dawkę paliwa. -40 st to czujnik zwarty. Mniej nie pokaże. Wtryski leją paliwem jak oszalałe. Powoduje większe spalanie, wypadanie zapłonów, szarpanie. Logiczne wydaje się sprawdzenie czujnika i przewodów.
Sondę można sprawdzić miernikiem, mierząc jej oporność w tym przypadku między pinami 3 i 4 w kostce która idzie do sondy. Przy dokonywaniu pomiaru kostka musi być rozpięta od instalacji silnika. Wynik pomiaru powinien mieścić się między 2,5-10 Ω. Pierwsza sonda to ta przed katalizatorem. Błąd który podajesz dotyczy uszkodzenia grzałki bez której...
Ja obstawiam regulator w pompie. [quote="jacaku"]sterownik dawki paliwa na tej pompie[/quote Takiego czegoś nie ma w tym aucie.
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia paliwa. Znajduje się on po lewej stronie silnika nad sterownikiem w zasobniku paliwa na samym środku pomiędzy 4 cewkami od kąta i dawki.
Oczywiście że sprawdzić ciśnienie benzyny. Widać że sterownik silnika zuboża dawkę paliwa po przełączeniu na benzynę. Masz podawane zbyt dużo benzyny lub nasz rozjechane mapy w sterowniku silnika przez jazdę na źle ustawionym LPG.
Prawdopodobnie przegrzewa się końcówka mocy w sterowniku sterująca dawką paliwa lub uszkodzony czujnik obrotów pod sterownikiem. Ważna jeszcze data na sterowniku. Te z datą 2004 i nowsze często psują się nie odwracalnie.
W tym silniku raczej sterownik dawką paliwa utrzymuje obroty na biegu jałowym. Ja powiem szczerze dołożyłem ręce wymieniłem map sensor przepustnice i przepływomierz i dalej dzieją się cyrki ale zauważyłem że jak się sciagnie ten gruby gumowy przewód i zatyka się to ręka to przepustnica się otwiera i wszystko wraca do normy. Ja w tym momencie obstawiam...
Zrób kolego jeszcze log dynamiczny grupy 8,10,11 ale od 1000 obrotów do 4000 na 3 biegu , zobaczymy w 8 czy coś dawki paliwa nie tnie... To nie jest tak. Jeśli są podejrzenia tnięcia dawki paliwa to nie podgląda się dawki w grupie 008 bo to jest wartość dawki wyliczonej tylko podgląda się wartość dawki rzeczywistej w grupie 001 jaką faktycznie mierzy...
Jak dobrze rozumiem to nie są wartości z sondy tylko korekcja która oznacza bogatą mieszankę. Jak sam wspomniałeś masz dziurę w dolocie, sterownik daje poprawną dawkę paliwa, przepływomierz pokazuje że jest ok a do komory silnika to powietrze nie dociera co powoduje że w komorze spalania masz bogatą mieszankę. Psikaj plakiem na wolnych obrotach lub...
Wypalenie DPF polega na tym że w chwili gdy zaczyna się proces, sterownik silnika zwiększa dawkę paliwa wtryskiwanego do silnika. Gdy przerwiemy proces to paliwo jest nie spalone, czyli trafia do oleju, lub po ponownym odpaleniu nie spalone do dpf. Czyli samochody wyposażone w DPF najlepiej się sprawdzają w trasach. Do jazdy po mieście to porażka, czyli...
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Zrób logi na jałowym. Może nie do końca dobrze ustawiony kąt. Pompa po regeneracji czy sam sterownik? Jaka dawka paliwa?
Pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz, czy coś się zmieni. Tylko podmieniałeś podzespoły, czy też sprawdziłeś wartości parametrów pracy? Nie każde uszkodzenie czujnika doprowadzi do błędu, czasem tylko powoduje że sterownik gubi się w ustawianiu dawki paliwa. No i oprócz czujników do sprawdzenia jeszcze szczelność dolotu oraz wpływ instalacji...
Witam, nie działa Ci ssanie. Pierwe posprawdzaj czujniki temperatury płynu i powietrza, one dają sygnał do sterownika a ten uruchamia ssanie czyli silniczek krokowy i dodatkową dawkę paliwa. Jak czujniki są w normie to krokowiec. Powodzenia
Webasto już działa. Przyczyną był rozregulowany sterownik. Dawka paliwa nie była odpowiednio dobrana. Tyle powiedział serwisant :) Dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat.
dawka paliwo regulator dawka paliwo dawka paliwo mercedes
balun zrobi ładowarka balanser matryca kontrastu
LG WD-T12235D – średnica silnika Direct Drive ~280 mm, stator 4417EA1002K, rotor 4036ER4001B Gdzie znaleźć service manual dla Samsung UE55J620?