Ta pompa ma elektroniczny regulator kąta wtrysku, a pompę ustawiasz wkręcając odpowiednią blokadę ( na rysunku nr. 4).
Jak chodzi twardo to znaczy że nie działa regulator kąta wtrysku.
Ten czujnik pozwala ustalić kąt wtrysku,jak ECM go nie widzi to nie działa regulator kąta wtrysku na pompie.Silnik pracuje w trybie awaryjnym.
Czytałem to już wiele razy, dzięki za odpowiedź
czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać???????? nie , N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra, sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51
W czasie kręcenia rozrusznikiem leci biały dym. Na plaku chodzi. Nie ten kąt wtrysku, zacięty dynamiczny regulator kąta wtrysku w pompie. Zobacz na ustawieniach skrajnych pompy wtryskowej.
Raczej mam ten silnik X17DTL. Chcę też wymienić olej silnikowy, ile oleju wlać?
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
Po regeneracji wtrysków silnik dalej głośno pracuje, czy przyczyna może być w zużytym regulatorze kąta wtrysku?
kolego jak wszystko ładnie kręci to szukaj winy po stronie pompy paliwowej.Kilka postów wyżej ktoś wspominał o regulatorze kąta wtrysku że się zaciera pod wpływem temperatury.
Czy któreś koło zębate da się założyć odwrotnie? Bo na sam regulator kąta wtrysku to za dużo - chyba że tam jest błąd.
...Nie wiem za co odpowiada element z podpięciem pod przewody chłodzenia, czy to może jakiś regulator kąta wtrysku?... Regulator biegu jalowego (przyspieszonego) na zimno.
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
Do przestawienie regulatora kąta wtrysku wymagane jest ciśnienie wewnętrze pompy. Tak samo wtrysk sterujący musi być sprawny bo to on jest sygnałem odniesienia (zwrotnym) że kąt jest przestawiany wg tego co żąda ECU. Jak masz VCDS to możesz wykonać test nastawnika. To że rozrząd ustawiony na blokady ok ,ale czasem z racji wieku pompy i wtryskiwaczy...
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Witam! pacjent to JEEP grand cherokee z silnikiem 3.1TD. Komputer wyrzuca błąd regulacji kąta wtrysku. Pompa ustawiona według informacji z autodaty na 0,45mm. Wtrysk sterujący ma prawidłową oporność tj. 100 omów. Błędu nie rejestruję podczas obrotów biegu jałowego tylko podczas przyspieszania. Regulator kąta wtrysku słychać podczas testu elementów wykonawczych....
Bo to nie VW itp, tu regulacja jest elektroniczna (przez regulator kąta wtrysku).
okazało się że uszkodzony jest regulator kąta wtrysku znajdujący się w dolnej części pompy temat zamknięty
regulator kąta wtrysku w pompie albo sterownie nim
Luzy zaworowe są ok. Zasiliłem pompę z bańki i nic to nie daje. Na zimnym nie zapala nawet z bańki. Podstawiłem inny regulator kąta wtrysku i też nic. Nie ma zapisanych żadnych błędów.
24 to regulator kąta wtrysku i nie tylko przy rozruchu
Błąd regulatora kąta wtrysku. Może być poma, sterownik, albo zapowietrzony układ.
Po przekręceniu zapłonu słychać charakterystyczne terkotanie regulatora kąta wtrysku ?
Wygląda jak regulator kąta wtrysku na pompie wtryskowej
Czy jest to przyspieszacz/regulator kąta wtrysku? Nie. Jest to tylko zwiększenie wolnych obrotów. A kupisz to tylko w Boschu, po nr katalogowym pompy albo w Oplu.
Robiłeś wszystko za wyjątkiem pompy paliwowej? Tu szukałbym przede wszystkim przyczyny. Usterki mogą być różne - przyspieszacz kąta wtrysku, regulator, zawór "stop". Zdalnie zdiagnozować się nie da, ale ja szukałbym najpierw w pompie. Nie wszystkie warsztaty dobrze ogarniają takie pompy, trzeba szukać specjalizującego się. Niestety, najczęściej chcą...
A mnie to wygląda na zacierający się regulator kąta wtrysku. Ten silnik jak wszyskto jest ok pali nawet bez grzania świec co nie znaczy że nie trzeba ich sprawdzić.
odczytaj błędy podejrzewam uszkodzony regulator kąta wtrysku czasem nie poluzowało ci sie koło na wale?
witam, mam problem z peugeotem 206 1.9d 2001 r,pompa lucasa, kopci na siwo jak kamaz,kopci i trzęsie silnikiem cały czas czy zimny czy ciepły, pali na dotyk, rozrząd sprawdzony jest ok,oleju ani płynu nie ubywa,w zbiorniczku wyrównawczym nie bulgocze,rezystancja wtrysku sterującego 102 ohm, cewki korektora kąta wtrysku 12 ohm, kąta wtrysku nie sprawdzałem...
Nie pamiętam dokładnie jak jest to rozwiązane w tym silniku, ale pompę można zdemontować bez zdejmowania regulatora kąta wtrysku. Masz takie coś? https://obrazki.elektroda.pl/9004704800_...
Pompa na stół, możliwe że coś z regulatorem kąta wtrysku, dodatkowo jest uruchamiany przeważnie do rozruchu zimnego silnika rodzajem termostatu, nie wiem ja w Berlingo.
Witam błąd 550 wyraznie podaje o co chodzi sprawdz regulator kąta wtrysku oraz rozrząd dokladnie koło na wale Pzdr
przepływka i turbo są sprawne. uszkodzony jest prawdopodobnie regulator kąta wtrysku znajdujący się pompie lub przestawiony rozrząd. Sprawdz jeszcze filtr paliwa.
Ja bym na głównym wale zamontował na łożyskach taki wyprofilowany pierścień działający podobnie do rozrządu w samochodzie. Po to na łożyskach żeby mógł ustawić się w zależności od wiatru (przy pomocy jakiegoś ogona czy tam lotki). Przypomina to regulator kąta wtrysku w pompach vp44. Po tej powierzchni poruszają się płynnie na łożyskach „popychacze”...
Witam ponownie. Odnawiam temat odnośnie tego samego samochodu. Odnośnie deski rozdzielczej to sprawa wyjaśniona i naprawiona. Jest jednak dalej problem z silnikiem. Auto cały czas jest używane ale z każdym momentem coraz gorzej wygląda jego działanie. Usterką jest szarpanie silnika, kopcenie z rury wydechowej, oraz to że silnik jest słaby i mulasty....
Ok. A jaka jest jego zasada pracy? On podaje rezystencje, otwiera/zamyka się? W jaki sposób on spełnia swoją funkcję? No i czy to właśnie ten regulator kąta wtrysku w prawidłowym trybie pracy "buczy"? Bo nie jestem w stanie określić, czy to on.
Wojtbad napisał: O ile pamietam to jest układ gaszenia trzy przewody jeden masa ,drugi przyciąga, trzeci trzyma (cały czas pod napieciem po włączeniu). Nie ma on wpływu na obroty. Do regulacji obrotów w maximach jest osobna cewka która przyciąga ciegło do oporu regulowanego wkrętem. Natomiast dymienie sie może pojawiac w chwilach kedy sprężarka agregatu...
Witam. Jak kolega michalm111 odebrałeś już pompę z regeneracji? Jaki rezultat? Ja sprawdziłem sitko w pompce zasilania,sprawdziłem pompka ok. Kąt wtrysku ustawiony na znak tłok pierwszy od rozrządu w gmp dymi ciężko pali i jak zimny to jakby na wszystkich nie pracuje. Zagrzany pali od strzała na obrotach bez dymu a na wolnych dymi trochę. Opuzniam kąt...
Uszczelniacze od regulatora kąta wtrysku wymienia się bez problemu. Nastawnik trzeba zaznaczyć ostrym narzędziem żeby później tak samo złożyć, można go przesuwać. Jedna śruba ma nietypowy łeb. Przy montażu TRZEBA wprowadzić trzpień nastawnika w otwór w tulei jeżeli nie trafimy w otwór to przy zapaleniu silnik może wejść na wysokie obroty tak że go nie...
kompresja ok,podmieniłem wtryski, regulator kąta wtrysku,bez zmian, dalej kopcił i szarpał,w akcie desperacji przestawiłem pompę o jeden ząb w lewo-nie odpalil, jeden w prawo i tak jakby było prawie dobrze, no ale czasami puści niebieskawego dymka i tak jakby gorzej wchodził na obroty, jakieś sugestie bo mi przychodzi do głowy zepchnięcie z klifu
witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak...
Na początek wyklucz paliwo. Potem sprawdź statyczny kąt wtrysku - nagminną przykrą i kosztowną w skutkach usterką tych silników jest kółko rozrządu - wycięty klin. Ten zawór na fotografii to zawór regulatora kąta wtrysku. Dalej sprawdź działanie układu LDA, do kopułki na górze pompy przychodzi wężyk z kolektora ssącego , całośc służy do zwiększania...
Więc tak, elektrozawór ITC udało się uruchomić, już teraz na texie nie wywala błędu " elektrozawór ITC - obwód przerwany". Przy odpalaniu po włączeniu kontrolek słychać jak przez około 10 sek pracuje ten zawór tak "pryka". Za to teraz po każdej trasie wywala błąd "elektrozawór ITC - usterka mechaniczna lub hydrauliczna" to w takim razie wychodzi chyba...
Witam posiadam clio1 1.9D 97r. na pompie wtryskowej lucas.Pompa ta posiada zawór zmiany kata wtrysku zimnego silnika, problem w tym że do owego zaworu nie dociera napięcie, moje pytanie co steruje tym zaworem i co może byc przyczyną braku zasilania zaworu ?
Wydatek dawki, charakterystyka regulatora, regulacja kąta wtrysku w funkcji obrotów, obroty max odcięcia. Musisz szukać oryginału, z numerami takimi jakie powinny być. Co do wymiany wtrysków to nie wiem po co?
Ja również nie byłem złośliwy po prostu zdopingowałem się do działania , tą wypowiedz czytałem , niestety u mnie to regulator kąta wyprzedzenia wtrysku - pompa nie trzyma parametrów pracy . Jaki będzie finał zobaczymy .... dam znać pozdrawiam
Podejrzenie zawieszania się wtryskiwacza (czy), albo problem z pompą wtryskową - regulator kąta wyprzedzenia. wtrysku. Silnik chłodzony olejem, więc gdyby poszła uszczelka pod głowicą, raczej kopcił by na niebiesko. Ten biały ,,opar" ma zapach oleju napędowego czy spalin ?
Witam , Proszę o pomoc w diagnostyce problemu. Auto przyjechało do mnie na lawecie. Nie pali na zimnym silniku , po dawce "easystartu" zapala. Pierwsze co chciałem ogarnąć to czujnik temperatury bo po przekręceniu zapłonu wskaźnik wariował i świeciła się kontrolka. Problemem okazał się moduł przekaźników ale nic z odpalaniem się nie zmieniło. Po diagnostyce...
na wolnych? a po przegazowaniu? podejzewam ze podczas stuku masz cisnienie za duze. uwalony regulator cisnienia, czujnik lub wtryski.
Nie. To jest wiskozowy przyśpieszacz kąta wtrysku na zimnym silniku. Regulator ciśnienia jest po drugiej stronie śruby zasilającej.
Kolego, wogóle nie czaisz tematu. Piszesz pierdoły że czarny dym spowodowany jest przez ogólną złą kondycję silnika . Tak nie jest. Jeżeli będzie miał słabą kompresję ( zużyte pierścienie, nieszczelne zawory ) to nie zapali, lun zapali z trudem,bo nie spręży powietrza. Zasadza dzialania silnika ZS polega na przemianie izotermicznej. Taki silnik w momencie...
O ile mi wiadomo to wartość 0.9 mm jest dla położenia w GMP tłoka silnika (tak wyczytałem w kilku instrukcjach) a to ma się nijak do kąta wtrysku w stopniach. Gdyby była znana wartość ruchu tłoczka pompy odpowiadająca początkowi tłoczenia to już można by to wykorzystać. Chociaż bardziej mnie interesuje kąt dynamiczny bo statyczny początek tłoczenia...
to co powiedział sprzedawca to ciekawe pierwszy raz przy alternatorze spotkałbym sie z funkcją adaptacji przecież to nie przepustnica dawka paliwa czy kąt wtrysku to zwykły regulator napięcia i nawet nowy może być uszkodzony
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Problemu chwilowo nie było ale powrócił. Sprawdzany był regulator ciśnienia, wtryski (pod kątem lania), kostki od wtrysków. Wszystko ok. Nie jezdzimy na bio, normalny diesel najczęściej z BP, Statoil, Orlen i żadne inne stacje nie wchodzą w grę.
To reklamuj. Dodatkowo jak wyglądało sprzegielko pompy, jak są poustawione wtryskiwacze, jak jest ustawiony kąt wtrysku?
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
01265 - zawór cewki regulatora próżniowego EGR - N18
Kolego zeimp mam pytanie do ciebie. Jak ma być ustawiona pompa w tym sprinterze żeby był dobry zapłon. Opisz mi to w miarę dokładnie bo chciałbym wiedzieć a forum jest po to żeby sobie pomagac Palisz głupa czy nie wiem co chcesz osiągnąć. Czytając Twoje posty domyślam się, że wiesz o co kaman. No cóż skoro się czepiasz więc wyjaśnię Ci mój post, że...
Zatarty regulator kata wtrysku. Norma w tych maszynach. Szczególnie po oranżadzie.
Przeceniacie ten termiczny regulator obrotów. On nie zmienia kąta początku wtrysku tylko zwiększa nieco dawkę paliwa, niemniej jak miałem Xsarę z tym silnikiem na pompie Lucasa to przez 3 lata jeździłem z niesprawnym tym regulatorkiem i samochód palił na dotyk nawet w mrozy. W końcu zmieniłem to na nowe "z nudów" i miałem zwiększone obroty na zimnym...
No, pozostaje jeszcze kwestia urządzenia samoczynnie ograniczającego obroty - w 1Z i pochodnych pilnował tego układ elektroniczny, w AAZ i podobnych pompa zawiera w korpusie regulator odśrodkowy - jak to przeskoczysz? Przełożenie samej góry to zbyt mało dla mechanizmu "gazu". Tak samo jak dynamiczną samoczynną regulację kąta wtrysku, w AAZ-etach realizowaną...
A co tu jest do ustawiania rozrząd na blokady i tyle ewentualnie potem mała korekta kąta wtrysku.
Należy jeszcze ustawić kąt wtrysku i dawkę, chyba że jest uszkodzony regulator ciśnienia paliwa, ale to na kompie wyjdzie.
To nie jest takie proste. Pod tym niebieskim kapturkiem jest regulator ciśnienia, który reguluje dawkę. Bez stołu probierczego nie radzę tym kręcić. Jeżeli brakuje poveru to coś nie tak z pompą, wtryskami, kątem itd.
Witam. Pacjent to Renault Master I z roku 94' silnik to 2,5 TURBO DIESEL o mocy 95 KM. Używam go jako lawety, lecz ze względu na to, ze ktoś zrobił platformę o szerokości ponad 2,5m nie mam możliwości wjechania nim do garażu i wszelkie prace wykonuje tylko w słoneczne dni. Na początku były 2 problemy z którymi już sobie poradziłem, ale nie wiem czy...
Sugeruję oddać pompę paliwową do sprawdzenia na przyrządach pod kątem wydajności oraz poprawności działania regulatorów ciśnienia. Jaki przebieg auta? Jaki system wtrysku? V.
Witam. Mam problem z moja 106, mianowicie po podkreceniu obrotow (ktore byly skrecone) po gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu pojawia sie spalanie stukowe i wielka chmura czarnego dymu (podczas jazdy jest tak samo). Rozrzad jest ok, podejrzewam ze to jakis regulator kata wtrysku tylko nie wiem gdzie sie on znajduje i co wogole mozna z tym zrobic? Prosze...
Dignostyka silnika wykazała 4 błędy. 1. czujnik temp. silnika 2. czujnik wzniosu iglicy 3. zawór przestawiacza kąta wtrysku 4. regulator w pompie Błedy się kasują, jednak pojawiają się ponownie po wyłączeniu i włączeniu zapłonu. Silnik nie musi pracować. Sprawdziłem rezystancję ww. elementów, są OK. Sprawdziłem połączenia tych elementów, wyglądają OK....
Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
Megawe dobrze napisał. Bardziej precyzyjnie to jest ciśnieniowy przyśpieszacz kąta wtrysku. Najczęściej winą jest powietrze w paliwie. Tak czy inaczej pompa na stół, tłok też będzie do wymiany.
Zakładam, że usterka elektryczna, dlatego w tym dziale. Cała historia niestety dość długa, ale muszę podać, bo wszystko tu ważne. - W aucie ciekła pompa wtryskowa, poszła do uszczelnienia. Po tym niby wszystko działało ok, choć autko ciut gorzej paliło ale nie przeszkadzało to zbytnio. Sprawdzałem wtedy kąt wtrysku i był ustawiony poprawnie. - Za ok...
Witam panów, sprawa wygląda tak, zmierzyłem opór N108 i miał około 15 16 omów, więc ok ,rano dostał napadu klekotania, zgasiłem go i odpiołem wtyczke i zmierzyłem opór, tym razem obwód był otwarty i opór nieskonczenie duży, po dochodzeniu okazało sie ze przewód czujnika N108 jest przerwany i raz lączy raz nie, nie było to widoczne bo izlacja była cała,...
układ pozycjonera przepustnicy uszkodzony gdyż: 1. uszkodzony silnik 2. rozregulowany wkręt pozycji 3. korozja na stykach silniczka lub ecu 4. korozja na styku termostatu od temperatury silnika 5. dzirurawe serwo hamulców 6. dziurawa membrana podcisnieniowego regulatora kąta zapłonu / zależy od wersji wtrysku w 2,2 jest w 3,0 nie ma/ 7. niski stan płynu...
JTD to układ rail, pompa nie wymaga ustawienia w fazie , funkcję kąta wtrysku nadzoruje EDC15, masz czujnik wysokiego na listwie oraz regulator na wyjściu z pompy wysokiego ciśnienia
komp reguluje kąt wtrysku w pewnych granicach w jakich pozwala na to regulator w pompie. jak pan ustawi pompe zle to regulator może nie dać rady zmienić. poza tym ta regulacja jest po to żeby komp korygowal kąt w zalezności od warunkow pracy. a ustawiasz go statycznie. może być taka sytuacja że jak pompa jest ustawiona nieprawidłowo ale o nie duzo,...
Ale z tymi pompami to trochę o co innego chodzi. Wątpię czy uda się dobrać "na pałę". Generalnie chodzi o charakterystyki - czyli proporcję wydatku w funkcji obrotów, maksymalny wydatek i regulację kąta tłoczenia w funkcji obrotów - każda pompa ma inny. Podejrzewam że u ciebie sprawdziła by się bez problemu pompa z silników XUD9 - też starocie z komorami...
Panowie dziś ciągnik pogodził i pojeździl 3h i wszystko ustalo, tak jak by się ułożyło. Dziękuję za porady, ale mam jeszcze jedno pytanie jak podpiąć alternator bo kupiłem nowy i się zastanawiam czy podpinac pod regulator napięcia czy nie i jak to zróbic czy może ma ktoś jakąś instrukcje?
na twoim miejscu sprawdziłbym kąt wyprzedzenia zapłonu Kolego od kiedy to sie reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach ze sterownikiem?Sprawdz ten wtrysk i regulator biegu jalowego do podkrecenia.Sprawdz rezystancje wtryskiwacza powinna wynosic od 1 do 3 Om.
Jak by puszczało olej na stronę ssącą to silnik samoczynnie by właził na wysokie obroty. Jak mu kopci na niebiesko to ma problem z kątem wyprzedzenia wtrysku Monrat, nie wypisuj głupot, nawet stary TD z mechanicznym wtryskiem nie będzie miał wyższych obrotów, w końcu pompa ma coś takiego jak regulator obrotów który pilnuje prędkości obrotowej. To są...
świece w tym dieslu służą tylko i wyłącznie do wspomagania pracy zimnego silnika ,równej pracy itd. do ok 50 stopni , biały dym to może być niedogrzanie silnika albo zły kąt zapłonu, który jest regulowany elektronicznie, może być to czujnik temperatury, regulator kąta( tak jak jakiś kolega wspomniał bardzo trafnie), a może termostat. Podstawą do dyskusji...
Po remoncie czy przy wymianie regulatora na nowy często balansują obroty szczególnie te niższe tak jak pisze jaclac26 Ale to stukanie to dziwne. Sprawdz ustawienie kąta wtrysku paliwa. Czy da się określić charakter stuku? Na jednym czy kilku cylindrach, w momencie wtrysku czy mijanki zaworów.
Witam. Mam Audi 80 1.9 TDi 1z. Jeszcze w zimie zaczęła mi mrugać kontrolka od świec żarowych, po podpięciu wyszło, że padł wtrysk sterujący. Zamówiłem używkę na allegro i przy zakładaniu okazało się, że stary wtrysk jest AA6 z 95r. Wymieniłem wtrysk, odpowietrzyłem, i było ok. Tylko auto czasami szarpało i przerywało. Później przerywanie ustawało, aż...
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
W takim razie, jeśli nie ma żadnej możliwości przedostawania się oleju do paliwa, czy do komory spalania, to według mnie, pozostają trzy opcje: 1. Paliwo złej jakości (np. duża domieszka oleju silnikowego, mazutu, itp); 2. Przestawiony rozrząd o niewielki kąt, np. wskutek zbyt luźnego łańcucha rozrządu - patrz sprawność działania napinacza łańcucha....
Ale podejrzewam też brak "higieny" przy wymianach . stary CR w podobny sposób pożegnał się z życiem. 2 wtryski , potem niby regulator ciśnienia, a w rzeczywistości pompa wysokiego ciśnienia z jakiś powodów zaczęła się łuszczyć. Sprawdziłbym cały układ pod kątem paliwo-metalowe wióry. zanim wtrysk by od tego poleciał waliłby błędami o ciśnieniu na Railu
Przygotowałem i wrzuciłem logi z programu Multiecuscan różnych parametrów w momecnie gdy te obroty tak skaczą. Logowałem maksymalnie 3-4 parametry, bo jak jest więcej to odświeżanie nieznośnie spada. Na każdym obrazku czerwoną pionową kreską oznaczyłem moment gdy następuje samoistny gwałtowny wzrost obrotów. Czy widać tam co wywołuje ten skok obrotów...
http://img85.imageshack.us/img85/5024/lu... 1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia 2. Pompa wysokiego ciśnienia 3. Dystrybutor główny 4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku 5. siłownik przestawiający kont wtrysku 6. Pierścień Krzywki 7. czujnik położenia dźwigni 8. elektrozawór stop Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub...
Jezeli dymi jednostajnie ....regulator czasu/kata wtrysku w pompie wtryskowej .Uszkodzona pompa lub korozja na przewodach . Jezeli dymi z widocznymi przerwami to ktorys z wtryskow ( lecz te juz przerobiles ) , mozna poodpinac jeden za drugim wtryskiem i obserwowac czy dymienie zaniknie ,lub niedobor kompresji na koryms z cylindrow ( lecz wyczulbys nierowna...
Witam, wróciłem z warsztatu, jest jakiś postęp ale dalej nie wiem co robić. Potrzebuje znowu porady biegłego fachowca od starych diesli. Do rzeczy: zakupiłem zestaw uszczelnień do pompy, wymieniłem podstawowe o-ringi. Nie demontowałem całej pompy tylko tyle ile było konieczne do dojścia do dużego o-ringu głowiczki. Elementy pompki podającej zamontowałem...
koledzy o czym piszecie? jeżeli pokazuje mu błąd kąta wtrysku to auto nie zapali chyba że na samostarcie, a też jest sposób na sprawdzenie . silnik dti miał paskudną pompę do ustawienia a szczególnie po wymianie rozrządu. proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu i pompy, jeżeli to nie pomoże to regulator wyprzedzenia wtrysku albo cała pompa. Dodano...
Lampą stroboskopową się raczej się nie da. 1. Nie ma znaków jest otwór na kołek blokujący w obudowie koła zamachowego. Chyba że znak na kole wałka rozrządu 2. Na pracującym silniku nie mona przestawić, mozna regulować przestawiając kolo pasowe ale jest to wykonalne gdy koło stoi. 3. Nie wiem ile ma być stopni 4. Po przestawieniu, komputer EDC przestawia...
Witam serdecznie.Mam problem z fordem trasitem 2.4 tddi,samochód zgasł w trakcie jazdy po podłączeniu texy sczytałem błąd P1564 oraz P1664 czyli jednoznacznie usterka tkwiła w sterowniku pompy.Przy sprawdzaniu organoleptycznym,odkręcona rurka od wtrysku,paliwo ledwie leciało przy kręceniu rozrusznikiem,wymontowana została pompa i został naprawiony sterownik...
Koło zębate stożkowe na końcu wałka który znajduje się wewnątrz pompy? Jeśli dobrze kojarzę to koło napędowe regulatora obrotów. Tam nic się nie ustawia, to tylko napęd dla regulatora odśrodkowego. Najważniejsze by zgadzało się główne koło napędowe pompy do wałka. Ale w sumie tam jest wpust więc musi się zgadzać. Nie zapomnij sprawdzić-ustawić kąta...
Patrz a mi dymił na biało, wymieniałem wtryski sprawdzalem pompę i sprawdzenie kąta zapłonu i Sterowanie czysto mechaniczne. Uszkodzenie regulatora ma inne poważniejsze objawy. Sprawdź jeszcze sprężynę. Odkręcić korek wlewu oleju przy bloki i rusz palcem mechanizm regulatora. Próbowałeś na plaka? Skoro pracuje pompa paliwa to rozrząd masz cały. Ale...
Cztery rzeczy odpowiedzialne o odpalanie zimnego silnika 1 temperatura (im niższa tym gorzej odpalić dlatego świece musisz sprawdzić i napięcie czy do nich dochodzi) 2 kąt wtrysku (jak będzie za późny to nie zapali a na zimnym regulator dodatkowo ma przesunąć go do przodu) 3 wtrysk paliwa (jak leje to auto nierówno pali i czasem kopci na siwo) 4 ciśnienie...
Teraz mam takie dane na prawie rozgrzanym silniku na biegłu jałowym (temperatura około 80st C): Czujnik przepływu powietrza 43kg/h Wyliczona masa powietrza 42,4kg/h Temperatura paliwa 13st C Temperatura paliwa 3,61V Bieżąca dawka wtrysku 6,3 mm3/suw Regulacja kąta wtrysku głównego 0,0VV Rampa paliwa ciśnienie w układzie 27,03MPa Rampa paliwa ciśnienie...
Silnik w oryginale dołożona turbina, zmieniona pompa oleju na tą z TS-a, założony regulator obrotów z korektorem ciśnieniowym, pompa ustawiona i zregenerowana na 1025, ustawienia luzów zaworowych i kąta wtrysku paliwa jak w silniku D-245, zwiększona średnica rury w filtrze powietrza . Silnika nie odprężałem różnica jest ledwo jeden stopień. W przyszłości...
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
kąta wtrysku przyspieszacz kąta wtrysku parametry kąta wtrysku
funkcja pierwiastek oznaczenie matryca philips elizabeth sanyo
klimatyzator galanz głowica netatmo
Instalacja i uruchomienie chińskiego Webasto 2 kW Schemat i opis przekaźników Audi A4 B5