Witam. Mam do czynienia z nietypowym problemem z instalacją elektryczną mojego Kawasaki ER 5, rocznik 99 (motocykl). Otóż, problemy zaczeły się zaraz po zakupie, w lutym od wyładowującego się z czasem akumulatora. Stopniowo tracił prąd, co miesiac trzeba go bylo podpinac pod prostownik, ale zwalilem...
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie...
Stary temat ale odkopuję dla potomnych. Pierwsze co należy zrobić to sprawdzić ciśnienie paliwa na przewodzie dochodzącym do listwy wtryskiwaczy. (te modele nie mają gaźników heh) Powinno być około 3 barów. Jeśli jest mniej to nie wymieniaj od razu pompy bo po drodze jest jeszcze regulator ciśnienia...
Witam. Generalnie, jak zmienić prąd zmienny 12VAC w motorze na stały 12VDC Posiadam Kawasaki KLX300 - (kros), ma on instalację na 12VAC, niestety mój regulator napięcia ma doprowadzone dwa kable i na jednym z nich "żółtym" jest bez podpiętego regulatora ok.60V a z podpiętym regulatorem ok. 10V na...
Witam. Potrzebuję wymienić regulator napięcia w alternatorze Kawasaki Gpz 900R Sprawdzałem multimetrem wartości ładowania które po właczeniu świateł spadają poniżej 10 V więc sprawa oczywista ale jest pewien haczyk, otóż Kawa jest z 87- roku więc można powiedzieć zabytek, oryginalny regulator osiąga...
Spotkał ale nie w VFR , tylko w poprzednim moto Kawasaki GPZ500, Posypało mi sie koło magnesowe i pokiereszowało uzwojenia , przewinałem je i było OK (14,5V). Z VFR narazie nie mam problemu , nie wiem czy w mojej 800 jest altek w oleju bo nie rozbierałem ale w VFR750 i mojej Kawasaki też było w oleju. Tak...
Witam. Mam do czynienia z nietypowym problemem z instalacją elektryczną mojego Kawasaki ER 5, rocznik 99 (motocykl). Otóż, problemy zaczeły się zaraz po zakupie, w lutym od wyładowującego się z czasem akumulatora. Stopniowo tracił prąd, co miesiac trzeba go bylo podpinac pod prostownik, ale zwalilem...
Witam, Mam podobny problem do kolegi wyżej, przepalił mi się ten sam opornik z powodu wadliwego regulatora napięcia. Regulator wymieniony jednak muszę wymienić też ten opornik. Mam zdjęcie tego opornika jednak nie mam pojęcia jaki powinienem kupić, a takiego samego nigdzie nie mogę znaleźć. Dlatego...
Witam, ładowałem akumulator motocyklowy zwykłym prostownikiem do samochodu, doszło do tego że go przeładowałem, w stanie spoczynku miał napięcie 16V, zamontowałem go do motocykla myśląc że kiedy włącze światła itp to napięcie spadnie do normalnego poziomu, po chwili odpaliłem motocykl, zrobiłem rundkę...
Witam kolegów. Proszę o poradę w sprawie motocykla jak w temacie. Otóż mam problem z ładowaniem. Kupiłem już 3 akumulator i 3 z kolei wygląda jakby był już "kaput". Regulator napięcia wymieniony na nowy, napięcie na wyjściu przy samym regulatorze to 14,35V na wolnych przy 5000RPM dochodzi do 14,60V i...
Napięcie 3 cewek statora przy 4000rpm - 58V AC. Wg. serwisówki ma być nie mniej niż 31V. Ładowanie akumulatora: 1) bez świateł, obroty jałowe - 14,3V DC 2) bez świateł, obroty 5000 - 12V DC 3) włączone światła, obroty jałowe - 12V DC 4) włączone swiatła, obroty 5000 - spada stopniowo wraz z...
Witam, wie ktoś jak przerobić moduł zapłonowy w tym quadzie, udało by się wystawić moduł z chańskiego quada ? Z ceki wychodzi 4 przewody dwa idą do do modułu i jest w nich przy kręceni rozrusznikiem około prąd zmienny 50v i dwa żółte które idą do regulatora. Impulsatora nie mam więc i tak musiałbym jakiś...
Cześć wszystkim, posiadam K awaski KXF , poprzedni właściciel przerzucił do niego instalację od KLX 250, ale nie podłączył wszystkiego. Zabrałem się za ogarnięcie instalacji i udało mi się ustalić że wrzucony był też stator o większej wydajności ale bez świateł. Posiadam wszystkie przełączniki, lampy...
czujniki te ( sprzęgła, neutrala i hamulca) mają wpływ raczej tylko na możliwość uruchomienia rozrusznika, a nie na iskrę, inaczej motor by gasł jak byś wciskał sprzęgło/hamulec/wyrzucał na luz - to było by bez sensu dałeś schemat tylko jednej wersji a nie obu do porównania więc nie wiem jak z alternatorem...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Zakupiłem kawasaki kl 500.Motor nie posiada dokumentów wiec nie mogę wypowiedzieć sie dokładnie na temat jego rocznika według mnie ok 93r (2 tarcze hamulcowe i elektryczny rozrusznik )lecz mogę sie i w tej kwestii mylić. A wiec tak . Motor kupiłem z uszkodzona wiązka...
Witam. Jeśli wrzuciłem post w nieodpowiednie miejsce lub go powtórzyłem z góry sorki ale nie mogłem nic podobnego znaleźć. Problem tak jak w opisie - Kawasaki kxf 250 z 11r. już na wtrysku przerywa od dołu, coś podobnego jakby po prostu ją zalewało. Później problem też pojawia się podczas np. Jakiegoś...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze...
Zrobiony prze zemnie regulator popsuł się, uszkodzony okazał się mostek. Zdiagnozowałem sam układ z tyrystorami, który zwiera do masy nadmiar napięcia ( przez podpięcie do każdego "modułu" osobno przewodów zasilacza regulowanego, plus do przewodu twornika, minus do masy, i zwiększanie napięcia aż do...
Witam wszystkich Mam duży kłopot, mianowicie padł mi regulator napięcia w ciągniczku do koszenia John Deere 175 Hydro. Na zepsutej części jest symbol: "SH573-12" i napis T6.4. Nie ma podanej nazwy firmy, choć tych oznaczeń używa prawdopodobnie firma SHINDENGEN, nie mogę znaleźć specyfikacji dla tej...
mam Kawasaki KLX 250 Na początek sprawdź, porównaj na schematach, z jakiego modelu pochodzi Twój regulator napięcia, a modeli było kilka" , a wszystkie schematy masz tu: a to już schemat innego modelu - "Kawasaki KLX250D". Więcej szczegółów tu:
Ten pierwszy to jakaś Suzuki i Kawasaki Ten drugi to bydlak i pochodzi od Quada Polaris Sportsman 500 i to był poprawiony z takim regulatorem, a tego Quada co naprawiam to starsza wersja i tam był montowany na zdjęciu powyżej z masą przewodów. Dodano po 7 Dodam tylko że ten nowy regulator...
witam gdy silnik moto jest zimny , wszystko jest cacy. Gdy się trochę zagrzeje to brak jest ładowania. Wymieniałem regulator napięcia i to nie to. Może ktoś ma jakiś pomysł. Dodam,że to motocykl , prądnica pracuje w silniku na wale korbowym (koło magnesowe) , a wszystko chodzi w oleju.
Witam wszystkich! Mam wielki problem w poniedziałek wyjeżdżam do chorwacji a motocykl odmawia posłuszeństwa. Moja maszyna to Kawasaki EN 500. Problem objawia sie nastepująco. Ogólnie akumulator ładuje się, nie najlepiej ale ładuje do momentu włączenia świateł - wtedy zaczyna sie rozładowywać. Co...
Witam. Mó problem polega na tym, że po wymianie koła magnesowego(wcześniej poodklejały się magnesy) nadal nie ma ładowania akumulatora. Na zapalonym silniku jest max 7,5V. Regulator był już zmieniany - dalej to samo. Na wyściu z alternatora na 3-ch fazach w stanie spoczynku jest 1,4ohma. Po zapaleniu...
Witam ponownie W uzupełnieniu dodam że alternator jest 3 fazowy posiada swój mostek prostowniczy na który wchodzą uzwojenia stojana. Uzwojenie wzbudzenia zasilane jest przez pierścienie ślizgowe. Na regulatorze jest tylko oznaczenie 1J18 i jest to scalak w obudowie 3 nóżkowej, obudowa podobna do...
Dziś zapadła decyzja - sprzęt idzie do serwisu. Wyjęcie silnika to koszt ok 100-150 zł więc nie jest tak źle. Podłączenie tego starego reglera nic nie dało chwilę ładował napięciem ok 13 V, a potem zrobił się jak zwykle gorący i przestał ładować. Nie wiem, jak sprawdzić ten oryginalny, który założyliśmy...
Temat już chyba nie aktualny ale podobne miałem zajście i problem tkwił w regulatorze ciśnienia , pękła membrana i tym wężykiem dostawało się więcej benzyny co powodowało zalewanie czwartej świecy pozdrawiam wszystkich
cewke w kawach zwykle montowali na deklu wiec silnika nie bedziesz musiał wyciągac :) tyle ze jest on prawdopodobnie w kompieli olejowej. bedziesz musial spuscic olej lub przechylic motorek. Przed tym jednak proponował bym sprawdzic czy nie przetarły, przepaliły sie przewody idace od pradnicy do regulatora.
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj...
Witam ja też muszę podłączyć jakiś regulator do motocykla Kawasaki KLR 250, nie ma tam wcale regulatora a potrzebuję prąd nie wiem jak to zrobić? Czy regulator od malucha czy poloneza będzie pasował? Z góry dzięki za odpowiedź.
Masz w motocyklu regulator z wejściem "sense", tzn. elektronika zasilana jest przez ten przewód prądem za stacyjką, jest to również wejście pomiaru napięcia akumulatora. Są też regulatory nie posiadające tego dodatkowego przewodu, uproszczona konstrukcja. Jak mierzony jest poziom elektrolitu, tego...
Zapoznaj się z tym: Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie uzwojeń alternatora.
A, dziękuje dziękuje :D Miło, że jest jeszcze na tym świecie ktoś kto wykazuje się bezinteresowną pomocą. Z schematami nawinięcia cewek stojana będzie duży problem lub raczej będzie to niemożliwe... W manualu Kawasaki nie ma i w sumie to rozumiem - na czymś muszą przecież zarabiać (czyt. częściach). Poprosiłem...
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na...
dzisiaj znowu cały dzien i nic dalej nie ma iskry nowa cewka pokazywała 12.65Ω to juz chyba dobrze . na kole magnesowym jest magnes przykrecony dwoma srubami odkrecilem ta blaszke osłonowa i zobaczylem ze magnes jest pekniety czy to moze miec jakis wplyw? jakie dzialanie maja te cewki pod kolem...
Witam Naładuj akumulator, odpal motocykl i zobacz jakie jest napięcie na akumulatorze (powinno być w granicach 13v-15v przy 4000-5000 tyś. obr./min). Jeżeli będzie się utrzymywać w granicach 12v , czyli tyle ile ma akumulator na wyłączonym motocyklu padnięty jest układ ładowania. Zmierz jaka jest...
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Witam, mam problem z ładowaniem w swoim GPZ 500S z 1989 roku. Mam z nim ostatnio same problemy. Z ładowaniem miałem już problem ale oddałem do elektryka, który tak zpartaczył sprawę, że w sumie wydałem 200 zł. Kazał 130 zł dla siebie i jeszcze nie powiedział co naprawił("Jest zrobione i będzie chodziło")....
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych...
Witam mam rozumieć że plus na cewce jest kolorem czerwonym z modułu ? obawiam się że mogę nie mieć zasilania na module a zasilanie modułu jest przewodem koloru??? i ten czarno biały spiąć na nowo? Dodano po 5 Podłączyłem to tak z alternatora do regulatora z regulatora przewodem białym i...
Przecież schemat tego motocykla jest bez problemu dostępny w sieci. Choćby: (jeśli nie jest dokładnie ten, to można znaleźć właściwy) A to jest blok diodowy blokowania zapłonu. Po otwarciu stopki bocznej, załączenia luzu i wciśnięcia sprzęgła. Na schemacie widać, że biały jest połączony bezpośrednio...
Dzięki kolego. Ten schemat jest rzeczywiście bardziej czytelny. Na brązowym kabelku nie ma napięcia. Ale może zastąpić kabel od masy. Chyba kupię regulator napięcia z dwoma wyjściami i będzie po problemie. Tu mam jeszcze jedno pytanie. Czy mogę mogę zastosować regulator od innego motocykla i czym się...
Przy regulatorze stratnym im większy pobór prądu tym regulator ma lżej...
Witam. Walczę z ww motocyklem. Aktualnie nie mam iskry. Zasilanie do modułu przychodzi z czerwonego, białego oraz czarnego kabelka z osobnej cewki zasilania AC CDI więc występuje tylko podczas kręcenia rozrusznikiem. Wartość napięcia ( oczywiście zmiennego ) na odpiętym module: czerwony-czarny...
Próbowałeś odłączyć/podmienić regulator napięcia? Może on robi jakieś zwarcie po odwrotnym podłączeniu akumulatora. Jeśli moduł pewny to coś musi robić zwarcie.
W moim motorku najpierw spaliły się wszystkie żarówki potem regulator napięcia , na biegu jałowym woltomierz pokazywał 15v przy 3500obr/min 38v !!!!! czy to możliwe? po wymianie regulatora usłyszałem że przerywacz kierunkowskazów dziwnie zawodzi więc odłączyłem z kostki celem poszukiwania zamiennika....
Witam Problem dotyczy skutera wodnego Kawasaki JetSki 650 SXi. W zalaczniku schemat ukladu ladowania w w/w skuterze. Nie ma oczywiscie ladowania akumulatora. Nie wiem czy problem z cewka pod magnetem (byla przewijana) czy z samym regulatorem napiecia. Po odpaleniu silnika - napiecie na akumulatorze...
Może być totalny golas ale lepiej z podłączeniem do aku i regulatorem żeby nie popaliło stojana(jeżeli jest taka opcja).
Masa i + do akumulatora jesteś pewny, że do regulatora dochodzą solidne(można sprawdzić podłączając żarówkę przednich świateł)? Do tego czy po kluczyku jest sygnał na regulatorze? Masz multimetr(woltomierz + omomierz)?? Uszkodzenie regulatora(znajdujących się w nim diod prostowniczych) da się wstępnie...
hmm rozwiązanie takie stosuje sie powszechnie w motocyklach honda yamaha kawasaki itp.. . z alternatora wychodza 3 fazy a wzbudzenie jest na magnesch stałych . prostownik raem z regulatorem jako jeden moduł przykrecany do ramy dla odprowadzenia ciepła . Mysle ze rozsadnie pod wzgledem strat...
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Ładujeuje bo jak go obciaze swiatłami i czym sie tam da to napiecie delikatnie sie podnoci, ale i tak jest o wiele za małe. moj sprzet to kawasaki gpz500s ponizej zamieszczam schemat z serwisówki, mam drobna watpliwosc odnosnie przewodu BR wychodzacego z regulatora, jest on podpiety do masy, czyli defakto...
Witam, Zakupiłem quada Kawasaki z silnikiem klf300. Niestety brakuje w nim instalacji elektrycznej. Ze światłami dałem rade. Pozostaje kwestia ładowania akumulatora. Z silnika wychodzi przewód z 3 pinami. Mierzylem i alternator laduje do około 30v pomiedzy fazami. Nie mam pojęcia natomiast jak podłączyć...
No pewnie ze daje. Tam jest przecież magnes stały. To takie większe "dynamoko". Bez obciążenia to magneto potrafi dać nawet i ponad 100 V na wysokich obrotach (przynajmniej w japoniach tak bywało). Kilkadziesiąt jest na pewno. Kurcze , wiem że daje , to było pytanie do autora , jeździłem Kawasaki...
Witam, chciałem dobrać jakiś moduł do quada kawasaki klf 185, a więc tak ze statora wychodzą 4 przewody dwa żółte, czerwono-czarny i czerwony, przy kręceniu rozrusznikiem z czerwono-czarnego i czerwonego przewodu wychodzi prąd zmienny 50v te przewody wchodzą do modułu, a z dwóch żółtych 6v prąd zmienny...
Mogł by mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się regulator napiecia w Kawasaki er 5 2001 r. ? Bo okazało sie ze ładuje 19V zamiast 14V co spowodowalo spalenie bezpieczników oraz obrotomierza.
Masz uwalony regulator i tyle w temacie. Jak nie znajdziesz orginału regulatora lub będzie miał cenę zaporową to zazwyczaj można przypasować od innego moto.. Odpinanie aku na pracującym silniku i to w dodatku z uszkodzonym regulatorem -> gratuluję pomysłu i szczęścia że nic więcej się nie zepsuło.
Witam , rozebrałem regulator od er5 i moim oczom ukazały się jedynie 3 blaszki i o znikomym oporze, były odpowiednio tylko połączone przewodami. Ktoś wie co to za kosmiczna technologia :) ? Spodziewałem się elektroniki. Zasada działania tego regulatora ?
witam, podłączę się pod temat. Posiadam silnik gpx600r, niestety wtyczka do regulatora była odcięta. Do kostki dochodzi kilka kabli które są oczywiście odpowiednio oznaczone kolorami żeby ich nie pomylić więc nie ma z tym problemu żeby je podłączyć ponownie. Problem jest z podłączeniem żółtych...
oryginalny jest specyficzny A co specyficznego jest w tym regulatorze? To że jest jednofazowy? Pewnie to prostownik sterowany. A ilośc kabli regulatora o niczym nie świadczy. Może być wejście "sense" i juz będzie robiło z piąty kabel a można użyć reg z czterema kablami. Chyba że piąty jest informacją...
Witam, chciałem się zapytać czy we wszystkich modelach zz-r 600 są takie same alternatory i regulatory napięcia (chodzi mi o przed liftowe i po liftowe)
Witam ja mam z kolei bn 125 eliminator. Wyjalem trochę stopiony regulator ale to nie oryginalny. Oryginalny jest metalowy i ma śruby po skosie.ktoś dorobił kable i kostki do Niego. Nie wie czy dostanę taki sam a oryginał nie wiem jak podłączyć tych kabli.
Witam serdecznie , potrzebuje pomocy przy oznaczeniu pinów regulatora napięcia do Kawasaki Z1000. Posiadam regulator SH678XA ale nie mam do niego wtyczki i nie wiem jak może rozróżnić pin 3 faz od pinów 12V. Mógłby mi ktoś udzielić porady jak to rozróżnić miernikiem ?
Elektroda mnie męczy o zamknięcie tematu więc odpisuję. Regulator działa bez zarzutu w takiej konfiguracji jak zostało to opisane wyżej.
Witam, po dłuższej przewie ale niestety praktyki na studiach nie pozwoliły mi się tematem zająć ale mniejsza o to. Posiadam alternator jednofazowy, dwa przewody idą do regulatora a dwa do modułu CDI ( zapłonowego). Dodano po 3 Jaki bym regulator ne wsadził ( mówimy tylko o oryginalnych i 100% sprawnych)...
MOTOROWERY I MOTOCYKLE APRILIA BAOTIAN BMW CAGIVA CPI DNIEPR HARLEY HONDA ITALJET IŻ JAWA - CZ JUNAK KAWASAKI KTM KYMCO MACAL MALAGUTI MIŃSK MZ - ETZ PEUGEOT PIAGGIO ROMET, OGAR, KOMAR, MOTORYNKA...
Posiadam schemat takiego regulatora na tyrystorach do kawasaki i suzuki Jest to regulator do pradnicy 3-fazowej (nie alternatora) Ja posiadam kawasaki gpz500 i tam jest własnie taka pradnica Jesli nadal potrezbujesz to skontaktuj sie ze mną na maila suzukirf900(at)interia.pl
Witam serdecznie mam problem z ładowaniem w kawasaki klr 250.Myslałem ze to problem regulatora ,ale załozyłem inny regulator i dalej jest to samo-czyli ładuje ale z mocą 18-19v.Dodam tylko ze jest to regulator 5 pin. ( 2-kable żółte,1-czerwony,1-czarny,1-brąz.) Proszę o jakąs pomoc,co zrobic gdzie szukac...
Napisałem do Firmy która zajmuje się produkcją regulatorów. Według nich ten regulator pasuje właśnie do mojego Kawasaki. Regulator ma 5 kabli, mój ma 6. Twierdzą żeby nie podpinać brązowego kabla, który znajduję sie u mnie i wszystko ma działać. Jakoś w to nie wierzę, ponieważ analizując schemat...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie....
Dodano po 31 Witam Pytanie do kolegi czy ten silnik kawasaki jeszcze posiada? Czy może jest na sprzedanie? Bartek Witam. Silnik okazał się sprawny. Przy czyszczeniu gaźnika umknęła mi jedna uszczelka metalowa i silnik się zalewał. Użytkuję go nadal dosyć intensywnie i bangla jak...
Witam motocykl to Kawasaki kxf 250 4t z 2013 roku model na podwójnym wtrysku. Po wymianie tłoka i łańcucha rozrządu motocykl odpalamy parę razy i jeżdżony w sumie ok godziny. Wszystko było ok gdy pewnego razu po zgaszeniu nie chciał odpalić. Po sprawdzeniu różnych elementów wyszło na to, że uszkodzony...