Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
koła przełoży jak co ,bo średnica osi jest taka sama (17 mm) Jeżeli chodzi o zastosowanie regulatora to jest tak-regulator do współpracy z piescieniami 32mm założy do altka który ma piercienie 28 mm,odwrotnie nie. U ciebie ma być regulator do pierścienie 28mm. W załączniku masz wsio.
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Oznaczenie na schemacie wygląda na tyrystory. Zwykle tyrystor ma na obudowie "śrubę" do przykręcania, i to jest jego anoda, a z drugiej strony wystaje katoda (większa) i bramka (mniejsza), to czasem są końcówki, czasem przewody (linki); między katodą i bramką potrafi przewodzić w obie strony, choć może niejednakowo.
Dokręcone o oporu, można dać krótszą, mozna nanizac podkładki. Zasada jest taka-śruba musi trzymać długością gwintu przynajmniej tyle, ile wynosi jej średnica
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Tak trzeba robi jako sense.
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Б-B, Д-D ,C-masa, Ш- wzb.
Tutaj jest co nieco o regulatorze napięcia w alternatorze. Może się przydać: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
https://obrazki.elektroda.pl/2770356900_... Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok). Czyli tak jest źle podlaczone? Od alternatora powinien isc - do zarowki? Tak jest źle. Najpierw uruchom kontrolkę potem...
A tak. https://obrazki.elektroda.pl/3634970800_...
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Witam, Kupiłem Saaba 93 1,9 TiD rocznik 2005. Po 3 minutach od odpalania wyskakuje komunikat o braku ładowania. Ładowanie jest na poziomie 14,2 V i nie ma żadnych spadków. Zauważyłem, że przy alternatorze pourywane są kable od kostki regulatora napięcia. Niestety nie mogę znaleźć, gdzie był podłączony czarny kabel wychodzący z kostki.
Najprościej oszukać wstawiajac diodę 3A na zasilaniu regulatora z plusa lub trio. Podbija wtedy o 0,4V. Czasem taki myk sie robi. W starszych autach lub maszynach rolniczych itp.
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
To napewno regulator napięcia alternatora
http://obrazki.elektroda.pl/1542374600_1... Myślę że dasz sobie rady 2-regulator napięcia 5-alternator.P
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Środek opornicy do wzbudzenia, Wiesz co się wtedy stanie z diodami wzbudzenia? Kolego siwus001 , początek opornicy do "+" akumulatora, suwak opornicy do "-" akumulatora.
Zerknij proszę tu: http://nexor.electrik.org/svarka/svar12v...
Jak Bosch to tak.
W starszym samochodzie, w którym regulator napięcia alternatora sam sobie był "sterem, żeglarzem i okrętem" napięcie powinno wynosić ok 14V. W nowszych, w których regulatorem zarządza sterownik silnika, bądź BCM, lub też dedykowany battery management, napięcie ładowania zależy od zapotrzebowania na energię, może go nie być w ogóle i nie jest to żadna...
Będzie.
Prawidłowo pokazuje. Z 2 przewodami jest i taki ma być ARE3011. Chyba że ktoś płytę zmieniał i zastosował inny,też tak bywa.
Zeby go sprawdzić "na stole"potrzebny jest zasilacz regulowany w zakresie przynajmniej od 10 do 16 V i wydajności prądowej 2 A oraz żarówka samochodowa 12V\21W
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Witam wszystkich. W mojej toyocie yaris 2 musiałem wymienić regulator napięcia alternatora, popuściłem Pasek i założyłem nowy regulator. Napiąłem Pasek tak samo jak wcześniej ale teraz przy odpalaniu Pasek przez chwilę zaczyna piszczeć. Wcześniej nie było problemu. Ktoś podpowie co zrobić
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
Witam, mam problem z wymianą regulatora napięcia w alternatorze hitachi. Nie wiem czy trzeba rozkręcać alternator, czy da się zdemontować regulator bez rozkręcania alternatora...
Włącznik masy jest w obwodzie akumulatora. Podczas pracy silnika NIE WOLNO wyłączać tego wyłącznika. Brak akumulatora powoduje niepoprawną pracę regulatora napięcia alternatora. Jakie są skutki, już wiesz... Dobrze, że tylko żarówki.
Myślę że w praktyce leżysz z takim ładowaniem. Albo masz uszkodzony regulator albo takie spadki na instalacji. Napisz jakie jest napięcie na samym alternatorze pod obciążeniem.P
Na lewym fartuchu nadkola siedzi sterownik, steruje EGR,em, ładowaniem, świecami żarowymi, wiatrakami itd,itd. W nim jest regulator napięcia alternatora.
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Doskonale Cię rozumiem. Chcesz mieć pewność, że podłączone pod tą śrubę przewody na pewno są dobrze dociśnięte i przewodzą prąd. Była to jedna z pierwszych rzeczy jaką zrobiłem - sprawdziłem wszystkie połączenia. Kłopot mam z tym, że wcześniej ten alternator był podłączony przez słabego fachowca. B+ pociągnął dwoma przewodami. Jeden przez pozostały...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Wymiana regulatora rozwiązała problem. Mam nadzieję, że będzie działał kolejne 20 lat.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Wsadź tam TIP147. Wymień co jeszcze popalone.
możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia (67) i plus po kluczyku (15) i trzeba go przykręcić gdzieś gdzie jest masa (do blachy) i tyle Nie może. Zobacz jak to wygląda. Chociaż jak przerobisz i tylko szczotki zostawisz.😋
tylko ze munie po 10 minutach topi przewody raczej tu radiator niepomoże
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Uszkodzony regulator napięcia, skoro alternator daję radę uzyskać 17V na akumulatorze.
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Setki razy było o tym. Typowy objaw braku ładowania. Miernik do ręki i pomiary. Zazwyczaj pada regulator napięci (regler) ale warto zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora. Kupiłem regulator napięcia i wymieniłem, po 10km akumulator padł.
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora.
Regulator napięcia w alternatorze.
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
po co Ci regulacja napiecia ładowania???? jesli regulator jest sprawny to ładuje akumulator napieciem ok 14V a jesli gotuje Ci wode w akumulatorze to swiadczy ze akumulator jest do wymiany.... Moja mz śmiga na zwykłymregulatorze i nie gotuje mi wody.
Może ktoś się orientuje jaki alternator zastosował Edd?. Alternator pasował idealnie z uchwytami, mocowaniem i kołem pasowym oraz miał wbudowany regulator napięcia. Alternator jak podano w programie zakupiono bez większego problemu w Wielkiej Brytanii za 55 funtów. Witam Widać na filmie LUCAS LRA00100, jest dostępny na ebay'u Pozdrawiam
szukam schematu,bardzo proszę o pomoc. sq9cxd(at)o2.pl
Poszukuje takiego układu od regulatora napięcia alternatora. Czy kojarzycie co to jest i gdzie można kopić?
Jak masz plus na karoserii to będziesz musiał zamienić i tyle. Pomijasz regulator napięcia bo alternator ma swój.
Sprawdź alternator, regulator napięcia i wiązkę alternatora. Sygnalizuje zwarcie, przerwę, lub błędny sygnał klemy W.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Prądnica, czy alternator. Zobacz ładowanie bez świateł. Sprawdź naciągnięcie paska. Może się ślizga. Musi być naprawdę dobrze napięty. Regulator elektroniczny generalnie nie wymaga regulacji. A za mechaniczny raczej się nie zabieraj sam.
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
Wydajność alternatora nie zależy od obrotów. Od tego jest regulator napięcia w alternatorze. Powiedz, czy przy dodaniu gazu napięcie ładowania się zmienia
Wystarczy mu te 1100 na wolnych
Jeśli pasuje i maja alternatory taką samą moc tyle samo Amperów to można
Najprościej zaopatrz się w zasilacz z regulowanym napięciem w granicach 10-18V i woltomierz.Podłącz reg. do zasilacza a na wyjście żarówkę 10-21W(nie większej mocy,prąd wzbudzenia na ogół nie przekracza 3-4A)zwiększając napięcie obserwuj żarówkę,przy ok 14V powinna zgasnąć,nastąpnie obniżasz napięcie i sprawdzasz kiedy się zaświeca.W ten prosty sposób...
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Masz problem z regulatorem napięcia na alternatorze bądź może być uszkodzony przewód. Błąd drugi to problem z czujnikiem MAP.
Potrzebujesz odpowiedni regulator napięcia. Jeżeli alternator będzie miał sprawny regulator napięcia to powinien wystarczyć. Musisz policzyć przekładnię tak by przy słabym i silnym wietrze, obroty alternatora utrzymywały się w dopuszczalnym zakresie. Jeżeli zachodzi potrzeba ochrony alternatora przed przekroczeniem górnej granicy obrotów co jest możliwe...
Przede wszystkim - co to za alternator i co za regulator napięcia ? Czy przypadkiem alternator nie posiada regulatora już "na sobie" a Ty nie próbujesz zastosować regulatora prądnicy, który był w poprzednim obwodzie ?
wymień regulator napięcia na alternatorze. Groszowe sprawy a pewnie on jest winny.
Miałem ten sam problem. Awaria regulatora napięcia alternatora lub wymiana niefabrycznej części powoduje tę usterkę. Brakuje również między innymi podgrzewacza tylnej szyby i podgrzewacza lusterka wstecznego.
Kolega poszukuje schematu - elektronicznego regulatora napięcia alternatora - do skody 120. Może ktoś go ma i pomoże :D
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
na wolnych obrotach 13,57V pod obciążeniem spada do 13,52V
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Zrób zdjęcie. Pozdr.
witam problem przerabiałem w zeszłym roku, słabe ładowanie ale ładowanie kotrolka gasłał. okazało się padnięty alternator gdzieś na uzwojeniu ( regulator napięci był sprawny) kupiłem drugi alternator ps w Gdyni w hurtowni zapłaciłem 270 zł za nowy zamiennik naprawa starego w warsztacie ponad 300zł
Szczotki są nowe, pasek jest napięty poprawnie, pytanie się nasuwa-gdzie jest regulator napięcia? z alternatora wychodzi aż 5 przewodów więc chyba jest na zewnątrz ...
witam jak w powyższym autku mam taki problem kiedy samochód jest zimny na akumulatorze mam koło 14 v pochodzi z 5 min przygazuje do 3000 obrotów zapala mi sie kontrolka ładowana i napięcie rosnie do 17v,wydaje mi sie że to reglulator ale wolałbym to sprawdzić ,w jaki sposób mam to sprawdzić na stole,po wymontowaniu regulatora z alternatora,cos obiło...
Sprawdź napięcie przed i po uruchomieniu silnika; poza tym załącz światla i oświetlenie wnętrza - po zmianie jasności światła rozpoznasz usterkę. Alternatory z takim uszkodzeniem mają dosyć głośną pracę (gwizd), wynikający z dużego prądu wzbudzenia. Powinien być to regulator - przy innych uszkodzeniach napięcie zawsze jest mniejsze od 14/5V.0
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze, błąd A0 oznacza za wysokie napięcie, powyżej 16V. Dlatego rozłącza Ci po dodaniu gazu.
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Po wymianie FCIOM na razie spokojnie. Błędów brak. Regulator napięcia alternatora nie ruszany, ale sprawdzony. Alternator też. Jeszcze jest opcja modułu akumulatora. Nie zamykam tematu, bo wydaje się nie do końca rozwiązany.
Maksymalny pobór prądu jaki pobierał układ z żarówką to 1.10 A ( dla sprawdzenia taki pobór osiągnąłem na zasilaczu podpinając żarówkę bezpośrednio do zasilacza przy napięciu ok 6 V. Połowa świecenia powinna występować pomiędzy 13,8-14,4. Poniżej 13,8 pełny prąd. gaśnie zupełnie przy 13.78 V,więc pewnie kicha. Dzięki. :-)
Witam.Mogę się mylić ale patrząc na te podłączenia to regulator napięcia jest elementem odrębnym poza alternatorem.
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Odpal samochód i zmierz napięcie ,jeśli przekracza 15V to wina leży po jego stronie.
Do kolegi ' Vorlog '. Wieczorkiem zamieszczę jaki kolor jakie napięcie wymaga . Dzięki, te parametry są mi doskonale znane, tyle tylko, że w takich jak ten przypadkach, gdy nie jest mi konieczna określona jasność świecenia, bo LED robi jedynie za wskaźnik (a w aucie coś takiego nie ma prawa za mocno świecić) to nie przejmuję się idealnym dobieraniem...
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Witam, mam problem z regulatorem, prawdopodobnie zamiana biegunow. Nie wzbudzalo sie. po odlaczeniu wtyczk. 2 pin. Podlaczylem zasilanie od zaplonu, a mase podalem poprzez opornice ( sciemniacz oswietlenia tablicy rozdzielczej od mercedesa - regulowany). Jest to klopotliwe, gdyz musisz sie zatrzymac, zeby zmniejszyc lub zwiekszyc napiecie, ewentualnie...
Może być też koniec szczotek lub regulatora w alternatorze, bądź za słabo napięty pasek klinowy.
alternator podłączyć regulator napiąć regulator napiąć alternator motocykl alternator valeo regulator napiąć
zmiana taktować dwufunkcyjny ustawić iveco 35c13 kontrolki
junkers cerapur smart programowanie rapid
Romet Ogar 900 – wskazówka paliwa pokazuje rezerwę mimo pełnego baku, usterka pływaka lub masy Schemat elektronicznego modułu zapłonowego TCI pod przerywacz mechaniczny – TIP162, IRLZ44N, BIP373