Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Stator Rotaxa nie zadziała z oryginalnym regulatorem napięcia z Yamahy TZR50.
I tu znowu powraca problem pomiaru bardzo małych rezystancji. Jak tam mostek pomiarowy, goldwingerze? ;) Zwykłym miernikiem będzie trudno, to wartość pomiaru oscyluje w zakresie błędu miernika.
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
Raczej nie powinno mieć znaczenia który z białych gdzie. To napięcie AC .
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
https://www.clicmotor.it/elettronica/ele... Dodano po 41 Poszukaj porządnie bo sporo tego jest w internecie
Dwa z nich to zwykłe przekaźniki. Obok nich leży przerywacz kierunkowskazów i regulator napięcia.
yamaha xtz 750ccm 91r. alternator 360w i akumlator 14A/h w sumie chciałbym dostać instrukcje lub schemat i samemu coś skombinować
Wszystko jest ok tylko ze jeszcze musze wiedziec gdzie dokladnie w kostce ma byc umieszczony ten czerwony przewod, prosiłbym o zdjęcie kostki jak ktoś posiada taka maszynke z góry dziękuje za pomoc.
rozebrałem alternator i uzwojenie wzbudzenia ma wyprowadzone dwa kable, czyli możne je dowolnie podłączać. Czy ma znaczenie fazowość(biegunowość) podłączenia tego uzwojenia. Więc jak podłączyć i z jakim regulatorem, żeby było dobrze? jak podłaczyć ten alternator żeby mieć kontrolke ładowania.
Witam otóż w mojej tzr-ce spalił się regulator napięcia (na żadnym pinie nie ma przejścia) i jest 1 taki na allegro za jakieś kosmiczne pieniądze czy dało by się jakiś inny regulator wstawić zamiast niego.zdj regulatora w załączniku.
ja bym zaczoł od regulatora napięcia.
Witam, Mam problem, ostatnio uszkodził mi się regulator napięcia i poszukuję jego schemat. Dodam że jest to regulator napięcia do Yamahy TZR 50 z 2008 rocznika. Więc moje pytanie brzmi, czy ktoś byłby w stanie podesłać mi schemat takiego oto regulatora napięcia?
Pomocy!!! kupiłem niedawno FZR-kę i okazało się, że jst spalony elektroniczny regulator napięcia(bardzo częsta usterka w tym modelu). Tam jest trójfazowa prądnica ze stałymi magnesami (nie potrzebuje wzbudzenia, więc standardowe regulatory od alternatorów samochodowych odpadają). Nie chcę kupować oryginalnego(250-400zł), bo i tak po pewnym czasie się...
A jakie są cewki oświetlenia? Taki dobierz do nich regulator napięcia.
Tak to jest regulator napiecia z tzr.
Kolego Blazej, prawde mowiac to wszystkie regulatory do tych pradniczek, ktorych schematy udalo mi sie obejrzec to nie byly prostowniki sterowane a raczej "prostowniki zwierane", gdzie po przekroczeniu progu napieciowego nadmiar mocy byl zwierany do masy. Jesli sie myle to prosze mnie poprawic. Moim zdaniem prawdziwy prostownik sterowany na tyrystorach...
Witam chciałbym dowiedzieć się jakie napięcie powinno znajdować się na poszczególnych przewodach do regulatora napięcia (Yamaha Aerox)
Natknęło mnie na odczepienie kabli podlaczonych do niego i nagle swiatla zapalily sie mocniej (tego wlasnie potrzebuję). Gdy podłączyłem te kable znowu na miejsce i znalazlem sie w punkcie wyjscia, czyli z przygaszonym oswietleniem. Czy wedlug Was jest to zepsuty rwgulator napiecia ? W takiej sytuacji sprawa jest jasna. Regulator do wymiany, gdyż zbyt...
Regulator napięcia sprawdzałeś?? kapturek od świecy i przewód.
http://obrazki.elektroda.pl/3694238100_1... Sam wlasnie robilem i dziala doskonale tani w budowie. Jedynie diode zenera zamienilem na 12V by ladowanie bylo 14V, A tyrystory zamienilem na BT152.
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
Jeśli więc napięcie ładowania przy 2000 obr/min. jest na poziomie 14 V i w całym zakresie obrotów nie przekracza 15 V to ładowanie można uznać za prawidłowe, a akumulator za uszkodzony. W motocyklu, na wolnych obrotach, ma prawo nie być ładowania. Wszystko co poniżej 13,8 V można uznać za brak ładowania. Jeśli jednak napięcie w jakimkolwiek momencie...
To dostałem błędne informacje z tego co piszesz to powinienem mieć prąd 4v na każdym z trzech białych kabli? To już ci napisze bo mam dobry dzień, winna jest kostka , zlikwiduj ją a pozbędziesz sie problemów. Jakie 4 V? Skąd takie pomysła bierzecie?
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Obudowa tych mostków nie jest z niczym połączona, więc nie ma potrzeby jej izolowania od radiatora. Natomiast tyrystory 2N650x mają anodę na radiatorze, więc one muszą być montowane z podkładką mikową i tulejką izolacyjną. http://www.vishay.com/docs/93565/vs-36mt... Za ok 80zł możesz kupić uniwersalny chiński regulator 3-fazowy (5 pin: 3x żółty,...
Zrób zdjęcie jak masz podłączony regulator napięcia (pinout). Te regulatory (z zieloną wtyczką) mają odwrócony o 180° pinout. Możesz zajrzeć do alternatora, bo normalnie nie powinno być słyszalnych żadnych odgłosów. Takowe mogą się pojawić jeżeli stator jest niedokręcony, koło magnesowe jest uszkodzone, albo występują znaczne luzy na łożyskach wału...
witam, moja yamaha nie chce mi odpalić na rozrusznik (aku jest nowe i naładowane) rozrusznik kręci jak należy i iskre podaje, nie słychać cykania ani nic takiego, jak by paliwa nie dostawała lecz gdy ją pchnę to odpali od razu. świece wymieniłem, gaźnik i filtr wyczyściłem. po tych czynnościach zdarzyło się jej odpalić na rozruch ale dlugo musiałem...
prezeswal Nie posiadam polskich znakow w komputerze! To ty masz dwie oddzielne cewki oddzielna na swiatlo i oddzielna na ladowanie? rectifier to znaczy mostek prostowniczy
To jest regulator napięcia od Yamahy DT 50 i jego bliźniaczych MBK i Malaguti. Regulator posiada tylko ogranicznik napięcia na światła, dwa piny od świateł (pierwszy - alternator, drugi - żarówki) i dwa piny od masy. W sumie podłączenie podobne jak kostki 3-pinowej Ducati Energia stosowanych w pozostałych AM6 np. Apriliach RS 50. Jacek sam nie wie co...
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
Witam, potrzebuje schematu reg. napięcia do tdr 125.
Możesz przecież zastosować dowolny regulator od skutera. Po co kombinować z budową własnych. Przedstawiłeś schemat funkcjonalny, według niego nie zbudujesz regulatora napięcia od podstaw.
Jak ewentualnie podłączyć regulator rnc-12? Czy dołożyć jeszcze 3 diody i podłączyć jak w schemacie? http://obrazki.elektroda.pl/8371474000_1... Czy samo przepuszczenie prądu przez regulator ograniczy napięcie?
A to jest jakaś różnica na aukcji było napisane że regulator napięcia 125cc
Krzychu czyli co radzisz ? regulator nie daje napięcia ?
"Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik? Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty...
Będzie OK. Regulator większej mocy to bezpieczne rozwiązanie.
Uszkodzony regulator napięcia. Należy gotować wymienić.
Wymiana regulatora załatwiła problem.
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
Nie da się dołożyć regulatora do regulatora.
Witam! Proszę o pomoc i wskazanie gdzie się znajduje regulator napięcia Yamaha Aerox. Chciałbym wymienić, bo najprawdopodobniej się spalił. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
Jak można "palić światła"? Najpierw naucz się poprawnej polszczyzny, potem zmierz napięcie po podłączeniu nowej żarówki, potem napisz, ale zapewne masz regulator napięcia do wymiany
Witam. Posiadam motor Yamaha XJ 600 z 1990 roku i nie ładuje mi akumulatora. Nie wiem czym to jest spowodowane, czy regulator napięcia, czy alternator jest padnięty? Jak to można sprawdzić? Pozdrawiam.
Yamaha F25AET 2003r. 4-sów.
To czyli od tej yamahy bedzie pasować?
Twój problem przerabiałem jakieś 10 lat temu (Virago 92 r) i wtedy najtańszy był ten regulator po prawej .Wytrzymał kilka miesięcy.Również robiłem takie pomiary jak ty,mierzyłem, porównywałem,ale to ślepa uliczka .A teraz konkretnie . 1-wywal regulatory i zapomnij o nich 2-zmierz napięcia jakie daje alternator (bez obciążenia ,powinno być około 3 razy...
Wariactwa tzn. napięcie skakało od 0 do 8V. Nie można mierzyć napięcia ładowania bez podłączonego akumulatora.
Który rezystor? Jeżeli moduł jest przystosowany do pracy bez akumulatora, to cewka zasilająca CDI ma dwa osobne wyprowadzenia, a na module znajduje się układ zasilania logiki z cewki CDI i akumulatora. To jest typowe uszkodzenie w modułach od Yamahy, układ podobny jak w regulatorze napięcia. Rezystor, dioda zenera i tyrystor.
Pewnie chodzi o regulator alternatora, ja swego czasu do yamahy xs 400 zastosowałem regulator napięcia elektroniczny od łady ,tylko trzeba pozmieniać troszkę w instalacji. :!:
Problem rozwiązany, może komuś się przyda. Wymienione wszystkie 4 regulatory napięcia i wszystko działa prawidłowo. Pozdrawiam
Poza poradą z poprzedniego postu na niebiesko nasuwa jeszcze jedna. Z racji, że pojazd ma trochę latek warto sprawdzić ciągłość połaczenia przewodu zielonego od regulatora do uzwojenia wzbudzenia.
Na takiej kompozycji elektrycznej jakiej teraz on stoi (zostańmy przy opcji iż to chińczyk) silnik pali bez problemu i śmiga aż furczy, brakuje tylko ładowania, ciekawostka jest taka iż po odpaleniu jak odłączę akumulator działa bez niego, aha i ma opcję palenia na kopa. Chcę tylko by mi aku ładował więc potrzebuje opinii czy ten regulator co mam mogę...
Toż to chińska frezarka łańcuchowa wahacza! Obok Yamahy nawet w sklepie nie stało. Musisz założyć regulator napięcia i żarówkę o mocy 35/35W, aby świeciła w miarę równo i się nie przepalała. Trzeba tylko się upewnić jaki rodzaj alternatora masz w silniku, czy uzwojenie jest połączone z masą, czy nie. W tym drugim przypadku jeden z końców uzwojenia trzeba...
Można było zapytać na forum wcześniej. Napisałem już 2x co jest do sprawdzenia. Post 39 i 46. Ok, zatem zakładka S4: S4-1 System - nie ładuje S4-2 FacVer - nie ładuje S4-3 M-Ver: 0047 S4-4 M-Sum: 83C0 S4-5 O-V: 20170124 S4-6 O-Sum nie ładuje S4-7 D1Ver nie ładuje S4-8 D1Sum: D95F3389 Słuchawki będą jutro Ale po co ci teraz słuchawki? Przecież gra na...
Jak sprawdzić regulator napięcia, jak motor nie odpala?
Ale czy przyczyną może być jedynie regulator? A jesli nie,to gdzie jeszcze nalezaloby szukac przyczyny i od czego zaczac??
Witam, w moim skuterze pojawił się problem związany z brakiem świateł mijania oraz podświetlenia licznika (kierunkowskazy oraz światło stopu jest, ponieważ jest zasilane z akumulatora), skuter odpala i jeździ. Po przeczytaniu wielu tematów stwierdziłem, że problem może leżeć po stronie regulatora napięcia. Jednak wszystko wychodzi na to, że on jest...
Witam. Sam regulator powinien się trochę grzać ale nie w takim stopniu żeby obudowa złącza się topiła. Po zdjęciu można dojść do tego że grzeją się tylko dwa styki. Może to świadczyć o słabym zestyku pinu w regulatorze a pinie w kostce wiązki elektrycznej. Sprawdź jak wygląda kostka którą wpinasz do regulatora, może to ona jest powodem topienia się...
Wymień regulatory napięcia w szczególności 5V i cała linia.
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony.
Schemat coś pomoże https://obrazki.elektroda.pl/32_11771590... oraz www.elektroda.pl/rtvforum/topic813961.ht... dalej miernik w dłoń i działać Na przerywaczu B to + po statyjce ,L to wyjście na lampy( kierunki). Regulator ma jakiś napis?
Zarobiłem kable od ssania na nowo
Te przewody idą do regulatora napięcia, kolejność, o ile się nie mylę, jest bez znaczenia.
Tak, tym żródłem prądu jest cweka w prądnicy w motorze Yamaha DT80 mx Pozdrawiam.
Nooo, tak to teraz jest niestety, miejmy nadzieję, że tylko na tych układach się kończy naprawa, ot taka konstrukcja. Gdyby regulatory nie posłały na jego wyjściach takiego napięcia, tylko byłoby jakieś zabezpieczenie, to by się nic nie stało. Naprawa na regulatorach by się skończyło...
Wiem, bo sprawdziłem. Moje pytanie dotyczyło ewentualnych innych przyczyn (oprócz walniętego regulatora) tak wysokiego napięcia, a nie skutków. Nie ma się co rozpisywać.
Z prostego schematu wynika że na układ ładujący składa się stojan i regulator napięcia. Stojan można uznaç za sprawny (twoje pomiary) więc wymień regulator napięcia. Sprawdź jeszcze czy stojan ma przejście do masy.
Mierzyłem cewki bezpośrednio na końcach uzwojeń, ale nie wyciągałem bo aby wybudować uzwojenie musiałbym wyciągnąć silnik. Jest to przejście do masy. Na podpiętym oryginalnym regulatorze pomiędzy fazami jest napięcie zmienne ok 10-11 V podłączyłem na próbę ten nieoryginalny uszkodozny regulator od YAMAHY jak się okazało daje on napięcie w okolicy 14...
Napięcie na aku podczas pracy silnika ponad ok. 13,5V, wyłączony ponad 12. Dzięki za rady :)
Trzeba sprawdzić na schemacie
Nie jestem pewny tego, czy regulator od Yamahy DT50 wytrzyma deklarowane przez sprzedawcę 20 A. Tam jest stator DE AM6 o mocy 65/85 watów, a regulator jest specyficzny gdyż jest to tylko ogranicznik napięcia AC, sąsiadujące piny są ze sobą połączone. Pierwszy wynik z wyszukiwarki: https://husqvarna-motocykle.pl/index.php...
Kolego to nie przebicie a normalna rezystancja cewek jak dobrze widze tam sa normalne cewki masowe zukac w instalacji moze wadliwy lub nie taki regulator
Sprawdź czy w dobrą stronę przewinąłeś.
Jakie masz napięcie na bazach Q130/131 ? Czy te tranzystory grzeją się szybko czy są zimne ?
Ze stojana pradnicy wychodzą trzy przewody do regulatora napięcia, sprawdź jaki jest opór pomiędzy tymi przewodami a masą .
Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy wyższych obrotach. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia i przy zwiększaniu obrotów napięcie sporo wzrasta. Możesz nawet uszkodzić akumulator i inny osprzęt.
Albo masz zimne luty przelutuj obszar zasilacza szczególnie tam gdzie są regulatory napięcia. Szkoda ,że nie podałeś co się wyświetliło w trybie serwisowym.
temat zamykam wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy
Dzisiaj doszedłem do wniosku: CE- 1,1V Standby CE-3,2V po uruchomieniu w trybie serwisowym Wyjście niezmiennie 1,1V Więc chyba wymieniamy regulator IC481.
Regulator napięcia do sprawdzenia, połączenia alternatora i masy z akumulatorem.
Sądząc po kształcie kostek i kolorach naprawdopodobniej ie masz regulatora napięcia, sprawdź czy te żółte przewody są trzy i idą do alternatora, jeśli tak to właśnie był tam regulator
Witam, problem rozwiązany, porobiłem doświadczenia i wynikło z nich, że zmienianie podpięć poszczególnych faz między stykami regulatora nie zmieniają faktycznego napięcia ładowania akumulatora. Zmieniłem regulator i napięcie ładowania wynosi od 13.4 na biegu jałowym do 14.2 - 14.3 V przy obrotach 6 tys :). Temat można zamknąć.
Z tego co wygoglowałem to nie tranzystor tylko moduł regulatora napięcia i pod tym oznaczeniem jest to produkt Yamahy z ceną od 5 do 10 euro. Nie znalazłem nic w kraju. Teoretycznie mógłbyś spróbować zastosować dowolny regulator napiecia ładowania dostępny w kraju np kiedyś miałem w rękach rodzimej produkcji do superpojazdu FSO Polonez również miał...
Podepnij je pod wyjście regulatora napięcia, co by nie generować spadków napięcia.
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
Przydałoby się w takim przypadku filtrowanie zasilania. Prawdopodobnie daje znać praca regulatora napięcia (obcinanie/zwieranie nadmiaru). Przenikają piki napięciowe kilkudziesięciowoltowe.
Sry, ale u mnie w regulatorze napięcia nie moge wejść do biosu, chyba mam za słaby silnik. :) Mostek greatza można zrobić samemu, a nigdzie nie moge znaleźć takiego od samochodu czy od motorka. Wszędzie same regulatory napięcia, chyba że źle wyszukuje. EDIT: Tylko potrzebuje schemat :)
dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje...
Co do prędkości - może coś jest ze skrzynią biegów, podobno to automat. Może wbija ci tylko niskie biegi i wyższego nie chce - stąd dobry but do określonej prędkości,a jak powinien być następny bieg to nie jedzie :/ Opisz jak wygląda jazda... Magneto bardzo rzadko jest powodem takich awarii. Najczęściej to regulator, lepiej będzie sprawdzić napięcie...
ogólnie to zrób pomiar napięcia nie na przewodach razem jako + - jak napisałeś ale każdy przewód z obudową silnika ponieważ mogą to być dwie cewki jedna z napięciem do świateł a druga do ładowania aku, jeżeli potrzebujesz napięcia tylko do oświetlenia to nawet nie będziesz potrzebował żadnego układu prostowniczego
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
Witam. Posiadam motocykl yamaha xt 600 , model lc4 z 1984r. Potrzebuje uproszczony schemat instalacji elektrycznej :podpięcie przewodów do lamp-przód i tył oraz wyłącznik motocykla. Mam moduł, regulator napięcia oraz cewkę (od iskry). Chciałbym to podłączyć najlepiej bez akumulatora. Z góry dziękuje za odpowiedz.
Nie mierzy się napięcia bez akumulatora bo wychodzą takie głupoty. Kolega najpierw zmierzy napięcie samego akumulatora, czy np. nie jest zwarta jedna cela i napięcie będzie poniżej 12V. Jeśli napięcie akumulatora będzie poprawne tzn. ok 12,5V, podłączyć akumulator do motoru i zmierzyć napięcie ładowania na średnich obrotach. Może być sytuacja że jedna...
Musisz wpiąć regulator prądu dla tego silnika a nie inny.
Czy po podłączeniu rezystora mrugają dalej? Napisz wyraźnie! Jeżeli tak, to masz uszkodzony regulator napięcia. Poczytaj na temat regulatora w Yamachach. Podobno ten patent z rezystorem nie bardzo się sprawdza i lepiej użyć innego regulatora, który rezystora nie potrzebuje.
yamaha regulator napiąć uszkodzić regulator napiąć yamaha podłączyć regulator napiąć yamaha
uszkodzony panel dotykowy astra przyciski szyby okular samochodowy
sterownik proxima nierównomierne ogrzewanie tulejek
Czujnik Halla – zasada działania, typy, Allegro, Infineon, Melexis, aplikacje, usterki Jeep Commander XK 2006-2010 – lokalizacja bezpiecznika tempomatu, skrzynka, numery, wartości