Maksymalny pobór prądu jaki pobierał układ z żarówką to 1.10 A ( dla sprawdzenia taki pobór osiągnąłem na zasilaczu podpinając żarówkę bezpośrednio do zasilacza przy napięciu ok 6 V. Połowa świecenia powinna występować pomiędzy 13,8-14,4. Poniżej 13,8 pełny prąd. gaśnie zupełnie przy 13.78 V,więc pewnie kicha. Dzięki. :-)
Ma pewnie soft start. Po parunastu sek.
Eksperymentalnie trzeba by włączyć amperomierz i sprawdzić ile i kiedy płynie tam prądu. Diody te powodują równoległą pracę pojedynczych trzech uzwojeń stojana, które normalnie pracują szeregowo po dwie. Można sprawdzić oscyloskopem jak wygląda nie wyprostowany prąd. Może układ ma za zadanie odciążać regulator napięcia.
dzieki wielkie pozdrawiam Dodano po 4 Brakuje mi jeszcze opisu kostki ktrora wychodzi z alternatora Dodano po 1 Właściwie chodzi o to czy kostka regulatora mechanicznego będzie kompatybilna z kostką regulatora elektronicznego?
Obstawiam jednak regulator napięcia. Jeżeli uszkodzenie nie występuje ciągle, to go nie stwierdzili. Ale to alternator denso i nie bez powodu regulator kosztuje prawie 100zł
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Nie ma diod wzbudzenia. Tą funkcję spełnia regulator napięcia. Domyślam się że chodzi o focus MK2 czyli alternator Denso mostek arc6020.
Jaki regulator, jaki alternator?
Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. Najlepsze wyjście zewnętrzny regulator. Piny to F1, F2 czyli Field-wirnik.P
Nie masz pojęcia o budowie tego alternatora. Tam nue nie ma diod wzbudzeń
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Witam. Zwracam się do Was o pomoc w sprawie kontrolki ładowania alternatora. Mianowicie pacjent to Chrysler Pacifica 2006, alternator Denso z regulatorem napięcia w ECU. Niestety ale typowa usterka dla tego auta i brak ładowania spowodowany przez regulator w ECU. Zamontowalem zewnętrzny regulator Jezpol RNA2 , ładowanie jest, jednak nie wiem jak obejść...
Regulator napięcia musi być dobrej jakości
Czy kompletny alternator też wchodzi w rachubę ? Podaj rocznik auta, amperarz i kod silnika - [M51], [M52] ? Numery Denso widzimy na zdjęciu.
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Witam, mam kłopot z regulatorem mechanicznym do w/w alternatora. Styki regulatora sa juz wypalone nawet regeneracja nic nie dała poszukuje regulatora elektronicznego do tego alternatora, który ma 8 diód prostowniczych! próbowałem zastosować elektroniki od poloneza ale przy zwiększających obrotach alternatora napięcie rośnie aż do 18 V! Może ktoś spotkał...
Dziwne, ze elektryk nie sprawdził urządzenia jak się zachowuje w układzie. No cóż. Ale możesz poradzić sobie sam. Sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika.Jeżeli będzie w okolicy 12 V, to nie ma ładowania. Wówczas sprawdź napięcie wychodzące z alternatora. Jeśli jest w okolicy 14V, to szukaj uszkodzenia w przewodach lub połączeniach...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Uszkodzony ( nowy ) regulator , błąd montażu . 14,7 to też nie oznacza czegoś złego bo właśnie te alternatory to mają zmienne napięcie pracy .
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Witam Szanowni forumowicze męczyłem się z problemem pulsujących świateł w moim mondeo przez pół roku. Jazda nocą przyprawiała mnie o palpitacje. Próbowałem już wszystkiego, najpierw wymieniłem regulator napięcia na nowy, nie pomogło, następnie oddałem alternator do regeneracji, nie pomogło, sprawdziłem wszystkie przewody idące do alternatora - wszystko...
Skąd ta pewność? Przypadłość tych alternatorów? Pierwsze o czym pomyślałem to wiadomo - szczotki się skończyły, więc wymieniłem szczotkotrzymacz na samochodzie (koszt niewielki - 13zł) i dalej brak ładowania, więc jedynie co jeszcze mógłbym sam wymienić to regulator napięcia ale to już koszt około 160zł. Tylko czy jeżeli walnąłby regulator to nie byłoby...
No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ? 16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników. Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora....
Jeżeli masz na myśli ten układ z Twojego Też początkowo miałem takie przypuszczenia. Ale opis patentowy jest nieco inny. Fakt że nie mają bezpośredniego wpływu na to czy alternator w ogóle działa czy nie i to skrzętnie też wykorzystują niektórzy producenci mostków sprzedając mostki sześciodiodowe jako niby ośmiodiodowe. No ale jakoś one jednak usprawniają...
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Jak w temacie, pali się też kontrolka ładowania, takiego typu alternarora jeszcze nie naprawiałem, regulator napięcia i plastikowa obudowa tyłu alternatora z napisem DENSO. Poradzcie od czgo zacząć jak zdiagnozować. Stojan przemierzony OK, wirnik (twornik) OK. Co dalej, nie mam rano czym do pracki jechać . POMÓŻCIE Dodam jeszcze tyle że nie mierzyłem...
Witam Byłem w sklepie zapytać o regulator napięcia. Opowiedziałem sprzedawcy o problemie w moim aucie, a on odpowiedział, że w alternatorach DENSO nie powinno stosować się zamienników. Jeśli zastosuje się zamiennik, to mogą występować takie dziwne rzeczy. Gość chyba dobrze mi podpowiadał, ponieważ sam podpowiedział mi zakup na Allegro. Pewnie sklep...
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
W Alfie 147 jtd alternator Denso daje 14V. Teraz nie pamiętam które jeszcze, bo minęły czasy naprawiania alternatorów. Regulatory do klasycznego Boscha z lat 80-tych można było kupić na dowolne napięcie od 13,8 do 14,5. Regulator reguluje napięcie na wzbudzeniu na wirniku i takie same jest na wyjściu.
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Może od starego DENSO podejdzie, zobaczymy. Aha, ja nie wykorzystuje pinu DFM, wisi jakiś przewód jeszcze, pewnie to właśnie DFM, ale wtyczka, która była z alternatorem tylko L ma podłączone. Może spróbować te DFM podłączyć? Od Denso do Boscha nie podejdzie regulator. Lin a DFM to różne tematy nie da się zamiennie stosować. Regulator napięcia w alternatorze...
alternator DENSO po wymianie mostka prostowniczego ,oraz regulatora na nowe napięcie utrzymuje się na poziomie 13.5 V,lecz kontrolka nie gasnie jaka może być przyczyna,czy trzeba zaprogramować alternator.Proszę o pomoc
Witam, Szukam opisu wyprowadzeń regulatora napięcia do silnika Hatz 1D. Zdjęcie w załączniku, żółte przewody to wej. z alternatora, czerwony stały plus i zostają jeszcze trzy przewody (biały, niebieski, czarny)..... Pozdrawiam
Wystarczy tego. Ten regulator się nie nadaje, bo to regulator alternatora, nie prostownika. Zamykam.
Witam Poszukuję schematu wewnetrznego układu scalonego L981 (prawdopodobnie Thomsona). Zastosowanie w regulatorach napięcia alternatorów samochodowych. Na scalakach tych są oznaczenia ST DENSO L981 lub ST Magneti Marelli L981 - szukałem w sieci niestety bezkutecznie. Dziękuję za wszelką pomoc Pozdrawiam
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Ma być połączone tak jak na pierwszym zdjęciu od lewej strony, zdjęcie drugie pokazuje moje błędne połączenie ale również działa Dodano po 7 ig to plus po stacyjce, L to lampka kontrolka ładowania Zrobiłem zdjęcie. Jakbyś mógł mi to łopatologicznie rozrysować. Ogólnie alternator ładował ale kontrolka nie gasła. Obecnie coś się zepsuło bo alternator...
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
Oznaczenia wyprowadzeń to: IG- zasilanie po stacyjce F- szczotka wzbudzająca wirnika S- pomiar napięcia akumulatora L- lampka kontrolna E- masa P- obrotomierz Możliwe że pomyliłeś szczotki.
Rozebrałem alternator i na moje niefachowe oko to wymienili mostek prostowniczy na INR437AL - cyna i pozostałości topnika to raczej nie wyszło z fabryki Denso Japan. https://obrazki.elektroda.pl/6456711100_... https://obrazki.elektroda.pl/1985861700_... https://obrazki.elektroda.pl/5461893000_... Regulator...
9 diodowy korzysta z pozostałości magnetycznej w wirniku w celu wzbudzenia, 6 diodowy ma procesorowy regulator napięcia zazwyczaj i wzbudzany jest z zacisku B+. Typowy 6 diodowy to F00M...., denso psa,
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Potrzebuję namiary na alternator do samochodu jak w temacie bądź na części. A po za tym to czy opłaca się naprawiać bo uszkodzony mam stojan i prostownik oraz być może regulator napięcia, tak stwierdził mechanik i zastanawiam się co robić. Stary alternator to "Denso"
DF to szczotka wirnika ,daj na nią plus z akumulatora poprostu. Nie rozpinaj regulatora z wyjątkiem DF. I nie gazuj zbytnio. Dzięki za pomoc, tak wiem że df to uzwojenie wzbudzenia, ale chodzi mi połączenie przewodów ponieważ napisałeś żeby połączyć df z 51, a nie czasami d+ (przewód z prostownika) z przewodem 51 idącym do aku? A z tym + od aku na...
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Napięcie 14,9V jak i 15,8V to zbyt wysokie napięcie ładowania. Rozjaśnianie świateł bierze się właśnie z wzrostu napięcia o 1V. Poprawne napięcie ładowania to ~14,4V nie zależnie od prędkości obrotowej silnika. Niektóre alternatory sterowane przez ECU i nie tylko podbijają napięcie w zimę w celu lepszego doładowania akumulatora co bezpośrednio wiąże...
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Nie mniej jednak nigdy po wymianie Kompletu nie miałem powrotu. Bo przyczyną jest korozja złacza płytki diodowej minusowj do obudowy, jak wymieniasz to styk jest czysty i nie pali diody na przebicie wysokim napięciem, a pali zawsze tę samą diodę minusową te ze strony zasilania regulatora więc i regulator. Diody na 35V parodia. Te z AS są lepsiejsze...
Spróbuj narysować schemat z natury to się go sprawdzi i zobaczymy w czym może tkwić problem jego częstego uszkadzania.
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
obie szczotki są na miejscu (choć nie wiem jak je wyciągnąć), - jest ciągłość obwodu z jednej do drugiej szczotki, - gdy kręciłem alternator ręką to pojawiło się małe napięcie rzędu kilkudziesięciu mV (sprawdziłem na oscyloskopie, sonda do przewodów szczotek), - dzisiaj wymieniłem regulator napięcia Sprawdż czy na 3 pinie wtyczki masz MIERZONE ŻARÓWKĄ...
Toyota avensis 2008r/T25/2.0 D4D brak ładowania . Wymieniony alternator Denso po regeneracji w sprawdzonej firmie ładowanie na poziomie 13,6 V . Przy sprawdzaniu obwodów brak napięcia na pinie 1 regulatora siwy przewód , ze schematu który mam wynika że ma tam być napięcie akumulatora z bezpiecznika ALT 7,5A , po podaniu napięcia lampka gaśnie i ładowanie...
Witam Was . Pacjent ponad 30 letni. Odpaliłem auto zapaliło się ładowanie po chwili zgasło w czasie jazdy powyżej 2500 obrotów zaczynało palić się z powrotem. Ładowania brak. Wydłubałem alternator Denso 100211-3181. Wymieniłem regulator napięcia z IC. Założyłem do auta i lipa nic. Sprawdziłem wiązkę jest oki. Chcę go testować na stole wtyczka jest 3...
Jeżeli regulator nie reguluje napięcia, więc wzrasta prąd w obwodzie, bo wsio sie dzieje na mniejwięcej stałej rezystancji. Jezeli wzrasta prąd, to siłą rzeczy że wzrasta temperatura diod (są przeciążone) i szlag je musi trafić. Na moje oko zakłądają lichy regulator, ma być w czarnej obudowie ( Heavy Duty)
"Długą" histerezę można zrobić w ten sposób, że w szereg z cewką przekaźnika włączyć drugą parę styków przekaźnika (NO). Po wyłączeniu przekaźnika przez regulator napięcia styki te "odpadną" , wyłączając trwale ładowanie akumulatora. Natomiast zastanawiam się czy współczesne półprzewodnikowe regulatory nadają się do tego celu tzn czy działają na zasadzie...
Upływności nie masz dużej więc jest bardzo dziwne, że akumulator padł Ci po zaledwie tygodniu postoju. Ile on ma lat? Po drugie: ładowanie jest zdecydowanie za słabe. Po włączeniu świateł, podgrzewania szyby i tym podobnych pożeraczy, to przy obrotach ok 3 tys nie powinno spaść poniżej 13,9V Zwłaszcza sam początek jest mocno niepokojący. Jesteś w stanie...
Witam Ok. Nie spierajmy się o słowa. Wydaje mi się, że obydwaj wiemy o co chodzi. Alternator (produkt DENSO) "ma" 150A, więc z tej strony nie powinno być kłopotów. Nie jeżdżę zawodowo, off-road to raczej hobby, więc i wielogodzinnych przebiegów nie mam. Z tego powodu jeden z akumulatorów był notorycznie niedoładowywany, bo oczywiście odpowiednio długie...
Proszę o podpowiedź jak na krótko na stole podłączyć taki regulator napięcia, korzystając z zasilacza regulowanego oraz żarówki, w celu sprawdzenia poprawności działania. https://obrazki.elektroda.pl/9947031900_...
Dzieki za fote, co prawda kolejnosc kabli wychodzacych z regulatora jest inna, jednak na wtyczce widac ze dwa kable (zolty i zielony) sa w tych samych miejscach co w moim regulatorze wiec mam nadzieje ze mozna sie sugerowac kolorami, dzisiaj podlacze regulator i dam znac co i jak. Regulator dziala, zielony -, czerwony +, reszta alternator. Dzieki za...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Alternator Magnetii lub Denso, trzy kable b+, czyli prąd stały, d+ czyli kontrolka oraz W czyli obroty. Łatwo pomylić dwa ostatnie. Uszkodzony alternator nie pokazuje obrotów. Ważne, aby był orginalny regulator napięcia!!
odpowiedź na pytanie dlaczego napięcie jest większe po podłączeniu akumulatora jest bardzo prosta. Ale nigdy na to nie wpadniesz. Witaj na forum elektroda.pl! Chętnie postaram się pomóc i wyjaśnić, dlaczego napięcie może być większe po podłączeniu akumulatora. Jednym z powodów, dla których może wystąpić większe napięcie po podłączeniu akumulatora,...
Na zacisku alternatora na którym masz stale napięcie odkręć ten kabel i między tą śrubę a ten kabel włącz amperomierz samochodowy jaki był montowany w instalacjach samochodów ciężarowych.Zwróć uwagę na biegunowość amperomierza.Na środku skali masz 0 prawa strona na skali amperomierza to ładowanie, lewa strona to pokaże rozładowanie co oznacza brak ładowania.Zakres...
Na drganie taka przekładka nie wiele pomoże , na temperaturę tak , opar bym się nie obawiał ryzyko znikome chyba ze nastąpi awaria regulatora napięcia w alternatorze.
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Taki czteropinowy wiele mówi. Najlepiej model lub zdjęcie. Możliwe też że alternator nie wydala, ale trzeba by miernik i pomiar napięcia.
Czytałem schematy i rozumuję to tak że : W chwili zgaszonego silnika pin L na alternatorze pracuje jako masa dla kontrolki (świeci ) po zapaleniu silnika, na pinie L pojawia się napięcie równoważące (kontrolka gaśnie). Kiedyś zakładając alternator do ciągnika kontrolkę wpinałem w przekaźnik i regulator RNA-1, a tu chyba tego nie potrzebuję.
tomleszno ! Wzbudzenie związane jest z generowanym napięciem w ten sposób, że: NAPIĘCIE = (PRĄD WZBUDZENIA) x OBROTY. Przy niższych obrotach aby utrzymać napięcie trzeba zwiększyć prąd wzbudzenia, i to "załatwia" regulator. Warto przyjrzeć się charakterystykom alternatora: na wykresie widać wzrost prądu (!) w funkcji obrotów! Jak to rozumieć? Otóż jest...
Tak się składa że regulator napięcia zwiększa napięcie ładowania stosownie do spadku temperatury, i odwrotnie zmniejsza je wraz ze wzrostem. Bynajmniej nie w celu ochrony alternatora lecz akumulatora. Przyznałbym rację takiemu rozumowaniu, że to ochrona akumulatora, gdyby regulator sprawdzał temperaturę akumulatora - był jakiś czujnik temperatury na...
Wykonana nowa wiązka 3 kabli bezpośrednio podciągniętych do regulatora przy kierownicy z statora. Poprzednie okablowanie ze statora pozostawione. Użyte zostały przewody "G" zielony dla podpięcia do masy impulsatora. Oraz "W" biały kabel do którego podpiąłem od str kierownicy plus po stacyjce a od str silnika wpiąłem się kablem Czarno Czerwonym o ile...
Trafił mi się taki, ładowanie 16V na wolnych bez obciążenia. Dodatkow faluje mu to napięcie, mrygają światła upierdliwie. Wtyczka na 3 piny więc regler sterowany. Niestety nie zrobiłem testu z odpiętą wtyczką bo jakoś nie pomyślałem... Czego się czepić: regulator, diody pomocnicze czy to nieszczęsne sterowanie z PCMu?
Witam serdecznie. Szukam fachowca od ELEKTRYKI samochodowej. Otóż spalił się regulator napięcia w traktorku YANMAR F20D. Nie ma tutaj alternatora klasycznego tylko PRĄDNICA/DYNAMO. Różnie mówią na to. Samo DYNAMO działa i daje napięcie 14V. NIestety kupić oryginalny graniczy z cudem a na klasyczny alternator brakuje miejsca. Wygląda to tak:http://ecx.images-amazon.com/images/...
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
Witam Projekt praktyczny i ciekawy, zastanawiam się tylko w jakim celu budować regulator napięcia, skoro już w polonezach z 1993 roku montowano alternator z wbudowanym elektronicznym regulatorem napiecia. Może w USA jescze do tego nie doszli.
Ja wiem ,że regulator napięcia jest w ECU ale chodzi mi o drugie zdjęcie w drugim rzędzie jak go powiększysz jest tam coś zalane. Co to jest i do czego służy.
Witam Problem polega na niemożliwości nawet po naładowaniu akumulatora odpalić silnik Perkinsa w wózku widłowym Zremb GPW 3200. Rozrusznik R11g został zregenerowany (wymiana wszystkich tulejek oraz szczotek, przeczyszczenie styków szczotek z wirnikiem). Akumulator to Centra 12V, 170Ah. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci prawidłowo silnikiem (widać...
Firma która regenerowała alternator stwierdziła że jest ok i że problem jest w aucie. Co do sprawdzenia napięcia na wskaźniku na zegarach to nie jest to takie hop siup patrząc na schemat Dodano po 42 Twierdzili również że owy alternator jest sterowany tylko przez regulator a nie sterownik silnika Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/3709374500_...
Po przeszukaniu forum nie uzyskałem odpowiedniej odpowiedzi. Wczoraj wybuch mi akumulator, na szczęście nic się mi nie stało. Zakupiłem nowy akumulator, po założeniu okazało się, że alternator ma 18 wolt napięcia. Nie zrobiłem pomiaru prądu, gdyż silnik był uruchomiony na chwilę tylko w celu sprawdzenia napięcia. Po przykrym wyniku zdecydowałem o wymianie...
Witam czytałem dużo na forum na temat święcącej kontrolki ładowania, ale żaden z tematów nie wyjaśnia tego co się dzieje u mnie w aucie , Moje autko to chrysler stratus 2.5 v6, wymieniłem już alternator na nowy i kontrolka dalej świeci , akumulator wymieniony nic nie pomogło , napięcie na przy wyłączonym aucie wynosi 12,5 a po odpaleniu alternator ładuje...
No to nieźle Centra poszalała :D Różne źródła różnie podają, ale wyciągając średnią maksymalne napięcie jakie może pojawić się na akumulatorze powinno wynosić 14,4 - 14,8 V. W starszych samochodach gdzie ustawiało się progi napięcia na regulatorze prądnicy lub alternatora (najczęściej poprzez doginanie lub odginanie blaszek) ustawiało się 13,2V jako...
Z naładowanym akumulatorem prąd alternatora wynosi niemal 21A z czego około 6A idzie w kierunku skrzynki bezpiecznikowej a około 14A w kierunku dużego bezpiecznika (60A). Napięcie na akumulatorze 13.35V a na zacisku B+ alternatora 13,60V. Świeci kontrolka ładowania i to mnie niepokoi. Napięcie na zacisku regulatora do którego podłączona jest lampka...
Witam, Alternator Valeo 2541953B przestał ładować, świeci się kontrolka braku ładowania. Nie ładuje, w instalacji napięcie z akumulatora, nie reaguje na pedał gazu, przy wysokich obrotach również nie ładuje. Na początek wymieniłem szczotki, później regulator, bez jakiegokolwiek efektu, nadal nie ładuje. Z akumulatora przewód podaje napięcie na śrubę,...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Ford Focus 2006r Alternator 3M5T-10300-VC Denso 104210-3762 120A Wymieniony został mostek diodowy i regulator. Mostek oryginalny miał 6 diod, założony został 12 diodowy. Taki był dostępny. Znajomy powiedział mi że wkładał już taki mostek i wszystko było ok. Teraz jest taki problem ze na obrotach jałowych Alternator nie wyrabia. Po załączeniu wszystkich...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Temat ładownia w Maluchach był wałkowany wiele razy, ale z tym się jeszcze nie spotkałem. Mam taki problem. Chciałem podwyższyć napięcie ładowania. Po obniżeniu napięcia na przewodzie "+" regulatora napięcia (żółty łączący diody wzbudzenia z regulatorem) za pomocą diody lub potencjometru i podniesieniu obrotów tak by napięcie osiągnęło 14,4V napięcie...
Musisz sprawdzić: -Regulator napięcia w alternatorze, -Zmierz na odpalonym na wolnych obrotach w momencie mrugania czy skacze napięcie w górę czy w dól, próg to ok 13 V. Jak skacze w gorę to coś regulator napięcia wariuje jak w dól to coś gdzieś raczej nie łączy. -Może porostu kończą się szczotki sprawdź. -Sprawdź kabel ładowania alternator akumulator...
1.Tego nie wiedziałem: Kontrolkę ładowania zapala BSI na podstawie pomiarów napięcia w instalacji dlatego w Pugu nawet przy braku ładowania kontr.nie świeci,zaświeci dopiero gdy napięcie będzie poniżej 11,5V w instalacji. Załóżmy że tak jest to by wyglądało na alternator/regulator napięcia 2.Gdzie najlepiej podłaczyć miernik cyfrowy w Pugu coby poobserwować...
1- w sumie kilka wolt i tylko na początku. I za każdym razem, kiedy maszyna będzie ruszać. 2. podłącz chociaż kondensator o dużej pojemności - ustabilizuje to system. 3. Moc alternatora (prąd x napięcie :) ), to nieco więcej niż będziesz potrzebował obciążać silnik. Sprawdź charakterystykę alternatora prąd/obroty i tak dobierz przekładnię. nie przesadź...
Witam wszystkich. Może dla wielu moje pytanie będzie brzmieć banalnie ale potrzebuje się dowiedzieć który z elementów alternatora bezpośrednio odpowiada za jego amperaż? Otóż mam 2 alternatory od mondeo mk3, od benzyny do wymiany łożyska itp. oraz od diesla nowy z mechanicznym uszkodzeniem regulatora napięcia. Według moich informacji diesel ma 90A a...
Alternator został wymieniony. Co ciekawe, na plusie alternatora (po odłączeniu przewodu) względem obudowy alternatora występuje napięcie 20 V (bez obciążenia). Chyba trochę dziwne, ale alternator został wymieniony. Chyba dziwne. Odłącz plusowy przewód z alternatora i wtedy sprawdź co się dzieje, w sensie jakie prądy będą bezpośrednio po odpaleniu i...
Witam, otóż w mojej 60-tce wysiadło ładowanie. Niestety stary alternator wysiadł. W garażu zalega mi stary nowy alternator i regulator napięcia prawdopodobnie od łady. Niestety są na nich rosyjskie oznaczenia i nie mam pojęcia jak je podłączyć. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
regulator alternatora denso regulator napięcia denso alternatora denso
przekaźnik zakłócenia czujnik biegu wstecznego corsa przyspieszaniu
Audi A2 - Czujnik klocków hamulcowych włącza się przy skręcie w prawo Jak zbudować układ kierowniczy w gokarcie?