Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Sprawdzić napięcie paska klinowego. Sprawdzić alternator i regulator.
A nie lepiej zastosować regulator Boscha - czarny kapelusik, i nie stosuj żadnych radiatorów skoro w oryginale brak.
Napięcie na zaciskach nieobciążonego naładowanego akumulatora po 30 min od skończonej pracy powinno wynosić 12,6V. Jest w Twoim akumulatorze, ale po tylu latach gromadzi on niewiele energii. Możesz zastosować akumulator o nieco większej pojemności do 55Ah, ale nie jest celowe i zalecane. Nie możesz zastosować akumulatora o mniejszej zdolności rozruchowej...
Jak nie ma ładowania, to do roboty. Trzeba usunąć usterkę. Palcem na odległość nikt miejsca nie wskaże. Do sprawdzenia alternator, regulator napięcia.
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia.
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekundę i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterkę samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Nie - pierścienie to początek i koniec tego samego uzwojenia. Może warto rozebrać alternator i sprawdzić te pierścienie. Albo kupić nowy regulator napięcia.
Wymieniłem regulator napięcia
Witam. Problemem jest poduszka powietrzna kierowcy. Po przekręceniu stacyjki poduszka uzbraja się, kontrolka gaśnie na sekunde i zapala się znowu na stałe. Chce się dowiedzieć czy można usunąć tę usterke samemu i w jaki sposób, czy raczej czeka mnie wizyta w ASO. Problem zaczął się od uszkodzenia regulatora napięcia (wysokie napięcie).
Przewód z kabeloczkiem wychodzący z regulatora, to jego zacisk S (sense), pomiar napięcia na śrubie B+ alternatora, kondensator przeciwzakłóceniowy, również podłączony do tego zacisku ma za zadanie niwelować zakłócenia o częstotliwościach radiowych (harmoniczne). Bez niego słyszalne są zakłócenia w radiu na falach średnich (ktoś ich jeszcze słucha ?...
Szczotki są dobre, bo sprawdzalem i mialy ok 8mm. A może wiecie jakie powinny być napięcia między regulatorem a lampką kontrolną?
pewnie regulator napięcia :) skoro banpierw błysk pozdrawiam
Może masz żle wyregulowany regulator napięcia ładowania.Sprawdzałeś go?
temat zamknety przyczynąbył regulator napięcia dzięki koledzy za pomoc
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Ja stawiam na regulator,ok.50zł.
jak by była padnięta dioda to by sie żarzyła kontrolka od ładowania może to być regulator pozdrawiam
Na początek sprawdziłbym jak wygląda ładowanie na benzynie , bo może okazać sie , że problemem jest instalacja LPG , jeśli nie będzie różnicy to zacząłbym od wymiany regulatora napięcia a potem sprawdziłbym mostek
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
Witaj kolego !!! Z tego co przeczytałem moim zdaniem muszisz jeszcze wykluczyć uszkodzenie regulatora napięcia który jak to zwykle bywa w iskrach (producent alternatora) jest częstą usterką . Jeżeli tto nie pomoże to zostaje tylko uszkodzenie stojana lub wirnika ale to żadko w tym przypadku najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś elektryka samochodowego...
Pewnie uszkodzony alternator (regulator napięcia, zużyte szczotki, uszkodzona któraś z diod wzbudzenia). A tej spalenizny pod opornikiem nie dało się wyskrobać (oczyścić)?
zmienić regulator,jak to nie pomoże to sprawdzić narięcie na końcówkach alt.jak jest za niskie pomimo zman regulatora to przeciąć ten biały kabelek od regulatora i wsadzić w szereg diodę 3A
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
większe to transil, mniejsze to zenerka, oba na 17V Wymień regulator napięcia, albo nie odpalaj skodziany ze spawarki.
Do wymiany szczotki, nowe mają ponad 20 mm. Do sprawdzenia też stan ślizgu ze względu na wiek możliwe iż przynajmniej jeden ma głęboki rowek co utrudnia przepływ prądu. Regulator napięcia jest dostępny w zestawie ze szczotkami dlatego warto go wymienić.
Niewiem co to jest kolego, ale nie wygląda to na regulator napięcia, a nawet jeśli jest to regulator to napewno nie od skody. Link poniżej pokazuje regulator od skody felicji. http://obrazki.elektroda.net/49_12820496...
Witam Ostatnio zmieniono mi regulator napięcia w Skodzie Felicji na taki z oznaczeniem 90a a na alternatorze jest 70a. Czy to może być przyczyną przepalania żarówek? Jeden komplet poszedł po 20 min drugi po 3 min jazdy... Napięcia nie mierzyłem jeszcze...
Witam wszystkich serdecznie, Posiadam Skodę Felicie 1,3 MPI z 1999r. Od jakiegoś tygodnia przy wysokich obrotach świeci się kontrolka ładowania, przy niskich lampka się tylko lekko żarzy. Wymieniłam już alternator i regulator napięcia, natomiast problem dalej występuje. Bardzo proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Z góry bardzo Wam dziękuję....
Dioda zapewne , jak z wydajnością świateł kiedyś spotkałem się z przypadkiem gdzie altek się sypał i prawdopodobnie regulator ładowania powodował że dawał większe napięcie co powodowało świecenie świateł mocniej . Widać było w nocy .
Zderzenia nie miałem, ale padł mi regulator napięcia i miałem przevoltowanie w instalacji. Po włączeniu stacyjki zapala się z innymi kontrolkami i po uruchomieniu silnika po ok. 2 sekundach się zapala i świeci cały czas.
Witam Jako iż może ta informacja się przydać. Ja także jeżdżę Skodą Felicją 1.3 MPI z 1995r. Mi także dużo paliła i co się okazało: 1. Przy podłączonym mierniku na minimalnych obrotach 16V, więc wymieniłem akumulator ponieważ nie trzymał. 2. Nowiusieńki wstawiłem akumulator dobrej firmy i włączyłem przez chwilę i dalej było 16V najmniejsze napięcie....
Nie rozumiem po co ta cała panika. Ten typ regulatora przepuszcza maksymalny prąd przy napięciu 14.3 więc dopóki akumulator się nie naładuje to alternator musi się pogrzać.P
Mam sporo takich wskaźników i wszystkie działają. Jeden kiedyś zamontowałem w Skodzie Felicia, gdzie regulator alternatora padał jak szalony i zawsze woziłem jeden zapasowy. Od siebie dodam, że frontowy filtr warto podkleić 50-procentową folią do przyciemniania szyb samochodowych. Nawet taką najtańszą, która do szyb się nie nadaje. Znacząco poprawia...
Witam, Auto (Skoda Felicia) stało dwa dni na mrozie. W aucie jest centralka Python (model nieznany) i nowa syrenka (stara miała ułamany zamek). Od dziś, po przekroczeniu 2000 obrotów, syrena zaczyna wyć. Jestem umówiony na serwis, ale serwisant naciska, że to regulator napięcia w aucie - co osobiście wykluczam, bo nie ma innych objawów podwyższonego...
napięcie na akumulatorze w zakresie od 0 do 14?? praktycznie niemożliwe, powtórz pomiar porządnie dociskając końcówki miernika do zacisków akku lub używając sprawnego miernika. nawet gdyby regulator napięcia był do d... napięcie na akku nie spadło by do 0. Napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku powinno być w okolicach 14.2, 14.4 V.
12,6V ładowania - to praktycznie brak ładowania, proszę zmierzyć napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora, regulator napięcia decyduje o wartości wyjściowej, może słaba masa na silniku albo długi i za cienki przewód plusowy od aku do alternatora ?
Napięcie ładowania powinno wynosić od 13,9 do 14,7 V (przy wyłączonych odbiornikach), więc 14,05 V to trochę mało (pozostaje kwestia dokładności pomiaru). Może warto byłoby wymienić jeszcze raz regulator napięcia (nawet nowy regulator wymaga sprawdzenia zaraz po zamontowaniu napięcia ładowania). Poza tym zastanawiające jest to, że przy włączonych odbiornikach...
Jak dawałem stojan do przewinięcia, wymieniłem oba przewody wychodzące z uzwojenia wzbudzenia bo już były stare i i twarde, także można je wykluczyć. Natomiast co do przewodów wychodzących z regulatora, to sprawdziłem miernikiem i jest przejście między zieonym i brązowym. Z tej strony o felicii niewiele rozumiem :|
Witam. Przygód z alternatorem ciąg dalszy. Po niedawnych problemach zmieniłem regulator na jezpol i było w miarę uzyskałem coś około 14.3 - 14.4v (specjalnie zamontowałem dzienne żeby utrzymać taki stan ładowania)oczywiście przy wyłączonych światłach nawiewie i.t.d. Ostatnio zauważyłem spadek przy tych samych wyłączonych odbiornikach napięcie ładowania...
A jak wygląda napięcie ładowania , może to wina wytartych szczotek w regulatorze Sprawdź połączenia wg schematów podanych na tej stronie http://skodas.host.sk/o_skodach/felicia/... moje tłumaczenia legendy schematów znajdziesz tu http://www.skodovka.pl/articles.php?arti...
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
Witam. Ostatnio wysiadł mi alternator Magneton 70A w Felici 1.3MPI (przed liftem). Wymieniłem w nim regulator ale nadal napięcie ładowania na niskich obrotach przy włączonych światłach to 12,4V, bez świateł 14,5V. Ogólnie alternator jest cały pordzewiały (nie mogłem nawet wymienić regulatora) i wątpię żeby jeszcze długo pociągnął. Chciałbym go wymienić...
Sprawdź napięcie ładowania i poziom naładowania akumulatora. Jak jest za niskie to kwas "wyłazi z akumulatora". Przyczyną słabego ładowania może być słabo napięty pasek, częsty rozruch silnika + światła, walnięty regulator, słabe połączenia itp. Dodatkowo niedoładowany akumulator padnie bardzo szybko. W razie potrzeby (jak alternator nie nadąży ładować)...
Mam dwa pytania: 1.Wiem, że prawnie zmiana żarówek na HID jest niedozwolona.Trzeba spełnić mnóstwo wymogów (stabilizacja, spryskiwacze), a mimo to jesli w roku produkcji auto nie było homologowane do HId to i tak jest to nielegalne :( Chodzi mi jednak o to, że ludzie kupują takie żarówki i montują je do aut. Jaki ma to wpływ na wiązkę światła (ustawienie)...
Skoda Felicia 1.3 98r Problem z ładowaniem akumulatora. Objawy po dwóch dniach postoju nie mogłem odpalic auta. Pobór prądu na zgaszonym silniku przy załączonym alarmie wynosi 0,05A. Napiecie ładowania 13,8V przy wyłączonych odbiornikach, światłach itp Po włączeniu odbiorników, napiecie spada do 13,1 i po zwiększeniu obrotów rośnie tylko o 0,1V. Spadek...
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. E-tam w felicjii to normalne bez sprzętu też lecą diody, natomiast jeżeli są skoki napięcia a kontrolka się nie zapala wymienić regulator napięcia i już.P
.... Wymienił regulator napięcia ładowania, ten przy alternatorze (było dużo za niskie napięcie ładowania)..... Po wymianie w maju aku na nowy, (o czym pisałem) pojechałem do ASO Skody, żeby sprawdzili napięcie ładowania. Po sprawdzeniu powiedzieli, że jest OK. A przecież już przy starym akumulatorze dwukrotnie wystąpił przypadek , że rozrusznik nie...
Witam Też miałem awarię termostatu po 4 latach użytkowania samochodu. Wymiana w ASO na oryginalnych częsciach. Kolejny, czwarty już rok bez problemu. Natomiast na etapie diagnozowania termostatu wyszło, że pompa wody też już dogorywa i została wymieniona. A czy kupowałeś termostat w ASO czy kupowałeś oryginalny czeski w sklepie? Bo to może być klucz...
dziekuje za odpowiedzi - jestes wlasnie w trakcie wykluczania niektorych niedomagan w instalacji elektrycznej (akumulator za dobrze nie trzyma, zwlaszcza po kilku dniach bez uruchamiania silnika), a jestem juz na 99% pewny, ze to wina wlasnie akumulatora. zmierzylem juz pobor pradu w czasie bezczynnosci i wynosi on max. 0,08A - wiec rozladowywanie z...
skoda felicia regulator napiąć regulator felicia regulator napięcia felicia
junkers dwufunkcyjny opinie ricoh wymień bęben większy zasilacz laptopie
opcom meriva scania przekaznik swiateł
MAN TGX D26 D38 High Oil Level Warning Light Causes: Overfill, Diesel Dilution, Sensor Fault Trzaski i zaniki dźwięku w połączeniach międzynarodowych z telefonu stacjonarnego