Uszkodzenia szukaj w alternatorze , prawdopodobnie regulator napięcia.
Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)
Na cienkim przewodzie dochodzącym do regulatora (jest przy silniczku dmuchawy) napięcie regulacyjne powinno sie zmieniać od ok. 1V (dla minimum) do ok. 5V (dla max).Jeżeli tak jest, a silniczek nie ma zwarcia na wirniku - to regulator do wymiany.
Regulator napięcia
Niewlaściwy regulator napięcia będzie prawdopodobnie. Sa dwa typy analog i cyfrowy
Opisałem ,ze sprawdziłem .Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia Dodano po 2 W tym alternatorze brak diod wzbudzenia, a resztę sprawdziłem . Chodzi o sprawdzenie konkretnie tego regulatora napięcia
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Witam - Przyszło mi dziś uruchamiać Mercedesa busa - 208 lub 210 , model bez znaczenia . Silnik benzynowy na jednopunktowym wtrysku , do tego powiedzmy gaźnika podłączono ręczny regulator przepustnicy ssania . Nie wiem w jakim celu to zastosowano i nie wiem jak się tego pozbyć . Gdy na stałe zewrę kabel plusowy tej przepustnicy , to zamyka mi ją całkowicie...
Witam. Czy udało się komukolwiek naprawić ten regulator BEHR??? Otóż w moim przypadku dmuchawa chodzi cały czas, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, ratuję się wyciąganiem bezpiecznika. Według zaleceń forumowiczów z w202 wypiąłem sterujący, środkowy cienki biało-różowy przewód z kostki do regulatora tzw. "jeża" (202 820 73 10) i dmuchawa nadal chodziła...
Witam. Problem pojawił się z dnia na dzień, auto praktycznie stało w garażu i kiedy chciałem go odpalić zobaczyłem że pompka w ogóle się nie uruchamia. Co może być przyczyną? Wcześniej też tak mi się kiedyś zrobiło ale tylko na chwilę i później załapała.Proszę o pomoc. Dodam Ze jest to układ KE-JETRONIK
Dzięki. Regulator napięcia okazał się uszkodzony. Pozdrawiam
Jak podłączyc do wtyczki kable od regulatora napięcia?
Wczoraj ledwo co mi się żarzyła kontrolka akumulatora na zapłonie podczas rozgrzewania świec, a dzisiaj już się w ogóle przestała palić. Co to może być? Regulator napięcia?
Nie PWM, zmienia się napięcie jeżeli zmieni się liczba kreseczek na panelu.
DF to połączenie pomiędzy regulatorem napięcia a uzwojeniem wirnika (oczywiście poprzez szczotki i pierścienie ślizgowe) Napięcie na tym zacisku zależy od regulatora napięcia w alternatorze, przeciętnie 5, 6 V, jeśli przewód podłączony do DF będzie miał gdzieś zwarcie, to ładowania nie będzie, w dodatku może sie spalić tranzystor sterujący w regulatorze...
Okazało się że to regulator napięcia w alternatorze.
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Inteligentny alternator? Małe ładowanie regulator napięcia, szczotki
do Syrenki czy Mercedesa?
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Wytarta szczotka w regulatorze napięcia. Wyjmij regulator (dwa małe wkręty) i sprawdź.
Normalne zachowanie. Tak skonstruowano regulator napięcia w tym aucie.
kiedyś zrobiłem taką rzeźbę tzn regulator napięcia bosch z mercedesa beczki wzmocniony podpiąłem go pod malacza i ładowanie było wyższe niż na oryginale
Zastosuj jakiś Regulator napięcia by je ustabilizować i problem zniknie.
Nie bardzo wiem wszystko - czy nie działają poszczególne funkcje żółtych kontrolek (czyli nie sygnalizuje np. braku płynu w spyskiwaczu czy chłodnicy) ? W to nie bardzo wierzę, bo również tym napięciem zasilane są w liczniku paliwo, olej oraz temperatura - zauważyłbyś że nie działąją. Czy może nie świecą po włączeniu zapłonu? Jeżeli tak, to zwróć uwagę...
Nie wiem czego szukasz alternator musi mieć napięcie 14,2 volt jego napięcie zależy od regulatora umieszczonego w samym alternatorze według mnie masz włożony zamiennik(zły) i dlatego ci wyskakuje błąd ostatnio taki problem przerabiałem w Mercedesie b klase.Musieliśmy zamówić oryginał i kłopot się skończył. I tobie tak radze bo grzebanie w sterowniku...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Po sprawdzeniu bezpieczników, kostki stacyjki i innych części instalacji okazało się że problemem był regulator napięcia. Dziękuję za pomoc :)
Regulator napięcia mógł uszkodzić bezpiecznik. Sprawdź napięcia.
Witam. Pacjent to Mercedes W203 1.8 Kompresor, 2002 r. Podłączyłem źle akumulator, co spowodowało spalenie się modułu sam przód i tył, wymienione. W tej chwili brak ładowania, wymieniony alternator i regulator napięcia, ładowania dalej brak. Miał ktoś podobny problem, co jeszcze można sprawdzić? Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Masa alternatora i regulatora sprawdzona? Napięcie mierzone na baterii czy na alternatorze? Możliwe że regulator padł.
Do czego te kable? Gniazda głośnikowe związane z regulatorem przód-tył. Oryginalne radio dla tego samochodu miało 2 wyjścia głośnikowe. Na osłonie tunelu, w okolicach dźwigni biegów, był regulator (pokrętło). Tu instalacja jest przerobiona - kostka ISO głośnikowa. Uwaga - jeśli przypadkiem głośniki nie były wymieniane to pomiar może pokazać 8 om. I...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Dół 4W/cm^2 góra 7...8W/cm^2 . Arduino czyli AVR wystarczy do zrobienia regulatora PID, którego wyjściem będzie PWM liczony w ms Stała czasowa ceramicznych promienników to sekundy czyli regulator nie musi być super wypasiony pod względem mocy obliczeniowej. Odradzam układ MIMO. Wystarczą dwa oddzielne regulatory PID dla dołu i góry. Autostrojenie PID...
Nie wiem czy tam alternator jest razem z regulatorem napięcia ale jeśli nie to prawdopodobnie regulator napięcia nawalił. Zbadaj napięcie przed regulatorem napięcie czyli za diodami prostowniczymi. Powinno być sporo wyższe za to za regulatorem powinno być 14 z groszami.
Żadna kontrolka się nie świeci, wymieniony alternator (używka) + nowy regulator, jak dodam gazu napięcie stoi.
a regulator napięcia tam jest wbudowany w alternator czy jeszcze zewnętrzny? to wygląda jak uszkodzony regulator (przegrzewający się? słaba masa regulatora?)
5-6 lat to dla w miarę dobrego akumulatora praktycznie norma. Chociaż... W starym Mercedesie W201 mam zmodernizowany regulator napięcia, ładuje elegancko 14,4 (mam też na stałe podpięty woltomierz na desce :)), tam akumulator marki Banner wytrzymał ponad 8 lat :) V.
Witam proponował bym sprawdzić regulator napięcia w alternatorze nie wiem jak jest w mercedesie ale w Dafie tak to działa.Kilkakrotnie miałem taką samą sytuacje w Dafie i winny był regulator napięcia
Witam.Kolego problem z alternatorem najprawdopodobniej leży w regulatorze napięcia lub na przewodzie do modułu sterującego.Przy próbie wypalania nie powinno być błędów w sterowniku ale w twoim przypadku wygląda na zbyt dużą zawartość sadzy w DPF dlatego nie wypala i albo za mocno jest z popielony albo trzeba spróbować czyszczenia chemią.
Wsadź sobie palec w gardziel, do środkowego pinu potencjometru przepływomierza podłącz najlepiej oscyloskop i napięcie wraz z wychyleniem klapy powinno się zmieniać w zakresie 0-5V. Nastawnik elektrohydrauliczny jest sterowany prądowo. Przy sprawnej sondzie prąd wacha się między 4, a 16 mA.
Nie łudź się niema zastępczego aku ani nawet regulatora napięcia w tym modelu. kupiłeś merca , to płać . Daj nr nadwozia. jest sbc...
A gdzie to wzbudzenie się znajduje? To jest wymienialna część?
może być parę przyczyn 1 za duża pojemność akumulatora alternator go nie doładowuje 2 regulator 3 alternator
Witam Andrew ma rację sprawdź sobie akumulator bo najprawdopodobnie jest on uszkodzony takie pomiary ładowania akumulatora i stanu akumulatora robią elektrycy samochodowi. Czasem może też być uszkodzony regulator
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Stary mercedes, więc regulator starego typu, kątowy. Załóż zatem szczotkotrzymacz bez regulatora, taki jak był np w Zastavie 1100-taki jak widzisz tu w poście numer #6 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... (bądź wyprowadź się przewodami ze swojego) i dorób regulator w którym do woli będziesz mógł regulować końcowe napięcie. Dawno temu tak...
Na 99% zużyta jedna ze szczotek w regulatorze napięcia. Trzeba wyjąć regulator i obejrzeć szczotki (ew. wymienić) Prawdę mówiąc to Twoje zapytanie powinno trafić do działu "Początkujący"
Witam Temat stary ale może się komuś przyda. Przelutowanie gorącym powietrzem płyty głównej w okolicach złącza zasilania ( regulatory napięcia) spowodowało że radio znowu działa poprawnie. Pozdrawiam.
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
napiąć mercedes regulator mercedes mercedes regulator
zabezpieczenie polaryzacji filtr osuszacza książki wzmacniacz
pracownia elektryczna samsung grzalka zmywarka
Citroën Jumper 2.8 2002 – przewód sygnału prędkości, kolor, pin, schemat licznika Midnight Commander – wyszukiwanie plików z ciągiem znaków, Alt+F7, grep, ripgrep