Spalony regulator napięcia.
moim zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia
Innej usterki niż regulatora napięcia nie przewiduję.
Na wyłączonym silniku aku ma 12,2V, uznaję zatem, że ok. Jak wobec tego zabrać się za wymianę tego regulatora napięcia?
Witaj , napisałeś - (specjalnie nie podciagałem obrotów aby nie ładował) Jak żeby nie ładował ? przy 800 obr. ładuje i przy 5000 obr. tak samo po to jest regulator napięcia. Uwalony regulator napięcia .
uszkodzeniem alternatora,regulatora napięcia,diód
Wymiana regulatora napięcia pomogła
Kup regulator napięcia ze szczotkami, klucz 8, 13 i śrubokręt krzyżakowy - i do dzieła.
Najczęstszą przyczyną jest zepsuta wiskoza na alternatorze.Ale u Ciebie może być wina regulatora napięcia.
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Samemu można sprawdzić stan paska bo może być zużyty lub za luźny ale gdy na obrotach kontrolka nadal się świeci to może być też regulator napięcia
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z tego cego dowiedziałem się od faceta, który robi...
Dzięki wszystkim. Okazało się że do wymiany regulator napięcia Pozdrawiam Janusz
Regulatory oryginalne, podróbki?
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Sprawdzanie regulatora opisywane wiele razy - zapraszam do wyszukiwarki. Zamykam
Witam mam taki problem z grzaniem przednich siedzeń w passacie b5fl do regulatora grzania dochodzi 12 v i przy rozkręceniu na fula wychodzi na siedzenie tylko 4 wolty i oczywiście siedzenia nie grzeją czy może być przyczyną zepsute regulatory grzania ?
Jest to część regulatora napięcia, byś dał zdjęcia alternatora.
I dlaczego akurat w Passacie 2.0? Pytam, bo pisałem pracę dyplomową z regulatorów napięcia i wykonałem prototyp.
Dzięki wielkie za pomoc. Jeśli chodzi o zacisk na konektor nr 2, wsuwka podłączona jakby do regulatora napięcia i szczotek, do czego ona służy?
Napięcie za małe sprawdź alternator/regulator.
Może nie ma dobrego kontaktu przy klemach na akumulatorze? sprawdź czy po odpaleniu nie grzeją się klemy. Warto sprawdzić punkty masowe a w szczególności ten gdzie ujemny kabel od akumulatora łączy się z "budą" Klemy rozpięte oczyszczone i zalane WD40 - TO SAMO MASA NA SILNIKU i to samo dalej. Co do reszty mas to masa ich - nie wiem dokładnie gdzie...
Odłącz B+ z alternatora i wtedy zmierz pobór prądu Niesławny regulator F00M podaje cały czas napięcie na wirnik
Witam ! Ja tak mam w swoim Passacie b5 i uważam że jest OK Dodano po 4 Poza tym myślę że jest to / napięcie/ uzależnione od stopnia naładowania akumulatora , oraz wpływu temperatury na regulator nacięcia ładowania co jest wmontowany w alternator.
Co dziwne z mojego sprawnego passata odłączyłem też przewód plusowy z alternatora i pokazuje bez obciążenia 15,2v czyli prawidłowo a w tym drugim Passacie 19,5- 20v... w starym alternatorze został wymieniony regulator napięcia na nowy oryginalny boschowski w kwocie 150 zł i to zupełnie nic nie dało stąd ta decyzja o zakupie drugiego alternatora z Alledrogo...
no to gdzies jest konkretne zwarcie albo regulator nie ogranicza prądu i napięcia ładowania
A co może być winą w alternatorze? Regulator napięcia? Uzwojenie? Stojan lub coś innego?
Przede wszystkim sprawdź napięcie w instalacji przy pracującym silniku, bo jak masz uwalony regulator w alternatorze (a to częsty skutek odłączenia akumulatora przy pracującym silniku), to możesz jeszcze dalszych szkód narobić.
witam,powinno być max 14,4v,pewnie uszkodzony regulator napięcia.pozdrawiam
Bezpiecznik jest przed regulatorem więc powinno być tam 12V.
regulator tam ma dwie funkcje -reguleje napięcie -jeżeli stwierdzi napięcie na jednej z faz wygasza lampke Sprawdź regulator na stole.
Regulator napięcia (to ich słaby punkt)wypalona wew szczotka.
Najczęściej regulator napięcia ,szczotki,brak ciągłości przewodu między alternatorem a deską rozdzielczą.
Witam wszystkich, posiadam Passata B5 (1999), mam problem, a mianowicie drżenie, wibracje przy dodawaniu gazu. Auto gdy jest zimne jeździ normalnie lecz po jakimś czasie zaczynają się te wibracje. Zauważyłem że gdy włączę i wyłączę silnik drgania znikają lecz po jakimś czasie znów wracają. Niedawno wymieniłem w nim regulator napięcia alternatora, oraz...
Aby inni mogli diagnozować na odległość musiałbyś podać typ instalacji /jaki silnik, benzyna czy olej napędowy, oznaczenie silnika, rok produkcji, system zasilania paliwem/, oznaczenie regulatora, napięcia na poszczególnych wyprowadzeniach z regulatora, prądy w obwodach od poszczególnych wyprowadzeń grzejącego się regulatora. W zależności od tego jakie...
Dwa rodzaje regulatorów napięcia l i com. Nie odróżnia się niczym. Odłącz wtyczka od alternatora i sprawdzaj napięcia.
Czyli co zaryzykować i wymienić regulator napięcia w alternatorze? Ciekawe czy uda się bez wyjmowania całego alternatora bo trochę tam ciasno, przewody od klimy itp.
Wymieniłem regulator napięcie i wszystko działa jak należy. Dziękuje za odpowiedzi.
Kolego wiesz co w moim passacie bylo jak tak mi się działo? Regulator napięcia w alternatorze wymienialem i wstawiłem jakiś zamiennik za 25 zl i dopiero jak po kilku miesiącach walki z tym przypomniałem sobie że to chyba zaczęło się dziać od kiedy wlasnie ten regulator wymienialem. I zaryzykowalem i kupilem drugi z firmy valeo i jak reka odjoł.
Wymień regulator napięcia bądź posprawdzaj czy czasami nie ma śniedzi w nieodpowiednich miejscach.
13.7 V to jest właściwie minimum ale jesze w normie. Napięcie np. w niemieckich samochodach wacha się od 13,8 do 14.3 V. Wystarczyło by włączyć na wejściu regulatora napięcia ( jeżeli jast taka możliwość - nie znam Skody ) diodę np. 1N4001 i napięcie ustali się na poziomie 14,3 V. Robiłem coś takiego w starszym Passacie. Włączenie jednej diody w szereg...
Rozbierz alternator i sprawdź mostek pod obciążeniem. Tydzień temu przerabiałem taki przypadek w Passacie b5 1.9 TDI w nim akurat problem tkwił w regulatorze napięcia.
Ja mam passata 1,6 td. Sprawdź regulator napięcia na tablicy przyrządów. Posiadam także całą książke serwisową do tego autka, łącznie ze schematami różnych wersji. Pozdrawiam Dodano po 3 Jeszcze napisz ile masz czujników ciśnienia bo u mnie 3 szt. występują.
fakt faktem to mi nie przeszkadza że świeci kontrolka bo po przygazowaniu gaśnie i alternator ładuje, ale co będzie jak przyjdzie zima? obroty mam jak to w dieslu czyli:900 zastanawia mnie jeszcze tej wolny konektor od regulatora napięcia czy nie powinien tam być podłączony dodatkowy przewód.
Regulator napięcia uszkodzony, nie odcina wzbudzenia mości panowie. Gdyby któraś z diod była przebita, to prąd byłby znacznie większy - z efektami cieplno-świetlnymi włącznie.
Do kierbedz4 wielkie dzięki za instrukcje po podłączeniu okazało sie że ładowanie jest prawie żadne więc miałem części z rozbiórki Passata B2 więc zastosowałem z niego alternator z zintegrowanym regulatorem napięcia i ładowanie wynosi na wolnych obrotach ok13,99V, moim zdaniem wystarczy z tym że zostały mi dwa kabelki i nie wiem do czego podejrzewam...
Jeśli ma spory przebieg to mogą się kończyć szczotki na alternatorze i zaraz po wyjęciu zazwyczaj działa. Można profilaktycznie zmienić regulator napięcia i co ważne dobrze pooczyszczać masy i zasilania. Sprawdzić jeszcze prąd na pobudzenie D+. Pzdr
Te alternatory w większości miały regulator napięcia na równe 14V. Więc spadek 0.2V na tym cieniutkim przewodziku między alternatorem a akumulatorem to norma.
Kiedyś wyciągałem regulator i był szczelny bez napięcia. Ale u mnie jest podobny problem. Myślę, że może mieć to coś wspólnego z sondą lambda.
Pobór prądu ok 0.04A na zamkniętym samochodzie i uzbrojony alarmie Dodano po 3 Nie może spadać na 13,6 ,ma być 14V> , altek do poprawki. może być strzelony regulator? Mam w miarę nowy regulator z poprzedniego alternatora bo oryginalny miał wytarte szczotki prawie na max
Witam Wymieniłem regulator napięcia na alternatorze i szczotki i wszystko gra. Koszt 52 zł. Dzięki wszystkim. Pozdrawiam.
Mam taki problem. W w/w passacie miałem problem z ładowaniem. Wymieniłem regulator napięcia wraz ze szczotkami. Problem jest nadal brak ładowania przy zapalonym silniku. Gdy zmierzyłem pobór prądu na postoju wszystko wyłączony wszystkie lampki, brak radia, pobór wynosi około 2,8 A (było tak również przed wymianą regulatora w alternatorze). Jest to nie...
Sprawdz przewód który idzie do alternatora cienki , odłącz go od alternatora i połącz z masą kontrolka powinna swiecić jesli zaświeci uszkodzony regulator napięcia lub szczotki zjechane jeśli nie zaświeci przerwa na tym przewodzie lub coś z samą kontrolką albo nie ma ona zasilania
Prawdopodobnie "coś zgniło pod dywanem" To nie Passat B5. Podobno te pierwsze A6-ki (z 2004r) nie mają żadnej elektroniki (regulatora napięcia itp) przy alternatorze. Przy tak zaawansowanej elektronice coś musi sterować "prądem' w tym aucie. Regulator napięcia znajduje się w 99% aut także ktoś Ci głupot nagadał.
prawdo podobnie uległo uszkodzeniu- regulator napięcia na liczniku taka kostka z 3 muszkami jest tam ona odpowiada by było stałe napięcie na liczniku bu instrumętuy pokazywałuy zawsze odpowiednię wskazania pomimo różnicy naopięć - swiatła radyjko i takie tam sprawdz sobie regulator ten co jest na liczniku
W klasycznym układzie, regulator napięcia jest zasilany z dodatkowego prostownika oraz szeregowo przez kontrolkę ładowania z + po kluczyku. Ponadto w kilku starszych VW w tym Passacie B4 alternator był połączony z rozrusznikiem, wiem że to głupie pytanie,ale może warto. więc gdzie rozpinałeś kable jak Ci spadło do 0,02? No i czy jak wyjmiesz ten alternator...
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
Dziś posprawdzałem miernikiem napięcie i okazało się, że wynosi 15.80-16.80V , a gdy przekracza 19V wskaźniki padają i reszta. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze i jest teraz ok. 14.10V. Na razie wskaźniki działają, zobaczymy dalej. Pozostaje kwestia kontrolki airbag która świeci cały czas.
Alternator ma sprawność 30-70% około przeciętnie 50% by uzyskać pełną moc musi się kręcić te 6tyś obr/min , około oczywiście. Więc do Hondy przekładnią x2, chociaż jak nie chcesz uzyskać pełnej mocy to może zostać bezpośrednio. Co innego wysoko obrotowa kosiarka. Tam można dać 1:1. Tylko dla tego alternatora min. To 2,5KM. A tak naprawdę to 3,5-4 potrzeba....
Witam. Od niedawna jestem "szczęśliwym" posiadaczem Passata B5 diesel z 2000 roku. przez dwa tygodnie było wszystko ok. a teraz zaczynam żałować tego zakupu. Zaczęło się od problemu z odpaleniem auta i rozładowaniem akumulatora. Wymieniłem więc szczotkotrzymacz w rozruszniku, kostkę w stacyjce i regulator napięcia w alternatorze. Teraz wymieniłem też...
Sory nie zwróciłem uwagi że wałkujecie KE Jetronica. A na marginesie co stoi na przeszkodze żeby i w tym systemie pompę wyłączyć , przecież jak przełączysz na gaz to już na nim jedziesz dopuki silnika nie zgasisz. W układzie pozostaje i tak bęzyna więc regulator dawki się nie zatrze. Ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy to ok3 atm. więc paliwo przeznie nie...
troszkę większy silnik i alternator to trzymanie pojazdu pod chmurką w ponad 30 stopniowe mrozy przestaje być straszne (gdy mamy w bagażniku ten sprzęt) . jest to o tyle praktyczne że w razie potrzeby budujemy sprzęt z odpowiednim alternatorem (na 12 lub 24 V ) choć można pokusić o zrobienie przeróbek w regulatorze napięcia by móc uzyskiwać 12 lub 24V...
Zauważyłem jeszcze coś. Mierzyłem jeszcze kilka razy ładowanie i za którymś razem pokazało 14,5V już cieszyłem się że będzie ok ale za chwile spadło do 13,5 i słychać było obciążenie alternatora bo zaczął piszczeć pasek. Raz mam ładowanie idealne a raz o 1V za małe. Może wina regulatora w alternatorze?
Witam serdecznie. Otóż posiadam pojazd własnej konstrukcji świeżo zbudowany na silniku od fiata 125p z alternatorem 90A od passata b3 firmy BOSCH taki jak na zdjęciu niżej. Alternator jest podłączony tak jak się podłącza każdy alternator z kontrolką wzbudzania. I w tym przypadku kabelek od wzbudzania alternatora jest podłączony do żaróweczki "akumulator"...
Witam. Pare dni temu zaświeciła mi sie kontrolka od ładowania akumulatora. Po sprawdzeniu vagiem okazalo sie ze nie ładuje. 12,3v. Na vagu pokazalo błąd : 17911 P1503 Load signal from Alternator Term. DF Range/performance/Incorrect Signal Sprawdziłem szczotki, były ok, wiec wstepna diagnoza padła na regulator napięcia. Wymieniłem alternator na nowy,...
Z tylu licznika powinien być regulator napięcia. Taki maly, czarny z trzema nóżkami. Na wyjściu jednej z nóżek powinno być napięcie 10V (mierzone względem masy). Wymien to - powinno pomóc.
No coz najprostszym i IMO najskuteczniejszym rozwiazaniem problemu ladowania w Felici jest montaz alternatora Bosch lub Valeo .Sam mam Valeo 90A z Passata B5 i problem slabego ladowania mnie od 2 lat nie dotyczy.Walka z Magnetonem to chyba walka z wiatrakami. Teraz na wolnych obr przy wlaczonych swiatlach do jazdy dziennej i wentylatorze na 2 biegu...
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie Lampka kontrolna braku ładowania alternatora świeci czy nie? W którym miejscu sprawdzałeś napięcie zasilania regulatora napięcia?...
Nie jest tak, że układ jest zależny od temperatury zewnętrznej, i jak jest ciepło grzanie się nie załączy? Na forum VW chłopaki piszą, że jest to bardzo często spotykana usterka regulatora lusterek: https://www.passatworld.com/threads/heat... Zobacz w związku z tym czy we włączniku ogrzewania lusterek (pin 7 i 9 - o ile schemat...
Sprawdz wszystkie punkty lutownicze: przy uzwojeniach i diodach moze gdzies lut poscil. Kiedyś w VW (Passat diesel) miałem podobną usterkę jak silnik pracował na wolnych obrotach to kontrolka swiecila jak dodałem gazu to kontrolka zaczynala naprzemian gasnac i zapalac sie, a przyczyna to odlutowane jedno z uzwojen. Pozdrawiam
Mam jeszcze pytanie dodatkowe. Alternator ma nieco więcej {70}amperów niż powinien bo pochodzi z passata B3 a jest w passacie b2, czy można bez problemu stosować alternatory o większej ilości amperów tam gdzie fabrycznie były montowane inne słabsze alternatory. Co do naprawy to chyba spróbuje wymienić ten regulator napięcia/http://moto.allegro.pl/show_ite...
Przyczyną może być regulator niestety. Zdarzają się trefne egzemplarze które muszą mieć większe wzbudzenie lub obroty niż normalnie . Natomiast co do alternator to bym się go nie czepiał jeśli po uruchomieniu i wzbudzeniu utrzymuje 14,2V do 14,4V przy włączonych światłach , nawiewie , ogrzewanej szybie itp. Jeśli po wzbudzeniu alternator pracuje normalnie...
Witam wszystkich zainteresowanych. Mam problem z moim passatem b5 1.8 20V 125km, gdy silnik jest zimny po odpaleniu silnik ma nierówne obroty i po kilku sekundach gaśnie i tak kilka razy, a gdy dodaje gazu powoli zaczyna chodzić normalnie. Wczoraj wieczorem podpiąłem pod Vaga i usunąłem wszystkie błędy i błędów ponownie nie było. Dzisiaj rano dalej...
Witam Wczoraj zrobiłem według schematu, tylko ja ten + na akumulator z alternatora podłączyłem przez stacyjkę. na początku nie działało bo masy nie podłączyłem pożądnie do regulatora i poprostu nie stykało, ale po poprawieniu masy wszystko działa. mam alternator od poloneza i regulator od VW passata starego modelu, ale taki sam jest jak na tym zdjeci...
Jeśli alternator ładuje akumulator to na zaciskach akumulatora musi być 14V a nie mniej.Miałem to w Passacie i po wymianie modułu stbilizatora napięcia jest OK ,a myślałem że to akumulator.Moduł Boscha kosztuje 28zł.
Braku zasilania w czym ? Na elektryce się nie znam po prostu potrzebuje porady gdzie szukać, a co do kolegi z golfa to ani tu ani tu jak odlacze i włożę kostkę w prawych drzwiach to działa przez chwilę potem to samo Jak na elektryce się nie znasz to podjedź do elektryka samochodowego i zapytaj. Nie chcę straszyć ale tutaj może być tysiąc różnych możliwości...
Pierwsze pytanie czemu wymieniałeś zegary. Drugie czy nowe zegary mają nr 3B0 919 880 (wskazówki nie są wyznacznikiem) Trzecie dysponujesz sprzętem do wyciągnięcia PIN z liczników i VCDS? Czwarte czy masz sprzęt i umiejętności lutowania SMD? 1. Przestały działać wszystkie wskaźniki, sprawdzałem wszystkie luty na płycie licznika, jak i różne rezystorki,...
WITAM Proszę nie mylić pytającego. Przewód niebieski cienki jest do kontrolki, napięcie występujące na nim służy do zasilania lampki . Widać to odrazu gdy połączymy go z masą .Gdyby był zasilającym natychmiast spowodowałoby uszkodzenie bezpiecznika lub inną usterkę. Różnica potencjału między tym przewodem a zaciskiem "D+" służy do zapalania i gaszenia...
tak "biega napięcie" w czasie falowania nawet mruga oświetlenie wnętrza ale to raczej przez te szybko zmieniajace się obroty. Trochę to dziwne. Przecież jest jeszcze akumulator. Do jakiego napięcia są te spadki? Może jakieś masy? Zaznaczam że opcja z rurą odmy i zaślepionym kolektorem wciąż działa, wtedy jest ok. Osobiście obstawiam tak : - separator...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Witam. Z tyłu masz taki czarny element z 3 nóżkami. To regulator napięcia. Często wystarcy oblutować jego gniazdo. Jak nie pomoże to wymiana. Można kupić zamiennik w sklepie z częściami elektronicznymi. Pasek wart jest by o niego dbać bo już takich solidnych samochodów nie robią.Pozdrawiam.
Nie przekonasz mnie, wystarczy że wejdziesz na forum Passata, i tam popytasz o napięcie ładowania w tych rocznikach aut ze stajni VW. Ja mam 13,7 i jeżdżę bez doładowywania akumulatora przez dobre 2,5 roku, tzn, od wymiany na nowy akumulator. A teraz ostatnio wymiana regulatora na oryginał Valeo i nadal 13,7. Według mnie jakoś tak się utarło że powinno...
Witam, Jak wyżej mam problem z odpaleniem auta, a sytuacja wygląda tak, że zeszły tydzień jeździłem do piątku bez problemu . W sobotę chciałem odpalić i nie chciał mi zakręcić, odpaliłem go na krótko i od razu zaskoczył. Po 8h tego samego dnia odpalił, potem dzień stał i w poniedziałek chciałem jechać do pracy i powtórka sytuacji. Po zmierzeniu miernikiem...
W rozruszniku trzeba zamienić przewody, prądnica się przemagnesuje, a regulator napięcia i przerywacze od kierunkowskazów są mechaniczne... tylko zasilanie wskaźników temperatury i paliwa trzeba teź odwrócić, niemniej zrobienie "-" na masie w tym aucie nie jest jakimś specjalnym problemem. Wiem, że ojciec to przerobił i wszystko działało a orłem z elektryki...
Witam. Jako iż mój akumulator w pierwsze mrozy zaczyna niedomagać (Auchan 72Ah :D ) Szukam porady co do producenta. W zasadzie zależy mi na tym by aku wytrzymało ok 5 lat, audio pobiera w skoku ok 60 może 80A, napięcie na odpalonym siada gdzieś do 13.5V więc nie jest źle jednak auto przestaje już kręcić. Myślę, że zwiększanie pojemności niewiele mi...
ten regulator ma opór zgodny z Workshop'em i także klika po podaniu napięcia. Więc teoretycznie jest sprawny. Wczoraj sprawdziłem zaworek na powrocie w pompie i też wygląda na sprawny. Jeszcze teraz sprawdzenie rozrządu... A czy N75 po przekręceniu kluczyka na zapłon ma klikać? Bo u mnie tak jest, przy wolnych obrotach też klika i dopiero tak okolo...
Witam, Rozładował mi się akumulator (Centra) kupiony i założony w kwietniu tego roku. Cały czas był eksploatowany i nie było z nim problemów. Podejrzewałem szczotki w alternatorze - wymieniłem razem z regulatorem. Mierząc napięcie na akumulatorze z podłączonymi klemami mam 11,5 - 12,3V, dodając gazu napięcie się zmienia nieznacznie 0,2 - 0,3V. Po zdjęciu...
Szczerze mówiąc, to już sobie poradziłem. Pociagnąłem osobny kabel od alternatora przez kabinę do kostki w liczniku i jest już dobrze. Tylko chyba regulator napięcia mi padł, bo przy jałowej pracy silnika ładuje napięciem 12,4V, natomiast przy zwiększaniu prędkości, wartość napięcia wzrasta proporcjonalnie do wartosci 13,6V(przy wyłączonych odbiornikach...
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Witam. Nie wszyscy może o ty mówią, nie wszyscy o tym pisali, mało jest ludzi co od tego zaczynają a robią coś metodami prób i błędów. Jak wy zaczynacie diagnozować usterki w mechanice, jakimi książkami najlepiej się zainteresować o podstawie mechaniki i zasadach działania różnych podzespołów. Jakiś czas temu naprawiałem swojego passata i oddałem go...
Witam serdecznie. Passat kombi 95r. 1,9TD - auto nie moje i usterka znana tylko z opisu w dodatku dziewczyny:) Mianowicie jak włącza światła mijania to wszystko w aucie gaśnie - obrotomierz, kierunki, kontrolki, zegarek, podświetlenie deski. Przy włączeniu długich zapala się zielona kontrolka (pewnie niebieska od długich ale mówi, że zielona) oraz jakaś...
Witam mam ten sam problem byłem u 3gazowników i 2 mechaników nadal to samo .Filtry gazu i powietrza ,świece ,przewody wn,cewka oraz regulator napięcia wymienione nie porwałem się na zregenerowany alternator i teraz nie wiem?Zostały mi jeszcze do sprawdzenia: 1. Szczotki i wirnik tzn ich koniec daje taki efekt. 2.Napinacz paska klinowego przy schodzeniu...
Prawdopodobnie problem z ładowaniem. Opiszę objawy. Czasami podczas jazdy w samochodzie nagle przygasają kontrolki i światła mijania świecą jak pozycyjne. Po krótkiej jeździe w takich warunkach i wyłączeniu zapłonu samochód nawet nie zakręci. Tak jakby nagle alternator przestawał ładować i silnik kożystał z akumulatora. Szczotki w alternatorze są ok....
Witam Ze skrzynki z bezpiecznikami w ostateczności wyprowadzę plus po zapłonie ale najpierw trzeba go znaleźć a później przeciągnąć przewód z kabiny pod maskę. Odnośnie tego co napisał pitool żeby podłączyć przez przekaźnik tak jak miałem podłączone poprzednie światła to myślałem żeby tak zrobić ale musiałbym pominąć dołączony do nich sterownik który...
Niedawno w Octavii II montowałem Webasto, a ponieważ była to wersja z Climatronikiem, więc potrzebowałem sterownik IPCU. Nawet taki znalazłem i miałem kupić, ale po przejrzeniu schematu podłączenia było dla mnie oczywiste, że nie jest to żaden emulator CAN, jak gdzieś przeczytałem, ale najzwyklejszy regulator PWM, a po sprawdzeniu, jak się go programuje...
Calibra ma tylko w liczniku stabilizator napięcia i to wszystko. Kiedyś miałem dziwny przypadek w starym VW Passat - deska ciemna, zegary ciemne. A bezpiecznik nowy strzelał. Po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe okazało się że dostał strzała w tył i ktoś zapomniał sprawdzić styków żarówki osw. rejestracji. Zwierały. Po usunięciu zwarcia okazało się,...
Witam. Mam taki problem z alternatorem Bosch 120A w passacie 1.9 TDI '99 rok. Otóż gdy popada deszcz, lub jest wilgotne powietrze podczas przyspieszania pojawia mi sie na komputerze Alternator Workshop i zapala sie kontrolka ladowania. Problem ten nie wystepuje gdy przyspieszam bardzo ale to bardzo delikatnie. Podczas jazdy na rownych obrotach jest...
To 7V o którym pisałeś nasunęło mi to, że musi tam być LIN (i zacisk COM a nie D+ bądź F) na regulatorze. Zmierzyłeś wartość srednią napięcia pików komunikacji LIN, i taka uwaga- stosuj miernik z szybkim bargrafem albo zwykły tester z diodą LED. Albo zobaczysz jak skacze bargraf albo ciapie dioda. Choć ja stosuję wysokoomową słuchawkę, nawet gdy chce...
witam.miałem ten sam problem z h1 w passacie b4 a przyczyną było to ze miałem 17felgi na 40profilu i samochód był zasztywny założyłem zwykłe i problem znikł,dla potwierdzenia teori o kołach to tosamo kolega miał w seacie leonie na 19felgach ma teraz 17 na 50 i ma spokuj .pozdrawiam
regulator passat napięcia przepływomierz passat stabilizator napięcia passat
tranzystor a1266 wymiana silnika nawiewu baterie rowerowe połączenie
wentylator łazienkowy pozycja pływająca
Wymiana rozdzielacza kawy w ekspresie Siemens Sygnał ciśnienia oleju w mini koparce Capilar - przyczyny i rozwiązania