Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Regulator powietrza biegu jałowego (regulator wolnych obrotów), zwany "silnikiem krokowym" odpowiada za otwarcie dodatkowego kanału powietrza (taka mini-przepustnica) w celu utrzymania obrotów biegu jałowego. Jeśli wszystko jest ok to odłączenie sterowania na rozgrzanym silniku nie powinno dać obserwowalnego efektu (bo w tym stanie regulator powinien...
Do sprawdzenia - szczelność dolotu - regulator dawki powietrza biegu jałowego - przewody WN
"silniczek krokowy" nie ma większego wpływu na pracę silnika na wysokich obrotach, to regulator dawki powietrza biegu jałowego.
Możesz wyjaśnić co mają magnetyzery do stabilności obrotów silnika? No cyba, że zakłucają pracę wtryskiwaczy albo regulatora dawki powietrza biegu jałowego... innego wpływu mieć nie mogą na obroty silnika z wtryskiem paliwa.
http://obrazki.elektroda.pl/5838630500_1... Dodano po 1 Silniczek krokowy zawór powietrza obiegowego , regulator biegu jałowego jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi Właśnie nie "jak zwał, tak zwał"! Jesteś na forum technicznym, więc jesteś zobowiązany do POPRAWNEGO nazewnictwa!
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Dzisiaj miałem chwilę radości lecz niestety nie trwała ona zbyt długo. A więc było tak: wymieniłem świece na nowe (od tego wiecznego zalewania padła mi jedna świeca i dlatego palił na 3 gary). Wg.schematu zmierzyłem całą instalację na ciągłość przewodów, połączenia masowe i wszystkie przewody od zapłonu i instalacja zapłonowa jest ok :). Zapaliłem i...
A regulator biegu jalowego to co to jest jak nie silniczek krokowy! Dodano po 3 Regulator biegu jałowego.[2] Jego zadaniem Regulator biegu jałowego... jest utrzymywanie właściwej prędkości biegu jałowego. Na podstawie danych z czujników temperatury cieczy chłodzącej, temperatury powietrza, hallotronu, czujnika położenia przepustnicy i stycznika krańcowego...
marne szanse prpo tego tempomatu na zaworze powietrza pod obciarzeniem 5 bieg wiecej jak 1500 obr nie uzyskasz.
A co kolega chce czyścić przy tym silniczku. W tym modelu auta nie ma silnika krokowego regulującego przeływ powietrza, wetkniętego w przepustnicę. Jest natomiast regulator biegu jałowego umieszczony całkiem na zewnątrz przepustnicy (cztero pinowy, nierozbieralny). Tam nie ma co czyścić. Nadmieniam że regulator ten często się uszkadza - nie działa zestyk...
Raczej przy zamkniętej przepustnicy (noga z gazu). Sterownik dostaje informację że przepustnica jest zamknięta i dostarczanie powietrza jest dokonywane przez obejście (regulator obrotów biegu jałowego) i dąży do utrzymania prędkości jałowej. Jeżeli ten czujnik jet uszkodzony to sterownik nie wie że jest zamknięta przepustnica myśląc że silnik pracuje...
mono motronic. nie mylisz przypadkiem tego że wtyk jest 4 pinowy dwa piny do regulatora prędkości biegu jałowego a drugie dwa do czujnika temperatury zasysanego powietrza
Nie ma w tym silniku... jest regulator prędkości obrotowej biegu jałowego mikrosilnik elektryczny, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczony przy zespole przepustnicy, regulujący dopływ powietrza dodatkowego.
Pierwsze podejrzenie to tzw. silnik krokowy czyli inaczej zawór bocznikowy powietrza jeszcze inaczej nazywany regulatorem biegu jałowego odpowiedzialny za pracę silnika na wolnych obrotach. Wygląda to tak, jak w poniższym linku: http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,02... Jest to dość droga częśc, zwłaszcza jeżeli chcesz inwestować...
... lub przesłoną dodatkowego powietrza która tez tak jest w książce opisywana.Jest to urządzonko które znajduje sie pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym i ma za zadanie na zimnym silniku dorzucić troche świerzego powietrza do kolektora.No i tu mam pytanie bo ta przesłona na zimno sie nieotwiera czym to moze byc spowodowane czy moga na to wpłynąć...
Skoro regulator biegu jałowego sostał wykluczony, pozostaje sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego pod kątem zasysania "lewego" powietrza. Zwróć uwagę na okolice zespołu przepustnicy (uszczelka). ps. Na czym polegała "regulacja" wtrysków przez elektryka?
Tam nie ma odśrodkowego regulatora obrotów. To jest agregat inwerterowy, gdzie regulator obrotów jest elektroniczny, w którym przepustnicą steruje silnik krokowy. Po pierwsze, ten gaźnik wygląda jak od dwusuwa. Po drugie, falowanie obrotów jest zazwyczaj spowodowane przypchaniem dyszy paliwa biegu jałowego, albo złą regulacją dyszy powietrza/mieszanki...
Grzebie bo nie chodzi. A "silniczek" jest , jest to regulator biegu jałowego potocznie nazywany "silniczkiem krokowym" chodź nim nie jest. Jest umieszczony w obudowie filtra powietrza - tak dla informacji. Jeśli kolega chce pomóc to czekam na info jak zweryfikować poprawność odczytów z poziomu VAGcom.
Możliwe że uszkodzony, sprawdź ciśnienie na listwie, powinno wynosić ok 3bar. Masz zaworek w listwie podobny do wentyla w kole ? Zdjęty wężyk to też lewe powietrze do silnika, masz czysty filtr powietrza ? Gazu nie masz ? Gazownicy często zmniejszają dolot powietrza przed filtrem powietrza do silnika przy kłopotach z regulacją instalacji 1 i 2 gen gazu....
Nie wiem, coś to namieszał, ale przypuszczam, że mowa o silniku diesla o oznaczeniu om603. Dźwignia STOP na pompie jest sterowana przy pomocy mieszka na pompie wtryskowej, a ten z kolei sterowany jest podciśnieniem z wakum pompy, przez zawór w stacyjce. To na 1 zdjęciu to nastawnik biegu jałowego z benzyniaka. Z tyłu pompy jest ustrojstwo systemu antyszarpaniowego...
Napisz tylko proszę na jakiej zasadzie działa retarder silnikowy. Jeśli cały czas pijesz do hamulca Jacobsa, o którym naczytałes się w wikipedii, to działa on tak, że pod koniec suwu sprężania, zawory wydechowe zostają uchylone - sprężony ładunek powietrza zostaje uwolniony do wydechu. Bo mechaniczny wtrysk ma dawkę wolnych obrotów i zawsze dawkuje...
Ten problem niestety bardzo często powtarza się w wielu samochodach z instalacja gazowa. Bardzo rzadko w samochodach bez dodatkowych instancji paliwowych. Gdybyś nie było instalacji LPG to problemu zero , miałem 3 samochody z instalacji LPG i był taki sam problem kilka razy było to naprawiane. Jest kilka generacji instalacji gazowych dlatego pytałem...
Nie wiem jak w SScorpio, ale w Oplach przyczynną tego jest zawór powietrza dodatkowego lub jego sterowanie. We wtryskach starszych generacji są jeszcze stosowane tzw. regulatory biegu jałowego - badające temperaturę, obroty i sterujące tym zaworem. W oplu jest on na kawałku węża łączącego opszar przed i za przepustnicą - łatwo sprawdzić zgniatjąc wąż....
prawidłowo to on sie nazywa regulator prędkości obrotowej biegu jałowego Prawidłowo nazywa się to IACV, czyli Idle Air Control Valve, czyli Zawór Regulacyjny Powietrza Biegu Jałowego. Czyli ok. Składa się z JEDNEJ cewki. Pan lukic został poproszony o wyjaśnienie, jak urządzenie z jedną cewką może realizować pacę krokową. Do tej pory milczy, może się...
Dokonałem kilku pomiarów (na ile pozwoliła mi żona, temperatura i padnięty akumulator:/). Lokalizacja: Południowy Lublin, temperatura powietrza: około 4C, godzina 22:15-22:30. -czujnik temperatury zasysanego powietrza: rezystancja 4,8 kOhm -regulator prędkości obrotowej biegu jałowego: rezystancja 8,9 Ohm -czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych:...
Za regulację wolnych obrotów odpowiada zwykły pozycjoner przepustnicy.Proponuję wyczyścić układ zasilania począwszy od filtru powietrza poprzez przepustnicę. Dodano po 14 Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego stanowi mikrosilnik elektryczny zamocowany w obudowie zespołu wtryskowego ( E7J ) wraz ze stycznikiem swobodnego położenia pedału przyspieszenia,...
ok. tylko tak silniczek krokowy, czy ten regulator biegu jałowego to jest to urządzenie podłoczone do kolektora ssacego i połączone plastikowa rurką z rura dolotowa powietrza przed przepustnica jezeli tak to juz sie biore do dzialania. dzieki za to ze mnie uspokoiliscie. wczesniej jezdziłem roverem z 1.6 silnik hondy i nic takiego sie nie działo zadnej...
Silnik krokowy w starszych modelach (przeważnie jeden wtrysk) to steruje poprzez dzwignie przepustnicą. gdy zimny silnik krokowy otwiera przepustnice. Natomiast gdy silnik krokowy działa na baypassie (w ukł. powietrza) przeważnie w silnikach wielopunktowym wtryskiem nazywa sie regulatorem biegu jałowego. Jesli chodzi o opelka to prawdopodobie za bogata...
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
Witam, mam problem z Jumper 2.2 hdi (PUMA) 120 KM ciśnienie paliwa w granicach 600 - 800 bar na biegu jałowym. Wymieniony regulator paliwa na nowy podkładany był jeszcze trzeci a także czujnik ciśnienia na listwie - bez zmian. Komputer nie wykrywa żadnych błędów, wszelkie czujniki od powietrza wskazują prawidłowe wartości. Czy ktoś spotkał się z tego...
Mam fiata brava z silnikiem 1.2. Od jakichś 2 dni dzieje się z nim tak że tak do 2 tyś obrotów chodzi płynnie a później nie chce przekroczyć tej barjery jakby mu paliwa brakowało lub jakby dostawał za dużo powietrza. Ciśnienie paliwa jest jak książka pisze 3,5 bara. Sprawdziłem go kts i jest ciągle błąd regulatora biegu jałowego (w tym aucie nie jest...
Titam TEDI. Faktycznie pomyliłem te dwa pojęcia. Okazuje się,że to Ty w tej dyskusji masz rację. Kasedorf na tej samej stronie co pisałem , tylko wyżej pisze: ,,Chwilowe połozenie mimoosiowe ułozyskowanej przesłony wstępnej jest wynikiem zrównoważenia momentu obrotowego napędowego silnika krokowego, momentu obrotowego, wywołanegomimoosiowoscią przesłony...
Miałem podobny problem, z tym ze u mnie te obroty na poczatku falowały, tak jakby ktos dodawał gazu i puszczal. Z czasem falowanie zmieniło sie na wysokie obroty na biegu jalowym. Problem okazał sie silniczek krokowy. Po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy. Zaznaczam ze to był nowy silniczek, bo gdy zalozylem inny ale uzywany sytuacja tylko niewiele...
Witam co może być przyczyną wyskakującego błędu 17549 -Przepływomierz powietrza wymieniony - przepustnica wymieniona i wyczyszczona - wszystkie węże rury szczelne - uszczelki pod kolektorem wymienione - regulator ciśnienia paliwa wymieniony - A ostatnio komputer wymieniony Obiawy podtrzymywanie obrotów na biegu jałowym w czasie dojeżania do skrzyżowania...
ale co ja mam tam przemywać benzynką? to cięgło gdzie jest zakonczona linka gazu? przeca tam nic takiego niema Dodano po 1 teraz rozkręciłem i zdjąłem gumowy wąż między filtrem a przepustnicą powietrza przed kolektorem metalowym troche tam przepalonego oleju nie wiem skąd czyżby mi pierścienie puszczały? czy właśnie tą metalową z aluminium rurę mam...
Bieg jałowy reglujesz, skład mieszanki też. Jak się otwiera przepustnica to musi zwiększać obroty. W inny wypadku nadmiar powietrza spowoduje wyjście mieszanki poza granicę palności i zgaśnięcie silnika. Ten silnik ma przepustnice z regulatorem obrotów połączoną.
Drogawo trochę za te wtryski, ale cóż zrobić. Nie są naprawialne jak coś to tylko wymiana na nowy jak to piezoelektryk. No niestety tak jest z wtryskiwaczami piezo, czy to bosch delphi czy Continental. Ciężko się czegoś czepić, skoro nie widać nieprawidłowości. A jakieś wahania na czujniku ciśnienia paliwa, może jakieś zanieczyszczenia na regulatorze...
Witam Mam problem ze sprężarką śrubową Ingersoll Rand SSR ML 7.5. Sprężarka włącza się, po 4 sekundach przełącza z gwiazdy na trójkąt, następnie po 2 sekundach zaczyna tłoczyć w zakresie ciśnień zadanych na wyłączniku ciśnieniowym 8 - 10bar. Następnie sprężarka przechodzi w bieg jałowy, rozpręża się i ciągle pracuje aż do momentu spadku ciśnienia, wtedy...
Laguna 1.6 16V 1999 K4M. Wyciągnąłem i wyczyściłem czujnik położenia wału. Zdemontowałem też całą obudowę filtra powietrza, bo od spodu miałem go mokry od oleju (na krawędziach przeciekał). W środku był olej który wyczyściłem. Zdemontowałem też czujnik regulatora biegu jałowego (cały był pokryty w środku warstwą tłustego osadu) i też go wyczyściłem....
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
1.4 R96 mogą być dwa rodzaje na wtrysku i gaźnikowy, napisz jaki masz, w razie wątpliwości pomocny może być typ silnika zapisany na tabliczce pod maską. Co do diagnozy: Escorty jak falują obrotami to jedną z możliwych usterek jest regulator biegu jałowego, ( przez niektórych mylnie nazywany silnikiem krokowym) Kiedy zapalisz silnik i nie odtykasz pedału...
Dzień dzisiejszy... wsiadam z rana i odpala normalnie zero błędów podpinam kompa i pokazuje napięcie paliwa na wspólnej szynie 240 bar (przy odpalaniu około 270 bar). Po dodawaniu gazu na zegarach wywala mi na czerwono "Usterka układu wtrysku paliwa", zapala się STOP i od tego czasu ciśnienie paliwa waha się w granicach 350 bar (obroty silnika są nadal...
Witam wszystkich, i jednocześnie proszę o pomoc w pewnej kwestii: Mianowicie od zakupu mojego VW cały czas mama kłopot z obrotami na biegu jałowym. Po odpaleniu jest około 2000 i rośnie, dopiero po dodaniu gazu obroty spadają na 1000 - 1100. Zazwyczaj na rozgrzanym trzyma 1000 - 1100 obr. z rzadka 900. I powiem od razu że to nie jest przepływomierz,...
Netbit- zgoda- silnik krokowy jest do utrzymywania obrotów, biegu jałowego na stałym poziomie, poprzez zmianę przekroju kanału obejściowego powietrza. Ale skoro obroty sie nie zmieniają ( nie "falują"), a jedynie występuje efekt jakby "gubienia zapłonów", to nie ma on nic do tej usterki!! Wystarczy zdjąć wtyczkę zasilającą silniczek i przekonać się....
Witam ponownie!!! Wielkie podziękowanie dla kolegi zodiak318, z materiałów jakie mogłem przeczytać dzięki uprzejmości tego kolegi wynika że to nie koniec tematu wtrysku rozruchu zimnego silnika. Okazuje się że ten wtrysk pracuje dalej np. do wspomagania zapalania przy ciepłym silniku. Jest on dodatkowo sterowany przez urządzenie elektroniczne zwane...
Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza.Jeśli nie to proponuje profilaktycznie silniczek krokowy sprawdzić i złącze komputera.W Clio 1 to plaga.Przerabiałem takie tematy.
No i dziś sia stało padł mi na miescie po 15 minutowym malretowaniu rozrusznika zapyrkolił ale bujał sie tylko do sredniowysokich obrotów. Zmierzyłęm dziś czas wtrysku i jest odpowiedni 1ms. Przy dodawaniu gazu sie zwiększał ale jak sie ustabilizowały obroty to czas róznież. Podłązyłem go do czytnika kodów i chciałem dokonać samorególacji spalania ale...
Oki sprawdzę, a jakie ciśnienie powinien mieć na pracującym silniku? Gdzieś czytałem, że chyba 3,5-3,7 bar. A czy ten regulator obr. biegu jałowego da się jakoś zastąpić jakimś pokrętłem do regulacji? np. śruba od regulacji powietrza instalacji LPG? Silnik jeździ normalnie jeśli można tak powiedzieć, ale słychać nawet podczas jazdy, że jakby nie do...
Witam ponownie. Niestety miałem nosa, że ta usterka jest po stronie elektrycznej. Niestety, bo uszkodzony jest czujnik Halla w regulatorze biegu jałowego a taki 6-pinowy regulator w serwisie kosztuje ponoć przynajmniej 500 zł. Na allegro ok. 350. Dziś doświadczyłem, że wiedza kosztuje. W serwisie Boscha zabuliłem 95 zł za podłączenie do komputera, rozkręcenie...
Co znaczy wyrzuciłem " czarną skrzynkę"? Chodzi Ci o wymianę przekaźnika na nowy, lub wykluczenie w znaczeniu "wyeliminowałem" go, jako przyczynę randomowego czyli sporadycznego gaśnięcia swiateł mijania? Przyczyną może było to, że przy większym obciążeniu systemu poprzez włączenie tylnej szyby podgrzewanej, włączeniu wentylatora nawiewu powietrza na...
Na dzień dzisiejszy falowanie powróciło. Za wcześnie się cieszyłem. Często właśnie tak bywało,że jak silnik się rozgrzał, często zaczynało już wszystko normalnie pracować, aczkolwiek nie zawsze... Być może lewe powietrze choć wcześniej go nie było. Zawór wolnych obrotów był dodatkowo klejony silikonem (razem z uszczelką) i przegwintowana dolna śruba.....
Od niedawna posiadam Kangura 2005r 1,5dci 82km osprzęt delphi. Mam z nim tylko jeden mały problem. Silnik czasem przygasa lub gaśnie tylko i wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Nie zdarza się to jak silnik jest zimny, tylko od czasu jak się trochę ruszy temperatura. Czasem 30 razy dziennie (przeważnie stojąc na czerwonym) a czasem ani razu. Podejrzałem...
Witam i proszę o pomoc! Moje auto: Renault Megane 1.6e 1996 r. silnik K7M 702 + gaz Elpigaz II generacji Problemy: *od roku auto kiepsko odpala - zwykle odpala i momentalnie gaśnie. Trzeba lekko przytrzymać pedał gazu , żeby złapał obroty, które już potem zwykle trzyma. Występuje na ciepłym i zimnym silniku, na gazie i benzynie. * od pół roku doszedł...
Wiem że się różniły dlatego zanim włożyłem silnik założyłem swoje czujniki z poprzedniego silnika. Ten starszy sterownik nie współpracuje z nowszym czujnikiem wału korbowego. problem pracy na trzech garach już rozwiązałem wymieniając cewkę. Lecz teraz silnik niestety zachowuje się nieco dziwnie tak jakby przerywa i po chwili przygasania nagle obroty...
które z powodu braku powietrza nie spala się, Skąd to założenie skoro rzekomo nie było tam klapy gaszącej? Macie racyję! Istotnie, ile rozwiązań tyle przypadków - nie założyłem takiej opcji. Natomiast miałem na myśli silniki z wtryskiem mechanicznym gdzie listwa w ustawia sekcje na zerowy wydatek. Podczas hamowania silnikiem regulator wraz z innymi...
tak "biega napięcie" w czasie falowania nawet mruga oświetlenie wnętrza ale to raczej przez te szybko zmieniajace się obroty. Trochę to dziwne. Przecież jest jeszcze akumulator. Do jakiego napięcia są te spadki? Może jakieś masy? Zaznaczam że opcja z rurą odmy i zaślepionym kolektorem wciąż działa, wtedy jest ok. Osobiście obstawiam tak : - separator...
gasnie na gazie bo sie zapowietrza . wlot powietrza przystaw a obroty to albo lewe powietrze albo regulator wolnych obrotuw {silniczek krokowy}. Takie wypowiedzi proszę nie udzielać Michu
Nie mam pojęcia gdzie, dlatego pytam :) Schematy pochodzą ze strony: http://forum.samnaprawiam.com/benzyna-w-... Opis do schematów: 1. Wtryskiwacz 2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa 3. Pompa paliwa 6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy) 7. Silnik krokowy biegu jałowego 10. Moduł zapłonowy 11. Cewka zapłonowa 23....
Witam. Coprawda mam golfa 2 gti 16V ale mój problem wygląda podobnie dlatego nie zakładałem nowego tematu. Mam silnik oznaczony PL i wtrysk KE-jetronik. Jak zapalam auto na zimno to obroty skaczą od 500 (czasami gaśnie) do 2000. na gorącym silniku praktycznie obroty nieskaczą ale silnik mimo to nie pracuje idealnie równo. Odłączałem akumulator na 6h,...
Witaj Mam podobne jaja w dokładnie takim samym silniku Bravie i roczniku - tylko że mnie nie odpala za pierwszym razem i falują obroty na biegu jałowym. Silnik krokowy, sonda lambda, pompa paliwa, czujnik temp. płynu i powietrza, kable i świece mam nowe a wtryskiwacze i regulator ciśnienia paliwa sprawdzone - problem wystempuje nadal na gazie i benzynie....
Szanowni forumowicze nie dodałem na tym forum, że został wymienioany filtr paliwa i powietrza, wyregulowany luz zaworowy oraz sprawdzone ciśneinie sprężania. Czujnik położenia wału korbowego jeżeli przestałby działać to komp. sterujący nie mógłby ustalić miejsca wtrysku - i silnik nie mógłby być w ogóle uruchomiony, usterki pozostałych czujniki w programie...
Wymiana regulatora wysokiego ciśnienia przyniosła oczekiwany efekt. Przed wymianą silnik na wolnych obrotach biegu jałowego pracował nie równo - falowanie obrotów. Jedno naciśnięcie pedału gazu sprawiało że silnik zaczynał pracować równo, jednak jazda na wolnych obrotach przypominała na coś w stylu "krótkimi skokami naprzód" szarpanie. Po wymianie regulatora...
Witam regulator biegu jałowego znajduje się na kolektorze ssącyn (na górze masz napis EFI przynajmniej tak jest w 2.0 OHC zasilany jest dwuprzewodowo) - odkręcany dwoma nakrętkami. należy go wykręcić, rozebrać (pomomo tego, że jest zaklepywany - to można to zrobić), dokładnie wyczyścić i powinno być lepiej. Dodatkowo sprawdź przepływomierz powietrza...
Kody błędów 10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę. 11 Brak usterek. 12 Miernik przepływu powietrza 1. 13 Czujnik temperatury chłodziwa. 14 Czujnik temperatury powietrza. 15 Czujnik położenia przepustnicy. 16 Miernik przepływu powietrza 2. 17 Czujnik MAP. 18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21...
Już nie wiem co robić, pożyczyłem inny regulator biegu jałowego i ... nic dalej tak samo świece przełożyłem co prawda nie nowe ale te które miałem poprzednio i ..też to samo w kopułce jest w miarę czysto nie ma wypalonych śladów, węglik jest jak nowy, jutro kupię jeszcze przewody wysokiego napięcia acha po wielu mękach odkręciłem kolektor dolotowy żeby...
moze tez przeplywomierz powietrza, albo separator oleju (odma) odma - pozycja nr.1 http://images03.olx.pl/ui/8/06/91/127953... sprawdż też węże pozycja nr7 i 3 [url=http://www.realoem.com/bmw/showpart... a także pozycja nr 7 - Zawór...
Witam. Passat wymieniony w temacie uruchamia się bez problemu, słychać na początku regulator biegu jałowego. Po przejechaniu około 5km - temperatura ok. 90° zaczyna przerywać(szarpać). Po wciśnięciu sprzęgła silnik pracuje równo, po puszczeniu znowu przerywa. Wymieniono: kable WN, świece, kopułkę, palec, cewkę zapłonową, filtr paliwa.Filtr powietrza...
Pojemność 1,8 na wtrysku k-jetronic, oznaczenie silnika GX. Problem polega na tym< że na benzynie obroty trzoszkefalują, świece są czarne, na wyższe obroty wkręca się skokami, kopci z tłumika, doużo pali gazu -14 l/100km przy spokojnej jeździe a dzisiaj wyszłomi 17,3 l/100. Benzyny nie wiem ile pali ale zawsze woże ¼baku. Napięcie na sondzie...
Dziękuje za porady. Wymieniłem świece na nowe, umyłem w benzynie moduł w.n i jest OK. Regulator przepływu jest ustawiony w automacie na 93 kroki , na biegu jałowym waha się w granicach + 10 kroków [ ustawione jest na -30 i + 20], na średnich obrotach coś takiego. Na obciążeniu [ podczas jazdy]nie sprawdzałem . Dziękuje jeszcze raz . Zamykam temat
Niezapytam tu o filtry powietrza/benzyny... Trzeba by było sprawdzić ciśnienie paliwa w układzie, regulator ciśnienia ma w sobie lateksową przeponę która potrafi robić taki numer że raz na jakiś czas nie utzymuje ciśnienia w układzie. Uwaga w tym samochodzie pod listwą wtryskiwaczy masz kolektor wydechowy PAMIĘTAJ O TYM !!! Druga sprawa - zawór regulacyjny...
Opornośc przewodów ma niewiele do gadania. Ważniejsze jest aby nie miały przebicia. Świece wykręć i obejżyj na okoliczność jakości spalania w cylindrach. Czy silnik ciągnie róno pod obciążeniem czy przerywa ? Może zabrzmi to banalnie i będzie przyczyną docinków sprawdź regulator powietrza wolnych obrotó zwany popularnie krokowcem. Poszukaj tez fałszywego...
Monojetronic to rzeczywiście prosty układ, ale chyba nie aż tak.... nie da się ustalić masy zasysanego powietrza tylko na podstawie prędkości obrotowej i kąta otwarcia przeputnicy (cz. temp to kosmetyka) Masa zasysanego powietrza zależy też od obciążenia silnika. przedstawiam 2 sytuacje: 1) 2000obr/min i jazda pod górę z max otwartą przepustnicą - małe...
Początkowo źle zrozumiałem problem. Myślałem, że chcesz zwiększyć przekładnię co miało by sens gdyby była dopuszczalna mniejsza prędkość obrotowa ślimaka. Zmniejszenie przekładni da efekt odwrotny do zamierzonego. Silnik przy większym obciążeniu utknie. Jedyną sensowną decyzją jest wymiana silnika. Można się jedynie zastanowić czy nie lepiej zastosować...
Jeżeli duże bezpieczniki są OK i żadne odcięcie nie wprowadza dodatkowej rezystancji to skłaniam się ku szukaniu problemu w alternatorze. Musze jednak zerknąć w schematy. Jaki jest model silnika w tej tigrze? Odpiszę dopiero wieczorem w niedz. Na wolnych obrotach, gdy nie świeci kontrolka ładowania powinno być już napięcie przekraczające 14V. Napięcie...
Śruba składu mieszanki ma zasadniczy wpływ nie tylko na biegu jałowy ale także przy wyższych obrotach. Zbyt bogata mieszanka powoduje dlawienie sie silnika podczas jazdy. W tym przypadku jako że zapłon ustawia śię na zero stopni ze zdjętym przewodem regulatora wyprzedzenia zapłonu, proponuję sprawdzić ten silownik podczas zasysania powietrza powinien...
GPIgrzegorz nie pamietam czy w tym samochodzie był przepływomierz powietrza, jeżeli tak to to może być przyczyną złej mieszanki. Zrób diagnostykę, bo może czujnik temp. silnika źle wskazuje. Z tego co piszesz, wydaje mi się że zalewa Ci silnik paliwem. Sonda lambda nie wchodzi w grę, bo reguluje mieszankę nie w tak dużym zakresie żeby Ci wzrastał poziom...
Jesteś miłym ptakiem, ale zupełnie nie o to chodziło. Pkt 4 nazwijmy umownie zaworem (bo 2 pin) powietrza dodatkowego. Popularny otwieracz. Nietety błąd powyższy odnosi się do "stabilizatora wolnych obratów" , którego tam nie ma. Wiem o tym, bo dzisiaj się o tym przekonywałem. Objawy były takie, że za małe było ciśnienie paliwa. Po zdjęciu wtyczki od...
Witam. Mam problem z m50b20 bez vanosa, osprzęt bosch. Mianowicie jak silnik się w pełni nagrzeje to trzyma obroty w granicach 900-1000 oraz wydaje mi się że dużo pali. W mieście pali około 20 litrów. Poza tym żadnych innych problemów nie zauważyłem. Najciekawsze jest to, że jak zgaszę nagrzany silnik i odpalę po kilku minutach to obroty są prawidłowe...
Według mnie za usterke będzie odpowiedzialny silnik regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, zwany potocznie silnikiem krokowym, który utrzymuje stałą prędkość obrotową na biegu jałowym oraz podczas wysprzęglania. Jego rolą jest takie sterowanie dopływem powietrza na przepustnicy, aby obroty silnika nie spadały w żadnym momencie jego pracy poniżej...
Witam Mam problem z kompresorem Atlas Copco XAS 55 - otóż po zamknięciu zaworów wylotowych powietrza dusi silnik i gaśnie (jeśli nie zdążę szybko otworzyć zaworu). Próbowałem różnych kombinacji np. zamykałem wolno zawór wylotowy powietrza sprawdzałem przy jakim ciśnieniu zacznie cofać linkę od gazu - i tak przy około 7 barach zaczyna zamykać. Ostatnio...
Jak ciężko pali bo silnik słaby lub układ wtryskowy padnięty. To rozrusznik siada. Silnik startuje na pełnej dawce paliwa. Tak jest skonstruowany regulator silnika i siłownik od gazu. Przy braku powietrza jest nacisnięty pełny gaz. Świece w kolektorze są wyposażeniem opcjonalnym, ale nie w sprężarkach. Zresztą dają tylko dobre samopoczucie operatorowi....
Podam ci kilka wskazówek.Czujnik temperarury powietrza to mały temistor umieszczony na samym dole przepływomierza od jego wskazań i ilości przepływającego powietrza ECM dobierze czas wtrysku (jest to ok 14,2kg powietrza na 1kg paliwa).W ECM są zapisane obroty 800±50obr/min dla ciepłego silnika jeśli temperatura silnika jest ≥50C to załączy...
,,Pożądane jałowe,1 210 obr/min''.Moim skromnym zdaniem mapa ecu odpowiadająca za leerlauf jest niewłaściwa albo ktoś zabawił się fejsem opelscanner,który potrafi modyfikować tenże parametr. Rury szczelne bo przepływomierz mierzy to powietrze.Jest go dużo bo regulator wolnych obrotów podciąga do pożądanych.
Cześć Od czasu do czasu występuje problem taki, że gdy silnik jest zimny odpalam go , odpala na strzał, jest odpowiednie ssanie, obroty odpowiednie, silnik chodzi 15-45 sekund , następnie zaczyna nim telepać, obroty spadają aż gaśnie. Po ponownym odpaleniu jest już dobrze lub sytuacja się powtarza. Kolejne odpalenie jest już ok. Ale bywa czasem , że...
Witam,padł mi silnik w golfie mk2, zamiast go remontować postanowiłem włożyć coś młodszego,wybór padł na silnik 2.0 16V o oznaczeniu kodowym ABF bez imo. Silnik, wiązka, skrzynia wszystko zostało włożone. Silnik odpala i chodzi na jałowym bardzo dobrze. W eku a jest to digi 3.0 nie ma błędów. Problem polega na tym, iż po dodaniu gazu silnik nie wchodzi...
Wtryski myślałem żeby jeszcze podmieniać bo po wymianie była jakaś niewielka zmina: znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa i jakby troszkę przesunęła się w górę temperatura w jakiej słabo odpala. Poza tym jeden ze zregenerowanych wtrysków nadal ma bardzo dużą ilość paliwa na przelewie. Teraz odczytałem to: Czujnik przepływu powietrza 46kg/h Wyliczona...
Z tej stronki wlasnie wzialem tlumaczenie kodow i 22 oznacza miernik przeplywu powietrza (1), za wysokie napięcie, jesli chodzi o przeplywomierz taki typowy to nie widze go nigdzie, nie wiem czy to mozliwe ale nie widze go, za to jest taka kostka do ktorej wchodza kable i rurka z powietrzem. Ale gdy odlaczam ta rurke i sprawdzam bledy komputera to wyskakuje...
Mam problem z obrotami silnika i to niechodzi o to że gaśnie czy faluje na biegu jałowym tylko że niewraca do wolnych obrotów.A mianowicie jadąc autem puszczając noge z gazu auto ryczy na jakieś 1500 obrotów a po przygazówce wraca do normy.To samo zjawisko po dodaniu lekko gazu raz normalnie to znowu ryczy.Mianowicie podmieniałem regulator powietrza...
Układ wtryskowy BOSCH Mono-Motronic... fiat Uno. Zespół wtryskowy zamontowany jest na kolektorze dolotowym. . W górnej części zespołu wtryskowego znajdują się: wtryskiwacz, czujnik temperatury zasysanego powietrza(jeżeli padnie Ci ten czujnik to układ przechodzi na optymalną tem. 20 stopni) i regulator ciśnienia paliwa, który odpowiada za utrzymywanie...
Witam Mam problem z moim Peugeotem Partner 2.0 Hdi z 2003 r 67 000 km Wtrysk Siemens.Od paru miesięcy borykam się z awarią silnika która mnie wkurza. Zaczęło się od zatankowania na jednej ze stacji ORLEN. Po zatankowaniu odczułem dziwne dławienie i czasami szarpania silnika w czasie ruszania które kończyły się zapaleniem się kontrolki silnika i przejściem...
Po odłączeniu czujnika temp. i pozostawieniu wtyczki "w powietrzu" objawy mijają jak ręką odjął. Na chwilę po odpaleniu łapie wyższe obroty, które po chwili normują się. Po ponownym podłączeniu od razu to samo. Szukam teraz specyfikacji czujnika temp, mam nadzieję że gdzieś to znajdę, spróbuję go sprawdzić miernikiem (nie mam jeszcze kabelka). sterownik...
https://obrazki.elektroda.pl/6786367800_... Obrazek dla usystematyzowania zamieszczanych tu informacji. Tak dla jasności: Zawór powietrza biegu jałowego nie jest silniczkiem krokowym. Ba, w starszych KE jest po prostu przesłoną sterowaną bimetalem, który grzany jest elektrycznie, w nowszych elektrozaworem proporcjonalnym. Czy sprawdził...
Witam ponownie."Dolki" to najprawdopodobniej wina silniczka krokowego zaworu regulacji powietrza.Wykrec go i wyczysc.Napewno bedzie zabrudzony.Przedmuchaj tez kanalik,w ktorym siedzi ten zaworek. Dodano po 3 Dodam jeszcze odnosnie gazu,ze tak jak mowisz,po zalaczeniu gazu,mimo odpietych tych dwoch kabelkow,silnik moze ci pracowac na gazie,poniewaz...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Witam. Mam taki problem wymieniałem ostatnio pasek rozrządu, przewody wysokiego napięcia filtr powietrza a wcześniej jeszcze świece i od tej pory na wolnych obrotach auto mi przerywa co jakiś czas jakby się dusił i tak myśle że może jakiś czujnik mi pada. Zrobiłem małe pomiary i zmierzyłem rezystancje regulatora biegu jałowego wyszło mi 55,2 Ω...
Witam. Mam problem jak w temacie. Obroty się wieszają na poziomie 1500 obr/min, (na benzynie i LPG) ale tylko na w pełni rozgrzanym silniku (90°C i więcej). Jak przeciągnę podczas hamowania silnikiem poniżej 1500obr/min to spadają do prawidłowych obrotów biegu jałowego, jeśli natomiast wyrzucę na luz (wcisnę sprzęgło) powyżej 1500 obr/min to wiszą....
Witam forumowiczów. mam problem z silnikiem. Auto przed wymianą uszczelki pod głowicą pracowało równo. Po wymianie i właściwym ustawieniu rozrządu pojawiły się strasznie dziwne obroty silnika. Wymieniłem zawór bocznikowy powietrza odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym. Nic to nie dało.- zawór nowy oryginalny ford.. Odpinałem kostkę od przepustnicy,...
Zwieramy w kostce diagnostycznej styki A i B i liczymy błyski kontrolki silnika. Kod 1.2 będzie zawsze przy wyłączonym silniku. Błysk trwa 0.4 sekundy. Przykładowo błąd numer 12 to... 1 błysk trwający 0.4 sekundy i 2 błyski po 0.4 sekundy po 1 sekundzie po pierwszym. Błąd 34 => 3 błyski po 0.4 sekundy i po przerwie trwającej 1 sekunde kolejne 4 błyski...
Cześć, niestety problem powrócił. Auto gaśnie do 1 minuty po uruchomieniu ale teraz bardzo rzadko się to dzieje, powiedzmy co 7-8 uruchomienie. I zauważyłem że najczęściej gdy temperatura powietrza jest blisko zera. Dodano po 6 Panowie, podsumuję. Problem polega na tym, że czasami po uruchomieniu obroty wskakują od razu na 3000 (wyłączenie zapłonu i...
regulator biegu jałowego regulator obrotów biegu jałowego regulator biegu jałowego megane
akumulator tesco programy symbian kontrolka ładowania renault scenic
technika radiowa technika radiowa
Hulajnoga elektryczna startuje na pełnym gazie - przyczyny i rozwiązania BMW F21 B47: Brak ciśnienia CR i pompa nie działa