Co padło sterownik czy mostek prostowniczy? Co miałeś na myśli pisząc sterownik? Czasem bywają takie na triaku po stronie pierwotnej zasilania ale na zdjęciu nie widać żadnego regulatora (potencjometru).
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
(at)chopperg Owszem, można.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Witam !!! poszukuję jakiegoś układu do prostownika który mi zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem najlepiej żeby ograniczał napięcie do 14.4V coś typu jak w alternatorach samochodowych jest tam regulator właśnie 14.4V
A w samej płytce co muszę przerobić? Najlepiej się jej pozbyć wraz z transformatorem, i zamontować regulator prądu na tyrystorze. Te 1A diody niewiele pociągną.
Dzień dobry, ma schemat obwodu?
Przeczyść komutator pumeksem lub kamyczkiem i będzie ok. Sposób wielokrotnie opisywany na elektrodzie, a to czy użyjesz regulatora obrotów czy prostownika samochodowego do zasilania silnika, jest bez znaczenia. pzdr
jakiego prostownika,jakie parametry co ma ładować -acu samochodowe czy inne?
Zauważ , że autor postu nie ma żadnego doświadczenia elektronicznego . Nie podoła takiemu wyzwaniu . Proponuję pozostawić wszystko tak jak jest , wypiąć odczep na 6 V ( do aku samochodowych jest zbędne ) , pozostawić jedynie 12 V i sprawdzić czy jest OK .Prostownik selenowy , jeżeli transformator jest sprawny, dobrze byłoby zamienić na diodowy . Tak...
Stosuję ten układ (lecz z innymi wartościami elementów. R1=2,7kΩ/2W; R2=5,1kΩ/2W; C1=C2=220nF/250V) już kilka lat jako regulator napięcia (mocy) prostowników samochodowych, regulator obrotów silników komutatorowych, regulator lutownicy itp. Jedynym minusem jest wprowadzanie do sieci zakłóceń, jednak tą wadę rekompensuje prostota układu a wymagający...
Tak, mam już odpowiedni transformator i mostek Gretza, problem jest właśnie z tym regulatorem, szukałem ale nie moge znalezc, jedynie regulatory silników, może ktoś ma schemat regulatora, który byłby odpowiedni?
W prostownikach tych "samochodowych" ustawiane jest napięcie a akumulator w zależności od rozładowania (rezystancja wewnętrzna sie zmienia) pobiera prąd zgodnie z prawem Ohma. Tak samo jest w samochodowych regulatorach napięcia.
http://obrazki.elektroda.pl/7212536000_1... regulator
Kolega, Mati _ Speed ! Wykorzystuje się miedziany drut pokryty lutem. Średnica drutu zależy od prądu przez jego i orientując się na mechaniczną trwałość, żeby uniknąć mimowolnego zginania..Jeśli jest niebezpieczeństwo zwarcia 2 drutów,to na 1 z ich można założyć izolacyjną rurkę. Jeśli masz na myśli С1 z post#138 to on jest nie biegunowy . Zawiadom...
Najprostszy regulator to żarówka samochodowa w obwód szeregowo między prostownikiem a akumulatorem. Mam taką niemiecką płytkę ładowarki do akumulatorów opartej na układzie L200C i dużym tranzystorze.
Tak, sam mam taką wycinarkę, ok 80 cm drutu z grzałki (spirali) 2000W, radziecki prostownik transformatorowy, regulator od starej wiertarki, zepsuty pedał od maszyny do szycia.
Witam A co sądzicie o takich regulatorach np. KDSF04. Są i większej mocy. Pozdrawiam
Dlatego właśnie chcę regulator po stronie wtórnej.
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
Mam takie pytanie czy ktoś z Was kiedyś zastosował w prostowniku do ładowania aku samochodowego regulator napięcia z alternatora np: od "Malucha" są tanie. ciekawe jak by się sprawował taki prostownik? Proszę o wypowiedźi Pozdrowienia.
To jest transformator bezpieczeństwa 220/24V. Uzwojenia na osobnych karkasach. Należałoby zmniejszyć napięcie na uzwojeniu wtórnym do około 15V przez odwinięcie uzwojenia, lub zastosować regulator prądu np. elektroniczny.
Przyjmując, że prostownik jest dobrze zmontowany proponowałbym najprostsze rozwiązanie. A takim będzie włączenie w szereg z akumulatorem żarówki reflektorowej np H4. Manipulując podłączeniami żarówki (mijania, drogowe oddzielnie, mijania, drogowe równolegle, mijania, drogowe szeregowo) uzyskujesz całkiem funkcjonalny regulator. Trochę nieestetyczny.
Nie ma co szukać mostek prostowniczy jest do sprawdzenia/wymiany, oraz do sprawdzenia regulator fazowy po stronie pierwotnej
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Ten regulator reguluje napięcie alternatora albo prądnicy w odpowiednich granicach! Czyli nie pozwala aby napięcie wzrosło powyżej 14,2V. Nie ma nic wspólnego z prostowaniem! Jeśli masz alternator, to w nim jest wbudowany mostek trójfazowy... Jeśli to prądnica, to masz prąd stały, tylko bez regulatora zmienia się w zależności od obrotów. A słyszałeś...
Czyli teraz po prostowniku trzeba zainstalować układ, który bedzie pilnował ustalonej i nastawialnej wartości pradu ładowania akumulatora. Powinien to być układ zasilany w szereg z akumulatorem .Wtedy -przy ładowaniu akumulatora -pradem dla niego nominalnym -do momentu naladowania bedzie na nim stałe napiecie .Przy dochodzeniu do stanu naładowania -napiecie...
U mnie ramię jest podobne do tego z postu 153. Zasilam prostownikiem samochodowym z podpiętym regulatorem mocy DC np.https://sklep.avt.pl/avt735.html . Drut oporowy ze starego opornika drutowego. Na amperomierzu jest ok. 4 - 6 A. Pięknie to działa.
no dobrze czyli napędzam alternator rolką niewiele wieksza niż średnica oski. poproszę dokładniej (łopatologicznie) o wyjaśnienie jak podłączyć mam to wszystko. potrzebuję jeszcze jakiś prostownik który podłacze pod uzwojenie wirnika(czyli na szczotki). a na wyjsciu alternatora zarówkę samochodową tylko regulator napięcia mam zostawić? mam prostownik...
Witam Do regulacji obrotów silnika ten układ się nie nadaje. Podłącz silnik np. od wycieraczek samochodowych to się przekonasz.
Do zapalarki samochodowej(małe samochody osobowe)
Z pustego nawet Salomon nie naleje, żeby naładować niższym napięcie akumulator o wyższym napięciu najpierw musisz zastosować układ podwyższający napięcie przetwornicę/powielacz a potem dopiero właściwy regulator prądu ładowania. Chyba że źle zrozumiałem pytanie
Alternator samochodowy ma wbudowany prostownik a nowsze mają też regulator, jeśli chodzi o wydajność prądową to to masz szeroką skalę do wyboru, zastanawia mnie tylko ile mocy jest w stanie wytworzyć taka turbina... Ten który jest podanym linku posiada regulator napięcia.
Jest to układ prostownika do ładowania akumulatorów 12V z zastosowaniem samochodowego regulatora nap. alternatora który po osiągnięciu nap.14.4V przestaje ładować akumulator. Apropo trafa to sobie możesz dać z podwójnym uzwojeniem 12 i 24V albo z regulacją a wtedy masz możliwość testować każdy regulator.Diody i tyrystory w mostku prostownika to 10A/50V,ew....
Czy ten kondensator 470 można zastapic kondensatorem 105k lub 2.0k? 250v? Nie, 470 to jest 470pF a 105k to 1uF {470 = 470pF/400V} A co to jest kondensator 2.0k ?? Jeśli budujesz ten prostownik z rysunku, to możesz zastosować regulator mocy ze starego odkurzacza... gotowe rozwiązanie.
Witam buduję prosty prostownik akumulatora do ciągnika. Moje trafo ma kilka odczepów od 14V do 19V. I tu moje pytanie, czy mogę użyć regulatora napięcia z samochodowego alternatora lub z chińskiego skutera? Taki regulator można kupić za parę złotych. Wtedy mógłbym przełączając odczepy regulować prąd ładowania. A regulator by dbał aby napięcie nie było...
Dołącz równolegle z uzwojeniem pierwotnym transformatora zwykłą żarówkę np: 230V 15W i szeregowo z tym ten regulator. Sprawdź czy wtedy będzie działać regulacja. Innym rozwiązaniem jest zastosowanie zwykłego prostownika samochodowego z regulacją prądu zamiast tego transformatora. Trochę po czasie bo już masz transformator i teraz musisz kombinować....
Regulator ładowania uniemożliwi przeładowanie akumulatorów. Podobnie jak prostownik samochodowy po odnotowaniu ustalonego napięcia wyłączy ładowanie akumulatora (lub zostawi jakiś określony parametr na stan tzw. podtrzymania). Nie można przesadzić z prądem ładowania akumulatora nie chcę Cię oszukać więc lepiej sprawdź bo coś kojarzy mi się aby to było...
Czyli dobrze rozumiem, że tyrystory robią 25 cyklów na sekundę ( w wypadku 50 HZ ) ? W sensie nie są stale włączone a raczej generują impulsy podczas pracy tego układu prostowniczego? Skąd ci się wzięło 25, przy prostowniku jednofazowym połówek sinusoidy jest 100/sek, w trójfazowym jeszcze więcej. Czy mówiąc o porównywaniu napięcia i generowaniu impulsów...
Na tyrystorze też można. Tak jest zrealizowana regulacja w Proxxonie D-54343. Faktycznie, najwięcej miejsca zajmuje potencjometr. Jest jednak jedno ale. Do zasilania musi być napięcie wyprostowane, ale nie filtrowane. Tętniące. Czyli tylko transformator z prostownikiem. Żadne kondensatory, filtry... Bo tyrystor się nie będzie chciał zamknąć i regulacji...
Witam mam ten prostownik od "KUKLA" niby działa ale nie wart tej kasy bardzo słaba jakość wykonania regulacja na pierwotnym uzwojeniu (prosty regulator na triaku) montaż całości wewnątrz to typowy "pająk" amperomierz daleki od prawidłowych wskazań... Pozdrawiam...
nigdzie! 167VA to piękny komfortowy prostownik samochodowy bez żadnego odwijania/dowijania. Z 12VAC? Bardzo ciekawie piszesz, ale nie zapominaj, że akumulator trzeba naładować do 14.4V. Skąd weźmiesz takie napięcie biorąc pod uwagę spadek napięcia na regulatorze?
regulator napięcia to podstawowy element takiego układu, bez niego możesz wszystko zniszczyć. Regulator ustawia prąd wzbudzenia alternatora a przez to napięcie pod danym obciążeniem. Większość współczesnych alternatorów( np BOSCHA) ma wbudowane regulatory, zintergowane z prostownikiem lub nie. Weż dowolny schemat elektryki samochodowej opla czy VW i...
,,silnik 3fazowy'' to dość szeroki pojęcie. Lepszy był by alternator samochodowy (3 faz prądnica prądu zmiennego + prostownik 3 fazowy + regulator)
Z transformatorami na rdzeniach EI regulatory fazowe, zarówno na triaku jak i na tyrystorze pracowały bez problemu. Problemy natomiast były na rdzeniach zwijanych i toroidalnych.
Odpalanie samochodów na kable, testowanie rozruszników samochodowych i takie tam. (at)edit: A czy regulator napiecia samochodowy na np. 14V pomógłby gdybym go wpiął w obieg ?
Regulator można sprawdzić podłączając, zamiast pierwotnego uzwojenia transformatora, żarówkę 60W/230V = ściemniacz światła. Pomiar napięcia dokonać obciążając wyjście prostownika, żarówką samochodową.
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
5-6 lat to dla w miarę dobrego akumulatora praktycznie norma. Chociaż... W starym Mercedesie W201 mam zmodernizowany regulator napięcia, ładuje elegancko 14,4 (mam też na stałe podpięty woltomierz na desce :)), tam akumulator marki Banner wytrzymał ponad 8 lat :) V.
Witam zmodernizowalem prostownik do ladowanie akumulatorow samochodowych tranaformator 15v 12a mostek 50a regulator przed zasilaniem transformatora.Problem to podczas obciazenia transformator buczy i po okolo 30min ma temperature okolo 130st. A mostek prostowniczy po tej modernizacji masz dobrze podłączony, bo z tego zdjęcia ( słabo widać) wygląda,...
Akumulator może być złom. Trzeba zmierzyc jego napięcie i prąd rozruchowy. Prostownikiem samochodowym taki maly akumulator nie wolno ladowac. Za duży prąd ładowania. Kup sobie prostownik do akumulatorów motocyklowych. Być mozże w skuterze masz uszkodzony regulator napięcia
Granie na samym akumulatorze to nie trafiony pomysł, szybko padnie bez ładowania. A doładowywać akumulator po każdym utworze mija się z celem. Prostownik jak sama nazwa mówi tylko "prostuje" prąd, bez wygładzania tętnień. Do zasilanie takiego wzmacniacza jak podałeś potrzeba solidnego zasilacza (powiedzmy że to taki bardziej rozbudowany prostownik)....
Posiadam prostownik Unitra BNS 12/15. 12V/15A. Ma on transformator TS 250/3. 230v, 2x13,2V;10A. Czy można założyć do niego regulator na triaku na uzwojeniu pierwotnym? Czy wystarczą diody 20A? Fabrycznie były TYS 30-40 (30A, 40V) Ale ktoś próbował rozruchu z podłączonym prostownikiem i diody odeszły do krainy wiecznego odpoczynku.
Pewnie fazowy regulator mocy. Taki stosowany do żarówek z żarnikiem i elektronarzędzi z silnikami szczotkowymi 230V.
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Jełśi kupi aku samochodowy to prostownikiem może ładować :-P, a jak dedykowany do instalacji PV to wypadało by przez regulator U do takiej instalacji. Można kupić za 4-5 dyszek regulator napięcia do inst. PV i przez taki regulator ładować prostownikiem transformatorowym nie mikroprocesorowym.
Troche dziwne ale za mostkiem graetza jest okolo 24V jak ominalem tyrystor. A kiedy dzialal dawal 12V do typowego samochodowego jeśli kiedyś działał to dawał więcej niż 12v bo nic by nie naładował :) No chodzilo mi ze dawal tekie napiecie jakie ma byc dla 12v akumulatora. Prosilbym o rozrysowanie tego ukladu jesli mozna. Czy te regulatory nadaja sie...
Witam.Pamiętam wzór uproszczony ze szkoły 45\przekrój rdzenia, następnie 5% odjąć z pierwotnego i 5% dodać do wtórnego (odczepy na pierwotnym od220V i co 5V do 250V).Zawsze wychodziły mi rozbieżności. Obecnie wykorzystuję istniejące pierwotne, a dowijam wtórne (cienkim przewodem nawijam zwoje by uzyskać 1V, lub liczę odwijane wtórne).Do regulacji wykorzystuję...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Witam. Posiadam prostownik własnej roboty na transformatorze toroidalnym który wytwarza 20V na wyjściu. Po przejściu przez mostek 50A mam 18,5V. Chciałbym zrobic do niego sterowanie na zasadzie wpiecia przed transformatorem regulatora napiecia wejściowego. Czy jest coś takiego mozliwe abym obnizając prad wejscia do transformatora otrzymywał niższe napiecie...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Tu nie chodzi o ukształtowanie szczotki, tylko jej dokładne dopasowanie do krzywizny komutatora. Dodano po 1 Lepiej docierać pumeksem, łatwiej jest... Wycinamy małą piramidkę, uruchamiamy silnik na obniżonym napięciu (można użyć prostownika do akumulatorów samochodowych bądź regulatora napięcia), i przykładamy pumeks naprzemiennie przed 1 i 2 szczotką....
Znalazłem, więc się dzielę. Schemat idealnie nadaje się do budowy n.p. regulowanego prostownika accu samochodowych i motocyklowych.(Radioelektronik 10/84) pozdrawiam nerwowych doro
Ktoś z moich znajomych zastosował takie rozwiązanie, ale u niego występowało coś w rodzaju sporadycznych skoków prądu ładowania. Jeśli regulator tyrystorowy jest przystosowany do obciążeń indukcyjnych to powinno zadziałać. salut andre
Owszem zmienialem koło zamachowe ale przed założeniem nowego kola simson miał takie same objawy. A czy nie ma innej opcji, prócz zakładania wiekszej żarówki(np. samochodowej), czy może to byc np. winna regulatora napiecia w simsonie tzw. prostownika ?
ja mam tak zasilacz 19V 7.9A packarda /SIC !/ xl4015 realne z tego to 5.5 A przy wymuszonym chłodzeniu i bez obudowy zasilacz. Wentylator mam na lm7012 zapinany bez regulatora Zasilacz kiczowaty ale im wyższe napięcie tym sprawność lepsza. tutaj wiadomo jak najmniejsze wymiary a prąd duży. Drogi markowy zasilacz >170W kosztuje sporo.......... drugi...
potrzebny będzie transformator 230/13V ok tak aby po wyprostowaniu było ok 18V. I regulator np. z tyrystorem na stronie wtórnej (lub gorzej? na pierwotnej) +amperomierz. to jest chyba najprostsza opcja.
A więc tak, podniosłem napięcie na zasilaczu do 14,4v. Następnie dałem regulator PWM aby regulować prąd współczynnikiem wypełnienia pozostawiając napięcie bez zmian a tym samym otrzymałem na wyjściu regulowane potencjometrem napięcie prostokątne. Dla kontroli parametrów ładowania dodałem woltomierz z amperomierzem. Na wyjściu dałem kontroler ładowania...
Regulator obrotów jest tu całkowicie zbędny, nie jest potrzebna cicha praca, więc może sobie huczeć do woli. Nie miej jednak, tak jak myślałem, po zaniku napięcia sieci wentylator kręci się dalej, pobierając prąd z akumulatora, niby nieduży, ale zawsze. Lepszym rozwiązaniem byłoby zasilenie go z zasilacza pomocniczego przez stabilizator 7812. Pozdrawiam.
Witam. Myślę , że do prób można wykorzystać prostownik do akumulatorów samochodowych 12V 2-4A .Zasilacz nie musi być stabilizowany. Jeżeli jest przy wkrętarce regulator obrotów należy pamiętać o prawidłowym podłączeniu przewodów (+ -). Pozdrawiam.
Jeśli nie zależy Ci na profesjonalnym wykonaniu to wystarczy włączyć w szereg żarówkę samochodową o odpowiedniej mocy. To co podałeś linki to jest właśnie regulacja na triaku i transformator może nie wytrzymać. Natomiast regulacje PWM po stronie wturnej jest lepsza dla transformatora ale gorsza dla akumulatora. Kolega prosił to dopiszę. Osobiście spróbował...
Żybex nie wiem czemu piszesz że prościej by było transformator niż prostownik, na filmie gościu podłącza klemy prostawnika ustawia na pokręte odpowiedni amperarż i tnie, nie wiem co może być prostsze Prostsze to tylko transformator (np. bezpieczeństwa) i do tego regulator, albo transformator z odczepami i odpowiedni przełącznik. Niektóre nowoczesne...
Doczytałem ze jest to triak bta20 czyli max prad wynisi 20A. Ale z odpowiednio dużym radiatorem. A jezeli bym zastosowal regulator napiecia taki samochodowy po stronie DC ? Brak jak widzę pojęcia o tym jak działa taki regulator - on reguluje wzbudzenie alternatora tak by nie zostało przekroczone napięcie. Prostownik wzbudzenia nie ma... Ponadto taki...
Zgaduję: koło magnesowe z cewkami. Zwykły stabilizator napięcie się nie nada, o rozpiętość napięć na wejściu jest zbyt duża. Samochodowy regulator się nie nada, bo tu nie ma jak sterować strumień magnetycznym. Potrzebny jest układ prostownika - stabilizatora tyrystorowego. Jest także określany regulatorem stratnym. Schematy są na elektrodzie. Szukaj...
Nie pierwszy raz przypomnę, że warto od początku wskazać szczegóły rozwiązania. W tym kwestie tak podstawowe, jak na przykład to, do czego dany pomysł ma być wykorzystany. Turystyka pojawia się tu chyba po raz pierwszy? Ale nawet gdyby, to także ten "dział życiowy" można planować maksymalnie rozsądnie. Ale skoro ma to być lodówka typowo turystyczna,...
12V skutecznego = 17V szczytowego, ponad 15V po wyprostowaniu na mostku, więc raczej nie jest to za mało do ładowania akumulatora - zostaje na regulację. Natomiast 17V to 24V szczytowego, i nawet przyjmując, że trochę spadnie na diodach i na oporności uzwojeń, to i tak zostanie ponad 18 - więc ze 20W strat w regulatorze (przyjmując typowe napięcie na...
Jako triak polecam BTA41-600B, osobiście stosuje w regulatorze mocy. Przy 1kW mocy ciągłej po teście 12h jest ledwo ciepły. Zalet a jest cena oraz izolacja powierzchni stycznej z radiatorem. Cena 6-8zł. Pozdrawiam.
Witam. Zrobiłem regulator (schemat ściągnięty z fabrycznego prostownika) do sterowania transformatora, triak BTA136 palił się (podczas zrobienia zwarcia na wtórnym) więc zastąpiłem BTa137. Regulacja działa prawidłowo. Problem w tym, że po ustawieniu na pewne wartości(165V na pierwotnym uzwojeniu trafo) co około 20sekund na około 10sekund trafo zaczyna...
Moze tak jest jak piszesz, ale gdy takie stosowałem jako regulatory prądu w prostownikach do ładowania akulmulatorów samochodowych, to często zdażało sięiz należało w niego lekko stuknąć bo nie było ładowania. Przy pokęcaniu nim wyczuwamy wyraźnie te zwoje drutu. Pracując w telekomunikacji czesto własnie akumulatory były rozładowane prze takie ustrojstwo....
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
Mam dwa pytania 1. Czy da radę bez większych modyfikacji ładować podłączone szeregowo 2 akumulatory żelowe 6V 4,5Ah prostownikiem do akumulatora samochodowego 12V? 2. Czy da radę naładować akumulator 6V przynajmniej częściowo napięciem 6V 0,5A bez żadnych regulatorów etc.? Czy to nie skróci znacznie jego żywotności? pzdr.
A akumulator jest dobry? Jest duża szansa że w porę nie zauważyłeś problemów z ładowaniem i akumulator został bardzo mocno rozładowany. Wtedy nawet sprawne ładowanie, może dawać efekt "niesprawnego ładowania". Naładuj akumulator odpowiednią ładowarką (tylko nie użyj samochodowego prostownika, bo załatwisz tak nawet sprawny akumulator). Zmierz mu napięcie...
Motronic. Napędza Pan alternator silnikiem elektrycznym,poprzez pasek klinowy lub wieloklinowy.Podpinamy zewnętrzny regulator wzbudzenia,dodatkowo można rozpiąć gwiazdę alternatora i podłączyć mierniki (wiadomo jakie),przy okazji zamieniać fazy na wejściu do prostownika 3-fazowego.Co tu dużo tłumaczyć,radzimy diagnoście samochodowemu a nie samochodowi...
Jeżeli komutator wirnika nie jest zużyty (nie ma przebarwień, jest równa powierzchnia), załóż tylko nowe szczotki i zobacz jak przylegają. Przy odpowiednim włożeniu powinny pasować w co najmniej 70%. Jeżeli tak będzie możesz pozostawić. Jeżeli tak nie będzie to szczotki łatwo jest dotrzeć według rady Pana Feter (opcja z papierem ściernym). Jeżeli wirnik...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
Ten prostownik nie ma żadnej automatyki a jedynie regulację prądu/napięcia po stronie pierwotnej transformatora (na tyrystorze), więc te % różnicy napięcia nie stanowi żadnego problemu. Prostownik tego typu z założenia nie jest bezobsługowy i wymaga dozoru. Z drugiej strony, akumulator najlepiej naładuje się w samochodzie podczas jazdy... tego typu...
oloolo napisz mi tylko, gdzie znajdę ten schemat, bo mierzyłem za prostownikiem bez obciążenia i jest tam od 30 do 200 V (FZR 600), dzięki za odzew/// Do reszty: tam jest alternator za stałymi magnesami i zwykły regulator samochodowy regulujący prądem wzbudzenia nic nie da..., ale dzięki za zainteresowanie/// motur stoi w garżu, a sezon w pełni
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
.. Na wtórnym mam go dać między transformatorem a mostkiem, dobrze zrozumiałem? ... Tak, najlepiej bez gniazda, wlutuj bezpośrednio na przewody taki zielony Unival na 30A, płytkowy samochodowy. Jak się upierasz na pierwotne do daj chociaż U208B bo zobaczysz jak niestabilna i nieprzewidywalna będzie regulacja na tym prostym regulatorze fazowym.
jaki posiadam mostek prostowniczy w tym Prostowniku? Piędziesiecioletni selenowy :D Usunął bym go natychmiast na rzecz krzemowego i wstawił w uzwojenie pierwotne regulator fazowy z racji powiekszenia się napięcia na wyjściu nowego mostka (większa sprawność). Nie jest to jakiś rewelacyjny sposób, ale wstawiając woltomierzo amperomierz, całkiem do przyjęcia....
sa rozne metody nastawiania napiecia/pradu ladowania - przelaczniki na pierwotnym jak i na wtornym, regulatory fazowe /takze na pierwotnym i na wtornym/ kolega waldek_x moze miec wlasnie regulator fazowy ale nic z naszego gdybania puki nie bedzie jakis fotek/schematow a i jeszcze warto by wsopmniec jak i czym kolega mierzy to napiecie pozdr
Wojtek32 Poczta doszła. Chodzi Ci o zwykły prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych do niego podłączony regulator ładowania i akumulatory na końcu przetwornica. Tak zrozumiałem. Pamiętajmy że to ma być dodatkowo bo głównie chodzi mi o grzałki ale boję się czy nie ęde miał za mało obrotów by to wszystko uciągnąć bo strumyk to taka fi 300 pełna...
Witam dzięki za odpowiedz,(pomijam odpowiedz" zizxi" ),przed kupnem tego agregatu szukałem informacji na temat tych najtańszych agregatów tu na elektrodzie i paru mi odpisało,że sprawują sie dobrze byle ich nie przciążać wiec zdecydowałem sie na ten zakup,agregat jest na 2 letniej gwarancji więc nie chce w nim za dużo grzebać, też sądzę,że nie za dobrze...
Witam. Spalił mi się taki regulator j.w. Pracował w prostowniku samochodowym na stronie pierwotnej transformatora . Czy koledzy mają taki może na zbyciu? Może wiecie gdzie to można kupić lub czym to zastąpić? Jestem zdesperowany, bo też się uszkodził transformator , a prostownik pożyczany:(. Koniecznie muszę go naprawić. Pomożecie?? pzdr
ja zrobiłem coś podobnego w komarku ( zwykły dwubiegowy z okrągłym silnikiem ) wywaliłem koło magnesowe i cewki oraz cały układ zapłonowy. wstawiłem prądnicę która wielkością była identyczna ze starym kołem magnetycznym. moc prądnicy (na magnesach) jest ok 300W. max napięcie przy max obrotach ok 30V. prąd wyprostowany i puszczony przez dwa stabilizatory...
To akumulator jest dobrej klasy o ile nie trafiłeś na podróbkę - czasem podobno się zdarzają, zwłaszcza jak się kupuje na allegro. Prostownik samochodowy mógł ci załatwić akumulator. Zwłaszcza jeśli to klasyczny tradycyjny prostownik. Napięcie swoją drogą, ale tu się rozchodzi głównie o natężenie ładowania. Akumulatory samochodowe mają od 40Ah pojemności...
Autorze, podaj model tego prostownika, będziemy wiedzieć o czym piszesz. Instrukcja znaleziona gdzieś w necie pod hasłem Kukla 15A: "1. Ustawic regulator napięcia na cyfrę 1. 2. Podłączyć prostownić do sieci. 3. Sprawdzić moc akumulatora i wg tabeli wybrać cyfre. 4. Pokrętło prostownika ustawić na wybranej cyfrze i podłączyć do akumulatora. 5. Akumulator...
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
prostownika samochodowego regulacja prostownika samochodowego projekt prostownika samochodowego
pobieranie zablokowane szlifierka kątowa kondensator schemat regulacja obrót szlifierka
lombardini silnik czego służą układy scalone
Układ scalony SOIC8 3,3V do generowania sygnału PWM Brak paliwa na wtryskach po zamontowaniu zregenerowanej pompy wtryskowej