Wszystko zależy od tego, jaki to ma być prostownik, bo jak będziesz chciał zrobić do niego regulację prądu, to trochę za mało.
Jakiś malutki typu bc547 wystarczy? No nie bardzo, może się okazać że jak będziesz chciał brać 12A z niskiego napięcia DC (a przecież tego nikt ci nie zabroni) to na tym malutkim tranzystorze wydzieli się ponad 0,5W a to już dla niego za dużo. Jak zastosujesz tranzystor do sterowania NPN, to napięcie na DC ulegnie zmniejszeniu od maksymalnego osiągalnego...
Schemat tego regulatora. Dla prądu 10 A napięcia AC 14V trochę mało . W analogicznym prostowniku MASTA wyrabianym w Polsce to napięcie składa 16V. https://obrazki.elektroda.pl/9017053900_...
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
Myślę, że po prostu podłącz regulator do trafa prostownika i sprawdź, co będzie na wyjściu z trafa, a nie szukaj dziury w całym.
Ten tyrystor - 20?/600V ma dużo odpowiedników i jeden z ich KT707 15A/600V. Na zdjęciu wariant schematu prostownika dla ładowania akumulatora. http://obrazki.elektroda.pl/2363099400_1...
A co Ty chcesz z nim robić? Akumulatory pewnie ładować tak? I co to za układ auto wyłączania? Regulator będzie operował napięciem a prąd zależy od obciążenia. Nie będę tłumaczył bo prawo Ohma pewnie znasz a temat może polecieć do kosza za pkt. bodaj 8.1 regulaminu.
To zdjęcie za wiele nie pokazuje, daj foto od strony elementów.
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Tak jak napisał (at)klamocik Ciesz się bo masz fantastyczny prostownik tylko trzeba go kontrolować. Dołożyć regulator obniżający napięcie na zasilaniu 230V, którym zmniejszysz w sposób bardzo prosty napięcie zasilania, a tym samym napięcie na wyjściu na akumulator. Do tego na pewno warto założyć na prądzie stałym amperomierz, by można było nastawić...
...ale dla zabawy wziąłem prostownik, do niego podłączyłem przetwornicę i wysterowałem na 21v i 7A prądu. Podłączyłem też na wejściu i wyjściu amperomierze i woltomierze. Na wejściu 16,7v i 0,6A, na wyjściu zamiast 21v tylko 13,2v. i ten sam amperaż. Pokusiłem się też o podłączenie prostownika wprost do wejścia panelu na regulatorze, ale pokazywał...
Regulator z prostownika włączony był po stronie pierwotnej (230V) i miał wpływ na wielkość napięcia na wyjściu prostownika. Teoretycznie mógłbyś spróbować go włączyć analogicznie u siebie, ale takich rozwiązań w zasilaczach się nie stosuje. Taki regulator jest też używany w odkurzaczach, które mają regulację mocy. Zasilacz, który pokazałeś na zdjęciach,...
Pierwsze co się rzuca w oczy to odwrotnie włożony układ U 2008 w podstawkę. Pytanie, czy nadal jest sprawny.
Czy zadziała ten układ jeśli dam tyrystor 50A?? http://obrazki.elektroda.pl/9105017300_1...
Wystarczy kliknąć "pomógł" ;) Jeśli to ma być regulator do prostownika to polecam zrobić układ z automatycznym wyłączaniem po naładowaniu. Co do samego regulatora to jeśli zamierzasz przepuszczać przez niego większe prądy to polecam masę wejścia podłączyć bezpośrednio do wyjściem a cieniutkim kabelkiem dostarczyć masę do układu. Podobnie zrobić z tyrystorem...
Owszem, przebieg napięcia wyjściowego z prostownika może nie będzie piękny książkowy ale będzie ok. Zawsze można dorobić regulator ładowania akumulatora.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Mam panel od pastucha elektrycznego, może by dopasował. A może pokaż zdjęcia i jakieś dane tego panela PV? Tak zupełnie w ciemno bardzo trudno polecać jakikolwiek regulator ;-) Ten się Tobie spodoba Link. 6/12V, prąd też przyzwoicie duży. Ten prostownik "bywał kiedyś" na Aliekspress, choć inaczej "pomalowany" i oferowany pod kilkoma innymi "firmami"....
Akumulator działa jak kondensator i podbije napięcie. Możliwe do uzyskania 16-1,2V(dwie diody w mostku)x1,44= około 21V. A to nie jest tak że 16V(trafo) - 1,4V(mostek prostowniczy) i koniec ?? Te raz 1,44 powinno się robić jak do układu dołączone są kondensatory ?
Można zastosować i to z powodzeniem.Schemat znajdziesz na elektrodzie.
Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od...
Dobrze zrobiona przetwornica, ma na tyle szybki regulator że nadąża za spadkami napięcia na kondensatorze i daje stałe "płaskie" napięcie na wyjściu mimo tętnień na wejściu. (nie wiem na ile ta jest dobrze zrobiona, w analogowych na pewno będzie ok w cyfrowych opartych na mikrokontrolerze może być gorzej) Ponieważ jest to przetwornica buck-boost napięcie...
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
(at)bodek711 Oczywiście że możesz dostawić sobie regulator impulsowy do wyjścia i dodatkowy woltomierz, bo nie wydaje mi się by się zmieściło wewnątrz oryginalnej obudowy.
Mam taki układ ale wrzucę rano. A ten wiatrak to prosta sprawa równolegle do wyjścia prostownika daj przekaźnik na napięcie takie jakie występują i po problemie po pojawieniu się napięcia na wyjściu przekaźnik załączy wiatrak.
Transformator można pozyskać z UPS z uszkodzoną elektroniką na aukcjach.
A post nr3? Skoro nie ma tam regulatora napięcia, to powinno ustalać się ono w dopuszczalnym zakresie około 6 - 8V podczas pracy. Głównym elementem odpowiadającym za balans napięcie będzie tutaj akumulator. Jazda bez niego na pewno doprowadzi do nadmiernego wzrostu napięcia. Napięcie też powinny ograniczać odbiorniki, w tym przypadku żarówki. Dziwią...
Podłącz z mostkiem na diodach 10A do akumulatora max 80Ah i zobaczysz czy napięcie po chwili ładowania nie przekroczy 14,4V. Zdarzały sie takie przypadki że prąd transformatora miał taki zapas ze podbijał napięcie do wartości uszkadzających akumulator i potrzebny był regulator na pierwotnym.
Proszę bardzo schemat prostownika.
(at)marcin.moczala Przelutuj skrajny przewód potencjometra na jego drugą strone. Suwak (środek) pozostaw jak było. I ,,upgrade" ten prostownik tym, gdzie link na pv dostałeś. Ten regulator jako taki jest mocno podejrzany - choćby utrata pojemności przez kondensatory ze starości. Wykręć też główne diody z radiatora i wyczyść z tlenków powierzchnię radiatora.
Albo ja nie mam dnia albo zawile coś piszesz :) . Jeśli dobrze zrozumiałem to tak, pod tą instalację co masz, zamiast prostownika podłączasz nowy regulator. Przetwornica ze ma 600W nie stanowi problemu zawsze masz jakąś rezerwę jak by Ci się odwidziało coś podłączyć większego. Stanęło na 2x100W panele plus regulator 20A z możliwością podłączenia przetwornicy...
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Zapomnij o puszkach! Weź regulator do 9d. Nie wiem skąd to głupie rozróżnienie. Z resztą przerobienie prostownika na 9d to tylko dołożenie trzech diod za 60gr i wywalenie tego idiotycznego przekaźnika lampki ładowania + minimalne zmiany w instalacji. Wg. mnie trzeba i tak to zrobić. Jawa ma całkiem fajny alternator, ale osprzęt do niego oraz instalacja...
Trudno zrozumieć twoje wywody. Wynika , że nie wiesz co zapewnia transformator (poza wyglądem) a zadajesz pytania na temat efektów. Weź do ręki miernik i dowiedz się czegoś o urządzeniu. Ale jeśli oczekujesz od prostownika doładowania akumulatrów ponad 20 A to musi ti być spore ustrojstwo i trzeba uważać przy zwarciach. I jeszcze jedno . Dowiedz się...
Prostownik o którym pisałem wyżej w 7 poście działa wg stałego napięcia ( regulator alternatora ), mocno rozładowany akumulator może jednak przeciążyć transformator, stąd w obwodzie uzwojenia PIERWOTNEGO oporniki i kondensatory, dobrane, by nie przekroczyć maksymalnego prądu strony wtórnej. Można powiedzieć, że ten prostownik ma ograniczenie prądu do...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Wzmak w stanie do reanimacji, potencjometry trzeszczą i działają sporadycznie, Tu rzeczywiście wymiana może okazać się konieczna, o ile regeneracja nie da efektu. Pamiętaj przy tym że zagraniczne firmy częstokroć oznaczają potencjometry odwrotnie niż Telpod, i tak w zagranicznych potencjometrach "A" oznacza potencjometr wykładniczy, "B" liniowy. Tutaj...
Czyli chce wywalić ten regulator i podpiąć go normalnie to sieci, a drugą stronę pod 12V.. Autorze tematu ! Wiesz co napisałeś w języku polskim ? Uzwojenie wtórne tego trafa chcesz podłączyć pod inne - napięcie 12 V ! Napewno chcesz tak zrobić ? Najważniejsze, że zdobędzie nowe doświdczenie. Z jakim finalnie skutkiem to inna sprawa. Coś ustąpi przy...
Masz fajny transformator. Nadaje się b. dobrze do prostownika ( i to znacznie lepszego, niż znaleziony przez Ciebie i wychwalany na forum). Jeden problem jest taki: do rozruchu z rozładowanym akumulatorem można użyć prostownika trójfazowego, albo przetwornicy. Tętnienia powodują, że przy prądzie 200 - 1000 A rozrusznik tylko warczy. Drugi problem: transformator...
Witam ! Możesz coś takiego zrobić dla 12V: http://obrazki.elektroda.pl/9830910300_1... Regulator na triaku lub tyrystorze+mostek prostowniczy, ściemniacz itp. Pozdrawiam. Stefan
Czyli po zrobieniu odczepów aby dało ok.13V i pominieciu tego "regulatora" z węglikami wyciągne z trafa znacznie wiecej niż 5A tak to zrozumiałem. Teraz mam jeszcze jedno pytanie czy lepiej zrobić ten prostownik na mostku Graetza czy jak kolega wyżej mówił na diodach pojedyńczych ? Co lepiej zastosować ? Możesz zrobić też tak. Usuwasz ten regulator...
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Ten transformator nadaje się na prostownik z funkcją rozruchu, albo co najmniej porządnego wspomagania przy rozruchu. Wymaga to jednak zastosowania dużych diod - co najmniej 100A. Jeśli nie będziesz korzystał z możliwości rozruchu wystarczą diody 10A co pozwoli na ładowanie prądem do 20A (oczywiście diody na odpowiednich radiatorach). Wartość 20A będzie...
Ten regulator fazowy działa po stronie pierwotnej - 230VAC, a więc z niewielkim prądem i teoretycznie pozwala na zasilenie transformatora o mocy kilkuset VA - czyli kilkunastu A po stronie wtórnej. gdybym chciał ten sam układ zainstalować do urządzenia słabszego, albo mocniejszego Bez znaczenia, obsłuży mocniejsze i słabsze, pod warunkiem że transformator...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
prosty regulator prostownika regulator prostownika samochodowego regulator prostownika napięcia
zmywarka electrolux kasowanie błędu dźwięk viera uszkodzenie grzałki zmywarka bosch
Jamo Studio 170 – demontaż maskownic, kołki wciskane, bezpieczne zdejmowanie Audi 100 C3 KE-Jetronic Motronic – reset sterownika ECU, procedura, objawy, adaptacja