Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
Witam, gdzie znajduje się regulator silnika nawiewu kabiny, działa tylko na maksymalnej prędkości. Jak jest jego budowa czy to rezystory czy elektronika. Dziękuje i pozdrawiam.
Potrzebuje zrobić regulator do silnika nawiewu w samochodzie. Sterownik w aucie daje napiecie 1,3V-7,5V co mozna by tu zastosowac bo fabryczny regulator jest bardzo drogi.
Regulator silnika nawiewu padł, do naprawy lub wymiany.
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A
uszkodzony regulator prędkości obrotowej silnika nawiewu(takie dwa tranzystory)
Dokładnie ten sam. Są jeszcze Valeo, ale są większe, i jest inne mocowanie silnika. Ostatnio Bosch znacząco obniżył ceny, do tego stopnia, że niejednokrotnie podróbki są droższe.
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
Witam Jeżeli po podłączeniu obciążenia i znika napięcie to coś po drodze nie łączy ,sprawdzasz napięcie bezpośrednio na zasilaniu bez regulatora ? A sprawdź silnik bezpośrednio do akumulatora czy chodzi swobodnie zmierzyć prąd by pasowalo . Pozdrawiam .
Ma regulator obrotów nawiewu? Rezystor?
Może nie być filtra kabinowego. Ogólnie jazda bez nawiewu na bank nie realna (ktoś kto nie jeździ samochodem to pewnie nie wie). Pomysł super. Ile prądu pobiera taki silnik wentylatora? Czy poleciłbyś ten regulator do elektrycznego samochodu dla dzieci? Grzeje się?
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
Może być uszkodzony silnik nawiewu skoro ciągle upala regulator.
Padł bezpiecznik termiczny na zespole rezystorów regulatora prędkości silnika nawiewów wnętrza. Wymontuj go, idz z nim do większego sklepu elektronicznego. Powinni taki mieć. Zagnieć nowy na rezystorach i po kłopocie.
Według schematu to na pinie 4 tego rezystora oraz na silniku wentylatora plus pojawia się po zapłonie. Jeżeli tam ich nie ma to masz przerwę/uwaloną wiązkę.
jeżeli nic nie dmucha to w nagrzewnicy obok silnika od ogrzewania... troche zabawy cie czeka by to wymienic... powodzenia ! jakby cos potrzeba do e-36 to zapraszam - www.bmw-czesci.com
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
z nawiewów nie leci nic Czyli wentylator nawiewu pomimo ustawienia na max, lub na wysokie obroty nie pracuje ? Jeśli tak, to problem leży (w sumie to wisi) pod samochodem, albo sam silnik wentylatora, albo jeden z dwóch elektronicznych regulatorów jego obrotów
Odpal silnik i powinieneś mieć napięcie.Jeżeli po zapaleniu silnika pojawi się napięcie to masz uszkodzony sterownik silnika wentylatora nagrzewnicy .
Pomogła wymiana samego wentylatora na nowy . Działa nawet na starym regulatorze . Dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
Da sie, stosując regulator obrotów dla silnika DC prosto z Allegro. https://allegro.pl/oferta/regulator-obro...
Witam.Poszukuję schematu regulatora obrotów silnika nawiewu,na tranzystorach T1829.
Po odgrzybianiu klimy przy max obrotach dmuchawy przepalały się 2 bezpieczniki 15A. W trybie ręcznym na wolniejszych biegach wszystko było OK. Teraz nie działa wcale. Uszkodził się regulator obrotów(tranzystor K2500 lub 2SK2500 -nigdzie nie można kupić). Po podłączeniu "na krótko" wentylator bierze ok.13 A. Sprawdzałem w innym egzemplarzu i było 10-11...
Oddać elektronikowi do sprawdzenia panel i regulator obrotów. Silnik na "krótko" sprawdzony?
Rezystor jest w silniku od nawiewu (taki mały zielony) Do wiatraka dochodzą 4 przewody z przełącznika i dwa idą na silnik.
8033 czujnik naslonecznienia 8028 czujnik temp wewn prawy 8024 czujnik temp wewn lewy 8006 czujnik temp parownika 8045 regulator wentylatora nawiewu 8050 silnik wentylatora 0004 zestw wskaznikow
Napięcie akumulatora jest zawsze na silniku dmuchawy (+ akcesoria). Silnik jest sterowany masą z regulatora nawiewów. Radziłbym odłączyć przewody od silnika dmuchawy i sprawdzić Przejście (rezystancję) silnika. Może szczotki?? Pozdro
Witam, zrobiłem w swoim samochodzie regulator prędkości silnika wentylatora nawiewu i pojawiły się problemy. Silnik jest sterowany PWM'em (32khz) kluczuje nim tranzysor MOSFET(80N055). Sam regulator chodzi dobrze, ale zakłóca mi działanie komputera wtryskowego (obrotomierz wariuje, odczyt z lambdy niestabilny itp.) Co można poradzić w takim przypadku?...
Hi, Jestem po lektutrze, po sprawdzeniu i wniosku nastepujace: - impulsu z czujnika prędkości (pin 2 opisany jako TD) przychodzą do sterownika kompresora - impusly z czujnika obrotow od kompresora pojawiaja sie (tylko wtedy gdy recznie wysteruje przekaznik) klima sama z siebie nie startuje A kompresor nie startuje, bo na pin 10 steronika kompresora...
Szukam regulatora nawiewu (jeża) modeli jak w temacie, może też być od Omegi B, bardzo pilne!
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
Silnik a dokładnie moduł regulator sterujący przy nim.
Można kupić: regulator PWM obrotów silnika DC 9-60V 20A 12V 24V, koszt z przesyłka 40 zł.
Słaby styk ??? Ale mowisz o nowej kostce i regulatorze nawiewu ?? Czy bardziej gdzies tam głebiej silnika i nawiewu ?? Dodano po 1 Nikt wiecej nie pomoze??
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede... Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
No to dlatego kazuje mu wykręcić regulator.
Nie zda egzaminu.Lepiej układ proponowany dalej czyli regulator PWM na555 i mosfetem
Wymontuj silnik od nawiewu i tam będziesz miał regulator. Wykręć, wymień i będzie działać jak nowe :D . Nie zadawaj pytań, tylko idż do auta i wykręć silnik nawiewu i zobaczysz tą część.
20W przy napięciu 12v daje maksymalny pobór prądu mniej niż 2A. Dla takiego prądu można zaryzykować drutowy potencjometr dużej mocy, tak, jak to jest zrobione np. w pedale/regulatorze w maszynie do szycia. Albo regulacja skokowa za pomocą przełącznika i rezystorów szeregowych, tak jak to jest zrobione np. w regulatorach obrotów dmuchawy nawiewu w samochodzie.
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Uszkodzony tranzystor w regulatorze obrotów silnika wentylatora,
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Czy sprawdziłeś bezpiecznik?Wiesz w którym miejscu jest silnik nawiewu ?Jeżeli bezpiecznik cały i jest na nim napięcie to trzeba szukać na silniku; może szczotki się skończyły albo nie ma styku na wtyczce (wypalona).
Witam, Czy ktos moze podpowiedziec skad idzie + do regulatora nawiewu, nie działa mi nawiew, silnik dmuchawy sprawny, po podłaczeniu napiecia kreci się ok. Rezystor regulacyjny wyrzuciłem, był skorodowany, choć nie wiem czy działa, wyciagnelem przełacznik obrotów, widze ze tez jest w kiepskim stanie, ktos go "naprawiał". Chciałem chociaż zmostkować...
Najprostszy manualny regulator obrotów masz w każdym samochodzie (chyba oprócz 126p :) ) - regulacja nawiewu. Wystarczy przełącznik obrotowy i drabinka rezystorowa.
zacierający się wirnik silnika, ale najpierw do sprawdzenia bezpiecznik, regulator obrotów, włącznik nawiewu
Rocznika nie podałeś,więc dałem schemat taki,jaki sie nawinął. Jezeli sprawny silnik,jest masa,zasilania i sterownie to regulator leży.
Zwarcie/ przebicie tranzystorów w module regulatora obrotów, który znajduje się w silniku dmuchawy
Jak masz dwa PIDy w kaskadzie to jesteś w domu. Ustaw drugiego na "szybkiego i silnego" (parametry dynamiczne) ogranicz mu zakres nastawy na 15*C i 30*C (to będą ograniczenia nawiewu). Wtedy jeśli temperatura z jakiegoś powodu spadnie poniżej Tmin (np. 15*C) - często tak jest na starcie, że zanim pierwszy PID zadziała albo temperatura pomieszczenia...
Witam! Posiadam silnik od wentylatora jak w tytule, Boscha. Proszę o informację o jakiej jest on mocy. Czy można połączyć ten silnik z np. włącznikiem nawiewu do Poloneza Caro (zdj.) lub regulatorem prędkości wycieraczek do Poloneza - jako reduktorami jego obrotów? Nie wiem o jakiej mocy są silnik nawiewu i silnik od wycieraczek w w/w autach i czy te...
witam Przeszukałem elektrodę ale nic nie znalazłem na ten temat, więc jakby ktoś mógłby mi pomóc i podpowiedzieć przyczyny tego stanu będe wdzięczny. Jest to clio II z 2002r z silnikiem 1,2l. Z boku tablicy przyglądałem się bezpiecznikom i wyglądają na dobre. Wyciągnięcie pokręteł i sprawdzenie żarówek(diód?)bez jakiejś instrukcji to chyba ryzykowne,...
Witam, nie działa mi silnik nawiewu, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw. opornicę, ale bez skutku. w serwisie Renault powiedzieli, żeby wymienić panel sterowania climatronic , też wymieniłem i dalej żadnych efektów. Jeżeli podłączy się laptopa do złącza diagnostycznego, to można sterować silnikiem zwiększając i zmniejszając jego obroty. Bardzo...
Czy to silnik nawiewu pada? U mnie (Kia Sportage II z 2009) padł tranzystor szeregowy, po wymianie podziałało kilka miesięcy i znowu padło, kupiłem nowy regulator w całości. Po pół roku padło na dobre i okazało się że silnik dostał zupełnej blokady - wirnik nie daje się obrócić ręką. Warsztat wymienił kompletny wentylator na nowy, starego jeszcze nie...
Problem rozwiązałem sam. Przyczyną był uszkodzony nastawnik od mieszania powietrza. Opiłki miedzi pomiędzy wycinkami silnika powodowały blokowanie regulatora w klimatroniku. Po przeczyszczeniu praca prawidłowa.
a regulator przy silniku masz sprawny? czesta usterka w 406
:arrow: wloc , czy możesz coś bliżej , opornica z jakiego samochodu , jak ją podłączyć pod sterowanie 1,5v i 7,5v . :arrow: jacu , jakie konektory są na tym regulatorze - czy wystarczy : zasil + i - , odejscie na silnik i sterowanie z przełącznika - razem 4przewody - tyle jest w orginale .
Jutro spróbuję podać bezposrednio na silnik +12V jeśli to zrobię to regulator zadziała?::?:cry:
Robiłem ostatnio nadmuch w Master i też warkotał na każdej pozycji, jak ciągłemza kable ożywał. okazało się jedna ze szczoetk silnika miała słaby docisk i dlatego warkotał. Dodam że reno master ma taki sam wentylator jak megan. W meganach często też za niedziałanie wentylatorana pozycjach 1-6 odpowiadają zgnite lub przegrzane przewody w okolicy regulatora...
Zobacz stacyjke, szczotki , komutator i w końcu podłacz żarówke zamiast silnika co da ci pewność że regulator działą.
filttry kabinowe 3 szt! czy były wymieniane? jak tak to padł regulator obrotów znajdujacu sie kolo silnika
zobacz czy się pojawia plus na silniku, regulator zapina masę, ale z doświadczenia wiem, że jak padnie regulator to fena smiag na całym cugu. Mam nadzieję, że podpiąłes silnik :)
mam pytanie, bo mam podobny problem i nie jest to wina szczotek silnika bo chodzi po podaniu pezpośredniego zasilania, czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego regulatora?
Za schowkiem w kokpicie przed fotelem pasażera, na tunelu dmuchawy zamontowany jest regulator pracy dmuchawy tam bym zaczął szukać twojej usterki.
Witam co do elementu o którego pytałem nie znalazłem odpowiedzi możliwe ze było to jakieś zabezpieczenie temp. tak ja kolega wyżej podpowiadał po wymianie tranzystorów regulatora silnik dmuchawy działa regulacja predkości prawidłowa mimo iż uszkodzonego elementu juz nie ma dziekuje za zainteresowanie temat do zamknięcia
Witam. Typowa usterka w Xsarach ale chyba nie w tym przypadku. Nawiew po odpaleniu silnika włącza się na maxa i brak reakcji na regulatorze nawiewu na centralnym panelu. Dodam że klima półautomat z opcją auto i ręcznym wyborem siły nawiewu. Podmienione 2 sterowniki dmuchawy, (te w obudowie wentylatora tzw. "JEŻE") jeden z allegro jakiś "krzak", drugi...
Potrzebuję schematu zailania silnika nawiewu, brak napięcia na wtyczce idącej do regulatora. Brak też napięcia na 40A bezpieczniku dwuchawy na module BSM, jak i brak napięcia na przewodzie 8049 (lub BC49; niewyraźne), tym obok przewodu przewodu CM13 dwupinowej wtyczki na BSM.
inna nagrzewnica (sterowanie nawiewami) wraz z innym regulatorem silnika dmuchawy, instalacja do body control module, złącza diagnostycznego, wyświetlacza informacji, czujniki: słońca, temp na zewnątrz, sterowanie automatycznym odmrażaniem lusterek kierowcy, pas, + oczywiście osprzęt w komorze slinika, a o przeprogramowaniu ECU/Body nie wspominajac..
Myślę że wszystko ok z tym silnikiem. Zwykle wentylatory od chłodnicy pobierają takie prądy. Mam takie dwa. Obydwa sprawne jeden od nawiewu z poldka i pobiera ok 8A (to dość słaby i mały silnik) i drugi od nawiewu Cieniasa i on również pobiera ok 8A. Wystarczy spojrzeć na bezpiecznik od wentylka chłodnicy, chyba nie bez kozery wstawiają bezpieki 15-25A...
Jeśli klimatronic to chyba nie opornica. Pewnie chodzi o regulator PWM. Wieszczę jednak, że silnik dmuchawy ma zbyt wielkie opory lub wręcz zwarcia. Powoduje to zwiększone obciążenie i być może uszkodzenie regulatora. Czyli działanie systematyczne konieczne.
Jak zasilania nie będzie to: -To podłącz żarówkę jednym przewodem do plus 12V np na akumulatorze a drugi kabel w jedną z końcówek wtyczki wentylatora włącz zapłon i reguluj nawiew, potem przełóż kabel żarówki w drugą końcówke wtyczki wentylatora i reguluj. Jeżeli żarówka w którejś z tych opcji będzie świecić ze zmiennym natężeniem to sam regulator masz...
Ja bym spróbował zastosować rezystor na dużą moc wpięty szeregowo lub drut oporowy. drutem na przykład naprawiłem i wyregulowałem nawiew w moim oplu kadecie.
Regulator firmy Valeo czy inna firma ? Jaki jest pobór prądu przez silnik włożony w nagrzewnicy ?
Kilka wytycznych : 1. Praca centrali jest uzależniona o jej funkcji !!!! 2. Praca wentylacji tylko automatyczna, z wyjątkiem wentylacji procesowej - wynika to z przepisów - rozporządzenie ministra infrastruktury 3. Regulator temperatury zależny od - patrz punkt 1. Gdy centrala jest tylko nawiewna lub nawiewno - wywiewna wentylacyjna - regulujemy tylko...
Bosch? Taka prostokątna kosteczka? Powiem tak-zrobisz sam odpowiednik, to tylko dwa tranzystory, mocuj je bezposrednio do tego odlewu mocującego silnik. Jeżeli napięcie sterujące jest 0V silnik ma stać, przy 6V ma pracować pełną mocą.
Cześć! W kosiarce mam regulator dźwigniowy (mechan.) sterowany nawiewem powietrza, chłodzenia silnika. Jak na silniku maleją obroty, pod wpływem obciążenia to nadmuch jest słabszy i skrzydełko na długim ramieniu się cofa, które jest podtrzymywane za pomocą delikatnej sprężynki. W rezultacie, jak skrzydełko się cofnie to, w następstwie spowoduje zwiększanie...
Cześć, najlepiej abyś napisał o jaki model suszarki chodzi? najczęściej będzie to regulator mocy silnika AC za pomocą triaca. Napisz trochę więcej.
Jeżeli masz elektroniczne sterowanie prędkością obrotową dmuchawy to na 99,9% uszkodzony tzw jeż, czyli regulator tej prędkości (zwarty główny tranzystor). Znajdziesz go w kanale dolotowym, w pobliżu silnika dmuchawy.
Witam wszystkich zainteresowanych. Aktualnie przerabiałem ten temat i udało mi się pozytywnie naprawić ten regulator. Ze wszystkich wcześniej wyczytanych informacji z różnych źródeł, w tym elektrodzie oraz własnym wnioskom i doświadczeniu, postanowiłem skupić wszystkie porady w jednej odpowiedzi. Skutkiem uszkodzenia tego regulatora jest zazwyczaj brak...
Niech tak będzie,ale ten przelącznik przełącza rezystory generatora PWM ulokowanego zaraz koło silnika nawiewu,a w tym regulatorze zwarcia dostają pomiędzy zlączem E-C takie fajniaste tranzystory :) Przełącznik tam to solidna konstrukcja. Ale jak ktoś lubi grzebać w przełącznikach to się nie wtrącam.
A pracuje na najwyższym biegu? Sprawdź bezpiecznik termiczny na rezystorze dmuchawy, oraz podstaw regulator nawiewu. (to pokrętło regulujące moc)
Też jestem zdania, że problem z podciśnieniem jest pierwszym który trzeba rozwiązać. Syczenie z okolic regulatora zazwyczaj jest niesłyszalne - ale ponieważ jego praca polega na "upuszczaniu podciśnienia" do atmosfery czasami ten efekt jest słyszalny. Co oczywiście nie przesądza o tym, że wymaga on sprawdzenia. Bo skoro syczy - to podciśnienie ma. Dlaczego...
Witam wszystkich eksperymentatorów. Naczytałem się jak cholera, wszystko jest dobre. Ja wymyśliłem to tak, zdjęcie może niezbyt dokładne ale wtajemniczeni będą kumać o co lata. Generalnie palnik zrobiłem z grubego materiału i jest on razem z dolną płytą odkręcany, powietrze doprowadzam od dołu, środkiem, rurą zaślepioną kapturkiem kierującym nadmuch...
uki9 wracajac do tego falowania to regulator nap, tylko zanim go wymienisz sprawdz polaczenia i zaciski akumulatora jesli beda ok (sprawdzaj dokladnie) to wymien regulator.zycze sukcesu.
Witam! W xsarze jak w temacie, rocznik prawdopodobnie 2003 nie działa nawiew. Najpierw uszkodzony był regulator przy silniku - tranzystory byly zwarte - został on wymieniony. Po wymianie okazało się, że nadmuch nie działa. Prąd na grubych przewodach, dochodzących do wentylatora jest. Po podaniu przez potencjometr napięcia na żółty, cienki przewód, dochodzący...
Witam W ramach uściślenia, układ AC jaki posiada moja xsara to tzw. klimatornik, czyli pełen automat. Nie ma wprawdzie elektronicznego wyświetlacza takiego jak np. picasso czy prawie cała rodzina Volkswagenów, ale ma panel na którym pokrętłami ustawiam żądaną temperaturę, siłę nawiewu (obroty silnika), oraz sposób którędy powietrze ma się rozchodzić...
Dobierz doświadczalnie :) A rezystory zrób z drutu oporowego. Regulator PWM też by zdał egzamin ale trzeba wtedy trochę przeróbek. Robiłem kiedyś taką regulację prędkości silników nawiewu do tylnych nagrzewnic w mercedesie sprinterze. Układ zrobiłem na ne555, działa do dziś... :) Pozdrawiam...
Problem polega na tym, że po uruchomieniu autka jest wszystko okey. Po jakimś nieokreślonym czasie prędkość wentylatora spada do zera i nie reaguję na ustawienia. Regulacja temp. działa (jest ogrzewanie), kierunki nawiewu sprawne, klimatyzacja sprawna. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza (chwile działa i snów brak nawiewu)....
Dziś to robiłem.Odkleiła się płytka w regulatorze obrotów silnika nawiewu.Sprawdz płytke(w okolicy silnika) albo sam silnik.Gwiazdkowy w dłoń i do dzieła.
w pierszym lepszym sklepie elektronicznym podejdziesz do pana mrugniesz oczkami i pan ci da i narysuje jak "przedzkolakowi" w jaki sposob i gdzie podłączyc aby zmniejszyc napiecie -to nie takie trudne... Dodano po 5 a tu najprostszy sposob: http://allegro.pl/wlacznik-regulator-obr...
Witam. Z doświadczenia wiem, że po usunięciu skutków nie szuka się przyczyny. W jakim stanie jest filtr przeciwpyłkowy w twojej Xsarze? Zatkany filtr jest podstawową przyczyną uszkodzeń termicznych regulatorów (jakiekolwiek by one nie były). Co do schematu - nie ma jednego schematu do wszystkich Xsar I. Co do bezpiecznika termicznego w układzie z płynną...
Jak dobrze pamiętam to na silniku powinno być zasilanie. Miałem przypadek że łącznie z regulatorem padł BCM. Trzeba zerknąć na schemat ile powinno być tam ,,+''.
Ja mam bez klimy ale z obiegiem wewnętrznym więc chyba to samo. Tam ogólnie jest wtyczek sztuk 4, 2 są ze sobą połączone bezpośrednio a 2 wchodzą do takiego regulatorka valeo. Z tego regulatorka jedna wtyczka idzie do silnika a druga do panelu nawiewu, widać od silnika taki grube i twarde przewody owinięte czarną taśmą. Zobacz tu: http://obrazki.elektroda.pl/5984080600_1...
Witam wszystkich. Mam problem z brakiem regulacji nawiewu w Astrze II z 2002r. 1,7 DTI z klimą i z klimatronikiem. Na panelu klimatronika po naciśnięciu przycisku - nawiew na nogi, czy nawiew na szbę - odpowiednie strzałeczki się zapalają - jednak silniczek odpowiedzialny za regulację przepustnic nie reaguje. Po sprawdzeniu - silniczek na pewno jest...
Witam. Poproszono mnie o pomoc, w nietypowej usterce. Mianowicie rekuperator, po podaniu zasilania, działa "własnym życiem". Silniki od nawiewu i wywiewu, wchodzą na pełne obroty i nic nie można z tym zrobić. Elektronika sprawdzona, przekaźniki także, oczyszczenie styków połączeniowych regulatora temperatury, oraz wymiana przewodu na nowy nic nie dało....
Regulator masz 20A a silnik przy 11,1V może pobrać prawie 20A. Zasilanie proponuję 7,4V , chyba że będziesz pilnował nie przekraczania maksymalnych osiągów to możesz wstawić 11,1V - wydajniejszy i mocniejszy silnik, może się regulator przegrzewać na maksymalnych osiągach. Możliwe jest też takie umiejscowienie regulatora aby był chłodzony przez kanał...
Witam wszystkich; autko jak w tytule 1999r 1,6 benz. z klimatyzacją i nie działa wentylator nawiewu wew. regulator obrotów sprawny, może ktoś posiada schemat regulacji obrotów gdyż podejrzewam że jeszcze musi być "coś'"czyli moduł w układzie oprócz wybieraka na kokpicie ,regulatora i silnika który jest sprawny ,być może ktoś wie gdzie ewentualnie on...
Wykręć silnik wentylatora. Jest pod nogami pasażera. Idą do niego 2 przewody (brązowy i czerwony??). po właczeniu nawiewu powinno na nich pojawić się napięcie. Sprawdź żarówką. Jeżeli żarówka świeci to poroblem z silnikiem - koniec szczotek, bezpiecznik termiczny lub inny defekt. Jeśli żarówka nie świeci to już wyższa szkoła jazdy. Może regulator (jeż)??...
Problem polega na tym ,że w tym samochodzie występuje modulik który steruje prędkością obrotową silnika nawiewu .Moduł ten padł i niestety brak zamienników ,dostępny tylko oryginał w aso opel za kwotę 580 zeta.Wyciągnąłem to ustrojstwo i okazało się że padły tranzystory mocy w tym module o symbolu TI829-1.Problem polega na tym że nie wiem co podłożyć...
nawiew regulator regulator nawiew nawiew silnik
naświetlać emulsja plamy ekranie lustro prądowy
elektrotechnika zaocznie hewalex sterownik
Błąd C1122 w Opel Agila - diagnostyka i rozwiązania Luz zaworowy Hyundai Tucson 2.0 benzyna - specyfikacja