W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Pamiętaj, że to regulator stratny, nadmiar po osiągnięciu około 14V po stronie akumulatora, idzie w ciepło. http://i943.photobucket.com/albums/ad271... https://darrelkymani.blogspot.com/2022/1...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
W koszulce - dioda? Bezpiecznik? Szczerze mówiąc nie wyrozumiałem do końca czy kosiarka ma już akumulator czy kolega chce go założyć? Prądnicy spodziewałbym się raczej prądu zmiennego z wirującym magnesem, więc to ustrojstwo to może być dioda. Regulator od pf 126 nie nada się tu potrzeba raczej regulatora stratnego, ew zwykłego źródła prądowego. Tylko...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Który to rocznik? Masz na starym oryginale oznaczenie Shindengena? W starszych motocyklach były stosowane regulatory tyrystorowe stratne i nie powinno być kłopotu z zamontowaniem regulatora od innego motocykla, pod warunkiem że oryginalny a nie nowa podróba wykonana nie wiadomo w której prowincji chin. W nowszych Triumphach były montowane już regulatory...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Przy regulatorze stratnym im większy pobór prądu tym regulator ma lżej...
Czy ten skuterowy prostownik to po prostu zwykły mostek prostowniczy? To mostek prostowniczy z regulatorem stratnym napięcia na tyrystorze lub MOSFETcie. Możesz sobie nim ładowac ten mały akumulatorek. Tylko poszukaj regulatora ,,jednocewkowego" i oczywiscie 6 woltowego.
To regulator stratny. Do działania musi mieć dobrą masę. Tu widzę że masz regulator używany. Kup nowy. Co więcej musi być podłączony do akumulatora i instalacji. Tak się go nie sprawdza. Możesz zniszczyć jego samego i inne rzeczy.
Aluminiowy, 4 stykowy regulator stratny, albo go szlag trafił, albo trzeba sprawdzić zielony kabel, czy ma masę
Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę To trochę cud, że ci się to udało. Wygląda mi to na tzw. "regulator stratny". Kiedyś przyjechał do mnie starszy znajomy z jakimś Suzuki 80cm chyba - kupił dla wnuka. Przywiózł ze trzy regulatory - żaden nie działał. Zrobiłem od podstaw (nie chwalę się - znalazłem jakiś ciekawy schemat w...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Tak "na oko" w 3 pin wtyczce czarny masa, żółty światła, biały ładowanie (oba do stratnego regulatora napięcia) dwa pojedyncze do CDI, zasilanie i pick up coil
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Do takiej prądnicy potrzebny jest regulator stratny.
To już w tytule regulator stratny czyli wypinasz żarówkę to on za nią obciąża i dodatkowo się grzeje.
Nie wiem dlaczego na tym schemacie podłączenie do nogi 8, która według specyfikacji jest niezajęta. Ale jeśli mamy do czynienia z 300 W to może być naturalne zachowanie. W końcu jest to moc dużej lutownicy. Oczywiście część mocy wykorzystuje instalacja, ale i tak dużo trzeba stracić tylko i wyłącznie na grzanie. Stad projektowanie w motocyklach dla...
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Możesz podłączyć chiński regulator, ale musisz wywalić diodę z czerwonego kabla. W regulatorze stratnym ogranicznik napięcia wyzwala tyrystor, więc nie może on pracować przy napięciu stałym
Jak rozumiem autor chciał zbudować coś na kształt regulatora stratnego, takiego jak stosowano w latach 60-tych ub. wieku do prądnic, tylko wykorzystującego tranzystor zamiast rezystora, tak jak elektroniczne sztuczne obciążenia.
Hasło dla ciebie - REGULATOR STRATNY. Przyjemnej lektury.
Regulator stratny zastosuj.
To jest regulator stratny do instalacji z akumulatorem, skoro go nie masz to działa jak zaobserwowałeś.
Nijak nie ma to związku z regulatorem impulsowym... regulator stratny był dobry, tylko tranzystor wymaga chłodzenia.
Co ty kolego pieprzysz? Widziałeś kiedyś instalację tego motocykla na oczy? I zasadę działania regulatora stratnego?
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu regu. powinno się nie zmieniać...
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Jeżeli opisy na stronie z linku są prawdziwe, tzn. układ wytrzymuje (cewka daje ???) takie prądy (10 - 16 A), to żaden regulator stratny od skutera nie wytrzyma! Pytanie czy cewki są w ogóle przystosowane do pracy z regulatorem stratnym (równoległym) ??? Proponuję szukać regulatora od Quada. Ceny ok 50 zl. Jednak trzeba znaleźć regulator od prądnicy...
Można spróbować wykorzystać po prostu regulator stratny. Potem jakiś większy kondensator zamiast akumulatora i led że źródłem pradowym.
Nie podałeś napięcia, ale podejrzewam, że będzie 12V, skoro słabo świeci przy 7V na wolnych obrotach. Nie znam tej maszyny, ale podejrzewam, że może nie być żadnego stabilizatora napięcia. To trzeba by sprawdzić mierząc napięcie na dużych obrotach, bez obciążenia. Jeżeli mocno by odbiegało od 14.4V, to przy montażu akumulatora, konieczny byłyby regulator...
Czyli, że mowa o regulatorze stratnym a zatem nie jest to urządzenie obcowzbudne. Autora pytania prosimy o stanowisko.
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Uruchamianie regulatora stratnego bez obciążenia akumulatorem nie jest raczej dobrym pomysłem...
Jak chcesz kombinować... Użyj regulatorów napięcia od chińskich 125. Czasami także się trafiają w chińskich biegówkach 50 cm³ światła z akumulatora, posiadają one regulatory wyglądem zbliżone do tych zwykłych. Są to regulatory stratne, czyli mostek Graetza + tyrystory ograniczające napięcie.
Uwierz mi, że najprostszy regulator NIE BĘDZIE najlepszym rozwiązaniem! Tu jest potrzebny SPECJALIZOWANY regulator "stratny". I dołączę się do spostrzeżenia Goldwingera: A to ciekawostka - to co piszesz.
Musisz mieć symetrycznie połączone cewki. Trzeba przełączyć układ w 2x6. Dalej regulator stratny i masz 12 V.
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Na moje oko potrzebujesz do tego przetwornicy. Są 2 rozwiąznia - przetwornica albo regulator stratny (z tyrystorem zwierającym).
A masz przykład, obrazujący ideę użycia typowego regulatora, sterujuącego prądem wzbudzenia: http://obrazki.elektroda.pl/1484582300_1... A zaraz poszukam podobnego układu, z regulatorem stratnym, takim jak w skuterach.
A skąd , xx lat się zajmuje elektyką i nie spotkałem nikogo komu by wyszła budowa regulatora stratnego, taniej i niezawodniej niż orginalne japońskie regulatory.
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Dlaczego uparłeś się na bipolarny? Unipolarny ma niewielką oporność dren/źródło, mniejsze straty mocy oraz radiator. Pomyśl nad IGBT. A jakim cudem? nie ma znaczenia jakiego typu tranzystora użyjesz w stratnym regulatorze szeregowym, ten nadmiar mocy musi gdzieś się wydzielić. Wydaje mi się że chodzi ci o regulację PWM i tranzystor klucza w niej, wtedy...
Napięcie wytwarzane przez alternator mieści się w granicach pracy akumulatora lifepo4. Więc go nie odłączy. Masz typowo stratny regulator.
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Na razie praktycznie nic nie wiadomo o prądnicy... Na razie wiadomo, że jest to generator 3-fazowy z magnesami stałymi, czyli taki generator potrzebuje regulatora stratnego. Prawdopodobnie połączony w trójkąt (brak przejścia do masy), a jeżeli w gwiazdę, to prawdopodobnie przerwane połączenie zera do masy. Nie miałem do czynienia z takim układem alternator...
Nie demontuj akumulatora i zastosuj jakikolwiek regulator stratny od skutera współpracujący ze zmasowaną cewką. Po pierwsze ograniczy amplitudę napięcia AC po cewce, po drugie da w miarę stabilne 14V DC na akumulator.
kombinuj. wygląda obiecująca. Bo to w końcu regulatory "stratne". To co ponad wymagane napięcie - w kosmos. Skąd zdobyłeś te schematy i czy masz więcej? jeśli tak, to zapodaj.
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla. Ze schematu wynika, że prądnica NIE jest trójfazowa. Wartość bezpiecznika wskazuje, że prądnica ma sporą moc. Pewnie ok 200W (???) Do takich prądnic stosowano prostowniki...
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
moj panel jest podobno 10A ten moj regulator VS3024AU jest stratny wyminię na lepszy regulator a z czasem dołoże inny panel.
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6 km......
Jeden wielki bohomaz ten schemat. :cry: Czy to napięcie na bazie nie jest za wysokie Oczywiście, że jest za wysokie. Poza tym, kto dziś robi regulatory stratne do silnikow elektrycznych ? Kup sobie za grosze regulator PWM plus zasilacz do niego. Czy napięcie na wyjściu bez obciążenia powinno się zmieniać czy regulacja odbywa się tutaj poprzez regulacje...
Po regulatorze masz prąd stały, wiec ten Gretz to bzdura. Nie do końca jest to prawda, regulator stratny jedynie "ucina" sinusoidę, nie prostuje napięcia, tj są regulatory z wyjściem DC do ładowania akumulatora, ale tam jest dioda 1A, więc nie nadaje się do zasilania świateł. Mostek graetza w tym przypadku jest bez sensu, bo mamy tylko jedno wyjście...
w tej kawie (coś koło 1988)odpięcie regulatora to rozłączenie obwodu,regulator stratny pomierz miernikiem przewody!zdejmij obudowe lewą będą kolory!jest pod bakiem bo pęd powietrza chłodzi go.
Tak w motocyklach dalej są prądnice na magnesach stałych. Otóż właśnie. Więc jak niby regulator stratny włączyć do instalacji z prądnicą P20? Chyba jednak trzeba postawić na elektroniczny (ale to już nie będzie Syrena w oryginale) albo uprzeć się na typowy elektromechaniczny. Może warto by sprawdzić stan instalacji tzn uzyskać zerowe oporności na łączach.
tam jest regulator stratny dlatego na wolnych obrotach nie pulsują. Wrzuć jakieś zdjecie tego regulatora oraz jakie przewody sa do niego podłączone. Ciężko tak coś powiedzieć nie widząc :) To znaczy, że na wysokich mogą?
A co wspólnego ma ten regulator z twoim crosem? Zechciej opisać sprzęt to może ludzie coś wymyślą. Obawiam sie, że skończy się na pobożnych życzeniach. Akurat pewien nie jestem, ale wyglada, że massz tam +, - i wyjście na szczotki, czyli typowy regulator alternatora. Twój pojazd pewnie potrzebuje regulatora stratnego, czyli coś innego.
Potrzebujesz regulator "stratny". Jest w nim tyrystor zwierający uzwojenie do masy i w ten sposób regulujący napięcie. Regulatory liniowe, czy inne stabilizatory raczej nie zniosą takiego nadmiaru napięcia do zredukowania. I nie nadaje się też żaden regulator alternatora samochodowego. Schematy regulatorów motocyklowych są na forum - użyj szukajki.
uwaga: brak polskich znakow diakrytycznych Generator motoroweru/motocykla z wirujaca magnesnica produkuje prad o napieciu wahajacym sie od 14 do 70 V dlatego bezposrednio za nim musi byc zalozony "regulator" od tego generatora lub mocniejszy. Zasadniczo to jest tak zwany "regulator" stratny. Mocniejszy bo te "regulatory" padaja jak muchy szczegolnie...
Zamiast cewek stojana daj neodymy, bo na wirniku nic nie zdziałasz z magnesem jeszcze prostownik i regulator stratny by cie czekał. Wogóle nie wiesz jak prąd sie produkuje i z motyką na słońce idziesz.
No właśnie to jest regulator stratny do alternatora ze stałym kołem magnesowym. A ty masz klasyczny alternatora z aktywną magneśnicą. Regulacja napięcia przebiega całkowicie odmiennie. Nie ma żadnego punktu wspólnego oprócz efektu końcowego. Dlatego dziwnie to wygląda, jak już wspomniałem. Masz kontrolkę ładowania?
Zgaduję: koło magnesowe z cewkami. Zwykły stabilizator napięcie się nie nada, o rozpiętość napięć na wejściu jest zbyt duża. Samochodowy regulator się nie nada, bo tu nie ma jak sterować strumień magnetycznym. Potrzebny jest układ prostownika - stabilizatora tyrystorowego. Jest także określany regulatorem stratnym. Schematy są na elektrodzie. Szukaj...
to przecież typowy regulator "stratny", który wywala wszystko co ponad norme do kosza, czyli obcina. Ciężko tu sprawdzić taki regulator bez regulowanego żródła prądu zmiennego o regulowanej amplitudzie i częstotliwości. Przed montażem regulaotra trzeba by się raczej skupić nad sprawdzeniem uzwojeń alternatora na ewentualne przebicia między zwojowe,...
dokładnie tak jest w ostatnim wydaniu wsk Tak, wiem. Znalazłem schemat zaraz po tym jak napisałem posta. Co do regulatora stratnego to nie wiem czy to w tym motocyklu będzie działało prawidłowo bo napięcie jakie by prądnica dawała na wolnych obrotach powinno być wtedy wyższe od 12V. A wtedy na wysokich obrotach cewki mogłyby się przegrzewać.
WItam, w mojej TE610 mam zasilanie świateł prądem zmiennym, a potrzebuje zrobić stałym ponieważ do oświetlenia montuję wydajniejsze żarówki led. Ze statora wychodzi jeden żółty kabel z prądem zmiennym dużego napięcia, w układ wpięty jest regulator stratny i to cała instalacja. Regulator ładnie działa, obcina prąd do około 13V lecz nie zmienia go na...
Po pierwsze dowiadujemy się dopiero teraz, że dokonałeś jakichś pomiarów. Po drugie dalej nie wiemy, czy jest tam oryginalny stojan, czy jakaś adaptacja. Po trzecie spróbuj obciążyć tą cewkę i dopiero dokonaj pomiarów. Czyli żarówka np 5 lub 10 W, prostownik i pomiar DC. Wreszcie należałoby przyłączyć tam akumulator i dopiero oceniać sytuację. W zasadzie...
To jest regulator stratny czyli musi być połączony równolegle z cewką świateł i żarówkami. Schemat przedstawiający zasadę działania jest przedstawiony niżej. Elementy w różowym polu służą do regulacji napięcia ładowania, w tym przypadku nie są nam potrzebne. http://www.motelek.net/schema/spannung/f...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
(at)hayo Sam zamówiłem podobny zestaw do eksperymentów ale jako wspomaganie nieco osłabionego akumulatora wysokoprądowego 8Ah (ale nie automotiv). 4S 32700, BMS 150A ciągłego prądu 20xN-mosfet. Kontroler w każdej gałęzi balansera HY2212. Balansery mają wg producenta zabezpieczenie naprądowe. Prawdopodobnie mierzą spadek napięcia na szeregowych mosfetach....
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Już kupiłem, odradził mi kupno tańszych bo mogą nie wytrzymać, a ten ma jak się zarzekał dobre odprowadzenie ciepła więc powinien mi długo posłużyć, to regulator stratny i nadmiar energii przemienia w ciepło dzięki czemu powinien mi posłużyć, pytanie brzmi czy można go używać na 1 fazie, jeśli tak to dwie pozostałe zaizolować, lub jak musi mieć wszystkie...
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
Instalacja obecna (wg. zamieszczonego schematu) jest z zasilaniem świateł AC i regulatorem stratnym. Cewka (w zasadzie zespól cewek połączonych w jedną) ma odczep na światła - kabel żółty. Jest to najbardziej klasyczny układ. Jaki układ cewek ma twój silnik Zippa nie wiem. Pisałem aby to sprawdzić! Bez tego możemy sobie tylko gdybać.... A wejście "sense"...
No tak. Dalej dyskusja na odmiennych częstościach. Może jednak przypomnę, że napięcie jest wykorzystywane do oświetlenia pojazdu i gdyby sięgało 45 V to wiadomo co byłoby. A moim zdaniem istnieje obowiązek używania oświetlenia w czasie jazdy a na postoju nie musimy uzyskiwać wysokich obrotów. Wyróżnianie strat na stabilizatorze w sytuacji kiedy na regulatorze...
Witam w 99% wspolczesnych motorowerow/motocykli/skuterow jest najprostszy generator pradu zmiennego z wirujaca magnesnica. Te generatory podaja od kilku do kilkudziesieciu V w zaleznosci od obrotow. A "regulator" jest regulatorem stratnym, caly nadmiar wygenerowanej a niepotrzebnej mocy musi zostac przeksztalcony w cieplo wlasnie w regulatorze. W przypadku...
Nawet na swojej stronie opisuje z grubsza budowę swojej prądnicy i że jest na magnesach stałych. Jak jest na magnesach stałych, to regulator napięcia może być tylko stratny.
Moim problemem jest przygasanie świateł oraz kierunkowskazów na wolnych obrotach. Na schemacie ich brak. (kierunkowskazów) Obstawiam że ten "regulator napięcia" to nic innego jak kondensator który po prostu już nie ma żadnej pojemności (kondensator może pełnić funkcję bufora podobną do akumulatora). Tylko wtedy to ma jakikolwiek sens. Niektóre kondensatory...
Bo to są 2 różne rzeczy regulator wzbudzenia i regulator napięcia stratny. Jak ma być budżetowo to zastosuj scalak LM350 i masz wszystko.Obudowa w twojej gestii.
Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego Na kolegi miejscu spróbowałbym z jedną cewką i sprawdził jakie będzie napięcie przy obrotach na których pracuje silnik podczas jazdy. Może wtedy nie będzie potrzebny żaden regulator....
Jeśli do tej pory nie rozwiązałeś problemu - do sprawdzenia regulator. Później do sprawdzenia przewody dochodzące do regulatora oraz sama kostka przy regulatorze. Zdarzało się, że styki śniedziały. Przewody sprawdzaj żarówką i akumulatorem. Jest tam regulator stratny, co oznacza, że cewki pracują ciągle na 100% a regulator "zwiera do masy nadmiar napięcia"....
Ostatnio też się skałniałem ku Chinskiemu ksenonowi 35W. Ale o dziwo 3 Chipy 10W 12V swiecą dużo lepiej od ksenona. Fakt, trzeba przerobić lampe pod diody ale się opąłca bardzo. W WSK jest problem tego typu że instalacja jest 6V i za mało nazwojony stojan przez co regulator stratny nie miał by z czego zbijać napięcia. Ale można z cewek światła poprzez...
Jest możliwe że przeciążyłem je podpinając dodatkowy akumulator ? Nie jest możliwe. Poczytaj o regulatorach stratnych. Prędzej regulator uszkodził cewki. Tylko po co te dywagacje??? Gorzej będzie z regulatorem. Zawsze byłem przeciwnikiem tych z tyrystorami, a pewnie twój jest taki, bo tańszy w produkcji. :cry: Porządny regulator możn atylko sobie zrobić,...
Te "kopniaki" z PWM (at)DJCheester wystarczy zgromadzić w "zasobniku", czyli układzie dołączonym do wyjścia układu PWM: Detektor wartości szczytowej na wyjściu PWM przekreśla sens stosowania PWMa, bo zamienia układ na regulator stratny, gdzie nadmiar mocy zostanie wytracony na rezystancjach, ale spoko przecież Tu nie ma z czego się doktoryzować. Jakby...
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała wartość R4) ten układ traci sens, bo tracimy tu dużo...
A nie lepiej zostawić tak jak było w oryginale? Tzn. 2 cewki na zasilanie przedniego reflektora (34/40W), jedna mała zasilająca przez prostownik selenowy akumulator, z niego z kolei brane zasilanie tylnej lampy, postojówek i klaksonu? Wszelkie dorabiania jakichkolwiek regulatorów stratnych są z góry skazane na porażkę, ze względu na małą wydajność tej...
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia jednofazowy do niewielkiego motocykla (Pulsar - Bajaj). Są w sieci dostępne schematy stratnych regulatorów, np: http://mastercircuits.blogspot.in/2010/1... . Ale są to stratne regulatory. Chciałbym zrobić bezstratny na tranzystorach mosfet. Znalazłem schemat bezstratnego na...
(at)witekem To schemat blokowy a nie ideowy, potencjometr oznacza układ pomiar napięcia akumulatora oraz ustawianie napięcia referencyjnego. jak przez potencjometr ładować akumulator? A gdzie to widzisz? To regulator tzw. stratny, stosowany często dla prądnic z magnesami stałymi. MichałS to co chińskie łyka jak pelikan rybę. A Ty zabiersz głos na temat...
stratny regulator stratny regulator napięcia element stratny
przerzutnik krótkich impulsów czyszczenie kabli renault nawigacja carminat
barracuda 2000i wisniowski satel
Nokia 2610 – kompatybilne podzespoły, bateria BL-5C, wyświetlacz, klawiatura Wieża Aiwa, Denon, Sony – płynniejsze otwieranie kieszeni kasety po demontażu sprężyn