W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Prawdopodobnie miałeś regulator stratny dwufazowy z prostownikiem 2T+2D. Regulacja wartości średniej prądu odbywała sie poprzez regulację kąta załączenia tyrystorów. Nie miałem z nim osobiście do czynienia i szukałbym analogii do mostków 3T+3D które w energoelektronice są dość popularne.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu regu. powinno się nie zmieniać...
Nie wiem dlaczego na tym schemacie podłączenie do nogi 8, która według specyfikacji jest niezajęta. Ale jeśli mamy do czynienia z 300 W to może być naturalne zachowanie. W końcu jest to moc dużej lutownicy. Oczywiście część mocy wykorzystuje instalacja, ale i tak dużo trzeba stracić tylko i wyłącznie na grzanie. Stad projektowanie w motocyklach dla...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Regulator jest stratny jak pisał carrot. Jest to regulator równoległy - poczytaj sobie w necie...Znaczy wpięty jest tak jak każda żarówka zasilana z tego obwodu. Jak spali sie żarówka przednia (lub inna) to regulator bierze moc na siebie tak aby prądnica była cały czas obciążona i napięcie na niej nie rosło.
To już w tytule regulator stratny czyli wypinasz żarówkę to on za nią obciąża i dodatkowo się grzeje.
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Zasilacz ze stabilizacją prądu wyjściowego do LEDa, tak działa że jak włączysz coś, szeregowo, na wyjściu, do regulacji to będzie z tym "walczył" bo ma za zadanie utrzymać stały prąd. Równolegle włączony stratny regulator zadziała ale ze względu na straty nie ma sensu. Niestety jak się stosuje zasadę najpierw robić później myśleć, dochodzi się do rozwiązań...
moj panel jest podobno 10A ten moj regulator VS3024AU jest stratny wyminię na lepszy regulator a z czasem dołoże inny panel.
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
To jest regulator stratny do instalacji z akumulatorem, skoro go nie masz to działa jak zaobserwowałeś.
Jeżeli opisy na stronie z linku są prawdziwe, tzn. układ wytrzymuje (cewka daje ???) takie prądy (10 - 16 A), to żaden regulator stratny od skutera nie wytrzyma! Pytanie czy cewki są w ogóle przystosowane do pracy z regulatorem stratnym (równoległym) ??? Proponuję szukać regulatora od Quada. Ceny ok 50 zl. Jednak trzeba znaleźć regulator od prądnicy...
Po pierwsze dowiadujemy się dopiero teraz, że dokonałeś jakichś pomiarów. Po drugie dalej nie wiemy, czy jest tam oryginalny stojan, czy jakaś adaptacja. Po trzecie spróbuj obciążyć tą cewkę i dopiero dokonaj pomiarów. Czyli żarówka np 5 lub 10 W, prostownik i pomiar DC. Wreszcie należałoby przyłączyć tam akumulator i dopiero oceniać sytuację. W zasadzie...
Regulator stratny zastosuj.
Nijak nie ma to związku z regulatorem impulsowym... regulator stratny był dobry, tylko tranzystor wymaga chłodzenia.
Po regulatorze masz prąd stały, wiec ten Gretz to bzdura. Nie do końca jest to prawda, regulator stratny jedynie "ucina" sinusoidę, nie prostuje napięcia, tj są regulatory z wyjściem DC do ładowania akumulatora, ale tam jest dioda 1A, więc nie nadaje się do zasilania świateł. Mostek graetza w tym przypadku jest bez sensu, bo mamy tylko jedno wyjście...
Musisz mieć symetrycznie połączone cewki. Trzeba przełączyć układ w 2x6. Dalej regulator stratny i masz 12 V.
Pamiętaj, że to regulator stratny, nadmiar po osiągnięciu około 14V po stronie akumulatora, idzie w ciepło. http://i943.photobucket.com/albums/ad271... https://darrelkymani.blogspot.com/2022/1...
Na moje oko potrzebujesz do tego przetwornicy. Są 2 rozwiąznia - przetwornica albo regulator stratny (z tyrystorem zwierającym).
Nie demontuj akumulatora i zastosuj jakikolwiek regulator stratny od skutera współpracujący ze zmasowaną cewką. Po pierwsze ograniczy amplitudę napięcia AC po cewce, po drugie da w miarę stabilne 14V DC na akumulator.
Tak w motocyklach dalej są prądnice na magnesach stałych. Otóż właśnie. Więc jak niby regulator stratny włączyć do instalacji z prądnicą P20? Chyba jednak trzeba postawić na elektroniczny (ale to już nie będzie Syrena w oryginale) albo uprzeć się na typowy elektromechaniczny. Może warto by sprawdzić stan instalacji tzn uzyskać zerowe oporności na łączach.
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
No właśnie to jest regulator stratny do alternatora ze stałym kołem magnesowym. A ty masz klasyczny alternatora z aktywną magneśnicą. Regulacja napięcia przebiega całkowicie odmiennie. Nie ma żadnego punktu wspólnego oprócz efektu końcowego. Dlatego dziwnie to wygląda, jak już wspomniałem. Masz kontrolkę ładowania?
tam jest regulator stratny dlatego na wolnych obrotach nie pulsują. Wrzuć jakieś zdjecie tego regulatora oraz jakie przewody sa do niego podłączone. Ciężko tak coś powiedzieć nie widząc :) To znaczy, że na wysokich mogą?
WItam, w mojej TE610 mam zasilanie świateł prądem zmiennym, a potrzebuje zrobić stałym ponieważ do oświetlenia montuję wydajniejsze żarówki led. Ze statora wychodzi jeden żółty kabel z prądem zmiennym dużego napięcia, w układ wpięty jest regulator stratny i to cała instalacja. Regulator ładnie działa, obcina prąd do około 13V lecz nie zmienia go na...
Myślę że najlepszym rozwiązaniem wg moich "wymagań" było by przerobienie zasilacza ATX. Powtarzasz się chłopie. Coś się tego ATXa czepił ? Kolega ,,Licznik Hektarów :D " wyłożył sprawę krótko i treściwie. Zmierzyć napięcie przemienne z ,,magneta" w całym zakresie obrotów silnika i się zdecydować. Przy bardzo wysokich napięciach (< 50VAC) zastosować...
To jest regulator stratny czyli musi być połączony równolegle z cewką świateł i żarówkami. Schemat przedstawiający zasadę działania jest przedstawiony niżej. Elementy w różowym polu służą do regulacji napięcia ładowania, w tym przypadku nie są nam potrzebne. http://www.motelek.net/schema/spannung/f...
Zamiast cewek stojana daj neodymy, bo na wirniku nic nie zdziałasz z magnesem jeszcze prostownik i regulator stratny by cie czekał. Wogóle nie wiesz jak prąd sie produkuje i z motyką na słońce idziesz.
Ale kombinujesz. Prąd przemienny, jest szczególnym rodzajem prądu zmiennego! Określenie "przemienny" jest zarezerwowane dla przebiegu sinusoidalnego i częstotliwości 50 Hz Mnie uczono zgodnie z [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Prąd_... czyli prąd przemienny to taki w którym następuje zmiana biegunowości w okresie. Alternator w AM6...
To światło jest włączane niezależne, pulsuje bez względu na to, czy zostanie podłączone z mijania czy bez. W Virago regulator jest stratny więc o ile się nie mylę im większe obciążenie tym mniej on ma do roboty, ale to i tak chyba bez znaczenia dla mojego problemu, bo próbowałem na całkowitym obciążeniu (wszystko co możliwe włączone) jak i bez i nie...
Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego Na kolegi miejscu spróbowałbym z jedną cewką i sprawdził jakie będzie napięcie przy obrotach na których pracuje silnik podczas jazdy. Może wtedy nie będzie potrzebny żaden regulator....
Już kupiłem, odradził mi kupno tańszych bo mogą nie wytrzymać, a ten ma jak się zarzekał dobre odprowadzenie ciepła więc powinien mi długo posłużyć, to regulator stratny i nadmiar energii przemienia w ciepło dzięki czemu powinien mi posłużyć, pytanie brzmi czy można go używać na 1 fazie, jeśli tak to dwie pozostałe zaizolować, lub jak musi mieć wszystkie...
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała wartość R4) ten układ traci sens, bo tracimy tu dużo...
A dzieje się tak dlatego, że twoja prądnica ma zwyczajnie małą moc. Przy tym regulator stratny każdą próbę podwyższenia napięcia traktuje twardo, czyli zwiera. Prawdopodobnie przy podłączeniu akumulatora 7 Ah w układzie płynie prąd rzędu 1 A, przy 45 Ah np 2 A a żarówka bezlitośnie żąda ponad 5 A. A ile ciepła przy tym uzyskujesz. Taki sam efekt miałbyś...
Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
Ostatnio też się skałniałem ku Chinskiemu ksenonowi 35W. Ale o dziwo 3 Chipy 10W 12V swiecą dużo lepiej od ksenona. Fakt, trzeba przerobić lampe pod diody ale się opąłca bardzo. W WSK jest problem tego typu że instalacja jest 6V i za mało nazwojony stojan przez co regulator stratny nie miał by z czego zbijać napięcia. Ale można z cewek światła poprzez...
Dostęp do cewek jest bardzo utrudniony, ale jak będzie trzeba to rozbiorę więcej Nic nie rozbieraj! Znajdź w serwisówce opisy układu ładowania i zamieść. Opisy ktore zamieściłeś nie wiele pomagają. Widać ze alternator z kołem magnesowym. Regulator pewnie stratny typowy - oby. Ze zdjęć nie wynika ile kabli dochodzi do regulatora oraz ile kabli wychodzi...
Jaki rok produkcji tego traktorka? Jeśli to lata 80-90 to na bank podpasuje każdy inny regulator trójfazowy stratny od motocykla, nie jestem pewien w przypadku nowszych, gdyż ostatnio Shindengen zaczął produkować regulatory z MOSFETami. Tylko kwestia zakupu regulatora trójfazowego, nowe chińskie kosztują od 100 zł (ale często kiepsko wykonane), a używane...
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając wartość R1,R4, R7 lub zwiększając wartość R2,R5,R8...
stratny regulator stratny regulator napięcia regulator stratny działanie
multi input multi output odpowietrzenie beretta tosca bezpieczniki
bateria milwaukee regulamin forum elektroda
Dolne śmigło zmywarki Whirlpool nie obraca się - przyczyny i rozwiązania Jak przywrócić ustawienia fabryczne w Pioneer PDP-428XD?