W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
Układ regulatora pozwala regulować amplitudę napięcia zmiennego od 0V do 230V przy czym nie zmienia się forma sygnału wyjściowego. Nie wystepują w nim zakłócenia radiowe co ma miejcse przy regulatorach fazowo-impulsowych<br/><br/>... przedstawionego regulatora jest regulacja amplitudy zmiennego napięcia przy, którym nie zmienia się forma...
Witam! Posiadam prądnice prądu stałego 24V o mocy 1,5kW (62.5A) , do niej kiedyś dołączony był regulator napięcia typu rrt-24, niestety regulatora nie posiadam (chętnie zakupię), myślę o zbudowaniu takiego regulatora samemu, ale już w wersji elektronicznej, lecz wiąże się to z problemem iż przy 62,5A i 24V dołączenie po wzbudzeniu prądnicy do instalacji...
Witam Mam w rękach taki oto układ regulatora który kiedyś działał a teraz przestał prawidłowo działać. Badam go za pomoca żarówki 60 watowej. Przy regulowaniu do minimum światła żarówki,ona znów rozbłyska lecz nie pełną mocą. Jakby migotała z częstością kilkunastu lub kilkudzięsięciu Hz. Bez takich zakłóceń można regulować w bardzo wąskim zakresie,...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Nie wiem dlaczego na tym schemacie podłączenie do nogi 8, która według specyfikacji jest niezajęta. Ale jeśli mamy do czynienia z 300 W to może być naturalne zachowanie. W końcu jest to moc dużej lutownicy. Oczywiście część mocy wykorzystuje instalacja, ale i tak dużo trzeba stracić tylko i wyłącznie na grzanie. Stad projektowanie w motocyklach dla...
Witam wszystkich. Dodam na początku ze jestem ciemny z elektryki. Kupiłem zestaw do samodzielnego montażu posklejałem wszystko według schematu i problem tkwi w tym że nie mam regulacji prądu, daje dużo ponad 19V. Co mogłem źle zrobić? Zamieszczam fotkę tego regulatora http://obrazki.elektroda.net/55_12544079...
Witam Czy ktos jest w stanie mi powiedziec jaka regulacje napiecia umozliwia uklad tl431? zakladamy ze napiecie zasilania wynosi 12V to jakie maksymalne napiecie mozna uzyskac na wyjsciu? uklady na dolaczonym obrazku obciazeniem bedzie element o rezystancji 30-150 Ohm pozdrawiam
Czesc, przyglądam się stabilizatorom zasilania oparty o mechanizm "shunt" (nie znam polskiego odpowiednika). https://obrazki.elektroda.pl/9638551800_... Na załączonym schemacie napięcie na wyjśćiu powinno być symetryczne rzędu |15V| Prąd jaki jest policzony dla tego układu to ~450mA. 1mA leci przez diodę zenera. Oczywiście duża moc...
Witam! Chciałem zrobić sobie prosty regulator do prostownika lecz mimo sprawnych elementów, regulację mam tylko w zakresie 0-6V Zrobiłem jakiś błąd w schemacie? może Wy go dostrzeżecie, bo mnie już brak sił po paru godzinach walczenia z elektroniką :)
Witam! Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć co to dokładnie jest i do czego może służyć.
WItam, ponieważ nie jestem zbyt ogarnięty w elektronice, a chcialbym dokłądnie zrozumieć zasadę działania regulatora napięcia w alternatorze mam kilka pytań: 1. po co dokładnie jest dioda D1 w schemacie 2. nie wiem czy dobrze rozumiem, ale w momencie kiedy na R1 napięcie osiąga wartość napięcia regulacji ( napięcia przebicia diody? ) wówczas t1 zaczyna...
Witam zbudowałem regulator napięcia do motoroweru według takiego schematu: http://obrazki.elektroda.net/24_12551970... http://obrazki.elektroda.net/100_1255196... Wartości elementów: C1,2,3 0.033 uf 10% 100v R1,4,7 750 Ohm 1/8 Watt 1% R2,5,8 1.0k Ohm 1/8 Watt 1% R3,6,9 10k Ohm 1/8 Watt 1% VR1,2,3 6.8V Dioda-Zenera 1N4736A 1W U1,2,3 2N6507...
Witam czy ktoś ma lub orientuje sie jakie układy zastosować do regulacji napięcia od 0V(ważny parametr) do 5V.Prąd znikomy.Prosze mnie nie odsyłać do układów LM317 itp ponieważ one regulują napięcie >1.25V a taki zasilacz mnie nie interesuje.Ewentualnie moze być regulowane źródło napięcia referencyjnego ale musi być od 0V do 5V...
Witam, gromadzę materiały do budowy regulatora obrotów silnika 3F. Natknąłem się na coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/1671088200_1... Chodzi mi o element zaznaczony na czerwono. Z analizy kodu wynika, że jeżeli zmierzona wartość napięcia na linii STROM przekroczy 0,97V, to program zmniejsza moc silnikowi bo (cytuję komentarz z...
pomocy!!!! mój tato chce żebym podłączył mu regulator napięcia do prądnicy prądu stałego do jakiejś maszyny w pracy tyle że on chce taki standardowy regulator raczej potencjometr dużej mocy. pomóżcie koledze w potrzebie
Witam Panów. Mam problem. Otóż nie mogę znaleźć schematu, jak zrobić regulator prądu (a nie źródło prądowe. Co się dowiedziałem i zobaczyłem parę schematów, to to, że na np. LM317 da się zrobić źródło prądowe, więc napięcie będzie "przysiadać", jak będziemy chcieli zmniejszyć opór odbiornika, tym samym napięcie pozostanie takie samo. Ja chcę zrobić...
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Poszukuje schematu regulatora prądu (regulacja płynna). Regulacja w zakresie od 0 do 50A. Napięcie zasilania 400V (międzyfazowe). Proszę o pomoc. Pozdrawiam :)
Witam ! Potrzebuje schematy połączeń do sprawdzania regulatorów napięcia - tester już posiadam. Czy wie ktoś skąd mogę takie schematy zdobyć, czy są może jakieś poradniki książki, strony www, cokolwiek.
Cześć, przychodzę z do was z problemem z którym nie umiem sobie poradzić. Potrzebuje zaprojektować regulator napięcia stałego który z 25V-450V będzie dawał na wyjściu 5-12V oraz 5mA-20mA. Czy ktoś ma na to pomysł?
Witam. Chciałbym schemacik: http://www.altron.com.pl/cgibin/shop?inf... lub coś co pomoże mi regulować napiecię w zakresie do 12V.... (regulacja obrotów wiatraka) mam małe trafo do tego 2x8VAC.... mozna zmostkowac i bedzie 16VAC... Szukałem na forum troszke i znalazłem prosty schemaci w pajaku na lm317 i po złożeniu nie chodziło...:(...
Prawdopodobnie miałeś regulator stratny dwufazowy z prostownikiem 2T+2D. Regulacja wartości średniej prądu odbywała sie poprzez regulację kąta załączenia tyrystorów. Nie miałem z nim osobiście do czynienia i szukałbym analogii do mostków 3T+3D które w energoelektronice są dość popularne.
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu regu. powinno się nie zmieniać...
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
To już w tytule regulator stratny czyli wypinasz żarówkę to on za nią obciąża i dodatkowo się grzeje.
Tak "na oko" w 3 pin wtyczce czarny masa, żółty światła, biały ładowanie (oba do stratnego regulatora napięcia) dwa pojedyncze do CDI, zasilanie i pick up coil
Regulator stratny zastosuj.
Ad. 1 - Trochę mnie zastanawia wartość napięcia czerwony-masa, bo wg mnie powinno być albo 20V, albo 0V. Nie wiem co dalej podpięte jest do przewodów czerwonego i czarnego, ale przypuszczam, że jak jest akumulator, powinien tam być w pierwszej kolejności podpięty regulator napięcia, bo 20V, to dla akumulatora za dużo. Regulator ze względu na prądnicę,...
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
Po pierwsze dowiadujemy się dopiero teraz, że dokonałeś jakichś pomiarów. Po drugie dalej nie wiemy, czy jest tam oryginalny stojan, czy jakaś adaptacja. Po trzecie spróbuj obciążyć tą cewkę i dopiero dokonaj pomiarów. Czyli żarówka np 5 lub 10 W, prostownik i pomiar DC. Wreszcie należałoby przyłączyć tam akumulator i dopiero oceniać sytuację. W zasadzie...
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Na moje oko potrzebujesz do tego przetwornicy. Są 2 rozwiąznia - przetwornica albo regulator stratny (z tyrystorem zwierającym).
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała wartość R4) ten układ traci sens, bo tracimy tu dużo...
Ale kombinujesz. Prąd przemienny, jest szczególnym rodzajem prądu zmiennego! Określenie "przemienny" jest zarezerwowane dla przebiegu sinusoidalnego i częstotliwości 50 Hz Mnie uczono zgodnie z [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Prąd_... czyli prąd przemienny to taki w którym następuje zmiana biegunowości w okresie. Alternator w AM6...
Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego Na kolegi miejscu spróbowałbym z jedną cewką i sprawdził jakie będzie napięcie przy obrotach na których pracuje silnik podczas jazdy. Może wtedy nie będzie potrzebny żaden regulator....
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Prądnica oryginalna musi być żadnych patologicznych alternatorów a regulatora napięcia od cz nie podpasujesz ani od CZ ani od MZ ani Iż nawet od Urala próbowałem mi chodzi po prostu oto abyście mi pomogli dorobić jak najprostży i jak najmniej stratny (w prąd) regulator napięcia. A apropo pływania prądnicy w oleju mojej to nie grozi, jest zamocowana...
Nie demontuj akumulatora i zastosuj jakikolwiek regulator stratny od skutera współpracujący ze zmasowaną cewką. Po pierwsze ograniczy amplitudę napięcia AC po cewce, po drugie da w miarę stabilne 14V DC na akumulator.
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając wartość R1,R4, R7 lub zwiększając wartość R2,R5,R8...
Tak w motocyklach dalej są prądnice na magnesach stałych. Otóż właśnie. Więc jak niby regulator stratny włączyć do instalacji z prądnicą P20? Chyba jednak trzeba postawić na elektroniczny (ale to już nie będzie Syrena w oryginale) albo uprzeć się na typowy elektromechaniczny. Może warto by sprawdzić stan instalacji tzn uzyskać zerowe oporności na łączach.
A dzieje się tak dlatego, że twoja prądnica ma zwyczajnie małą moc. Przy tym regulator stratny każdą próbę podwyższenia napięcia traktuje twardo, czyli zwiera. Prawdopodobnie przy podłączeniu akumulatora 7 Ah w układzie płynie prąd rzędu 1 A, przy 45 Ah np 2 A a żarówka bezlitośnie żąda ponad 5 A. A ile ciepła przy tym uzyskujesz. Taki sam efekt miałbyś...
Jaki rok produkcji tego traktorka? Jeśli to lata 80-90 to na bank podpasuje każdy inny regulator trójfazowy stratny od motocykla, nie jestem pewien w przypadku nowszych, gdyż ostatnio Shindengen zaczął produkować regulatory z MOSFETami. Tylko kwestia zakupu regulatora trójfazowego, nowe chińskie kosztują od 100 zł (ale często kiepsko wykonane), a używane...
Zrobiłem ten na tyrystorach, zwykły stratny i jakoś tam działa. Kiedy indziej będę eksperymentował z układem na mosfetach. Na razie obecny jest w fazie testów.
No właśnie to jest regulator stratny do alternatora ze stałym kołem magnesowym. A ty masz klasyczny alternatora z aktywną magneśnicą. Regulacja napięcia przebiega całkowicie odmiennie. Nie ma żadnego punktu wspólnego oprócz efektu końcowego. Dlatego dziwnie to wygląda, jak już wspomniałem. Masz kontrolkę ładowania?
To jest regulator stratny czyli musi być połączony równolegle z cewką świateł i żarówkami. Schemat przedstawiający zasadę działania jest przedstawiony niżej. Elementy w różowym polu służą do regulacji napięcia ładowania, w tym przypadku nie są nam potrzebne. http://www.motelek.net/schema/spannung/f...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Popraw post, aby wyglądał na pisany w języku polskim. Pewnie pisałeś z telefonu? Łatwiej się takie posty czyta i łatwiej zrozumieć o co piszącemu chodzi. Jakie kolory przewodów wychodzą z alternatora do regulatora? Najlepiej schemat. Same uzwojenia poza standardowymi pomiarami rezystancji (te muszą być bardzo dokładne) i napięć, najlepiej sprawdzać...
Już kupiłem, odradził mi kupno tańszych bo mogą nie wytrzymać, a ten ma jak się zarzekał dobre odprowadzenie ciepła więc powinien mi długo posłużyć, to regulator stratny i nadmiar energii przemienia w ciepło dzięki czemu powinien mi posłużyć, pytanie brzmi czy można go używać na 1 fazie, jeśli tak to dwie pozostałe zaizolować, lub jak musi mieć wszystkie...
Żeby nie odkrywać tego co jest odkryte proponuję skorzystać z wiedzy zawartej tutaj http://www.autofelicia.republika.pl/alte... Nie jest ważne dla układu jak połączone są cewki główne. Mnie trochę nie pasuje ten rodzaj konstrukcji, ale może czegoś dowiem się. Aha. Regulator stratny ma do siebie, ze traci/zwiera nadmiar energii w instalacji. Czyli...
Posiadam motorower który nie ma akumulatora. Na wolnych obrotach napięcie spada poniżej 12V jak i wydajność prądowa jest niewielka, przez co standardowe kierunkowskazy na żarówki nie spełniają swojej funkcji. Ledowe również nie działają dobrze ponieważ napięcie jest zbyt małe. O jakich kierunkowskazach LEDowych tu mówimy? Postanowiłem wyprostować napięcie,...
Witam. Otóż najpierw dużo się naczytałem i nic konkretnego nie znalazłem. Otóż chcę zrobić regulator prędkości wentylatora komputerowego (DC 12V). Znalazłem kilka sposobów: Regulator musi znieść obciążenie conajmniej dwóch wentylatorów U=12V I=0.8A P=9.6W razem ~20W conajmniej. Bezstratny (napięcie wyjściowe powinno być możliwe do osiągnięcia równe...
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Do takiej prądnicy potrzebny jest regulator stratny.
Czy ten skuterowy prostownik to po prostu zwykły mostek prostowniczy? To mostek prostowniczy z regulatorem stratnym napięcia na tyrystorze lub MOSFETcie. Możesz sobie nim ładowac ten mały akumulatorek. Tylko poszukaj regulatora ,,jednocewkowego" i oczywiscie 6 woltowego.
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
o elementy stratnego regulatora napięcia. Nie mają nic wspólnego z monitorowaniem naładowania akumulatora. Ale zabezpieczają przed przeładowaniem akumulatora.
Możesz podłączyć chiński regulator, ale musisz wywalić diodę z czerwonego kabla. W regulatorze stratnym ogranicznik napięcia wyzwala tyrystor, więc nie może on pracować przy napięciu stałym
O ile "amerykanka" zniesie zwieranie cewek to możesz wzorować się na schematach stratnych motocyklowych regulatorów napięcia.
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
Nawet na swojej stronie opisuje z grubsza budowę swojej prądnicy i że jest na magnesach stałych. Jak jest na magnesach stałych, to regulator napięcia może być tylko stratny.
regulator stratny stratny regulator regulator stratny działanie
zawór odpowietrzania sprzęgła focus opinie samsung smart control pilot
bateria parkside styki interfejs lexia
Jak usunąć błąd 5B00 w drukarce Canon MG2550? Cross 125 Berta – nierówna praca silnika na średnich obrotach, gaźnik, zapłon, regulacja