Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Tak "na oko" w 3 pin wtyczce czarny masa, żółty światła, biały ładowanie (oba do stratnego regulatora napięcia) dwa pojedyncze do CDI, zasilanie i pick up coil
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Do takiej prądnicy potrzebny jest regulator stratny.
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
o elementy stratnego regulatora napięcia. Nie mają nic wspólnego z monitorowaniem naładowania akumulatora. Ale zabezpieczają przed przeładowaniem akumulatora.
Czy ten skuterowy prostownik to po prostu zwykły mostek prostowniczy? To mostek prostowniczy z regulatorem stratnym napięcia na tyrystorze lub MOSFETcie. Możesz sobie nim ładowac ten mały akumulatorek. Tylko poszukaj regulatora ,,jednocewkowego" i oczywiscie 6 woltowego.
To są tzw. stratne regulatory napięcia, mają za zadanie ograniczyć jego wzrost powyżej 14V, tak aby nie doszło do spalenia żarówek przy zbyt wysokich obrotach silnika, dlatego żółty kabel idzie i do regulatora i do świateł, bo są zasilane napięciem zmiennym. Dodatkowe wyjście +12V z regulatora przeznaczone jest tylko do podładowywania akumulatora, z...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Nie wiem dlaczego na tym schemacie podłączenie do nogi 8, która według specyfikacji jest niezajęta. Ale jeśli mamy do czynienia z 300 W to może być naturalne zachowanie. W końcu jest to moc dużej lutownicy. Oczywiście część mocy wykorzystuje instalacja, ale i tak dużo trzeba stracić tylko i wyłącznie na grzanie. Stad projektowanie w motocyklach dla...
O ile "amerykanka" zniesie zwieranie cewek to możesz wzorować się na schematach stratnych motocyklowych regulatorów napięcia.
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
NIE, tak się nie da, stratne regulatory napięcia jako element regulacyjny wykorzystują tyrystor włączany w określonym momencie przebiegu sinusoidy, dlatego pracują tylko i wyłącznie na napięciu zmiennym ograniczając je do wartości ustalonej przez układ pomiarowy w nich zawarty, Zgoda, co do zasady pracy. tak posiadają wyjście DC do ładowania akumulatora,...
Przy montażu tranzystorów do radiatorów w samych sterownikach nie odważyłem się na jego zastosowanie i pozostałem przy klasycznych pastach, aczkolwiek nie powiem żeby mnie nie kusiło. Do sterowników i falowników smar miedziowy sprawdza się znakomicie jako wypełnienie kilku dm2 powierzchni między aluminiowymi plecami sterownika a konstrukcją wózka. Nie...
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Nawet na swojej stronie opisuje z grubsza budowę swojej prądnicy i że jest na magnesach stałych. Jak jest na magnesach stałych, to regulator napięcia może być tylko stratny.
Bo to są 2 różne rzeczy regulator wzbudzenia i regulator napięcia stratny. Jak ma być budżetowo to zastosuj scalak LM350 i masz wszystko.Obudowa w twojej gestii.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Regulator stratny zastosuj.
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Jak chcesz kombinować... Użyj regulatorów napięcia od chińskich 125. Czasami także się trafiają w chińskich biegówkach 50 cm³ światła z akumulatora, posiadają one regulatory wyglądem zbliżone do tych zwykłych. Są to regulatory stratne, czyli mostek Graetza + tyrystory ograniczające napięcie.
A masz przykład, obrazujący ideę użycia typowego regulatora, sterujuącego prądem wzbudzenia: http://obrazki.elektroda.pl/1484582300_1... A zaraz poszukam podobnego układu, z regulatorem stratnym, takim jak w skuterach.
To już w tytule regulator stratny czyli wypinasz żarówkę to on za nią obciąża i dodatkowo się grzeje.
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Ale co chcesz zabezpieczać? To stratny regulator. Zwiera uzwojenia do masy. W ten sposób reguluje napięcie. Teraz podaj zakres działania BMS i zakres regulacji napięcia alternatora. Tylko nie pisz "nie wiem". Bo wtedy Twój temat nie ma sensu.
Obawiam się że nie da się połączyć wszystkich cewek szeregowo bo wtedy będziesz miał prawie 2x większe napięcie indukowane. Po zastosowaniu nawet oryginalnego regulatora napięcia (stratnego) od tej prądnicy coś padnie z uwagi na dużo wyższe napięcie i przez to większą moc strat w regulatorze i cewkach Jak wytrzyma regulator to mogą się cewki spalić)....
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
kombinuj. wygląda obiecująca. Bo to w końcu regulatory "stratne". To co ponad wymagane napięcie - w kosmos. Skąd zdobyłeś te schematy i czy masz więcej? jeśli tak, to zapodaj.
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Po regulatorze masz prąd stały, wiec ten Gretz to bzdura. Nie do końca jest to prawda, regulator stratny jedynie "ucina" sinusoidę, nie prostuje napięcia, tj są regulatory z wyjściem DC do ładowania akumulatora, ale tam jest dioda 1A, więc nie nadaje się do zasilania świateł. Mostek graetza w tym przypadku jest bez sensu, bo mamy tylko jedno wyjście...
Czyli, że mowa o regulatorze stratnym a zatem nie jest to urządzenie obcowzbudne. Autora pytania prosimy o stanowisko.
Uruchamianie regulatora stratnego bez obciążenia akumulatorem nie jest raczej dobrym pomysłem...
Na moje oko potrzebujesz do tego przetwornicy. Są 2 rozwiąznia - przetwornica albo regulator stratny (z tyrystorem zwierającym).
Witam odgrzeje temat ponieważ mam problem z tym samym modelem ale u mnie objawy są inne, bez włączonych świateł mam 16v a z włączonymi światłami 12.8 - 13v na 5000 obr. Podejrzewam regulator... Co do przeciążenia prądnic w motocklach/ skuterach jest to raczej nie możliwe. Tam są regulatory napięcia stratne, które po prostu zwierają + do masy i powodują...
Pewnie się da. Napięcie w takim ładowaniu zależy od właśnie liczby zwoi - prąd chyba od średnicy drutu nawojowego i siły elektromagnetycznej i od liczby magnesów stałych. Tylko... ja bym chyba nie dążył do tego. Górne napięcia przy obrotach są dość wysokie a regulacja napięcia odbywa się w regulatorze stratnym (zamieniasz na ciepło). Więc jak podniesiesz...
Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę To trochę cud, że ci się to udało. Wygląda mi to na tzw. "regulator stratny". Kiedyś przyjechał do mnie starszy znajomy z jakimś Suzuki 80cm chyba - kupił dla wnuka. Przywiózł ze trzy regulatory - żaden nie działał. Zrobiłem od podstaw (nie chwalę się - znalazłem jakiś ciekawy schemat w...
Magneto motocyklowe to układ magnetyczny nasycony tak jak piszesz. I o dziwo prąd pobierany z takiego układu jest w miarę stały a nie napięcie, także jak byś zapodał żarówkę 24V to by ona zaświeciła tak samo jasno. O dziwo im wyższe napięcie tym więcej mocy można pobrać z takiej prądnicy. Prąd zwarciowy jest równy prądowi znamionowemu , mierzyłem kiedyś...
Nic nie zrobisz bo mosfet musiał by być szeregowy a to stwarza problem samoindukcji nasyconej cewki , trzeba by było stwierdzić ile szczytowego napięcia wyprodukuje ale myśle że sporo. Bez układu stratnego do gaszenia samoindukcji się nie obejdzie.
Uwierz mi, że najprostszy regulator NIE BĘDZIE najlepszym rozwiązaniem! Tu jest potrzebny SPECJALIZOWANY regulator "stratny". I dołączę się do spostrzeżenia Goldwingera: A to ciekawostka - to co piszesz.
Prądnica oryginalna musi być żadnych patologicznych alternatorów a regulatora napięcia od cz nie podpasujesz ani od CZ ani od MZ ani Iż nawet od Urala próbowałem mi chodzi po prostu oto abyście mi pomogli dorobić jak najprostży i jak najmniej stratny (w prąd) regulator napięcia. A apropo pływania prądnicy w oleju mojej to nie grozi, jest zamocowana...
Coś mieszasz. Daj schemat do tego. 1. Regulator napięcia można jak najbardziej wykonać na wzmacniaczu operacyjnym i nie tylko tranzystorze bipolarnym ale i unipolarnym. Widziałeś kiedyś wzmacniacz z z tranzystorami MOSFET? Często są stosowane i to w klasie A i AB a nie tylko D. 2. Nie, to co opisałeś (LM + npn) nie jest nisko stratne, mogłeś trafić...
Mi chodzi tylko o tani regulator grzałek podobny do MPPT lub całkiem MPPT, gdzie nie ma potrzeby zamieniać stratnie DC w AC. Grzałce jest obojętne pod jakim napięciem pracuje DC czy AC. Regulator ma być tani do zrobienia i mam "panować" nad nim, a nie tylko sugerować się napisem MPPT na obudowie.
Nie wiedziałem, że wrócono do "korzeni". Ale zgoda, jeśli prądo-rozrusznik (bo tak to się nazywa) jest stale sprzężony z wałem silnika to będzie działał jako prądnica. Jeśli wierzyć przesłanemu zdjęciu to dochodzi tam jeden tylko przewód. Zatem dołączenie go za pomocą styków solidnego przekaźnika do akumulatora spowoduje obracanie silnikiem w trybie...
Przydatny byłby schemat według którego podłączona została instalacja elektryczna z zapłonem VAPE. Przeglądając różne przykłady schematów w internecie można zauważyć pewne nietypowe i niezbyt dobre rozwiązania. Dla przykładu jeden ze schematów sugeruje podłączenie przewodu masowego regulatora napięcia bezpośrednio pod akumulator, co może stanowić ominięcie...
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała wartość R4) ten układ traci sens, bo tracimy tu dużo...
A skąd , xx lat się zajmuje elektyką i nie spotkałem nikogo komu by wyszła budowa regulatora stratnego, taniej i niezawodniej niż orginalne japońskie regulatory.
Aluminiowy, 4 stykowy regulator stratny, albo go szlag trafił, albo trzeba sprawdzić zielony kabel, czy ma masę
Panowie ale dlaczego nie chcecie uwierzyć w to co piszę. Z impulsatora który jest na zewnątrz magneta wychodzą 2 przewody: zielony i biały. Stojan ma 6 cewek połączonych szeregowo. jeden koniec to masa drugi do żółtego przewodu. Żółty przewód zasila moduł zapłonowy i regulator. Ja potrzebuje zasilić tylko wentylator. Mierzyłem napięcie na żółtym przewodzie...
Te oznaczenia nie mają znaczenia. Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla.
Zgaduję: koło magnesowe z cewkami. Zwykły stabilizator napięcie się nie nada, o rozpiętość napięć na wejściu jest zbyt duża. Samochodowy regulator się nie nada, bo tu nie ma jak sterować strumień magnetycznym. Potrzebny jest układ prostownika - stabilizatora tyrystorowego. Jest także określany regulatorem stratnym. Schematy są na elektrodzie. Szukaj...
Gdy mierzę napięcie wychodzące z mostka na wolnych obrotach mam napięcie rzędu 8-14V tak więc w normie, gdy zaś zwiększe obroty uzyskuje napięcie rzędu 25-30V prądu stałego Na kolegi miejscu spróbowałbym z jedną cewką i sprawdził jakie będzie napięcie przy obrotach na których pracuje silnik podczas jazdy. Może wtedy nie będzie potrzebny żaden regulator....
Potrzebujesz regulator "stratny". Jest w nim tyrystor zwierający uzwojenie do masy i w ten sposób regulujący napięcie. Regulatory liniowe, czy inne stabilizatory raczej nie zniosą takiego nadmiaru napięcia do zredukowania. I nie nadaje się też żaden regulator alternatora samochodowego. Schematy regulatorów motocyklowych są na forum - użyj szukajki.
Witam, temat stary, ale czy kolega po zamontowaniu regulatora od quada sprawdzał prąd na prądnicy, (czy ten regulator na pewno jest stratny?), też mam dylemat czy robić nowy czy kupić od quada bo jest bardzo tani.
Dlaczego uparłeś się na bipolarny? Unipolarny ma niewielką oporność dren/źródło, mniejsze straty mocy oraz radiator. Pomyśl nad IGBT. A jakim cudem? nie ma znaczenia jakiego typu tranzystora użyjesz w stratnym regulatorze szeregowym, ten nadmiar mocy musi gdzieś się wydzielić. Wydaje mi się że chodzi ci o regulację PWM i tranzystor klucza w niej, wtedy...
(at)witekem To schemat blokowy a nie ideowy, potencjometr oznacza układ pomiar napięcia akumulatora oraz ustawianie napięcia referencyjnego. jak przez potencjometr ładować akumulator? A gdzie to widzisz? To regulator tzw. stratny, stosowany często dla prądnic z magnesami stałymi. MichałS to co chińskie łyka jak pelikan rybę. A Ty zabiersz głos na temat...
Na razie praktycznie nic nie wiadomo o prądnicy... Na razie wiadomo, że jest to generator 3-fazowy z magnesami stałymi, czyli taki generator potrzebuje regulatora stratnego. Prawdopodobnie połączony w trójkąt (brak przejścia do masy), a jeżeli w gwiazdę, to prawdopodobnie przerwane połączenie zera do masy. Nie miałem do czynienia z takim układem alternator...
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu regu. powinno się nie zmieniać...
Jeden wielki bohomaz ten schemat. :cry: Czy to napięcie na bazie nie jest za wysokie Oczywiście, że jest za wysokie. Poza tym, kto dziś robi regulatory stratne do silnikow elektrycznych ? Kup sobie za grosze regulator PWM plus zasilacz do niego. Czy napięcie na wyjściu bez obciążenia powinno się zmieniać czy regulacja odbywa się tutaj poprzez regulacje...
Coś masz mocno pogrzmocone! Przerwij te próby bo zniszczysz akumulator! Skąd ci się wzięło 28VAC na akumulatorze??? Czy tyrystory są na radiatorze i czy są one od niego odizolowane? Regulator ma wg. schematu pracować jako równoległy czyli stratny! Po prostu zwiera prądy alternatora do masy po przekroczeniu określonego napięcia. Nadmiar mocy jest wydzielany...
A dzieje się tak dlatego, że twoja prądnica ma zwyczajnie małą moc. Przy tym regulator stratny każdą próbę podwyższenia napięcia traktuje twardo, czyli zwiera. Prawdopodobnie przy podłączeniu akumulatora 7 Ah w układzie płynie prąd rzędu 1 A, przy 45 Ah np 2 A a żarówka bezlitośnie żąda ponad 5 A. A ile ciepła przy tym uzyskujesz. Taki sam efekt miałbyś...
Podejrzałem sobie układ ładowanie w Yanmarze FX. Schemat regulatora napięcia się zgadza. Po stronie dodatniej są wykrywane diody, natomiast po stronie ujemnej nic. Po włączeniu stacyjki pojawia się napięcie 12 V na zaciskach AC. Sposób włączenia tyrystorów dość nowatorski. Różnica taka, że tam regulator miał wyprowadzone przewody i złącze, ale takie...
Napisz lepiej co to za model motocykla Hondy. W niektórych modelach palenie się regulatora/statora to było dość częste zjawisko.. W pewnych przypadkach nie warto kupować używki z tego względu, iż obarczona jest ryzykiem ponownego uszkodzenia w krótkim okresie. Szczególnie tam gdzie jest cewka zasilająca CDI. Tak samo statory przezwajane — zwykle...
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Nie demontuj akumulatora i zastosuj jakikolwiek regulator stratny od skutera współpracujący ze zmasowaną cewką. Po pierwsze ograniczy amplitudę napięcia AC po cewce, po drugie da w miarę stabilne 14V DC na akumulator.
Jeśli do tej pory nie rozwiązałeś problemu - do sprawdzenia regulator. Później do sprawdzenia przewody dochodzące do regulatora oraz sama kostka przy regulatorze. Zdarzało się, że styki śniedziały. Przewody sprawdzaj żarówką i akumulatorem. Jest tam regulator stratny, co oznacza, że cewki pracują ciągle na 100% a regulator "zwiera do masy nadmiar napięcia"....
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
Nie podałeś napięcia, ale podejrzewam, że będzie 12V, skoro słabo świeci przy 7V na wolnych obrotach. Nie znam tej maszyny, ale podejrzewam, że może nie być żadnego stabilizatora napięcia. To trzeba by sprawdzić mierząc napięcie na dużych obrotach, bez obciążenia. Jeżeli mocno by odbiegało od 14.4V, to przy montażu akumulatora, konieczny byłyby regulator...
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6 km......
WItam, w mojej TE610 mam zasilanie świateł prądem zmiennym, a potrzebuje zrobić stałym ponieważ do oświetlenia montuję wydajniejsze żarówki led. Ze statora wychodzi jeden żółty kabel z prądem zmiennym dużego napięcia, w układ wpięty jest regulator stratny i to cała instalacja. Regulator ładnie działa, obcina prąd do około 13V lecz nie zmienia go na...
Ostatnio też się skałniałem ku Chinskiemu ksenonowi 35W. Ale o dziwo 3 Chipy 10W 12V swiecą dużo lepiej od ksenona. Fakt, trzeba przerobić lampe pod diody ale się opąłca bardzo. W WSK jest problem tego typu że instalacja jest 6V i za mało nazwojony stojan przez co regulator stratny nie miał by z czego zbijać napięcia. Ale można z cewek światła poprzez...
Po pierwsze dowiadujemy się dopiero teraz, że dokonałeś jakichś pomiarów. Po drugie dalej nie wiemy, czy jest tam oryginalny stojan, czy jakaś adaptacja. Po trzecie spróbuj obciążyć tą cewkę i dopiero dokonaj pomiarów. Czyli żarówka np 5 lub 10 W, prostownik i pomiar DC. Wreszcie należałoby przyłączyć tam akumulator i dopiero oceniać sytuację. W zasadzie...
Regulatory są tam zazwyczaj stratne, czyli są rodzajem elektronicznego obciążenia, które "zbija" napięcie obciążając generator. Wyższe obroty to wyższe napięcie i wyższa wydajność generatora, być może zbyt duża dla seryjnego generatora. Tam nie ma obwodu wzbudzenia, to jest prądnica z magnesem stałym, regulator liniowy też odpada. Gdyby jednak regulator...
No właśnie to jest regulator stratny do alternatora ze stałym kołem magnesowym. A ty masz klasyczny alternatora z aktywną magneśnicą. Regulacja napięcia przebiega całkowicie odmiennie. Nie ma żadnego punktu wspólnego oprócz efektu końcowego. Dlatego dziwnie to wygląda, jak już wspomniałem. Masz kontrolkę ładowania?
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
dokładnie tak jest w ostatnim wydaniu wsk Tak, wiem. Znalazłem schemat zaraz po tym jak napisałem posta. Co do regulatora stratnego to nie wiem czy to w tym motocyklu będzie działało prawidłowo bo napięcie jakie by prądnica dawała na wolnych obrotach powinno być wtedy wyższe od 12V. A wtedy na wysokich obrotach cewki mogłyby się przegrzewać.
Alternator w samochodzie to źródło energii elektrycznej sterowanym regulatorem napięcia, ten jest stabilizatorem napięcia o sterowaniu grupowym (czyli "ON/OFF"). Akumulator jest dla niego wielkim kondensatorem wygładzającym tętnienia. W każdym samochodzie z elektroniką (załóżmy, od połowy lat '90) instalacja elektryczna posiada trochę elektrolitów w...
To jest regulator stratny czyli musi być połączony równolegle z cewką świateł i żarówkami. Schemat przedstawiający zasadę działania jest przedstawiony niżej. Elementy w różowym polu służą do regulacji napięcia ładowania, w tym przypadku nie są nam potrzebne. http://www.motelek.net/schema/spannung/f...
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Jak to rozumiesz? Przecież regulator jest właśnie stabilizatorem napięcia prądnicy. Czyżby ci chodziło o regulator szeregowy? Coś w stylu L78XX ? Jeżeli o tym myślałeś, to wybij to sobie z głowy. Tak se ne da Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają...
Ad. 1 - Trochę mnie zastanawia wartość napięcia czerwony-masa, bo wg mnie powinno być albo 20V, albo 0V. Nie wiem co dalej podpięte jest do przewodów czerwonego i czarnego, ale przypuszczam, że jak jest akumulator, powinien tam być w pierwszej kolejności podpięty regulator napięcia, bo 20V, to dla akumulatora za dużo. Regulator ze względu na prądnicę,...
(at)hayo Sam zamówiłem podobny zestaw do eksperymentów ale jako wspomaganie nieco osłabionego akumulatora wysokoprądowego 8Ah (ale nie automotiv). 4S 32700, BMS 150A ciągłego prądu 20xN-mosfet. Kontroler w każdej gałęzi balansera HY2212. Balansery mają wg producenta zabezpieczenie naprądowe. Prawdopodobnie mierzą spadek napięcia na szeregowych mosfetach....
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Popraw post, aby wyglądał na pisany w języku polskim. Pewnie pisałeś z telefonu? Łatwiej się takie posty czyta i łatwiej zrozumieć o co piszącemu chodzi. Jakie kolory przewodów wychodzą z alternatora do regulatora? Najlepiej schemat. Same uzwojenia poza standardowymi pomiarami rezystancji (te muszą być bardzo dokładne) i napięć, najlepiej sprawdzać...
to przecież typowy regulator "stratny", który wywala wszystko co ponad norme do kosza, czyli obcina. Ciężko tu sprawdzić taki regulator bez regulowanego żródła prądu zmiennego o regulowanej amplitudzie i częstotliwości. Przed montażem regulaotra trzeba by się raczej skupić nad sprawdzeniem uzwojeń alternatora na ewentualne przebicia między zwojowe,...
Generalnie ten regulator był stosowany w Apriliach 125 enduro i AF1 w rocznikach 89-94. Możesz go zastąpić dowolnym stratnym regulatorem "dwufazowym" lub ew. trójfazowym (z niepodłączoną jedną fazą) które nie posiadają wejścia "sense". Chyba że masz uszkodzony akumulator, przez co napięcie za bardzo wzrasta.
w tej kawie (coś koło 1988)odpięcie regulatora to rozłączenie obwodu,regulator stratny pomierz miernikiem przewody!zdejmij obudowe lewą będą kolory!jest pod bakiem bo pęd powietrza chłodzi go.
Tak w motocyklach dalej są prądnice na magnesach stałych. Otóż właśnie. Więc jak niby regulator stratny włączyć do instalacji z prądnicą P20? Chyba jednak trzeba postawić na elektroniczny (ale to już nie będzie Syrena w oryginale) albo uprzeć się na typowy elektromechaniczny. Może warto by sprawdzić stan instalacji tzn uzyskać zerowe oporności na łączach.
Instalacja obecna (wg. zamieszczonego schematu) jest z zasilaniem świateł AC i regulatorem stratnym. Cewka (w zasadzie zespól cewek połączonych w jedną) ma odczep na światła - kabel żółty. Jest to najbardziej klasyczny układ. Jaki układ cewek ma twój silnik Zippa nie wiem. Pisałem aby to sprawdzić! Bez tego możemy sobie tylko gdybać.... A wejście "sense"...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
A w tym silniku to nie był przypadkiem montowany polski odpowiednik jednofazowego alternatora Lucasa? Masz rację Błążej to polski odpowiednik samowzbudnego Lucasa który miał być montowany w Junaku . sifjejo - co do ładowania w WSk 175 to problem polega na tym że brakuje w instalacji regulatora napięcia, a co za tym idzie napięcia są różne w zależności...
Obawiam się, że izolacja innych cewek też jest przegrzana i to w miejscach gdzie tego nie widzisz, czyli w wewnętrznych warstwach uzwojenia blisko rdzenia. Możesz próbować takiej naprawy jak zamierzasz, ale warunki: 1. Ilość zwojów musi być identyczna 2. Kierunek nawinięcia ten sam 3. Średnica drutu taka sama, bo po porostu nie nawiniesz prawidłowej...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Jak rozumiem autor chciał zbudować coś na kształt regulatora stratnego, takiego jak stosowano w latach 60-tych ub. wieku do prądnic, tylko wykorzystującego tranzystor zamiast rezystora, tak jak elektroniczne sztuczne obciążenia.
regulator stratny stratny regulator element stratny
znajdować filtr paliwo myszki logitech pomiar rezystancja uziemić odgromowy
corsa świeci kontrolka check drukarka termiczna
Wzmacniacz do kolumn Pylon Pearl 20: moc i specyfikacja Nie można otworzyć aplikacji tsetuo-x - przyczyny i rozwiązania