Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
yyy no ale na pewno ten prąd nie będzie pobierany z regulatora, Ale będzie przez niego płynął i jeśli przekroczysz ten prąd (przewidziany dla tego regulatora) to może ulec uszkodzeniu. No tak, ale... Ponoć regulator stratny działa na takiej zasadzie, że przekształca trzy fazy w jedną. Następnie prostując ją, robi to obcinając nadwyżkę napięcia a następnie...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę To trochę cud, że ci się to udało. Wygląda mi to na tzw. "regulator stratny". Kiedyś przyjechał do mnie starszy znajomy z jakimś Suzuki 80cm chyba - kupił dla wnuka. Przywiózł ze trzy regulatory - żaden nie działał. Zrobiłem od podstaw (nie chwalę się - znalazłem jakiś ciekawy schemat w...
dokładnie tak jest w ostatnim wydaniu wsk Tak, wiem. Znalazłem schemat zaraz po tym jak napisałem posta. Co do regulatora stratnego to nie wiem czy to w tym motocyklu będzie działało prawidłowo bo napięcie jakie by prądnica dawała na wolnych obrotach powinno być wtedy wyższe od 12V. A wtedy na wysokich obrotach cewki mogłyby się przegrzewać.
Nie wiedziałem, że wrócono do "korzeni". Ale zgoda, jeśli prądo-rozrusznik (bo tak to się nazywa) jest stale sprzężony z wałem silnika to będzie działał jako prądnica. Jeśli wierzyć przesłanemu zdjęciu to dochodzi tam jeden tylko przewód. Zatem dołączenie go za pomocą styków solidnego przekaźnika do akumulatora spowoduje obracanie silnikiem w trybie...
Praktycznie regulator będzie potrzebny wyłącznie do ograniczania napięcia podawanego na żarówki. Są różne rozwiązania regulatorów w skuterach, w jednych jest bespośrednie połączenie do ograniczania napięcia świateł, w innych jest tylko "sense" a zwierany jest koniec uzwojenia (do ładowania). W tym co ja rozebrałem nie ma nawet regulatora napięcia ładowania....
To jeszcze mam pytanie czy balanser działa także podczas rozładowania ogniw i powoduje że równo się rozładowują? Jeżeli układy balansujące są (jak w przytoczonych linkach) lokalne typu "shunt balancing" (oparte o "shunt voltage regulator" - taka "lepsza dioda Zenera"), działają tylko podczas ładowania. Są również znane układy stratnego balansowania...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Jak to rozumiesz? Przecież regulator jest właśnie stabilizatorem napięcia prądnicy. Czyżby ci chodziło o regulator szeregowy? Coś w stylu L78XX ? Jeżeli o tym myślałeś, to wybij to sobie z głowy. Tak se ne da Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają...
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Czy MEW to Mała Elektrownia W.....? Więcej szczegółów prosimy. Generalnie z MOSFET-em zamiast BJT to będzie działać, ale w tym układzie j.w. potrzebny jest P-channel. Z N-Channel trzeba układ przekonstruować - najprościej dodając MOSFET-N sterowany z T1. Poza tym dla dużych mocy (co sugeruje mała wartość R4) ten układ traci sens, bo tracimy tu dużo...
Te "kopniaki" z PWM (at)DJCheester wystarczy zgromadzić w "zasobniku", czyli układzie dołączonym do wyjścia układu PWM: Detektor wartości szczytowej na wyjściu PWM przekreśla sens stosowania PWMa, bo zamienia układ na regulator stratny, gdzie nadmiar mocy zostanie wytracony na rezystancjach, ale spoko przecież Tu nie ma z czego się doktoryzować. Jakby...
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
Tak, tylko ja używam trochę inny, w obudowie i z pokrętłem https://www.google.com/search?q=regulato...
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Mam pytanie o zjawiska zachodzące w typowym układzie ładowania motocykla z alternatorem z magnesami stałymi i regulatorem tyrystorowym. Czyli pokrótce mamy: 1) Wirujące koło z magnesami stałymi 2) Stator z cewkami połączonymi szeregowo, chłodzonymi olejem lub wymuszonym strumieniem powietrza 3) Prostownik diodowy 4) Regulator tyrystorowy zwierający...
baterie utrzymywane przy napięciu buforowym lub nieznacznie niższym ulegają zasiarczeniu. Tak, tylko ze napiecie przechowywania ma byc nizsze od buforowego a nie wyzsze. Akumulator przechowywany przy napieciu 13,8 v po 2 latach jest suchy i warny 2zł kg. Po naladowaniu akumulator nalezy odlaczyc od ładowania! Nie wiem, skąd takie pomysły. U mnie w...
Posiadam motorower który nie ma akumulatora. Na wolnych obrotach napięcie spada poniżej 12V jak i wydajność prądowa jest niewielka, przez co standardowe kierunkowskazy na żarówki nie spełniają swojej funkcji. Ledowe również nie działają dobrze ponieważ napięcie jest zbyt małe. O jakich kierunkowskazach LEDowych tu mówimy? Postanowiłem wyprostować napięcie,...
Tylko, że to gorsze rozwiązanie. Naprawdę szkoda na to czasu. Byłby to interesujący pomysł w przypadku modelu pojazdu lądowego czy pływającego. Jednak w przypadku drona opartego o konstrukcję wielowirnikowca to jak dorabianie wiosła do samolotu odrzutowego. Świetne w kajaku, ale nie w odrzutowcu, gdzie są po prostu inne metody sterowania z uwagi na...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Spośród wszystkich własności i czynników wpływających na działanie układu elektronicznego szum jest jednym z najtrudniejszych do uchwycenia i opisania. Wyzwanie to jest powodem powstawania szeregu różnych metod oraz technik prototypowania układów scalonych. W poniższym artykule spróbujemy opisać szum fazowy i to jak wpływa on na szybkie przetworniki...
regulator stratny stratny regulator stratny regulator napięcia
brotje energy błędy obserwacja przebieg wzmacniacz kondensator samochodowy
bateria niteo bateria parkside styki
Możliwości podłączenia do Sony TA-F690ES ADAPTOR Jak wyłączyć komunikat "Bravia EX4" na Sony Bravia