Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Dodatkowy przewód to nie wzbudzenie a tzw "sense" używany przy zasilaniu oświetlenia napięciem zmiennym, jak w układzie z regulatorem stratnym może być wzbudzenie? Sam mam regulator stratny i w cale nie jest tak jak napisałeś wszystko zależy od konkretnego rozwiązania.
W większości, jak nie we wszystkich małych skuterach jest uzwojenie jednofazowe i regulator stratny włączony równolegle z oświetleniem, światła są zasilane napięciem zmiennym, a regulator zapobiega tylko przekroczeniu wartości ok 14V, oczywiście im większe obciążenie uzwojenia, tym mniej regulator ma "do roboty", co za tym idzie mniej się grzeje. Podobnie,...
Tak "na oko" w 3 pin wtyczce czarny masa, żółty światła, biały ładowanie (oba do stratnego regulatora napięcia) dwa pojedyncze do CDI, zasilanie i pick up coil
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
Dlaczego uparłeś się na bipolarny? Unipolarny ma niewielką oporność dren/źródło, mniejsze straty mocy oraz radiator. Pomyśl nad IGBT. A jakim cudem? nie ma znaczenia jakiego typu tranzystora użyjesz w stratnym regulatorze szeregowym, ten nadmiar mocy musi gdzieś się wydzielić. Wydaje mi się że chodzi ci o regulację PWM i tranzystor klucza w niej, wtedy...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
Napięcie wytwarzane przez alternator mieści się w granicach pracy akumulatora lifepo4. Więc go nie odłączy. Masz typowo stratny regulator.
Pamiętaj, że to regulator stratny, nadmiar po osiągnięciu około 14V po stronie akumulatora, idzie w ciepło. http://i943.photobucket.com/albums/ad271... https://darrelkymani.blogspot.com/2022/1...
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Okej czyli prawy górny pin w regulatorze ma zostać pusty i tylko podpinam żółty do regulatora z prądnicy, masę i ładowanie? Ja osobiście mam podłączone oba żółte i prawy górny i lewy dolny. Jeśli dobrze kojarzę to prawy górny ogranicza prąd na żarówki (regulator stratny), także zostaw go pustego, i zobacz czy będzie działać.
Daj foty regulatora cewek jak to wygląda. Może być problem z masą, najczęściej w chińczykach były zwykłe stratne regulatory i czasami brak masy rożne wariacje wprowadzał.
Do takiej prądnicy potrzebny jest regulator stratny.
Przy regulatorze stratnym im większy pobór prądu tym regulator ma lżej...
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia jednofazowy do niewielkiego motocykla (Pulsar - Bajaj). Są w sieci dostępne schematy stratnych regulatorów, np: http://mastercircuits.blogspot.in/2010/1... . Ale są to stratne regulatory. Chciałbym zrobić bezstratny na tranzystorach mosfet. Znalazłem schemat bezstratnego na...
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Zasilacz ze stabilizacją prądu wyjściowego do LEDa, tak działa że jak włączysz coś, szeregowo, na wyjściu, do regulacji to będzie z tym "walczył" bo ma za zadanie utrzymać stały prąd. Równolegle włączony stratny regulator zadziała ale ze względu na straty nie ma sensu. Niestety jak się stosuje zasadę najpierw robić później myśleć, dochodzi się do rozwiązań...
Hasło dla ciebie - REGULATOR STRATNY. Przyjemnej lektury.
W koszulce - dioda? Bezpiecznik? Szczerze mówiąc nie wyrozumiałem do końca czy kosiarka ma już akumulator czy kolega chce go założyć? Prądnicy spodziewałbym się raczej prądu zmiennego z wirującym magnesem, więc to ustrojstwo to może być dioda. Regulator od pf 126 nie nada się tu potrzeba raczej regulatora stratnego, ew zwykłego źródła prądowego. Tylko...
o elementy stratnego regulatora napięcia. Nie mają nic wspólnego z monitorowaniem naładowania akumulatora. Ale zabezpieczają przed przeładowaniem akumulatora.
Dla pradnicy i regulatora mechanicznego to bez różnicy jak zamontujesz. Działa tak i tak bez znaczenia czy + czy - na masie.. Mylisz prądnicę że stratnymi regulatorami w motocyklach i motorowerach. Gdzie magnesy trwałe i nie ma możliwości sterowania wzbudzaniem. A tu masz przecież styk DF.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
To są tzw. stratne regulatory napięcia, mają za zadanie ograniczyć jego wzrost powyżej 14V, tak aby nie doszło do spalenia żarówek przy zbyt wysokich obrotach silnika, dlatego żółty kabel idzie i do regulatora i do świateł, bo są zasilane napięciem zmiennym. Dodatkowe wyjście +12V z regulatora przeznaczone jest tylko do podładowywania akumulatora, z...
Ten schemat dotyczy regulatora stratnego z cewką niepodłączoną do masy (tzw. bezmasowa) - dwa wyprowadzenia. Romety miały cewki podłączone do masy. Pytanie co ten regulator stratny będzie tracił??? Wg. mnie czas i pieniądze "konstruktora".
Czy ten skuterowy prostownik to po prostu zwykły mostek prostowniczy? To mostek prostowniczy z regulatorem stratnym napięcia na tyrystorze lub MOSFETcie. Możesz sobie nim ładowac ten mały akumulatorek. Tylko poszukaj regulatora ,,jednocewkowego" i oczywiscie 6 woltowego.
To regulator stratny. Do działania musi mieć dobrą masę. Tu widzę że masz regulator używany. Kup nowy. Co więcej musi być podłączony do akumulatora i instalacji. Tak się go nie sprawdza. Możesz zniszczyć jego samego i inne rzeczy.
moj panel jest podobno 10A ten moj regulator VS3024AU jest stratny wyminię na lepszy regulator a z czasem dołoże inny panel.
Generalnie ten regulator był stosowany w Apriliach 125 enduro i AF1 w rocznikach 89-94. Możesz go zastąpić dowolnym stratnym regulatorem "dwufazowym" lub ew. trójfazowym (z niepodłączoną jedną fazą) które nie posiadają wejścia "sense". Chyba że masz uszkodzony akumulator, przez co napięcie za bardzo wzrasta.
To już w tytule regulator stratny czyli wypinasz żarówkę to on za nią obciąża i dodatkowo się grzeje.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę To trochę cud, że ci się to udało. Wygląda mi to na tzw. "regulator stratny". Kiedyś przyjechał do mnie starszy znajomy z jakimś Suzuki 80cm chyba - kupił dla wnuka. Przywiózł ze trzy regulatory - żaden nie działał. Zrobiłem od podstaw (nie chwalę się - znalazłem jakiś ciekawy schemat w...
Regulator stratny zastosuj.
Nijak nie ma to związku z regulatorem impulsowym... regulator stratny był dobry, tylko tranzystor wymaga chłodzenia.
Aluminiowy, 4 stykowy regulator stratny, albo go szlag trafił, albo trzeba sprawdzić zielony kabel, czy ma masę
Nie wiem dlaczego na tym schemacie podłączenie do nogi 8, która według specyfikacji jest niezajęta. Ale jeśli mamy do czynienia z 300 W to może być naturalne zachowanie. W końcu jest to moc dużej lutownicy. Oczywiście część mocy wykorzystuje instalacja, ale i tak dużo trzeba stracić tylko i wyłącznie na grzanie. Stad projektowanie w motocyklach dla...
Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla. Ze schematu wynika, że prądnica NIE jest trójfazowa. Wartość bezpiecznika wskazuje, że prądnica ma sporą moc. Pewnie ok 200W (???) Do takich prądnic stosowano prostowniki...
Jeżeli opisy na stronie z linku są prawdziwe, tzn. układ wytrzymuje (cewka daje ???) takie prądy (10 - 16 A), to żaden regulator stratny od skutera nie wytrzyma! Pytanie czy cewki są w ogóle przystosowane do pracy z regulatorem stratnym (równoległym) ??? Proponuję szukać regulatora od Quada. Ceny ok 50 zl. Jednak trzeba znaleźć regulator od prądnicy...
To jest regulator stratny do instalacji z akumulatorem, skoro go nie masz to działa jak zaobserwowałeś.
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
O ile "amerykanka" zniesie zwieranie cewek to możesz wzorować się na schematach stratnych motocyklowych regulatorów napięcia.
Nie możesz dać diody za regulatorem stratnym. Za to możesz dać cienki przewód z regulatora motocyklowego do akumulatora.
Czyli, że mowa o regulatorze stratnym a zatem nie jest to urządzenie obcowzbudne. Autora pytania prosimy o stanowisko.
NIE, tak się nie da, stratne regulatory napięcia jako element regulacyjny wykorzystują tyrystor włączany w określonym momencie przebiegu sinusoidy, dlatego pracują tylko i wyłącznie na napięciu zmiennym ograniczając je do wartości ustalonej przez układ pomiarowy w nich zawarty, Zgoda, co do zasady pracy. tak posiadają wyjście DC do ładowania akumulatora,...
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Przy montażu tranzystorów do radiatorów w samych sterownikach nie odważyłem się na jego zastosowanie i pozostałem przy klasycznych pastach, aczkolwiek nie powiem żeby mnie nie kusiło. Do sterowników i falowników smar miedziowy sprawdza się znakomicie jako wypełnienie kilku dm2 powierzchni między aluminiowymi plecami sterownika a konstrukcją wózka. Nie...
Co ty kolego pieprzysz? Widziałeś kiedyś instalację tego motocykla na oczy? I zasadę działania regulatora stratnego?
A skąd , xx lat się zajmuje elektyką i nie spotkałem nikogo komu by wyszła budowa regulatora stratnego, taniej i niezawodniej niż orginalne japońskie regulatory.
A masz przykład, obrazujący ideę użycia typowego regulatora, sterujuącego prądem wzbudzenia: http://obrazki.elektroda.pl/1484582300_1... A zaraz poszukam podobnego układu, z regulatorem stratnym, takim jak w skuterach.
Jak rozumiem autor chciał zbudować coś na kształt regulatora stratnego, takiego jak stosowano w latach 60-tych ub. wieku do prądnic, tylko wykorzystującego tranzystor zamiast rezystora, tak jak elektroniczne sztuczne obciążenia.
Uruchamianie regulatora stratnego bez obciążenia akumulatorem nie jest raczej dobrym pomysłem...
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Na razie praktycznie nic nie wiadomo o prądnicy... Na razie wiadomo, że jest to generator 3-fazowy z magnesami stałymi, czyli taki generator potrzebuje regulatora stratnego. Prawdopodobnie połączony w trójkąt (brak przejścia do masy), a jeżeli w gwiazdę, to prawdopodobnie przerwane połączenie zera do masy. Nie miałem do czynienia z takim układem alternator...
Jak chcesz kombinować... Użyj regulatorów napięcia od chińskich 125. Czasami także się trafiają w chińskich biegówkach 50 cm³ światła z akumulatora, posiadają one regulatory wyglądem zbliżone do tych zwykłych. Są to regulatory stratne, czyli mostek Graetza + tyrystory ograniczające napięcie.
Uwierz mi, że najprostszy regulator NIE BĘDZIE najlepszym rozwiązaniem! Tu jest potrzebny SPECJALIZOWANY regulator "stratny". I dołączę się do spostrzeżenia Goldwingera: A to ciekawostka - to co piszesz.
Można spróbować wykorzystać po prostu regulator stratny. Potem jakiś większy kondensator zamiast akumulatora i led że źródłem pradowym.
Mam wrażenie, że cała ta dyskusja to wymyślanie koła od nowa. Wszystkie regulatory prądnic opartych o stałe magnesy są regulatorami stratnymi , tu się nie sprawdzi żaden regulator szeregowy, chyba, że taki na wzór modułu "ELBA" jaki był montowany w niektórych Simsonach. Tamten jednak też nie był doskonały bo jednopołówkowy i tyrystorowy czyli wprowadzał...
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Nawet na swojej stronie opisuje z grubsza budowę swojej prądnicy i że jest na magnesach stałych. Jak jest na magnesach stałych, to regulator napięcia może być tylko stratny.
uwaga: brak polskich znakow diakrytycznych Generator motoroweru/motocykla z wirujaca magnesnica produkuje prad o napieciu wahajacym sie od 14 do 70 V dlatego bezposrednio za nim musi byc zalozony "regulator" od tego generatora lub mocniejszy. Zasadniczo to jest tak zwany "regulator" stratny. Mocniejszy bo te "regulatory" padaja jak muchy szczegolnie...
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Jest możliwe że przeciążyłem je podpinając dodatkowy akumulator ? Nie jest możliwe. Poczytaj o regulatorach stratnych. Prędzej regulator uszkodził cewki. Tylko po co te dywagacje??? Gorzej będzie z regulatorem. Zawsze byłem przeciwnikiem tych z tyrystorami, a pewnie twój jest taki, bo tańszy w produkcji. :cry: Porządny regulator możn atylko sobie zrobić,...
Musisz mieć symetrycznie połączone cewki. Trzeba przełączyć układ w 2x6. Dalej regulator stratny i masz 12 V.
Proszę o nie odsyłanie do kupna Elby czy oryginalnego regulatora, ponieważ to nie wchodzi w grę Z jakiej to przyczyny? oto schemat . I do tego radiator wielkości niewiadomo-jakiej... Nadto akumulator będzie wiecznie niedoładowany. dziwny masz ten regulator, czy to wysokie czy niskie obroty silnika, napięcie na wyjściu regu. powinno się nie zmieniać...
Na moje oko potrzebujesz do tego przetwornicy. Są 2 rozwiąznia - przetwornica albo regulator stratny (z tyrystorem zwierającym).
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Bo to są 2 różne rzeczy regulator wzbudzenia i regulator napięcia stratny. Jak ma być budżetowo to zastosuj scalak LM350 i masz wszystko.Obudowa w twojej gestii.
kombinuj. wygląda obiecująca. Bo to w końcu regulatory "stratne". To co ponad wymagane napięcie - w kosmos. Skąd zdobyłeś te schematy i czy masz więcej? jeśli tak, to zapodaj.
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Nie podałeś napięcia, ale podejrzewam, że będzie 12V, skoro słabo świeci przy 7V na wolnych obrotach. Nie znam tej maszyny, ale podejrzewam, że może nie być żadnego stabilizatora napięcia. To trzeba by sprawdzić mierząc napięcie na dużych obrotach, bez obciążenia. Jeżeli mocno by odbiegało od 14.4V, to przy montażu akumulatora, konieczny byłyby regulator...
Napiecie za duze wiec alternator jak narazie daje rade. Nie rozpędzaj się tak. Nie ma F, L lub czegokolwiek innego? Trzeba będzie rozpruć tą wiązkę i zobaczyć dokąd prowadzą przewody. Bo wygląda to dość dziwacznie. Regulator jak stratny, alternator bez regulatora, jakiś typowy chińczyk. Ten przewód z zieloną koszulką wygląda na naprawiany w kostce....
Zgaduję: koło magnesowe z cewkami. Zwykły stabilizator napięcie się nie nada, o rozpiętość napięć na wejściu jest zbyt duża. Samochodowy regulator się nie nada, bo tu nie ma jak sterować strumień magnetycznym. Potrzebny jest układ prostownika - stabilizatora tyrystorowego. Jest także określany regulatorem stratnym. Schematy są na elektrodzie. Szukaj...
Trzeba zastosować regulator tzw. stratny, taki jak w motocyklach. Schemat takiego regulatora znajduje się w załączniku [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... tego tematu(oczywiście trzeba zmienić pare rzeczy żeby dostosować go na 6V)
WItam, w mojej TE610 mam zasilanie świateł prądem zmiennym, a potrzebuje zrobić stałym ponieważ do oświetlenia montuję wydajniejsze żarówki led. Ze statora wychodzi jeden żółty kabel z prądem zmiennym dużego napięcia, w układ wpięty jest regulator stratny i to cała instalacja. Regulator ładnie działa, obcina prąd do około 13V lecz nie zmienia go na...
Po regulatorze masz prąd stały, wiec ten Gretz to bzdura. Nie do końca jest to prawda, regulator stratny jedynie "ucina" sinusoidę, nie prostuje napięcia, tj są regulatory z wyjściem DC do ładowania akumulatora, ale tam jest dioda 1A, więc nie nadaje się do zasilania świateł. Mostek graetza w tym przypadku jest bez sensu, bo mamy tylko jedno wyjście...
tam jest regulator stratny dlatego na wolnych obrotach nie pulsują. Wrzuć jakieś zdjecie tego regulatora oraz jakie przewody sa do niego podłączone. Ciężko tak coś powiedzieć nie widząc :) To znaczy, że na wysokich mogą?
Potrzebujesz regulator "stratny". Jest w nim tyrystor zwierający uzwojenie do masy i w ten sposób regulujący napięcie. Regulatory liniowe, czy inne stabilizatory raczej nie zniosą takiego nadmiaru napięcia do zredukowania. I nie nadaje się też żaden regulator alternatora samochodowego. Schematy regulatorów motocyklowych są na forum - użyj szukajki.
Jeden wielki bohomaz ten schemat. :cry: Czy to napięcie na bazie nie jest za wysokie Oczywiście, że jest za wysokie. Poza tym, kto dziś robi regulatory stratne do silnikow elektrycznych ? Kup sobie za grosze regulator PWM plus zasilacz do niego. Czy napięcie na wyjściu bez obciążenia powinno się zmieniać czy regulacja odbywa się tutaj poprzez regulacje...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
A co wspólnego ma ten regulator z twoim crosem? Zechciej opisać sprzęt to może ludzie coś wymyślą. Obawiam sie, że skończy się na pobożnych życzeniach. Akurat pewien nie jestem, ale wyglada, że massz tam +, - i wyjście na szczotki, czyli typowy regulator alternatora. Twój pojazd pewnie potrzebuje regulatora stratnego, czyli coś innego.
Witam! Jeżeli mam w prądnicy cewkę masową które oryginalnie zasilała żarówkę bez akumulatora to czy mogę podpiąć ja pod regulator z chińskiego skutera i czy wystarczy mi do ładowania akumulatora który będzie zasilał ledowe żarówki z przodu i tyłu oraz ledowe kierunkowskazy i klakson czy muszę przerobić cewke na bezmasową lub/oraz zastosować inny regulator...
Nie demontuj akumulatora i zastosuj jakikolwiek regulator stratny od skutera współpracujący ze zmasowaną cewką. Po pierwsze ograniczy amplitudę napięcia AC po cewce, po drugie da w miarę stabilne 14V DC na akumulator.
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
w tej kawie (coś koło 1988)odpięcie regulatora to rozłączenie obwodu,regulator stratny pomierz miernikiem przewody!zdejmij obudowe lewą będą kolory!jest pod bakiem bo pęd powietrza chłodzi go.
to przecież typowy regulator "stratny", który wywala wszystko co ponad norme do kosza, czyli obcina. Ciężko tu sprawdzić taki regulator bez regulowanego żródła prądu zmiennego o regulowanej amplitudzie i częstotliwości. Przed montażem regulaotra trzeba by się raczej skupić nad sprawdzeniem uzwojeń alternatora na ewentualne przebicia między zwojowe,...
Dedukcję mczapski popieram w zakresie układu zapłonowego. Z resztą łatwo to sprawdzić mierząc rezystancje względem masy dla kabli zielonego i białego. Jak pojawi się 50 - 200 om na białym i 150 - 500 om na zielonym to jesteśmy "w domciu". Podejrzewam że kabel żółty w CDI nie jest do niczego podłączony, ale lepiej sprawdzić! Typowy gotowy regulator szeregowy...
(at)witekem To schemat blokowy a nie ideowy, potencjometr oznacza układ pomiar napięcia akumulatora oraz ustawianie napięcia referencyjnego. jak przez potencjometr ładować akumulator? A gdzie to widzisz? To regulator tzw. stratny, stosowany często dla prądnic z magnesami stałymi. MichałS to co chińskie łyka jak pelikan rybę. A Ty zabiersz głos na temat...
Tak w motocyklach dalej są prądnice na magnesach stałych. Otóż właśnie. Więc jak niby regulator stratny włączyć do instalacji z prądnicą P20? Chyba jednak trzeba postawić na elektroniczny (ale to już nie będzie Syrena w oryginale) albo uprzeć się na typowy elektromechaniczny. Może warto by sprawdzić stan instalacji tzn uzyskać zerowe oporności na łączach.
Nie znalazłem schematu do 600RR. Jednak zakładając typowy układ ładowania z alternatorem 3F i regulatorem stratnym oraz filtrując przez niepowodzenia MalinaMM1 należy ... zadać kolejne pytania :D : 1. Czy próbowałeś przejechać te 6 km na samym aku? Pewnie nie, bo należałoby zupełnie wypiąć regulator napięcia! Na aku powinieneś zrobić 60 km a nie 6 km......
Jaką podjąłeś decyzję? Dałem trzy propozycje. Co wybrałeś? Schematu regulatora na 99% nie znajdziesz. :cry: Musiałbyś go odtworzyć "z natury". Proponuję zakup regulatora od Quada. Ma to byc regulator jednofazowy szeregowy (nie może to byc regulator równoległy czyli stratny) do tzw. cewki bezmasowej.
Zamiast cewek stojana daj neodymy, bo na wirniku nic nie zdziałasz z magnesem jeszcze prostownik i regulator stratny by cie czekał. Wogóle nie wiesz jak prąd sie produkuje i z motyką na słońce idziesz.
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Po pierwsze dowiadujemy się dopiero teraz, że dokonałeś jakichś pomiarów. Po drugie dalej nie wiemy, czy jest tam oryginalny stojan, czy jakaś adaptacja. Po trzecie spróbuj obciążyć tą cewkę i dopiero dokonaj pomiarów. Czyli żarówka np 5 lub 10 W, prostownik i pomiar DC. Wreszcie należałoby przyłączyć tam akumulator i dopiero oceniać sytuację. W zasadzie...
To jest regulator stratny czyli musi być połączony równolegle z cewką świateł i żarówkami. Schemat przedstawiający zasadę działania jest przedstawiony niżej. Elementy w różowym polu służą do regulacji napięcia ładowania, w tym przypadku nie są nam potrzebne. http://www.motelek.net/schema/spannung/f...
Jaki regulator i jak założyłeś? To ważne ku potomności. Po co inni mają odkrywać Amerykę jak ty to zrobiłeś? Jest to o tyle ciekawe, że wiekszość regulatorów prądnic z magnesami jest równoległa. Nawet bardzo duże alternatory ma takie równoległe czyli stratne regulatory. Natomiast twój "przypadek" dotyczy regulatora szeregowego. Podejrzewam, że projekty...
regulator stratny stratny regulator napięcia element stratny
honda civic zegary kontrolka kluczem wyświetlacz ekran alcatel
blokada operator pralka głośno wiruje
Laser do Technics SL-PG380A - czyszczenie, regulacja, wymiana Audi A3 1.8 benzyna 1998 - zerwany pasek rozrządu, skrzywione zawory?