Ta pompa ma elektroniczny regulator kąta wtrysku, a pompę ustawiasz wkręcając odpowiednią blokadę ( na rysunku nr. 4).
Jak chodzi twardo to znaczy że nie działa regulator kąta wtrysku.
Ten czujnik pozwala ustalić kąt wtrysku,jak ECM go nie widzi to nie działa regulator kąta wtrysku na pompie.Silnik pracuje w trybie awaryjnym.
Jeden obrót wałka to jeden cykl co do punktu drugiego dał bym spokój. Napisz jaki to silnik to Ci napiszę jak ustawić
pompa wtryski regulator cisnienia do sprawdzenia .
Myślałem że może rozdzielacz paliwa do wtrysków ale jak narazie nie mam dostępnego nowego. Rozdzielacz to tylko pusta " baryłka " z pięcioma króćcami . Nie ma nic do rzeczy
Slabe cisnienie paliwa. Sprawdz czujnik cisnienia i regulator, a przedewszystkim wtryski na powrocie.
Czytałem to już wiele razy, dzięki za odpowiedź
to silnik puma wczytaj pompe i wtryski jak regulator dobry to problem zniknie
W czasie kręcenia rozrusznikiem leci biały dym. Na plaku chodzi. Nie ten kąt wtrysku, zacięty dynamiczny regulator kąta wtrysku w pompie. Zobacz na ustawieniach skrajnych pompy wtryskowej.
Jak regulowałeś ,<samo regulatory wtrysków>?
Regulator też może być, ale ja zawsze zaczynam od testu przelewowego wtrysków, bo zaworki w systemie Delphi dość często padają. Regulator nie jest tani i wolę na darmo nie wymieniać jak się okaże , że wtryski górą puszczają ;)
Brakuje ciśnienia-do kontroli układ wysokiego ciśnienia(niekoniecznie regulator)-wtryski,pompa...
czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać???????? nie , N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra, sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
A nie pomyślałeś ze uwalenie regulatora i wtrysków ma wspólny mianownik- brokat w paliwie.
Robiłeś wszystko za wyjątkiem pompy paliwowej? Tu szukałbym przede wszystkim przyczyny. Usterki mogą być różne - przyspieszacz kąta wtrysku, regulator, zawór "stop". Zdalnie zdiagnozować się nie da, ale ja szukałbym najpierw w pompie. Nie wszystkie warsztaty dobrze ogarniają takie pompy, trzeba szukać specjalizującego się. Niestety, najczęściej chcą...
Miałem podobny problem z tym samym silnikiem. Auto nie chciało startować na benzynie.Proponuję szybkie i proste sprawdzenie. Zakładajac że masz sprawne wtryski, zapłon, to sprawdz regulator ciśnienia na szynie zasilającej wtryskiwacze. Uruchom silnik na lpg, włącz pompę paliwa jeżeli instalacja na to pozwala i odłącz przewód podciśnienia z regulatora...
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Pompa wymieniana wraz z regulatorem, wtryski były kodowane. Logów nie robiłem jeszcze. Obrotomierz skakał jak szalony na plaku (dochodziło do 4000), po przeczyszczeniu go obroty też na plaku pokazywał 1500 - 2000 obr/min.
Miałem to samo, wymiana wtrysków pomogła. Stare zamiast rozpylać paliwo lały pojedyńczym strumieniem. Po umyciu wtrysków w myjce ultradzwiękowej toche pomogło ale najlepiej wymienić. A jak zwala Ci wężyk od pompy to warto sprawdzić regulator ciśnienia na listwie. Ja kupiłem całość wtryski z listwą i regulatorem za 100 zł na szrocie i jest ok. Wtryskiwacze...
Co to może byc? Tego się dowiesz po wykonanej na poważnie diagnostyce. Komputer :parametry live , błędy Mechanicznie : sprawdzenie wtrysków , regulatora , szczelności układu CR , tak jak to powinno się odbyć w układzie CR CP2 i wyższych. Co wiesz o dotychczasowej historii auta ?
Raczej mam ten silnik X17DTL. Chcę też wymienić olej silnikowy, ile oleju wlać?
Po regeneracji wtrysków silnik dalej głośno pracuje, czy przyczyna może być w zużytym regulatorze kąta wtrysku?
Zrób adaptacje regulatora cisnienia. Zrobisz kts. Jak nie pomoże to sprawdż wtryski bo pod obciążeniem mogą zakłucac prace regulatora. Miałem taki sam przypadek i problem tkwił we wtryskiwaczu
Jesli wtrysk posiada przewod oznacza to ze jest z czujnikiem wzniosu czyli z normą spalin euro4 ale wracajac do tematu: dokladnie taki objaw jest jak opisujesz straszne stuki w silniku ze az strach, przy uszkodzonym 2 wtrysku z czujnikiem , 2- liczony jest w peugeotach i citroenach od skrzyni biegow,2 najgłowniejsze i najczesciej spotykane przypadki...
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
...Nie wiem za co odpowiada element z podpięciem pod przewody chłodzenia, czy to może jakiś regulator kąta wtrysku?... Regulator biegu jalowego (przyspieszonego) na zimno.
Może pompa wstępna za mało daje ciśnienia? Przy takim małym ciśnieniu na railu to albo wtryskami paliwo wraca do zbiornika albo regulatorem. Wtryski robione ale dla pewności sprawdź powroty przy rozruchu.
Regulator ciśnienia paliwa( jest na pompie) lub wtryski sprawa do dalszej diagnozy sam nie dasz rady
NA motronicu zjadłem już zęby. Jest kilka opcji, Sprawdzić wszystkie filtry, wbrew pozorom jest tam ich kilka W zbiorniku na pompce, pod autem na drugiej pompce oraz na rozdzielaczu paliwa po odkręceniu śruby od wężyka zasilającego, wszystkie te 3 można wymyć. Pozostaje do wymiany jeszcze filtr ten duży wymienialny. Ciśnienie jest tam ważne gdyż wtryskiwacze...
kolego jak wszystko ładnie kręci to szukaj winy po stronie pompy paliwowej.Kilka postów wyżej ktoś wspominał o regulatorze kąta wtrysku że się zaciera pod wpływem temperatury.
po przekręceniu kluczyka na pracę pompa pompuje zawsze tylko 1s. a potem dopiero po odpaleniu silnika i to niezależnie od ciśnienia w układzie, za to ile paliwa jest doprowadzane do silnika odpowiada regulator wtrysku - ale nie znam się na tym, mogę się mylić.
Odczytaj bledy.Przyczyn moze bys sporo,regulator,wtryski,itd
Temat rzeka, zaczynając od złego paliwa,filtra ,regulatora ,wtrysków i pompy.Ciężko jednoznacznie stwierdzic ,bez sprawdzania elementów.
Masz tam regulator wyprzedzenia wtrysku na kole rozrządu pompy wtryskowej pod osłoną rozrządu . Odkręć śrubę 13 na obwodzie koła i zobacz czy masz tam olej , jak susza to regulator do wymiany . Warto sprawdzić luz zaworowy .
Na moim schemacie ten bezpiecznik zasila: -przepływomierz -przepustnica -regulator ciśnienia doładowania -EGR -zawór regulacyjny wtrysku Nie wiem czemu ale jakoś czuje że to może być wina EGR bądź faktycznie wiązki.
Skoro coś wspomniałeś o regulatorze konta wtrysku to mam pytanie. Silnik pracuje twardo, gorzej przyspiesza i łapie błąd dotyczący "konta wtrysku" - nie przytoczę numeru Pxxxx bo nie pamiętam. Ale chodzi mi o to czy jeśli kupię taki nastawnik na znanym portalu aukcyjnym i będzie on sprawny, to mogę go z powodzeniem wymienić?? Czy może wymaga on nauczenia...
Czy któreś koło zębate da się założyć odwrotnie? Bo na sam regulator kąta wtrysku to za dużo - chyba że tam jest błąd.
Regulator cisnienia paliwa, choc sprawdzilbym faktycznie te wtryski.
Po podłączeniu raz jeszcze do komputera wyskoczył ten sam nr błędu ale już z opisem (regelung spritzversteller) czyli jak dobrze rozumuje regulator wtrysku tylko niewiem gdzie się on znajduje czyżby w pompie wtryskowej
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Światła w tym modelu włączają się automatycznie, po prostu są na "sztywno" podpięte pod różowy przewód który wychodzi z regulatora. Jest to 139 FMB z ECU, wtrysk, sonda lambda. Licznik jest elektroniczny, nie ma lampki ładowanie na wyświetlaczu "mryga" akumulator sygnalizując brak ładowania. Tak akumulator jest rozładowany... Zastanawiające jest tylko...
Nie. Za duża rozbieżność. Wtryskiwacze, może pompa wtryskowa kończy żywot.
Brakuje paliwa. Coś zdycha, regulator, pompa albo wtryski. Na dzień dobry sprawdź korekty wtryskiwaczy na kompie i przelewy. Napisz jeszcze jaki układ wtryskowy, tzn jakiej firmy.
według schematu plus na regulator i na wtryski jest z modułu przekaźnika, a zawory do turbo i egr są zasilane zezposrednio z ecu
Sprawdził bym także regulator ciśnienia wtrysku
Regulator ciśnienie, pompa paliwowa, wtrysk może się przycina jaki kolor ma świeca? Nie ma gazu?
Bo to nie VW itp, tu regulacja jest elektroniczna (przez regulator kąta wtrysku).
Ciśnieniem paliwa steruje sterownik wtrysku za pomocą regulatora w pompie wysokiego ciśnienia (brązowe złącze), ustawic tego nie można. Przyczyn może byc kilka, uszkodzony czujmik ciśnienia w rampie wtrysku (kula z której odchodzą przewody wysokiego ciśnienia),coś z samym regulatorem ciśnienia (zanieczyszczenie,przycieranie),wtryski na świece nie patrz...
na wolnych? a po przegazowaniu? podejzewam ze podczas stuku masz cisnienie za duze. uwalony regulator cisnienia, czujnik lub wtryski.
Chodziło o regulator ciśnienia Wtrysku nie wyciąganie ale jak sprawdzałem przez kable na krótko to słychać że chodzą
Do sprawdzenia: regulator ciśnienia, wtryski, filtr paliwa, (filtr odpada bo już nowy) Może też być kijowe paliwo...
Do przestawienie regulatora kąta wtrysku wymagane jest ciśnienie wewnętrze pompy. Tak samo wtrysk sterujący musi być sprawny bo to on jest sygnałem odniesienia (zwrotnym) że kąt jest przestawiany wg tego co żąda ECU. Jak masz VCDS to możesz wykonać test nastawnika. To że rozrząd ustawiony na blokady ok ,ale czasem z racji wieku pompy i wtryskiwaczy...
Kolego sprawdził bym regulator cisnienia wtrysku
Chodzi o elektrozawór ciśnienia paliwia - a gdzie to się znajduje przy filtrze paliwa, czy na listwie wtrysków ? Regulator na wyjściu pompy wysokiego ciśnienia sterowany bezpośrednio z ecu odpowiednim współczynnikiem
Witam! pacjent to JEEP grand cherokee z silnikiem 3.1TD. Komputer wyrzuca błąd regulacji kąta wtrysku. Pompa ustawiona według informacji z autodaty na 0,45mm. Wtrysk sterujący ma prawidłową oporność tj. 100 omów. Błędu nie rejestruję podczas obrotów biegu jałowego tylko podczas przyspieszania. Regulator kąta wtrysku słychać podczas testu elementów wykonawczych....
Filtr paliwa wymieniałeś kiedykolwiek? Regulator ciśnienia powinien być przy szynie z wtryskami.
Witam, Proszę sprawdź jak wygląda wtrysk CR. I przyjrzyj się co tam masz. Prócz pompy wysokiego ciśnienia masz również: Ogranicznik maksymalnego ciśnienia, regulator ciśnienia sterowany z ECU, Przetwornik ciśnienia do pomiaru tegoż ciśnienia oraz same wtryski. Może problemem jest regulator ciśnienia, gdyż to on reguluje właściwe ciśnienie. Problemem...
okazało się że uszkodzony jest regulator kąta wtrysku znajdujący się w dolnej części pompy temat zamknięty
Nie, z niego idzie zasilanie na EGR, zawór regulacji wtrysku, regulator ciśnienia doładowania, przepustnica, przepływomierz i regulator ilości wtrysku. Pierw ogarnij odpalanie by to było pewne, później wszystkie czujniki które zgłaszają błąd i od razu do czyszczenia i sprawdzenia EGR, później jak to nie pomorze dalsze poszukiwania.
Jak jest pompa wstępna w baku to sprawdzić ciśnienie i czy działa. Jak jest gruszka to nie ma.I potem sprawdzić układ wysokiego ciśnienia od pompy przez regulator i wtryski.
w wiekszości samochodów napięcie wysyłane przez sondę jest w zakresie do 1 V, i jest impulsowe (zależy od obrotów i rozgrzania sondy, chyba że jest z grzałką). Można zmierzyć oscyloskopem lub voltomierzem. Opisy sprawdzania są na forum. Tyle że to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za dawkę paliwa, do tego jeszcze : czujnik położenia przepustnicy,...
Przed wymainą odpalał dobrze ale było to latem.Wymieniłem filtr oraz regulator ponieważ zapalała się kontrolka wtrysku, silnik słabł i po komputerowej diagnostyce okazało się, że jest uszkodzony regulator. Obecnie nie uruchamia się jeszcze świeca płomieniowa. Nie jestem pewny czy ten silnik posiada świece żarowe. Teraz diagnostyka nie wykazuje żadnych...
24 to regulator kąta wtrysku i nie tylko przy rozruchu
regulator kąta wtrysku w pompie albo sterownie nim
sterownik KME regulator KME wtrysk VALTEK
Czujnik, regulator, pompa, wtryski, ecu, instalacja elektryczna, dalej wymieniać? Jak cokolwieg ustalisz, zrobisz jakiekolwieg pomiary to wróc z konkretnymi pytaniami inaczej to wróżenie z fusów.
Nie chodzi o pompę, tylko o moduł regulatora wtrysku - to ustrojstwo na prawym nadkolu, zarastające korozją i brudem. Do silników z odmianami wtrysku KE Jetronic powinny być stosowane instalacje 3 generacji - drogie i rzadkie u nas. Zapomnij że po kilku latach uda ci się przywrócić poprawną pracę silnika na benzynie
Wygląda jak regulator kąta wtrysku na pompie wtryskowej
Błąd regulatora kąta wtrysku. Może być poma, sterownik, albo zapowietrzony układ.
Po przekręceniu zapłonu słychać charakterystyczne terkotanie regulatora kąta wtrysku ?
Sprawdz regulator ciśnienia wtrysku.
Sprawdz zapłon w pierwszej kolejności, regulator konta wtrysku, dawke paliwa na nastawniku. Dodano po 55 Przy dodawaniu gazu ksztusi sie i dymi jeszcze bardziej?
Zatarty regulator kata wtrysku. Norma w tych maszynach. Szczególnie po oranżadzie.
Albo hydro regulator albo podkładka wtrysku.
Luzy zaworowe są ok. Zasiliłem pompę z bańki i nic to nie daje. Na zimnym nie zapala nawet z bańki. Podstawiłem inny regulator kąta wtrysku i też nic. Nie ma zapisanych żadnych błędów.
...jakieś dalsze działania w celu ustalenia przyczyny błędów ciśnienia paliwa? Trzeba sprawdzić czujnik, regulator, pompę, wtryski.
Wychodziły wtedy dwie wersje silnika Piggio :gaźnik i wtrysk. Regulator powinien być przykręcony centralnie do ramy za przednim kołem na wysokości osi koła wersja wtrysk, https://www.easyparts.nl/showdrawing/735...
Pompa napewno dobra. Może być czujnik, regulator cr albo wtryski.
jeśli brał benzynę jak oszalały to do sprawdzenia regulator ciśnienia na listwie wtrysków może teraz padł dokumentnie i leje paliwo tak że nie odpali nawet z gazem w podłodze (sprawdzić czy w wężyku podciśnieniowym nie ma paliwa) jeszcze jedno co istotne ale Marzena nie napisała jak było sprawdzane - (wtryski podają prawidłowo) - po właczeniu zapłonu...
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
Pytanie do znawców tematu. Laguna 2003r 2.0 ide chodzi do póki się nie zagrzeje potem spadek ciśnienia i gaśnie po odłączeniu czujnika ciśnienia chodzi cały czas ale w trybie awaryjnym do 2.5 tys obr, moje pytanie jest skierowane do tych którzy mieli taki przypadek regulator, wtryski czy pompa? Wszystko jest oczywiście dostępne ale nie tanie ;)
Parametry rzeczywiste do sprawdzenia i przede wszystkim EGR i jako kolega wyżej wtryski, ciśnienie na listwę, regulator na pompie.
Popieram zdanie kolegi wyżej.Należy sprawdzic regulator cisnienia wtrysku.
Mam ten sam problem gaśnie jak się nogrzeje,wtryski wymienione ,regulator pompy wymieniony i dalej gaśnie jak się dobrze nagrzeje,ale jak utrzymię obroty ok1500 na postoju to nie zgaśnie pomocy iveco 2,3 2007r
Jedyne zabezpieczenia to bezpieczniki i diody w modułach. Zwykle to mało skuteczne rozwiązanie, prędzej spali się dioda i upalą ścieżki, niż przepali się bezpiecznik. W efekcie możesz mieć do wymiany: regulator napięcia, moduł zapłonowy/komputer wtrysku, licznik elektroniczny.
Tak jakby regulator albo zawór w pompie. Ja z kolegą walczyłem z Transitem 2 miesiące, ciężko odpalał, gasł, nowe wtryski, regulator ciśnienia, pompa dobra sprawdzana 2 razy na stole, filtr ręce opadały. I wreszcie bingo... przytarta pompa paliwa w baku, od rdzy z wody z paliwa. Czym dłużej stał tym gorzej odpalał. Nowa pompa i śmiga odpala od strzału.
Wyjaśnię dla zamknięcia tematu. Ustawienie wału korbowego „na kołek” w kole zamachowym to rzeczywiste 20°/4.5 mm przed GMP. To dlatego, iż dla ułatwienia obsługi i wyeliminowania pomyłek przewidziano ustawianie początku wtrysku przy ustawieniu dźwigni gazu na dawkę rozruchową (pełen „gaz”). Tłoczek sekcji pompy wtryskowej posiada...
Czy jest to przyspieszacz/regulator kąta wtrysku? Nie. Jest to tylko zwiększenie wolnych obrotów. A kupisz to tylko w Boschu, po nr katalogowym pompy albo w Oplu.
Pompowtryski- czy aby nie wtrysk bezpośredni? lub common rayl?
Potwierdzam co wyżej. Albo oring "teflon" na regulatorze albo wtryski. Jak pali na plaku to nic innego. Obstawiam osobiście wtryski.
A mnie to wygląda na zacierający się regulator kąta wtrysku. Ten silnik jak wszyskto jest ok pali nawet bez grzania świec co nie znaczy że nie trzeba ich sprawdzić.
kompresja ok,podmieniłem wtryski, regulator kąta wtrysku,bez zmian, dalej kopcił i szarpał,w akcie desperacji przestawiłem pompę o jeden ząb w lewo-nie odpalil, jeden w prawo i tak jakby było prawie dobrze, no ale czasami puści niebieskawego dymka i tak jakby gorzej wchodził na obroty, jakieś sugestie bo mi przychodzi do głowy zepchnięcie z klifu
Witam mam problem zalal sie modol regulatora wtrysku paliwa po wysyszeniu i ponownym zamontowaniu caly czas podaje paliwo modol to Bosch LE Jetronic 0 280 000 326 .moje pytanie niemam tekiego modolu na stanie czy moze ktos ma takie cus w okolicy poznania wzglednie czy mozna to naprawic i co moze byc przyczyna ciaglego podawania paliwa,co moglo sie uszkodzic...
mój Passat 1,8l. wtrysk Mono-Jetronik, silnik RP - mam go do 15 m-cy- od m-ca nie chce rano odpalić! zwiedziłem wiele warsztatów (w ty serwis bosha) mam nowe przewody wn, swiece, sonde Lambda, regulator wtrysku wolnuch obrotów i sam nie wiem co jeszcze - i nic! rano (zimny) nie odpala - przełącznik gaz bENzyna na automacie (przełącz po osiągnięciu x...
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby ustawić sobie to koło na blokadę. Nie ustawisz to też będzie ok jak zresztą widziałeś. Pompa ma nabić ciśnie na szynę cr a reszta należy już do komputera, czujników, regulatorów i wtrysków.
Miałem to samo w p406 regulator i za drugim razem tez regulator : zbiornik wyczyszczony, wtryski sprawdzone, pompa sprawdzona gumka na regulatorze, czujnik na pompie przy okazji zrobiona droga linki gazu było szarpanie. I auto jezdzilo do momentu sprzedaży idealnie. Pozdro.
Jeżeli chodzi o wtrysk mechaniczny to odłancza się przewód podciśnienia przy aparacie zapłonowym. W tm wtrysku należy sprawdzić termiczny regulator ciśnienia wtrysku znajduje on się na bloku i dochodządo niego dwie rurki. Sprawdz czy jest tam 12V. -----------> Lepus Koledze powyżej trochę się silniki pomyliły i ni szukaj tego co napisał powyżej bo...
Witam zakupiłem ostatnio opelka, ogólnie nie czuć żeby było z nim coś nie tak, przyspiesza ma moc, pracuje poprawnie na benzynie i gazie, nie czuć falujących obrotów na biegu jałowym, wkręca się żwawo na obroty. Nie wiem czy taka powinna być jego praca silnika, mam kwity na robiony rozrząd, pompę wysokiego ciśnienia, regulator, wtryski i kolektor (...
regulator kąta wtrysku regulator początku wtrysku regulator wtrysku paliwa
anoda magnezowy zamontować czujnik filtr hydraulik naprawa kosiarki
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Kompatybilność nawigacji Hyundai Santa Fe 2006 z modelem 2010 Czy maska Hyundai Santa Fe 2006 pasuje do 2010?