Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
Nie ma potrzeby, odepnij zielony kabelek i zobacz czy wtedy będzie ładowanie, jeżeli tak to zwarcie na wirniku, jeżeli nie to wirnik jest ok, wtedy WYKONAJ NA NOWO tej łacznik łaczący regulator z tym plastikowym zaciskiem alternatora.
Masz regulator przykręcony do masy.P
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia. I od tego przepalał się bezpiecznik, którego nie ma w obwodzie regulatora?
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę dojść dlaczego po wyłączeniu zapłonu kontrolka ładowania...
Z braku pomysłów, wszystko, co zostało porozkręcane, zostało w odwrotnej kolejności tak samo poskręcane, a co rozlutowane - tak samo zlutowane. Jedynie regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem wymieniłem na nowy. Wygląda na to, że właśnie dzięki temu problem braku ładowania ustąpił, bo niczego innego nie zrobiłem tak naprawdę. Najśmieszniejsze, że próby...
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Panowie Koledzy, ratunku Problem: Rozładowanie akumulatora na odcinku 30km, jechała żona więc nie wiem dokładnie co się działo. Podmieniłem akumulator i pierwsze co zauważyłem to brak świecenia kontrolki ładowania akumulatora przy włączonym zapłonie. Kilka odpaleń i kontrolka zaczyna świecić, po odpaleniu nie gaśnie, dopiero po dodaniu gazu i wejściu...
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Regulator napięcia - nie szczotki....
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź.
Częśc informacji z mojej strony www ( temat - alternator): Objawami uszkodzenia są: 1. brak prądu ładowania - ciągłe świecenie lampki kontrolnej lub wskazania "na minus" amperomierza niezależnie od prędkości obrotowej silnika; 2. niedoładowanie akumulatora - gaśnięcie lampki lub wskazania "na plus" amperomierza przy dużych prędkościach obrotowych silnika....
Witam wszystkich . Mam problem z ładowaniem w polonezie Atu 1.6 benzyna , 98r . Praktycznie to go nie ma , bo po odłączeniu "klemy " + auto gaśnie . A kontrolka od ładowania wcale się nie świeci . czy do wymiany regulator ? , gdzie go szukać w aucie , i jak go sprawdzić ? Proszę o porady , i z góry dziękuję .
Bardzo proszę o pomoc : alternator nie ładuje akumulatora, podobno to regulator napięcia .Kupiłem nowy ale kabelki w starym regulatorze były podłańczane do niego a w nowym wychodzą z regulatora napięcia nie wiem co jest nie tak .Proszę bardzo o pomoc ,podobno wymiana miała być prosta .Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.:cry:
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
. Brak kontrolki akumulatora przy zapalaniu. Wogóle się nie zaświeca... Po włączeniu wszystkich świateł i wiatraka zaczyna tak słabnąć że w końcu gaśnie.? kol. Esiok15 sprecyzuj to przekręcam zapłon pojawia się tylko kontrolka od oleju zawsze był też akumulator. Teraz tylko kontrolka oleju i po odpaleniu i jeszcze nic mu nie jest dopiero włącze światła...
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł. Rozumiem że fiat i polonez mają regulator w alternatorze?Jakie jest zagrożenie jeżdżącz z napięciem ładowania 15.3V?
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
Ostatnio alternator (chyba alternator) zaczął wariować. Polonez Atu Plus - rocznik 2000. Objawy: podczas jazdy co jakiś czas napięcie w instalacji zaczyna spadać do dość nieprzyzwoitego poziomu (wartości podam później, bo jeszcze ni zmierzyłem) - na oko, do około 8 może 9 V. Spadek nastepuje łagodnie, w ciągu kilku sekund. Przez kilkanaście sekund takie...
Mam problem z ładowaniem akumulatora w polonezie caro 1,6i. Problem jest taki iż po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale po pewnym czasie pracy silnika zapala się kontrolka ładowania i moc łdowania spada ale nie całkiem bo coś tam trochę ładuje.Może coś się przegrzewa?Proszę o szybką pomoc.
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
witam mam problem z ładowaniem akumulatora a dokładnie w ogóle nie mam ładowania kupiłem niedawno samoróbka http://obrazki.elektroda.net/97_12472510... i zmontowałem od nowa całą elektrykę ponieważ nic tam nie działało. Ale jak go kupowałem to facet sprawdzał miernikiem ładowanie i było no a teraz go niema i jeszcze jedna uwaga wyście z akumulatora...
Mam takie pytanie. Czy da radę zrobić układ, który ograniczałby pobór prądu z akumulatora (dajmy na to do 10-20A), nie odłączając go oczywiście, ale jednocześnie też ograniczałby prąd ładowania tego akumulatora w czasie jego ładowania, powiedzmy też do 10A. Akumulator pracując w urządzeniu buforowo, jest czasami obciążany (zmiennym obciążeniem - 0-max,20A),...
Zlecę zaprojektowanie i wykonanie regulatora ładowania akumulatora współpracującego z niewielką prądnicą prądu stałego napędzaną przez rower (siłą ludzkich mięśni). Prądnica generuje napięcie w zakresie (bez obciążenia) – 0-50V DC, prąd do 20 A. Ogólne założenia dotyczące regulatora ładowania – możliwe wysoka sprawność, małe straty. Chodzi...
Witam, ostatnio miałem dziwne problemy z ładowaniem aku ( Nagle podczas jazdy zegary przygasały, obrotomierz padał, i po kilkuset metrach całe auto) Woziłem drugi aku + kable, to jakoś do domu dojeżdżałem ;) Teraz do rzeczy. Wymieniłem regulator na nowy, i po skręceniu wszystkiego nie podaje mi prądu, tak jakby akumulatora nie było, na kable też nie...
Witam, mam dziwny problem z ładowaniem. Na średnich obrotach wynosi ono idealnie 28.9 - 29.02V, czyli jest wszystko okej. Problem się zaczyna gdy się zwiększy obroty, ładowanie się wyłącza, problem znika jeśli przed wkręceniem na obroty włączy się obciążenie, np. światła, czy koguty. Regulator napięcia jest nowy (mechaniczny).
Podłączenie jest bez zarzutu. Świeci sie pełną mocą. Regulator oryginał Rover. Zakladalem drugi nowy - to samo.
Mam prośbę czy nie miał by ktoś schematu do takiego urządzenia który ładuje akumulator, a jak akumulator się naładuje to rozłącza go od ładowania. Na przykład takie jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/3129890100_1...
dlaczego na wolnych obrotach w polonezie światła świecą raz mocniej raz słabiej nie odpowiadajcie że niskie obroty co jeszcze
Poszukuję rozwiązania; mianowicie szukam regulatora prądu do ładowania akumulatora żelowego lub Li-Po. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie wymagania jakie powinien on spełnić. Chciałbym aby zapewniał on optymalne parametry ładowania akumulatora 12 (lub 24V) zakłądając nieregularność doprowadzenia energii na wejściu. Znaczy to, że PRĄDNICA prądu...
Co do świateł zewnętrznych to może padać kontroler świateł. Polonez Plus nie ma osobnych przekaźników do świateł, wszystkim steruje ten układ. To taka biała kość w skrzynce bezpieczników, wygląda jak taki większy i wyższy przekaźnik. Była raz taka sytuacja iż w desce kontrolki ciemniały, a światła normalnie pracowały, i okazało się że to kontroler....
Nie napisałeś jaki to typ alternatora czy regulator jest na alternatorze czy na zewnątrz na karoseri
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
Nie regulator a prostownik /diody/, możesz wymienić sam.P
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci, ale zaświeca się gdy ruszy i jedzie (na obrotach)...
Do ilu zwiększałeś obroty? Nie patrzałem na obrotomierz ale na słuch to około 2 tys czyli dwa razy więcej nisz na wolnych. Jeśli mierzyłeś to na akumulatorze to są dwie opcje masz problem z alternatorem lub masz problem z miernikiem. Miernik sprawny. Bo te alternatory mają wiecznie problem z trzymaniem napięcia. Podobno ten typ tak ma oryginalny regulator...
Na sam początek zmierz napięcie ładowania.Powinno wynosić około 14,5 - 14,8V.Jak nie ma takiego napięcia,to uszkodzony regulator lub alternator.Jeżeli napięcie ładowania jest ok,to jest spalona żaróweczka lub przerwa w obwodzie tej żaróweczki.
A czy regulator napięcia mógł się popsuć po docięgnięciu paskow? Bo mechanik sprawdzał napięcie ładowania przed oddaniem mi samochodu i mówił, że jest dobre 14,4 dokładnie. Dziekuję za pomoc, samochód pójdzie najprawdopodobniej do mechanika.
Alternatory w ładach były na ogół sterowane (+),tak jak polonez lub fiat 125P.. 2107 tzw belgijka miała alternator bułgarski 9 diod (bodaj Γ221) i miała kontrolkę ładowania (plus voltomierz) 2107 żiguli miala alternator rosyjski 6 diod (bodaj Γ222) i tylko voltomierz. Przerobienie jest łatwe-ściąga się szczotkotrzymacz z regulatorem i zakłada...
mam nadzieję że przed pojawieniem się tej usterki nic nie grzebałeś w instalacji ? moja djagnoza to uszkodzony układ prostowniczy w alternatorze na drugim miejscu regulator wymontować alterrnator i sprawdzić jego podzespoły pozdrawiam. ja też skończyłem walkę z " Borewiczem" cześć.
Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v ) Dodano po 10 panie DWDM to zapewne byli naciągacze , jeśli to był wtrysk abimex...
Panowie zacznę od tego że nazywanie waszych urządzeń układem MPPT jest bardzo niewłaściwe. MPPT > maximum power point tracker czyli układ szukający maksymalnej mocy. I teraz dlaczego są nieścisłości : Układ nie jest automatyczny ( czyli nie biega za punktem mocy paneli a tu jest 1 pułapka bo punkt jest zmienny ) Brak dopasowania rezystancji Paneli do...
Regulator napięcia lub mostek prostowniczy? A może są jakieś różnice w napięciach ładowania akku? Ostatecznie można dodać elektrolit koło samego ustroju wskazówki, ale to ostatnia decha ratunku. pzdr
Miałem podobnie kontrolka ładowania gasła a ładowania nie było takie jak powinno był uszkodzony regulator napięcia na alternatorze i podczas jazdy światła słabo świeciły być może szczotki się wytarły na alternatorze albo poszła któraś z diod na pewno masz coś z ładowaniem bo masz rozładowany akumulator .
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Witam wszystkich. Czytalem tematy zbliznowe do mojego jadnakze chcialbym sie upewnic. Problem wyglada nastepujaco: gasze auto wyciagam kluczyk i świeci sie kontrolka ładowania. Próbuje odpalic lecz akumulator rozładowany praktycznie do zera. Na pych pali lecz po wlaczeniu swiateł mijania i np radia zaczyna gasnąc a po dodaniu gazu swiatla swieca jasniej....
67 na szczotki 15 na lampkę ładowania i na zacisk 15 na alternatorze-ta plastikowa fiszka z konektorem męskim Ewentualnie prościej-67 szczotki 15 plus za stacyjką,ale wtedy nie będziesz miał kontrolki ladowania
Z tego co wygoglowałem to nie tranzystor tylko moduł regulatora napięcia i pod tym oznaczeniem jest to produkt Yamahy z ceną od 5 do 10 euro. Nie znalazłem nic w kraju. Teoretycznie mógłbyś spróbować zastosować dowolny regulator napiecia ładowania dostępny w kraju np kiedyś miałem w rękach rodzimej produkcji do superpojazdu FSO Polonez również miał...
po weekendzie spróbuje z tymi diodami wzbudzenia i dam znac miernika nie mam i nie mam jak zmierzyć napięcie na akumulatorze "Po tym zabiegu ponaciskaj pomógł od góry do dołu."- co miałeżś na mysli napisz dokładniej dzisiaj wymieniłem regulator napięcia ale to nic nie pomogło dalej jest tak samo ( symbol akumulatora i znak stop jednocześnie świecą )...
Dzięki za wszystkie porady.Wymieniłem regulator wraz ze szczotkami,wyczyściłem raz jeszcze połączenia,kupiłem nowy akumulator 45Ah.Tak polecił mi mechanik,stary miał 65Ah prąd ładowania to 13,5V i dalej nie idzie.Podobno może być przegrzane uzwojenie? Pozdrawiam
Kolego, czy wina nie jest po stronie termostatu na wlocie powietrza - możesz sprawdzić, odłączając na chwilę wąż ssący ciepłe powietrze z nad kolektora wydechowego. Pewnie nie uwierzysz, ale różne takie przypadki z podwyższonymi obrotami silnika w losowych momentach miałem w Abimexie, gdy okazało się, że padł regulator napięcia ładowania przy alternatorze....
Polonez "Borewicz" alternator elmotowski 9 diodowy regulator na błotniku Jezpol-a ładowanie 14,5 do 14,6 V mierzone na aku, a kontrolka się żarzy. altek rozebrany diody wszystkie w porządku sprawdzone żarówką, szczotki dobre, przebić wirnika ani stojana nie stwierdzono, zwarcia międzyzwojowego nie wiem jak sprawdzić, ale raczej by nie miał prawidłowego...
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez. A o czym ja piszę? Przecież to łatwo sprawdzić, bez rozbierania. Miernik, jedna końcówka na złącze 15, druga na jedną ze śrub mocujących wyprowadzenia faz. Jak okolo 0Ω...
Wszystko wskazuje na to, że alternator nie ładuje. Skoro masz miernik to sam potrafisz postawić diagnozę. Same światła mijania to 2x55W czyli ok 10A ale ty masz tylko oświetlenie wew i światła pozycyjne, więc 13A to za dużo. Na zdjęciu to kondensator. Nie ma wpływu na pobór prądu chyba że ma zwarcie- musisz to zbadać. Naładuj akumulator, odepnij alternator...
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim samochodzie tj. Fiat Uno 1,4 oraz w samochodzie ojca tj. Polonez Caro Plus 1,6 GLi Może najpierw Fiat Uno. Regulator napięcia wymieniałem pół roku temu, gdyż w poprzednim skończył się szczotki. Problemy z ładowaniem występują od 2 miesięcy, a objawy są następujące: Napięcie bez świateł 14,3V. Z włączonymi światłami...
Ale to co napisałeś nie ma sensu, bo alternator powinien ładować bez względu na to czy samochód pracuje na gazie czy na benzynie. W Poldku oba systemy zasilania mają osobne systemy elektroniczne, a skoro ładowanie na gazie jest a na benzynie nie ma, a reszta układu elektrycznego(no może poza wycieraczkami, ale wina urządzenia mikroprocesorowego) działa...
Regulator napięcia jest przykręcany do obudowy (taki jak w maluchu) nowy, szczotki też nowe, prądu ładowania nie mierzyłem, podejrzewam że mogą winne być łożyska bo ich nie zmieniałem, aczkolwiek nie szumiały i nie było luzów.
ładowania polonez regulator polonez polonez regulator
a8498 przetwornica farby usuwanie check right brake light
samsung połowa ekranu hilti udaru
Dlaczego ktoś jest zawsze dostępny na Messengerze? Diagnostyka pamięci Flash w projektorze HY300