W ostatnim czasie stałem się posiadaczem pięknego Renault Trafic L2H1. Jak wiadomo autko to (wraz z braćmi Oplem Vivaro i Nissanem Primastar) posiada przykrą dolegliwość w postaci szybko padającego sterowania szybą pasażera. Ponieważ w internecie jest mnóstwo wątków opisujących ten problem, a żadnego konstruktywnie go rozwiązującego - postanowiłem podjąć...
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
Renault Master 3, błąd DTC226322: po nagrzaniu silnika pojawia się zbyt niskie ciśnienie doładowania. Jakie są typowe przyczyny – MAP, turbo, nieszczelności, EGR, DPF?
Renault Master III, kod DF569 – zbyt niskie ciśnienie doładowania. Jakie są typowe przyczyny, jak sprawdzić turbosprężarkę, czujnik MAP i układ dolotowy?
Podglądałeś odczyt obrotów silnika podczas diagnozy?
to pstyrka akutalizator pompy wtyskowej. znajduje sie pomiedzy przewodami idacymi od pompy do wtryskow , jesli to pompa LUCAS. awaria tej pompy to... maniana :E pozdrawiam lub na wieszchu pompy, dochodza do niego bodaj 3 piny.
Immo off tyle można zaproponować na odległość,bez diagnozy.
Opanowanie, klima była rzekomo szczelna i nabita - rzekomo, dziura w chłodnicy. Sam weryfikowałeś czy warsztat? Miałem podobnie, ale warsztat poddał się z diagnozą.
Teraz już nawet nie odpala. Więc czekamy do wtorku na diagnozę.
Witam! Jak w temacie. Dmucha zimnym przy ustawieniu LO i 16 C. Po ustawieniu na 16,5 C dmucha ogniem piekielnym. W momencie ustawiania z 16,5 na 16 silniczki sterujące pracą mieszalników jadą od zderzaka do zderzaka. Jeśli do tej pory nie znalazłeś problemu ... podobny problem miałem w Koleosie. Okazało się, że mechanik podczas składania samochodu...
Sprawdź ile cienkich kabelków jest podłączonych do alternatora.
A zauważyłeś jak masz sytuacje że podczas jazdy gaśnie . Czy obrotomierz szybko czy powoli opada. To jest mus do dalszej wróżkowej diagnozy.
Najpierw to porządnie zdiagnozuj zanim wydasz kasę i zacznie się marudzenie, że diagnoza nietrafiona.
CAN jest na pewno(diagnoza modułu drzwi, moduł na silniku szyby)
To Renault, diagnozy nie zrobisz byle popierdółką.
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
W clipie masz całą procedurę diagnozy
Jest w BCM. Wcześniej lepiej sprawdź przewody w gumowej przelotce. Do tego może być też uszkodzony przełącznik. Potrzebna jest diagnoza .
A masz płyn hamulcowy w zbiorniczku? Mialem podobnie w scenicu a przyczyna tkwila w cieknącym przewodzie sprzęgła.
Zastanawiam się co może być przyczyna . Wszystko ,rozumiesz znaczenie słowa diagnoza?
BULBA to spalona żarówka, niestety musi się udać na zewnątrz i posprawdzać światełka, Stopu sam nie sprawdzi bo nie zdąży dobiec. 202 zależy z jaką ikoną , jeśli ABS to pierwsza sprawa bezpieczniki następnie diagnoza komputerem.
Ogólne błędy wszystkich marek w systemie EOBD to nie DTC, tylko pxxxx. Poza tym jeśli diagnozowałeś system Clipem, to jest w nim procedura diagnostyczna na podstawie numeru usterki i prowadzi za rączkę po całej linii diagnozy.
Dzięki za zainteresowanie. Wczoraj auto wróciło z trasy, więc od jutra zaczyna się walka z dalszą diagnozą.
Pewnie UPC do naprawy. Albo kabelek sterujący cewką. Pewnie nie ma też iskry jak nie pali. Napraw błąd tego przekaźnika.
Co do pierwszej opcji to odłącz sterownik ebs i powinno ustać ograniczenie, ale dalsza diagnoza kompem. Drugą opcję masz wyżej
Tester się łączy , jest diagnoza ?
Jeszcze było mu kanapki zrobić i cherbatę Jedź do jakiegoś normalnego warsztatu na diagnozę
To wszystko zależy. Bo może być czujnik na skrzyni jak i czytać z abs. Do tego nie wiadomo czy sygnał dociera zły , uszkodzony licznik elektronicznie. czy np silniczek w nim. Potrzebna diagnoza.
Przeniosłem z"Inne diagnoza"
Sprawdź jakie są błędy w pozostałych modułach - ABS oraz licznik. Ze schematu wynika, że komunikacja CAN pomiędzy licznikiem a ECU przechodzi przez ABS oraz skrznkę typu BSI. Jeśli w ABS będzie błąd komunikacji z ECU lub instrument cluster to szukaj w komunikacji CAN. Informacje z obrotomierza czy temepretaury silnika są brane tylko tymi dwoma kablami. Jeśli...
Spróbuj z DDT4ALL
Sprawdź chociaż wzrokowo stan przewodów do sondy.Odłącz wtyczkę przy sądzie i sprawdź na lini sygnałowej jakie napięcie podaje ecu.Powinno być około 0.41-0.46v.przy włączonym zapłonie.
Ciekawa diagnoza
Może to oznaczać brak komunikacji z jakimś modułem, ciężko będzie stwierdzić bez konkretnej diagnozy komputerem .
Mam uszkodzony moduł w podsufitce ( sprawdzone w serwise- gość wymienił i poszło) Moduł składa sie z diody i wzmacniacza. Czy ktos może wie co się tam psuje, albo ma jakis schemat tego
Bez diagnozy nie da rady. Może kuny przewody nadgrzły, może uch zalany.
Witam. Mam ten sam problem. Ma ktoś na tę bolączkę rozwiązanie?
Każda linijka z numerem obwodu zaczyna się ikonką z liczbą,kliknij w tą ikonkę to wyświetli się opis danego obwodu,np.,,napinacz pasa biodrowego kierowcy,, Sprawa druga- dostałeś już odpowiedź na dręczące Cię pytanie, skasuj błąd bo pewnie widnieje jako zapamiętany/nieaktywny,po skasowaniu zròb diagnozę jeszcze raz.
A co nie działa? UCH wbrew pozorom często się nie psuje - o ile sam go ktoś nie zepsuje przy diagnozie
W kole pasowym pewnie znajduje się sprzęgło elektromagnetyczne, które po podaniu na nie napięcia dopiero sprzęga koło ze sprężarką.
Cześć, Jestem nowy na forum mam problem z bagażnikiem w samochodzie megane 3 2012 ,oczywiście próbowałem szukać takiego tematu na forum niestety nie udało mi się wyszukać. To co sprawdziłem przycisk na klapie zmierzyłem miernikiem po naciśnięciu pokazuje zwarcie czyli działa wtyczka do przycisku 2- pinowa zmierzyłem pokazuje ok. 11,8 V następnie sprawdziłem...
Wymienisz na chybił trafił bez diagnozy?
Witam , silnik po kilku dniowym postoju ciężko odpala , dodam że w wężyku paliwowym widać pęcherzyki powietrza. od czego zacząć diagnozę?
Jeżeli by były uwalone owe diody to nie ma diagnozy na reszcie komponentów, bo w renault wyszystko wisi na 7 (i część dodatkowo na 15)
Właściwa wersja Clipa, i postępowanie wg. instrukcji (drzewko diagnozy)
Załącza kontrolkę grzania świec po zapłonie, możesz go zapalić czy nie bo poza brakiem diagnozy nic nie piszesz?
tylko chodzi o to aby sprawdzić tą iskrę w momencie gdy auto nie pali. Ps. Skąd jesteś?
Tak przy kierownicy. Zgaduję ,brak jakiejkolwiek diagnozy z twojej strony. ASR nic nie poradzisz.Tester powie też co w BCM.
najprawdopodobniej czujnik ciśnienia paliwa padł Super diagnoza.
Niech grzebie. Auto zepsute, więc nie zepsuje zepsutego. Ten silnik ma takie same wady jak poprzednik. Diagnoza standardowa ścieżką.
Wyczyść czujnik wału na początek lub podmień. Bez diagnozy komputera to bym sprawdził właśnie ten czujnik.
Podaj normalnie dane auta.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów, ale z wydechu słychać, jakby zapłon wypadał cały czas. Świece nowe, cewki chyba sprawne, bo po wypięciu wtyczki pokazują się błędy. Są jeszcze parametry . A do tego nie wiadomo czy jest wypadanie zapłonów czy np niskie ciśnienie paliwa.Taka to diagnoza .
musisz podpiac kompa bez tej diagnozy ani rusz byc moze sterownik skrzyni nawalił
Samym martwieniem i pisaniem na forum nic nie zdziałasz...oddaj do diagnozy/naprawy....do polecanego tam u ciebie warsztatu...
(at)januszkutno Jestem ciekawy kto w skrzyni DP0 potrafił wymienić olej metodą dynamiczną i co ważniejsze jak to zrobił??? NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI!!!!! Co do problemu. Skoro ciśnienie skrzyni jest o połowę niższe niż żądane to albo jest uwalone coś w skrzyni ( pompa oleju, pęknięty jakiś pierścień i ciśnienie ucieka, itp... ) lub coś ze sterownikiem....
Pożyczyłem od kolegi klipa Jak to jest CLIP to ja jestem królowa Elżbieta :D Ten DDT 2000 nawet prawidłowo nie zdefiniował sterownika i nic dziwnego bo nie nadaje się do diagnozy po CAN.
Sprawdź bezpieczniki.A gdzie diagnoza UCH ?
Miernikiem.
Silnik dzisiaj odpalił, podejrzewam, że coś się dzieje w obwodzie zasilania rozrusznika. Czy mógłbym kogoś prosić o schemat tego obwodu? Pod maską silnika znajdują się w skrzynce bezpiecznikowej dwa przekaźniki: fioletowy-50A i czerwony-25A. Czy któryś z tych odpowiada za podawanie napięcia na rozrusznik?
synchronizator rozrządu? Ciekawa teza gdzie to wyczytałeś? Odpowiedź masz wyżej najpierw porządna diagnostyka dopiero diagnoza.
NXR i diagnoza
Np nieszczelność dolotu,ECU nie widzi położenia spoczynkowego przepustnicy,silnik krokowy itd.Potrzebna diagnoza.
wyjąć skrzynię w celu samej diagnozy?
dokładnie jak piszesz, błąd pojawia się tam gdzie nowy czujnik, nie wiem po co robić diagnozę Clipem ?
Clip i diagnoza. Może kwestia konfiguracji.
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Klient sam sobie postawił diagnozę.
Diagnoza renocanclip!
Czyli bez podłączenia kompa się nie obejdzie? Nie podłaczenia a rzeczowej diagnozy.
Czy ta sprężarka dawała jakieś objawy? Np. Hałas. Czy po prostu brak chłodzenia? I jaki mniej więcej koszt takiej diagnozy?
Kolejne gratulacje lukaszors85. Fajna diagnoza.
Jeśli tak to diagnoza komputerem niech zostanie wykonana. Nie podpięcie ale diagnoza.
Jeśli nie wiesz jak działa turbina w benzynie to co zrobić? Jak chcesz postawić dobrą diagnozę?
df025 Injection - Pre-post jednostka grzewcza połączenia diagnoza
Mam pomysł. Oddaj auto do warsztatu. Kto wymienia pompę i jakieś czujniki bez diagnozy?
Zarowki tylko osram lub philips ì tylko oryginal na zadnych zamiennikach mi nie chcialo poprawnie dzialac . Skoro ma przetwornice z poziomowaniem to Megane 2 phase 1 . Tam jest podlaczona tez diagnoza do przetwornicy.
Co do świateł to sprawdź upc i bezpieczniki a wspomaganie bezpieczniki i diagnoza testerem.
Poszukaj człowieka lub warsztatu co posiada CLIPA (urządzenie diagnostyczne) do Renault. Diagnoza odpowiednia Centralnej elektryki UCH tym sprzętem powinna coś wyjaśnić. Dodano po 5 Jest jeszcze szansa że sam to ogarniesz. Poszukaj na forum lub w necie procedury przyuczenia pilota radiowego. Robi się to kombinacją przycicku od centrala i pilota w kluczu....
Zapewne tak trzeba wpaść i sczytać kody na diagnozie.
Nie z klimatyzacji, tylko z nawiewu. Nie rozróżniasz podstawowych rzeczy.
Myślałem o tym ale nie mam innej w zasięgu :( Edit: Sonda naprawiona. Usterką była pęknięta ścieżka łącząca SJA1000T pin AD7 z pamięcią RAM ( pewnie jedna z przelotek przez warstwy płyty ). Po połączeniu kabelkiem odpowiednich pinów sonda zaczęła poprawnie pracować i teraz mogę się cieszyć sprawną sondą CAN CLIP. :spoko: PS.dla wszystkich czytających:...
Podpowiem tak: laguna to dziwny samochód i czasem jej odbija a więc weż z drugiej laguny podmień panel i wtedy sprawdz ,powinno być dobrze .Ja miałem podobny problem i tak zrobiłem klima zmienia kierunki nawiewu ,po włożeniu starego panelu śmiga do dziś Dodano po 7 http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?... tu masz kolego...
Sterownik wymieniasz a diagnozy nie robisz?
Zobacz jakie są błędy w panelu. Zleć diagnozę testerem CLIP
A co by ci to miało dać jak to kable od sondy.Problem gdzie indziej.Być może przegryzione inne przewody lub bezpiecznik.Potrzebna diagnoza UCH.
Ten < wieniec> na przgubie nie wymieniałeś w ciemno tylko na pewno po diagnozie.
Oj pewno rygiel padł :D ale przede wszystkim diagnoza
Odkręciłem pokrywę zaworów i wszystko wygląda OK.
No i jak? Jak diagnoza?
Ja tam widzę tylko jeden ,no może dwa: Vehicle speed sensor (VSS) - circuit malfunction i w AIRBAG Data bus, anti-lock brake system (ABS) control module - no communication A wiarygodność tej diagnozy i "testera" to jak z prognozą pogody.
95% laser do wymiany.
Nie rozumiesz podejścia takich zakładów Teraz usłyszysz, że rozrusznik co oni wymienili jest dobry, tylko zepsuło się coś innego i znów zapłacisz za to, aż kiedyś trafia z diagnoza i będzie naprawione.
Z tego co wiem to DDT2000 nie działa na CAN więc nici z diagnozy Scenic 2.
Mimo wszystko jeśli trafiłeś do dobrego fachowca to musisz się raczej "poddać" jego diagnozie
Mam ten sam problem czy może ktoś pomóc może autor znalazł właściwą diagnozę??
Najtaniej będzie podjechać i zregenerować pompę . Szkoda czasu i pieniędzy na diagnozy
Dziś żona jedzie do serwisu renault by potwierdzić diagnozę, zobaczymy co tam wymyślą. --- Wizyta w serwisie renault (autoryzowanym) wskazała na łożysko tylnego koła. W piątek, wymiana i zobaczymy czy to coś zmieni.
Na początek przełącznik do sprawdzenia.
Nie wierzę w ani jedno słowo - chyba że to "warsztaty" na poziomie kowala Warsztaty typu "mirrex stodoła service " istnieją i jest ich większość. NIe wiem dlaczego kolega sie dziwi? 😂 A to czy autor był w takim warsztacie czy sam wymieniał to nie wiadomo. Jak zwykle mamy do czynienia z tym samym . ZERO DIAGNOZY.
Ok, dziękuję za konstruktywną pomoc. Zobaczymy co jutro pokaże komputer 😱 to chyba najsensowniejsza droga dalszej diagnozy. Pozdrawiam
Czyli są urządzenia które doprecyzowałyby informacje o który cylinder chodzi? To powinno pomóc w diagnozie...
diagnoza renault diagnoza silnik renault renault laguna diagnoza
instrukcja obsługi zegara ikona stanu naładowania baterii schematy laptopów poszukiwane
traktorek kosiarka pralka samsung zawiesza
Grzałka elektryczna na powrocie kotła Defro, Heiztechnik, Kostrzewa zasilana z fotowoltaiki – schemat montażu Odblokowanie tabletu Samsung, Lenovo, Huawei po zapomnieniu PIN – jak przywrócić dostęp