Człowieku całe szczęście że ci w paliwie nie odpala, przecież mógłbyś go spalić i jeszcze tobie krzywda by się stała. Moja rada - wyprowadź go z tego paliwa, umyj, wysusz i dopiero spróbuj odpalać. Tak z ciekawości to do jakiej wysokości zanurzyłeś go w paliwie ?
Niezbyt wiele informacji o silniku. Może być niesprawny czujnik wykrywania fazy (cylindra). A jeśli tak to w grę wchodzi tylko czujnik położenia wału korbowego. Czyli kroczek po kroczku. Trzeba być pewnym zastosowania odpowiedniego czunka.
Witam dzięki za pomoc w skrzynce tak zasiedziało że maskara zamówiłem inną skrzynke:P piny wyciągałem razem z wtyczką :P
Problem rozwiązany, okazało się że przewód pomiędzy BCM a ECM był uszkodzony. Kontrolka od immo sygnalizowała prawidłową pracę. A komputer nie otrzymując sygnału startu od BCM, odcinał sygnał z czujnika obrotów. Zwykłe obejście linii rozwiązało sprawę. Po średnicy przekroju poprzecznego przewodu wnioskuję że to musi być częste zjawisko w tych samochodach....
A tester podłaczałeś? Jakieś błędy? Parametry?
Przycisk to w zasadzie wyłącznik bezwładnościowy w razie wypadku odcina dopływ paliwa/ wyłącz pompę/ jest prawdopodobie pod maską silnika przy nadkolu/strona kierowcy/w plastikowej puszce. Mało prawdoodobne żeby on zadziałał przy wjeździe do garażu .Masz alarm?
Sory że odgrzebuje temat ale mam problem z autkiem. Mam podobne objawy, mianowicie zapala jak chce, czasami zapali normalnie kilka razy z rzędu a czasami trzeba z 10 razy wciskać start a na wyświetlaczu zapala się service i stop i nawet nie furknie za to załącza się wentylator dmuchawy. Dziś to rozbebeszyłem i poczyściłem, jak złożyłem do kupy i chciałem...
Do sprawdzenia przewody pomiędzy cewkami a sterownikiem silnika.
Kolektor ssący nie ma tam kanału chłodzącego.
Czytam jak koledzy rwą się do pomocy ale nikt nie spytał a ty nie podałeś o jakim modelu samochodu i silnika mówimy. Jeśli owa o silnikach 4M .. to sprawa nieco skomplikowana. DO JURI. Wątpię aby dwie lub cztery cewki skapitulowały jednocześnie. Aż pachnie awarią sterownika, choć nie chcę cię martwić.
Masy i zasilania-od tego się zaczyna. Ale zazwyczaj zgnity zółty kabel. :lol:
sam sterownik
Sprawdź na krótko rozrusznik
Iskra jest, ale czy podaje paliwo?Czy otwiera wtryski?Immo nie mruga?
Tak kolego
Podlubie jeszcze jutro, serwis to ostateczność, Pozdrawiam
Panowie, zanim zaczniecie pruć pół auta, lutować procesory, wywalać immo, może tak wziąć i sprawdzić zasilania? Żarówką, minimum 21W. Zaręczam, że pomoże:)
Dioda od immo gaśnie na zegarach ? na początek czujnik położenia wału do sprawdzenia
Podczas jazdy moja meganka straciła moc po dociśnięciu pedału do końca zaczęła dusić się i zgasła po dolaniu paliwa odpaliła bez problemu po włączeniu biegu nie miała siły ruszyć i zgasła w przeciwnym razie do biegu w tył obecnie nie chce odpalić w ogóle próbuje załapać ale bez rezultatu PROSZĘ O POMOC!!
Tak bez diagnostyki to można by jeszcze sprawdzić czy chodzi pompa paliwa .
Było milion razy o tym. Serio. Wystarczy wpisac w szukajkę frazę PLIP i już masz. Poza tym rocznik 1999 nie był już na podczerwieni. Chcesz konkrety pisz konkrety!
nie widzi tylko sterownika silnika? Dodano po 54 bo skupiłes sie moze tylko na tym ze nie odpala
Widać blokada uszkodzona
Bezpieczniki są dodatkowo między akumulatorem a prawym błotnikiem . Zerknij jest tam mała czarna puszeczka . Najlepiej widać po zdemontowaniu akumulatora .
Albo kostka stacyjki albo rozrusznik i okablowanie. Trzeba na krótko sprawdzić rozrusznik, ale jak jesteś laikiem to lepiej tego sam nie rób bo mogą iskry pójść.
Dzis wyjechałem z serwisu, postał 4 godziny i dalej nie odpala za 1szym razem plus do tego wyskoczył mi komunikat CHECK INJECTION. Reklamacja.
sprawdź również czujnik uderzeniowy, a podstawa to powyższy post SOLA
Jak dobrze pamiętam 5 znaków, nie koniecznie cyfry i chyba zawsze zaczyna się od litery S.
Miałem podobny problem z Kangoo,po odłączeniu akumulatora na noc ,rano było już dobrze.
Renault Megane DCI 1,5 nie odpala na zimnym silniku , Ma ktoś jakiś pomysł z komuptera nic nie wyszło a auto dziś już musiałem na plaka odpalać bo kreciłem z 4 razy i nic , myslałem że to swiece ale komputer nie pokazał błędów czy Meganka ma może jakis zawór zapobiegajacy cofaniu sie paliwa do zbiornika ?
Oringi plus samostart i obydwie palą bez problemu.
Niby? Sprawdzał to czy mu się wydaje?
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
prawdopodobnie masz do wymiany elektromagnes w rozruszniku.sonda lambda niema nic dotego
kasujesz crash w airbag, bledy w ecu i ma palic
Jedna kluczowa rzecz: działa blokada kierownicy ? Jeśli nie to samochodu nie da się uruchomić. W upc jest jeden przekaźnik, który działa "na odwrót" tj ma styk NC i podaje +12V na blokadę gdy zapłon jest wyłączony
Bez programatora nie zrobisz. Trzeba kupić emulator i zmienić zawartość pamięci w komputerze lub kupić zestaw startowy (UCH, komputer, klucz) lub komputer z usuniętym immo. Najlepiej wstawić do elektronika i niech najpierw odczyta błędy i po tym będzie wiadomo co robić dalej. Reszta w aucie działa - centralny zamek z pilota, kierunkowskazu itp?
Albo rozrusznik wyzionął ducha albo przekaźnik od rozrusznika.
na 52 powinien być tylko gdy kręcisz rozrusznikiem!!! Dodano po 1 Przekaźniki posprawdzane? Dodano po 1 Masz tu 30 punktów, zassij schemat a nie pytasz o każdy kabelek!
Nie kojarzę w tym modelu przekaźnika chyba go już tam nie ma.
Witam. Mam idendyyczy problem. Jakie było rozwiązanie co do usunięcia usterki?
Już mam przyczyne. Zerwany pasek rozrządu :-( Wiem że jest to rozrząd kolizyjny więc pytanie jaka jest szansa że nie poniszczyło innych części? jak prosto sprawdzić? Do moderatora: proszę o przeniesienie tego tematu na odpowiednie forum.
A jak to naprawić, bo ja się trochę średnio znam. Po krótkiej przejażdżce po mieście, nie wyłączałem silnika bo bałem się, że potem nie odpalę. Auto po wyłączeniu silnika już na parkingu i ponownym uruchomieniu, auto na początku nie chciało odpalić potem zaskoczyło i teraz odpala już za każdym razem bez problemu. Także kurcze nie wiem
Megane 1.6 1999r w sedanie
no tak jest to 1.6 8v 75koni ps.ze stacyjki wychodzi bialy kabelek i dochodzi do rozrusznika , polaczony jest na wsowke ,jak go odlacze to taki sam objaw lampki swieca a nie kreci, przeczyscilem polaczenie i narazie odpala zobaczymy co dalej
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
W UCH oznaczony chyba ALIM UCBIC 5A
a czujnik temperatury cieczy sprawny
Witam Was koledzy i dziękuję za zainteresowanie się moim postem. Jutro postaram się żeby ktoś przyjechał z komputerkiem i zobaczył co tam się stało. O jakich numerach i zdjęciu piszesz bo nie mam pojęcia gdzie tego szukać i co to mogło by zmienić ;-) ? Dodam jeszcze to czego nie wiedziałem wcześniej - moja megi stała ostatnią noc bez akumulatora - tato...
Same przeczyszczenie wtryskiwaczy preparatem nic nie da, radzę podjechać do mądrego mechanika albo jakiegoś "gościa od regeneracji wtryskiwaczy" i niech sprawdzi końcówki , być może już są do wymiany tym bardziej, że idą one "na sucho", bo jest gaz.
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników.
Witam! Dwa dni temu zakupiłem Renault Megane I 1998r 1.6. Akumulator był w złym stanie, lecz postanowiłem, że się przejadę. Auto normalnie odpaliło, potem pojechałem na zakupy. Po powrocie do auta, nie miało ono nawet siły włączyć zapłonu. Zadzwoniłem po kolegę, żeby odpalić awaryjnie - kolega podpiął pod swój akumulator - poszła iskra, a kable zrobiły...
Odczytaj błędy. Takie objawy daje brak zasilania ECU lub trzymające immo.
Załącz kilka razy zapłon nim odpalisz
Wizualnie się nie sprawdza tylko probówka od bidy multimetr.
Jak zachowuje się czerwona dioda na desce podczas próby palenia auta ?
gmeranie w skrzynce pod maską Dokładnie sprawdzić tę podstawę przekaźników bo tam często właśnie są korozje, w dalszej części wiązki na okoliczność przetarć i gnicia. Warto też sprawdzić wtyczkę połączenia pompy paliwa.
No ale co jest grane,kręci a nie odpala czy wcale nie kręci ?
Trzeba wykręcić całą skrzynkę bezpieczników, wyciągnąć na tyle na ile przewody puszczą, wtedy można UCH odmontować, śrubki od góry. I radzę nie ruszać pochopnie UCH samemu póki samochód odpala.
Witam!! Moze byc problem z czujnikiem polozenia walu. Wykrec go i podgrzej. Po podlaczeniu miernika powinien miec ok 220 om i podczas podgrzewania nie powinien zmienic swojej wartosci. Jesli dstanie przerwy to masz uszkodzenie. To co mi przychodzi na mysl i od czego bym zaczal robiac to na "piechotke". Pozdrawiam, Wesolych Swiat!!
panowie kabelek pomarańczowy w wiązce (nad lewą lampą) jest ugnity ,sprawdż napięcia na szynie can przy sterowniku (can też gnije )
Witam, problem się udało rozwiązać, okazało się że jest źle ustawiony zapłon i dlatego auto nie chciało odpalać.
Kup czystą blokadę i ją załóż, sama się przyuczy i będzie git
Kiedy dowiesz się jakie jest to twoje pierwsze auto to napisz. Ale ze sposobu opisu wnioskuję, że najlepiej będzie, kiedy udasz się do warsztatu lub kogoś, kto ma wiedzę o samochodzie.
KZFR do wymiany i będzie dobrze odpalał
Oj nie ociz. Lamelki tam nie wystają. Natomiast częsta przypadłość to taka, że szczotka (pryzmatyczna) wisi w tej częsci komutatora, gdzie działki się kończą, zaraz koło tej podkładki dystansowej.
Przy lampce sufitowej masz odbiornik podczerwieni, często zdarza się że dostaje się do niego woda przez antenkę, trzeba go wysuszyć i oczyścić, następnym częstym przypadkiem jest urwana dioda nadawcza w pilocie, jeżeli to nie pomoże trzeba zdobyć kod blokady zapłonu (tylko w ASO) i spróbować przyuczyć kluczyk. Używając kodu blokady zapłonu można odpalać...
Przeczysc czujnik polozenia walu powinno pomoc
Tak tak. Gaz sekwencja , ale nawet nie próbowałem odpalać na nim
Witam ale nie ma zasilanie na cewke w momencie kręcenia rozrusznikiem i komputer nie widzi obrotów wału. Jak kontrolka od immo gaśnie to czy jest pewność że immobiliser jest ok.
Nie rozwiązałem problemu. Sprzedałem auto.
Robiliście rozrząd?
Sprawdź masy do kompa. Brak dobrej masy na kompie skutkuje nieregularnym cykaniem przekaźnika pompy i brakiem możliwości uruchomienia pojazdu.
Brakuje mu zasilania na sterownik. Cała filozofia, zebrać się i sprawdzić co jest na pinach. Przecież te renówki gniją na potęgę. Jakie q..wa podzespoły. Kable, bezpieczniki, to sprawdzaj. O masach nie zapomnij.
Meganka z tego roku ma UPC do gór nogami więc już ich nie zalewa . Ale decybel91 ma rację .- brak zasilania na ecu . sprawdź wiązkę z UPC do ECU . Zapomniałeś dodać żę dioda immo świeci na stałe po włączeniu zapłonu .
Teoretycznie tak, ale wątpię. W takim właśnie celu masz czytać parametry gdy nie chce odpalić, wtedy będziesz miał podgląd czy widzi obroty wału czy nie.
Czyli ci zgasło już nie odpaliło.
Z ta prowakacją to tak zartuje. Niby wszystko ok a nie odpala.
Jest możliwość wygenerowania kodu. Wszystko masz na forum.
juz to zrobilem i nie pomoglo dalej cisza
Jak stoi w garażu pali za pierwszym razem jak go wystawi na dwór w taką pogodę jak jest teraz to już nie odpali jak były mrozy zero problemu Czyli problem z wilgocią. Wizyta u elektryka potrzebna
Bezpieczniki i masy sprawdziłeś ?
Na forum megane.com.pl masz dokładnie rozpisany ten problem. Podsumowując czeka Cię powrót do mechanika, który wymieniał Ci rozrząd a nie umiał tego zrobić poprawnie w tym silniku.
odwiedziło serwis u elektryka po czym nadal nie wiadomo w czym tkwi problem Ale co zawsze nie ma jałowych obrotów? Jaki silnik i czy ma lpg.
Witam wymieniłem akumulator w Renault Megane II 1,9 TDI na nowy Auto nie odapala pomóżcie.
Witam mam problem z 1.5 dci silnik kręci ale nie odpala, zrobiłem diagnostykę Delphi ds150 i mam błąd DF053 - Funkcja regulacji ciśnienia w rampie , więc wymieniłem zawór w pompie wysokiego ciśnienia i dalej to samo, jak sprawdzam ciśnienie na listwie CR na żywo to coś mi nie pasuje bo po włączeniu zapłonu mam na listwie 1bar, zaczynam kręcić rozrusznikiem...
Tak sądzę, że w dzisiejszych czasach to nie jest wiedza tajemna, że trzeba zrobić diagnostykę komputerową jeśli śię świeci taka kontrolka bo nie jest ona tylko od świec....
Akumulator jest na 100% sprawny
więc sprawdzaliśmy ich podnosząc po jednej do góry Łapy wa pourywać za takie metody.... Sprawdzić ciśnienie paliwa, można podać troszkę paliwa i zobaczyć czy odpali...
Sprawdź bezpieczniki i ich gniazda przy akumulatorze.
Kolego mam ten sam problem , wejdź do mnie na mój temat i poczytaj co tam koledzy poradzili... Obawiam się że to trochę poważniejszy problem, nawet mechanik mi powiedział że od tych mrozów się tak pierdzieli. Jak by nie było kilka renówek w ten sam dzień ma ten sam problem :/ Na innym forum mi napisali też że chodzi o zasilanie wtrysków. Sprawdź świece...
Wciśnij wyłącznik udarowy!
Niedawno wypaliłem cały płyn AdBlue, a następnie zalałem nowy, świeży płyn. Po przejechaniu około 1000 km pojawił się komunikat o odliczaniu do unieruchomienia pojazdu. Teraz mam już komunikat "0 km – uzupełnij zbiornik AdBlue" i auto nie chce się uruchomić. Czy ma sens ściąganie zbiornika AdBlue? Nie . Czy możliwe, że czujnik poziomu płynu jest zabrudzony?...
Renault Megane Scenic 1.9 DTI paliwo dociera do pompy lecz z pompy na wtryski nie .na plaka odpala .
Witam. Mam problem z odpaleniem auto kręci normalnie ale nie odpala. Zmieniałam baterie z kluczyku czy to może być przyczyną ?
Paliwo się cofało więc przed wymiana gruszki również zrobiłem taki myk i później wymieniłem gruszkę i się poprawiło. Na 2-3miesiące był spokój teraz znów się zaczęło. Przed wymiana gruszki jak pod pompowałem tą gruszką to odpalał na strzała, a teraz napompowanie nic nie daje.
Dziękuje za pomoc, padnięte ako było.
Popraw styki w komputerze silnika i podepnij clip
A czy działają Ci obie elektryczne szyby z przodu? Bezpiecznik jednej z nich zasilają immo, w zimę częsty efekt zamarzniętej szyby i nie odpalającego auta . Bezpiecznik na oko będziesz cały
dwumas raczej nie da się zamontować niepoprawnie otwory pasują tylko w jednym położeniu Dodano po 3 czujnik również przetestowany ,impuls dochodzi do komputera.
renault megane odpala odpala renault megane megane odpala
kd503 zasilacz ue32eh4000 zasilacz sterowanie sekwencyjne
dźwignia klamka dźwignia klamka
Schemat podłączenia radia Kenwood - krok po kroku Simson słabo jedzie - możliwe przyczyny i rozwiązania