Ktoś "wyregulował" wolne obroty. :)
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Renault Scenic nie wchodzi na obroty
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
Potencjometr przepustnicy
Przecież masz dwa czujniki Podjedź do mnie
cos z pedalem gazu , tak jak wyszlo w tescie. brak kontaktu, połączenia , przerwa w obwodzie. pewnie użyles wd 40 lub inne podobne co izoluje zamiast poprawiac kontakt.
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
Witam Szukam kogoś w Gorzowie lub okolic, kto posiada Clipa do Renault Scenic 3. Mam Renault Scenic 3, 1.4 TCe, 2009 r. Potrzebowałbym podnieść nieco obroty jałowe silnika i zrobić ogólną diagnostykę.
Na postoju to samo wyje nie zależnie od obrotów w
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Podepnij clip Np. wężyk przy dolocie
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Jeszcze raz pisze lewe powietrze to wysokie obroty a nie niskie.
Cześć, ostatnio wpadła mi w ręce lewa część wyświetlacza do Renault scenic II(bez wyświetlacza radia, tylko kontrolki, prędkość ,obroty i mały wyświetlacz literowy). Chciałbym włączyć go na stole, mógłby ktoś podesłać znaczenie pinów ?
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Pomogła wymiana czujnika temperatury płynu teraz już jest OK
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Sterownik po rozgrzaniu widzi 92 stopnie ciśnienie pompy przy 3000 obrotów 650Bar Turbo pompuje
Za wysokie obroty
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Witam Renault scenic 1.9dci 2000r. falujące obroty. Auto było sprawdzane na komputerze, który wskazał "potencjometr gazu". Wymieniłem go lecz bez żadnych zmian. Czy któryś z Kolegów miał do czynienia z taką sprawą? MM
Pewnie strzelona dioda.
Nie ma tempomatu jak ruszę i puszcze sprzęgło dalej falują obroty.
sciagnelm obudowe filtra powietrza wraz z przeplywomierzem i praca taka sama nic sie nie zmienia To jeszcze nie świadczy o tym że MAF jest 100% sprawny, na piechotę nic nie poradzisz, pokuś się o diagnostykę
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Poszukaj nieszczelności kolektora sacego.
Komputer błędów nie wykrył , jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu kiedy nie zapala,czy widzi obroty wału to na pewno wykrył.
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
Najlepszym i najszybszym sposobem jest kupno używanego alternatora, do tego samochodu kosztuje grosze.
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Panowie a może wystarczy dociągnąć maglownice. Dojście od spodu, taka duża nakkrętka do dociągania zebnika. Wystarczy 1/4 obrotu
Czujnik.Regulator.:D
POMOCY!! Dzisiaj kupiłem samochód Renault Scenic 1.9 tdi. Po przejechaniu ok 60 km samochód dostał bardzo wysokich falujących obrotów i kopci na czarno. Co mam zrobic?
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
Temat do zamknięcia. Scenic pracuje równo i nie gaśnie, nie czuć benzyny. Problem był w rozrządzie - przestawione wałki rozrządu o 2 zęby. Ktoś wcześniej ustawiał na ślady z mazaka i coś pomylił (błąd paralaksy). Dziękuje za zainteresowanie.
Jest jakaś szansa na pomoc ?
Zrobiłeś adaptację?
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
No to ten regulator obrotów.
Kolega skończy bzdety pisać, Działała by dmuchawa na najwyższych obrotach.
Trzeba podpiąć CLIP i zobaczyć co jest w parametrach , jakie napięcie widzi ECU, jakie ciśnienie na listwie,czy widzi obroty,
Przetarty przewód dodatkowego powietrza, jest on za kolektorem dolotowwym. Pozdrawiam
mixol będzie tańszy od "zatartych"wtryskiwaczy
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
0,1 - 0,15 ssący 0,25 - 0,3 wydechowy
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Na pracującym silniku pryśnij plakiem w okolicy przepustnicy powietrza zobaczysz czy obroty się zwiększą, często lecą uszczelki.
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
To uszkodzony regulator obrotów.
Skrzynia biegów DP0 puki nie jest rozgrzana pracuje w trybie hydraulicznym ( bez lock-up ). Jest to celowe działanie producenta skrzyni: poślizg biegów i wyższe obroty powodują szybsze rozgrzanie się skrzyni biegów.
Wolne obroty ustawia się parametrycznie w komputerze wtrysku pozdrawiam
tak odpowietrzyłem samochód normalnie odpala tak jak zawsze lecz kontrolki nadal się świecą a przy wyższych obrotach podczas jazdy gaśnie silnik.
Sonda lambda albo przepływomierz.
To daj do lepszych.
Jakim programem można przeczesać Landirenzo lambda control system 2-v05/2 Użyłem dwóch programów z elektrody i nic. Auto nie ma wolnych obrotów na gazie(Renault scenic 1,4) Z góry dziękuję za podpowiedź
Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy. Której w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne. Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia...
Witam mam problem z Renówka 1.9 dci 130km f9q804 problem widać na filmiku odcina wtryski przy ok 3300 obr i ponownie włącza przy około 2000 obr co objawia się tkz. wycinką obrotów nie ma znaczenia czy samochód stoi czy jedzie objawy są identyczne. W momencie osiągnięcia obrotów nieco powyżej 3tys ecu widzi prędkość obrotową równo zero co skutkuje wyświetlaniem...
Przepraszam, to nie ten dział. Zamykam
Czyli jeśli wymienię silnik krokowy lub sterownik ewentualnie obie części i obroty i ładowanie winno wrócić do normy ?
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
pedał gazu?
Kupjesz nową... Ale musisz wiedzieć która..
Posprawdzać czystość wtryskiwaczy, posprawdzać kostki wtryskiwaczy.
Żadne sprzęgło.Wyczyść przepustnicę od środka.
Raczej uszkodzenie czegoś od podciśnienia przy wymianie alternatora. A zegar to sprawdź ustawienia na kompie: dzień/noc, bo pewnie po zdjęciu klemy się zresetował
Na postoju przepływomierz pokazuje 10,2 g/s już drugi podmieniłem i brak jakiej kolwiek reakcji , jedynie co mi pokazuje błąd od wentylatora dtc9570 może to być zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika w renault ? , jedynie teraz co zauważyłem po nocnym postoju na zimnym to wolno wkreca się na obroty przerywa
Dokończę temat. Problem leżał po stronie elektrycznej pompki paliwa i śmieci w baku. Zamykam temat.
Czy masz takie zegary? http://obrazki.elektroda.net/39_11758333...
Ja bym pomierzyła podciśnienie w kolektorze. Skoro faluje to widocznie jest za mąae i automatycznie obroty chcą być za duże.
Diagnoza komputerowa na początek.Sterownik zgłasza błąd.
Sprawdź napięcie ładowania i jakie dochodzi do immo. Możliwe że jakiś kabel nie łączy i immo pokazuje błąd zasilania. Dlatego po zwiększeniu obrotów napięcie ładowania rośnie i immo dostaje poprawne zasilanie - tzn powyżej minimalnego.
Przekłamanie prędkościomierza do 10% to normalka praktycznie w każdym aucie.
Nie jestem pewien czy sprzegło jest do wymiany czy co ? Czy jest jakis sposób na sprawdzenie sprzegła ? Podczas ruszania na 1 szarpie,ale na innych biegach wszystko jest okej. (Renault Megane Scenic 1998 1,6 8v bez klimy , bardzo słabo wyposarzona -nawet nie mam licznika obrotów )
W clipie bądź w innym testerze jest prócz błędów jeszcze lista "stanów"i parametrów.Wiedział kolega? A do kogo to piszesz? może ktoś miał ten sam problem Na pewno nie jeden! Przyczyn może być kilka np. EGR.
Trzeba by zobaczyć co pokazuje sterownik.
W jaki sposób sprawdziłeś potencjometr?
Tu toczy sie podobna dyskusja o szalejących obrotach w autach renault: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic75...
ale tylko na wolnych trzesie obrotami,czy pozniej tez ma inne objawy?na neutralu po przygazowaniu?
przydało by się przepustnicę wyczyścić zaadoptować Jak robi się adaptację przepustnicy w SC I PHII?
No ciężko tak coś stwierdzić, musiał byś sprawdzić czego brakuje podczas kręcenia, najpierw czy sterownik widzi obroty silnika, czy pompa paliwa podaje itd.
nie ma LPG , teraz zauważyłem że spalanie wzrosło, prawie dwukrotnie
Sprawdź korekcję na wtryskach
Luzy zaworowe sprawdzone i są dobre.Jeśli chodzi o obroty biegu jałowego to po odpaleniu zimnego silnika są na poziomie 1100,po rozgrzaniu silnika schodzą do 500-600.Natomiast jeśli odpalam na ciepłym silniku to muszę lekko przytrzyać na pedale gazu żeby odpalił i obroty trzyma też 500-600.
Czytałeś PW?
Po przeczyszczeniu wszystkich części pracuje jak nowy!
No Pan nie rozumie, że w nowych dowodach się dużo pozmieniało i nie mam wpisu LIFT tylko model, ale to szczegół. A jeszcze jedno pytanko może ktoś potrzebuję coś z takiego auta? Bo auto może być w Polsce za 2 tygodnie. Dzięki wszystkim za próbę pomocy AUTO na części lub w całości do sprzedania!! :) Pozdrawiam.
Witam prawda taka jest ze nie sprawdzałem
Pierwsze co sprawdzić to czy widzi obroty wału, wtryski na przelewy, ciśnienie paliwa, standard jednym słowem. Potrzebny ktoś z komputerem i myślącą głową.
obrót renault scenic obrót silnik renault scenic renault wysoki obrót scenic
projektor telefonu schematy laptopów poszukiwane oleju skrzyni biegów sharan
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Mercedes Actros MP2 - Problemy z poziomowaniem poduszek pneumatycznych Piekarnik Bosch HMG636NS1 wyzwala bezpieczniki - przyczyny i diagnostyka