Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Dzięki, kolego, za zainteresowanie, wpiszę tu skopiowany tekst z innego forum, gdzie to pisałem. Napiszę, co do tej pory zrobiłem: rozrząd, luzy w normie, rozrząd nowy i pompa wody, filtr powietrza i oleju nowy, uszczelka pod kolektor prostokątna nowa i pod kolektor te trójkątne też nowe, map sensor nowy, sonda lambda przed katalizatorem nowa, za katalizatorem...
Witam, jestem posiadaczem Renault Modus 1.2 16V i od jakiegoś czasu nie mogę ustalić przyczyny wycieku oleju (wyciek pojawia się od strony pasażera na tylniej ścianie bloku silnika). Z tego, co wyczytałem, może to być uszczelka pokrywy zaworów, ale pewności nie mam, ponieważ kiedy sprawdzałem lusterkiem, nie widać zakłóceń od strony ściany grodziowej....
To jest silnik 8V, a czy to moze być uszczelka pod kolektor ssący?? Witaj. Tak to może być uszczelka pod kolektorem ssącym . Pozdrawiam.
Witam, no wiec tak. Dostalem sie dzis do turbiny. Wyglada ok. Ladnie leciutko sie obraca, wirnik wyglada ok. Troche oleju dmucha do silnika ale auto ma juz duzo najechane, wiec nic dziwnego. Tak wiec, to nie turbina. Lekko okopcony byl kolektor przy jednym z wylotow ale pryskalem tam woda podczas pracy i nie widze, zeby cos tam dmuchalo, wiec nawet...
Witam dzisiaj zauważyłem pod autem dużą plamę płynu chłodniczego. Cieknie gdzieś przy rozrządzie od strony filtra oleju. Nie wiem czy mam rację ale wydaje mi się że uszkodzony jest uszczelniacz na tym plastikowym króćcu (nad filtrem oleju) który wchodzi do pompy. Mam pytanie czy ktoś zna jego wymiary. Silnik 1,4 16V K4J. Chciałbym kupić go zanim zacznę...
Proszę się nie fatygować . Ja podjadę . Rozumiem ,że kolektor chłodzony cieczą ? Chyba ,że uszczelka pod głowicą ? Dodam ,że to AW SU0 . Przegrzanie absolutnie niemożliwe. Auto jest członkiem rodziny a nie żelastwem.
odczytaj pamiec sterownika na komputerze napewno po twoim grzebaniu wskoczyly bledy skasuj wszystkie bledy i pojezdzij z 50 km i znow odczytaj pamiec po drugim odczycie pokaze ci faktyczna usterke byc moze to regulator wolnych obrotow ale to domysly. Posprawdzaj czy wszystko zes dobrze poskladal !!! chodzi mi o lewe powietrze . A co do wyciekow to zalezy...
A kolektor ssący nie jest pęknięty? Dodano po 42 Ew. uszczelka pod nim?
Witam! Mam wydmuchaną uszczelkę. W tym typie silnika jest uszczelka na kolektor ssący i wydechowy razem. Wydech zresztą też hałasuje. Nic tylko brać się do roboty! Dzięki dla "krzysiek 40", że mnie naprowadziłeś na cel. Zresztą przy okazji też przejrzę przepustnicę. Pozdr.
Wszyscy poprzednicy mają rację. Trzeba po kolei wykluczać możliwe usterki. Przyczyną może być nieszczelność w układzie dolotowym. Wydmuchana uszczelka kolektora lub pęknięty kolektor ssący. Za wczesny zapłon może również powodować nierówną pracę. Czym wyższe obroty zapłon samoczynnie przyspiesza się, więc przy 3000obr/min może mu to nie przeszkadzać....
Więc podsumowując koszt zabawy z francą.... Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01 73,9 kolektor wydechowy Elring 30 Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00 16,3 Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200 40 Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918 13,3 Total Quartz ENERGY 9000 5W-40, 5l 71,9 (do wymiany za 1k...
schematy do tego motoru to trudna sprawa ; polecam książke od megana, tam jest opis 2.0 16v (prawie taki sam motor poza skokiem tłoka) ad1 ten "pizdryk" to czujnik położenia przepustnicy a nie podgrzewacz ad2 zobacz w książce j.w. ad3 turbo w f7p trudne ale jak najbardziej możliwe (będzie boleć kieszeń) - turbina np garett T25 - intercooler np od renault...
A więc zacznę od tego, że na pewno jest to silnik v6 w dowodzie podali 3.0 niby 190KM, jakieś ale tam było bo rozrząd jest na łańcuszku. Jak się nagrzeje to dymi na biało i to dość mocno wygląda to jak by uszczelka pod głowicą ale jak jest zimny to jest ok. Drugą rzeczą jest to, że wygląda jak by miał zatkane kanały chłodzące silnik albo pompa wody...
Witam Dobrałem się ostatnio do silnika w samochodzie znajomego .Ma on obroty biegu jałowego na poziomie 1600-1800 !!!!!! Siedzi tam monowtrysk RENIX. Sam posiadam silnik 1,7 na identycznym wtrysku . Moze napisze co zostało sprawdzone /podstawione : MAP sensor ,podstawiony z mojego silnika - objawy bez zmian Czujniki temperatury mieszanki i silnika ,podstawione...
Miałem podobnie. Sprawdź czy uszczelka kolektora ssącego nie jest uszkodzona
Uszczelka kolektora ssącego
Primo wymiana 6 uszczelek kolektora i przepustnicy.
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
Kiedy ostatnio wymienialiscie 6 uszczelek na kolektorze dolotowym?
Sprawdzane uszczelki na kolektorze?
Stary temat ale napiszę. Pewno uszczelki pod kolektorem dolotowym
Tak jak widać na następnym zdjęciu uszczelka stara była twarda i po odkształceniu nie wracała do dawnego kształtu. Po mocniejszym naciśnięciu pękła. Obok zdeformowanej starej uszczelki na zdjęciu leży nowa ( grubsza i idealnie okrągła). Dodatkowo umieściłem schemat układu dolotowego: 1. Przepustnica 2 .Gruba uszczelka od obudowy filtra 3. Wymieniona...
Sprawa rozwiązana. Po plakowaniu działa poprawnie silnik. Uszczelki w kolektorze wymienione
No to do wymiany uszczelki kolektora wydechowego
najczęszczą usterką jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
możesz też sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Witam. Sprawdzić szczelność kolektora ssącego (uszczelka) , przy gazowni częsta usterka . Pozdrawiam.
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą za kolektorem wydechowym wydostaje się olej z pod uszczelki głowicy z kanału olejowego na smarowanie głowicy norma w tych silnikach
Przyjacielu mialem takie przypadki problem tkwi w gumowych uszczelkach kolektora ssacego nalezy je wymienic. pozdrawiam
Nie ma żadnych niespodzianek więc w czym problem???? Problemu z odkręceniem głowicy nie ma, ale jest problem z odkręceniem kolektora wydechowego. Czy potrzeba wyjąć silnik czy można wyjąć głowicę z kolektorem wydechowym i turbina?
Witam To jest zaślepka , znając wymiar coś dostaniesz / dopasujesz/ , zardzewiała i dla tego była dziura , uszczelka powinna być . Pozdrawiam
Najlepiej porównywać po kodach silników, ew po numerach samych głowic. W praktyce da się porównać wizualnie, czyli czy ma zmienna fazę, kształt uszczelek kolektorów, króćce płynu itp.
Najpierw pomiar ciśnienia, to nie dużo. Trójnik, manometr i trochę węża. A do wtrysków to chyba ze 20 śrub i kolektor wylatuje. Tragedii nie ma. Tragedia to jest w Scenicu, jak trzeba wymienić uszczelkę odmy między górą głowicy a kolektorem. Taki gumowy krążek średnicy palca. Oprócz oczywistego kolektora jeszcze podszybie wylatuje, bo kolektora nie...
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
a co to może być bo na forum czytałem że to silniczek krokowy bądź uszczelki pod kolektorem dolotowym
Co zrobiles pewnie wymieniles uszczelki miedzy kolektorami lub pod kolektorem. W tych silmikach czesto padaja uszczelki i silnik ma przez to zbyt wysokie obroty. Pozdrawiam.
Podobna uszczelka znajduje się w silnikach Renaulta, tylko chyba troche większa. Wiem bo nieraz z czymś takim się mocowałem. Jest to plecionka z jakiegoś stalowego drutu . Nie wiem co to za stop (ten drut plecionki) ale na 100% koroduje więc azbest to raczej nie jest.
po wymianie uszczelek kolektora jeszcze z 50 km ujechałem czujnik sprawdzę wedle wkazówek
Jest to silnik 1.8 16 V rocznik 2003 a pogoda nas nie rozpieszcza a ja mogę jedynie to naprawić pod blokiem Zacznę od uszczelek na przepustnicy i sprawdzę ten kolektor
Błędy sprawdzałem na komputerze programem i nie ma, a czujniki poprzekładałem z dobrego silnika. Wszystkie cztery uszczelki na kolektorze ssącym wymieniłem na oryginalne, plus ta małym wężyku 1 małą, właśnie na tym nim nie było żadnych obejm i mnie to dziwi..
po co pierścienie?? uszczelki tylko wtedy jak będą zdejmować kolektor do wiercenia
nieszczelności na uszczelce kolektora dolotowego (4 gumowe uszczelki), bądź oringu przepustnicy. Bardzo uprzejmie Ci kolega napisał, czego jeszcze chcesz? Ma namalować?
Ehhhh znowu renault 19 z silnikiem 1,4 też mnie kiedyś szkolił ten silnik zimny ok a jak się zagrzał to nawet podchodził do 2tys rpm . Okazało się że silnik brał lewe powietrze miedzy przepustnicą a kolektorem zsącym jak był zimny było szczelne a jak się zagrzał to uszczelka delikatnie przepuszczała Najlepiej ściągnąć cała tą przepustnice i pozmieniać...
Jeśli jest terkot podczas ruszania to przyjrzałbym się układowi wydechowemu w okolicach plecionki. Weź kumpla ze sobą, odpal auto i zatkaj ręką wylot tłumika i zobaczy czy się wytworzy cisnienie. Jeśli nie to poproś kumpla o zatkanie rury, idź do przodu i obsłuchaj połączenie między kolektorem i rurą szczególnie w okolicach plecionki czyli połączenia...
Sciagałeś kolektor ssący czy nie? Który silnik D7F720 czy D7F726? Już nie pamiętam w którym ale w jednym z nich zawsze trzeba było wymienić na nowe cztery uszczelki na kolektorze ssącym. Przemo będzie wiedział co i jak, na renówce robi.
pytanie jeszcze czy na mono czy na pelnej szprycy? przy mono kolektory nie sa laczone, moze w tamtym przypadku poszla mu uszczelka pod ssacym i lapal lewe powietrze. Za to przy 1.4 one sie lacza i czesto i gesto uszczelka miedzy kolektorami siada i dostaje silnk zajoba
Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą w Renault Scenic II z silnikiem 2.0 16V F4R benzyna. Po tygodniu zauważyłem spory wyciek oleju od strony kolektora wydechowego i mniejszy od ssącego. Uszczelka była nowa, powierzchnie odtłuszczone, głowica planowana, dokręcona 20 Nm a później 165 stopni zgodnie z info na opakowaniu uszczelki, śruby stare ale głowica...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu mocno gwiżdże mi turbosprężarka a także w intercoolerze pojawiają się większe ilości oleju. Szykuje się do regeneracji turbosprężarki, a dokładniej do wymiany samego rdzenia zwanego też korasem. I w związku z tym mam kilka pytań w celu jej demontażu. 1. Czy trzeba od głowicy odkręcać króciec ssący oraz wydechowy...
renault megane uszczelka kolektor uszczelka kolektor uszczelka kolektor ssać
fałszywy płomień przydomowy elektrownia wiatrowy corsa blokada silnika
radio makita interfejs multidiag
Renault Thalia: który pin w złączce to światło stopu? Diody Zenera w zasilaczu BN44-00807H - jakie wartości?