Co zrobiles pewnie wymieniles uszczelki miedzy kolektorami lub pod kolektorem. W tych silmikach czesto padaja uszczelki i silnik ma przez to zbyt wysokie obroty. Pozdrawiam.
Witam mam problem. Oturz to przed założeniem instalacji LPG było wszystko ok. Po odebraniu samochodu od gazownik wszystko zaczęło się psuć. Samochód pracuje na 3 cylindry. Na kompie pokazuje brak zapalony cylinder drugi ale to się dzieje tylko wtedy jak kontrolka zaczyna mrugać i już samochód nie pracuje na 4 cylindry. Wymieniłem najpierw świece. I...
Na rurze plastikowej jest czujnik ciśnienia w masterach bez przepływomierza. W tej wersji go tam nie ma. Dlatego pytam czy w tej wersji jest ten czujnik (może być gdzieś schowany).Ta ta turbina jest sterowana CIŚNIENIEM bezpośrednio z kolektora. Nie ma żadnego elektrozaworu. Wszystko z zewnątrz wygląda na szczelne. Zastanawiam się czy nie wydmuchało...
Dziękuję za odpowiedź. Autko było podłączane do komputera ma tylko błąd sondy nr 1 więcej błędów nie ma. Po rozmowie z mechanikiem stwierdził on że trzeba przeczyścić przerustnicę i wymienić uszczelki pod kolektorem. tak stwierdził specjalista firmy NAWROT długołęka. Kazał zrobić test sondy czyli odpiąć z kostki nic nie pomogło tak samo pracuje. Czy...
Witam. Mam problem z wysokimi obrotami w Renault. Zrobiłem i wymieniłem już wszytko co było by możliwe związane z obrotami, włożyłem już któryś z kolei nowy silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, nowe uszczelki na kolektorze i przepustnicy. Nie mam już pomysłów. W czasie jazdy trzyma 1500 obrotów jak dam na luz a na postoju ponad 1000 obrotów....
Service zapala się przeważnie z różnymi lampkami jak ABS, SRS, Olej, Ładowania itd. - tymi istotnymi. Musisz kupić kpl.uszczelek do kolektora dolotowego i oringi pod wtryskiwacze, zdemontować kolektor dolotowy (nie pamiętam czy w tym modelu jest taka płaska listwa na głowicy w której siedzą wtryskiwacze) wymienić je. Po zdjęciu wszystkiego weź kartke...
Witam wszystkich i zwracam się o pomoc w ustaleniu przyczyny. SAMOCHÓD: Renault 21 Nevada 1991r 1721cm3 pełny wtrysk Benzyna +Gaz Sprawa wygląda tak. Silnik po odpaleniu na zimno (muszę przytrzymywać chwilkę gaz bo mam zdemontowany silniczek krokowy na dolocie powietrza) chodzi równo i stabilnie po ok 2 minutach nagrzewa się troszkę i ładnie trzyma...
Raczej obstawiam głowicę i uszczelkę. jak bierze ci olej to wymień uszczelniacze na zaworach-przypadłość 1.4 eco, sprawdź czy nie ma wycieków spod pompy wody, głowice daj do planowania i zainwestuj w dobrą uszczelkę pod głowicę np. gatesa lub jakąś lepszą-najlepiej popytaj w sklekpie o firmę która robi najlepsze uszczelki pod głowicę i kup, nawet jak...
Witam, Przyczyną szarpania w tym modelu na zimnym silniku mogą być nieszczelności na uszczelce kolektora dolotowego (4 gumowe uszczelki), bądź oringu przepustnicy. Po prostu guma po kilku latach eksploatacji twardnieje i zimny silnik "łapie lewe powietrze". Naprawiałem auto z takimi objawami i po wymianie tych uszczelnień ta usterka ustąpiła. Sądząc...
Auto bylo skladane 2 razy. Za 1 razem mimo cieknacej turbiny klient kazal poskladac, zostaly zalozone inne, używane kolektory. Wtedy wystapil problem. Za drugim razem, zalozona dobra turbina ze sprawnej laguny. Nowa uszczelka pod kolektory. Auto jezdzilo z cieknaca turbina 4 miesiace. Przepalilo ponad 10litrow oleju na 6tys km. Na moje zadne kliny itd....
Witam. Przeczytałem ostatnio post w którym opisany był podobny problem do mojego , co prawda w innym samochodzie. Rozwiązaniem była wymiana uszczelek kolektora dolotowego. Przemyślałem sprawę i jest to sensowne z powodu montażu gazu. Przyglądając się silnikowi myślę że trzeba było zdjąć kolektor do wiercenia otworów pod króćce wężyków od listwy. Ale...
A przeciez ten silnik jest jednym chyba z najgorszych jezeli chodzi o zaciaganie lewizny,oringi na przepustnicy standart i uszczelka pod kolektorem co laczy sie z pokrywa zaworow taka owalna. Nie wspomne juz o 4 uszczelkach pod kolektorem od strony czolowej auta,zapewne kamienie juz sie zrobily jak z calej reszty. Trzeba to wszystko sprawdzic,zycze...
Nie napisałeś jaki silnik ale w ciemno obstawiam, że ssie lewe powietrze albo uszczelką po kolektorem dolotowym albo oringami na przepustnicy. Z czasem te oringi i uszczelka tracą swe właściwości i zamiast gumy robi się plastik. Niedawno przerabiałem to w swoim Scenicu RX4. Skoro listwa była Reg Fast to po co było zakładać inną, wymagającą kalibracji...
W Świdnicy wymienili czujnik temperatury, uszczelki pod kolektorem, uszczelki na przepustnicy jednak nic to nie pomogło, nie ma żadnych błędów ani żadne wartości nie odbiegają od normy, pomimo tego obstawiają przepustnice. Podobno cały kolektor dolotowy był zaolejony, to już chyba kres sensu inwestowania w to auto
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
witam. Jestem posiadaczem auta.Renault Scenic 2 1.9 dci 120km. Auto w zeszłym Miesiącu przeszło mały remont,regeneracja turbo,wymiana uszczelki pod kolektorem,wymiana uszczelki pod miską olejową i porządki w instalacji.Dla wygody wyciągnąłem silnik aby mieć do wszystkiego lepszy dostęp po zrobieniu wszystkiego po zalaniu oleju i po podłączeniu całej...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu mocno gwiżdże mi turbosprężarka a także w intercoolerze pojawiają się większe ilości oleju. Szykuje się do regeneracji turbosprężarki, a dokładniej do wymiany samego rdzenia zwanego też korasem. I w związku z tym mam kilka pytań w celu jej demontażu. 1. Czy trzeba od głowicy odkręcać króciec ssący oraz wydechowy...
Podepne się pod temat bo mam podobny problem mam meganke 1.4 16v z 2003 ,walczę z nierówną pracą silnika ,powiem tak na obrotomierzu tego nie widać za to czuć że silnik trzęsie. Pierwsze co to wymieniłem świece ,jest poprawa ale w odpalaniu wczesniej kręcił pare sekund zanim zapalił ,a teraz od razu pali. Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego ,wszystko...
Wszyscy poprzednicy mają rację. Trzeba po kolei wykluczać możliwe usterki. Przyczyną może być nieszczelność w układzie dolotowym. Wydmuchana uszczelka kolektora lub pęknięty kolektor ssący. Za wczesny zapłon może również powodować nierówną pracę. Czym wyższe obroty zapłon samoczynnie przyspiesza się, więc przy 3000obr/min może mu to nie przeszkadzać....
mam taki problem samochod nie chodzi na 3 cylinder jak sciagne swiece i jest lekka reakcja jak sciagne na 4 a na pozostałych jest znaczna roznica cisnienie na tłokach jest wszedzie rowne po 13 kopułka przewody i swiece nowe iskra jest cisnienie jest wiec pomyslałem ze lewe powietrze dostaje pod kolektorem ssacym wiec zatkałem mu dolot powietrza przy...
Są jeszcze 2 opcje: 1. Uszkodzona uszczelka pod kolektorem dolotowym, 2. Uszkodzony przewód do czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym, gumowa rurka - była to jedna z awarii starszych modeli. Ewentualnie zajrzyj tu: tam znajdziesz sporo opisów najczęstszych usterek i jak je usunąć (sam miałem Megane 2.0 16V i pomogło mi z usunięciem kilku usterek)
Mam Dodano po 8 Mam dokładnie to samo. Renault Espace 2.0i 8V nie pali na drugi cylinder. Cisnienie na wszystkich cylindrach dobre i równe. Zamieniałem kable swiece cewki i ciągle drugi cylinder nie działa. Wymieniłem drugi wtryskiwacz i nadal nic. Stały plus jest,impulsowy minus też. Na diodzie miga, na żarówce też.Świeca czarna ale sucha. niby elektrycznie...
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Rozrząd sprawdzony? Kolektor ssący/pokrywa szczelny? Uszczelki pokrywy zaworów/kolektora nie uszkodzone? Wałki rozrządu niewytarte? Nikomu chyba nie chciało się sprawdzać mechaniki, bo to za dużo rozbierania.
witam kupiłem megane 2000r 1.4 16v z uszkodzoną stacyjką i rozrusznikiem. po naprawie stacyjki i wymianie rozrusznika auto odżyło ale zauważyłem problem z odpaleniem auta kiedy jest ciepłe. Auto odpala od razu(więc to nie wina czujnika wału) ale się dławi i po przegazowaniu chodzi równo, od czasu do czasu silnikiem "bujnie". komputer pokazuje tylko...
Witam, na wstępie życzę wszystkim wesołych, spokojnych, zdrowych Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku. Jakiś czas temu kupiłem Renault megane II 2.0 16v, problem z nim jest następujący, jak jest zimny to dziwnie odpala tzn. obroty wskakują na 1300 zaraz opadają na 1000 i znowu lecą na 1300 i tak na tych obrotach pracuje, aż wzrośnie temperatura....
Przyjacielu mialem takie przypadki problem tkwi w gumowych uszczelkach kolektora ssacego nalezy je wymienic. pozdrawiam
To jest silnik 8V, a czy to moze być uszczelka pod kolektor ssący?? Witaj. Tak to może być uszczelka pod kolektorem ssącym . Pozdrawiam.
Być może silnik ciągnie lewe powietrze (poszła uszczelka pod kolektorem ssącym lub przewody podciśniena)
Sprawdź czy przyczyną takiego stanu rzeczy nie jest tzw. lewe powietrze. Może to być jakaś dziura w gumowych przerwodach, uszczelka pod kolektorem ssącym itp. Lub też kopułka rozdzielacza zapłonu.
w tych silnikach czesto siada uszczelka miedzy kolektorem ssacym a wydechowym i wtedy zasysa spaliny. Zrob test: na zapalonym silniku zatkaj szczelnie wtrysk naciagajac na niego szczelnie folie, jesli sie nie zadusi to ciagnie spaliny i dlatego tak pracuje jak pracuje czyli obroty mu faluja
Miałem podobnie. Sprawdź czy uszczelka kolektora ssącego nie jest uszkodzona
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Nim ci zaczną pisać o krokowcach, resetach kompów, to podpowiem-sprawdź uszczelkę pomiędzy kolektorem ssącym a wydechowym, tam gdzie jest kanał do EGR. Albo ściąg korpus monowtrysku, i z blachy zrób taką podkladkę co zasłoni ten otwór w kształcie księzyca.
U mnie było podobnie, jak zimny silnik to na pierwszych światłach gasł sinik, obroty falowały. Jak silnik się rozgrzał to wszystko było ok. Usterka zdiagnozowana. Silnik brał lewe powietrze u mnie pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. (wcześniej robione były: silnik krokowy, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników i...
możesz też sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym.
Stary temat ale napiszę. Pewno uszczelki pod kolektorem dolotowym
Witam Sprawdź uszczelki pod kolektorem dolotowym. Opis poniżej
Jak już pisałem to uszczelki miałem wymieniane więc raczej nie wchodzi w grę uszczelka pod kolektorem a pojęcie "wszystkie wężyki" dotyczy instalacji gazowej tylko czy też benzyny, gdyż muszę wiedzieć czy jechać do gazowników czy nie (gaz zakładałem pod koniec listopada 2010 BRC przyp.) no i co sprawdzić ewentualnie - proszę o dokładniejsze info. Jak...
a co to może być bo na forum czytałem że to silniczek krokowy bądź uszczelki pod kolektorem dolotowym
No to do wymiany uszczelki kolektora wydechowego
Witam, Mam problem z odpalaniem zimnego silnika na benzynie po dłuższym postoju, odpala zazwyczaj za 2 razem. Awaryjnie na gazie odpala praktycznie od razu. Na ciepłym silniku odpala już dobrze i na benzynie i na gazie. Nie czuć żeby auto straciło na mocy. Diagnostyka w bosh service nic nie wykazała. Świece wymienione, filtr paliwa i powietrza również,...
witam, mam taki problem z meganka 1.6 8v 98 rok. otoz. jak auto jest zimne jest problem z odpaleniem , krece go ,zapali na doslownie sekunde i zgasnie, potem musze dlugo krecic zeby zapalil. jak juz zapali to trzyma wysokie obroty ok 2.5 tys. zdusze go na biegu zeby spadly to wtedy trzyma niskie, ale jak znowu dodam gazu to trzyma wysokie , jak jest...
Sprawa rozwiązana. Po plakowaniu działa poprawnie silnik. Uszczelki w kolektorze wymienione
Jak 1000 za zrobienie głowicy, nowy rozrząd i złożenie to ok, jak za wymianę uszczelniaczy z przygotowaniem głowicy do posadzenia na bloku to o wiele za wiele. Jeżeli za 1000zł chcesz mieć nowy rozrząd, śruby głowicy, zestaw uszczelek na kolektory/pokrywy, uszczelniacze do tego robocizna czyli demontaż, mycie, naprawa/wymiana uszczelniaczy/płaszcyzna...
Uszczelka kolektora ssącego
Witam, od dłuższego czasu mam w mojej Lagunie problem z zawieszaniem się obrotów. Problem występuje głównie jak silnik jest ciepły, ale nie jest to regułą. Przy wysprzęglaniu powinny spadać do 750-800, a zostają na takim jak w przed zmianą biegu. Nie dzieje się tak cały czas - wczoraj zrobiłem trasę 200 km i zjawisko to raz się pojawia na kilkanaście...
Sprawdzane uszczelki na kolektorze?
Sprecyzuje dokładniej. Auto odpala bez najmniejszego problemu, nie kopci, nie dusi się. Pierwsza diagnoza to problem z czujnikiem walka rozrządu (oczywiście wymiieniony na nowy bosch) następny wymieniony czujnik położenia wału. Turbosprezarka zregenerowana, wraz z nowa gruszką, wtryski wstawione regenerowane, elektryka sprawdzona, swiece nowe, sprawdzane...
Sprawdziłem dolot - nowe uszczelki kolektora, wszystko dokręcone. Przepustnicę podstawiałem drugą sprawną - i nic. Dodatkowo jeżeli nie dotknę pedału, silnik będzie pracował poprawnie (20min testowałem), po zgaszeniu i odpaleniu jest zawsze ok.
Najlepiej porównywać po kodach silników, ew po numerach samych głowic. W praktyce da się porównać wizualnie, czyli czy ma zmienna fazę, kształt uszczelek kolektorów, króćce płynu itp.
tam napewno beda wiedziec www.renault19.pl Czy to ty ?? Tu MaciejR21 ;). Co do silnika to nie ma czegoś takiegojak " wtrysk na gaźniku" . Jest to wtrysk jednopunktowy. Jezeli to silnik C3J to do wymiany masz uszczelke MIĘDZY kolektorami. Zeby ja wymienić należy wymontowąc oba kolektory z silnika i rozłaczyć je odkręcając 4 śruby. Między nimi jest własnie...
Ehhhh znowu renault 19 z silnikiem 1,4 też mnie kiedyś szkolił ten silnik zimny ok a jak się zagrzał to nawet podchodził do 2tys rpm . Okazało się że silnik brał lewe powietrze miedzy przepustnicą a kolektorem zsącym jak był zimny było szczelne a jak się zagrzał to uszczelka delikatnie przepuszczała Najlepiej ściągnąć cała tą przepustnice i pozmieniać...
jest spory wyciek oleju spod uszczelki przy krańcach głowicy. Pytanie czy to między uszczelką a blokiem leci czy między uszczelką a głowicą. Moim zdaniem dokręcanie nic nie pomoże. Jak wyglądała gładź bloku w rogach? Po odtłuszczeniu gładź po całości wyglądała identycznie. To dokładnie wycieki w okolicach przeciwległych krańcowych śrub głowicy po stronie...
Witam. Przeszukałem całe forum ale nieznalazłem momentu dokrecania głowicy,pokrywy zaworów,pompy wody,obudowy termostatu,kolektorów. Niestety w serwisówce nic niepodają,tak wiem że razem z uszczelką głowicy powina być karta.Jutro odbieram wszystkie cześci i chciałbym złożyć to dobrze. Renault Megane kombi 1999 1.6 16v k4m 700 .Dzięki za odpowiedzi i...
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
uszczelki wyglądają na dobre. Zawsze tak wyglądają, psikaj plakiem na kolektor.
Jooo! Przedewszystkim sprawdź szczelność wtrysku... czy wszystkie uszczelki pod wtryskiem, przepustnicą i w szczególności na kolektorze ssącym nie kwalifikują się do wymiany, następnie podociągaj szpilki na wtrysku (tylko nie przekręć gwintów! - pamiętaj że wkręcasz w aluminiowy kolektor... ;)) Jeżeli to nie pomoże to sprawdz na lampie czy komputer...
Jooo! Przedewszystkim sprawdź szczelność wtrysku... czy wszystkie uszczelki pod wtryskiem, przepustnicą i w szczególności na kolektorze ssącym nie kwalifikują się do wymiany, następnie podociągaj szpilki na wtrysku (tylko nie przekręć gwintów! - pamiętaj że wkręcasz w aluminiowy kolektor... ) Jeżeli to nie pomoże to sprawdz na lampie czy komputer dobrze...
A w mojej 19 miałem podobny przypadek: też znikał mi płyn nie wiadomo gdzie(ok.1l na 100km) ale to nie była uszczelka... tylko głowica miała pęknięcie na jednym z kanałów dolotowych w których jest podciśnienie dlatego nie wysadzało w zbiorniczku. Po rozkręceniu okazało się że miałen rację: na 2 cylindrze było pęknięcie... A przy okazji usunąłem takie...
Jeśli masz takie doświadczenie, jak "Twój" znajomy mechanik, to sobie odpuść! Co do montażu, to tak: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą by czyste i nieuszkodzone. 2.Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3.Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie)....
Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą w Renault Scenic II z silnikiem 2.0 16V F4R benzyna. Po tygodniu zauważyłem spory wyciek oleju od strony kolektora wydechowego i mniejszy od ssącego. Uszczelka była nowa, powierzchnie odtłuszczone, głowica planowana, dokręcona 20 Nm a później 165 stopni zgodnie z info na opakowaniu uszczelki, śruby stare ale głowica...
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Jeśli masz dostęp do odlewni to wiesz że kolektory są z żeliwa modyfikowanego nie miałem akurat problemów z tym w reni ale dosyć często spawaliśmy kolektory aut i przy zachowaniu odp. parametrów proces się udawał a koszt dużo mniejszy niż używki. W moim Mondeo (V6) jakies 2 miesiace temu zaczal jeden kolektor "cwierkac", myslalem, ze to ktoras z uszczelek...
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą za kolektorem wydechowym wydostaje się olej z pod uszczelki głowicy z kanału olejowego na smarowanie głowicy norma w tych silnikach
Co do uszczelki pod głowicą , dość często się ona przepala ponieważ kolektor wylotowy jest bardzo blisko bloku (2 razy wymieniałem, i za każdym razem to samo , wypalona od przedniej strony, mniej więcej po środku ). Co do wolnych obrotów, sprawdz przewody i zawor pochłaniacza par paliwa ( nad wtryskiwaczami). Mialem urwany króciec i efekt był taki sam,...
Witam, podczas wymiany sady zdejmowany był kolektor przepustnica umyto i uszczelniono Ja u siebie miałem podobny problem z którym długo walczyłem (Scenic 1,6 16V 1999r. silnik K4M700). Okazało się, że pomogła wymiana o-ringów przepustnicy i dobre uszczelnienie kolektora dolotowego silikonem temperaturowym. Od tego powinieneś zacząć i te o-ringi bezwzględnie...
Witam Silnik 2,5 dci rok 2001 przebieg 200tys km z groszami Problem polega na nadmiernym wyrzucaniu oleju po przez odmę. sprawdzając ilość oleju jaka jest wyrzucana z silnika, przewód odmy włożyłem do bańki 4l po jakimś płynie. Wygląda to tak. Kiedy silnik pracuje na wolnych obrotach i dodając gazu, przez co zwiększamy mu obroty, nic się nie dzieje,...
Witam, Pacjent to Megane II CC z 2002 roku, silnik 2.0 turbo benzyna 165KM. Objawy: na biegu jałowym czuć jak silnik lekko przebiera, z wydechu słychać charakterystyczne pierdnięcie jak przy niedopale, wibracje które znikają po dodaniu gazu. Przy normalnej jeździe nic nie czuć. Zjawisko jest bardziej odczuwalne przy nagrzanym silniku. Kontrolka MIL...
Sciagałeś kolektor ssący czy nie? Który silnik D7F720 czy D7F726? Już nie pamiętam w którym ale w jednym z nich zawsze trzeba było wymienić na nowe cztery uszczelki na kolektorze ssącym. Przemo będzie wiedział co i jak, na renówce robi.
Nie ma żadnych niespodzianek więc w czym problem???? Problemu z odkręceniem głowicy nie ma, ale jest problem z odkręceniem kolektora wydechowego. Czy potrzeba wyjąć silnik czy można wyjąć głowicę z kolektorem wydechowym i turbina?
Witam forumowiczów. Od pewnego czasu borykam się z problemem, którego nie potrafię do końca rozgryźć. Samochód: Renault Megane 1.4 16V 2000r. Problem jaki dotknął to auto to: 1) falujące obroty na biegu jałowym, średnio +/-80 obr/min. Zachowanie niemal identyczne jak na filmie poniżej: 2) Auto straciło na mocy, spalanie wzrosło o około 1l/100km i wynosi...
Witam, mam od wczoraj problem z moim małym busikiem. Tak po prostu stracił siłę i słychać tak jak by działał na 3 a nie 4 cylindry, z tym że podkreślam tylko tak słychać, a słychać jak bym jechał traktorem, a na wolnych obrotach szarpie całym samochodem. Posprawdzałem cewki zapłonowe, i wszystkie są dobre, świece suche. Kolektor wydechowy jest ok, nie...
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Samochód jak w temacie silnik 1,2 16V rocznik 04. W aucie wymieniony kompletny rozrząd ( po zerwaniu paska ) głowica po remoncie . Złożone odpalone i . Po kilku minutach pracy zaczynają spadać wolne obroty. Komputer wskazuje na cewkę zapłonową ( wymieniona ) . Wymienione także świece zapłonowe . Szczelność kolektora ssącego sprawdzona na Samostart....
Witam mam problem typu takiego przed remontem silnik w renault magnum etech 440 ciagnal jak szalony moc byla dymu zero spalanie 33 ale poszla woda do oleju I rozebrali dali nowe pierscienie panewki I zlozyli uszczelki orginal wszystko a glowic nie ruszali wyjeli dwie na raz wieszakiem zlozyli I poloZyli na nowe uszczelki I auto niema doladowania czujnik...
Mechanikiem nie jestem, a co do dokręcania to wstawiłem foto z instrukcją która była dołączona do uszczelki, głowica przyszła kompletna. Ja tylko przełożyłem wtryski i kolektory. Auto na blokadach, to chyba normalne . Zresztą wczoraj wyjechałem i wszystko jest ok. Dzięki kolego brani, to chciałem wiedzieć . Jazda próbna wypadła pomyślnie . Dziękuje...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam. Niestety problem nadal występuje zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Cały czas jest problem z 2 cylinder licząc od strony skrzyni biegów ponieważ na tym cylindra nie jest do końca spalanie paliwo - po wydechu widać że pryka. W sobotę wieczorem były regulowane zawory +wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Na niektórych cylindrach były...
Witam, no wiec tak. Dostalem sie dzis do turbiny. Wyglada ok. Ladnie leciutko sie obraca, wirnik wyglada ok. Troche oleju dmucha do silnika ale auto ma juz duzo najechane, wiec nic dziwnego. Tak wiec, to nie turbina. Lekko okopcony byl kolektor przy jednym z wylotow ale pryskalem tam woda podczas pracy i nie widze, zeby cos tam dmuchalo, wiec nawet...
Witam! Czy ktos moze mi wyjasnic co sie dzieje ?! ( usterka jak w temacie). Auto ma 9 lat, przebieg 230 kkm, osiagi bardzo dobre, nie bierze oleju, lecz tylko lekko stukaja olejowe popychacze zaworow podczas uruchamiania zimnego silnika, po chwili cichna. Silnik typu F3P na monowtrysku. Skad olej w kolektorze ssacym, ze az poci sie uszczelka pod nim?!!...
Wybaczcie za laicki język, ale nie jestem mechanikiem samochodowym. (nie lubię drani ;) wszystko robię sam, jest taniej a w najgorszym wypadku takie same koszty) Kolego Paszkar, otóż jestem posiadaczem Renault Megane Classic 1,6L benzyna '97 z silnikiem K7M A7/02. Miałem ten sam problem, tzn. falujące obroty silnika a dokładnie rzecz biorąc obroty opadały...
Witam! Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem renault clio z 1992 roku. Auto z silnikiem 1.2, chyba 60 koni, 5 drzwi, jest wyposażone w instalację gazową. Problem jest związany z kolektorem ssącym, a dokładniej z zabezpieczeniem przypominającym korek zrobiony z blaszki(zaznaczone na żółto na obrazku). Otóż dzisiaj w tej blaszce powstała dziurka,...
W tym silniku często obrywa sie przewód (wężyk) idący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia (jest poprostu za krótki (sprawdź czy nie popękał, jest on często powodem nierównych obrotów i wariacji silnika oraz świecącej kontrolki. Jeżeli jest iskra na każdym cylindrze to dobrze, powinno paliwo spalać się a nie wydobywać z wydechu. Koniecznie...
Sprawdź przedmuchy w wydechu na trasie kolektor wydechowy-głowica lub kolektor rura wydechowa może któraś z uszczelek nie trzyma.
Uszczelki przepustnicy, ale w przypadku takich nieszczelności jak opisujesz silnik musiałby albo źle chodzić, albo wkręcać się na obroty sam z siebie albo gasnąc.
Witam. Podczas wymiany uszczelek pod głowicami w Renault 155.54 ( MWM D-226 ) zauważyłem że turbina ma dosyć spory luz poprzeczny na wirniku tłoczącym powietrze do kolektora ssącego ( około 3-4mm ) Dla mnie to sygnał że turbina wymaga pilnej regeneracji. Mój tata twierdzi że to nic strasznego. Według niego luz jest wybierany-niwelowany przez ciśnienie...
Proszę się nie fatygować . Ja podjadę . Rozumiem ,że kolektor chłodzony cieczą ? Chyba ,że uszczelka pod głowicą ? Dodam ,że to AW SU0 . Przegrzanie absolutnie niemożliwe. Auto jest członkiem rodziny a nie żelastwem.
Dzięki kolego Tylko mam pytanie ta gumka to przy którym czujniku ? Bo ta od podciśnienia jest u mnie ok pozostaje w przepustnicy od temperatury chyba że jeszcze inna. Ps.Przy czyszczeniu przepustnicy kojarzę że uszczelka na odmie silnika była troszkę sfatygowana. EDIT: Usterka usunięta. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dodam dla kolegi co chciał do...
Witam , moja Laguna odmówiła posłuszeństwa. Problem wygląda tak że odpaliłem ja pewnej niedzieli pochodziła może z 20 sec i od tamtej pory nie odpala. Rozrusznik kręci , akumulator naładowany do pełna wszystkie kontrolki gasną ta od immo też . Dodam z świece były wymieniane miesiąc wcześniej tak jak i filtry , rozrząd założony nowy jakieś 2 tys km temu...
był jeszcze taki motyw w tych silnikach ale nie we wszystkich że kolektory ssący i wydech były połączone uszczelką i na łączeniu były kanały zaworu EGR i ta uszczelka się wypalała i zasysało powietrze.sprawdz z kanału jak u ciebie jest. pozdrawiam
Wymieniłem też uszczelkę pod kolektorem ssąco-wydechową (8 otworów) i... :cry: Auto cały czas faluje obrotami. z 3 tys schodzi na 2 tys i znowu rośnie i tak w kółko. Na wolnych obrotach ma też za niskie obroty ok 600-700 czy to może być taka kostka przy przepustnicy BOSCH nr 0 208 120 301. Jest na niej gniazdo 3 pin. W pewnym skrajnym położeniu słychać...
Temat juz stary jednak musze go zakonczyć .Faktycznie uszkodzona była uszczelka między kolektorami ,niestety to nie ja miałem przyjemnosc ją wymienić gdyż samochód był ponad 100km ode mnie .Pozdrawiam ,temat uważam za zakończony.
Jeśli chodzi o DIAGNOSTYKĘ USZCZELEK to jest ona prosta i podpowiedział mi ją znajomy mechanik. A sprawdzić tą usterkę można za pomocą spreju do czyszczenia przepustnic albo spreju do odpalania samochodów na zimno (wspomagający-używają go kierowcy do maluchów) lub jakiegoś spreju na bazie rozpuszczalników. Należy prysnąć takim serajem okolicę przepustnicy...
pytanie jeszcze czy na mono czy na pelnej szprycy? przy mono kolektory nie sa laczone, moze w tamtym przypadku poszla mu uszczelka pod ssacym i lapal lewe powietrze. Za to przy 1.4 one sie lacza i czesto i gesto uszczelka miedzy kolektorami siada i dostaje silnk zajoba
Również miałem problemy z obrotami w Renault Megane 1,6 16v z 2001r. (po liftingu). Na zimnym silniku były w granicach 2-3 tysięcy, po jakimś czasie opadały (nie zawsze), wymieniłem sondę Lambde (tą pod samochodem) niby pomogło na chwile potem to samo, wymiana czujnika temperatury, lepiej ale nadal wysokie obroty. Dzisiaj już wcale nie chciał schodzić...
Jeśli chodzi o sugestie adama.k to postaram sie jak najszybciej dokonać takiej diagnostyki silnika, dzięki której rzeczywiście będzie wiadomo czy miedzy innymi pierścienie i uszczelka pod głowica sa szczelne. A co do stożkowego pierścienia uszczelniającego pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową to jeśli był by on uszkodzony to raczej nie wydobywał...
A kolektor ssący nie jest pęknięty? Dodano po 42 Ew. uszczelka pod nim?
Użytkuję Lanosa od 6 lat. Przez ten czas wymieniłem tylko tłumik końcowy. Auto ma w tej chwili 10 lat i zero rdzy na karoserii. Minimalne naloty zrobiły się na belce tylnej no i kołach (wiadomo - to nie było cynkowane) Mam wersję SX 1,5 16V. Silnik jest suchy bez wycieków. Mam założony gaz i zero z nim problemów. Jak sprawdzam ceny części to są bardzo...
Kolego mam ten sam silnik tylko 99r sprawdź uszczelki pod kolektorem dolotowym i przepustnicą oraz oczyść silnik krokowy.Weź spray do czyszczenia świec i przy włączonym silniku opryskaj z przodu uszczelkę pod plastikowym kolektorem i przy przepustnicy. Jak przygaśnie no to możesz wymieniać. Nie zapomnij o uszczelce pod przepustnicą komplet oryginalnych...
Jak wcześniej pisałem cały układ dolotowy - przepustnica + kolektor ssący wymontowany/ wyczyszczony i poskładany od nowa wymienione uszczelki - nie ma takiej opcji poza tym tak jak napisałem objaw dzieje sie tylko na benzynie i rozgrzanym silniku przyszła mi myśl jeśli myślę źle proszę mnie poprawic : przy instalacji gazowej montowany jest emulator...
Ostatnio rozładował mi się akumulator w moim Clio więc wyciągnąłem go z samochodu, naładowałem i zamontowałem ponownie. Od tego momentu zaczęły się problemy, które wcześniej miejsca nie miały, może to jest przypadek, A rozgrzałeś od tego czasu auto do pełnej temperatury? Niektóre modele po wyjęciu aku gubią nastawy silnika krokowego i innych parametrów....
Witam wszystkich :) Poszukuje jakiś rad co do za wysokich obrotów w mojej Reni z silnikiem C3J o pojemności 1.4 :) Chodzi o o to że miałem strasznie wysokie obroty chociaż brak w mojej reni obrotomierza szacowałem je na jakieś 2500-3000obr. Czytałem troch i też z własnej wiedzy wymieniłem uszczelkę znajdująca się pomiędzy kolektorami wydechowymi a ssącymi:)...
Tak, zacznij od uporządkowania instalacji , nawiertki w kolektor to sprawa trudna do przecenienia, a zastosowany sposób ustawienia wtryskiwaczy druciarski , popatrz jak to ma wyglądać : zwróć uwagę , że wkrętki strzelają gazem wprost na zwór ssący - warto zainwestować w uszczelkę , zdziwisz się jak to wpłynie na auto. To też warto poczytać , mimo że...
Witam Czy ktoś może podać wymiar uszczelki od podgrzewacza powietrza zamontowanego w kolektorze ssącym. Jest pęknięta i widac to po zdjęciu przepustnicy. Niestety dostęp jest od spodu auta i chcę tą akcję demontażu i instalacji dokonać za jednym podejściem. Kod silnika E7J
- czujnik prędkości jest nowy, bo stary padł i nie wskazywał prędkości; montowałem jakieś 2 miesiące temu - nie ma instalacji LPG - filtr powietrza zmieniałem, bo był olej wymieniany, kolektor jest szczelny- wylot jak i dolot; ostatnio wymieniałem uszczelkę, to wszystko uszczelniłem żeby nie było przedmuchów - akumulator dobry, sprawdzałem napięcie....
A więc zacznę od tego, że na pewno jest to silnik v6 w dowodzie podali 3.0 niby 190KM, jakieś ale tam było bo rozrząd jest na łańcuszku. Jak się nagrzeje to dymi na biało i to dość mocno wygląda to jak by uszczelka pod głowicą ale jak jest zimny to jest ok. Drugą rzeczą jest to, że wygląda jak by miał zatkane kanały chłodzące silnik albo pompa wody...
Po zdjęciu kolektora dolotowego i próbie odpalenia, samochód pięknie ział ogniem z dolotu. Rozrząd był przestawiony o 45 stopni, kompresja zerowa, a na kole wału korbowego były wkręcone resztki paska osprzętu. Prawdopodobnie grzybki zaworów pogięte, powierzchnie wałków mają 4-8mm wżery, wałki chodziły na sucho. Zamiast uszczelek, silikon. O ile panewki...
Witam panowie mam dość ciekawy przypadek z dxi 450 z 2006 r, a mianowicie auto głównie pod załadowaną naczepą podczas jednostajnego wyjeżdżania pod górę zaczyna szarpać tzn. jest odczuwalne pomimo równego przytrzymywania gazu coś tak jakby ktoś na chwilę puścił pedał i ponownie go wcisną w tym samym momencie wycisza się turbina tak jakby nie pracowała....
Witam! Mam problem z Laguną II 1.8/16v (F4P), silnik nie schodzi z obrotów, po odpaleniu wchodzi na 1400obr z czasem gdy się nagrzeje schodzi do 1000obr, gdy dodam gazu do 4000obrotów i puszę pedał gazu to schodzi do 1500obr. Pod czas jazdy wchodzi dobrze na obroty silnik jest dynamiczny dobrze ciągnie, przy zmianie biegów obroty spadają do 1500. Oczywiście...
za 2000zł z fakturę na pełną kwotę i homologacją??? Netto co prawda ale jest jeden plus- auta nie wracają z usterkami lpg. czyli ludzie montujcie w tym warsztacie :D macie zdjęty kolektor do wiercenia nowe uszczelki i zestaw akceptowalny do danego silnika (mówi my o R4 chcę być OK ) w cenie 2000brutto na f-rze :D Dodano po 3 za 2000zł z fakturę na...
Witam. :) Renault Scenic I phII 1999r. 2.0, 140KM Ostatnim czasy jeżdżę sobie autkiem i zauważyłem dość duże kłęby białego dymu za mną. Czy Ciepły czy zimny dymi strasznie. Stawiałem na uszczelkę ale pytam się was czy możliwe też jest że walnięta została sonda ? (jest tylko jedna odrazu na kolektorze). Pytam bo robię niedługo rozrząd w tym modelu a...
po wymianie uszczelek kolektora jeszcze z 50 km ujechałem czujnik sprawdzę wedle wkazówek
Jeśli jest terkot podczas ruszania to przyjrzałbym się układowi wydechowemu w okolicach plecionki. Weź kumpla ze sobą, odpal auto i zatkaj ręką wylot tłumika i zobaczy czy się wytworzy cisnienie. Jeśli nie to poproś kumpla o zatkanie rury, idź do przodu i obsłuchaj połączenie między kolektorem i rurą szczególnie w okolicach plecionki czyli połączenia...
Poszukaj pęknięcia pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, ewentualnie sprawdź uszczelki przy wtryskiwaczach. Wygląda jak gdyby dostawał fałszywe powietrze.
Witam. Mam problem z moją laguną 1 1.8 monowtrysk bez gazu . Auto od jakiegoś czasu ma za wysokie obroty. Kiedy ją zimną odpalę obroty wędrują 1400-1600 a po nagrzaniu spadają na 1000-1100.Wystarczy lekka przygazówka do 2000 tyś obr. powoduje, że obroty spadną i zatrzymają się na poziomie 1400 .Jak ją zgaszę i zapalę to obroty ponownie są mniejsze 1000-1100...
Witam! Po remoncie głowicy i wymianie uszczelki pod głowicą próbowałem odpalić silnik bez efektu, na Plaku odpalał i gasł. Zamieniłem przewody na wtryskiwaczach z 2 na 3 i z 4 na 1 auto odpalało bez problemów. Okazało się że pompa wysokiego ciśnienia była przesunięta i podawała paliwo na wydechu cylindra, dlatego po zamianie przewodów silnik zapalał....
Jest to silnik 1.8 16 V rocznik 2003 a pogoda nas nie rozpieszcza a ja mogę jedynie to naprawić pod blokiem Zacznę od uszczelek na przepustnicy i sprawdzę ten kolektor
Dzień dobry. Mam prośbę do osób pracujących na WinOLS-ie lub innym programie do obróbki wsadów. Ja tego nie robię i proszę o pomoc tych którzy się znają. Sprawa dotyczy Renault Megane II 1.6 16V na sterowniku Sagem S3000 z sekwencyjną instalacją LPG. Potrzebuję podnieść obroty biegu jałowego na gorącym silniku z 705 na 800-850 obr. Myślałem że clip...
Witajcie. Proszę o pomoc w diagnozie. W czasie jazdy sporadycznie coś wyje jak na video.
Nieszczelność konkretnie czego ma sprawdzić? Silnik gdy traci te obroty, ma sie wrażenie jakby się dławił. W czasie jazdy tego nie czuć. Nieszczelność całego silnika. Kolektory, odmy, uszczelki. Jak jedzie to tego nie ma, jednak jak odpuści gaz to pewnie obroty szaleją.
Więc podsumowując koszt zabawy z francą.... Zestaw żrub głowicy cylindrów VICTOR REINZ 14-32154-01 73,9 kolektor wydechowy Elring 30 Uszczelka, kolektor dolotowy VICTOR REINZ 71-33563-00 16,3 Pierscień uszczelniający wału, wał korbowy ELRING 157.200 40 Uszczelka, rura wylotowa FA1 220-918 13,3 Total Quartz ENERGY 9000 5W-40, 5l 71,9 (do wymiany za 1k...
Nie wiem jak w 2.0 ale u mnie nie w 1.6 uszczelki pod kolektorem dolotowym puściły a jak wziąłem uszczelkę od przepustnicy to się skruszyła w rękach. Stan uszczelek sprawdza się sprayem np do czyszczenia świec przy włączonym silniku. Jeśli pryśniesz na przepustnice lub wokół uszczelek a samochód przygaśnie lub zgaśnie. No to możesz wymieniać. Zestaw...
Witam, mam problem z laguną II z 2001r. (benzyna+lpg). Zaczęło się od zaświecania się kontrolki świec i serwisu po rozgrzaniu silnika. Po wymianie świec, problem na jakiś czas zniknął. (Nie pamiętam dokładnie ile czasu minęło od tamtego momentu, może ok. 4miesięcy) Od jakichś dwóch miesięcy, staram się znowu rozwiązać ten problem. Jest prawie identyczny...
Witam mam pytanko i prośbę o pomoc może ktoś coś wymyśli bo ja sam już się pogubiłem. Mam renault megane scenic 1,6 8v rocznik 97 w lutym tego roku założyłem gaz i autko nadal chodziło bez problemu, pewnego razu po przejechaniu już 5000km auto zaczęło szarpać i straciło moc okazało się że uszczelka pod głowicą (autko ma przejechane 248tys) wiec zaprowadziłem...
głowica sciągnieta , zawory całe , niestety teraz bede czekał na nową uszczelke i planowanie wiec kilka dni mi zejdzie bo wszystko dopiero na wtorek :( .W kazdym razie i tak dobrze ze wziołem sie za głowice bo z koro klin był zerwany to tylko była kwestja czasu , zal ze stracilem kolejny dzien . Ogólnie to ktos juz coś robił z tym silnikiem , uszczelka...
Silnik krokowy wymieniłem na nowy zawory też ustawiałem. Nie bardzo rozumie o co chodzi z tymi stykami ja posiadam taki silnik krokowy podam linka A ustawienia gazu są dobrze może coś trzeba przestawić? Za zainteresowanie wielkie dzięki. Dodano po 3 Dodam że ostatnio kilka usterek zlikwidowałem na BP i było ok. ( uszczelka pod kolektorem dolotowym silnik...
Witam serdecznie, Posiadam autko jakim jest Renault Laguna z 2001r i oraz silnikiem benzynowym 1.8. Mój problem rozpoczął się ok miesiąca temu. Auto zaczęło pokazywać błąd fuel injection system faulty oraz wchodzić na 2000 obrotów i nie reagować na gaz. Zazwyczaj po odpięciu akumulatora problem ustał na jakiś czas. Ostatnio problem się pogłębił. Po...
schematy do tego motoru to trudna sprawa ; polecam książke od megana, tam jest opis 2.0 16v (prawie taki sam motor poza skokiem tłoka) ad1 ten "pizdryk" to czujnik położenia przepustnicy a nie podgrzewacz ad2 zobacz w książce j.w. ad3 turbo w f7p trudne ale jak najbardziej możliwe (będzie boleć kieszeń) - turbina np garett T25 - intercooler np od renault...
Witam. Jestem posiadaczem Renault Scenic 1,6- 8 zaworowy benzyna. Zauważyłem, że spod głowicy po środku od strony kolektora wydechowego wycieka olej w bardzo małej ilości (ale wycieka). Z płynem chłodniczym i z chłodzeniem silnika wszystko jest OK nie wytwarza się dodatkowe ciśnienie w układzie chłodzącym. Również zauważyłem, że teraz gdy mamy takie...
Sprawdź czy nie wywala odmą do kolektora ssącego, a z niego do cylindrów. Miałem przypadek w Linde 351 z silnikiem renault, że stanął z powodu emulsji wodno-olejowej w cylindrach, która poszła z odmy. Pierwotną przyczyną była walnięta uszczelka pod głowicą.