Witam, Mialem znajomego, ktoremu cos piszczalo (Honda Civic 1.6 chyba). Wymienil naciagacz paska i dalej piszczalo. Po dluzszej analizie okazalo sie ze to alternator. Wiec wymienil lozyska. Piszczalo dalej. Ktos wpadl na pomysl zeby pojechac do elektryka i pomierzyc rezystancje uzwojen alternatora. Olazalo sie ze jest jakies zwarcie miedzyzwolowe w...
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Ok. jaki to ma byc regulator zewnetrzny. model , typ lub od jakiego auta i prosze o sposob podlaczenia . Pozdrawiam - Ryszard. A jaki to alternator - 6-cio czy 9-cio diodowy, i jeszcze jedno - wirniki w tych alternatorach mają mniejszą rezystancję.
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
O jakich mocach tutaj rozmawiamy? Jeśli będziesz miał kilka kW to może być problem z rozproszeniem takiej ilości ciepła w rezystorach. Oczywiście możesz zastosować grzałki albo jakieś inne elementy oporowe dużej mocy. Problemem tylko jest regulacja oporności konieczna w przypadku wykorzystania maszyny z magnesami trwałymi. Maszyna ze wzbudzeniem (synchroniczna...
Tak na marginesie - nie zalecam czyszczenia klem, słupków i jakichkolwiek innych styków papierem ściernym ponieważ wykruszone z niego twarde ziarenka mogą się wbić w powierzchnię klemy, styku zwiększając rezystancję połączenia.
To znaczy na jakiej zasadzie ta kontrola prądu oddawanego przez alternator jest realizowana? No dokładnie na realizacji prawa Ohma- ilość przyłączonych (równolegle) odbiorników powoduje spadek sumarycznej rezystancji całej instalacji, więc wzrasta prąd płynący od źródła (alternatora, bo ma wyższy poziom napięcia niż akumulator, który teoretycznie w...
Żorż, obciąż dowolny alternator takim prądem i zobacz jak się nagrzeje. Grzanie wynika z rezystancji własnej uzwojeń. Alternator obciążył mocą ponad 900W (14 x 65) w sytuacji, kiedy praca urządzenia wentylacyjnego była niewystarczająca. Prąd maxymalny tego alternatora to bodaj 80A przy 7000 obr/min wirnika. Dmucha wtedy jak mały odkurzaczyk. Wracając...
Witam, mam problem z ładowaniem w Leoni 1m 1.6 16V Gdy byłem w trasie zaświeciła mi się kontrolka ładowania, zjechałem na pobocze i miałem koło 11,8V. Wróciłem do domu, sprawdziłem połączenia, wymontowałem regulator. Niestety nie mam narzędzi więc po sprawdzeniu regulatora miernikiem podpiąłem regulator do akumulatora i sprawdziłem napięcie na szczotkach,...
Witam wszystkich. Temat umieszczam tutaj, bo niejako związany jest z elektryką samochodową. Mianowicie chodzi mi o zbudowanie sztucznego obciążenia do testowania alternatora na stole. Ma to być rezystor dużej mocy, myślę że 1 kW wystarczy. Do zmiany obciążenia nie będzie wykorzystywana zmiana rezystancji, tylko ma być wykorzystane sterowanie PWM. Moje...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Czyli pozostaje pogratulować usunięćia usterki. Panowie ja chciałbym życzyć wszystkim zdrowia i szczęścia w nowym roku. Ponadto dla borykających się ze zmniejszaniem napięcia na akumulatorze podczas odpalonego silnika i załączaniu coraz większej ilości odbiorników elektrycznych zawsze zalecam najpierw sprawdzić napięćie bezpośrednio na B+ alternatora...
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Zmierz rezystancję między pierścieniami ślizgowymi wirnika oraz pomiędzy pierścieniami a korpusem wirnika. Rezystancja między pierścieniami 5.4-5.6Ω Między pierścieniem zewnętrznym a korpusem 5.9-6.2Ω Między pierścieniem wewnętrznym a korpusem 1.2-1.3Ω
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Powodem jest wyeksploatowany akumulator. A to nieprawda! Zabija je podgrzewnie. Podgrzewanie to główny sprawca, ale akumulator w należytym stanie to podstawa. Z definicji akumulator to urządzenie magazynujące energię. Akumulator to podstawowe źródło energii z racji niskiej rezystancji wewnętrznej która wzrasta z biegiem czasu powodująć szybkie ładowanie,...
Ja proponuję w przewód zasilający (alternator B+ akumulator klema+) w szereg wstawić rezystor ograniczający prąd ładowania.Jeśli nie ma takiego rezystora(dużej mocy,rezystancja ułamka Ohma) to wstawić żarówkę reflektorową 100W.Wtedy można badać,mierzyć nie obawiając się o uszkodzenie alternatora.
Moim zdaniem, przewód który przez 13 godzin przewodziłby ciągle prąd o natęzeniu 5A przegrzeje się. Błąd, pobór 5A nie robi większego wrażenia na przewodzie 0,5mm^2 a co dopiero na ok 35mm^2 podłączonym do alternatora. Twoim problemem będzie coś co obciąża ten przewód i ma rezystancję trochę powyżej 2Ω, w związku z czym wydziela się na tym ponad...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Dziekuje za obszerne wytlumaczenie. Ja mierzylem pomiedzy klema - akumulatora a masa silnika/alternatora. Czy odkladanie sie tam napiecia ma zwiazek z prawem Ohma?? Ma, płynie prąd przez rezystancję to i pojawia się różnica potencjałów - napięcie.
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. - ale przecież te źródła (alternatory) posiadają prostowniki. Zatem nie ma możliwosci aby prąd płynął z jednego alternatora "do drugiego". Chyba, że coś się ostatnio zmieniło, jeśli chodzi o zasadę działania diody półprzewodnikowej. Natomiast, jeśli...
Kurcze już nie wiem o co chodzi ale przecież nie problem sprawdzić jaki mamy altek bez rozbierania go wystarczy miernik i tak: Od alternatora odpinamy wszystkie kable,miernik ustawiamy na zakres sprawdzanie diod czerwoną sondę dotykamy do zacisku wsuwka-chłopaczek w plastikowej kostce(oznaczoną przez kol.Skorpion jako 3) a czarną sondę po kolei dotykamy...
Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się jak to jest że typowy prostownik do ładowania aku ma 6A, natomiast alternator w samochodzie ma 40A+. Czy zatem mógł bym bezpiecznie ładować aku w domu prądem 30A ? Sprawa jest prosta i nie ma tu żadnej sprzeczności. Alternator mający znamionowy prąd 40 A może ładować takim prądem akumulator o ile tylko rezystancja...
założyłem ze rezystancja jest stała w funkcji temperatury. rezystancja jednej świecy R=12/30=0,4 Ohma. Rz wypadkowe całego układu (R1*R2/(R1+R2))+R3=0,16/0,4+0,4=0,6Ohm I całkowite 12/0,6=20A. Z tym że to jest słuszne przy założeniu stałej rezystancji. W praktyce rezystancja rośnie wraz z temperaturą i w tym przypadku świece nie będa osiągać tak duzej...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Jeżeli jest to przekaźnik czasowy, to podłączenie nieznacznie podniesie prąd płynący przez styki przekaźnika. Jednak jeśli ten przekaźnik mierzy prąd płynący przez jego styki, to z racji tego, iż nowa świeca ma rezystancję około 1 ohma ( z upływem lat rezystancja maleje), natomiast żarówka podświetlenia ma rezystancję około 12 ohm, to przekaźnik może...
Tia... pierscienie caly czas kontaktuja - jak zastepuje regulator rezystorem-zarowka to jest oki.. Prad przez nie plynacy tez jest oki... No ale przeca kucza franca po to mam reghulator by mi sam regulowal napiecie niezaleznie od obciazenia :)))) Oba (nowy i stary) dzialaja tak samo. Stary ma zalozone tylko nowe szczotki (w sumie niepotrzebnmie kupowalem...
Witam.Bardzo prosze o pomoc.Laguna2,2D 1995r.Wysiadlo ładowanie.Alternator ma nastepujace wyjscia: B+, W(na obrotomierz i dwa zaciski + oraz - (wskaznik ładowania i + po zaplonie)Sprawdzilem uzwojenie stojana(220V i żarówka)i jest OK.Rezystancja wirnika2,8Ohma.Sprawdzilem diody po wczesniejszym odłączeniu uzwojen stojana.Wykonalem nastepującą symulacje:...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
Oto masz taki schemacik. Rezystancja wirnika ma wynosić 4 ohm wg książki Naprawa samochodów Polski Fiat 126p, Klimecki Z. Ważne jest, aby żarówka lampy ładowania była 4W (nie 2W, bo wtedy ma za dużą rezystancję i prąd wzbudzenia na początku jest za mały!). Ciekawe rzeczy są na stronie: Może trochę za późno odpowiadam, ale teraz ten temat przerabiam....
Tak, ale zważ na to, że obudowa jest jedną z końcówek. Jeżeli dioda nie siedzi pewnie to się pojawia jakaś rezystancja, a tam gdzie rezystancja to wydzielanie ciepła. A co się dzieje u ciebie? Dostają zwarcia, rozwarcia, pękają?
Kontrolka nie w tym miejscu , bynajmniej dla altka 9 diodowego. Kontrolka musi być między stacyjką a zaciskiem 15 regulatora napięcia. Możesz sprawdzić czy masz 6czy 9 diodowy miernik masz ? Czerwona sondę miernika dotykasz do konektorka a czarną po kolei do tych 3 śrubek widocznych z tyłu altka jak pokaże niewielką rezystancję praktycznie zwarcie to...
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Jak widać autor nie chce pomocy. Nie podaje tego o co prosimy. Brak podstawowych danych: Napięcie akumulatora po postoju, Napięcie ładowania na wolnych obrotach, Napięcie ładowania na wysokich obrotach, Napięcie ładowania pod pełnym obciążeniem. Rezystancja minusa na aku do silnika, Rezystancja minusa na aku do karoserii.
Takie komunikaty- jak w tytule wyskakiwały podczas jazdy,gdy silnik był ciepły i stop.Zadzwoniłem do fachowca i ten stwierdził żeby przyjechać,ale na 99% to sterownik silnika.Pomyślałem,że dobrze będzie na początek sprawdzić akumulator,klemy,stan wiązek,styków,masy i.t.p.Tak też zrobiłem.Naładowałem 4-letni akumulator,posprawdzałem styki złącza masy...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Im starszy aku tym bardziej rośnie jego rezystancja wewnętrzna. Traci on więc możliwość obciążania alternatora. Tak więc stary akumulator daje alternatorowi odpocząć.
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
heeee pokaż zdjęcie alternatora i wiązki silnika/alternatora z tyłu w tym miejscu brązowo/żółty to masa ale jest myk. ...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
I=U/R Przy napięciu 10,5V świeca która ma 0,8om pobierze prąd 13,1A. Przy napięciu 10,5V świeca z dużym oporem z twojej teorii powiedzmy 2om pobierze 5,2A. To wszystko razy ilość cylindrów Czy inne twoje teorie też ci mam policzyć z prawa Ohma? Więc jak widzisz żadne doświadczenie tylko po prostu podstawowe wykształcenie. Tutaj bym się pospierał z...
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
Że jest to żrodek gwaizdy doszedłem doga dedukcji. altek ma trzy wyprowadzenia. Główne wyjście prądowe na śrubie M 6 - nie podlega dyskusji, wyjście niopisane w białej kostce i wyjście na szczotkotrzymaczu - oznaczone jakoś dziwnie, bo 18 lub 19. Ale to na szczotkę idzie prąd z reglera. Tak też jezst wszystko połączone. zostaje jeszcze sprawdzić czy...
połączenia z masą mam dobre, bo przy obciążeniu napiecie na aku i masą z + jest takie samo gdyby była jakas rezystancja przejścia-połączenia, to prąd spowodował by spadek V. przewód alternatora na klemie przeczysciłem, ale na alternatorze nie - nie mam kanału:cry: a co do pomiaru tętnień mam miernik wskazówkowy elektromagnetyczny zdaje się juz nie pamietam,...
Witam mam pytanko odnośnie tego alternatora, który służył w Passacie 1.8 ABS rocznik '93. Dokładny symbol alternatora to A13VI40. Czy ktoś zna ten typ i może powiedzieć w jaki sposób połączone są tam uzwojenia - w gwiazdę czy trójkąt? Kiedyś uszkodził mi się przy odpalaniu drugiego samochodu kablami, wymieniłem go na inny i leżał sobie w zapomnieniu....
sprawdzalem cicho i lekko Dodano po 32 jak sprawdzalem na unieruchomionym silniku to pomiedzy minusem aku a masa alternatora nie ma zadnej rezystancji ale jak odpale silnik jest tak ze plus aku minus 13,4 plus aku masa silnika 13,5 a pomiedzy plusem aku a masa alternatora 13,75 13,80 czy przyczyna moze byc brak dobrej masy chyba na to wyglada potwierdzacie...
A może Ci sprzedali wirnik z alternatora 24V. Porównywałeś rezystancję?
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
To wypinaj bezpieczniki po kolei i dojdziesz z którym jest zwarcie w instalacji. Te wypociny powyżej to strata czasu ale taka jest elektroda. Pisałem juz ze problem jest nawet po wypieciu wszystkich bezpiecznikow. Gdy zobaczylem po tym ze problemu nie ma po wypieciu D+ z alternatora automatem stwierdzilem ze to alternator. Jeszcze rozmyslam ale skoro...
Jeśli sprawdzisz połączenie masowe silnika z akumulatorem oraz zacisku B+ alternatora z + akumulatora i okaże się o.k. to problem nadal tkwi w alternatorze. Wymontuj go i sprawdź uzwojenie (rezystancję) względem obudowy.
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " Też nie za bardzo wiedziałem co oznacza "cut in" w tych danych katalogowych, ale w FAQ BOSH'a coś takiego znalazłem: "What does “cut-in speed”...
Witam serdecznie forumowiczów. Przewertowałem masę tematów ale niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Wygląda to tak: Stacyjka na pozycję II brak kontrolek ( nie licząc tej od ręcznego). Jeżeli akumulator jest naładowany auto pali ale: - napięcie na akumulatorze lekko ponad 12V czyli brak ładowania ale... wystarczy przegazować autko i już...
Tak więc alternator na pewno ładuje szybciej niż prostownik I ostatnie pytanie, czy alternator 14,4V 150A naładuje szybciej akumulator (jak wcześniej 60Ah) niż prostownik o napięciu 16V i wydajności 30A? Prawdopodobnie tak, ale za mało danych. Znowu nie bierzesz pod uwagę innych czynników jak rezystancja połączeń i akumulatora. Jeśli one pozwolą na...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję tematu i proszę o wyjaśnienie. Na taką przeróbkę jak dodanie...
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście alternator pracuje (obraca się). Jeżeli nie ma...
Może jedną - Wróc do swojej profesji wyszczególnionej w Avatarze. Najgorszy typ forumowicza. łatwiej zarejestrować się na forum, napisac posta niż wpisać w google szukaną frazę . No sorry. Tepperaturowy współczynnik rezystancji, schemat alternatora, charakterystyki alternatora (zależy jakie) sa na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, mamy wklejać linki?...
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką alternator w ogóle się nie wzbudza nie stawia...
Oryginalna żarówka ma 5W przy napięciu 12,8V. Zatem świecąca żarówka o tej mocy pobiera prąd 0,39A i daje to jej rezystancję niecałe 33Ω. Daj więc rezystor o mocy 5W i rezystancji według szeregu 33Ω lub 36Ω czy też 39Ω. Ostatecznie 47Ω też da radę. Pamiętaj, że od załączenia zapłonu do momentu rozruchu silnika rezystor będzie...
OK alternator zmontowany, rezystancja cewki 5 om. Niestety alternator nie startuje, kontrolka miga przy biegu jałowym, na wyższych obrotach świeci stale. Jakieś pomysły?
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Witam,problem z komunikacją alternatora ze sterownikiem ładowania.Po 10 min. pojawia się błąd ESP spowodowany przeciążeniem.Alternator wymieniony na Valeo 021903026L.Sterownik ładowania wymieniony Valeo 021903026L.Przewód ma przejście,czy ktoś mógłby sprawdzić rezystancję niebieskiego przewodu oraz napięcie jakie występuje przy podłączonej wtyczce?...
Czy ja dobrze czytam? Rezystancje między uzwojeniami 130 OHM ?? Jeśli tak to jasne, że stojan wymienić lub przewinąć. Jest jeszcze pytanie jak mierzona ta rezystancja bo jeśli wchodzą w to pólprzewodniki to właściwie nic nie wiemy. Dobrze by wiedzieć jeszcze jak z rezystancją do obudowy.
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Witam. Z tego co wiem to alternator od poloneza jest trójfazową prągnicą synchroniczną prądu przemiennego z prostownikiem. Uzwojenia stojana są połaczone w gwiazde jak juz koledzy wczesniej pisali Po wyjęciu prostownika mogło by to pracować jako slinik synchroniczny trójfazowy, o ile dobrze pamietam mozliwa była by tez praca asynchroniczna po zwarciu...
...więc krąg podejrzeń się zawęził do samego alternatora jeśli świeci kontrolka...proponuje abyś wykręcił szczotki, przeważnie w są razem z regulatorem jako jeden element i sprawdził rezystancję wirnika na pierścieniach , jeśli będzie w granicach 4..7 Ω to wirnik masz sprawny, dobrze jest też sprawdzić wirnik prądowo,wziąć zasilić wirnik z akumulatora...
I kłania się CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM! 1. Skąd możesz wiedzieć, co poszło, skoro nawet do tego nie zajrzałeś! No, chyba że masz rentgen w oczach... Domyślam się i próbuję znaleźć przyczynę, czy to jakieś przestępstwo? Napisałem że nie jestem w stanie teraz do tego zajrzeć i potrzebuję warsztatu. 2.Jeśli błąd miernika wynosi kilka om, to NIE JEST on...
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Przyjrzałem się temu staremu alternatorowi i pomiędzy wirnik- obwód wzbudzenia a regulator napięcia (ten wbudowany w alternator) przychodzi element: Na stronach USA nazywane jest to opornikiem. Wynika z tego, że w szereg wstawiany jest jakiś rezystor. Próbowałem to zmierzyć, ale w zasadzie cały opór zależy od styku tego nitu ze szczotką. Raz miałem...
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
mała uwaga-wirnik alternatora w warczyburgu dwusuwie miał rezystancję około 1,5 oma, więc elektroniczny regulator tego nie wytrzyma.
Zależy jakie obciązenie, alternator też ma jakąś swoją rezystancję wewnętrzną.
To się dzieje na stałej rezystancji, więc jeżeli wzrasta U to co się dzieje z I? No chyba że w celu, aby się przekonac czy alternator nie jest przeciążony, ale do tego nie trzeba miernika.
Mam zamiar kupić Miernik Rezystancji Izolacji firmy UNIT: który z wymienionych poniżej modeli najlepiej nadaje się do tego celu UT 502 UT 511 UT 512 UT 526 Który z tych 4 modeli wystarczy do sprawdzania silników do 10kW elektronarzędzi, alternatorów i rozruszników samochodowych
Jezeli tam jest pusto to wymaga zewnętrznego regulatora, jeżeli zmierzysz rezystancję na tym wyprowadzeniu i będzie pomiędzy 3 a 5 om to jest to alternator do instalacji 12V.
Ale wymyślasz. Za niedługo sie okaże iż pęłnia księżyca uszkodziła regulator. Nie ważne jak i co jest przyczyną. Trzeba przeprowadzić diagnozę do końca! Najpierw rezystancje cewek między każdą parą kabli. Potem każdy kabel do masy. Najniższy zakres omomierza. Napięcie alternatora sprawdza się na odpiętej(!) wtyczce z trzema żółtymi kablami. Najpierw...
Zmierz rezystancję między masą alternatora a masą silnika omomierzem. Jeżeli jest mniej niż 0,5 ohm to jest w porządku. Gdy będzie za duża to może być problemem.
Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze. Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej. PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie. Witam wszystkich...
Różnica napięć wynika z "dużej" rezystancji przewodu (+ wszystkie końcówki) łączącego akumulator z alternatorem. Z tego samego powodu grzeje się klema. Sprawdź jakość zaciśniętych końcówek, czy nie ma luzów, zaśniedziałych elementów.
Ahoj. Wiem, że to jest sztuka dla sztuki bo taki silnik będzie miał małą skuteczność ale mam tych alternatorów kilka i chciałem się pobawić :D Wywaliłem wszystkie diody i w sumie wszystko poza uzwojeniami. 891466 Jak widać stojan ma trzy uzwojenia połączone oryginalnie w gwiazdę. Mierzyłem rezystancję wychodzi około 1ohma na każdym uzwojeniu. 891467...
Prad wzbudzajacy jaki dochodzi do alternatora to 11.7v Jak i gdzie mierzone? Jak wygląda regulator? tym kabelku w szereg wlutowany jest opornik o wartosci mierzonej miernikiem 374kohm Wątpliwy ten pomiar. Rezystancja jest zapewne o wiele mniejsza.
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Czy ty myślisz że moc alternatora zależnie od obrotów opisuje jakiś uniwersalny wzór? Takie parametry zależą od konstrukcji (kształt biegunów, rezystancja uzwojeń, szczelina powietrzna, prąd magnesujący, indukcyjność wzbudzenia itd.). Jeśli chcesz wiedzieć jakie będzie napięcie i prąd przy danych obrotach i obciążeniu, to musisz wykreślić charakterystykę...
Zrób tak-zmierz napięcie bespośrednio na zacisku 30 alternatora (ta śruba)Jeżeli nie osiąga 14V to zmierz rezystancję wirnika-powinno być od 3 do 4 om.Jeżeli jest ok ,a diody prostownicze i wzbudzenia sprawne to problem w stojanie-skrót w cewce fazy,lub niepewny lut końca uzwojenia fazy do mostka prostowniczego.Jeżeli te lutowania nie budzą zastrzeżen-do...
Rezystancja uzwojenia ~3omy. Pierscieni nie zmienialem bo myslalem ze po przetoczeniu bedzie dobrze, a niezbyt ciekawie zapowiadalo sie ich zdjecie dlatego przetoczylem. Niestety wyglada na to, ze rozbiorka jest nieunikniona. Pierscienie sa zalane czyms w rodzaju zywicy razem z przewodami tak wiec trudno bedzie je zdjac bez pozniejszego sztukaowania...
wiesz o tym że rezystancja uzwojeń stojanu to 0,15-0,25 oma?Wiesz jaki tam poleci prąd?Wiesz jak się to bedzie grzało?
Dokladne sprawdzenie jest możliwe tylko omomierzem cyfrowym, diody w kierunku przewodzenia mają około 1000 omów, a w drugą stronę - nieskończoność, Diody jednej grupy powinny mieć bardzo zbliżoną rezystancję. Sprawdzenie w obwodzie: akumulator-dioda-żarówka (połączone szeregowo) pozwala tylko stwierdzić, czy dioda nie jest zwarta lub przepalona (pomiar...
Instalacja generalnie do sprawdzenia. Być może twój alternator już przestał dostarczać energię do instalacji. Z tą rezystancją to niezupełnie prawda ale można tak przyjąć dla uproszczenia. Jeśli napięcie instalacji jest w porządku to zachodzić mogą takie możliwości: niedostateczne połączenia przy alternatorze, zużyte szczotki, pękający lub wylutowujący...
dzieki za info tylko nie wiem czy go sprawdzać pod kątem zwarcia czy przerwy jaka powinna być wartość rezystancji a co z diodami -regulator napięcia na pokładzie Pozdrawiam serdecznie !!! CEZARY
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
No tak miernik cegowy a takie co by wydolil te 70A to juz cena maja powazna :( . A moze daloby sie zrobic jakis rezystor (kilkanasice lub kilkadziesiat R 5W polaczonych) wpiac w serego zyby uzyskac jakas mala rezystancje i mierzyc na nim spadek nap i z prawa ohma wyznaczac prad...?
zbyt mało danych by coś powiedziec jaka rezystancja wirnika jakie napięcie ładowania na wolnych obrotach ina wysokich jak się zachowuje kontrolka czy po odłączeniu prostownika nie ma zwarcia uzwojenie do masy czy prostownik /czyt. diody są oki/ mało danych brak konkretów???????????????
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Pieprzony Bosch, słabo ładował więc na stół. Jako że nie było tam się do czego przyczepić a zastrzeżenia budziły połączenia stojana z mostkiem (zgrzewane,więc zlutowałem, widać było że coś tam nie tak, bo 3 pręty były jakoś dziwnie odbarwione, jakby się grzały na rezystancji) wsadziłem z powrotem. Efekt jest taki, że ładowanie wynosi 13,8V, ale gdy...
czy między pierścieniami jest jakaś rezystancja?
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony A jakby dał kontrolkę ładowania o mniejszej rezystancji, czyli większej mocy, to czy wtedy by się szybciej nie wzbudził?
Kolego nie patrz na rezystancję tylko na prąd jaki pobiera wirnik.Nawiasem to rezystancja dla tego typu wirnika wynosi 2,7 ohma a prąd pobierany przez wirnik w granicach 4,4 ampera. Oczywiście dopuszczalne są odchyłki około 0,1 amp. Wygląd zewnętrzny o niczym nie świadczy,mam takie ładne a prąd pobierany ponad 6 amper. 5.5 amperowy regulator tego nie...
zmierz rezystancję wirnika,ma być około 2,5 oma. Jezeli jest tak,to założyłeś licha podróbkę,albo masz uwalony mostek,co typowe w delco. No chyba że tam masz boscha...
A może jest mechaniczne uszkodzenie w alternatorze.... Jeśli śruba jest mocno gorąca, to być może wewnątrz alternatora w jej okolicy jest jakaś rezystancja. Być może jej styk w alternatorze nie jest "pewny" i stąd ta jej wysoka temperatura. Generalnie gorący jest styk posiadający wysoką rezystancję, ale w ten sposób można zajeździć alternator, gdyż...
Jeżeli regulator nie reguluje napięcia, więc wzrasta prąd w obwodzie, bo wsio sie dzieje na mniejwięcej stałej rezystancji. Jezeli wzrasta prąd, to siłą rzeczy że wzrasta temperatura diod (są przeciążone) i szlag je musi trafić. Na moje oko zakłądają lichy regulator, ma być w czarnej obudowie ( Heavy Duty)
Skoro dymi to znaczy nagrzewa się z powodu zwartego uzwojenia. Niższa rezystancja uzwojenia sprawia, że przez uzw. płynie większy od znamionowego prąd . Rada :Czy opłaca się remontować stary? Nie kupuje się używanych elektrycznych części (-:
wirnik jest inny, jak sądzę masz 24-ro woltowy z Jelcza, chcesz go wsadzić w miejsce 'fiatowskiego". Musisz zmienić stojan i wirnik; ten z 24 ma wirnik o wiekszej ilości zwojów, rezystancja wirnika coś okolo 13 om, z fiata ma 4 omy.
Jak w temacie mam problem z alternatorem. Niedawno był robiony, ostatnio zaświeciła mi się kontrolka alternatora. Rozebrałem go, diody są dobre, poprawiłem luty na regulatorze oraz wyczyściłem go. Zamontowałem do auta po odpaleniu kontrolka mruży od alternatora (przy odpalonym i zgaszonym silniku), zmierzyłem napięcie na alternator + a masa jest 11...
W sumie temat sprawdzania regulatorów już był, potrzeba płynnej regulacji napięcia np. do 16V Co do wydajności prądowej to... a żeby nie było że tak na tacy podaję ---> rezystancja wirnika koło 3Ω napięcie akumulatora to daje nam prąd wartości...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Oprócz tego że się całkowicie sfajczył to żaden. Wirnik rezystancja ok 2.4 oma, stojan widoczne ślady przegrzania, z mostka diody powypadały.... Tak pytam z ciekawości, takiego jeszcze nie miałem.
Mam dwie lutownicę :) Pistoletową i kolbę. Miernik też mam (Brymen a nie marketowy) żeby sprawdzić uzwojenia i ewentualne przebicia na obudowę. Opis podłączenia uzwojenia też mam więc wiem między, którymi kablami sprawdzać rezystancje. Nie traktujcie mnie z góry z powodu niskiego "poziomu" na elektrodzie :) i małej ilości postów.
no racja rezystancja przewodow nie jest uwzgledniona w wyskalowaniu miernika co widac przy sprawdzaniu przejscia gdy zawsze miernik wyswietla opornosc przewodow min.1ohma, zupelnie o tym zapomnialem choc skoro sewisowka jest pisana nie tylko dla fachowcow to moglaby byc wzmianka o tej korekcie w serwisowce?pocieszajace czy to absolutnie pewne, ze pomiar...
Sprawdz komutator miernikiem, rezystancja powinna wynosic kilka ohmy. Stojan- czy od uzwojeń nie ma przebicia na masę[obudowę]
daruj sobie... albo kolego jesteś teoretykiem albo z natury lubisz głupoty gadać. dzisiaj postanowiłem to sprawdzić. Sugerowałem się podłączeniem wewnętrznym rozrusznika i gdzieś udało mi się znaleść hasło BOCZNIK, przypomniało mi się jak kiedyś zmieniałem boczniki w amperomierzach więc postanowiłem spróbować (co miałem do stracenia?). Do wyjścia szczotki...
Teraz mam inne pytanie :P Czy za pomocą Fotorezystora da się zrobić tak, że jak będzie wieczór już lampki się zapalą? To znaczy jak rozumiem fotorezystor działa tak, że zależnie od promieniowania zmienia rezystancję? czyli da się zrobić tak, że jest ciemno, albo wieczór (późny) i fotorezystor robi tak, że prąd płynie dalej (no tak najłatwiej pisząc...
Sprawdzić regulator, to regulator wyzwalany napięciem zmiennym. Czekam teraz na wypowiedzi przedmówców :lol: Acha-sprawdź jeszcze rezystancję na pierścieniach wirnika, masz coś około 2,5-3,5 oma?
A żarówka 21W w miejsce wirnika. Ja zwykle obmierzam wszystko, rozlutowuje, jak nic nie znajde wkręcam w tokarnie i sprawdzam jak nie chodzi wymieniam regulator, jak to nie pomaga, sprawdzam rezystancje uzwojeń mostkiem, jak coś nie tak to wymiana całego lub zlecam przezwaojenie jeśli altek drogi lub trudny do zdobycia, a regulator mam na zbyciu niestety....
W tym konkretnie nie wiem, w 24V Elmotach rezystancja wirnika była około 23-26 om.
Jedna taka możliwośc to wtedy, kiedy by był niełącz na zacisku B+. W innych przypadku ten prąd zostanie ogranczony rezystancją instalacji ( przewody, włacznik) jak i rezystancją szeregową samych diod.
Jeżeli pomiędzy samczykiem w plastikowej fiszcze i jedną, dowolną z trzech śrub w plastikowych izolatorach mamy małą rezystancję w dwu kierunkach to 6-cio diodowy.
Alternator ma stałe napięcie . Jak pisałem, że alternator należy postrzegać jako źródło napieciowe, czyli takie cuś, co zawsze dąży do oddawania takiego napięcia, jakie jest dla niego znamionowe to ktoś nic nie czaił. Cała zabawa robiega się o rezystancję wewnętrzną alternatora i dołączonego doń obciążenia,proszę pomysleć jakie płyną prądy wyrównawcze...
Mierz na zakresie 10A !, każdy inny pomiar jest niewiarygodny ze względu na dużą rezystancję bocznika amperomierza, oczywiście trzeba przepiąć kabel na mierniku w stosowną dziurę
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
zastanawiam się ostatnio po co w aucie montowane są alternatory po 100A i więcej. Nawet zakładając że mamy diesla gdzie akumulator jest dużej pojemności powiedzmy 70Ah to i tak do jego ładowania potrzebuje 7A (tak wyczytałem że ładuje się 10% z wartości pojemności). A zatem gdzie ucieka reszta prądu? Nigdzie nie ucieka. 100A to maksymalny prąd oddawany...
Zmierz rezystancję wirnika, niektóre elektroniczne regulatory mogą się nie nadać.
Jeśli chodzi o podłączenie tej opornicy to plus z aku do pierwszego zwoju ( pierwszej śruby jak widać na rys 1) a następnie kabelek przylutować do suwaka i do plusa na alternatorze do śruby M6 tak? Czy coś pokręciłem;-) Pokręciłeś i to mocno. Trzeba ją dołączyć równolegle, a nie szeregowo. Tylko zaczynaj od dużych rezystancji i obserwuj bo nie wiem...
Witam szukałem wszędzie ale nie znalazłem jaka powinna być rezystancja wirnika w alternatorze hitachi(alternator od astry 1 z silnikiem isuzu),w książce sam napraw jest podana rezystancja wirnika alternatora bosch;3.4ohma (stojana 0,1ohma),alternatora delco remy ,wirnik 0,21,stojan 0,14, a dla hitachi są tylko kreseczki ,czy to jakaś tajemnica czy coś?,dla...
Jak nie kupisz czegoś z tranzystorem PNP w środku, to napraw swój stary RNA-2. To" trzy elementy na krzyż". Oczywiście sprawdź rezystancję między masą a "sz". Powinno być ok 3-4 om. Jak jest możliwość odizolowania szczotki od masy, to użyj RNc12.
Jeśli lampka kontrola żarzy się podczas pracy silnika to mogą wystąpić następujące usterki: - Duża rezystancja przejścia w obwodzie ładowania akumulatora - przeczyścić wszystkie styki. - Uszkodzony regulator napięcia -wymienić - Zwarcie uzwojenia stojana z masą - zlikwidować - Przerwa w diodzie dodatniej lub ujemnej (diody wysoko prądowe)- wymienić...
Chodzi mi o te jasne diody dołączam zdjęcie. Zmierzyłem ich tak: ustawiłem miernik na sprawdzanie diody jest taka opcja. Minus podłączyłem do anody diody a plus do katody (gdzie wychodzi oczko) i nic nie pokazuje odtrotnie zamieniając bieguny też nic tak dzieje się z dwiema diodami. A jedna pokazuje rezystancje w granicach 500 po czym zaraz spada do...
Sprawdź rezystancję między pinami licznika 19 (plus po stacyjce) a 12 (wzbudzenie alternatora).
Ja bym się w ograniczenia prądowe nie bawił, wewnętrzna rezystancja uzwojeń alternatora oraz jego budowa, między innymi dobór uzwojenia wzbudzenia i co za tym idzie maksymalnego strumienia magnetycznego w wirniku, powoduje ograniczenie maksymalnego prądu do wartości bezpiecznych dla alternatora. Kol. fuutro , w drugim przykładzie rezystor pomiarowy...
A ja tam uważam nieco inaczej. Pamiętaj, że istnieje coś takiego, jak spadek napięcia na rezystancji przewodu w funkcji prądu. Co do 14,4 V czy 14,1V obydwa przypadki będą prawidłowe, a róznica to tylko taka uroda wykonań poszczególnych egzemplaży, warunków pomiaru itd.
Sposób wykonania, schemat polączeń? Prawo Oma znasz? Wiesz jaką rezystancję musisz podłączyć do 14.4V żeby popłynął prąd 100A?
Mam pytanie dzisiaj wymieniałem rozrusznik w swojej nubirze, sprawdzając miernikiem połączenia (poprawność połączeń sygnalizowana dźwiękiem) odkryłem że pomiędzy klemami jest zwarcie a przy najmniej niska oporność. Moje pytanie brzmi czy jest to normalne zjawisko?? Czy jak podłącze akumulator to wszystko pójdzie z dymem? Nigdy więcej nic tak nie sprawdzaj....
0,3 Ω jest zakładam wartością prawidłową, . No co ty. Wiesz jak to by się grzało? Z pamięci-0,145 Ω to rezystancja jednej fazy w alternatorze w polonezie. No.. alternator stawał i darło paski.Czyli coś na rzeczy. Mój miernik przy zwarciu sond pokazuje 000.0 do 000.1Ω i tak sobie skacze na tych wartościach. Naturalnie zgadzam się z wami...
Jestem ciekaw czemu wybrał właśnie cewkomoduł od Piaggio. Jeżeli został założony alternator Mitsuba GF-4, to powinien do niego zostać założony zwykły moduł od Peugeota/Hondy/chińskiego 2T. Różnica pomiędzy tymi modułami a cewkomodułem Piaggio polega na zastosowaniu diody na wejściu zasilania modułu, która zwiera ujemne połówki napięcia do masy obniżając...
Witam, w moim cienkim od pewnego czasu żarzyło się ładowanie, chociaż napięcie było ok (ok 14.5 - 14.7). W związku z tym wymieniłem mostek prostowniczy a przy okazji szczotki i ładowanie padło :| . Moje pytanie jest następujące jaka rezystancja powinna być pomiędzy poszczególnymi uzwojeniami alternatora (u mnie 0Ω), oraz jakie rezystancje powinny...
A najlepiej odczytać wartość rezystora w tej taśmie LED Wydaje mi się że ta wartość nie ma znaczenia... dodatkowy rezystor ma uzyskać spadek 2.7V... Z obliczeń wyszło mi 20om ale by zejść trochę poniżej napięcia progowego diod led zaproponowałem trochę większą rezystancję... Do obliczeń przyjąłem bodajże prąd 0.12A odcinka 30cm. A najlepiej to odczytać...
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Przy wyłączonym silniku zmierz napięcie na klemach akumulaora i zapamiętaj - niech się nazywa U1. Uruchom silnik. Zmierz napięcie ponownie. Może być mniejsze niż U1 ale po ok 1 min POWINNO być już większe niż U1 i podczas pracy silnika powinno nadal rosnąć. Jeśli nie rośnie to JEST problem z ładowaniem - akumulator się rozładowuje = wtedy nie ma co...
Zmierz napięcie ładowania na samym alternatorze To podstawa po dokonaniu pomiaru rezystancji kabla Taki pomiar nic nie daje, bo problem powstaje zazwyczaj pod obciążeniem, którego nie daje omomierz.
andrzej20001, Prąd sprawdzony. Po podpięciu pierścieni pod akumulator prąd wynosił 4,7A. Rezystancja ok 3 ohm. Jak dla mnie w normie. Strumien swiadomosci swia, Regulator sprawdzony. Żarówka samochodowa podpięta pod szczotki. Na D+ (kabelek od regulatora) podałem napięcie w stosunku do masy. Żarówka świeciła do 14,3V (ok 0,5A) od 14,4V gasła, również...