Puki co odłącz kleme żeby nie poszedł z dymem .
A dlaczego nie zdejmiesz tylnej pokrywy?
Na początek ile volt jest na akumulatorze w momencie kręcenia,następnie posprawdzaj przewody,na akumulatorze,rozruszniku. Masy na karoserii i silniku. Świece trochę biorą prądu i dla rozrusznika mało zostaje.
Zamykam. Rozrusznik do fachowca, to była dobra rada.
Czy alternator jest na 12V czy 24V? czy przy wymianie aku na 12V była jakaś zmiana w regulatorze napięcia, alternatorze? Co do przełącznika, tam nie ma cudów wystarczy założyć 3 pozycyjny jeśli masz silnik z podgrzewaniem na 0 wyłączony na 2 grzanie a na 3 pozycji rozrusznik i grzanie lub sam rozrusznik. Odpowiedz na poprzednie pytania a coś pomyślimy:)
Skoro się grzeje w trakcie jazdy, to coś źle złożyłeś. Tak czy inaczej, szukaj drugiego rozrusznika.
Na powrocie nie ma 300 ATM a to ten wężyk który idzie od regulatora do powrotu, też właśnie myślałem że to może być problem stacyjki ale myślę że na kablu który idzie do bendixa było by cały czas zasilanie a po przesunięciu kluczyka w poziom zapłonu zasilanie zanika plus do tego Yaris ma zabezpieczenie żeby kręcić rozrusznikiem musi być wciśnięty pedał...
A na starym akumulatorze kręcił rozrusznik?
Nie wydaje mi się aby rozrusznik nadawał się do pracy ciągłej a przy wyciągarce paralotniowej różnie to może być w zależności od użytkowania. Kiedyś zrobiłem sobie suwnicę warsztatową i jako wciągnik zastosowałem właśnie rozrusznik od poloneza w połączeniu z przekładnią o przełożeniu 1:63. Rozrusznik się grzał i grzał i po jakimś czasie się przegrzał(spalił)...
Dwie możliwości, uszkodzony rozrusznik lub zły styk na przewodzie prądowym rozrusznika. Zobacz, czy w trakcie próby rozruchu nie grzeje się bezpośrednio przy klemie akumulatora i na oczku rozrusznika. Dodatkowa masa bezpośrednio z klemy na blok, czy z karoserii? W drugim przypadku też zobacz czy nie grzeje się przy klemie i przy mocowaniu do nadwozia.
Może korozja spowodowała zablokowanie rozrusznika ?
Jeśli akumulator ma siłę zakręcić rozrusznikiem, to co ma do grzania świec? Pewnie sterowanie przekaźnikiem grzania, albo same świece do przeglądu.
Tam powinny być 2 puszki: przekaźnik rozrusznika (blokady rozrusznika) i opornik świecy żarowej (1 st grzania) - jest szeregowo ze świecą. Na drugim stopniu (przy rozruchu) ten opornik zwiera stacyjka.
Witam, mam problem z elektryką w Lublin 2, widzę, że jest to dosyć popularny problem, na który brak odpowiedzi. W samochodzie działa tylko rozrusznik, grzanie świec, dmuchawa, tylko światła awaryjne i radio. Ogólnie normalnie odpala i jeździ bez problemu. Nie działają: światła mijania, kierunki, wskaźniki na liczniku, kontrolki, światła stopu i przeciwmgłowe....
Grzej olej żeby rozrusznik miał łatwiej, ja stawiam elektrycznego grilla pod miskę. A jak to mu będzie za mało to kopciucha w dolot. :D
Jesteś pewien grzania świec, bo świecąca kontrolka nie zawsze świadczy o grzaniu świec żarowych. To, że rozrusznik kręci też nie świadczy o jego sprawności, ważne są jego obroty. Komputerem możesz sprawdzić m.in. sprawność czujników temperatury, obroty rozrusznika i grzanie świec.
Myślę, że będzie się grzał - rozrusznik jest do pracy krótkotrwałej, więc w ramach "akcji O"...
Przepraszam, że tak bez ogródek napiszę. A znasz się w ogóle na mechanice, bo pytanie tak ogólne ja moja odpowiedź: Zepsuł się quad. Jaki to dym? Czy śmierdzi olejem, spalinami, plastikiem czy zgrzanym drutem? Czy śmierdzi tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem? czy rozrusznik działa prawidłowo? Czy kable się grzeją? Czy wszystko jest suche? Czy rozkręcałeś...
Przywal jakimś kółkiem drewnianym w automat jak dasz radę. Jak pyka automat po przekręceniu na zapłon to rozrusznik może być uszkodzony. Albo podłączyć opalarke i delikatnie spróbuj grzać może coś to da.
mam pytanko czy da się prostownikiem sprawdzić rozrusznik ?????
Przełącznik dźwigniowy włącza najpierw grzanie świec następnie dołącza rozrusznik dlatego ma 3 styki. Przycisk się nie nadaje jest za słaby do świec może być tylko do rozrusznika.P
Poradziłem sobie w inny sposób od sterownika świec żarowych odpiąłem impuls z rozrusznika. Grzeje świece raz do momentu kiedy zniknie napięcie (mam dodatkową kontrolkę świeć ) cofam kluczyk uruchamiam silnik świece są dogrzewane po rozruchu ok 20s
jeśli pompa wstępnego ciśnienia ci chodzi to pewnie zawór pompy CR się kończy ''MIĄŁEM TO SAMO'' będę go wywalał i zobaczę co z nim jest .po podłączeniu pod kompa pokarze co jest.jeśli chcesz go odpalić na szybko to; weź palka do tapicerki odkręć przewód od co idzie od kulera do EGR-a na tym foto nr 6 wchodzi na 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?...
Suzuki Vitara Silnik 2.0 HDI PSA świece żarowe zaczynają grzać w momencie uruchomienia rozrusznika, a pominne grzać po włączeniu zapłonu. Przy podłączeniu komputera przez gniazdo diagnostyczne można wymusić grzanie. Świece sprawne nowe, co może być przyczyną?
Dokładnie, zgadzam się z przedmówcą . Odkręć kabelki ze świec i sprawdź każdą czy grzeje. Przy tak mroźnych dniach jak ostatnio (jak samochód stoi długo ) dochodzi do czegoś takiego że z oleju w silniku robi się galareta i rozrusznik nie ma siły nim zakręcić. Wtedy dochodzi bardzo często do przegrzania rozrusznika a w konsekwencji do jego naprawy. Pozdrawiam:)...
Jeśli jest to pompa mechaniczna to ma dwie linki. Jedna do dawki wtrysku (czyli pedału gazu) a druga do wyłączania silnika. Pociągnięta - silnik pracuje, schowana - silnik stoi. Stary Mercedes 207D, którego kiedyś ujeżdżałem miał takie cięgno, do grzania świec, kręcenia rozrusznikiem i gaszenia silnika.
Naprawić rozrusznik, naładować akumulator, świece żarowe masz tam ? - grzeją ? Dość podobny temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
Podczas kręcenia grzeje się przewód masowy od aku Wirnik w rozruszniku do wymiany
Świece żarowe ZAWSZE grzeją podczas kręcenia rozrusznika ,wtedy kiedy ze względu na temperaturę silnika nie zapala się kontrolka świec to po uruchomieniu rozrusznika też grzeją.
Swiece sprawdzone czy grzeją ? Rozrusznik musi szybko kręcić, sprawdź czy na knota odpali normalnie.
czyli jak to się zaizoluje to musi być dobrze bo resztę sprawdzałem jest dobrze. Nie zgodzę się z tobą że lepiej kupić na złomie bo się pytałem i powiedział mi za całość 100zł :) trochę za dużo .
Rozrusznik jest zasilany poprzez przekażnik który masę dostaje z komputera sterującego silnikiem .Podobnie świece są zasilane poprzez komputer.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Witam wszystkich potrzebuję informacji gdzie idzie kabel od sygnału z rozrusznika bo muszę podlaczyc kabel od grzania swiec pacjent audi 80 b3 1.9D
To będzie dobre przed snem Opowieść z dwóch odcinków https://youtu.be/Y20Oyr3RlaI 20min - będzie mało, bo akumulator dużo traci podczas postoju. Centralny, alarm, radio, immo, kamerki, to wszystko zjada prąd, który należy uzupełnić w min 120% Nie da się naładować 120%. Ale rada o dwudziestu minutach "zyciowo" nie jest głupia, w normalnych warunkach...
Mój problem polega na tym że po próbach odpalenia auta, motor uruchamia się za pierwszym a bardzo często za 10 a nawet za 20 razem. Wygąda to tak jakby nie dochodziło napięcie do pompy wtryskowej. Świece grzeją, rozrusznik kręci bez zarzutu. Do czego służy moduł z numerem 137, w obudowie jakby przekaźnika. Jeżeli podłącze napięcie bezpośrednio z klemy...
Jaki jest kierunek przepływu prądu- do czy od akumulatora? Jeśli do to alternator ładuje akumulator i nic w tym dziwnego dopóki napięcie na klemach nie jest za wysokie. Jeśli przepływ prądu jest od akumulatora to coś mocno obciąża- grzenie świec/grzanie plynu/rozrusznik lub nawet uszkodzony alternator. Kabel przy alternatorze ten gruby też się grzeje?...
Mam jeszcze takie pytanie czy przy wolnych obrotach diesel odpali ? (Podejrzewam rozrusznik ) może mi ktoś jeszcze coś mi może doradzić pompa wymieniona wtryski po regeracji ale auto nie odpala. Rozrusznik się grzeje .
Rozrusznik uszkodzony, do naprawy.
Zawór podający paliwo do świecy płomieniowej ma dostawać napięcie razem z rozrusznikiem, a grzanie świecy na pstryczka. Grzejesz 15,20s, odpalasz.
Sprinter 208 2.3D 97r Proszę o pomoc w znalezieniu czujnika, świece grzeją w nieskończoność dopiero uruchomienie rozrusznika przerywa grzanie. Świece nowe sterownik sprawdzony.
Witam, sprawdź szczotki w rozruszniku.
Robokop, elktromagnes złapie nawet na 7V (inna konstrukcja niż w samochodzie) Może być akumulator miałem taki przypadek - grzał przewody jak cholera Jeżeli problem w rozruszniku pomiar prądu wyjaśni sprawę
Świec przecież nie grzeje przed rozruchem w takich temperaturach, nie wiem jak w trakcie. Wg AD tam gdzie jest zworka mógłby być ewentualnie przekaźnik od rozrusznika.
Najprościej będzie mierzyć napięcie, od którego miejsca następuje spadek. Zasilanie do stacyjki idzie od dolnej śruby na elektromagnesie. Włączasz grzanie świec, oczywiście z przerwami, i mierzysz gdzie spada napięcie.
Witam! Czuję że moja wiedza się kończy... :( Zrób tak: zmontuj wszystko do kupy, odpal zimnego sprzęta rozrusznikiem, grzej do uzyskania temperatury przy której nie chce kręcic rozrusznik, następnie po upewnieniu się że nie chce kręcić wykręć swiecę zapłonową. Teraz musi zakręcić. Jesli nie, to zostaw w spokoju te zawory i zajmij się zakleszcającymi...
Szukaj oryginalnego układu sterującego grzaniem świec. Nowy kosztuje około 120 zł. Z tego co pamiętam, to ma on 7 wyprowadzeń i stworzenie instalacji do niego nie jest rzeczą trudną. Napewno ktoś podrzuci Ci to opis wyprowadzeń z tej kostki (co, gdzie). Do kostki podpięte są: 1. zasilanie (grube przewody) 2. wyjście na świece (grube przewody) 3. masa...
Stacyjka ze Stara 200 ,ma taką pozycję. 1-zapłon 2-następna w prawo (kluczyk odbija podonie jak w pozycji rozrusznik) 3-rozrusznik w tej pozycji działa rozrusznik i grzanie świecy.Zrób zdjęcie tej pompy z elektrozaworem ,jeżeli możesz.
Witam. Jeszcze jedna sugestia: ciepły diesel nie grzeje świec żarowych( tylko w czasie kręcenia rozrusznikiem) dlatego lepiej jest zakręcić kilka razy krótko, a nie raz do skutku ,po drugim lub trzecim starcie zapali i nie rzygnie dymem :)
Skoro za 50zł masz nową rurę to chyba nie ma co się bawić, ustawienie magnesów nie jest takie proste a od tego zależy moc rozrusznika. Mógłbyś podać jeszcze producenta tej nowej rury napisze co to to jest warte jeśli to nie jakaś china bo china za wiele warta nie jest. Swoją drogą zastanawiam się czemu rozrusznik się grzeje, może stacyjka nie odbija?
120Ah powinien sobie poradzić ze 3kw rozrusznikiem. O ile sprawny akumulator i rozrusznik. Ogólenie dosyć łatwo to sprawdzić co jest nie ok, po prostu kręć rozrusznikiem ok 8 sekund i potem ręką sprawdz co się grzeje klemy, słupki, kable , styki rozrusznika...... jak będziesz miał szczęście to samo się okaże bo dym poleci.
Zależy od temperatury silnika czas grzania. Sygnał rozrusznik ma odciąć prąd aby ułatwić rozrzuch. Swiece mogą grzać jeszcze po odpaleniu
OK jak mi się jakiś trafi to wymienię go i sprawdzę czy coś to daje. Aha zapomniałem dodać ze sterownik grzeje świece bez przerwy. Oczywiście przestaje grzać jak zakręcę rozrusznikiem ale jak bym tego nie zrobić to by grzał świece do wyczerpania akumulatora. Tak przynajmniej mi się zdaje raz go przetrzymałem 1 min i nie odłączył świec.
To coś musi być nie tak.Sprawdzałeś przewody zasilające ,masę . Czy te przewody się nie grzeją przypadkiem podczas kręcenia rozrusznikiem?,co świadczyłoby o złym połączeniu.
Witam Odłącz cienki przewód od automatu przy rozruszniku,następnie połącz na moment ten zacisk z głównym (+)rozrusznika kawałkiem przewodu,jeżeli rozrusznik zaskoczy ,to masz zwarcie w instalacji tak jak wcześniej koledzy sugerują.Natomiast jeżeli będzie bez zmian ,sprawdź przewody(może być nawet słaba masa).
Świece założone aczkolwiek przycisku brak jeszcze(będzie na dniach) ale wypuszczony kabel od przekaźnika i podgrzewam wkładając to gniazda lampy przenośnej i powiem To działa! Podgrzewam z pół minuty i pali od strzała pomimo tego ze za drzwiami przymrozek Wcześniej musiałem trochę przytrzymać na rozruszniku jak grzania nie było
Sprawdzić rozrusznik czy cewka się nie grzeje.
Witam Opis styków T- czujnik temperatury L- kontrolka świec 85-masa 86-+ po stacyjce 30-+z akumulatora 50-rozrusznik Pozdrawiam.
Wtryskiwacze ok? Co z tego że świece nowe ale grzeją?
Sprawdziłem wszytko jak napisane i wszytko dobrze wał kręci ale za to przestał kręcić rozrusznik tylko cyka i strasznie się grzeje a jest taka możliwość że dostałem od mniejszego silnika rozrusznik i tak się stało bo oddałem do regeneracji a teraz się okazało że mną inny niż oddałem
Przytrzymaj na rozruszniku i zobacz co się będzie grzało, klemy, elektromagnes i jego styki czy kabel.
czyli plus do skrzynki z bezpiecznikami ( jaki bezpiecznik dać ? ) potem do przycisku start -> przekaźnik i na zacisk automatu rozrusznika . świece grzane będą z przycisku , moduł Patrolowski to kicha i wszyscy tak przerabiają :) Czyli wzbudzenie mogę też dać pod ten przycisk startu , przez żarówkę patrolowską i na alternator ? Oczywiści główny wyłącznik...
Miałem przypadek w którym wymienione na nowe szczotki w takim rozruszniku zamiast przewodzić prąd grzały się prawie do czerwoności coś jakby były z grafitu, rozrusznik na pusto kręcił a silnik ledwo obracał. wymienione same szczotki na takie w kolorze żółto- złotym i rozrusznik pracuje jak nowy.
I to jest dobry pomysł. może i dobry. Ale nie ma aż takiego obciążenia ten rozrusznik żeby przewody się grzały.
mam podobny problem. chrysler Voyager 99 r 2,5 TD w ciepły słoneczny dzień gdy próbuje odpalić samochód, nie zaświeca się sygnalizacja grzania świec, rozrusznik nie kreci a po kilku sekundach zapala się "Alarm Set" . Gdy solidnie przewietrzę kabinę problem znika. Sygnalizacja grzania świec zaświeca się, rozrusznik działa. Silnik odpala bez problemu....
Nie wiem co ma przebicie tak powiedział mi kolega wcześniej chodził tip top.Gdy spalił się rozrusznik to go wymieniłem i 30s po odpaleniu go to i nowy się dość mocno grzał to go zgasiłem i odpaliłem jeszcze raz rozrusznik się nie grzał ale zapaliła się kontrolka od ładowania a napięcie na akumulatorze jak silnik pracuje jest 10,6v
Jesli rozrusznik kręci wałem "żwawo" tak jak w ubiegłym sezonie to można pokusić się o podlanie nafty na tłoki i poczekać ze dwa dni niech podziała. Przy okazji szczelność sprawdzisz, jak szybko będzie ubywać. Powinna przynajmniej noc nie wyciec. Najlepiej tłoki ustawić w środkowej pozycji. Jak słabo kręci to albo podstawić drugi akumulator albo rozrusznik...
Na to wygląda. A ładowanie sprawdzałeś? Jeżeli grzeje się przez rozrusznik to podczas pracy silnika nie powinien się grzać.
Kol. Powiedz czego nie masz: 1. Twarda pompka 2. Ropa z wtrysku Świece grzeją, rozrusznik kręci więc powinno odpalić.
Myślę że te 2,5mm to można urwać i lipy być raczej nie powinno. Tylko jak ci się ostro grzeją przewody to nie dziwota że rozrusznik świruje. Możesz zrobić jeszcze jeden gruby temat. Od akumulatora przewód minusowy (z kabla rozruchowego) walisz na obudowę rozrusznika, przewód plusowy tam gdzie przychodzi ci przewód od przekaźnika. Tu uwaga, bo rozrusznik...
Jak przeczyszcze dam znać ale mam problem jak napisałem wcześniej że kabel który idzie z alternator przez rozrusznik do rozdzielacza grzeje mi się strasznie i na Akumulatorze ładowanie jest 13.2 do 13.3 a na alternatorze 13.9. I czy ładowanie 13.9 jest w porządku Dodano po 1 Podczas tej drogi traci 0.5 v
jeśli to jest sprawny akumulator to ten rozrusznik jest spalony bo strasznie szybko traci obroty i ledwo co potem kręci, te rozruszniki tak umierają właśnie że coraz wolniej kręcą a coraz mocniej się grzeją aż dymić się zaczynają
Witam. Mam problem z VW Touranem 1.9tdi. Nie chce odpalić, a rozrusznik nie ma siły kręcić, strasznie się grzeje! Rozrusznik słabo kręcił od dłuższego czasu, ale woziłem ze sobą drugie aku i za pomocą kabli ciężko, ale dawał radę odpalić. Teraz już nawet 3 aku nie dają rady (kontrolki przygasają, a rozrusznik robi się gorący). Pytanie czy to wina zepsutego...
Zaczynasz od wyprucia sterownika silnika z benzynki razem z wiązką albo jeśli chcesz mieć cięższe auto to zostaw. Zasilanie cewki zapłonowej = zaworek na pompie czujnik temperatury (nie ten niebieski) = czujnik temperatury w dieslu rozrusznik = rozrusznik Grzanie świec: Wypruwasz sterownik świec razem z kablami z budy diesla i podłączasz do budy benzynki....
Zobacz czy przewód do rozrusznika się bardzo nie grzeje, może przy wymianie skrzyni uszkodziliście przewód plusowy?
Immo raczej można wykluczyć bo ono odcina rozrusznik, a nie piszesz że przy występującym problemie rozrusznik nie kręci. Ja w pierwszej kolejności sprawdził bym: a) świece żarowe czy są sprawne i grzeją za każdym razem (połączenie z listwą elektryczną świec żarowych przy bagnecie) b) kabel prądowy od akumulatora do skrzynki bezpieczników c) kostka stacyjki
Fordowskie diesle 1.8 bez względu na zastosowany rodzaj wtrzysku zawsze cierpiały na przypadłość nieszczelności w ukłądzie zasilania i cofania się paliwa po dłuższym postoju - to raz (najczęściej z okolic filtra lub ręcznej pompki zasilającej) - sprawdź po nocy, przed kręceniem czy w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza. Dobrze też jest...
Mam pytanie w sprawie wyżej wymienionego przekaźnika Podłączyłem go tak jak na schemacie i objawy są następujące Po stacyjce załącza się grzanie. Rozrusznik rozłącza przekaźnik. wszystko byłoby dobrze tylko przekaźnik nie rozłącza się samoczynnie i grzeje cały czas. Przekaźnik jest bez drugiego pinu z czujnika temperatury. Zaadoptowałem go do 1.9 diesla...
Instalację już pominąłem całkiem i bezpośrednio daje plus i masę na rozrusznik, przewody się grzeją. Nowy zestaw identyczny jak stary, wymiary te same. Problemy zaczęły się dopiero po wymianie pierścieni i uszczelek. Co do uszczelki pod głowicą to stara rzeczywiście była grubsza, 3 blaszki z czego jedna dosyć gruba, nowa uszczelka to tylko 2 cienkie....
rozrusznik nie daje rady przekręcić. na odpręzniku kręci choć tez słabo ale po chwili już lepiej gdy tylko włącze odpręznik to staje i tyle.kable się grzeją a tu nic tylko tak jak by próbował ale nie daje rady. akumulatory sprawne. ładowane i na prostowniku próbowane i lipa.co to może być??gdy go wykręcę to na co zwrócić uwagę?? Na wszystko, a zwłaszcza...
rozrusznik jest do wyrzucenia na złom ,bo koszt wymiany wszystkich części rozrusznika przekracza koszt kupna nowego rozrusznika Słabo znasz realia. Poszukaj cen nowych rozruszników oryginalnych Bosch czy Valeo - zapewniam że cały czas opłaci się je naprawiać, biorąc pod uwagę że rynek zamienników opanowali chińczycy z towarem oględnie mówiąc różnej...
Tak załóż sobie drugi przycisk do grzania świec. Jeden od rozrusznika juz masz.
Tradycyjnie sprawdź czy klemy się nie grzeją.
Jakie zwarcie w rozruszniku? Plus się dostał jakimś cudem na kabelek startowy, samochód ruszył, toczył, toczył, aż oparł się o coś. I dopiero w tym momencie rozrusznik zaczął się grzać pierońsko, bo chciał auto "rozruszyć", a auto zablokowane i nie chce jechać... I rozrusznik się przegrzał / uszkodził. Jestem także ciekaw stanu kabli zasilających rozrusznik...
Nie wielkie odległości jazdy,pobór rozrusznika diesla, grzanie świec, 120mA radia i ładowanie alternatora w dolnym zakresie napięć prawidłowych zaowocowały notorycznym niedoładowaniem aku. i częściowej utracie pojemności, co teraz w okresie zimowym daje znać o sobie mimo młodego aku. tak myślę. Pozdrawiam Tomek
Witam, moje audi już coraz gorzej odpala. Odłączyłem czujnik od temperatury i grzeje świece dłużej. Jest lepiej, ale dalej cięzko. Dziś kręciłem rozrusznikiem kilka minut zanim zapalił. A6 C4 2.5 TDI bardzo cięzki rozruch. https://www.youtube.com/watch?v=tyRfEiu1...
Odlacz pin 50 rozrusznika, moze jakiś prad pasozytniczy idzie i on nie pozwala na zaświecenie lampki. Tak strzelam
witam Swiece grzeją rozrusznik dobrze kreci Zalecam czytać potem bzdety pisać. Co do kompresji się zgadzam, może być jedna z przyczyn.
Wymieniłem przekaźnik świec żarowych, bo ze schematu wychodziło, że to prawdopodobnie on nie łączy, ale mimo tego problem jest dalej ten sam. Tak jakby nie wysyłało sygnału do grzania świec i rozrusznika
No to trochę mnie zasmuciliście ale na pych odpalił i wszystko grałowięc paski chyba są ok. a dlaczego rozrusznik się tak grzeje? dzisiaj nie dam rady go sprawdzić ale jtro poprubuję waszych rad
Chyba od świecy żarowej tylko dlaczego z niego się kopcilo ? czy normalne żeby tak się grzał ?
Tak jak pisze kolega marszałekkom i Aleksander_01, mam na myśli ten punkt, który się grzeje. Nieważne czy przy klemie, pod maską, na alternatorze czy rozruszniku. Im większe obciążenie, tym bardziej będzie się grzało. Im bardziej będzie się grzało tym szybciej będzie pogarszał się kontakt i temperatura będzie rosła do stopienia izolacji na przewodach...
Napiszę fachowo. T4 ma stosunkowo często problemy z rozrusznikiem. Gdy się grzeje to czas remont. Duży pobór prądu powoduje dodatkowe trudności przy pierwszym uruchomieniu. Tak jak pisze Kolega T5 stawiam na rozrusznik. Dlatego "na pych" jest łatwiej chociaż to źle zapychać diesla. T4 mam pięć lat trzeci raz regeneruję rozrusznik we własnym zakładzie....
Jeszcze co zaobserwowałem to po odłączeniu przewodu od S4(termik kompresora)opòr się nie grzeje jednak nie można uruchomić rozrusznika.
Każdy konkretny sprzęt diagnostyczny ma podgląd parametru temperatury, A skoro byłeś na serwisie to że niema usterek to już klapa ? Monitoring parametrów często więcej mówi niż kody usterek.
Plus, mnus lampka kontrolna grzania, zacisk rozrusznika' sruby to akumulator i wyjście na podgrzewacze
1- grzeją świece 2- grzeją świece i kręci rozrusznik
Witam wszystkich , mój problrm polega na tym że gdy rano chciałem odpalić mojego sprintka podczas trzeciego grzania świec kontrolka zgasła i po ponownym przekręceniu kluczyka nie zapaliła się (zapala się dopiero gdy dwukrotnie zakręce rozrusznikiem , ale nie grzeje świec ) dodam tylko że świece są wporządku . Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam
Silnik jest na tyle ciepły że nie ma potrzeby grzania taki układ. W tym momencie świece grzeją tylko jak kręci rozrusznik i do dobrego silnika to wystarczy.P
Witam Mam taki problem. Pewnego pięknego dnia jadąc sobie moją Renatą zapaliła mi się rezerwa wiec zatankowałem paliwo i dalej po przejechaniu może max 1.5 km od stacji paliw auto zgasło po około 15 minutach zapalił, znów przejechałem może ze 2 km i znów stop odczekałem 15 - 20 minut zapalił i jadę tym razem około 90 km i bez najmniejszego problemu...
rozrusznik trafic rozrusznik rozrusznik trafi rozrusznik rozrusznik zabezpieczenie rozrusznik
wymian oleju skrzynia renault scenic gaśnie kabel ethernet przerywa
grundig 6000x hulajnoga elektryczna
Instrukcja obsługi licznika Romet 717 2008 Instrukcja obsługi przekształtnika diodowego BESTER PSC-26/40 z 1982 roku