Witam autora tematu. Silniczek ten nie pochodzi od żadnej kosiarki a jedynie od agregatu prądotwórczego hondy lub innego podobnego. Widać to między innymi po sposobie mocowania oraz sposobie ułożenia wału a także jego zakończeniu. Tak jak widać w silniku tym oprócz podłączenia stacyjki zalecane jest jeszcze podłączenie kontrolki niskiego poziomu oleju...
Najczęściej cienki kabel do rozrusznika. Obluzowana końcówka lub ułamany kabel koło niej.
Powtórzę jak mantrę , demontaż rozrusznika i do sprawdzenia - naprawy w jtd sprawny rozrusznik to podstawa dobrego odpalenia (odpowiednia liczba obrotów itd) ...
Podłącz rozrusznik kablem "na krótko" (zasilanie elektromagnesu) będziesz wiedział czy wina leży w rozruszniku czy w instalacji.
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
daj zdjęcia jak to u Ciebie wygląda pewnie z rozrusznika wychodzi tylko jeden kabel? wtedy do rozrusznika jest stycznik, możesz na krótko po prostu włączyć zapłon a tym kablem od rozrusznika dotknąć do plusa akumulatora i wtedy będzie kręcić, jak zapali to ten plus od rozrusznika przykręć do stycznika, drugi gruby kabel ze stycznika do plusa akumulatora,...
Sprawdzić kabel łączący alternator z rozrusznikiem i kabel łączący rozrusznik z akumulatorem. Ten pierwszy może mieć zaśniedziałe styki bądź być przełamany. Jeśli napięcia są różne, to napewno jest spadek napięcia na drodze alternator - akumulator. Domyślam się, że napięcie mierzone na alternatorze jest właściwe (13,8-14,3 V) To tyle.
zdalo by sie sprawdzic ten rozrusznik i kable od niego
Witam Sprawdź przewody do czujników olelu,jeden przy fitrze oleju drugi na z boku głowicy silnika od strony skrzyni biegów.
Daj plus na automat rozrusznika kablem. Klemy czyste?
pod cienki kabelek od rozrusznika przykręć dodatkowy kabel i dotknij do plusa akumulatora, jak zacznie kręcić no to rozrusznik dobry a problem w instalacji, jak nie kręci to rozrusznik do naprawy/wymiany, ewentualnie akumulator można podmienić jeszcze na próbę
https://obrazki.elektroda.pl/9302529200_... Bezpiecznika nie ma, są 2 przekaźniki, jeden powiązany z czujnikiem pedału sprzęgła (nie we wszystkich samochodach), drugi sterowany z modułu komfortu, ale imo poległa kostka stacyjki
Podstawa jedna osoba załącza kluczyk w pozycje rozrusznika druga pod autem sprawdza czy dochodzi + do automatu rozrusznika (cienki kabel), jeśli prąd jest to pozostaje jeszcze sprawdzić czy jest + na grubym i czy jest dobrze dokręcony jeśli to jest wszystko to rozrusznik do regeneracji, jeśli prądu nie ma to trzeba szukać.
Do kompletu wymień kabel plusowy (akumulator>rozrusznik) i sprawdź dokładnie kabel masowy silnika.
Ze styku S stacyjki kabel do przekaźnika, załóżmy, że to ten czerwony na zdjęciu, czarne kable przekaźnika to masa. Śruby przekaźnika, jedna do + akumulatora, druga do rozrusznika (grube kable)
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
zgasł podczas jazdy nie odpala cykanie cewki na rozruszniku gdy dotykam plusowy z rozrusznika kabel do masy powinno być zwarcie a się nie robi Sprawdź połączenie akumulatora z masą!
Czerwony kabelek to nic innego jak sygnał ze stacyjki do rozrusznika. Musi być do niego podłączony w okolicach grubszego kabla przykręconego do automatu rozrusznika. Z góry prawdopodobnie nic nie zobaczysz.Potrzebny będzie do tego kanał.
Jeśli po przekręceniu stacyjki kontrolki się świecą i po dalszym przekręceniu w celu rozruchu przygasają lub gasną całkiem a rozrusznik nie kręci to moim zdaniem jedno z trzech: albo akumulator nie daje rady, albo uszkodzony rozrusznik, albo silnik stawia za duży opór. Dla mnie ostatnia możliwość jest mało realna bo nie grzebałeś nic przy silniku. Jak...
To tak jak wyżej napisałem.
Jeśli wyeliminujesz prawdopodobieństwo zwarcia to możesz. Pamiętaj, że rozrusznik bierze duży prąd, nawet 200A. Bendix ma 3 podłączenia. 1 obudowa - masa 2 gruby kabel - zasilanie rozrusznika 3 cienki kabel - zasilanie bendixa. Gdy odłączysz gruby kabel, to będziesz słyszał tylko klikanie. Daj przez bezpiecznik 20A.
Witam, posiadam diabolini 250 xb31 i mam do was pytanie, dlaczego rozrusznik nie kręci. Przekaźnik podłączony jest dobrze, na początku przekaźnik robił cyk, a później już żadnych odgłosów nie ma. Przyciskam guzik na kierownicy i nic się nie dzieje. Pytanie, dlaczego? Przekaźnik jest nowy, tak samo jak i cała elektryka, i jak sprawdzałem, czy idzie prąd...
Radzę kupić oryginalny z zaprasowanymi końcówkami w odpowiedniej izolacji.Przekrój kabla to ok. 16mm2,jeżeli masz 25 to może być :D
Do alternatora , on winien jest , Mości Pikolini!
Jak już bardzo chcesz zmierzyć, to jako bocznik amperomierza możesz użyć kabla, co idzie od akumulatora do rozrusznika. Najpierw trzeba zmierzyć opór tego kabla, puszczając przez niego prąd około 5A (trzeba znać dokładną wartość tego prądu) np swiatła i zmierzyć napięcie na końcach kabla. Gdy mamy zmierzone napiecie i natężenie, obliczamy opór kabla...
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Zacznij od wykluczenia samego rozrusznika czyli podaj na krótko + na rozrusznik ,a dokładniej na wzbudzenie rozrusznika (cieńszy kabel przy rozruszniku)
Witam działanie rozrusznika realizuje kabel na którym jest podany + od stacyjki . Czyli gruby kabel przykręcany na śrubę (zasilanie rozrusznika ) .Cienki kabel często na wtyczkę , to sterowanie (zasilanie cewki elektromagnesu ) ma spowodować połączenie rozrusznika z kołem zamachowym . Minus jest przez obudowę rozrusznika . Pozdrawiam miłego dnia SH....
Hmmm oki ale auto odpala normalnie ? znalazłeś jakieś spalone bezpieczniki ?
Przewód oznaczony numerem 50.Wyłącznik powinien przenieść prąd pobierany przez wyłącznik elektromagnetyczny rzędu 10A.A nielepiej za pomocą przekażnika odciąć zasilanie pompy paliwa?
Rozrusznik uruchamia + w tym właśnie cieńkim kablu nr50
który to przekaźnik w BSM Prawdopodobnie żaden na wierzchu tylko któryś wlutowany w płytę w środku BSM. Nie napięcie na tum kablu ma być w chwili trzymania stacyjki na rozruch, po puszczeniu napięcie zanika. Lepiej poszukaj BSM po numerach bo grzebanie w nim w poszukiwaniu przekaźnika to słaby pomysł.
udało mi się porozkręcać śruby z rozrusznika i zdjąć kable, rozrusznik zawieszał się czasami podczas zapalania silnika, po rozebraniu i wyczyszczeniu teraz jest OK Dzięki wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Kierowcy różne historie opowiadają jak muszą coś naprawić w drodze. Myślę że należy dokładnie sprawdzić przewody i połączenia dochodzące do rozrusznika. Szczególnie kable zasilające cewkę lubią się utlenić. Nagła śmierć rozrusznika rzadko się zdarza aczkolwiek jest możliwa. Bezpieczniki itp rozumiem że sprawdzone.
Luzny kabel od włącznika maski dla alarmu.Zobacz co się dzieje z prądami przy samym rozruszniku....
Sprawdź porządnie akumulator i rozrusznik. Przy okazji kabel od masy.
Jak ma 3 kable to ma dochodzić plus masa a kręcąc rozrusznikiem na trzecim kablu ma mrugać żaróweczka, impulsy masy.
Bardzo dobrze że podałeś VIN - to ja nie sprawdziłem konfiguracji auta. Układ jest dosyć głupi, bo sygnał immo jest posyłany tym samym kablem który uruchamia rozrusznik. „50” to właśnie cienki kabel idący do rozrusznika. Dlatego trzeba najpierw załączyć zapłon, wtedy po tym drucie przelatuje sygnał immobilizera, odblokowuje sterownik FR...
Sprawdź czy na zacisku D+ na alternatorze masz 12v przy zgaszonym silniku bo to mi wygląda na przerwane połączenie rozrusznik-alternator. Przeważnie kabel łączący na końcówkach tracił styk.
Jest prosty sposób na sprawdzenie rozrusznika. Na rozrusznik idzie gruby kabel plusa na śrubę,chyba 8 -kę. Trzeba na krótko zewrzeć tę śrubę z dolna /tez na rozruszniku/. Winień pracować, Jeżeli inaczej to rozrusznik- mogą być szczotki lub tulejki do wymiany.
wg schematu od kol. sisko biały kabel z tych niepodłączonych powinien być podłączony do plusa akumulatora czyli pod śrubę rozrusznika (gruby czerwony kabel) i powinno działać jeśli wszystko jest ok https://obrazki.elektroda.pl/9279814000_...
Dostań się pod samochód i podepnij się akumulatorem pod rozrusznik.Masa do budy,plus do grubego czerwonego kabla przy rozruszniku.
Odpinałeś kabel przy rozruszniku biegnący od stacyjki? Jest na nim napięcie?
Na zwarcie normalnie pali czyli raczej stacyjka. Sprawdź elektromagnes rozrusznika , podając kablem z przewodu prądowego, na ten mały wkręt (śrubkę), lub konektor. Później, zacznij po kolei "czepiać" się wszystkiego przed włącznikiem elektromagnetycznym .
Nie ma różnicy.
Mógłbyś to zrobić sam, ale boje się tłumaczyć żebyś sprawdził czy plus na grubym kablu jest na rozruszniku i żebyś go podał na elektrowłącznik.. Mechanik czasem zrobi zwarcie a jak ty nie masz kontaktu z tym to lepiej zaprowadź do serwisu. Ale jak wspomniałem problem z kablami, rozrusznikiem ewentualnie kostka w stacyjce.
Zacząłbym od stacyjki (bezpieczniki pewnie sprawdziłeś), czy przepuszcza sterujący prąd na cewkę rozrusznika, później sprawdź sam kabel, bo z Twojego opisu wynika, że rozrusznik jest sprawny
Na sam pierw warto by sprawdzić czy wgl rozrusznik działa. Do rozrusznika, bezpośrednio, powinien iść min 1 gruuuby kabel. To będzie + (zwłaszcza jeśli jest to kabel czerwony). Drugi kabel, zwykle czarny to -, jednak jego może nie być, gdyż masę może sobie ciągnąć bezpośrednio z obudowy. Podłącz rozrusznik bezpośrednio do akumulatora i zobacz czy zakręci...
Witam Odłącz cienki przewód od automatu przy rozruszniku,następnie połącz na moment ten zacisk z głównym (+)rozrusznika kawałkiem przewodu,jeżeli rozrusznik zaskoczy ,to masz zwarcie w instalacji tak jak wcześniej koledzy sugerują.Natomiast jeżeli będzie bez zmian ,sprawdź przewody(może być nawet słaba masa).
elektromagnez do wymiany, klei na stale. Co to takiego?
nadal nie dostałem odpowiedzi klarownej czy mogę z rozrusznika kabel puścić do gniazda 3 pinowego i czy będziew tam 12V?
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
Tak. Jeśli zakręci to oznacza że rozrusznik ok, masa na silniku ok główny kabel do rozrusznika ok. Jeśli nie zakręci to do sprawdzenia gruby kabel +12 do rozrusznika, masa na silnik, rozrusznik.
To teraz czas na sprawdzenie na końcu tego co trzeba sprawdzić na początku. Na krótko czyli kluczem 20 i plus To nie ruski spychacz, sprawdź probówką czy prąd dociera do rozrusznika najcieńszym kablem w momencie uruchamiania. Potem podłączenie Clipa i sprawdzenie paru rzeczy w parametrach. W tym zezwolenia na start.
Witam. Sygnału na rozrusznik nie podaje. Kabel od rozrusznika cały na krótko kręci, ale nie odpala. Co mogło zablokować? Przekaźniki i bezpieczniki dobre.
Co to jest według Ciebie "masa". Z akumulatora co idzie na" masę"? + czy -? Jeżeli - z akumulatora idzie na" masę pojazdu a ten gruby który pokazujesz też jest z "masy" to podłącz go do śruby mocującej rozrusznik do silnika.Do dolnej śruby na elektromagnesie rozrusznika podepnij gruby kabel+bezpośrednio z akumulatora (niedokręcona nakretka na zdjęciu)...
rozrusznik
w sumie to mi sie rozchodzi o to ze: wychodza mi 2 kable ten grubi i taki cienki i jest taka guma te 2 balem maja byc w bendixie razem? czy ten cienki ma isc do tego drugiego?
Samo odpięcie aku raczej nie. Prędzej nagłe obciążenie po podpięciu klemy. Sprawdź czy czasem masa gdzieś Ci nie odpadła lub przy rozruszniku główny kabel prądowy. Zobacz jeszcze przekaźnik główny a jeśli to nic nie da to podejrzewam kostkę stacyjki. Jeśli masz oryginalny immobilizer to także wątpię by miał wpływ chyba że masz jakiś dokładany z odcięciem...
Wystarczy odkręcić dwie śruby i odpiąć kabel.
Heheh dzięki dokładnie przed 30 minutami znalazłem to w internecie. Odpiąlem kostkę i auto pali od strzała. Wymienić muszę ten czujnik. Elektryk mi kazał wymienić komputer programować go rozwalił kostkę od rozrusznika i poprowadził kabel żeby zrobić sobie pstryczek od rozrusznika. Hahahah takich mamy fachowców.
Witam. Problem rozwiązany. Okazało się , że masa dochodzi za słaba do rozrusznika. Podpiąłem kabel do śruby gdzie jest rozrusznik i pociągnąłem go do (-) akumulatora. Wszystko śmiga. Dziękuję wszystkim za pomoc:)
Sprawdz czy nie wypadl ci taki cienki kabel od rozrusznika . Jest to plus pd stacyjce, czasami sie zdarza. Pozdrawiam.
Łatwo sprawdzić bo wyjście rozrusznika w BSM jest w najmniejszej kostce z grubymi kablami 4 lub 5 pinowej
Pisałem Ci ja i kolega powyżej żebyś sprawdził mase, no i ewentualnie + idący grubym kablem do rozrusznika. Jak juz tego nie chcesz robić, to było wyjąć rozrusznik i od akumulatora go kablami sprawdzić jak kręci. Przecież nikt tu Ci nie podpowiedział, żebyś drugiego rozrusznika szukał. Chodzi o to, żeby posłuchać a nie w ciemno kupować. Dodano po 54...
Sproboj zewrzec czyms plus ( taki gruby kabel czerwony na rozruszniku ) z wsuwka powinien zakrecic jak nie to winny jest rozrusznik.
Mam naładowany akumulator ale po przekręceniu kluczyka zero reakcji na rozrusznik bo pradu a on jest wzbudny na rozrusznik by był na druciku to bym zwarke zrobil na rozruszniku by zoaczyc czy zakreci ale jest wtyczka i nie mam jak chyba że na krótko z plusa mu puścić prąd na ten kabelek
Obok akumulatora masz moduł zwany UPC, on załącza rozrusznik, na zdjęciu zaznaczone jest gniazdo z którego wychodzi kabel sterujący rozrusznikiem, sprawdź kontrolką czy w momencie naciśnięcia przycisku pojawia się na nim napięcie. https://obrazki.elektroda.pl/4410061300_...
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
A do rozrusznika może pan dostać się? Dodano po 3 Postaram się "iść" po kablu od rozrusznika w stronę kabiny.
To odepnij cienki od cewki elektromagnesu i sprawdź wtedy. Jeśli jeszcze rozrusznik rusza to jest sklejony elektromagnes. Jeśli nie, to źle podłączony przewód wzbudzający rozrusznik przy stacyjce.
Nad pedałami masz przekaźniki, dwa z nich są odpowiedzialne za sterowanie rozrusznikiem
Do sprawdzenia masa od akumulatora, kabel plusowy z rozrusznika na alternator.
wyciągnąć rozrusznik wziąść kable rozruchowe i spróbowac zastartowac na krótko rozrusznikiem, na sucho powiniem kręćić obserwuj bendix podczas wyrzycania korzystając z tego ze masz wymontowany rozrusznik odpal traktor na pycha, jeśli zapali to padniety rozrusznik sasiad miał cos podobnego w transicie a znajomy dawno temu w mercedesie Dodano po 46 to...
Kabel do rozrusznika jest przerobiony na krótki. Po odpięciu kabla zasilającego od cewki (po odłączeniu zapłonu) rozrusznik kręci bezproblemowo. Akumulator 77 Ah.
Witam, jeżeli jest taka możliwość to przy mrozie wtedy kiedy rozrusznik nie kręci proszę sprawdzić czy jest prąd na kablach od rozrusznika. Prawdopodobnie jeżeli prąd będzie to rozrusznik domaga się regeneracji lub wymiany. Pozdrawiam.
Idź po grubym kablu od + akumulatora, znajdziesz elektromagnetyczny wyłącznik rozrusznika, ma 2 śruby prądowe i małą wtyczkę do sterowania, odłącz ją, jak dalej rozrusznik będzie kręcił to sam stycznik się "zespawał". Jak nie będzie kręcił, to szukaj gdzie jest zwarcie na kablu sterującym
Sprawdź czy dostaje podaczas kręcenia +12V na rozrusznik cienki kabel. Może gruby kabel plusowy na rozruszniku nie łączy albo masa.
W tym aucie jest sprężarka sterowana zaworem, czyli tzw. bezsprzęgłowa. W przypadku zatarcia sprężarki dochodzi w niej do zerwania sprzęgła na kole pasowym (koło wtedy się obraca luźno i nie napędza sprężarki). Co do przewodu "plusowego" to najlepiej poprowadzić dwa oddzielne przewody - jeden dłuższy - z alternatora do akumulatora i drugi krótszy -...
Tak jak pisałem, wygląda że ten kabel jest podłączony do styku od świec żarowych. Może ciągnik ma/miał założoną świece żarowa lub płomieniową. Raczej stawiał bym na płomieniową, ponieważ kabel zakończony jest konektorem żeńskim 6,3mm a właśnie takim podłącza się świece płomieniową.
Moja sugestia: ściągnij sobie schemat jakiegoś starszego autka (z elektrody oczywiście), tam masz rozrysowane wszystkie obwody oddzielnie. Dodatkowo możesz "zaglądnąć" do jakiegos samochodu tak aby podpatrzeć ułożenie i grubość przewodów (np, akumulator "blisko" rozrusznika i konkretny kabel je łączący). Nie łącz wszystkiego od razu: zrób jeden obwód...
Decybel91, ten patent z sprawdzeniem pompy wysokiego ciśnienia w tym samochodzie nie działa, bo gdy odłączę wtyczkę od regulatora ciśnienia na pompie, to nie można uruchomić silnika. Jednak gdy uruchomiłem rozrusznik kablem, ciśnienie wynosiło 4 bary, które pojawiało się i znikało.
Może być że 1-alternator 2-stacyjka 3-bezpieczniki Lecz może być tak że na bezpieczniki idzie ze stacyjki.
Sprawdziłeś rozrusznik,jest ok? W momencie próby odpalenia na cienkim kablu rozrusznika jest 12V?
Wymienić prądnicę na alternator- może być szrot od Poloneza. Akumulator jeden i dać go z boku po prawej stronie. Zmniejszy długość kabli do rozrusznika i lepsza konserwacja niż pod siedzeniem.
Dziękuje jak połącze te dwa kabelki i dodam pzycisk to rozrusznik zakręci Dodano po 1 Nie jestem szaryn ludzikiem
Podłącz kabel bezpośrednio od plusa do elektromagnesu do tego cienkiego kabelka i będzie wiadomo czy rozrusznik.
Nie potrzeba ci tego wiedzieć ..... bezpiecznik Wyczyść słupek akumulatora i pozostałe zaciski i śruby, powinno pomóc
i nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny Proponuję serwis, tam będą wiedzieć co robić. Dzięki Dodano po 1 (at)dbtech Sprawdzic kabel masy od akumularora i silnika, oraz kabel pomiedzy (+) akumulatora i rozrusznika. Kable są sprawdzone wszystko jest ok
Komputerek i test ewentualnych błędów. Sytuacja jest deczko skomplikowana, bo kabel ze stacyjki nie idzie bezpośrednio na rozrusznik, tylko po drodze przechodzi przez wnętrze modułu silnika. Oprócz tego wiązka silnika lubi się przecierać w różnych miejscach - zwłaszcza na wspornikach.
Tak nawet po wciśnięciu sprzęgła nie kręci rozrusznikiem,kontrolki nie przygasają akumulator dobry podmienialem przekaźniki i nic,czyściłam masy,nawet na rozruszniku kable czyszczone,na ostro zapali a po stacyjce zero reakcji dosyć często się to zdarza zwłaszcza jak się nagrzeje dobrze
Chciałbym się zapytać jak odpiąc kabel od rozrusznika prowadzący do magneta cross 125
Podłączał ktoś leżący luzem rozrusznik kablami z Hipermarketu zakupionych w promocji?Rozrusznik nie osiąga "na pusto"nawet 2/3 swoich znamionowych obrotów a gdzie mowa o rozruchu nimi jakiegoś samochodu.
Ten kabel masowy przy cewce rozrusznika jest zbędny. Cały rozrusznik jest masą.
Musisz poszukać miejsca, gdzie można podpiąć napięcie z innego akumulatora. Najlepiej, do przekaźnika załączającego rozrusznik, do niego idzie kabel, bezpośrednio z akumulatora. Plus do śruby przekaźnika, minus do masy. Schemat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Sprawdź czy do centralki dochodzi tzw. [+15] czyli +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Odpowiedni kabel znajdziesz w centrali próbówką lub miernikiem. Rozbierz centralkę i popraw możliwe "zimne luty" w okolicy przekaźnika odcięcia zapłonu , ewentualnie zmierz czy ten przekaźnik nie jest uszkodzony...
Kabli to tam wiele nie ma. Kabel od rozrusznika, kabel od cewki (do gaszenia silnika), ewentualnie kabel od zaworu paliwa, czujnika oleju, prądnicy. Trzeba wiedzieć gdzie się ten silnik podłącza.
Witam, A jak odłączysz ten cienki kabelek od rozrusznika to też kręci? Namieszałes w kablach...Powoli przejrzyj od akumulatora do rozrusznika.Chyba ten gruby(+) przy rozruszniku podłączyłes na dolną śrube.Albo jak montowałeś elektromagnes żle wprowadziłes w widełki i wcisnięty jest i dlatego od razu łączy.
Wie ktoś jaki jest nr okrągłej wtyczki podłączanej do rozrusznika (uruchamianie rozrusznika, kabel od stacyjki)? Gdzie można ją kupić oprócz serwisu???
Jeżeli nie słychać nawet cykania automatu, a jesteś pewien że akumulator dobry to możliwe, że plus idący po stacyjce na automat nie dochodzi. W każdym bądź razie zacznij od sprawdzenia klem, kabli idących od akumulatora aż po rozruszniki czy styk jest dobry, a kable nie nadają się czasem do wymiany. Przy rozruszniku, a właściwie na samym automacie sprawdź...
kabel peugeot rozrusznik zasila kabel rozrusznik gruba kabel rozrusznik
czujnik halla pinów multimetr astra schemat saturn
opryskiwacz plecakowy sharp 32bc3e
Czerwony trójkąt ostrzegawczy w Toyocie - przyczyny i działania Piła spalinowa Faworyt RG 5300 18A - ocieranie koła magnesowego o nawojowe