miałem juz takie, sądze ze na etapie produkcji zagniatania zewnetrznej obudowy metalowej w plastyku nastepują pęknięcia ,które pogłebia pózniej uderzenie styków elektromagnesu i w efekcie wyrwanie tyłu , sa to tylko przypuszczenia ale nie ma innego racjonalnego wytłumaczenia
Czy jak by to się działo w rozruszniku za 400 zł to by byla róznica w szukaniu przyczyny ? Zasadnicza , w rozruszniku powyżej 450zł to inny świat materiałów.P
Czy czasem nie brakuje Ci tam masy bądź masz zaśniedziały przewód masowy do skrzyni lub plusowy rozrusznika?
Trzeba wyjąć i naprawić rozrusznik
złącze modułu bordnetz Odcięcie rozrusznika .
Więć podaj zasilanie z "30" na "50" i zobacz czy kręci rozrusznik.
Nie,coś a'la kontra w rowerze,lub bendiks rozrusznika
Sprawdź stan akumulatora , ładowanie w aucie na początek i pobór prądu rozrusznika.
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
Kabelek na rozruszniku jest?(ten cieńszy) Jak będzie startował rozrusznik to reszta w "cudowny" sposób wróci do normy :D W skodzie masa przekaźnika odciążającego jest podawana poprzez cewkę automatu rozrusznika.
Kilka sztuk robiłem i pamiętam. Zapala się podczas kręcenia rozrusznikiem! 100%
Nie, to cyk, to przekaźniki, nie rozrusznik. Tak ma być. problemem jest brak zasilania na cienkim przewodzie. Póki co, możesz spróbować podać tam plus z akumulatora i rozrusznik zakręci.
Pewnie rozrusznik do naprawy.
A czy słyszysz cyknięcie jak próbujesz odpalić auto ? Dodano po 47 Po za tym błędy błędami ale mona podejrzeć w blokach pomiarowych czy jest reakcja na stacyjkę czy Elektronika centralna dostaje informację że chcesz zakręcić rozrusznikiem.
Wiązka elektryczna w okolicy rozrusznika.
Zmierz napięcie na zacisku prądowym 30 rozrusznika podczas gdy stacyjka jest na rozruch. Jeśli napięcie nie spadnie poniżej 12 V a w rozruszniku tyknie to najprawdopodobniej szczotki się kończą albo wieszają się w prowadnicach. Jak nie chce zapalić sprawdź czy lekkie opukanie rozrusznika pomoże.
Sprawdź pomiędzy akumulatorem a sterowaniem gazu.
około 12,5 V
Kontrolką i lecisz od kostki stacyjki w stronę rozrusznika.
a czy sprawdzales to na wyjetym rozruszniku czy w samochodzie ?
Tą idącą z lewej podłużnicy nad rozrusznikiem.
Czyli zwyczajnie mówiąc po normalnej jeździe i ciepłym już silniku nie ma możliwości odpalenia auta rozrusznikiem. Zgadza się?
Akumulator do sprawdzenia ( wiesz może jaką masz pojemność akumulatora?) Po akumulatorze do sprawdzenia kable(czy pod izolacją nie są "zielone") - o ile rozrusznik dobrze zregenerowany.
Wymieniłem rozrusznik. Nie zaglądałem do jego wnętrza. Po podłączeniu na krótko nie kręcił. Zero reakcji. Ps. mam do sprzedania stary niesprawny rozrusznik :-)
Kolego lutownica w rękę i popraw styk 50 na cewce rozrusznika i długo dziękuj.
Już wszystko gra , rozrusznik kręci jak nowy. Prawdopodobnie widełki od bendiksu były odwrotnie założone bo nic innego nie zrobiłem i działa. dzięki za rady! Pozdro
Sprawdził bym jednak rozrusznik.
Witam. Kostka stacyjki .
Jakiego producenta masz ten rozrusznik?
Tak pod ten elektromagnes tylko tam gdzie jest gruby kabel co przychodzi , jak dasz pod ten drugą śrubre zakręci Ci rozrusznik.
Można zmienić też kodowanie na automat.Ale zacznij od rozrusznika.
Sprawdź jeszcze czy pompka pracuje gdy kręcisz rozrusznikiem.
Kostka stacyjki do wymiany.
Kompresję na zimnym silniku sprawdź. Akumulator nie "kręci" wałem, od tego jest rozrusznik :)
Problem udało mi się rozwiązać. Pomogła wymiana rozrusznika.
A jest szansa że to samo wyskoczy jak tylko temperatura się podniesie? Mam obawy że znowu mnie czeka wydatek bo wczoraj zostawiłem prawie 500 zl za rozrusznik
Takim odpalaniem zajedziesz rozrusznik.
Kostka pod stacyjką,rozrusznik,instalacja(zasniedzi... zaciski rozrusznika) do przeglądu.
Sprawdź cewkę zapłonową i moduł sterowania nią.
Gdy cieplej to pali na dotyk. Spróbuję tak kilka razy ale krótko. Ale gdy to nie pomoże to co? Jednak nowy akumulator czy iść w stronę rozrusznika?
no nie żartuj,jest na glowicy rozrusznika
Popraw ochwiane złącze na rozruszniku i wszystko wróci do normy.
Podaj napięcie na styk elektromagnesu w rozruszniku.
Odepnij kość od wtryskiwaczy.
Rozrusznik.
Sprawdź styk 50 na cewce rozrusznika.
Sprawdziłeś przewody przy rozruszniku bezpieczniki na aku.
Albo przekaźnik albo złącze na rozruszniku.
Za twoją radę zostaje latanie z miernikiem. W jakim to języku? Kolego,do diagnozy tego wozu potrzebna jest tylko probówka 12V. Wyjście 50 ze stacyjki i pomiar na cewce rozrusznika jak już ktoś wspomniał.
Ktoś wie co to może być? Może aku rozrusznik?
Fabrycznie tam po drodze kostka stacyjki - rozrusznik nic nie ma . Chyba że rozrusznik odcina dokładany alarm . Poradę w takim przypadku miałeś wyżej Auto ma też zamontowany auto-alarm Co do tej pory odcinał alarm ? Znajdź centralkę i przywróć rozcięte obwody "odcięcia" do stanu fabrycznego.
Jak zamkniesz pilotem i zadziała deadlock, to nie ma możliwości otwarcia kluczem, ani klamką wewnątrz, są mechanicznie zablokowane Jak masz hak z niemieckim, 13pin gniazdem, można próbować podać zasilanie na nie. Jak nie masz, to trzeba wleźć pod samochód i podać zasilanie na rozrusznik
Witam Czy sprawdzałeś masę na silniku,mogą być podobne objawy.Sprawdź napięcie akumulatora jak włączysz rozrusznik.
Rozrusznik sprawdzałeś ?
Panowie Proszę o pomoc!!! Potrzebuję schemat ustawienia koła zamachowego.Podobno trzeba je odpowiednio ustawic żeby samochod mial takie same wartosci jak na starym kole.Stare koło zmielił walek ktory wyskoczyl z rozrusznika.
Nie wiadomo o jaki przewód chodzi, może to być od wybudzenia alternatora. Stukałeś czymś cięższym w rozrusznik, może się zawiesił.
Podłącz dodatkową masę bezpośrednio z akumulatora do obudowy rozrusznika, bądź bloku silnika (w okolicy rozrusznika).
Problem masz we wiązce koło rozrusznika.
No to jak bardzo wążna ta sprawa, to oddaj auto do naprawy. Bo jak do tej pory to się nie wysiliłeś - nie sprawdziłeś nic. Wiesz chociaż w którym miejscu masz rozrusznik?
mam problem ze stacyjka przy uruchamianiu silnika kluczyk nie odbija i rozrusznik caly czas kreci czy to wina stacyjki czy rozrusznika ? skoda felicia 1300
Sprawdź ładowanie,oraz ile volt ma akumulator po dłuższym postoju. Można też zmierzyć ile volt jest w momencie kręcenia rozrusznikiem.
Ale wymieniłeś stacyjkę, czyli bębenek z kluczem, czy kostkę stacyjki? Jeśli kostkę, to zdemontują tą, rozbierz ją, sprawdź jak wygląda styk rozrusznika. Jak jest upalony delikatnie, to wyczyść, jak mocno, to kostka do wymiany i dołóż przekaźnik do rozrusznika.
Rozrusznik kręci?
Witam Mam problem z rozrusznikiem. Otóż podczas uruchamiania autka rozrusznik czasem zwalnia. Prawie się zatrzymuje. Wymieniłem szczotki i tulejkę tą większą z tyłu ( ta przy bendiksie wydaje się ok), ale nic to nie dało. Najczęściej dzieje się tak na zimnym silniku. po pierwszym odpaleniu jest najczęściej ok. Co to może być? Czy tuleje powinny byc...
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
A który to będzie przekażnik. Kabel podpięty. Dodano po 32 Ma może ktoś rozpiskę przekażników
a czy silnik w okole kręci bo jeżeli nie to czynnników może być wiele,np.wadlowy alternator, rozrusznik
Znając Felicie gosc wymieni aku i problem szybko powróci. Jeżeli wykluczysz brak ładowania lub zasiarczony akumulator to zostaje zużyty rozrusznik.
z kupnem akumulatora to się wstrzymaj. podłącz go na kabelki nawet te z marketu(badziew) i poczekaj z 10 minut drugie autko niech sobie pyka na wolnych obrotach. Po tym czasie spróbuj odpalić jak bęzynka to powinien kopnąć , jak nie zapali od razu to nie męcz go i daj mu jeszcze pare minut. A tak ogólnie to powinieneś podjechać do punktu gdzie sprzedają...
rozrusznik wraz z cewka itd A co ma cewka(automat rozrusznika?) z rozrusznikiem do niemożności odpalenia na pych bo nie rozumiem??? Przecież na pych odpalisz nawet z wyjętym rozrusznikiem.
mam taką samą skodę, wiem jaki jest problem, bo też długo musiałem kręcić rozrusznikiem na ciepłym silniku. Jeżeli znasz kogoś, kto dobrze umie podnosić moc silnika, to on to naprawi. Należy zmienić oprogramowanie w komputerze, bo przy ciepłym silniku pompa podaje zerową dawkę paliwa. Stąd ten problem. Szkoda rozrusznika.
Wydaje mi się, że problemem może być rozrusznik. Dokładniej zawieszone szczotki bądź uszkodzony automat. Spróbuj delikatnie puknąć młotkiem w rozrusznik.
pewnie rozrusznik umiera
Musisz sprawdzić w którym miejscu za stacyjką ginie napięcie, skoro na krótko odpala. Skąd wiesz, że ze stacyjką jest wszystko ok? Podczas próby odpalenia samochodu wychodzi z niej jakieś napięcie na rozrusznik ?
Ta przez 4 lata szczotki za zużyte i rozrusznik kreci...... Skoda gadać......
założyłem nowy rozrusznik oraz nową kostkę elektryczną stacyjki- sprężyna już działa ale rozrusznik nie reaguje( nie kręci i nie wyrzuca) oczywiście był sprawdzany przed założeniem. Poza tym dalej nie mam nadmuchu i wycieraczek. Znalazłem schemat elektryczny stacyjki: http://skodaporadnik.republika.pl/porady... nie wiem czy dobrze...
Sprawdziłem masę, pociągnąłem niezależny kabel z aku na obudowe cewki i też nie łapała. Wydaje mi się że może być problem z tym że blaszka lub popychacz w cewce mogą być zabrudzone i nie chce się przesunąć, a co za tym idzie nie popycha bendixa i nie robi styku który uruchamia rozrusznik.
usterka rozwiuązanoa rozrusznik dowymian:cry:
z pominięciem stacyjki, poprowadziłem kabel od rozrusznika, żeby odpalać prosto z akumulatora, bo miałem nadzieję, że to rozrusznik jest walnięty
Dwie opcje. Ciężko pracuje zwora elektromagnes lub uszkodzoną sprężyna w zworze. Dwa przednia tuleja źle nabita tj. ona ma taką małą przerwę aby ciasno wchodzić. Jeśli była krzywo wbitą lub zostały zadziory w głowicy to będzie się blokować. Tuleja ma numer sbu9022. Po montażu musisz złapać za zęby i ręką wyciągnąć jeśli tak będzie to masz ok.
Dokładnie dodatkowy przewod jest wsadzony do klemy 15, ktory zwieram z jakimś dodatkowym przewodem wychodzącym spod deski rozezielczej niebieskiego koloru, który nawet nie wiem do czego służy. Ano pewnie idzie do przekaźnika załączającego rozrusznik. Chyba że iskry spore to bezposrednio do rozrusznika...
Praktycznie wszystkie elektromagnesy rozruszników posiadają 2 uzwojenia: główne i podtrzymujące
Pewnie się rozrusznik zepsuł.
Czujnik halla. Najczęściej.
Wszystkiemu był winien rozrusznik. Kupiłem drugi i jest OK. Elektromechanik źle naprawił rozrusznik.
Witam Mój sąsiad ma taką samą skodę i parkuje pod gołym niebem.W ostatnie mrozy przy mnie rano (-25^C) odpalił ją bez problemowo.Olej w silniku to pełny syntetyk 5W/50 Mobil 1 .Akumulator nie wyjmowany,a rozrusznik kręcił ciutke wolniej.Też pokonuje krótkie trasy.Tak że u ciebie chyba siedzi rozrusznik.
Sprawdź VAGiem kąt wtrysku,wskazania czujnika temperatury.Sprawdź czy świece dostają napięcie do grzania, wykręć świece żarowe i każdą sprawdź podłączając pod akumulator czy grzeje.Bardzo ważne jest jak szybko kręci rozrusznik.
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
Jeden przewód miernika do masy a na drugi do kostki wtrysku. Na jednym z przewodów do wtrysku benzyny ma być plus 12V. Jaśniej się nie da. Na przewodzie pozostałym ma być chwilowo podawana masa, celem otwarcia wtrysku. Oczywiście podczas kręcenia rozrusznikiem.
Witam proszę o pomoc mam problem ze skoda superb1 rok 2007 najpierw nie chciała opalać tak jak by cos pobierało prąd okazało się że prąd pobierala odtwarzacz CD a teraz nie mam jeszcze radia bo jest wyciągnięcie około dwoch tygodni było Dobrze byłam tylko na przeglądzie postała dwa dni i znowu nie pali proszę o pomoc Jakie jest natężenie tego prądu?...
Witam, mam podobny problem, silnik czasem nie odpala obroty skaczą do 500-600 następnie zaczynają spadać pomimo przekręconej stacyjki i wydobywa się zgrzyt (dobrze go słychać na załączonym filmiku). Kiedy nie odpali zdaje się być zupełnie losowe, zdarza się na zimnym i na ciepłym silniku ogólnie co drugi raz, czasem wystarczy zakręcić dwa razy a czasem...
a auto ma start/stop... Komputer "widzi" słaby akumulator i podwyższonymi obrotami chce go doładować. Podstaw nowy/pewny akumulator i zobaczymy. Częsta "usterka" w Vag'ach. Co dziwne to ten sam akumulator po przełożeniu do normalnego samochodu (bez S&S) kręci rozrusznikiem aż miło.
Stacyjka "nie odbiła" i rozrusznik "sie zmielił".
Sprawdź kostkę pod stacyjką tak jak pisałem wcześniej czy jest napięcie na 30 a po przekręceniu kluczyka też i na 15.
Wiązka przeciera sie koło rozrusznika i pod akumulatorem .
Myślę, że to nie domknięty jest bagażnik, bo akumulator albo rozrusznik albo stacyjka na pewno nie, nie niemożliwe lepiej na "elektrodę"
Co ma wspólnego przewód przy rozruszniku ze światłami:?:
Nie możesz się trzymać jednego tematu,a co rusz zakładac kolejny,śmiecąc na forum?
To sprawdź rozrusznik na krótko (luz, zaciągnięty ręczny, włączony zapłon) Alarm miał odcięcie rozrusznika? Pozdrawiam.
skoda rozrusznik rozrusznik skoda octavia skoda fabia rozrusznik
pulpit ikony wymiana czujnika renault dźwięk jednej słuchawce lenovo
laptop gamingowy gigabyte suchy jastrych
Błąd DD15 w Volvo - przyczyny i diagnostyka Jak utworzyć spis wykresów w Microsoft Word