Najczęściej ścina aluminiowy klin na wale ustalający położenie koła zamachowego względem wału. Wtedy opóźnia się zapłon i strzela w wydech. Dzieje się tak przez gwałtowne zatrzymanie silnika np najazd na pniak. Klin aluminiowy wtedy robi za bezpiecznik by nie skrzywić czy urwać wału. Żeby przestawić rozrząd ktoś musiałby go źle złożyć.
Witam nie dawno wymieniałem rozrząd i mechanik stwierdził, że był przestawiony o jeden ząb, więc po wymianie ustawił zgodnie z punktami. Po wybraniu auta zauważyłem, że nie równo pracuje, jest słaby i bardzo kopci, spalanie też zrosło więc pojechałem na ponowne ustawienie i powróciłem do poprzedniego ustawienia. Proszę o informacje czy, ktoś miał podobną...
YAD31 poluzuj przewody na wtryskach i kręć aż pokaże się paliwo. Dokręć przewody i odpal. Czasami może być tak że elektronika wyczuwa błąd i nie poda paliwa, wtedy trzeba przekręcać kluczyk na rozruch, nie czekając aż zgaśnie lampka świec. Ja mam też problem w c220 z 1997 roku, pompa oczywiście Lucas, przebieg 400 tyś. km. Auto zawsze musiało być zapalane...
Witam wszystkich posiadam audi a4 b5 1.8 benzyna plus lpg to jest zwykły silnik bez turba no to tak auto chodziło paliło na benzynie i lpg normalnie bez problemu ale w sobotę w tamtym tyg zaczeła utykać na benzynie i lpg ale pojawił się problem z ciężkim paleniem postanowiłem poszukać przyczyny trochę z tym zeszło za nim doszedłem z tym utykaniem na...
Wyczyściliśmy EGR,wtyczke ECU,i...wystarczyło lekko przestawić zapłon i rozrząd zrobiliśmy to ,,na czuja",auto teraz na rozgrzanym chodzi równiutko,na zimnym troche telepie ale to pikuś w porównaniu do tego co było.W najbliższym czasie auto wraca do PL,i tam temat zakończe definitywnie.Pozdrawiam sigwa 18.
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
jak pamietam to u Ciebie nie ma "0" ... To co w takim razie proponujesz? Mówiłeś diagnostyka, robiłem w serwisie boscha na samym początku zanim zacząłem grzebać sam facet mówił że parametry ok tylko licznik coś miał grzebane i spartolona robota(ale chyba licznik nie miałby takiego wpływu na silnik-może się mylę?)później poszły w ruch czujniki pompa...
Witam ponownie Dzisiaj po założeniu uszczelki papierowej pod wtrysk , wymiany przewodów wysokiego napięcia , kopułki , palca rozdzielacza , filtra powietrza , świec boscha 3-elektrodowe jak odpaliłem samochód znaczą strzelać i nie równo pracować . Dało rade podjechać do mechanika więc pojechałem . stwierdził po pół godziny grzebaniu w silniku że do...
Miałem to samo w mojej Astrze z takim samym silnikiem i zapłon był lekko za późny, lekko przyśpieszyłem na aparacie zapłonowym (trzeba poluzować śrubę bodajże klucz 13 i lekko obrócić aparat - u mnie pomogło około pół cm od zerowej pozycji schodzących się linii (jutro mogę zrobić zdjęcie) i jest super. Najlepiej było by ustawić to lampą stroboskopową,...
Witam opisze mój proplem w passaciku b4 1,9tdi 90KM mianowicie nie bende pisał dlaczego ale sam ustawiłem rozrząd i jest na 100% dobrze tyklo po tej operacji samochód głośno chodzi jak Tranzit i na wyrzszych obrotach auto nie ciągnie na biegach 4,5 jakby nagle turbo przestawało działać ale nie w chodzi w tryb awaryjny!!! wszystko to sie zaczeło dziać...
chciał bym się dowiedzieć czy po ustawieniu przerwy na przerywaczu w silniku iskrowym trzeba następnie ustawić zaplon czy można tak zostawić i nic się nie zmieni.
Za wczesny zapłon, rozrząd do poprawy,przestaw wałek.
Witam! Strzały te raczej pochodzą od cewki zapłonowej, chodź gdy pasek rozrządu przeskoczy przestawi się zapłon i też będzie taki objaw. Zaś czujnik położenia wału miał by objaw że samochod nie palił by, ale możesz zmierzyc go omomierzem i sprawdź czy nie zarósł brudem od spodu.
Wszyskie na jednakowej wysoskosci, w polowie skoku, 90° przed GMP 1 i 4 cylindra. Przestawiony jest tylko rozrzad. Zaplon i wtrysk sa synchronizowane z walem korbowym przez czujnik na kole zamachowym.
W sumie to nie wiadomo jak rozumieć "problem całkowitej reakcji zapłonu". To co ja opisałem tyczy się odpalenia silnika i jego gaśnięcia po ok 2 sek. Nie ma innego objawu uszkodzenia czy trzymania immo. Jeżeli nie pali w ogóle to nie jest to immo. Jeżeli nie pali w ogóle a jest paliwo i iskra to może przestawiony zapłon, przestawiony rozrząd, brak sprężania...
Sprawdź poprawność montażu rozrządu, czy nie jest przestawiony ?
Jeśli chodzi Ci o ponowną regulację zaworów , to nie . Wałek rozrządu masz w głowicy więc nic się nie przestawi , wyprzedzenie zapłonu też zostanie w tym samym miejscu . :| Przy składaniu zwróć uwagę na znaki . Przestawisz o jeden ząbek na rozrządzie i będzie lipa . :| Dodano po 3 ( Wał , łańcuszek , wałek rozrządu ) . To musisz ustawić na znaki , zgrać...
Pod Planeta podpinałeś ? Rozrząd nie przeskoczył / przestawił się ? Jeżeli ok z nim to już niestety zdycha koło zmiennych faz rozrządu.
16724 - Usterka czujnika położenia wałka rozrządu (G40) 1. albo czujnik wadliwy 2. Kableki do niego wadliwe (sprawdź zasilanie) 3. Może tez być lekko przestawiony rozrząd.
Obstawiam że zaczęło się od przestawienia rozrządu a reszta to tego efekty. Wymień rozrząd i sondę a katalizator możesz wydłubać lub założyć "zamiennik" ale ja tego nie pisałem.
Maniek nie zle radzi ale zwróć szczególną uwagę na ząbki na kole pasowym bo są delikatne i łatwo je uszkodzić, no i na czujnik żeby go nie zniszczyć. A ja na twoim miejscu bym go nie odkręcał tylko sciągnoł bym obudowę rozrządu razem z nim. Jak sciągniesz ten czujnik to przestawisz zapłon. Powodzenia powoli i patrz uważnie co robisz.
tak mi się wydaje ze imo nawaliło Źle Ci się wydaje. Jest iska i paliwo, a nie dochodzi do zapłonu = brak kompresji i/lub przestawiony rozrząd.
Czy jest możliwe odpalenie samochodu jeśli rozrząd jest przestawiony,czy czujniki wału korbowego,wałka rozrządu wyślą sygnał do ecu i bedzie odciety zapłon lub paliwo? Podobne samochody z przestawionym rozrządem działaja ale słabo.Jak to jest z tymi czujnikami i przestawionym rozrządem. Może to być głupie pytanie ale niech mi ktoś wyjaśni to bo mam...
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
a tam przypadkiem niema kół rozrządu bez klinów a wałki rozrządu się blokuje? może ktoś odkręcał koła i przykręcił to jakkolwiek i teraz znaki na kołach są nic nie warte? objaw wskazuje jednoznacznie na przestawiony rozrząd lub zapłon (jak tam koło ząbkowe które czuje czujnik położenia wału??)
Stawiam na rozrząd i przestawiony zapłon,w tico przy zmianie paska trzeba pamiętać żeby przesunąć pasek o jeden ząbek (punkt na kole wałka jest właśnie dla tego nie na środku ramienia tylko lekko przesunięty w prawo)w stosunku do znaku na kole wałka rozrządu jeśli tego nie zrobiłeś autko odpala ale jest nieco zamulone,pisałeś że przestawiłeś zapłon,oba...
zapłon przestawiony . mieszanka nieodpowiednia za bogata no i rozrząd A jak mógł się przestawić zapłon?
Dziwne te silniki silniki dość szybko wyłapują wypadanie zapłonu. Wygląda jak luźny/przestawiony rozrząd.
Jeśli dymienie ustało po przestawieniu zapłonu,to turbo zostaw narazie w spokoju. A może rozrząd źle ustawiony? Wygląda mi na to że ten co składał ten silnik,walną się o jeden ząbek na wale korbowym,za czym idzie przestawiony rozrząd i zapłon,zapłon ustawiłeś na fasolkach ale rozrząd dalej jest przestawiony,z tego mogą brać się stuki w silniku.
Fakt, że iskra jest nie oznacza bezapelacyjnie że świeca jest sprawna. Czasem świeca jest "na wpół uszkodzona". Czyli daje iskrę pod ciśnieniem atmosferycznym, ale w silniku pod dużo większym ciśnieniem, dostaje przebicia. Dlatego świecę zawsze warto zamienić na nową. Dopiero wtedy można ją wykluczyć. Opcja nr 2. Przestawiony rozrząd o kilka ząbków....
"- zapłon ustawiony maksymalnie w stronę chłodnicy auta (gdy go cofnę szarpie jeszcze bardziej) " Po tym wnioskuję że masz przestawiony rozrząd o ząb, aparat powinien być mniejwiecej na środku ustawiony.
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
Sprawdzić ustawienie rozrządu bo wygląda na przestawiony zapłon co skutkuje zalewaniem swiec Do tego wymienić filtr paliwa o ile tak owy wystepuje
Sprawdź ciśnienie w cylindrach. Może to być problem ze zużyciem mechanicznym silnika. Na przykład mogą to być przypalone zawory w głowicy albo zużyte cylindry. Dlatego przy gorszej pogodzie możesz mieć problem z odpaleniem. W WV zwłaszcza tych starszych występuje jeszcze jeden problem. Może poluzować się koło które napędza wałek rozrządu w głowicy wtedy...
Było coś robione? Może zapłon/rozrząd przestawiony? Sonda ok? To że sam dodaje gazu jest normalne sterownik nie pozwala mu zgasnąć. Może jakieś wypadanie zapłonu?
Ogólnie objawy bardzo mi przypominają przestawiony rozrząd czy zapłon, tylko ciężko mi w to uwierzyć. Mam 160 kkm nabite a producent zaleca wymianę łańcuszka dopiero w okolicy 300 kkm. Można jakoś to sprawdzić czy to faktycznie przestawiony rozrząd?
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Miałem dwa maluchy i sam je sobie serwisowałem. W tej debacie chciałem na jedną możliwość zwrócić uwagę, bo nie było na ten temat żadnej wzmianki, a mianowicie na przestawienie zapłonu wynikające z przeskoczenia łańcuszka rozrządu na małym kole rozrządu, wynikające nie ze zużycia (wyciągnięcia) łańcuszka rozrządu, ale ze starcia się zębów na małym kole...
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
No to wyglada jak pisałem wczesniej prewencyjnie ECU zablokował zapłon z powodu przesunięcia rozrządu.
Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy...
Jak ktoś to rozbierał to napewno będzie wiedział jak był złożony, tam nie ma możliwości by mógł się przestawić. Na małym kole zębatym na wale jest wybity znak i musi się on znaleźć naprzeciw znaku koła rozrządu. Rzecz się dzieje oczywiście pod aluminiową pokrywą rozrządu.
Witam ,czy po wymontowaniu pompy paliwowej i wyjęciu koła zębatego napędzającego pompę czy przestawi się rozrząd (zapłon) . Po wymontowaniu pompy silnikiem nie było kręcone (został w tym samym miejscu )silnik MWM D226-4( cztery cylindry ).A jak się przestawił to jak go poprawnie ustawić(najlepiej bez zdejmowania przedniego dekla ). Koła nie były znaczone...
Zapchany filtr paliwa, zapchany filtr powietrza, uszkodzona świeca (pomimo że daje iskrę), słabe przewodzenie przewodów, cewka WN w stanie agonalnym, brak kompresji, przestawiony zapłon, przestawiony rozrząd (jeśli to 4T) i kilka innych. Na sam początek spróbuj pod świecę wlać 0,5ml paliwa i spróbuj odpalić, jak się wkręci jak szatan, to masz problem...
witaj zacznij od przewodów paliwa wyjmij tuż przed wrtyskiem i włacz na chwilę zapłon zobaczysz czy paliwi faktycznie dochodzi nastepnie dowiedz sie jaki powinien być opór pomiędzy stykami zaworu wtrysku wtryskujeżeli będzie to sprawdż rozrząd czy się nie przestawił pozdrawiam
a moze rozrzad przestawiony ?
Odnośnie kostki miałem przypadek, że w momencie cofania kluczyka z rozrusznika na włączony zapłon odcinała zasilanie. Potrafiło nieźle zamieszania narobić. Zawór odcinający paliwo też może się przywieszać. Natomiast nierówna praca silnika może być spowodowana przestawionym rozrządem. Warto sprawdzić czy kąt wtrysku jest we właściwych widełkach (tylko...
Zerwany lub zerwane kliny na dolnym kole i przestawiony rozrząd i kąt zapłonu np.
nie zaznaczyłem na pompie i kole rozrzadu znaków podczas wymiany uszczelki pod głowica Na pompie wtryskowej nie ma znaków, a choćbyś nawet je zaznaczył to i tak na nic by się to zdało, gdyż ściągnięcie pompy wtryskowej odrazu powoduje jej przestawienie, do jej ustawienia potrzebna jest blokada, najpier wykręca się wziernik z pompy, obraca wałkiem,...
Witam.Mam taki problem. w skoda octavia 1,6 benzyna + gaz zmieniłem apaat zapłonowy i po odpaleniu wyrzuciło mi olej przez bagnet i korek.Zapłon jest na wałku rozrządu. Czy jest możliwe żeby go przestawić po zmianie?
Dzięki wszystkim na pomoc miałem źle ustawiony zapłon i przestawiony rozrżąd
przestawić zapłon przestawić rozrząd przestawić rozrząd objaw
toledo radio tyrystor dynistor włącznik zdalnie sterowany
zamrażarka pomarańczowy lampka termostat zamrażarce polar cz340
Układ scalony SOIC8 3,3V do generowania sygnału PWM Brak paliwa na wtryskach po zamontowaniu zregenerowanej pompy wtryskowej