Pod rurę od kolektora ssącego.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Nie to czujnik różnicy ciśnień od filtra cząstek. Szukaj czujnika na rurze która podaje powietrze do kolektora ssącego - rura o średnicy ok 60mm. Pokaż zdjęcia pod maską.
Zdejmij rurę kolektora ssącego poproś kogoś niech odpala, a Ty użyj plaka do rozruchu silnika.
Witam ponownie. Co do mantażystów gazu, szkody wyrzadzone przy montazu - popaprane na czarno pokrowce w samochodzie, ułamał obsade plastikową bagnetu miarki oleju - akurat tam "musiał" zamontowac akautator, urwali blache nad t;umnikiem przy montażu rurek doprawadzających gaz i jej nie przykrecili - dzwoniło ja talala, po przejechaniu 3 km odpadła rura...
odepnij rurę od kolektora ssącego i sprawdź czy bez turbo będzie się wkręcał i jeszcze jedno robiłeś wymianę albo dopalanie filtru przed zmianą softu
W tdi od IC nie idzie nic do pompy, bo po co? Są tylko kable do nastawnika. W TD prawda idzie. Tutaj to tylko wiercić rurę od IC do kolektora ssącego (plastikowa) i się wkleić. Najlepiej wiercić wymontowaną rurę bo i wygodniej i bezpieczniej. A do ściągnięcia tylko 2 opaski i jedna (albo 2) śruba.
a jakiejś szmaty w kolektor ssący ci nie wciągnął? pozdejmuj rury od kolektora ssącego i próba aaaaa i może masz tam przepustnicę........
Zdejmij rurę z kolektora ssącego tą od filtra, przyłóż lekko dłoń i przygazuj, jeśli poczujesz podmuch powietrza to wywaliło Ci uszczelkę między 1 a 2 cylindrem przy szpilce. Lub wykręć szpilkę dociskającą głowicę{szpilka nr 5} i zobacz czy nie jest okopcona. W 100% zgadzam się z Juholex18
Sprawa rozwiązana ale po jakim czasie. Gość wyciągał mi czujnik ciśnienia i włożył go ale bez uszczelki a i intercooler był dziurawy (rura do kolektora ssącego). Dzięki za podpowiedzi ale żadna się nie sprawdziła. Pozdrawiam
dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
Oleju cały czas tyle samo - góra na bagnecie. Zapach oleju w normie - nie śmierdzi ropą. Turbina sprawdzana - brak oleju po stronie gorącej i zimnej. Dodatkowo ściągnięta rura z kolektora ssącego - brak jakiegokolwiek zaolejenia. Powiedziałbym, że dziwnie czysta. Myślisz, że to pierścienie powiedziały "pa pa" i ropa przedostaje się do miski olejowej?
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Dochodzę do tego samego wniosku, nic więcej z tego zestawu już nie ugram. Co prawda ostatnio zsuneła mi się rura w kolektora ssącego, to spadek mocy był mocno zauważalny. Zapewne to zostawię, bo przedobrze i silnik pokaże kopyto. Silnik jak nie dymił tak nie dymi, dawki paliwa nie da się już zwiększyć. Wydaje mi się że zmiana pompy mogło by wiele zmienić,...
Witam. Samochód to lanos 1.3 z 2003 roku z instalacją gazową II generacji, kod silnika A13SMS. Od pewnego czasu mam problem z pracą silnika w tym samochodzie. Otóż gdy silnik pracuje na benzynie i nagle puszczę gaz i wcisnę sprzęgło (np. przy redukcji biegu) to silnik gaśnie. Natomiast innym razem silnik nie chce zapalić i zaskakuje dopiero gdy kręcąc...
Hej, Miałem podobnie, ale zamiast trakcji świecił się check engine, obroty max do 3000, auto wpadało w tryb awaryjny. Wtedy faktycznie pomogło czyszczenie zaworu EGR. W tych samochodach ekologia to porażka. Zdjęcie tego zaworu wraz z rurą dochodzącą do kolektora ssącego to niezbyt wymagająca praca. Ja pokusiłem się dalej, żeby zdjąć kolektor oraz oddzielić...
sladi tak faktycznie wygląda ten czujnik ale : jeśli chodzi o silnik AHU to w Golfie występuje on tylko w modelu Mk3 i nie ma tam takiego czujnika jak ten, który pokazałeś na załączonej fotce, w Mk3 czujnik ciśnienia doładowania znajduje się w sterowniku silnika czyli w ECU i od intercoolera idzie do ECU wężyk z powietrzem doładowanym ale czujnik w...
Cześć. Wyłącz LPG weź strzykawkę lub spryskiwacz do szyb, nalej tam trochę benzyny i pśuknij w dolot powietrza i kręć, jeśli zagada to coś z paliwem. P.S. dolot powietrza to ta rura między kolektorem ssącym a filtrem w tej kwadratowej skrzynce na lewym błotniku.
Z tyłu za silnikiem jest gumowa rura średnicy 1cm do kolektora ssącego. Zobacz czy nie sparciała i jej nie zassało. Do tego co 45 tysięcy zaleca się wymianę zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Najpierw sprawdź czy jest iskra,poźniej wszystkie przewody od podciśnienia oraz od przedmochow z silnika.Ten silnik jak się "zaleje" paliwem to potem trudno go odpalić trzeba wykręcać świece.Jeżeli chcesz sprawdzić czy jest podawane paliwo to na włączonej pompie paliwowej trzeba ręką lekko unieść klapę (trzeba zdemontować tą dużą gumę mocowaną dużą...
turbina przypuszczam będzie w dobrej kondycji, olej który dostaje się do kolektora ssącego tą rurą to lej ciągnięty z odmy silnika czyli odpowietrzania skrzyni korbowej - zawsze tam jest olej w każdym TDI jeśli odma nie została puszczona pod silnik albo przez "oil catch tanka" gdzieś ewidentnie jest nieszczelność na tym przewodzie.
Witam wszystkich a zarazem proszę o pomoc,mianowicie; Posiadam VECTRĘ 2,0 dti 99rok i od paru dni dzieje się dziwna rzecz mianowicie nie odpala na zimnym silniku po przestaniu nocy, wymienione zostały przelewy filtr paliwa itp. by ją odpalić muszę zdjąć rurę z kolektora ssącego i psiknąć zwykłym PLAKIEM po trzech chechłaniach odpala po czym zaraz ją...
Z błędów wychodzi że EGR się zacina i może powodować szarpanie i gaśniecie. Najłatwiej zablokować przepływ z EGR do kolektora ssącego na górze silnika - metalowa rura łączy się z czarnym plastikiem za pomocą np. szpachelki. Jak będzie ok trzeba demontować zawór EGR.
Mój poprzedni post najlepiej go stąd wymazać pokreciło mi się sorka już pisze nastepnego Dodano po 11 Wyjmij oby dwa zawory: Dodano po 1 malunek nie udany :) 1 to wyjście z elektrycznych zaworów sterujących ten najwyrzej (najbliżej elektrycznej wtyczki)
Kolejna sprawa, co to za śruba zaraz za kołem zębatym w górnej części pompy z lewej strony pompy na klucz płaski 10mm (2 boki płaskie i 2 półokrągłe) po prawej widać otworek z kulką. Znajduje się to pod aluminiową rurą kolektora ssącego. Jest to zawór regulacji ciśnienia paliwa, które to reguluje dawką oraz kątem wtrysku elektrozawór otwiera ciśnienie...
W tym samochodzie nie ma pompy paliwa w zbiorniku. Sytuacja z powietrzem w paliwie opanowana. Wyciągnąłem 3 wtryski, które za dużo paliwa puściły na przelew. Po rozebraniu całych wtrysków i umyciu w myjce, dwa się udało naprawić, trzeci praktycznie jest taki sam jak był. Po tym zabiegu ładnie zapala i ładnie pracuje, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi...
Więc tak : wymontowujesz rurę powietrza doładowanego od intercoolera do kolektora ssącego, następnie zdejmujesz 3 lub 4 (nie pamiętam dokładnie) zaczepy sprężyste górnej plastikowej osłony paska rozrządu i zdejmujesz tę górną osłonę, luzujesz 2 z 3 śrub zewnętrznych koła pasowego pompy wtryskowej, zakładasz klucz (najlepiej oczkowy) na środkową śrubę...
Jeśli zatem pozostajesz przy turbo WG to musisz wymienić : 1. sterownik silnika na przypisany do silnika AGR (polecam jeden z nowszych aby obsługiwał klapę gaszącą - załatwiając sobie taki pilnuj by nie był wymontowany z początkowych roczników np. Audi A3 z silnikiem AGR). 2. Elektrozawór N75 sterujący ciśnieniem (nie podciśnieniem), który można zastosować...
Chodzi o rurę od turbiny czy o kolektor ssący ? Jeżeli o rurę od turbiny to po której stronie( spalin czy powietrza.) Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi, może któraś świeca żarowa wysiadła łatwe do sprawdzenia u mechanika&elektryka. Później się rozgrzewa i już spala ok. Jeżeli zauważyłeś że kontrolka świec gaśnie szybciej niż wcześniej...
Witam, mam problem z moim BMW F07 N55, otóż cały czas walczę z ubogą mieszanką i nierówną pracą silnika, szarpaniem podczas przyspieszania. Wszystkie świece i cewki wymienione, świece białe, co świadczy o ubogiej mieszance. Pompa HPFP ok, VANOS okej, w komputerze brak błędów, tylko uboga mieszanka. Otóż przy sprawdzaniu szczelności rozebrałem chargepipe...
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
W W203 Kompressor pęka rura przed kolektorem ssącym (już nie pamiętam dokładnie w którym miejscu) i ucieka ciśnienie.
Temat zakończony Pomogła wymiana : sondy lambdy , rury ssącej , kolektora ssącego oraz wymiana przepływomierza.
Wszystko jest sprawdzone, Błąd P0299 (od skasowania wchodzi po kilku km, nie od razu, jazda możliwa ale b. wolno, brak mocy) zasilanie z ECU do elektrozaworu dochodzi (sterowany minusem) przy rozruchu sztanga się podnosi i za chwilę opada) Dodatkowo ECU wyczyszczone styki, rozebrany komputer poprawione wszystkie ewentualne zimne luty. Brak jakiegokolwiek...
DPF nie wyłapie wszystkiego w 100%. Jak silnik ostro kopci to co nieco doleci do końcówki rury. Powinien też szybko zapychać się sądzą DPF i nadmiernie często wypalać, nawet pomimo czyszczenia. Przyjrzałbym się standardowym dieselkowym problemom, to jest szczelności dolotu, egr, stopnia zabicia syfem kolektora ssącego, czujnikom (zwłaszcza przepływomierzowi...
jest to pierścień ( najczęściej aluminiowy) wstawiany w rurę dolotu powietrza do kolektora ssącego ( bardzo rzadko w samym kolektorze. W miejscu gdzie on sie znajduje widać albo wstawkę aluminiową ( co wydłuża dodatkowo droge dolotu powietrza do kolektora i głupieje komputer odczytując dane z przepływomierza) albo tylko wystaje króciec ( mikser jest...
Ew. pozdejmuj przewody od turbo, coolera itd porób zdjęcia może coś będzie widać. Nie ma tam intercoolera, turbo przyłączone bezpośrednio kawałkiem gumy do kolektora ssącego. Odkręca się rurę wydechową od turbiny, gruby tłusty szlam pokaże prawdę.
Witam wszystkich Złożyłem z armatury hydraulicznej coś w rodzaju bublera i zwężkę w rurze kolektora ssącego dającą niezłe podciśnienie na jej wyjściu . Nie ma w tym żadnego podgrzewania wody , mgiełka wytwarza się poprzez bąblowanie . W niedługim czasie robię trasę 1200 km . Mam nadzieje na pozytywne zaskoczenie spalaniem .
OK. Ale dokładnie o którą rurę od intercoolera Ci chodzi? Bo mam dwie. Jedna jest od intercoolera do turbiny a druga od intercoolera do kolektora ssącego.
Napisałeś, że "do obudowy filtra powietrza - dochodza 2 rury - jedna taka gruba w >gabczastej< oprawie ktorej wlot wisi sobie luzno w komorze silnika". I tu jest Twój problem! Drugi koniec tej rury nie powinien swobodnie wisieć w komorze silnika, ale musi być założony na krótką rurkę wychodzącą ze skrzyni korbowej (w dolnej częsci silnika). Jeżeli...
W silniku 1.6"AHL" przepustnica jest na lince, wiec co tam adaptować. Ściągnołem dziś rurę z przepływomierza, zatkałem ręką gdy silnik odpalony i rura zassała i silnik zgasł, nie odtykając rury nasłuchiwałem syczenia, takowe było słychać w okolicach kolektora ssącego. Dodano po 9 Niektórzy twierdza, że trzeba adaptować, więc zakładając, że trzeba to...
oprócz samego gaźnika musisz wymienić kolektor dolotowy, zaślepić przewód który doprowadza ciecz chłodzącą do kolektora aisana, dorobić płaskownik z otworem żeby trzymał linkę gazu i przyspawać go go blachy przy belce. musisz mieć także inną górę gaźnika i uszczelkę. ja zastosowałem kawałek rury pcv kanalizacyjnej jako redukcję żeby połaczyć tę plastikową...
Witam ! sprawdź najpierw czy masz szczelną rurę elastyczną pomiedzy przepływomierzem a kolektorem ssącym (opaski i ewentualne pęknięcia oraz te podłączone od odmy i zaworu obejściowego). pozdro
Postanowiłem skierować spaliny przelatujące przez zawór EGR do kolektora wydechowego zamiast do kolektora ssącego jak pierwotnie było. Czy to dobry pomysł? Nie chcę demontować całego EGR, albowiem chyba nie jest prawdą, że da się go wyprogramować z ECU. Oczyszczony i sprawny EGR zostanie na miejscu a jego rurkę dolotową do kolektora ssącego chcę ukształtować...
Witam, mam podobny problem z Tucsonem. Co dwa trzy dni powracający błąd p0401. Wymiana zaworu egr nic nie pomogła. Wskazania przepływomierza na wolnych obrotach 11,3 mg/s, po minucie jak się zamyka egr wskazania przepływomierza 14,5 mg/s. Ze dwa miesiące temu była próba kradzieży katalizatora pod blokiem nie udało się im przeciąć całej rury i mechanik...
Witam. Kupiłem niedawno kolejnego passata b5 którym przejeździłem ok 4 tys km. W obecnej chwili silnik osłabł. Na próbę ścisnąłem rurę od ic co idzie do kolektora ssącego i przy dodaniu gazu nawet do 4tys obr rury nie rozpręża. Więc wogóle nie doładowuje. Sprawdzałem już i wszystko szczelne. Czy padło turbo? Na kompie nie ma żadnych błędów. Logi mogę...
jest duża szansa że problem z EGR, ostatniu walczyłem z podobnym problemem, ktoś wyciągał alternator i mosiał ściągnąć rurę od turba, później założył ale nie skręcił opaski i zwaliło rurę... Sprawdź układ ssący od przepływomierza w kierunki kolektora ssącego
Widzę, że problem pojawia się znowu po paru latach. Niestety trzeba się pomęczyć, albo wcześniej odkręcić kolektor ssący. Miałem podobny problem w Vectrze A 1,8 z tym, że wzdłuż kolektora ssącego był przykręcona rura plastikowa i pękła wzdłuż szwa. Ciągłe ubytki płynu - wymiana chłodniczki ogrzewania, wymiana korka naczynia wyrównawczego, wymiana węży...
Witam, ja bym sprawdził drogę zasysania powietrza do silnika tzn. rurę przed i za filtrem powietrza w kierunku do kolektora ssącego, bo fachowcy od gazu często wstawiają zwężenie np. ze styropianu, a to powoduje spadek mocy i masymalnych obrotów. Pozdrawiam. :)
Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej. w rurze do kolektora ssącego sucho
Wyszyść filtr powietrza i i rurę, która doprowadza powietrze z zewnątrz samochodu aż do kolektora ssącego. To nigdy nie zaszkodzi, a może pomoże. Możesz też spradzić, czy nie odczepił się jakiś wężyk podciśnieniowy. Jesteś pewny że to wina silnika a nie skrzyni biegów/sprzęgła?
Zaobserwowałem jeszcze: pomiędzy przepustnica, a przepływomierzem jest rura mniej więcej fi 60 i odchodzi od niej podciśnienie do kolektora ssącego do tzw króćca i gdy ten króciec zatkam palcem chodzi płynnie. Sprawdziłam oczywiście czy może ta rurka lewe powietrze ssie ale niestety nie.
Temat udało sie rozwiązać. Przepustnica jest połączona plastikowa rura z kolektorem ssącym. Odkręciła sie jedna z 3 śrub Noi Brał sobie lewe powietrze
Rura aluminiowa przy kolektorze ssącym, tam gdzie ma być podpięty EGR, nie ma nic, czysta, ładna rura, bez jakichkolwiek przeróbek. I też miałem wątpliwości, ale to jest fakt. Sterowniki podmienił wraz z kluczem i z modułem UCH i też nic to nie dało. Map sensor pokazuje ciśnienie atmosferyczne, ciśnienie doładowania i temperaturę powietrza zasysanego....
Sprawdź rurę turbina kolektor ssący, po opisie wygląda jakby była gdzieś nieszczelność
Ok musze to sprawdzić, ale wydaje mi się że u mnie tego nie ma. https://obrazki.elektroda.pl/4520127500_... W środkowej części z obrazka jest nastawnik który kieruje prędkością turbiny oraz recyrkulacją spalin. Jutro będę to sprawdzał dokładnie bo na pierwszy rzut oka wydaje się Ok. Ściągnąłem rurę recyrkulacji spalin która dochodzi...
to nie pompa, właśnie ją zdemontowałem i jest w dobrym stanie, poza silikonem którego poprzedni właściciel nie żałował ;/ edit: Podgotowałem teraz termostat- otwiera się. Panowie pomóżcie bo pomysły się mi kończą ;/ Edit2: zmontowałem wszytko do kupy i nic się nie zmieniło: węże od nagrzewnicy do połowy gorące, węże od kolektora ssącego ledwo letnie,...
Możesz zajrzeć do łańcucha rozrządu. Napinacze często padały, on również pełni funkcje zmiennej fazy rozrządu wałka ssącego. Sprawdziłbym też rury od odmy, te pod kolektorem ssącym. Głównie zwróć uwagę na tę idącą do bloku silnika, nad filtrem oleju.
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Silnik 1.8 TDCI 125KM. Podczas odpuszczania gazu z 2000 obrotów w dół, słychać dziwny dźwięk, rzężenie, tarcie, trwające może z 1-2s. Niekiedy jest on słyszalny gdy przyspieszam i obroty dochodzą do 1900-2000 obr/min. Nagranie wykonane z mikrofonem umieszczonym centralnie w otworze wlotowym filtra powietrza. Każdorazowo, po raptownym puszczeniu gazu...
Witam posiadam auto jak w tytule. Od jakiegoś czasu samochód zaczął mi niesamowicie wariować. Auto zakupiłem miesiąc temu. Po zakupie chodziło ładnie miało moc itp. Lecz teraz mam problem z odpaleniem na benzynie, właściwie nie da się na niej odpalić silnika. Dopiero przełączenie na LPG powoduję że silnik odpala. W trakcie oględzin po którymś tam wystrzale...
Ale do 3000tyś.idzie dobrze tylko powyżej słabnie wpada w notlauf jaki dym z rury wtedy idzie? 00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej/kolektor ssący/ -> Uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczania ciśnienia doładowania. -> Zamienione lub nie zamocowane połączenia węży,dziurawe
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
... z spod maski wylatuje dym bez zadnej woni , tak jakby para , po otwarciu maski i odkreceniu korka wlewania oleju jak wyjeciu bagnetu sprawdzania poziomu oleju wydobywa sie dym , czy to normalne czy znow cos poszlo ? . Znam taki przypadek (tyle że traktor) i skończył się właśnie pęknięciem bloku. Jeśli ubywa wody w układzie chłodzenia to obstawiam...
Jak strzał był mocny to trzeba sprawdzić przepływomierz,ruchoma klapka wewnątrz potrafi sie zaciąć tak,że ogranicza dolot powietrza.Sprawdz też rurę łączącą kolektor ssący z przepływomierzem.A na benzynie chodzi?
Miałem kiedyś bmw z M20B25 i blosem zamontowanym jak masz teraz czyli między przepływką a przepustnicą i spalał w trasie 9-10, miasto 15. Rzeczywiście masz za duże spalanie. Masz do przejrzenia cały dolot czy jest szczelny, uszczelki kolektora ssącego, uszczelka przepustnicy, rura gumowa pomiędzy przepustnicą a przepływką i w niej zainstalowany blos....
Silnik był dotarty naprawdę sumiennie więc tu pewnie wchodzi w grę właśnie jakość części 🤔 mechanik kazał mi nie oszczędzać na częściach tylko kupić oryginały i pojechałem kupę kilometrów z nim po oryginalne części i widocznie tak były oryginalne że je zaraz chu... strzelił,więc teraz trzeba wymienić w razie czego tylko pierścienie czy całą...
Czy kolega andrzej 20001 wymontowywał juz rozrusznik z takowej hondy? Nie wydaje mi sie. Rozrusznik jest umiejscowiony za silnikiem od strony przegrody. Jego demontaz wiąże sie z koniecznoscia demontazu rury wydechowej, kolektora ssącego i posiadania kanału. Gdybym chcial jechac do mechanika demontowac rozrusznik to nie pytałbym na forum. Chcę zdiagnozowac...
Daj opis tego błędu. Też miałem ten silnik i jestem pewny że adaptacji nie było na kanale pierwszym. Podaj nr sterownika silnika - naklejka na sterowniku lub widac go VAGiem po nawiązaniu z nim komunikacji. Tam często pękał krócieć od bypassu przepustnicy. Cienki wężyka miedzy kolektorem ssącym a rura miedzy przepustnica, przepływomierzem i deklem rozrządu.
Sprawdź szczelność kolektora ssącego i układu dolotowego, może są jakieś pęknięcia które powiększają się po nagrzaniu, ja sprawdzałem tak - odłączyłem rurę dolotową od filtra powietrza i na wolnych obrotach powoli zatykam rurę ręką po całkowitym zatkaniu silnik powinien się dusić a nawet zgasnąć jesli układ jest szczelny jeśli nie na pewno masz nieszczelny...
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Zakupiłem kiedyś ładną vectrę 1.8 _ 16 która spaprana była instalacją II generacji i przeżyłem na samym początku w pierwszym dniu użytkowania rozerwanie kolektora ssącego(aluminiowego)....
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Można dwoma sposobami i odpowietrzyć i dla mniej doświadczonych Plakiem prysnąć do rury dolotowej kolektora ssącego jeśli się nie odezwie ja bym stawiał na słabe baterie w kluczyku. Kolego, może sobie zmienisz forum? Tutaj debilizmów nie tolerujemy! Ostrzeżenie!
Witam, panowie mam problem ponieważ chce zabrać się za wymianę turbiny ale już na samym początku widzę, że kupiona nowa po zamontowaniu będzie miała wylot powietrza do kolektora ssącego pod innym kątem przez co nie spasuje z oryginalną rurą. Inne węże raczej pasują, sprawdzałem nr. turbiny i się zgadza z tym co ma być w tym silniku. Oryginalnie na zdjęciu...
Ktoś mi powiedział że trzeba wymienić też wiązkę el. silnika bo w tej nie ma niby wyjścia na czujnik ciśnienia doładowania i regulator ciśnienia doładowania. Do komputera podłacza się wężyk od rury dolotowej kolektora ssącego i wydaje mi się że czunik ciśnienia jest w komputerze.
No nie przesadzaj i nie wkładajmy wszystkich do jednego worka o oszustwie. Na tej stronie co podawałem parę postów wcześniej doczytałem się że nie którzy z instalacją gazową piszą o oszczędności do 4 litrów i o konkretnych już cenach oszczędności z takimi zamgławiaczami. Sam mam taki nawilżacz na pięć membran od oczka wodnego, ale jak się zrobi cieplej...
Uszczelka się nie podwinęła podczas zakładania, wyciek jest dalej od strony turbiny czy u samej góry tak jakby spod szpilek kolektora ssącego? USzczelka się raczej nie podwineła. Dałem dirko w 4 miejsca gdzie należy(spradziłem w elsa). Na turbo jest wyciek, poci się na pewno rura idąca do intercoolera ale to pewnie przez odmę (jest tam trochę oleju)....
Na rurze miedzy intercoolerem a kolektorem ssącym.
Mój pasek już dokonał żywota i poszedł w ręce handlarzy, obszukałem archiwum ( miałem gdzieś zdjęcie tej rury - wymieniałem pękniętą) ale echo... Ogólnie, jak patrzysz na silnik po lewej stronie masz pokrywe filtra powietrza ( taką prostokątną) od niej gruba rura do przepływomierza i potem po łuku w prawo do przepustnicy, która jest na wlocie kolektora...
Mam tylko nadzieje, że nie wsadzisz taniej jednowarstwowej uszczelki pod głowice bo szkoda roboty. Jak do tej pory, przy ubytkach płynu chłodniczego były zawsze dwie możliwości. Wyciek z pod kolektora ssącego, co powinno zostawić jakiś ślad na korpusie silnika. Albo uszczelka pod głowicą. No i w sobotę doszło jeszcze jedno miejsce. Przerdzewiała mi...
Puść go bez rury z turbiny do kolektora ssącego i zobaczysz czy się rozbiega, ale stawiam tak jak kolega Paweł że olej ciśnie z rur lub z "nowej" turbiny.
z prawej strony kolektora ssącego na dwie śruby przykręcony jest króciec metalowy z nierdzewki(taka rurka).Odkręć te sruby(wkręty)podłóż podkładke uszczelniającą i całość skręć.Dla ułatwienia zdemontuj przepływomierz i rurę gumową.
W rurze między turbiną a kolektorem ssącym. Zintegrowany jest z czujnikiem ciśnienia.
Sprinter 906 OM646 313. Błąd niskie ciśnienie doładowania 2359-001. Błąd pojawia się na 5 i 6 biegu. Ciśnienie zadane 24.. ciśnienie osiągnięte 21.. Auto przechodzi w tryb awaryjny i nie jedzie do ponownego odpalenia. Podmienione na nowe elektrozawory od sterowania turbinami. Wymieniona turbosprężarka na regenerowaną - Mielec Podmieniony EGR z innego...
Układ wygląda tak: sterownik faktycznie włącza zasilanie na świece przy niskiej temperaturze i grzeje się świeca i jednocześnie otwiera elektrozawór z paliwem, gdy zacznie się kręcić rozrusznikiem to paliwo wracające z pompy(bo one zasila świece) wlewa się na rozgrzaną świece i powoduje zapalenie (płomień). Można zrobić sterowanie ręczne przez przekaźnik...
Ta puszka to tylko trójnik. Jest osadzona na gumowym pierścieniu w pokrywie zaworów i ma specjalnie ukształtowaną komorę, która powinna zbierać skraplający się z oparów olej i zapobiegać jego przedostawaniu się do kolektora ssącego. Powinno być swobodne przejście między oboma wyprowadzeniami. Ten wąż co idzie w dół odprowadza pary oleju z komory korbowej...
Heh ;) Dokładnie tak ,winna okazała sie zwalona rura ssąca łącząca kolektor z przepustnicą.Dziękuję za pomoc :)
Rura wchodzi do kolektora ssącego.Pozdrawiam Janusz.
no to kolejną rzeczą którą należałoby wykonać, aby się dowiedzieć czy usterka nie leży po stronie zasilania paliwem pompowtryskiwaczy jest pomiar paliwa... pomiar ten wykonuje się na pompie umieszczonej z tyłu głowicy silnika... tzw. "tandem pompa" ciśnienie to jest potrzebne do zasilania paliwem pomowtryskiwaczy jak również do Ich chłodzenia... samego...
Takie efekty może powodować pęknięta rura łącząca przepływomierz z kolektorem ssącym, nieszczelność powoduje zassanie "obcego" powietrza, a wtedy komputer szaleje. Radze sprawdzić szczelność układu.
ok sprawdzę zaraz ten przekaźnik pompy i zobaczymy czy będzie działało .andrzej20001 ta rura pod kolektorem ssącym jest wsadzona bo przy strzale z gazu ona wypadła i w ogóle wtedy nie można było odpalić autka i trzeba było też czymś od góry puknąć w tą klapkę co znajduje się w filtrze powietrza bo się zblokowała . A mogli byście ewentualnie mniej więcej...
Silent1985 1994r ale krokodyl a nie wieloryb, nie zapomnij że w tym silniku są dwie rury dolotowe do kolektora ssącego i dwie przepustnice i dwie sondy lambda, nie wiem co to ma za znaczenie ale ci piszę ;)
Odma czysta?? , map sensor sprawdzić , Świece zapłonowe sprawdzić - kiedyś miałem przypadek że po rozgrzaniu kulawo na jeden cylinder palił , dość delikatnie i też był efekt falowania. Sprawdż wszystkie wężyki podciśnieniowe , kiedyś miałem taki przypadek że rura ssąca łącząca filtr z kolektorem ssącym była ładnie pęknięta od spodu na zgięciu - nie...
Dostaje fałszywe powietrze. Sprawdzić szczelność dolotów. co rozumiesz przez szczelność dolotów? od filtra powietrza idzie plastikowa rura, jest w niej zamontowany przepływomierz podłączony kostką, dalej rura wchodzi na przepustnicę- mocowana obejmą. Może chodzi o sprawdzenie kolektora ssącego? jest on plastikowy Dodano po 15 na innym forum ktoś napisał:...
Wszystko niby fajnie ale skoro kolega pisze, że N75 jest połączony 3 wężykami z turbo to nie może mieć VNT tylko turbo WG i wtedy tylko taki schemat go interesuje : http://obrazki.elektroda.pl/2840938600_1... gdzie jeszcze dodatkowo z rury przed kolektorem ssącym idzie szlauch do sterownika silnika. Mustang , ten schemat, do którego...
Jeżeli faktycznie było to coś dochodzącego do czujnika ciśnienia doładowania to w którym miejscu owego czujnika szukać Czujnik jest na rurze między intercoolerem a kolektorem ssącym. Jak podłączyłeś kompa to w parametrach jakie było ciśnienie z tego czujnika ?
Nie ma tam w rurze 4'go cylindra (kolektor ssący) jakiegoś kroćca od podciśnienia (np od serwa hamulców)? Moze jakąs "lewizne" ssie?
Czujnik ciśnienia doładowania jest przykręcony jedną śrubką M10 do aluminiowej rury idącej do kolektora ssącego, a wygląda tak http://obrazki.elektroda.pl/8364566500_1... Prześwietl kable idące do sterownika,jeśli wszystko z nimi ok spróbuj podmienić czujnik. Powodzenia
Wczoraj już silnik podczas testów sprawdzających działania EGR pracował równo nie szarpał nawet przepływ powietrza się obniżył ,ale dalej jest za wysoki teraz pokazuje 350 nawet chwilami do 330 a było ponad 400 .dodam ,że EGr też był wyczyszczony a w kolektorze ssącym było czysto rury gazowe od EGR też suche i czyste .Przepływomierz sprawny .
Witam, mam Lagune II z silnikiem 1,9 dci. Autko było po lekkiej stłuczce w lewy przedni narożnik (skrzynka bezpiecznikowa nie ruszona). Autko po wypadku podobno paliło i jeździło. Aktualnie jest tak: po włożeniu karty, zagrzewa świece i przy próbie odpalenia nie chce zaskoczyć. Gdy ściągnę rurę przed kolektorem ssącym i przy próbie odpalania psikne...
wymiana kolektora ssącego kolektora ssącego objawy demontaż kolektora ssącego
opinie graphite tylnia wycieraczka regulator bojlera
silnik odkurzacza naprawa silnik odkurzacza naprawa
Hulajnoga RED BULL RB-2RTEEN10-78 – jak zwiększyć moc, tuning, odblokowanie ogranicznika TCL 50P615 Power Supply ICs: NCP1653B, NCP1397B, OB2269CP (283N20) on R51MW1-MPC2HG Chassis