Witam. Czujnik doładowania zwany czujnikiem ciśnienia bezwzględnego, MAP sensor, czujnik kolektora ssącego w tym wykonaniu jest zespolony z czujnikiem temperatury powietrza, dlatego ma 4 wyprowadzenia. To są dwa czujniki w jednym. Na 1 rys. schemat tego czujnika (piny 1,2,3,4), a 73,31,71,52 to piny do ECU Rys.2 kolejność pin w czujniku. W zał. dokładny...
pisze jak byk!
Dostęp do czujnika nie najlepszy, ale można go wymienić nawet bez demontażu kolektora ssącego.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
Witam, stworzyłem kiedyś post apropo tego samego błędu, jednakże został naprawiony przez mechaników. Był to czujnik kolektora ssącego. Auto działało przez 500 km trasy, teraz po ponownym uruchomieniu, raz na jakiś czas, od jakiegoś czasu coraz częściej traci na mocy przy większych obrotach, a po rozgrzaniu auta zapala się ta sama kontrolka świec żarowych...
Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
witam, dokładnie ten sam problem, jednakże poradziłem sobie po cięzkich bojach. sprawdz czujnik temperatury cieczy nowy 35zl, silniczek krokowy czy sie nie zanieczyścił,czujnik ciśnienia kolektora ssącego, i na koniec zapłon ustawić na lampe najleppiej, ewentualnie fałszywe powietrze moze łapac pod przepustnica , krokowym,no i w całej reszcie powiązanej...
Identyfikacja elementów: 2. Do zaworu i filtra węglowego odsysania oparów z baku. 3. Do kapilary odsysania oleju z odmy. 4. Do odmy. 5. Zakończenie osi przepustnicy + jej sprężyna powrotna. 6. Wtyczka grzejnika przepustnicy. 7. Wtyczka czujnika temperatury powietrza.
Z boku kolektora ssącego, patrz za bagnetem do sprawdzania poziomu oleju
"intake mainfold sensor" - nazwa wskazuje na "czujnik kolektora ssącego", pomiar podawany jest w jednostkach ciśnienia, wartość trochę odbiega od atmosferycznego (~100 kPa)
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego(czujnik przymocowany jest na ścianie grodziowej)
czyszczenie przepustnicy nic dało. wymieniony czujnik kolektora ssącego(macsensor) także. zauważyłem nowy objaw awarii gdy wciskamy pedał hamulca to na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych.
Podłączyłem swojego seata cordobę 1999r.model [93-99] 1.9 TDI 90KM AHU do kompa i wyszło, że ma aktywny błąd czujnika ciśnienia kolektora ssącego. Zaraz po wykasowaniu byka auto lepiej się zbierało, ale długo to nie trwało - dalej jest mułowate. Dowiedziałem się, że owy czujnik u mnie znajduje się w sterowniku silnika.Czytałem że może być uszkodzony...
Nie to czujnik różnicy ciśnień od filtra cząstek. Szukaj czujnika na rurze która podaje powietrze do kolektora ssącego - rura o średnicy ok 60mm. Pokaż zdjęcia pod maską.
Sprawdź czujnik ciśnienia kolektora ssącego (map sensor).
Może inne modele z TME http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.ph...
Witam wszystkich. Mój problem zaczął się ze 2msc temu. Wymienione świece, Egr, przepustnica, cewki, olej, filtry wszystkie i na tą chwilę problem nie zniknął ale z każdą wymiana na dzień, dwa objawy znikały. Samochód szarpie na niskich prędkościach, podczas odpuszczania gazu, czasem podczas dodawania. Na postoju faluje. Przy prędkości >80 drży wszystko...
Po wymianie sondy w tym samochodzie powinieneś usunąć parametry adaptacyjne. NIc Nie Wgrywaj podłącz chociaż kts i usuniesz wyuczone. Możesz sprawdzić czy nie pękł przewód (gumowy) do czujnika kolektora ssącego
A czujnik podciśnienia kolektora ssącego?
Do kolektora ssącego
Witam. Wygrzebałem że to czujnik podciśnienia kolektora ssącego http://klubcorsa.pl/viewtopic.php?t=1015... A w czym problem?
Witam. Mam problem mój Seat ibiza 1.4 2003 r. Zaświeci się EPC oraz przy schodzeniu na wolne obroty wyskakuje kontrolka akumulatora i od razu auto gaśnie. Po chwili zapala i po przejechaniu kawałka znowu gaśnie..Po podpięciu do komputera wyskoczył tylko czujnik kolektora ssącego oraz sonda-lambda.Po wymianie czujnika,świec oraz filtra powietrza nadal...
Kolego ona chyba nie ma przepustnicy. Ma czujnik ciśnienia kolektora ssącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości
W tych modelach zatykał się wężyk idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowywania na nadkolu lub padał sam ten czujnik. Sprawdź ten wężyk potem odłącz i przejedź sie bez czy jest różnica czy to samo,jak bedzie słabszy to masz dobre jesli nie bedzie różnicy to tam tkwi usterka. Jest jeszcze ustawienie nastawnika w pompie jeśli bedzie nieprawidłowe...
Przetarciu uległ wężyk ciśnieniowy idący od kolektora ssącego do czujnika ciśnienia doładowania G71 znajdującego się wewnątrz sterownika silnika i zakłamany odczyt rzeczywistego ciśnienia w związku z tym powodował tryby awaryjne, usunięcie nieszczelności rozwiązało problem, czujnik o którym wspominasz to czujnik G72 mierzący wartość temperatury powietrza...
Może być czujnik położenia wału, ale może być też wyciek gazu do kolektora ssącego i zalewanie silnika przez 2 paliwa naraz. Dla testu zakręć zawór na butli, pojeździj żeby wypalić gaz z przewodów i wtedy zgaś na benzynie, po czym spróbuj odpalić
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Witam. Posiadam Renault Scenic 2.0 Benzyna + Gaz 16v z 2001 roku. Od niedawna pojawił się problem podczas gwałtownego dodawania gazu. Samochód szarpnie silnikiem lecz nie gaśnie. Zapala się kontrolka STOP i taka czerwona chyba ze skrzynią. http://obrazki.elektroda.pl/8045605900_1... Najbardziej jest to widoczne podczas szybkim ruszaniu....
Dobra, zrobione. Jakiś wcześniejszy mechanik nie podłączył czujnika od kolektora ssącego a przy okazji schował go za nadkole i ciężko było znaleźć. Teraz jest ok.
Sprawdź czy nie jest pęknięty wężyk od czujnika ciśnienia kolektora ssącego.
Z tego co wiem w Tico jest czujnik temperatury jest wkręcony do kolektora ssącego. Pozdrowienia Kaszmir
Witam wszystkich,mam następujący problem z moim golfem 4 1.6 FSI,auto było u mechanika do wymiany był czujnik kolektora ssącego i wspawywana nowy łacznik elastyczny i po odbiorze zauważyłem ze nie działają następujące rzeczy:podgrzewanie foteli,czujniki parkowania,brak temperatury zewnętrznej na wyświetlaczu komputera pokładowego,klimatronik tez brak...
Czujnik znajduje się w okolicy kolektora ssącego i pompy vaccum.
Witam, mam problemy z Seat'em Ibiza 3 1.4 2003 rok. Na desce rozdzielczej wyskakują kontrolki błędów check i EPC. Po podłączeniu kompa wyskakują kody błędów takie jak - 17961, 17912, 17550. Została wymieniona tam przepustnica, została zaadoptowana, wszystko poszło dobrze. Zostały wymienione wszystkie uszczelki na kolektorze ssącym i czujnik od kolektora...
Kolektora ssącego. Czujnik położenia wału trzeba zdemontować.
Ja stawiam na układ sterowania pracą wentylatora chłodnicy i pompy paliwa sterowany czujnikiem przy kolektorze ssącym ,przerabiałem temat w passacie. Prześledź sobie schematy auta i sprawdź czy u ciebie jest taka funkcja a pod maska poznać można po dodatkowym czujniku koło kolektora ssącego
W fordzie tym można samemu przeprowadzić diagnostykę opis łatwo znaleźć w internecie.Czasami wina leży w przewodach dlatego należy sprawdzać przejścia.W niektorych fordach między czujnikiem podciśnienia a kolektorem ssącym znajduje się taka mała puszeczka na przewodzie gumowym,usuń ją i podłącz bezpośrednio czujnik do kolektora ssącego.
Błedy jakie wyświetliło -czujnik temperatury kolektora ssącego -przepływomierz ale chyba to raczej nie powinno wpłynąc na odpalanie Posiada ktoś moze jakiś schemat ze znakami od pompy jak powinna byc ustawiona??
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
miałem to samo wykręś zaworek do którego dochodzą węzyki cisnieniowe w poblizu turbiny ( z lewej strony) przedmuchaj z wykorzystaniem sprężarki, następnie oczysć zawo EGR chyba sie na zywa na kolektorze ssącym taki okrągły, plastikowy, i oczyść czujnik (dopełnienia chyba)z prawej strony kolektora ssącego. (podobny do czujnika temperatury) Samochod bedzie...
Przecierz już raz pisałem ,że jest to VANOS bez ciśnienia w kolektorze ssącym i obojetnie na jakiej instalacji to auto nie pojedzie gdzie jest czujnik cisnienia kolektora ssącego. Montażysta dał kichę po prostu. Tylko pojedzie na holenderskim PRINSIE i SEC-u.
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
Miałem GX'a r.88. Była sonda lambda. Bo w GX jest KE-Jetronic, a nie K-Jetronic. Też mi falował. Zobacz czy czujnik temperatury kolektora ssącego jest podłączony. Dodano po 6 Tu masz schemat ke-jetronic. http://obrazki.elektroda.pl/3723441600_1... Powąchaj spaliny, sprawdzisz czy falowanie to wina zalewania benzyną czy lewego powietrza....
Chwilę mnie nie było ale dodam jeszcze może komuś się coś uda podpowiedzieć. Po dalszym zagłębianiu się w silnik a dokładnie w sondy okazało się że po ich wykręceniu są białe 🙆 więc niestety ale całkowicie był rozsypany Kat i zatkał częściowo wylot do tłumika. teraz jest go brak (chwilowo) ale problem pozostał tylko tyle że się zmieniło to że występuje...
DPF nie wyłapie wszystkiego w 100%. Jak silnik ostro kopci to co nieco doleci do końcówki rury. Powinien też szybko zapychać się sądzą DPF i nadmiernie często wypalać, nawet pomimo czyszczenia. Przyjrzałbym się standardowym dieselkowym problemom, to jest szczelności dolotu, egr, stopnia zabicia syfem kolektora ssącego, czujnikom (zwłaszcza przepływomierzowi...
Problem rozwiązano w moim przypadku był to zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania
Renault Megane 1.6 16 V rok 2005 Mam problem z falowaniem obrotów, może ktoś pomoże. Została wymieniona przepustnica na nową oryginalną, jest zaadoptowana. Wymieniony kompletny rozrząd wraz z fazatorem i kołem pasowym. Wymieniony kanister oparów, zawór odpowietrzenia par paliwa, czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Sody lambda obydwie też wymienione,...
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
Wymyj przepustnicę i czujnik MAP z boku kolektora ssącego, sprawdź czy masz drożną odmę.
Nie wiem jaki układ jest w 1.6 GSI ale jeśli jest to wtrysk jednopunktowy to czujnik do niego jest z tyłu kolektora ssącego a wielopunkt ma go na termostacie.
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
wyciek jest prawdopodobnie z elektrozaworu na pompie (tylko on jest mokry) a szarpanie chyba powstało przez to że wyleciał czujnik cisnienia z kolektora ssącego (chyba doładowani) - ale nie sprawdziłem jeszcze czy to przez ten czujnik bo mechanik nie założył jeszcze pokrywy zaworów.
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
czy to jest ten wpięty w kolektor ssący blisko czujnika temperatury? czujnik jest od góry, a to wychodzi z kolektora ssącego w stronę szyby
słuchajcie,samochód mi nie palił ponieważ padł czujnik podciśnienia kolektora ssącego(takie plastikowe czarne pudełeczko mieszczące się po pokrywą silnika pod podszybiem) Byłem u mechaniika, podłączył auto pod kompa,zamówiłem czujnik koszt 90zł(zamiennik prawdopodobnie od Daewoo Lanos) i wszystko wróciło do normy. Dziś rano jeszcze przed zmianą tego...
obrazki się nie ładują czujnik przy komputerze to MAP sensor czyli czujnik podciśnienia kolektora ssącego, bez niego też silnik zapali, choć będzie trochę nierówno pracował w Cieniasie czujnik wstrząsowy jest pod deską rozdzielczą centralnie na środku, w seju możliwe że też, ale nie koniecznie, tak czy inaczej "czek" czyli "marchewka" musi się zaświecać...
Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
18047 - czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia g79/g185 19647 - klapa kolektora ssącego 16576 - czujnik ciśnienia paliwa g247 16706 - czujnik obrotów silnika g28 16788 - system recyrkulacji spalin 16486 - Miernik masy powietrza g70 ( sygnał za wysoki ) 16492 - czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 16486 - miernik masy powietrza g70 ( sygnał za...
Nie wiem jak u Ciebie ale w większości przypadków to czujnik połączony wężykiem z podciśnieniem kol ssącego. inaczej czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. w większości przypadków fiksuje w przypadku nieszczelności. sprawdź jeszcze czy serwo hamulca nie łapie lewego powietrza
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
Witam nie wiele tematów znalazłem na forum dlatego piszę, wyskoczył błąd klap kolektora ssącego A6C6 2.0TDI CR 2011r 190 tkm plastikowy kolektor silnik nie jest zmęczony eger przepustnica niewielki nagar czy macie jakiś pomysł jak się zabrać za błąd czujniki położenia klap -zakładać blokadę wychylenia krańcowego -usuwać klapy - wymienić na kolektor...
Właśnie widac, że masz nie podpięte podciśnienie z kolektora do reduktora (do tego mosiężnego króćca z otworem fi 4). Połączyć z wężykiem (poprzez trójnik), który łączy prawy króciec MAP na czujniku i idzie do kolektora, oznaczony poglądowo na niebiesko, lub bezpośrednio do kolektora ssącego. Dlatego ciśnienie 1,8 ale i tak w jakimś zakresie powinno...
W pierwszej kolejności naprawa mechaniczna silnika. Błąd wynika z faktu iż płyn chłodniczy dostaję się kolektora ssącego (może poprzez egr) i zaburza pracę czujnika ciśnienia doładowania w wspomnianym kolektorze dolotowym. Jeżeli płyn ubywa i jeszcze bulgocze to bez sensu robić test uszczelki.
skyliner91 jak by się rozjechały mapy to chodził by na benzynie a nie chodzi i na pb i lpg. a tak do servislaser, sprawdź ( nie pamiętam jakie czujniki ma ) map sensor( czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym) , czujnik temperatury płynu, szczelność kolekrora ssącego, przepływomierz , i czujnik tem. pow. zasynanego. i jeszcze jedno, morze ci podawać gaz...
U mnie pomogło zdjęcie kolektora ssącego i wyczyszczenie go, oraz wymiana map sensora, który jest w kolektorze.
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
Ja właśnie rozwiązałem problem u siebie w Renault Clio 2 (2001) 1.4 16V ze skrzynią DP0. Objawy : - szarpanie przy zmianie biegów na zimnym - późna redukcja z 2 na 1 przy zatrzymywaniu na światłach - zmiany biegów w górę i w dół w nie odpowiednim czasie Przyczyna : - silnik łapał lewe powietrze w okolicy przepustnicy, co powodowało że komputer skrzyni...
Jaki silniczek?
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Istotnie uczepiłem się silnika krokowego jak rzep psiego ogona. Wprowadziłem ECU w stan diagnosyki, kontrolka wtyrysku wyświetliła kod 12. Podmieniłem czujnik podciśnienia kolektora ssącego, sprawdziłem przewody podciśnienia, filtr powietrza. Przepustnica czysta brak luzów. Pomysły mi się skończyły pozostał krokowiec jako że to on odpowiada za sterowanie...
Witam, posiadam Golfa IV 1.4 16V silnik AKQ, badanie pokazało błąd czujnika wału korbowego, ale mechanik stwierdził, że wymiana czujnika wymaga rozebrania "połowy" samochodu, w tym skrzyni biegów, półosiek itd. Nie wiem czy próbuje mnie naciągnąć, dlatego moje pytanie brzmi czy w wersji silnikowej AKQ jest możliwa wymiana czujnika sposobem opisanym...
P0171 czujnik 02. Ten błąd może się pojawić z bardzo wielu powodów np.nieszczelności kolektora ssącego, uszkodzenie czujnika temperatury silnika czy też zabrudzonej przepustnicy. Poproś swego zaufanego mechanika by skasował błąd, pojeździj trochę na samej benzynie wtedy mechanik będzie wiedział czy błędu nie powoduje instalacja gazowa.
Domyślam się że to 1.8 RP Mono-Jetronic. Czerwony "czujnik" to przełącznik termiczny od podgrzewania kolektora ssącego. Z żadną kontrolką nie ma nic wspólnego.
Najprawdopodobniej będzie uszkodzony lub nie taki czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, miałem podobny przypadek w twingo
Ciśnienie paliwa do sprawdzenia, czy nie leci paliwo z regulatora do kolektora ssącego, niebieski czujnik temperatury, tyle
Nieszczelność na jednym kanałów kolektora ssącego powodowała oszukiwania pozostałych czujników elektroniki zaczynając właśnie od "Czujnika wałka". Po rozebraniu kolektora, przepustnicy -wymiany oringów, dedykowanych uszczelek - problem znikł.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie na tylnej ściance pod osłoną znajduje się MAP sensor rurka idzie do krućca w kolektorze ssącym,obok MAP jest wtyczka sondy lambda./MAP czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym/
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Sprawdż czujnik podciśnien ia w kolektorze ssącym, idzie do niego wężyk z kolektora ssącego.
Przy mono czujnik jest wkręcany z tyłu w kolektor ssący.
Pomogło mycie kolektora ssącego i wymiana czujnika ciśnienia.
nie mam czym odczytać ;/ ale za to przyjechał "magik" i prysnął "lakieru do kokpitu" do wlotu powietrza i auto odpaliło.. niestety po zgaszeniu znowu nie odpala. wyciągnąłem czujnik ciśnienia z kolektora ssącego i powiem szczerze był cały zaklejony "syfem", a wkładając wacik w otwór wyciągałem jeszcze więcej tego czarnego bałaganu..
Witam problem Honda Accord 2,2 Diesel nie odpala kody błędów aktywne P0339 błąd czujnika obrotów wału i P2004 błąd nieprawidłowa pozycja zaworu kolektora ssącego. Po podłączeniu komp. widzi obroty czujnika wału i pozycja zaworu kolektora zgodna z zamierzoną wartością po odpaleniu na "popych" auto znowu normalnie odpala ale za jakiś czas usterka powraca...
drugi czujnik (a raczej wyłącznik)steruje podgrzewaczem kolektora ssącego
ale stroboskop możesz podł-wyeliminuj tę możliwość strzela Ci jak rozumiem w kolektor ssący co może świadczyć własnie o przestawieniu zapłonu /przyczyny?/ sprawdz b. dokładnie przewody gumowe podł. do kolektora ssącego lubią stwarzać probłemy mapsensor-czujnik podcisnienia w kolekt. ssącym-jak rozumiem
Ten z jednym pinem jest na zegar, Ciebie interesuje ten drugi, na 2 przewody. MAP to właśnie czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Powodzenia.
Witam serdecznie, odświeżę trochę dla potomnych... przeczytałem wszystko co napisaliście, mój problem wyglądał w wielu przypadkach podobnie ... silnik x18xe1 99r 1.8 16v benzyna + lpg, a więc na gazie silnik bez zarzutów natomiast na benzynie na biegu jałowym po czasie P0130 w czasie jazdy bez zarzutów nawet znikał. Uszkodzony okazał się wężyk podciśnienia...
ok jeżeli obstawiamy ze czujnik N75 jest ok ,to są dwa rozwiązania które jesteś sam w stanie zrobić jeżeli kręcisz troszkę śrubkami . Wymontowanie kolektora ssącego i turbiny . 1. Kolektor do umycia z jakiego kol wiek osadu a na pewno będzie. 2 Turbina rozebrać wyczyścić przeszlifować drobny papier ściernym polecam stronkę ze znanego portalu you ........
Proponuję sprawdzić działanie funkcji CUT OFF. Prawdopodobnie coś z czujnikiem. Albo załamany przewód podciśnieniowy z kolektora ssącego.
Kalmoty z fiata Uno, Zrobiłem to a'la Bosch Monojetronic. Był pewien problem, bo w tym systemie zasada pracy opiera sie na tym, że znana jest pojemnośc kolektora ssącego i na tej podstawie skonstruowana jest mapa, więc trzeba było dokonac pewnej korekcji w elektronike. Polecam ci raczej jakiś system bazujący na czujniku podciśnienia.
Problem rozwiązany, auto odzyskało moc. Pęknięty był cienki wężyk idący od kolektora ssącego do czujnika elektronicznego z dwoma kablami zamontowanego na podszybiu.
Myślę że do podciśnienia z kolektora ssącego silnika. Mam inną instalację ale też sekwencję (w takim samym silniku) i parownik posiada również króciec podciśnienia. Jednak jest podpięty poprzez czujnik ciśnienia z kolektorem ssącym silnika
Nie jestem do końca pewien jak to jest w samochodzie PEUGET, ale czujnik spalania stukowego powinien być umieszczony w bloku (od zewnątrz). Najczęsciej pomiędzy 2 a 3 cylindrem i po stronie (zapewne) kolektora ssącego. W przypadku czujnika ABS wymiana powinna załatwić problem.
Sprawdz sobie te wszystkie ciękie wężyki które wychodzą z kolektora ssącego i idą do tych czujników które są zamocowane na ścianie grodziowej, prawdopodobnie będą popękane ze starości albo przetarte
Witam ponownie. Problem udało się rozwiązać. Więc od początku: Wskazania multimetru którym pierwotnie się posługiwałem okazały się być dalekie od prawdy. Przy zgaszonym checku rezystancja czujnika spalania stukowego była książkowa- 560 kohm ale w momencie gdy check się zapalał pomiar rezystancji czujnika sprawnym miernikiem wskazywał nieskończoność....
Czujnik cisnienia w kolektorze ssącym (taka czarna kostka z weżykiem i trzema kabelkami w zielonej wtyczce) umiejscowiony w okolicy serwa hamulcowego. Ewentualnie sonda lambda ale proponuje zacząć od tego.
Parametry czujników? na zimnym, na ciepłym, no i szczelność kolektora ssącego.
Mówiąc o przepływomierzu mam na myśli czujnik temperatury zasyanego powietrza .
Witam! Mam problem z Laguną II 1.8/16v (F4P), silnik nie schodzi z obrotów, po odpaleniu wchodzi na 1400obr z czasem gdy się nagrzeje schodzi do 1000obr, gdy dodam gazu do 4000obrotów i puszę pedał gazu to schodzi do 1500obr. Pod czas jazdy wchodzi dobrze na obroty silnik jest dynamiczny dobrze ciągnie, przy zmianie biegów obroty spadają do 1500. Oczywiście...
czujnik ciśnienia kolektora ssącego czujnik ciśnienie kolektora ssącego czujnik podciśnienia kolektora ssącego
lexmark reset kamera reset antena radia detektorowego
fartuch ps663 dloadx konfiguracja
Opadanie przedniego TUZ-a w ciągniku New Holland Włączenie trybu regulacji tonów w ekranie Alpine