Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
Akumulator jest nowy naładowany na full EXIDE z takimi parametrami jakie powinny być, iskra przed wylutowaniem oryginalnych tranzystorów była słaba tak jak i po zmianie. Testowałem cewki pojedynczo z każdego wyjścia i efekty takie że iskra nadal jest słaba na każdym z dwóch wyjść. Mam wrażenie że wewnątrz tego tranzystora jeden z tranzystorów jest uszkodzony...
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
Pewnie macie rację,że jeśli jest zwarcie do rdzenia to nie ma iskry, ale iskra niby jest tylko bardzo słaba .Może to zwarcie jest tylko częściowe i znacznie obniża iskrę. Podmieniałem świece i nic nie daje to, a odległośc cewki od koła magnesowego jest grubości złożonej kartki a4 o gramaturze 80g.
Mieszanka 1:? - nie za dużo oleju, jaka świeca zapłonowa i odległość elektrod ?
Problem rozwiązany - opiszę rozwiązanie bo było trochę zawiłe. Cały czas VCDS nie widział obrotów silnika ,dopiero jak podmieniłem cewkę zapłonową pojawiły mi się obroty oraz słaba iskra - silnik dalej nie zapalał. Okazało się że napięcie na linii 15 które zasila moduł jest zaniżone o 3V w stosunku do napięcia akumulatora - winną okazała się wkładka...
Powracam do tematu ponieważ wymieniłem z ciekawości gaźnik na nowy. Kosiarka odpaliła ale dławiła się po dodaniu obrotów lub po zwolnieniu gazu. Dodatkowo potrafiła często prychnąć głośno i gasła (może to być wypadanie zapłonu)? Cewkę wstawiłem inną po doszlifowaniu i dopasowaniu do kosiarki. Iskra była ale mizerna. Z ciekawości zamontowałem oryginalną...
Skoro silnik nie odpala to skąd w akumulatorze napięcie 14V? Skąd wiesz, że napięcie świecy zapłonowej jest za małe? Gdy silnik nie chce zapalić świeca zapłonowa robi się mokra? Jest sporo możliwości. Od usterki samego statora, impulsatora przez moduł zapłonowy, zabrudzony gaźnik, lewe powietrze, aż po samo zużycie gładzi cylindra, tłoka, pierścieni...
No to następny element cewka zapłonowa , potem moduł itd itd.
może cewka zapłonowa albo na kablach gdzieś przebija lub nie styka coś. Sprawdzałeś to?
Świece wymienione, przewód WN też wymieniony, cewka zapłonowa z 4 wyjściami WN. Rozdzielacz? czyjnik położenia wału.
Kolego sprawdź jeszcze raz rozrząd tj. znaki na kole magnesowym oraz na wałku rozrządu względem głowicy, bowiem przesunięcie koła rozrządu nawet o jeden ząbek ma wpływ na palenie silnika. Jeśli znaki będą się pokrywać i będą prawidłowe luzy zaworowe (plus sprawna świeca zapłonowa ) i mimo tego nadal nie będzie można uruchomić silnika, to usterki szukać...
Witam Sprawa wyglada tak Na powietrzu iskra jest dosc słaba Ale motorek zapalic nie chce Paliwo dostaje na bank i kompresja jest Wiec jak sprawdzic czy padł moduł impulsator cewka zapłonowa czy cewka ładująca kondensatory chociaz impulsator to mozna wykluczyc bo iskra jest choć pewnie ma za mała energie Posiadam miernik uniwersalny Czy da sie jakos...
Witam Posiadam Simsona S50 Electronic. Wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki, cylinder DDR po szlifie. I jest problem bo Simson odpala i gaśnie. Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda. Proszę nie zwracać uwagi na kranik bo był zakręcony tylko na chwilę. https://vimeo.com/157441026 Gaźnik wyczyszczony, zapłon ustawiłem na znaki ( nie mam lampy...
Sprawdż działanie urządzenia rozruchowego , to jest tłoczek na końcu którego jest uszczelka gumowa - czy jest cała i czy podczas manipulacji dżwigienką na kierownicy owy tłoczek płynnie się przesuwa i czy dochodzi do końca w swoim gnieżdzie. Może być też ze iskra jest słaba i pod ciśnieniem ginie. Rozumiem że świeca zapłonowa to dedykowana , czyli F-100...
Witam! Problemem jest słaba iskra zarówno na swiecach jak i przed rozdzielaczem zapłonu (kopułką). Iskra ma kolor czerwony z rozdwajaniem się wyładowania. Podejrzewam cewkę ponieważ po pomiarach uzwojeń okazało sie ze najprawdopodobniej uzwojenie pierwotne ma zbyt dużą oporność (1,6 Ohm norma= 0,52-0,76 Ohma). Mam druga cewkę jednak ma takie same rezystancje....
Witam serdecznie wszystkich. Posiadam problem z wymienionym w temacie Voyagerem. Kiedyś już zniknęła iskra na świecach, jednak szybko uporałem się z problemem. Wtedy okazało się, że do wymiany jest przekaźnik ASD (załącza napięcie na cewkę zapłonową i pompę paliwa, gdy wykryje sygnał z czujnika położenia wału korbowego i jak się później okazało i wałka...
Co do tematu to cewka zapłonowa do wymiany, częsty temat w motorynkach , pali ładnie rozgrzeje się motor zgaśnie a już po chwili iskra jest i tak w koło. Co do braku kompresji to jeśli zapaliła to nie powinna gasnąć od tak sobie dla kaprysu jedynie słaba będzie . Przy braku kompresji to i ciężko z uruchomieniem silnika by było.
W czasie jazdy samochód gwałtownie stracił moc, strzały do wydechu niespalonej mieszanki. W aucie zastosowana jest listwa zapłonowa którą mocuje sie bezpośrednio na świecach, listwę sprawdzałem podczas rozruchu z nowymi świecami włożonymi do gumowych tulejek elektrodami do góry, metalowe korpusy świec połączyłem ze sobą przewodem miedzianym i dałem...
cobra19ultra napisał: Czy wymiana oleju pomoże?? Na pewno pomoże! Szczególnie, że go spuściłeś.:D Użyj oleju do MOTOCYKLOWYCH silników 4T! Przyczyną "zaczernienia" świecy jest brak zapłonu lub dostawanie się oleju nad tłok! Musisz sam określić który to twój przypadek. Ja stawiam na brak zapłonu. Przyczyny: 1. Słaba iskra lub w niewłaściwym momencie....
Jak pisałem po wymanie cewki jest ok, zobaczymy co będzie później. Wytłumaczcie mi co do tego ma gaźnik? Tu nie chodzi o to że jest zbt bogata mieszanka i zalewa świece tylko o to że jest zbyt słaba iskra na świecy i przez to silnik przerywa - taka jest moja teoria, być może się mylę. Dlaczego po założeni nowej świecy przez dzień lub dwa jest okej,...
Witam Kupiłem skuterek w którym silnik zapala pochodzi chwile a wolnych obrotach - nie da się go wkręcić na wyższe obroty - po chwili gaśnie. Na początek wyczyściłem gaźnik - bez poprawy. Sprawdzałem iskrę - jest ale wydaje mi się bardzo słaba - w dzień praktycznie nie widoczna - w nocy coś tam delikatnie widać. Zacząłem sprawdzać instalacje - poszukałem...
witam,, posiadam corolkę g6 z 4efe silnik , niedawno wymieniłem samemu silnik ponieważ zdechł :) , kupiłem taki sam silnik4efe z coroli e 10, ten silnik niestety nie posiadał kilku rzeczy i przełożyłem od mojego starego do nowego ktory kupiłem ,,wymeniłem kilka rzeczy + cewka zapłonowa ktora był mechaniczna na elektryczną,,czujnik połozenia wału z pokrywka...
Panowie powiedzcie jaka w tym gó...nie może być filozofia ??? Kupiłem nowy gaźnik i nic dalej zalewa Iskra na powietrzu niby jest ale jakaś tak słaba i nie zawsze. Jak kopnę słabiej to jest regularnie a jak mocniej to czasem zanika. Przewód nr3 od impulsatora łączy na bank. Myślę że to na pewno coś z prądem. Dziś pomierzyłem te wszystkie cewki i wyszło...
Ja zrobiłem sobie spawarkę taką zrób to sam. Zapalanie łuku rozwiązałem na cewce od samochodu. Na kablu spawalniczym jest podłączony dławik 30 cm2 nawinięty taśmą miedzianą 10cm x 0,5 mm taki duży z tego względu żeby wygładzał prąd spawania takie duże są też w spawarkach bez iskrownika. Chroni on jednocześnie całą elektronikę sterującą tyrystory. Cewka...
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
ale słabe baterie generują słabą iskrę zapłonową
Tak, jeżeli nie jest sprawny to może dawać efekt braku lub słabej iskry.
Może to być objaw zbyt słabej iskry. Sprawdź na jaką długość daje iskra z samego przewodu WN. Musi być co najmniej 5 mm. Gdy iskra jest zbyt słaba, czasami pomaga zmiana świecy zapłonowej lub zmniejszenie przerwy na świecy z 0.6 mm na 0.4 mm lub nawet mniej. Problem słabej iskry dość często występuje w chińczykach. Rozwiązaniem problemu jest wymiana...
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Moduł zapłonowy bardzo dobra rzecz,przy słabym akumulatorze iskra jest zawsze wielka "jak byk" do zamontowanie w większości aut.
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonowego. Mam słabą iskrę (cienka, czerwona). Niby motocykl pali, jeździ, ale od czasu do czasu tak jakby mu po prostu odcięło zapłon, potem strzał w tłumik i jedzie normalnie. Objaw nie występuje regularnie (tj te gaśnięcie). Czasem się wkręci do końca, czasem odcina zapłon już na 6tym RPM. Cewka zapłonowa nowa,...
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Iskry nie sprawdza się na świecy! Poczytaj jak to się robi prawidłowo.
W ten sposób nie sprawdzisz czy jest za słaba. Odsuń świecę zapłonową od masy, najlepiej ściągnąć fajkę z przewodu WN i sprawdzać na jaką odległość przeskakuje iskra. Powinna przeskakiwać stabilnie na odległość 10 mm. Najbezpieczniej użyć uniwersalnego testera iskry, koszt kilkunastu złotych i bez ryzyka kopnięcia prądem.
Może słaba iskra z aparatu zapłonowego. Daje radę gdy już wszystko jest nagrzane.
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Z ciekawości zmierzyłem napięcie na cewce zasilającej CDI przewód czarno-czerwony wyszło mniej więcej 70V używając startera nożnego, ale był to zipp 50ccm który ma tą samą budowę układu zapłonowego.
Witam. W załączniku podaje schemat modułu zapłonowego do motoru (Aprillia Pegaso 125) i wydaje się że wszystko ładnie pięknie ale jednak nie do końca. Mianowicie na testach "na sucho" czyli gdy świeca nie jest wkręcona to iskra jest, no może nie jest jakaś super zabójcza ale niebieska iskra jak najbardziej się pojawia podczas kręcenia rozrusznikiem....
Co ty chłopie bredzisz? Po co te nerwy. Świece dają iskrę ale na powietrzu, wewnątrz cylindra może być za słaba lub nie być wcale. Masz podwójną cewkę zapłonową i iskra przeskakuje jednocześnie w cylindrze 2 i 3. Skoro cylinder 3 działa to znaczy że obwód się zamyka i iskra z cylindra 2 przepływa gdzieś indziej niż na świecy. Spróbuj zamienić wtyczki...
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Zapewne ani kąta się nie reguluje ani przerywacza nie ma, problem albo w układzie zapłonowym albo kompresji nie ma
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
Przy aparacie zapłonowym słabo. W końcu iskra musi przeskoczyć w odpowiednim momencie. Między palcem a kopułką. To masz zadanie ułatwione kręcisz obudową aparatu żeby ustawić zapłon.
Witam Posiadam jeden z wielu chińskich skuterów marki kingway. Skuter jeździł świetnie wszystko działało i sprawował się bardzo dobrze lecz zakupiłem drugi skuter który nie odpalał postanowiłem przełożyć moduł zapłonowy z mojego kingwaya do tego skutera. Skuter odpalił przez pewien czas jeździł ale gdy przełożyłem moduł z powrotem do swojego kingway...
Najpierw to bym zmierzył kompresję na zimnym i rozgrzanym silniku. No i luzy zaworowe sprawdzić/ustawić
Bo to chińszczyzna i żyje własnym życiem... Miałem podobnie, ale w kosie... Iskra niby była, ale słaba...Pomogła wymiana modułu zapłonowego. Iskra jest wyraźnie "większa"... A świece masz mokrą?
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Sprawdziłeś czy wężyki nie są popękane? Lubią pękać szczególnie na przepuście gumowym w zbiornik. Gaźnik przeznaczony do współpracy z primerem prócz zaworka zwrotnego na rozpylaczu ma także zawór zwrotny na układ biegu jałowego. Problem z uruchomieniem rozgrzanego silnika może być także spowodowany zbyt słabą iskrą, cewkomoduły zapłonowe są obecnie...
słaba iskra uciekająca iskra zapłonowa pomarańczowa iskra zapłonowa
schemat tensai dioda laseru pralka buczy pracy
schemat instalacji kawasaki ariston genus wyświetlacz
Vestel 17MB97 Blinking 6 Times: Troubleshooting Guide Miele pralka ze spustem grawitacyjnym – montaż pompy odpływowej, modele, konwersja, usterki