Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
Niestety cewka nie zadziała. W starszym modelu masz zapłon typu TCI, do którego do jednego przewodu przychodzi +12V po zapłonie, a drugi przewód jest połączony z modułem. W nowszym modelu jest zapłon CDI, w którym do cewki przychodzi tylko jeden przewód z modułu (impuls zapłonowy), a cewka jest połączona z masą poprzez śruby mocujące.
ale słabe baterie generują słabą iskrę zapłonową
Wymiana świecy zapłonowej nie rozwiąże problemów których przyczyną jest słaba energia iskry układu zapłonowego.
Może słaba iskra z aparatu zapłonowego. Daje radę gdy już wszystko jest nagrzane.
Witam. Poszukuję schematu modułu zapłonowego. Mam słabą iskrę (cienka, czerwona). Niby motocykl pali, jeździ, ale od czasu do czasu tak jakby mu po prostu odcięło zapłon, potem strzał w tłumik i jedzie normalnie. Objaw nie występuje regularnie (tj te gaśnięcie). Czasem się wkręci do końca, czasem odcina zapłon już na 6tym RPM. Cewka zapłonowa nowa,...
Iskry nie sprawdza się na świecy! Poczytaj jak to się robi prawidłowo.
Może to być objaw zbyt słabej iskry. Sprawdź na jaką długość daje iskra z samego przewodu WN. Musi być co najmniej 5 mm. Gdy iskra jest zbyt słaba, czasami pomaga zmiana świecy zapłonowej lub zmniejszenie przerwy na świecy z 0.6 mm na 0.4 mm lub nawet mniej. Problem słabej iskry dość często występuje w chińczykach. Rozwiązaniem problemu jest wymiana...
Witam. W załączniku podaje schemat modułu zapłonowego do motoru (Aprillia Pegaso 125) i wydaje się że wszystko ładnie pięknie ale jednak nie do końca. Mianowicie na testach "na sucho" czyli gdy świeca nie jest wkręcona to iskra jest, no może nie jest jakaś super zabójcza ale niebieska iskra jak najbardziej się pojawia podczas kręcenia rozrusznikiem....
Zapewne ani kąta się nie reguluje ani przerywacza nie ma, problem albo w układzie zapłonowym albo kompresji nie ma
Witam Posiadam jeden z wielu chińskich skuterów marki kingway. Skuter jeździł świetnie wszystko działało i sprawował się bardzo dobrze lecz zakupiłem drugi skuter który nie odpalał postanowiłem przełożyć moduł zapłonowy z mojego kingwaya do tego skutera. Skuter odpalił przez pewien czas jeździł ale gdy przełożyłem moduł z powrotem do swojego kingway...
Sprawdziłeś czy wężyki nie są popękane? Lubią pękać szczególnie na przepuście gumowym w zbiornik. Gaźnik przeznaczony do współpracy z primerem prócz zaworka zwrotnego na rozpylaczu ma także zawór zwrotny na układ biegu jałowego. Problem z uruchomieniem rozgrzanego silnika może być także spowodowany zbyt słabą iskrą, cewkomoduły zapłonowe są obecnie...
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
Bo to chińszczyzna i żyje własnym życiem... Miałem podobnie, ale w kosie... Iskra niby była, ale słaba...Pomogła wymiana modułu zapłonowego. Iskra jest wyraźnie "większa"... A świece masz mokrą?
Co ty chłopie bredzisz? Po co te nerwy. Świece dają iskrę ale na powietrzu, wewnątrz cylindra może być za słaba lub nie być wcale. Masz podwójną cewkę zapłonową i iskra przeskakuje jednocześnie w cylindrze 2 i 3. Skoro cylinder 3 działa to znaczy że obwód się zamyka i iskra z cylindra 2 przepływa gdzieś indziej niż na świecy. Spróbuj zamienić wtyczki...
Najpierw to bym zmierzył kompresję na zimnym i rozgrzanym silniku. No i luzy zaworowe sprawdzić/ustawić
Jaśniej nie potrafię.
wymien cewke i bedzie po klopocie.
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Propnuję zobaczyć też na stan platynek. Jeżeli są nadpalone to będziesz miał słabą iskrę.
Słaba iskra i brak wysokich obrotów hmm.... zacznij od przeczyszczenia wszystkich styków instalacji zapłonowej. Wygląda to tak jak by cewka CDI nie ładowała dostatecznie kondensatora w module zapłonowym.
Sprawdziłem cewki wg danych serwisowych i po stronie fajek mają nie całe 23kΩ a powinny między 30kΩ a 40kΩ :/ nie chciał bym niczego kupować zanim nie bede pewny na 100%
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ? Chyba kolega ma problem z kolorami, od kiedy to iskra na świecy powinna mieć kolor żółto-czerwony ? Właśnie taki kolor świadczy o problemach z kondensatorem....
Jeśli jest iskra ( na pewno ?) i paliwo to musi zapalić.Być może za słaba ta iskra wówczas aparat zapłonowy do wymiany.
Wypadanie zapłonu może być spowodowane przez: - brak iskry lub byt słaba iskra, - słabe ciśnienie na cylindrze - zła mieszanka Podmień cewkę zapłonowa jak masz od kogo wziąć. Lepiej wykasuj błąd zanim włożysz cewkę bo niektóre sterowniki potrafią odłączyć wtryskiwacz przy dłuższym wypadaniu zapłonu ale jeżeli na wyższych obrotach chodzi tzn że sterownik...
Przyczyną zalewania może być tylko słaba iskra lub nadmiara paliwa. Jeśli układ zapłonowy i gaźnik jest OK to jest to trochę dziwne. Na Twoim miejscu jescze raz bym rozebrał gaźnik i dokładnie wszystko sprawdził. Może nie dokręciłeś dyszy lub innej części i od drgań poluzowała. Jak byłem nowym użytkownikiem Simka. a było to jakieś 15 lat temu to też...
a może to jest wina modułu zapłonowego ,słaba iskra
Może poprostu jest za słaba iskra. Przerwa na przewodzie zapłonowym wzmacnia iskrę. Kiedyś się jeździło na tak zwany guzik,rozcinalo się przewód zapłonowy w dogodnym miejscu,obieralo jego końcówki i zaczepialo do dziurek w guziku tak żeby była stała przerwa na przewodzie. To zwiększało iskrę .
Napewno to jest cewka zaplonowa to jest standart w lanosach .
Cewka wn od tranzystorowego modułu zapłonowego, z uzwojeniem pierwotnym o niskiej impedancji w połączeniu z cdi to słaby pomysł (i słaba iskra ;) ) Albo użyj dedykowanej cdi cewki albo weź jakąś starą od zapłonu z przerywaczem
Na 100% wina układu zapłonowego. Sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu (w Minarelli 17°). Sprawdź także zachowanie się zapłonu w świetle stroboskopu. Podejrzewam uszkodzenie modułu, problem ze zbyt słabą iskrą lub świecą zapłonową.
Na foto jest stara. Iskra jest jak podłączę do masy ale losowo i bardzo słaba. No i widać jak w środku trafa iskry jakby przebicie.
Moduł w aparacie zapłonowym.
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
Jeśli to chinczyk ,to sprawdż cewke zasilającą moduł zapłonowy.
Witam. Nie znam tego pieca, ale wybuchowe zapalanie może być spowodowane tym, że: 1. strumień mieszanki gazowo-powietrznej nie wpływa należycie w przestrzeń zapłonową (pilot, iskrownik), np., gdy są znaczne zanieczyszczenia palnika, 2. czynnik zapłonowy ma za małą energię: np. słaba iskra, niewłaściwy odstęp elektrod, mały płomień pilota, 3. mieszanka...
Ustaw elektrody zapłonowe, prawdopodobnie jest słaba iskra
Na podstawie praktyki i pomiarów, prawidłowa rezystancja cewki CDI - 120-130 omów, napięcie przy "kopaniu" - 80-120V AC. Impulsator 30-40 omów, napięcie przy "kopaniu" przynajmniej 0,6V AC. Instrukcja serwisowa dla MBX50 i 80, silniki mają bardzo zbliżone budową, układ zapłonowy także: [url=https://www.manualslib.com/manual/1...
winą słabej iskry był kabel z cewki do aparatu zapłonowego-wada fabryczna DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jakie napięcia powinny być na tym czerwono czarnym kabelku?? i na wejściu do cewki zapłonowej??
na wszystkich świecach słaba iskra? tam są 3 cewki zapłonowe? przerywacze są? czy cewki jak w pile spalinowej/kosiarce? zdjęcia nawet żadnego nie dałeś, ani modelu, skąd my mamy wiedzieć jaki to silnik? Mercury produkował różne silniki, to nie amplituner Mercury że jest tylko jeden i każdy wie jaki o mixolu aby nie zapomniałeś do paliwa? bo jak słabł...
Prawidłowo jest podłączony a schematu nie posiadam. Już zamówiłem nowy i jak przyjdzie to dam znać czy działa.
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Cewka może być "trochę popsuta", może mieć wewnętrzne zwarcia międzyzwojowe i dawać gorszą iskrę. Z Twojego opisu wnioskuję, że masz cewkę dwubiegunową i tu może być problem, bo dostępne są trzy cewki różniące się parametrami - olejowa aluminiowa wymagająca rezystora 1,7 oma - olejowa aluminiowa bez rezystora - ze stałą izolacją (czarna) z rezystorem...
Elementy zapłonu ,które można sprawdzić to cewka zapłonowa- pierwotne około 1.2Ω, wtórne -6500Ω,czujnik obrotów -160Ω,cewka zasilająca moduł zapłonowy-560Ω.Jeśli te elementy są sprawne uszkodzony jest moduł zapłonowy.
A z skąd pewność że uszkodzony jest moduł zapłonowy a nie cewka zapłonowa . Po zamianie połączeń na cewce można to łatwo zdiagnozować . Jeżeli iskra będzie tylko na tym samym cylindrze to obstawiam uszkodzenie cewki . Zamieniałem miejscami cewki i iskra na kazdej jest słaba, czerwona i ledwo ją widać
Sprawdź iskre na samym kablu. Prawdopodobnie źle działa układ zapłonowy. Iskra słaba i zbyt wczesna. Sprawdź simmering od strony magneta.
Sprawdź świecę zapłonową i sprawdź czy jest iskra. Być może cewka daje słabą iskrę i zalewa świecę.
Spróbuj zmienić kondensator przy aparacie zapłonowym. Słaba iskra też powoduje niewłaściwe spalanie. Odkręcenie śruby od strony zaworów jest wygodniejsze kluczem rurkowym 10 mm z zestawu kluczy rurkowych 8 - 17 mm produkcji PRC sprzedawanego w cenie 6 zł.
Jeśli jest na zapłonie DC to na pewno nie to co na zdjęciach,wymień cewkę zapłonową i po problemie.
Sprawdź świece zapłonowe, jeśli jedna ma słabą iskrę, to już wystarczy, aby silnik zaczął szarpać. Sprawdź też rozdzielacz zapłonu... Pozdrawiam
Witam, wymień kabel wysokiego napięcia, uszkodzona może być też sama "fajka", silna iskra zapali mieszankę w każdym cylindrze, więc problemu nie będzie stosując inny układ zapłonowy
Generalnie wybuchowe zapalanie jest spowodowane zbyt późnym zapaleniem mieszanki już wypełniającej komorę spalania. Sprawdzić też trzeba czy wentylator startuje prawidłowo, czy nic nie blokuje dopływu powietrza i w końcu czy iskra jest właściwa, a tutaj mogą być różne problemy z elektrodą. Spotkałem się też z przypadkiem, że generator iskry wytwarzał...
No to następny element cewka zapłonowa , potem moduł itd itd.
Może być cewka, choć raczej to rzadkie przypadki. Wymieniałem już cewkomoduł w silniku Briggsa, nie odpalał właśnie przez słabą iskrę. W ostatnich latach są to niestety częste przypadki.
Prawdopodobnie uszkodzona cewka WN. Sprawdź długość iskry z samego przewodu WN. Powinna przeskakiwać na odległość 10-15 mm. Podstaw inną cewkę WN na próbę. Zła świeca raz miałem tak przy złym doborze świecy do kosy 2t słaba iskra paliwo się lało z tłumnika kupiłem jeszcze inną świecę iskra wróciła kosa zaczęła palić jak nowa Nie ma prawa tak się zachowywać....
Od niedawna stałem się posiadaczem hondy xl 500r oczywiście motocykl nie był sprawny. Wyremontowałem silnik, a teraz walczę z elektryką i mam problem z iskrą, a mianowicie jest, tylko bardzo słaba i zalewa świecę przy próbie odpalenia. Jak wzmocnić iskrę, a może da się jakoś przerobić instalację i zamontować np. moduł zapłonowy od poloneza?
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
No i sprawa rozwiązana. Faktycznie chodziło o zbyt dużą szczelinę między kołem magnesowym a cewką - stąd słaba iskra. Już szukałem modułu zapłonowego. Ustawiłem luz "na tekturkę" :-) i pali znacznie lepiej. Jakoś mi to nie przyszło do głowy choć na wiosnę rozbierałem cały silnik i pewnie szczelinę ustawiłem "na oko".
możliwe że ktoś dołożył , notując inną cewkę zapłonową ten rezystor pewnie jest dużej mocy i przez jego obecność iskra będzie słaba zastosuj dedykowaną cewkę
Świece zmieniałem i bez rezultatu. Ale może uszkodzony moduł zapłonowy daje za słaba iskrę lub nie za każdym razem? Wypadałoby może spuścić benzynę z gaźnika, ale nie wiem gdzie tego szukać. Instrukcja o takich rzeczach nie pisze.
Tak, to zapożyczyłem z internetu bo tam był ten symbol (umo 04) http://tomos.11.forumer.com/viewtopic.ph... świece wkładałem różne, na wszystkich czasem pojawia się słaba iskra więc może jednak moduł zapłonowy ale jak można sprawdzić magneto czy nie jest rozmagnesowane?
https://obrazki.elektroda.pl/2291197500_... Witam. Mam problem z takim samym modułem zapłonowym. Mój daje słabą iskrę i nie opóźnia zapłonu przez co rozwala mi klin na wale i łamie tuleję, na której jest koło magnesowe. Może ktoś wie, gdzie można kupić taki moduł?
witam udało mi się uporać z tym problemem ,przyczyną był niesprawny potencjometr przepustnicy oraz dwie cewki zapłonowe które dawały iskrę tyle że zbyt słabą
Co najmniej o jedną cewkę za dużo :) Skoro iskrę masz a nie pali, znaczy iskra w złym momencie, nie dostaje paliwa, lub słaba kompresja. Musisz coś z tego wykluczyć. Co do cewek, z tego co pamiętam tam była jedna cewka z dwoma wyjściami, która podawała iskrę jednocześnie na oba cylindry. Wiadomo, że była potrzebna tylko na jednym w danym momencie, ale...
Bardzo często przyczyna nie palenia na rozrusznik w chinczyku jest cewka zapłonowa. Najłatwiej srawdzić odkrecając fajke iskra bez fajki musi być gruba i mocna koło 1 cm ma przeskoczyć, bardzo czesto właśnie tak była przyczyna palił ze\ kopki a ze startera nie i powodem była już słaba cewka być może tu jest podobnie
NGK-NTK to zacna firma i jak już to z Japonii ! Między innymi wchłonęli polską Iskrę, a unikamy świec Champion . Co do wspomagania wadą są wycieki oleju. Najczęstsze wycieki są w miejscu gdzie drążek wchodzi do maglownicy pod gumową osłoną, trzeba się jej dokładnie przyjrzeć. Inna sprawa, to słaba masa instalacji silnik-karoseria.
Witam Czy udało się znaleźć układ zapłonowy do k45? Mam ten sam problem z paleniem na ciepłym.
Wymień przewody zapłonowe Obstawiam to samo. Najlepiej kupić koszulki termokurczliwe i założyć dwie warstwy na przewód. Jak się uspokoi to tak zostawić.
Witam posiadam simsona SR50 electronik z instalacją 12V. Moim problemem jest to, że simson od pewnego czasu nie pali ze startera tylko z pychu. Jeżeli już odpali to brak wolnych obrotów i trzeba go cały czas trzymać na wysokich obrotach. Podejrzewam, że przyczyną może być słaba iskra. Czujnik impulsów 100% sprawny, cewka zapłonowa, butelkowa i moduł...
Witam. Miałem problem z iskrą w quadzie 110cm, ale po kolei. Quad jeździł parę minut, ale potem gasł, sprawdziłem czy jest iskra na świecy i tu zaskoczenie. Iskra bardzo słaba i po paru obrotach silnika rozrusznikiem znikała. Wymieniłem święcę, cewkę zapłonową, potem moduł CDI, na koniec regulator napięcia. Quad zapalił, ale pochodził parę minut i znów...
Stary moduł zapłonowy podaje słabą iskrę przez co postanowiłem zakupić nowy moduł. Po podpięciu nowego strzelił bezpiecznik okazuje się ze na prawej kostce po podpięciu +12v (czerwony) w górnym pinie (czarny) po przytknięciu próbnikiem tam też występowały +12v gdy odpiąłęm kabel (czarno biały) od tego pinu zostawiłem +12v nie wystrzeliło bezpiecznika...
Świeca zapłonowa Champion RCJ7Y, z wbudowanym rezystorem przeciwzakłóceniowym. Do pilarek i kos spalinowych. Champion CJ7Y nie posiada rezystora przeciwzakłóceniowego, natomiast Champion CJ7 to jest typ klasyczny bez projekcji (pozostałe wymienione mają projekcję izolatora — przesunięcie przerwy iskrowej wgłąb komory spalania). W zasadzie do każdego...
Witam mam problem z Oplem Fronterą A 2.0 benzyna, nie pali na dwa cylindry wymieniłem kable, świece zapłonowe, cewkę zapłonową, czujnik położenia wału, na 2 i 3 cylindrze jest bardzo słaba iskra, ciśnienie na cylindrach po 12 bar na wysokich obrotach łapie na wszystkie cylindry problem jest poniżej 2tys obrotów nie mam pomysłu już co może być przyczyną...
iskra jest na tyle słaba, że nie daje sobie rady Po czym to stwierdzasz?
problem został rozwiązany,na pierwszy rzut oka wszystko wydawało się być ok,okazało się jednak że iskra była zbyt słaba,pomogła wymiana aparatu zapłonowego Dziękuję wszystkim za okazane zainteresowanie a w szczególności koledze DENY2,który przysłał mi podpowiedz na pw
:|I to może tak być jak piszesz cholerny silniczek – a jeśli już posprawdzane masz wszystko to został ten silniczek i spróbuj zarżeć do aparatu zapłonowego może śniedzieją Styki i jest słaba iskra po nocy czy dłuższym postoju auta można je przeczyścić papierem ściernym zerówką. Powodzenia…:D
Pozostało zgranie aparatu zapłonowego z rozrządem , napewno wiesz jak to się robi.
Nie napisałeś czy silnik 2T czy 4T! Przyczyn może być kilka. Oto moje podejrzenia: 1. Nie doczyściłeś gaźnika. Jak mało jeździsz, to w baku i gaźniku stoi stare paliwo z którego wytrącają się różne rzeczy. Olej (2T +mieszanka), woda, inne. 2. Źle złożyłeś gaźnik po czyszczeniu 3. Mały( zerowy!) luz zaworowy (4T) szczególnie dla zaworu ssącego. 4. Uszkodzony...
Sprawdź świece zapłonowe, układ zapłonowy, rozrząd, kompresję, jakość paliwa, wlot powietrza/gaźnik, połączenia elektryczne i akumulator. Jeżeli problemy nie ustąpią, skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem.
Powracam do tematu ponieważ wymieniłem z ciekawości gaźnik na nowy. Kosiarka odpaliła ale dławiła się po dodaniu obrotów lub po zwolnieniu gazu. Dodatkowo potrafiła często prychnąć głośno i gasła (może to być wypadanie zapłonu)? Cewkę wstawiłem inną po doszlifowaniu i dopasowaniu do kosiarki. Iskra była ale mizerna. Z ciekawości zamontowałem oryginalną...
Witam mam problem z maluszkiem może ktoś miał podobnie i zna problem .... a więc jechałem sobie przed wczoraj maluchem zrobiłem jakieś 50km i w momencie silnik zgasł na postoju zmieniłem na nowe świece i nic czasami przy próbie odpalenie kichnie sobie i tyle .... zmierzyłem cewke zapłonowa pokazuje mi na kablach 650om na wtyczce 0.7 zmieniłem kable...
Pora zamknąc temat Tic i jak się jeszcze okazało cewka zapłonowa załatwiły sprawę dzięki za okazaną pomoc.
Witam odświeżam temat niestety mój układ nie do końca się sprawdza za słaba iskra. będę próbował dodatkowo zmodyfikować mocowanie świecy zapłonowej aby była bliżej źródła gazu bo w tym momencie to troszkę kiepsko. w oryginale jest zamocowany transformator wysokiego napięcia Pikatron WS 155 G24/50Hz takie ma oznaczenie
Sprawdź cewkę zapłonową. Gdy się rozgrzeje może dostaje przebicia i daje słabą iskrę lub w ogóle jej nie ma.
Definitywnie to gaźnik i nieszczelność któregoś z przewodów. Ale sprawdź jeszcze cewkę prostym sposobem, wymontuj ją i ściśnij mocno w rękach tam gdzie jest zalana masa będzie widać przerwę miedzy masą a plastikiem (obudową), jeśli tak to cewka do wyrzucenia. Aha i iskra powinna mieć około 2-5cm, słaba iskra to wina raczej cewki.
Może przy składaniu źle ustawiłeś odległość rdzenia cewki zapłonowej od koła magnesowego, powinna wynosić od 0.3 - 0.5mm i W.N. jest z niskie (słaba iskra).
iskra jest ale słaba i to bardzo
może cewka zapłonowa albo na kablach gdzieś przebija lub nie styka coś. Sprawdzałeś to?
Sprawdź platynki w aparacie zapłonowym lub ogólnie całą drogę 12voltów od akumulatora do cewki zapłonowej bo jak mówisz że masz słabą iskrę to na bank po chwili niespalona mieszanka zalewa świece i wtedy to już nici z iskry i odpalenia...lub faktycznie zabogata mieszanka i zalewa swiece...gaxnik też sprawdz bo to może być to...zalewa świece lub ta słaba...
Witam Ja na twoim miejscu spróbowałbym jeszcze wymienić przewody zapłonowe, może mają za dużą oporność i iskra będzie słaba. Powodzenia
Kolego sprawdź jeszcze raz rozrząd tj. znaki na kole magnesowym oraz na wałku rozrządu względem głowicy, bowiem przesunięcie koła rozrządu nawet o jeden ząbek ma wpływ na palenie silnika. Jeśli znaki będą się pokrywać i będą prawidłowe luzy zaworowe (plus sprawna świeca zapłonowa ) i mimo tego nadal nie będzie można uruchomić silnika, to usterki szukać...
iskra przy wykrzystaniu prądnicy będzie bardzo słaba Kobuz palił tylko i wyłącznie na popych[/quote] Nieprawda. Wystarczy prąd z cewek oświetlenia dać na zapłon a z zapłonowych na oswietlenie i pali "z kopa" - sposób partyzancki nieco, ale działający :)
Problem rozwiązany - opiszę rozwiązanie bo było trochę zawiłe. Cały czas VCDS nie widział obrotów silnika ,dopiero jak podmieniłem cewkę zapłonową pojawiły mi się obroty oraz słaba iskra - silnik dalej nie zapalał. Okazało się że napięcie na linii 15 które zasila moduł jest zaniżone o 3V w stosunku do napięcia akumulatora - winną okazała się wkładka...
Świece wymienione, przewód WN też wymieniony, cewka zapłonowa z 4 wyjściami WN. Rozdzielacz? czyjnik położenia wału.
A czy próbowałeś w tym czasie gdy nie można odalić zapalić na zaciąg lub na pchnięcie. Czasami zdarza się , że rozrusznik rozgrzany pobiera zwiększony prąd i iskra jest zbyd słaba do zapalenia paliwa. Można także sprawdzić iskrę - zdjąć kabel ze świecy i podłączyć do niego dodatkową świecę i wówczas pokręcić rozrusznikiem. Bywa też taka sytuacja, że...
po całej nocy nie powinno być już gazu w kolektorze a mieszanka z paliwem tylko zamuli silnik i utrudni rozruch. a juz napewno nie będzie uszkodzony zaden zawór! ja zawsze odpalam auto na benzynie i gasze na gazie bo tak mam ustawiona centralke i jeszcze nigdy mi nie strzelił! a jeżdże na gazie juz 5 lat i wiele instalacji zamontowałem... najczęstszy...
To o czym piszesz nazywa się kranikiem podciśnieniowym. Można go sprawdzić bez rozbierania zasysając wężyk idący do króćca ssącego lub karteru silnika. Po zassaniu paliwo ma płynąć. Jest to zwykły zawór sterowany podciśnieniem. Czasem pęka membrana i paliwo leje się do silnika wężykiem podciśnienia. A powodem niezapalania może być jeszcze: 1. Uszkodzone...
W mojej pilarce stihl jest słaba iskra i pilarka często się zalewa. Jaką moc powinna generować cewka. Mam tester do mierzenia napięcia cewki .
Iskrownik to nie zabawka a doskonałe narzędzie pomiarowe. Nie piszesz pracy doktorskiej więc dokładna wartość napięcia nie jest ci potrzebna, interesuje cię czy iskra jest dobra czy słaba i ew. orientacyjna wartość napięcia iskry. Do takich pomiarów właśnie służy iskrownik. Krótki opis budowy i zasady działania znajdziesz tutaj: http://www.jomax.pl/narzedzia-diagnostyc...
słaba iskra iskra słaba uciekająca iskra zapłonowa
przedłużenie zasilania unitra g8010 turbinka junkers
tablica kierunkowa spawarka wybija bezpiecznik
Neoplan Cityliner – falujący wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik ECT, diagnostyka Whirlpool ADG 9840 – błąd F7, przepływomierz, naprawa, czyszczenie, reset