Przy niskich temperaturach APS uruchamia kompresor i otwiera zawór upustowy osuszacza aby przepływające z kompresora powietrze ogrzało podstawę osuszacz.Można to sprawdzić za pomocą SDP3 czy funkcja działa.Najlepiej sprawdzać to na postoju po nocy kiedy wszystko jest przemrożone.
no to faktycznie dobry mechanik... Filtr znajduje sie w zbiorniczku wyrownawczym
To jest filtr odmy.
Witam, Scania 2007 rok R380 pojawił się olej w filtrze paliwa. Proszę o pomoc, dzięki
Z tego co się orientuję to jest jeden filtr.
No chyba ten plastikowy element w podstawie filtra (na który nasadzasz wkład filtra) nie jest uszkodzony? bo jeśli tak to może być problem z przepływem paliwa.Do filtra wystarczy wlać niewiele paliwa ,ale wpierw trzeba zamontować filtr,zalać i zakręcić dekiel .
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Witam potrzebuje pomocy odnośnie auta które ostatnio otrzymaliśmy w OSP, jest to scania m93 210 czyli 8.5 lita silnik. Potrzebuje informacji na temat wymiany oleju w silniku, auto jest sprowadzone wiec nie wiem jaki olej był wcześniej wlany do silnika i jaka jego ilość jest potrzebna, wiec jeśli ktoś może w jakiś sposób mi pomóc to bardzo proszę o odpowiedzi
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
Filtr Adblue w module pompy, z kanału dobry dostęp.
Bo Scania tak pomyślała, ze filtr jest za pompą..
SCANIA R 420 2005 R.PROBLEM Z KOPCENIEM.WYMIENIONE FILTRY SCANIA SERWICE,WYMIENIONY PRZEPŁYWOMIERZ MASOWY,WYMIENIONY CZUJNIK CIŚNIENIA DOŁADOWANIA ,REGENERACJA CZERWONEGO ZAWORU,REGENERACJA BANKÓW PALIWOWYCH WSZYSTKO W SERWISIE,REGULACJA ZAWORÓW I POMPOWTRYSKÓW,TURBO OK. TORBOCOMP OK.,ZAWÓR EGR OK. ZWĘŻKA WENTURIEGO,WYMIENIONA WRAZ Z USZCZELNIENIEM...
wymiana zaworu ciśnienia w bloku - pod filtrem odśrodkowym.
Rozwiązałeś problem?
Witam. Nad filtrem jest pokrywka na trzy śrubki klucz 12mm. Ta pokrywka jest wlewem oleju i miarką w jednym.
powinno zaspokoić głód wiedzy w tym temacie:-)
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
Gdzie kupić taki filtr?
Tak to ten. Tam jest przepływomierz i czujnik temperatury. Sprawdź też czy ten element łączący filtr i turbo nie jest uszkodzony/pęknięty bo to też może mieć wpływ na usterkę.
Dwa zaworki jeszcze wystepują przy podstawie filtra.
Ja stosuję Total 75/W 90. Jeśli olej nie był dawno wymieniany (a powinien być ok. 90- 100.000 km.) to go spuść i zalej świeżym. Zwróć uwagę na ilość spuszczonego oleju i czy nie ma w nim opiłków metalu, filtr oczywiście należy wymienić na nowy.
A wg mnie najpierw należy sprawdzić ciśnienie paliwa na filtrze.
Witam. Mam taki problem, mianowicie duże spalanie Scania R450. Filtry wymienione, zawory wyregulowane, intercooler sprawdzony, turbina pod obciążeniem pokazuje wartości 3,15 bara. Objawy są takie, że raz auto tak jakby miało siłę i ciągnie w porządku a czasami pod tą samą górkę zrzuca biegi jak by nie miała czym ciągnąć. W nieaktywnych błędach nie wiem...
XPI to Common Rail czyli masz wtryskiwacze Na dodatek drogie,nienaprawialne i wrażliwe na jakość paliwa. Polecam tankować na dobrych stacjach oraz zwiększyć częstotliwość wymiany filtrów paliwowych.
Witam zmień olej w skrzyni i filtr:-D
witam tomaszbl17 to wygląda na brak ciśnienia paliwa za filtrem pompa nie może dostarczyć paliwa do listwy zasilającej.Filtr oryginał scania czy jakaś podróba?Z tego co piszesz to seria cztery jak mnie wam smok paliwa raczej stary jak coś to go wyciągnij jest tam sitko montowane w rurce (stary model) wyciągnij je prawdo podobnie jest zatkane nie kiedy...
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Witam,kolego; bws;Bączek po prawej stronie silnika -to jest odśrodkowy filtr oleju.Wymaga on czyszczenia co pewien czas ,np.co 50t.km.Pozdrawiam
Włóż filtry bez pokryw, napompuj pompką i poczekaj. Jak szybko zdejmiesz pokrywy to powinno być jeszcze w środku paliwo.
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Ciśnienie paliwa mierzymy na filtrze.
Witam, w Scanii 4 ze skrzynią GR900R pojawia się wyciek oleju z retardera filtrem powietrza podczas cofania.
Komputer, pomiar ciśnienia różnicowego.
sam czujnik nie ma wplywu na prace silnika ale zapchany filtr powietrza na spalanie jak najbardziej
obslugowy
z boku skrzyni na wysokosci jej polowy masz zaslepke na klucz nr 22, po odkreceniu jezeli wyplynie olej poziom jest prawidlowy, nowsza jest polaczona z retarderem, podejrzewam ze twoja takze czyli zalewasz do mmomentu wylewania sie oleju, a jezeli zmieniasz-spuszczasz olej przez najnizszy punkt czyli w retarderze, skrzynia i retarder posiada filtry.
To nie filtr tylko symbol chłodnicy wody. Przekaźnik (sterownik) pozycja 7, czujnik w górnej części chłodnicy (pręt nierdzewny- powinien być czysty i mieć kontakt z cieczą). Jeśli woda OK sprawdź połączenia. Jeżeli wszystko ok sterownik do wymiany.
Na PLAKA chodzi??
Jak to sprawdzałeś? zawór otwiera się po kilku obrotach wału, chyba po 2 razach. Sprawdź, czy pompa robi ciśnienie na filtrze.
Witam, mam problem z zapchanym filtrerm pdf w Scania e6 17r R490 zastanawiam sie czy jest sens wlewać środki czyszczące do pdf np. przez rurkę z czujnika ciśnień. W teście czujnika roznicy ciśnienia sugeruje zabrudzony i do wymiany filtr po dwóch wypaleniach na posoju bład znikł ale po przejechaniu 5tkm problem powrócił. zastanawiam się czy jest sens...
Prawdopodobnie masz uszkodzony zawór dawkowania adblu Gdzie dochodzi do cofania się ciśnienia powietrza z komory mieszalnika. Jeśli mam racje to aby wykryć trzeba zaobserwować parametry systemu gdzie mogło dojść do zatkania wtryskiwacza (24) i wzrost ciśnienia za zwężką (12). Co spowodowało że przez zawór (20) i filtr (17) przedostaje się powietrze...
Scania R500 v8 z 2011 Samochód mało dynamiczny i brakuje mu mocy w stosunku do innych. Kolektor szczelny, tłumik drożny, nowa turbina. Samochód nie dymi. Chciałem spytać jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa na filtrze oraz na listwie zasilającej?
u mnie to samo z takim silnikiem a dzieje się to w momencie gdy się zapowietrza lub jak ma przypchany filtr paliwa
Ciężko będzie znaleźć nieszczelność na przewodach, sprawdź może ktoryś jest mokry od paliwa. Najpierw sprawdź ten filtr, może sam filtr przepuszcza paliwo.
Jak nie ma błędów w edc posprawdzaj filtry powietrza i paliwa powietrza w szczególności jest bardzo wrażliwa na zabity filtr powietrza.
Spróbuj załamać przewód powrotny z listwy paliwowej - jeśli scania wejdzie na obroty ,to pękła sprężynka w zaworku i zaworek nie utrzymuje ciśnienia. Jeśli nadal będzie to samo ,to bardzo prawdopodobne że pompa już nie domaga. Pasowałoby zmierzyć ciśnienie paliwa na filtrze.
Jeśli to Scania "4" sprawdź dokładnie układ CCV (wentylacja silnika i membrana), jeśli "R" zmień filtr odmy na 6 głowicy.
Filtr możliwe ze dusi
Jakieś kody usterek ? Poza filtrem coś więcej sprawdziłeś ?
Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze w czasie gdy Scania gaśnie.
No jak to jak? Głośnik potrzebuje podania mu z radia plusa i minusa , więc podłącz je jako np. tył i posłuchaj . Od razu poczytaj co to filtr LPF ...
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
Hej, miałem taką sytuację i tulejki kupiłem dorabiane w serwisie w Lublinie za 80 zł. Do drugiej scanii dorobiłem sam. Chłopaki ze scani dorabiają sobie te tulejki z mosiądzu u jakiegoś znajomego tokarza. Dzięki za info zadzwonię do serwisu w Gdańsku może maja na stanie Masz może Wymiary tej tulei ?
Może być jakiś problem z NOX. Dobrze by było podłączyć jakiś tester. Może zapchały się filtry Ad Blue.
Sprawdź filtr powietrza Jeśli zapchany to go wymiań.
Zrób zdjęcie z jednego z pompowtrysków (numery na nąkrętce elektrozaworu). Podejrzewam ze posiadasz jeszcze oryginalne PDE! Filtr powietrza dawno zmieniany?
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, czy odpowietrzenie zbiornika działa. W Scanii euro 6 przeważnie pomaga wymiana filtra paliwa .
Zalecam zrobic diagnostyke komputerowa programem sdp 3 wtedy dokladniej mozna cos powiedziec . Moze byc nadmiernie zanieczyszczony filtr dpf ,moze czujnik roznicy cisnien ale bez diagnostyki wrozenie z fusow
Ciśnienie paliwa nie fiksuje,sprawdzałeś filtr,oryginał czy zamiennik,plastikowa wkładka w obudowie filtra cała nie popękana(chodzi mi o ten wkręcany czarny element na który zakłada się filtr paliwa).
I jeszcze jedno kiedyś wyczytałem w którymś z tematów że w intercoolerze może zebrać się woda, w jaki sposób to sprawdzić ?? Wstaw do garażu ocieplanego albo w temperaturze powyżej 2-3 stopni C. Podłącz jakiś podgrzewacz powietrza i skieruj ciepłe powietrze na cooler, odkręć przewód elastyczny wlotu powietrza z kolektora dolotowego i skieruj do góry,...
Ustawienie zaworow nie zaszkodzi. Sprawdzenie sitek na smokach i wymiana filtrów paliwa też;) Jakie pokazuje cisnienie na listwie?
A filtry wymienione? Alternator był zmieniany?
Te auta euro4 to chyba wszystkie mają tą chorobe, ale utarło się, że wtryski w nich są niezniszczalne (bo drogie?) :D Dziwne, ale ponad milionowy przebieg zawsze daje to samo w tych modelach. Kol. szaman108 :sm9: wymieniał wtryskiwacz, w którym zrobił sie dodatkowy otwór.. Są też ponoć modele z filtrem cząstek stałych- wywalić go. Ja akurat w 2005 r....
Temat zamknięty 😃 usterka usunięta Przyczyną całego zamieszania była rurka plastykowa znajdująca się w filtrze paliwa (wymieniana jakiś czas temu)
Po prostu pytam czy jest możliwa aż tak duża różnica przez te filtry bo spalanie wzrosło z 32 na 39. Dodano po 1 I zaczęła Scania trochę dymić i tracić siłę.
Znam interpretacje błędu. Tylko chce się poradzić osób co podobny przypadek przerabiały, co obstawiają itp. Filtr paliwa nowy i oryginalny.
Witam. Czy auto ma hamulec gorski na wydechu? Jesli tak to sprawdz klape czy nie jest luzna i nie zyje wlasnym zyciem. Mozesz odlaczyc tlumik i przejechac sie na probe. Jakiego filtru powietrza uzywasz? Scania jest wrazliwa na kiepskie zamienniki. Pozdrawiam
Scania R500 V8, 2011 rok, VIN 5266434. Ktoś może dane jakie tam powinny być ciśnienia paliwa na listwie i filtrze? Czytałem o ,,regulacji" zaworu przelewowego które utrzymuje zbyt niskie ciśnienie. To jakąś wada fabryczna czy skutek słabnącej sprężyny wraz z wiekiem?
Dzięki to wszystko stało się po wymianie filtrów paliwa i filtra powietrza niestety nie orginalne a tylko FILTRON czy to ma jakieś znaczenie?Po włączeniu przycisku diagnostycznego przez chwilę obroty są dobre a potem się podnoszą do około :800.
Witam, czy problem został rozwiązany? U mnie w Scanii występuje identyczne zjawisko, nie wiem gdzie szukać przyczyny. Retarder na początku hamuje słabo, a po chwili zaczyna hamować mocniej. Przy tym wyrzuca olej odpowietrznikiem. Gdzie znajduje się filtr oleju w retarderze typu 1? Skrzynia grs900
Jak w temacie spalanie na poziomie 40l max DMC 39t. Nowe wtryski intercooler paliwo Orlen filtry i olej serwis scania. Kompresja mierzona w serwisie na jednym cylindrze spadek 3%. Doładowanie turbiny w górke 2,8bara. Proszę o pomoc.
a jak mozna przerobić na euro 3+ ponoc filtr cząsteczek ale on tez nie jest tani
Witaj. Powietrza we filtrze ma nie by c. Ile tego ciśnienia.
Już był kontakt z serwisem SCANIA. Raczej nic w tej SCANII nie było wymieniane. Czy to może być problem z filtrami paliwa? Doradził mi już tak ktoś. Proszę o szybki odpowiedzi.
Zatkany filtr powietrza lub kompresja przechodzi do skrzyni korbowej.
Zrób regulację zaworów i sprawdź czy problem nadal występuje, sprawdź lu wymień jeżeli jest zapchany również filtr powietrza i paliwa. Pozdrawiam
Oleju jest tyle ile trzeba. Filtr też jest nowy. Być może jakiś lepszy olej wlać?
Kolego, to jest norma w R. zwłaszcza z biegiem lat i kilometrów. Gwoli ciekawości, to ten osad jest tylko obecny w pochwie bagnetu- to jest kondensacja pary w zetknięciu z wychłodzoną rurką.- w misie i pod klawiaturą jest czysto. Spokojnie. Jednak 10 litrów dolewek, świadczy o zużytym już silniku, lub problemem z seperatorem oleju w filtrze odmy.
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Na pierwszy rzut oka to w xpi zobaczysz podwojny filtr paliwa i szyne common rail. W pde jest jeden filtr paliwa no i pompowtryski. A tak ogolnie to xpi euro 5 ma egr i nie ma adblue natomiast pde nie ma egr ale ma adblue co rzuca sie w oczy od razu bo jest widoczny zbiornik. No ale moze jakis handlarz zalozy do xpi zbiornik od adblue i bedzie mowil...
Witam, mam ten sam blad na scani e5 r500 07r. Wymienilem filtr , wyczyscilem sitko na wejsciu do pompy i nic. Mozna cos samemu jeszcze sprawdzic?
A to manual sorry.Ale moze którys z sterownikow zarzadza załaczaniem klimy .Podłacz pod kompa i sprawdz wszystkie sterowniki moze którys widzi załaczenie klimy. Dodano po 1 A to manual sorry.Ale moze którys z sterownikow zarzadza załaczaniem klimy .Podłacz pod kompa i sprawdz wszystkie sterowniki moze którys widzi załaczenie klimy. Masz taki panel z...
Wymieniłem elektrozawór czerwony na nowy, zaworek przy filtrze i na listwie też i jest to samo.
Filtry nowe wszystkie. Wczoraj został ponownie wymieniony filtr powietrza na oryginał. Od serwisu Scanii dowiedziałem się że jest uczulona na filtr powietrza. Intercooler był sprawdzony manometrem nie powiem jakie wartości ale mechanik powiedział że jest w porządku.
Odgrzeję temat aby nie zakładać nowego. Mam ten sam problem w scania E6 błąd 20040 w GMS. Samochód jest z 2015 roku. Ma przejechane 500tys km. Planuję wymianę oleju wraz z filtrem. Jaki olej i w jakiej ilości do retardera typu 2? I jeszcze jedno Czy retarder jest sterowany przez sterownik skrzyni? bo nie mogę znaleźć na komputerze modułu retardera aby...
Jeśli to skrzynia od Scanii to filtr zewnętrzny jest tylko do oleju przekładniowego. Jeśli intarder jest również produkcji Scanii to ma on osobny filtr. Sprawdź czy jest tak jak w załączniku.
Filtr jest nowy i wszystko szczelne.
COO 24;czujnik poziomu paliwa, złe wskazania. Sprawdź kabelki do czujnika lub sam czujnik uszkodzony.COO 72 ;włącznik ciśnieniowy / czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, wartość poza zakresem.Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika/ włącznika. ACC25 ; usterka sprężarki klimatyzacji.W koordynatorze ( COO) są usterki związane z klimatyzacją więc w pierw...
14 Barów to w miarę normalne ciśnienie. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Po co? Odpala normalnie?
Niestety nie jest to SERWISÓWKA (jest to VCI do wielu marek samochodów ciężarowych jak i osobowych) on może tylko służyć do diagnostyki i kasowania błędów co najwyżej w niektórych modelach jeśli sprzęt jest dobrej jakości mnożna kalibrować ECAS - (do kalibracji trzeba mieć pewną wiedzę ) wypalać filtry lub kasować serwisy.
Witam mam problem z odpaleniem scani a mianowicie w trakcie jazdy zdechla tak jakby paliwa zabraklo. Wymienilem filtr paliwa i pompke. Edc przy zaplonie sie zapala a przy kreceniu gasnie. Na plaku chodzi. Juz nie wiem co jej sie stalo. Prosze o pomoc.
EMS 53253 ; ciśnienie zasilania jest za niskie. Możliwe ,że jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie,filtr paliwa zapchany,wycieki z układu, pompa podająca uszkodzona.Sprawdź jeszcze turbinę, cały dolot no i filtr powietrza.To tak na początek.
ponoć tylko filtr cząsteczek stałych i jest 3+
Witam ponownie, maszyna odpala ale podłączyłem manometr do filtra paliwowego i po zgaszeniu auta ciśnienie w filtrze spada. Wymieniłem 2 zaworki: 1 przy filtrze i drugi przed elektrozaworami. Co może być tego przyczyną?
Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Witam to samo pytanie zadałem panu serwisantowi w serwisie i stwierdził że zostało zmierzone i jest wszystko ok tak jak pisałem inter nowy czujnik nowy ciśnienie sprawdzone najgorszy pomp wymieniony wszystko wyregulowane pozostaje tylko turbina która na zegarze podaje 2,5 ale to chyba nie jest jeszcze najgorzej filtry zakładam oryginalne scanii
kolego sprawdz czy masz czysty zbiornik paliwa sprawdz jak wyglada filtr paliwa i czy caly uklad paliwowy jest czczelny
EMS 135 i 9 to błąd alternatora i to nie było przyczyną. Auto zostało uruchomione po kilku miesięcznym przestoju i zaciągneło jakiś syf który sie ustał na dnie zbiornika. po wymianie filtrów udało sie odpalić...
Robimy co możemy. Sprawdzamy wszystko po kolei. Czujnik na dolocie przy filtrze powietrza tez swiruje. Pokazuje 40 stopni czy ciepły czy zimny. Będziemy teraz sprawdzać okablowanie a jak to nie pomoże = nowe czujniki bo niestety nie mam nic na podmianke.
To po całym tym zamieszaniu sprawdź jeszcze przepływomierz masowego powietrza ten między filtrem a turbiną.Wtyczkę czy nie jest w niej zielono i kabelki.
scania filtr powietrza scania filtr płynu scania filtr oleju
wyzwolenie tyrystor oscyloskop karty dźwiękowej laser bufor błędu
rs485 controlv21 soldering station
Oznaczenie GDN w czujniku rowerowym elektrycznym Komunikat PF 7 na urządzeniu Elstat - co oznacza?