Witam, Scania 2007 rok R380 pojawił się olej w filtrze paliwa. Proszę o pomoc, dzięki
No chyba ten plastikowy element w podstawie filtra (na który nasadzasz wkład filtra) nie jest uszkodzony? bo jeśli tak to może być problem z przepływem paliwa.Do filtra wystarczy wlać niewiele paliwa ,ale wpierw trzeba zamontować filtr,zalać i zakręcić dekiel .
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
witam tomaszbl17 to wygląda na brak ciśnienia paliwa za filtrem pompa nie może dostarczyć paliwa do listwy zasilającej.Filtr oryginał scania czy jakaś podróba?Z tego co piszesz to seria cztery jak mnie wam smok paliwa raczej stary jak coś to go wyciągnij jest tam sitko montowane w rurce (stary model) wyciągnij je prawdo podobnie jest zatkane nie kiedy...
Scania R500 v8 z 2011 Samochód mało dynamiczny i brakuje mu mocy w stosunku do innych. Kolektor szczelny, tłumik drożny, nowa turbina. Samochód nie dymi. Chciałem spytać jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa na filtrze oraz na listwie zasilającej?
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
Ciśnienie paliwa mierzymy na filtrze.
Witam Zasilenie na wolnych musi być 5,5 bara.Zasilanie mierzone przed filtrem czy za filtrem paliwa.
Witam, miał ktoś podobny problem?? Scania V8 2000r kręci nie odpala? Przed awarią podobno nierówna praca i nagle zgasła, filtr paliwa zapełniony do połowy, szukać przyczyny od zbiornika najpierw?? Pomiędzy zbiornikiem a ręczną pompką jest jakiś elektrozawór
Ciężko będzie znaleźć nieszczelność na przewodach, sprawdź może ktoryś jest mokry od paliwa. Najpierw sprawdź ten filtr, może sam filtr przepuszcza paliwo.
Bo Scania tak pomyślała, ze filtr jest za pompą..
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa, czy odpowietrzenie zbiornika działa. W Scanii euro 6 przeważnie pomaga wymiana filtra paliwa .
u mnie to samo z takim silnikiem a dzieje się to w momencie gdy się zapowietrza lub jak ma przypchany filtr paliwa
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
sam czujnik nie ma wplywu na prace silnika ale zapchany filtr powietrza na spalanie jak najbardziej
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Ciśnienie paliwa nie fiksuje,sprawdzałeś filtr,oryginał czy zamiennik,plastikowa wkładka w obudowie filtra cała nie popękana(chodzi mi o ten wkręcany czarny element na który zakłada się filtr paliwa).
Ustawienie zaworow nie zaszkodzi. Sprawdzenie sitek na smokach i wymiana filtrów paliwa też;) Jakie pokazuje cisnienie na listwie?
Temat zamknięty 😃 usterka usunięta Przyczyną całego zamieszania była rurka plastykowa znajdująca się w filtrze paliwa (wymieniana jakiś czas temu)
Znam interpretacje błędu. Tylko chce się poradzić osób co podobny przypadek przerabiały, co obstawiają itp. Filtr paliwa nowy i oryginalny.
Miałem podobny problem z kodem EEC 4674 ,przetarty był przewód ,a dokładnie przedłużka przewodu zasilającego C282 , który łączy przewód giętki reduktora 4 (H28) z EEC3 kostką B (E67 pin 15 i 14) w EEC3 na ramie obok lewego zbiornika paliwa .
Scania R500 V8, 2011 rok, VIN 5266434. Ktoś może dane jakie tam powinny być ciśnienia paliwa na listwie i filtrze? Czytałem o ,,regulacji" zaworu przelewowego które utrzymuje zbyt niskie ciśnienie. To jakąś wada fabryczna czy skutek słabnącej sprężyny wraz z wiekiem?
XPI to Common Rail czyli masz wtryskiwacze Na dodatek drogie,nienaprawialne i wrażliwe na jakość paliwa. Polecam tankować na dobrych stacjach oraz zwiększyć częstotliwość wymiany filtrów paliwowych.
Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze w czasie gdy Scania gaśnie.
COO 24;czujnik poziomu paliwa, złe wskazania. Sprawdź kabelki do czujnika lub sam czujnik uszkodzony.COO 72 ;włącznik ciśnieniowy / czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego, wartość poza zakresem.Zwarcie lub przerwa w obwodzie czujnika/ włącznika. ACC25 ; usterka sprężarki klimatyzacji.W koordynatorze ( COO) są usterki związane z klimatyzacją więc w pierw...
14 Barów to w miarę normalne ciśnienie. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Po co? Odpala normalnie?
Na pierwszy rzut oka to w xpi zobaczysz podwojny filtr paliwa i szyne common rail. W pde jest jeden filtr paliwa no i pompowtryski. A tak ogolnie to xpi euro 5 ma egr i nie ma adblue natomiast pde nie ma egr ale ma adblue co rzuca sie w oczy od razu bo jest widoczny zbiornik. No ale moze jakis handlarz zalozy do xpi zbiornik od adblue i bedzie mowil...
Już był kontakt z serwisem SCANIA. Raczej nic w tej SCANII nie było wymieniane. Czy to może być problem z filtrami paliwa? Doradził mi już tak ktoś. Proszę o szybki odpowiedzi.
Dwa zaworki jeszcze wystepują przy podstawie filtra.
Zrób regulację zaworów i sprawdź czy problem nadal występuje, sprawdź lu wymień jeżeli jest zapchany również filtr powietrza i paliwa. Pozdrawiam
Jak nie ma błędów w edc posprawdzaj filtry powietrza i paliwa powietrza w szczególności jest bardzo wrażliwa na zabity filtr powietrza.
Najlepiej było by gdybyś podał ten błąd. A tak na szybko to wymień filtr paliwa ,wykręć trzpień plastikowy w podstawie filtra i sprawdź czy czasem nie jest uszkodzony/pęknięty. Jeśli tak to też go wymień.
Spróbuj załamać przewód powrotny z listwy paliwowej - jeśli scania wejdzie na obroty ,to pękła sprężynka w zaworku i zaworek nie utrzymuje ciśnienia. Jeśli nadal będzie to samo ,to bardzo prawdopodobne że pompa już nie domaga. Pasowałoby zmierzyć ciśnienie paliwa na filtrze.
Przeszukałem forum i znalazlem taki sposób na sprawdzenie smoka: Zawór zwrotny można sprawdzić odkręcając 2 rurki od pompy paliwa (poprowadzone równolegle od smoka do pompy paliwowej) jedną zatykasz a do drugiej dmuchasz powietrze. Podmienie też zawór przelewowy przy filtrze. Który to jest zawór czerwony?
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
w HPI to normalne że filtr paliwa jest czarny . sprawdz czy masz odme podłączoną do rury między filtrem a turbiną . spr. jeszcze , może turbo puszcza olej i idzie w intercooler :)
kolego sprawdz czy masz czysty zbiornik paliwa sprawdz jak wyglada filtr paliwa i czy caly uklad paliwowy jest czczelny
Witam Mam dwie Scanie, w jednej pojawiają się błędy odnośnie ciśnienia paliwa. Sprawdziłem, autocom pokazuje około 14 bar na wolnych obrotach. W drugiej sprawnej ciśnienie na wolnych to około 15,7bar. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, sprawdzone cewki wtrysku filtr paliwa nowy. Czy to będzie pompa paliwa czy coś jeszcze...
Brak możliwości cofnięcia paliwa do ssania przy przełączeniu zaworu EHAB skutkuje pozostawieniem pewnego ciśnienia w komorze pompy i chwilową pracę. Podejrzewam, właśnie że pozostaje jakieś ciśnienie i dlatego nie chce zgasnąć. Bo tak jak pisałem wcześniej odkręce przewód, paliwo zleci z ehabu razem z ciśnieniem i kilka razy auto gaśnie pod warunkiem...
Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Witam, Po dłuższej pracy silnika w scania r420 hpi jak go wyłącze na 1 godzinę to silnik nie chce odpalic , a gdy zostawię go na 5 godzin lub 5 minut to odpala na tyk . Zaworki zwrotne i filtr paliwa wymienione. Rok produkcji to 2005
Nie zdołali sprawdzić wtrysków i cylindrów przez tą nierówną pracę,pompa daje 17,8 więc ok i faktycznie jest błąd EDC , scania była z tego co powiedział sprzedawca zapowietrzona po dolaniu paliwa zrobiła około 6 km spróbuję ją jeszcze odpowietrzyć wymienić filtr paliwa może w tym przyczyna? jakie są obiawy tego uszkodzonego zaworu?? tylko świecąca lampka...
Jak pompowanie pompką ręczna o ile robi się twarda nie pomaga. To może nie wytwarzać ciśnienia na szynie. Dobrze było by zrobić diagnostykę w czasie kręcenie i wkręcić manometr w filtr paliwa, bo one chyba nie mają czujnika ciśnienia.
SCANIA R 420 naprawiona-znalazłem usterkę, okazało się że smok był zapchany. Została mi do odpalenia jeszcze 470, tutaj ciśnienie w filtrze paliwa jest, błędów komputer nie wykazał. Zaworki na listwie są wyczyszczone, oba.
Po prostu pytam czy jest możliwa aż tak duża różnica przez te filtry bo spalanie wzrosło z 32 na 39. Dodano po 1 I zaczęła Scania trochę dymić i tracić siłę.
Witam. Auto jak w temacie odpala tylko z plaka,po odpaleniu ciśnienie paliwa na poziomie 10bar.Przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie rośnie tylko do 4 bar. Silnik kuleje na wolnych obrotach. Przebieg auta to ok.900000km.Jeden aktywny błąd w EMS135nr.jednostki1847329.Prosze o sugestie od czego zacząć. Dodam że zawór gaszenia otwarty na 52%,co jest dziwne...
Witam mam problem z scania 124 podczas jazdy zgasla nie mozna jej odpalic wyskoczyl blad edc sprawdzilem smok cisnienie paliwa jest w filtrze nie odpali nawet na samostarcie pomocy stoje na srodku drogi i skonczyly mi sie pomysły
Mówisz o tym zaworku ? To właśnie z tego EHAB idzie przewód paliwowy do tego zaworka Dokładnie o tym zaworku. To jest elektrozawór sterujący dopływem paliwa do świecy płomieniowej. Powinno być słychać prace jakiejś pompy paliwowej po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku Nie będziesz słyszał żadnej pompy paliwowej ponieważ tam nie ma elektrycznej...
EMS 53253 ; ciśnienie zasilania jest za niskie. Możliwe ,że jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie,filtr paliwa zapchany,wycieki z układu, pompa podająca uszkodzona.Sprawdź jeszcze turbinę, cały dolot no i filtr powietrza.To tak na początek.
Witam samochód u nas dwa lata bez problemów. Do czasu a mianowicie samochód zaczął okropnie kopcić na biało z początku niewinnie a od miesiąca walka trwa a mianowicie: Na początek "zrobione" wtryskiwacze, nowe filtry zawór na listwie i filtrze paliwa oryginał Scania oczywiście regulacja zaworów i wtryskiwaczy. Nic nie dało samochód kopci. Kolejna diagnoza...
Jak z mocą ? słaba czy normalnie chodzi ? rozumiem, że takie rzeczy jak filtry paliwa powietrza wymienione ? Mierzyli ciśnienie na zasilaniu wtryskiwaczy ?, jakie ciśnienie doładowania ?
Problemem okazał się filtr paliwa ,który po wymianie końcówek wtrysków i pompy CHYBA nie został wymieniony w autoryzowanym serwisie.Jest ok.
Scania stanęła we Francji i nie ma już ochoty się odzywać, coraz gorzej zaczęła odpalać a wczoraj rano już nawet na dwa płatki jednocześnie Nie ma szans na odpalenie, planuje wyjazd i wymianę kompletnej pompy paliwa, to chyba ostatnia szansa, dodam ze paliwo we filtrach stoi, macie może jakieś pomysły?
Sprawdź plastikowy trzpień w filtrze paliwa bywa , że jest popękany i z tond te odłamki i kłopot z ciśnieniem.
Temperatura paliwa (czujnik) Ciśnienie paliwa (czujnik) lub brak ciśnienia. Sprawdź filtr, smoka, pompę- zmierzyć ciśnienie.Sprawdzić zaworki przelewowe.
Witajcie potrzebuję porady w kwestii scanii. O tuż przy obrotach powyżej 1000 wyświetla usterkę silnika z taką litania błędów ems 387,397,4745,135,136 i gaśnie. Po ponownym uruchomieniu mogę jechać lecz naniskich obrotach. Wymieniłem filtr paliwa jednak nic nie pomogło. Czy winy szukać w sterowniku (luty by puściły).?
witam. mam ten sam problem. wszystko oki tylko ze kod 62 i czasem idzie jak rakieta a czasem zamulona. Od czego panowie najpierw zaczac mam 144L 460HP 2000r. ma się rozumieć żę to HPI sprawdz czy masz filtr paliwa orginalny bo podróby robią figle
Filtry paliwa i powietrza wymienione? Bo od tego bym zaczął, ew. nieszczelność w układzie zasilającym paliwo.
Przeciążenie sprzęgła w twoim przypadku jest spowodowane spadkiem mocy silnika a zapiętym wysokim biegiem na skrzyni choć nie twierdzę ,że zużycie samego sprzęgła też wchodzi w grę zależy ile ma przejechane kilometrów. Może się wydawać nieco głupie to co zaproponuję ale sprawdź filtry paliwa bo o tym elemencie nie napisałeś czy był wymieniany.
Witam mam problem z odpaleniem scani a mianowicie w trakcie jazdy zdechla tak jakby paliwa zabraklo. Wymienilem filtr paliwa i pompke. Edc przy zaplonie sie zapala a przy kreceniu gasnie. Na plaku chodzi. Juz nie wiem co jej sie stalo. Prosze o pomoc.
Witam Co trzeba wykręcić zeby dostac się do listwy? Kolektor ssący? Obudowę filtra paliwa?
Pierwsze to filtry, zarówno powietrza i paliwa, drugie to ciśnienie powietrza, czy przypadkiem IC nie ma dziury, a później dopiero pompki.
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
tak, dokładnie taki sam. pochodzi z 5 min na wolnych i kuleje. podmieniłem cewki, zaworki zwrotne paliwa na listwie i filtrze, przewody dolotowe na krótko z pompy do zbiornika, żeby wykluczyć zasysanie powietrza przed pompą i nic. filtr paliwa zmieniony. na obrotach większych ładnie pochodzi, jak na wolnych to z pięć minut i zaczyna stukać, jakby na...
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Regulacja zaworów zrobiona, termostat wymieniony, filtr powietrza i paliwa wymieniony. Po regulacji auto jedzie minimalnie lepiej ale dalej jest słabe i dużo pali
387 Napięcie w obwodzie ma wartość wyższą niż dopuszczalna -przerwany obwód czujnika temperatury paliwa, -usterka obwodu czujnika ciśnienia oleju lub obwód przepływomierza masowego powietrza, 4745 Ciśnienie zasilania przekroczyło wartość graniczną dla danego okresu -czujnik ciśnienia dopływu paliwa wskazuje nieprawidłową wartość , -usterka zaworu przelewowego,...
odma znajduje się z tyłu silnika u góry przy głowicy 6 cylindra To jest silnik V, ale i tak z tyłu. Filtr ad blue jest ukryty w części zbiornika mocznika i trzeba odkręcić 4 wkręty plastikowe chyba , zdjąć plastikową osłonę- klucz do odkręcenia filtra, bodaj 30. Scania zawsze miała wirówkę, którą trzeba rozebrać i wyczyścić, jest centralnie pomiędzy...
Witam, mam problem ze scania R420 z 2004 roku , jak jest zimna chodzi bardzo ladnie, ale jak sie nagrzeje to raz jest dobrze a raz wogole nie ma sily, an wyswietlaczu wyskoczyly dwa bledy : EMS 53253 , 53249 numer czesci generujacej blad: 1725454 Czy wie ktos moze co to czesc? Chodzi mi o to zeby rozszyfrowac ten numer czesci, bo opisy bledow znam,...
witam ja miałem taki przypadek w zimie jak filtr paliwa przymarzł. Wtedy zapaliła się kontrolka i napis usterka silnika, więc nie musi koniecznie być coś ze spalinami może także być problem z zasilaniem paliwem
Polecam sprawdzić regulacje pompowtrysków i zakładania orginalnego filtra paliwa .
Witam. Taki oto problem. Po wymianie "bałwanków" na listwie paliwowej scania 114L 380 (2001rok) przestała odpalać. W filtrze i za filtrem paliwo jest, ciśnienia tak znaczne że po poluzowaniu śruby od zasilania paliwem listwy jest bardzo intensywny rozbryzg paliwa, a silnik nie łapie, na plaka chodzi, bez nawet nie ma ochoty gadać. Oprócz wymiany gumek...
Ja miałem taką sytuację, wymieniłem filtr paliwa i samochód odpalał na plaku tylko. Przez 2 tygodnie męczyłem się z odpalaniem. Samochód stał w garażu, bo montowałem zabudowę na niego więc nie mogłem zrobić dłuższej przejażdżki co zalecał mechanik. Wkoncu zrobilem przejazdzke 40 KM i na tempomacie chodził przez 2h. Wjechałem do garażu, zgasiłem go...
Dzięki to wszystko stało się po wymianie filtrów paliwa i filtra powietrza niestety nie orginalne a tylko FILTRON czy to ma jakieś znaczenie?Po włączeniu przycisku diagnostycznego przez chwilę obroty są dobre a potem się podnoszą do około :800.
To ok jeśli gaśnie normalnie.Na logikę to sterownik silnika nie jest w stanie sprawdzić elementów mechanicznych tego zaworu,jemu ma sie zgadzać rezystancja i to wszystko co może sprawdzić.Jeśli będzie Ci się pojawiał ten błąd ponownie wymień samą cewkę zaworu(nie jest to nic nowego że generuje błąd sam osobiście wymieniłem ich trochę)Co do ,,dymka"...
Najpierw ten wydech. Po odpięciu zobaczyć czy się lepiej zbiera i ew. czy dymienie ustało. Możesz też sprawdzić czy na pewno nic nie wpadło "przez" filtr powietrza - odepnij cały dolot. :roll: Czarne kopcenie to objaw zbyt małej ilości powietrza. Paliwa nie sprawdzaj.
71 D005, wycieków nie ma. Jak odpali to nie słychać powietrza w pompowtryskach. Jak kręci to nie z takim werkiem jak powinna tylko tak lekko, miękko czujnik cisnienia dawki paliwa na wolnych obrotach pokazuje 10.8 bar a przy 800 obrotach już lekko ponad 16 bar. Czy tak powinno być? Pompa paliwa zmieniana 1,5 roku temu w serwisie. Zaworek na listwie...
Witam kolegów i jednocześnie proszę o sugestie co do usterki w Scani R420. Samochód gwałtownie tj. z dnia na dzień zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach. Z daleka słychać, ze silnik nierówno pracuje, lekko przerywa, ma metaliczny pogłos i kopci na czarno przy przegazówkach i zmianie biegów. Sprawdzane były cewki od kata i dawki wtrysku, zawór...
tak, była wymiana olejów i filtrów 2 tygodnie temu ale w tamtym roku auto było kupione i tak się działa ze 2 razy przed wymianą. dziś wymieniłem filtr paliwa na drugi był ok czyli nie zgnieciony ani nie zanieczyszczonyyyy Dodano po 5 teraz ponownie odpaliłem auto ale długo kręciiłoooooo aż odpaliłooo
Witam ponownie auto nie daje za wygraną ponownie pojawiają się błędy 53249 i 53253 sterownik był już naprawiany pompa paliwa sprawdzana daje ok ciśnienie czy może to być wina zaworów przelewowych bo te błędy świadczą o niskim ciśnieniu paliwa chyba? Mogą sie zawieszac? Filtr też założony nowy dodam ze owa sytuacja dzieje się tylko na ciepłym silniku.....
Jeśli chodzi o pytanie jak kopci - odpowiadam na czarno - typowy dym złego spalania ropy. Zbyt wysoki stosunek paliwa do powietrza, tak bym to nazwał. Przyczyna; zapchany filtr powietrza , nieszczelny układ dolotowy , niewydajność turbiny lub nieumiejętna zmiana biegów .Zostaje jeszcze sprawdzenie wydajności pompek.
witam mam problem z w/w scania . mianowicie ciagnik zaczol przydymiac na siwo i stracil troche mocy.myslalem ze to filtr paliwa. niestety nadal jest problem.dowiedzialem sie ze mozna wyczytac z edc bledy poprzez migniecia i tak oto co mi wyskoczylo bledy 12, 13, 23, 25, 33, 47, 71, i 96. nie wiem czy te bledy to nie sa jakies sprawy z przeszlosci -problem...
20488 Zawartość EGR, ilość zwracanych gazów EGR jest za mała i nie można jej zwiększyć do wymaganego poziomu. Usterka może mieć następujące przyczyny: Klapka w zaworze EGR nie może zostać otwarta. Powodem może być zablokowanie klapy lub zbyt małe ciśnienie siłownika sterującego, albo zbyt duży wewnętrzny przeciek w siłowniku sterującym. Zawór proporcjonalny...
Witam. Mam problem ze scania r 420 euro 3. Kody wyczytałem ems 53253 oraz 53249 nr.jednostki 1757640. Samochód 1500 km po wymianie smoka oraz zaworu na listwie, trzymała ciśnienie w układzie. Samochód nie równo pracuje po zapaleniu się błędu. Raz jest aktywny raz nie. Dodam ze mechanik podmienił jakiś czujnik ciśnienia paliwa bo na jego więcej pokazywała...
Nie wiem jak jest w scani, ale w DAFie XF te objawy wskazały na zużyty potencjometr pedału gazu. Może tu tez jest takie coś? Eeeeeeee tam - nie pleć głupot. DAF to nie Scania a Scania to nie DAF. Jeśli wyskakują te dwa błędy, o których wspomniał autor tematu to są problemy z ciśnieniem zasilania. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia paliwa - pomiar mechaniczny...
ach te serwisy, na dzień dobry czujnik doładowania za 2tyś zł przy okazji filtry powietrza i paliwa 400zl poklepali Cię po ramieniu obiecując że bedzie ok. Potem pompowtryski 1200 -1500 za sztukę co daje min 5000 zł i zapewnienie że teraz to na pewno będzie ok pojedziesz jeszcze raz to wymienia turbinę z tłumikiem i następna faktura a jak i to zawiedzie...
Witam, jak w temacie, scania r440 xpi 2011 rok, Krótko i zwięźle: Scania jest po wymianie pompy wstępnej i pompy wysokiego cisnienia, obudowy filtrów paliwa zostały wymienione, tak jak i zawor V120 na pompie i zawór bezpieczeństwa na akumulatorze. Wtryski sprawdzone i są okej. Auto odpala i jedzie ok, moc w porzadku, nie kopci itd... lecz po kilku km...
Jeżeli nic powyżej nie pomoże, odkręć kostke pod listwą paliwową, w którą jest wkręcony zaworek przelewowy (dwie srubki 5 na kluczyk 10 i gruby przelew na klucz 28) oczywiście sam zaworek też wykręć. Następnie przypatrz się czy nic sie nie zatrzymało na siteczku w środku... Jeśli coś będzie trzeba wyczyścić, bo blokuje powrót paliwa co za tym idzie...
Witam mam problem ze Scanią. Ma duże spalanie na poziomie 40l/100km, wymieniono na serwisie pompę paliwa, zawór EGR, przeregulowano pompowtryski oraz zawory, wymieniony czujnik doładowania. wyczyszczono smok nowe filtry sprawy intercooler Spalanie bez zmian, troszkę się poprawiło, ale niewiele. Czy ktoś może coś doradzić.
Bardzo proszę o sugestje. Scania pracuje normalnie ale pod obciążeniem naczepą po krótkiej chwili normalnej jazdy zaczyna słabnąć, przerywać i dławić się - objaw prosty na zapowietrzanię się, ale nic z tego po redukcji biegu i chwili puszczenia gazu jedzie ale tarkocząc i przerywając, po dodaniu gazu do popru wyskoczył błąd EDC 71 i 51, po skasowaniu...
Mam problem Scania 2002r HPI 470 .Niezalaznie od obciazenia i biegu po ok 20 s (jak silnik zimny to dluzej)powyzej predkosci obrotowej silnika 1200/min zapala sie EDC , kod bledu 71 (brak cisnienia dawki paliwa).myslalem ze to filtr lub jakies zabrudzenie, wyczyscilem wymienilem filtr i dalej to samo. Mam podejzenie, ze pompka zasilajaca Moze ktos ma...
witam jeżdzę Scania 124 380 w pażdzierniku doszło do awarii turbiny. Olej został rzucony na tłoki tak że rozrusznikiem nie szło przekręcić mechanik wyjął pompowtryski wyciągnął olej z tłoków scania dostała nowa turbinę zostało wszystko złożone ale spalanie wzrosło z 32/100km do 36/100km a teraz przy temperaturze pow ok 0 spalanie 39/100km. czy może...
Sprawdź filtr paliwa i zostaje Ci tylko pompa albo padła albo może się napęd ukręcił i jak ma ciężko to nie napędza pompy. No i jeszcze kwestia samego czujnika ciśnienia czy nie przekłamuje, zmierz zegarem i porównaj z ciśnieniem z ECU.
WITAM WSZYSTKICH , POSIADAM SCANIE R 420 EURO 5 OPTI CRUSE 2007 R I MAM Z NIĘ PROBLEM , DUŻO PALI ! SPRAWDZANE BYŁY POMPOWTRYSKI , REGULOWANE ZAWORY , CZUJNIK DOLADOWANIA TURBINY , CIŚNIENIE PALIWA I NIBY WSZYSTKO OK A ONA NADAL DUŻO PALI , TZN. 38L/100 KM W ZWYŻ ? DODAM JESZCZE ŻE FILTR PALIWA JEST TEŻ ORYGINALNY . Przed napisaniem kolejnego posta,...
Kupiłem Scanię R420 z 2008r., przebieg 1 700 000 km, jeżeli chodzi o olej silnikowy czy lać 15w40 czy 10w40, ile tam wchodzi orientacyjnie? Czy oprócz oleju , filtra paliwa oleju, paliwa i osuszacza coś jeszcze należało by zmienić? Czytałem o retarderach, tam też olej się wymienia, co ile km? Może macie uwagi bo jest to pierwsza ciężarówka w której...
Mianowicie po remoncie silnika miga kontrolka na panelu po prawej stronie. Kontrolka u dołu po prawej stronie ostatnia, piktogramy zagubione. Miga w kółko 3 razy, samochód zaczął gorzej palić. Z tego co zbadałem świeca sprawna , zwarcie na podgrzewaczu filtr paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/3713397700_1... To ten wskaźnik tylko kontrolka...
witam mam scanie HPI 420 2012 rok manual , auto ma 1,1 mln km , olej około 2 l miesiecznie dolewka , nie ma jakiś zewnetrznych objawów typu dymienie , brak mocy , dziwna praca czy świsty z intercollera , adblue działa generalnie mam to auto prawie od nowosci od 200 tys , i miałem 2 takie bliźniacze i auta paliły wczesniej 23-30 od jakiegoś roku to auto...
Witam, Od dwóch dni wyświetla mi się komunikat „wysoka emisja spalin” i „dymek”. Scania ma odczuwalny spadek mocy. Sdp3 widzi błąd czujnika paliwa i temperatury t91. Ciśnienie na zapalonym silniku wynosi 13bar. A powinno 16. Odchylenie ciśnienia paliwa 3bary. Na zgaszonym: Ciśnienie 2,9 Odchylenie 21bar. Wymieniłem już filtr...
Ciśnienie paliwa ktoś sprawdzał (sprężyna w p-ce paliwa, zawór przelewowy?) Ma być 2,2-2,5 bar na LL(500) mierzone na krućcu filtra paliwa
Przejrzelismy caly uklad zasilania paliwem. Wszystko szczelne smok czysty. Wymienilismy filtr paliwa i jeszcze raz zmierzylismy cisnienie zasilania: niskie obroty - ok 5,3 bar 1700 obr/min - 4,7 bar Moze mi ktos napisac jakie powinno byc prawidlowe cisnienei zasilania? Wszystko wskazuje na to ze pompa ma za mala wydajnosc tyle ze byla niedawno to jest...
scania paliwa scania filtr cewka paliwa scania
pralka czarna grzałka bilans elektryczny pistolet laserowy
odzysk danych redmi odzysk danych
Passat B5 TDI 2002 – działanie ASR/EDS na śliskim pod górę Hilti C 6-22 Nuron Charger Block Diagram, Specs, and Faults