Nie sadze ,że wszystko ok. Można to łatwo sprawdzić , wkręć w poduszki złącza do pompowania i daj po równo ciśnienie ,przewody oryginalne trzeba usunąć.
Pompa kaput. Sprawdź jak szybko narasta ciśnienie i do jakiego poziomu.
Możesz śmiało zakładać jest to po prostu nowszy numer części ten scanii oczywiście.
Czy ktoś posiada notę katalogową tego czujnika? Ależ proszę bardzo! Mowisz - masz:
Witam, czy problem został rozwiązany? U mnie w Scanii występuje identyczne zjawisko, nie wiem gdzie szukać przyczyny. Retarder na początku hamuje słabo, a po chwili zaczyna hamować mocniej. Przy tym wyrzuca olej odpowietrznikiem. Gdzie znajduje się filtr oleju w retarderze typu 1? Skrzynia grs900
Zmień oba NOXy i bedzie po problemie.
Scania R500 v8 z 2011 Samochód mało dynamiczny i brakuje mu mocy w stosunku do innych. Kolektor szczelny, tłumik drożny, nowa turbina. Samochód nie dymi. Chciałem spytać jakie jest prawidłowe ciśnienie paliwa na filtrze oraz na listwie zasilającej?
Nie ma żadnego problemu, trzeba kupić, co sie okaże po rozebraniu. Więc tak: Najpierw idzie głowica, potem kanapka z zaworami, którą trzeba rozpołowić i tam lubią wyszczerbić sie delikatne przylgnie gniazd zaworowych, czasem same płyty są tak wypracowane, że aż przecina się dziura, lub rozlatują się. Są tam dwa komplety: ssące i dwa tłoczne-wszystko...
wymiana zaworu ciśnienia w bloku - pod filtrem odśrodkowym.
W granicach 30 bar. Ty nie masz czym się martwić ciśnienia w normie
Jest jeszcze zawór przekaźnikowy obok europy. Są dwie opcje albo go wymień, lub jeżeli nie chcesz sie narażać na koszty, usuń zaworek kierunkowy z tego zaworu, powinno zdać egzamin jakieś pytania foterr(at)interia.pl Pomagamy na forum nie na E-mail.
Pompa nie ruszana przy ciśnieniu 15,5 na wolnych nie podchodziłem do tego tematu . Auto ma przejechane około 1 mln kilometrów nie zmęczone serwisowane do końca co 60 tyś w Scania.
Czujnik temperatury spalin będzie miał coś wspólnego z wysokim ciśnieniem?
Witam Zawieszenie kabiny,skrzynia biegów i sprzęgło zasilane są z obwodu 24,23 to obwód hamulca ręcznego i zasilanie naczepy.Pod skrzynka akumulatorów masz butlę ona zasila trzeci obwód 23,jak Ci ucieknie powietrze ze sprzęgła sprawdź czy tam jest powietrze.wycieków nie masz gdzieś.
A możę gdzieś w dalszej części przewód jest zabity osadem z oleju, Przez to drożność pomniejszona i robi za wysokie ciśnienie przy kompresorze
Sprawdź ciśnienie manometrem. Sprawdź olej czy niema w nim paliwa.
14 Barów to w miarę normalne ciśnienie. Podmieniłem czujnik ciśnienia, czujnik przelewowy, cewkę gaszenia, filtr paliwa nowy. Po co? Odpala normalnie?
71 to problem z ciśnieniem paliwa. Ale usterka ta to tzw blink code i sygnalizuje wszystkie usterki związane z ciśnieniem paliwa (czujnikiem). Także to może być np. za duże ciśnienie. (Pow 21 bar)
Sprawdź w EDC powinien pojawić się błąd o kodzie 18. Jest to częsta przyczyna w tych silnikach że pada czujnik ciśnienia oleju
Kluczowe pytanie w tej sprawie jest przy jakim ciśnieniu otwiera się twój zawór bezpieczeństwa . Proponuję podpiąć manometr pod osuszacz i sprawdzić przy jakim ciśnieniu otwiera , na pewno na zaworze bezpieczeństwa jest napisane ciśnienie otwarcia. Możliwe że jest uszkodzony i puszcza szybciej niż osuszacz kichnie , o ile dobrze pamiętam to ciśnienie...
Scania 580v8 ciśnienie oleju po uruchomieniu 4atm.nawolnych obrotach,po dodaniu gazu[1500obr.}wolno rośnie do 5atm. i spada do4atm ,panewki nowe.Wygląda na awarię zaworu pompy. Czy dobrze rozumuję?. Proszę o pomoc.Nadmienię ,że stare panewki były wytarte,czjnik ciśnienia wymieniony,problem pozostał nadal.
W ciężarówkach nie robię, ale opis sugeruje że nie ma dostatecznego oddawania ciepła/ciśnienia przez skraplacz. Ma to dodatkowy wentylator chłodnicy czy no cewkę magnetyczną na wiskozowe? Ile czynnika wrzucasz?
Wszystko zaczęło się przy wymianie filtra na nowy (nie dało się odkręcić nakrętki pod którą jest filtr w efekcie czego uszkodził się gwint). Po zakręceniu nowej nakrętki był delikatny wyciek i wystąpił błąd za niskiego ciśnienia ale po jednym dniu zgasł pomimo dalszego wycieku. Wymiana podstawy filtra, wyciek usunięty ale po około półtorej godzinie...
vin 5131845
Czyli błąd 8247 nie ma nic wspólnego z usterką nox za katalizatorem? Odkręcając przewód powietrza w pompie czuć że dochodzi tam duże ciśnienie .
Nr błędu podaj.
Przeczytaj to kompem bo do każdego z tych kodów błyskowych odnosi się kilka kodów błędów. Kod 73 to błędy D200 do D205 czujnika ciśnienia paliwa cylindrów 4-5-6 a kod 74 to błędy D300 do D304 zaworu dawki paliwa cylindrów 1-2-3. Te dwa czujniki, o których piszesz, mierzą tylko ciśnienie paliwa.
Witam. I jak ogarnales Scanie? Co bylo?
ciśnienie w normie
Scania ma tylko abs, błędów jako takich nie ma. Najprawdopodobniej pojawia się ciśnienie w hamulcu zasadniczym. Który zawór jest za to odpowiedzialny ? A jeśli zbyt małe ciśnienie na ręcznym to który ?
Zrobić test i sprawdzić ciśnienie przed i po kryzie. Wyniki napisać tutaj.
Dwa zaworki jeszcze wystepują przy podstawie filtra. Witam Te już są przelewowe (utrzymują ciśnienie)
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Witam Wymieniałeś filterek w dozowniku.Dozownik ma za zadanie regulować i utrzymać ciśnienie.
Zobacz jakie są ciśnienia przed i za ogranicznikiem ciśnienia.
W/g instrukcji w układzie osi skrętnej panuje ciśnienie 14 bar.
To ze nie kreci to wina czujnika luzu ale zapalić powinien . Sprawdź ciśnienie zasilania paliwem. Więcej pomogę jak będę przy komputerze .
Korozja, jak na zdjęciu, pęknięć nie widać co nie wyklucza faktu, że one są, ale odpowietrznik wyjmowałem i jest czysty, a przy odkręcaniu filtra leci powietrze. Jak sobie poradziłeś z korozją? Spawanie czy jakieś inne metody? https://obrazki.elektroda.pl/8417628400_...
Jakie masz ciśnienie zasilania paliwem druga sprawa jak masz numer silnika to zapodaj zobaczymy co to jest.
mam problem scania r420 w czasie jazdy ciśnienie w układzie 1i2 spada do 10bar ale jak auto jedzie z górki to rośnie na maxa ostatnio był naprawiany zawór przy osuszaczu nie słychać żeby gdzieś powietrze uciekało w scania serwis powiedzieli że tak może być przez 15min bo sprężarka się serwisuje, tylko że trwa to już tydzień
Jakie lanie wtrysków !!! HPI to nie PDE czy zwykła pompa. Napisz coś wiecej o niej nr. VIN 20 bar to dużo za dużo Scania R pracuje na ciśnieniu 16 bar przy 500obr/min. Dobra diagnoza naprawa i Scania ma palić max 32litra. Pewno jest to Scania HPI (przejściówka pomiędzy 4 a R. Te scanie mogą mieć ciśnienie 20 bar na obrotach. Na wolnych 18bar. Pytanie:...
Witam Jest to seria 4?Jk tak to sprawdz smok(stary typ) poznasz go po tym,że filtr siatkowy jest zamontowany w środku rurki zasysającej paliwo,nowy typ montowany jest na zewnątrz a przewody paliwowe są przykręcane do smoka(stary typ posiada przewody wciskane)
Jeśli jest coś niepokojącego podłącz zegar mechaniczny. Często padały czujniki ciśnienia.
Ret 20040 oznacza zbyt niskie ciśnienie oleju przy poleceniu włączenia retardera. BMS 3088 CAN przyczepy - CAN high nie działa
Witam mam problem z powietrzem w scani 124 420 z 2003 roku a mianowicie hamuje mi naczepa podczas jazdy oraz nie dzialaja biegi na dolnej skrzyni i nie dziala impulsator od predkosci. Wymienilem w samochodzie zawor czterodrozny ora dwa zawory na skrzyni biegow i dalej nie ma poprawy. Sprezarka pompuje normalnie tak jak powinna i nie wiem co jest nigdzie...
Masz problem z ciśnienie zasilania paliwa - za niskie. Możliwe przyczyny: filtr, pompa, przewód nieszczelny itd...
Ale ciśnienie mam ok, moc też jest, nie dymi z odmy tylko olej kapie. Wydaje mi się że naj bardziej wtedy gdy na górskim hamulcu zjade z góry i stanę
Czy jesteś w stanie zaobserwować co dzieje się z ciśnieniem paliwa w zakresie tych obrotów kiedy występuje dymienie?Masz dostęp do jakiegoś komputera diagn.? Samochód na serwisie scanii w Krakowie ciśnienie ok, dziś będzie jeszcze podmiana koordynatora.
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
Sprawdź odpowietrzenie w smoku. Denoxtronic 1 oczyszcza się sprężonym powietrzem. Może tu masz problem, że robi się ciśnienie podczas oczyszczania i nie ma gdzie ujść ze zbiornika.
Za duża różnica zużycia klocków. Wymień komplet na osi. I za niskie ciśnienie powietrza w układzie SCR. Witamy nowego fachowca na forum:)
Witam. Mam problem głośna praca pompy oleju, ciśnienie na wolnych obrotach 1,6 bar
Witam Mam problem ze SC R , mianowicie wyświetla błąd; EEC 146 wysokie ciśnienie powietrza. Wszystkie pomiary wydają się prawidłowe. Ma ktoś jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny problemu, jak to prawidłowo zdiagnozować?
Daj nr VIN to zobaczymy jakie zawory powinny być tam zamontowane.
Witam, po 2-letniej walce ze spalaniem w Scani R420 HPI: - wymiana pompy wysokiego ciśnienia - wymian prawie wszystkich zaworków ( poza kąta i dawki paliwa) - wymianie uszczelek pod pompowtryskami - regulacji zaworów .... spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to...
Dzięki za zainteresowanie, diagnozowanie delphi, tyle można podejrzeć ciśnienie paliwa i otwarcie zaworu gaszenia.
Czujniki ciśnienia są dwa a ten trzeci to jest stycznik T4 odpowiadający za N1 Buzzer czyli przekaźnik popularnie zwany brzęczykiem. Stycznik działa w ten sposób, że podaje masę z pinu 2 na 1 gdy brakuje ciśnienia. Jeśli ciśnienie jest ok to na białym przewodzie nie powinno być masy.
Sterowanie ciśnieniem - ciśnienie powietrza w układzie przekracza lub przekroczyło 13bar. Przyczyną: Elektryczna lub mechaniczna usterka jednostki sterującej, sprężarki lub zaworu elektromagnetycznego
zmierz ciśnienie na układzie zasilania
Zobacz jakie błędy Ci wyskoczyły na wyświetlaczu to może coś podpowiedzieć, pompa jakby padła to by nie odpalił czy po godzinie czy po 5h według mnie.... Pompe możesz szybko sprawdzić, nie koniecznie komputerem, wystarczy dorobić króciec i mieć zegar do 30bar podłączyć się i zobaczyć jakie pompa daje ciśnienie.
Dobrze by było zmierzyć ciśnienie zasilania..
Pompowtryski wymienione a co z zasilaniem pompowtryskow jakie ciśnienie paliwa na filtrze ?
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Właśnie pali normalne, na strzała. Tylko jak chodzi i słychać ze coś jest nie tak. Dopiero przy 10000obr ma ciśnienie 16
Scania R500 V8, 2011 rok, VIN 5266434. Ktoś może dane jakie tam powinny być ciśnienia paliwa na listwie i filtrze? Czytałem o ,,regulacji" zaworu przelewowego które utrzymuje zbyt niskie ciśnienie. To jakąś wada fabryczna czy skutek słabnącej sprężyny wraz z wiekiem?
Witam. Mam taki problem. Scania r420 HPI ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 5 bar na 1500 6,5-7 bar. Na rozgrzanym na wolnych 3,5bar i na 1500 4,5-5,5bar. Na manometrze zewnętrznym podpiętym przy filtrze oleju. Wymieniono: 1.Pompę oleju 2. Obudowę chłodnicy oleju razem z zaworami. Jakieś pomysły?
Witam Miałem taki przypadek. Winny był czujnik ciśnienia oleju w retarderze. W czasie jazdy z podłączonym komputerem wskazywał ciśnienie większe od zera, pomimo że retarder był nieużywany. Nawet gdy wykręciłem czujnik i nim potrząsałem to pokazywał na kompie jakieś ciśnienie.
W ASO jest wszystko dostępne oddzielnie....ale zanim wyda się kilka tyś zł. warto sprawdzić czy jest wsztstko na wtyczce w/g tego co pisałem wczesniej. http://obrazki.elektroda.pl/2970540000_1...
Przy odłączonym przewodzie ABS powinno pokazać 8 bar. . Pod warunkiem, że ciągnik wysyła prawidłowe ciśnienie :)
usterka nie koniecznie w układzie elektryczny silnika zmierz ciśnienie paliwa
Zatkany filtr powietrza lub kompresja przechodzi do skrzyni korbowej.
Sprawdź w wartościach pomiarowych jakie ciśnienie wskazuje na tym kole.
Odnośnie błędu BMS 26307-1 ; masz problem z czujnikiem prędkości obrotowej koła ( chyba nr 2) , za duża odległość czujnika od koła polaryzacyjnego lub koło polaryzacyjne skorodowane . Sprawdź luz piasty koła , stan koła polaryzacyjnego pod względem korozji , zmniejsz przerwę między czujnikiem a kołem polaryzacyjnym. APS 647 11;związany jest z regulacją...
Jak tam wygląda szczelność kolektorów wydechowych- chodzi o kielichy. Spowoduj zamknięcie górskiego, nawet brecha i ktoś nich depnie na 1000 obr, zaobserwuj czy spaliny wieją przed turbiną. Co to znaczy nie pokazuje? nie ma w podglądzie parametrów, czy też pokazuje zero? Jakie jest ciśnienie paliwa na filtrze? (manometr).
pozostale 3 pompowtryski zostaly te co byly i nie byly ruszane. Tylko zawory sa wyregulowane. 3 uszkodzone poszly do regeneracji i maja byc zamontowane w miejsce tych 3 pozostalych. Kolego karlos85 masz wiedze lub informacje na temat regulacji dzwigienek pompowtryskiwaczy??
Może nieszczelnosc pomiędzy turbo a kolektorem ssącym, na obrotach ciśnienie rośnie i wtedy słychać.
wywala pod ciśnieniem, tylko jakim?? sterownik nie interpretuje ciśnienia jako jest czy nie ma, dla niego jest istotna wartość, jeśli ta wartość znacznie odbiega od zadanej (zapisanej w mapie paliwowej na sztywno) uniemożliwi to odpalenie silnika, tego nie da się stwierdzić "na oko" czy jest dobre ciśnienie
W skakance kompresor lubi marnować ciśnienie oleju, na próbę przy ciepłym silniku zaślep i zapal i bedzie z 1.5 bar więcej.
Przejrzelismy caly uklad zasilania paliwem. Wszystko szczelne smok czysty. Wymienilismy filtr paliwa i jeszcze raz zmierzylismy cisnienie zasilania: niskie obroty - ok 5,3 bar 1700 obr/min - 4,7 bar Moze mi ktos napisac jakie powinno byc prawidlowe cisnienei zasilania? Wszystko wskazuje na to ze pompa ma za mala wydajnosc tyle ze byla niedawno to jest...
Scania PDE nie wyświetli błędu ciśnienia paliwa, bo brak czujnika.. ale za to pokażą się błędy pompowtrysków. Naturalnie że ciśnienie trzeba sprawdzić. I wypada podać rok prod.
Witam, proszę o pomoc. Po regeneracji APS, kompresor nie nabija ciśnienia, w przewodzie podpiętym do głowiczki sprężarki cały czas jest ciśnienie. Po odpięciu i załamaniu przewodu kompresor nabija ciśnienie do układu, podmieniłem APS dalej to samo, kupiłem (nowy regenerowany) to samo. Gdzie szukać przyczyny.
Jeśli to HPI a pewnie tak to pierwsze co do sprawdzenia zawory regulujące ciśnienie - pierwszy w zasobniku paliwa drugi w obudowie filtra. No i ten trzpień w obudowie filtra paliwa. Jeśli to nie pomoże to będzie problem z pompą zasilającą. Jakie ciśnienie paliwa ma ta Scania jak już odpali??
A wg mnie najpierw należy sprawdzić ciśnienie paliwa na filtrze.
https://obrazki.elektroda.pl/6173915300_...
Zajrzyj do przewodu między turbiną a intercoolerem, sprawdź czy nie ma tam oleju. Zainteresowałbym się też odmą.Wytłumacz też dokładniej to zdanie "Drugą myślą przy naprawie to ściągnięcie przewodu od intercoolera i wtedy ciśnienie oleju ustało, po założeniu powróciło". Co masz na myśli pisząc "ciśnienie oleju"?
Ciśnienie pompy zasilającej zmierzone?
A sprawdziłeś chociaż ciśnienie i wydatek tej hydrauliki. Bo bez tego to co oczekujesz?
Witam, szukam informacji na temat ustawiania cewek paliwowych w scani hpi tzn. przy jakiej wartości powinny się otwierać i czy cewki kąta i dawki ustawia się na to samo ciśnienie?
konretnie robiąc test na wewnetrzne nieszczelnosci, maksymalne cisnienie jakie zbuduje na akumulatorze to okolo 1020 bar Według mnie to za mało jak na ciśnienie robocze. A podczas jazdy jakie masz ciśnienie na akumulatorze?
Sprawdź ciśnienie paliwa, jeśli będzie ok. To jednostka do naprawy. Pozdrawiam WIMM
Ręczna pomocą paliwa służy jedynie do odpowitrzania układu. Zmierz ciśnienie paliwa na filtrze.
Może to być kwestia odpowietrzenia układu. Skoro nie jest wyczuwalne ciśnienie w układzie chłodzenia to winę może ponosić zapchany kolektor wodny na głowicach.
Czujnik ciśnienia Napięcie z czujnika ciśnienia obwodu tylnego wykroczyło poza zakres wartości dopuszczalnych. Wewnętrzna usterka jednostki sterującej ze względu na uszkodzony czujnik ciśnienia lub z powodu rozkalibrowania czujnika ciśnienia po zdjęciu pokrywy z jednostki sterującej. Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Wartość z czujnika ciśnienia...
Z tego co czytam to coś masz nie tak bo scania pokazuje 1.08 na postoju bo pokazuje ciśnienie bezwzględne a tym samym twoj manometr nie moze pokazywać tego samego czyli przy pełnym obciążeniu manometr pokaże 2.5 Bara a sdp3 3.5 Bara
Kolejna kwestia to jak bardzo ta Scania kopci bo ogólnie to Scania lubi se zakopcić np przy zmianie biegów. Turbosprężarka zregenerowana?? Pierwsze pytanie: dlaczego była regenerowana a drugie pytanie to czy jest zregenerowana poprawnie?? Pasowałby po pierwsze sprawdzić szczelność dolotu i intercoolera (baaaaaaaaardzo częsta usterka w Scanii) i podmienić...
Zaraz komputery diagnostyki ect. i od tyłu diagnozę zaczynać ... Sprawdzane było ciśnienie zasilania pompowtrysków ?
Witam! Mam pewien dziwny problem w tym aucie, kontrolka Air Brake miga w aucie, ciśnienie w układzie było mierzone, i jest wszystko dobrze. Również ciśnienie oleju w silniku pokazuje 0 a co pewien czas wychyla się na ułamek sekundy do końca skali i tak zawsze dwa razy i wraca do zera. Po włączeniu blokady dyferencjału kontrolki gasną a wskaźnik ciśnienia...
Mowa o silnikach HPI w 124 wyższe ciśnienie po dołożeniu drugiej sprężyny są problemy z odpalenie. W R-ce nie ma takiego problemu (niższe ciśnienie pracy układu).
Kody sczytane z interfejsu Scanii,czujnik ciśnienia doładowania sprawny https://obrazki.elektroda.pl/5595066700_...
Biorac pod uwagę cisnienia o jakich mowisz chodzi o zawór na akumulatorze wysokiego ciśnienia. Pozdrawiam.
jakie ciśnienie turbina scania scania ciśnienie ciśnienie scania
podłączyć domofon tabela oznaczenie matryca philips peugeot boxer kluczyk
łucznik synchronizacja berges falownik
Koszt naprawy telewizora LG 42LD650, który się nie włącza Zmywarka IKEA nie grzeje wody: przyczyny i rozwiązania