W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
Znalazlem drugi alternator z własnym regulatorem, iskra 65a, d+ podlaczone pod akumulator, a b+ przez kontrolke pod stacyjke, kontrolka swieci, ładowania brak, co moze byc nie tak?
Narysuj sobie schemat i pomyśl jak diody działają. Coś na bakier masz z podstawami elektroniki.
Schemat jest dobry na 100%. Jest to scemat do alternatora dziewięciodoidowego np. Polonez z zewnętrznym regulatorem napięcia, zastosowanego w ciagniku lub widlaku. Nie wiem czy kolega "kierbedz4" pomylił go z sześciodiodowym- to gdzie przekaźnik lampki kontlolnej ładowania ? Jeśli nie mam racji to proszę mnie doszkolić.
Regulator napięcia wymieniłem na nowy i nic to nie zmieniło.Dalej pali się kontrolka ładowania przy wyłączonej stacyjce.Miernik muszę kupić bo wiadomo że bez tego nie ma możliwości sprawdzenia ładowania.Przeanalizowałem schemat połączeń w alternatorze i coś mi wygląda na to że jest to wina diod prostowniczych.
zamieszczam prosty schemat jak to mam podpięte a ta czerwona linia to przebieg masy http://obrazki.elektroda.pl/7453137100_1...
Witaj. Ja to myśle, że ty byś chciał aby dokładnie ci pokazać to i to jest uszkodzone. Ale tak to nie da rady . Wcześniej miałeś napisane aby sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki w obwodzie sterowania silnika, nie napisałeś czy to sprawdziłeś. Może czas wziąść w rękę schemat i miernik. Napisz czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać cyknięcie...
Dobra, dzięki wszystkim za dobre rady. Co do tego prostownika to w zasadzie to jest zasilacz do radia CB (własnej roboty) ale ja go najczęściej używam do ładowania małych akumulatorów żelowych. Jużw wiem jak go zapiąć, zabiorę się za to dzisiaj wieczorem. Mam jeszcze takie pytania: 1. Ma ktoś może schemat takiego obrotka ?? 2. Słyszałem że aby przystosować...
Okej, jutro przy atakuje auto złomy, byłem też w jednym sklepie z częściami do fiata 125p ale był zamknięty może jutro się uda. P.s. niestety 27 muszę wyjechać na 2 tygodnie, ale mam nadzieje że zbiorę wszystko czego potrzebuje przed wyjazdem a po powrocie wezmę się za montowanie. Bardzo Wam dziękuje za pomoc, na prawdę bardzo. Pozdrawiam EDIT: Szukałem...
Czyli sprawa jest prosta. Montujesz żarówkę 12V/2W w miejsce lLEDa na schemacie. Bierzesz regulator od Poloneza. Poprawiasz błąd opisany przez gromleona: Połączenie katod diod wzbudzenia ma iść do DF regulatora. A w zasadzie na inaczej oznaczone wyprowadzenie regulatora. Reszta OK. Powodzenia.
a jak zachowuje się kontrolka ładowania gdy jest uszkodzony? świeci po włączeniu zapłonu?
Jako. że nikt nie odpowiedział, zamykam temat. Z usterką poradziłem sobie sobie przerabiając układ ładowania na podobny do Poloneza.
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Weź schemat choćby od Poloneza z alternatorem 9d i zobaczycz jak wygląda. Tu masz to samo.
Dziękuje wszystkim którzy odpowiedzieli mi na temat. Jeśli ktoś potrzebuje schemat do C330 to mogę go przesłać. Pozdrawiam
ładuje, mam miernik, amperomierz w ciagniku pokazuje ładowanie, chodzi tylko o to żeby podłączyć kontrolke pod ten alternator, jest on z poloneza
Jak masz sprawną stacyjkę,to pod stacyjkę .Jak masz na stacyjkę tylko rozrusznik ,bez napięcia (po kluczyku) na kierunkowskazy, kontrolkę ładowania , kontrolkę oleju.
Tu masz schemat poszukiwania usterek w układzie elektrycznym motocykla. Sprawdza się w większoci maszyn
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich...
Lepiej to napraw bo alternator pracuje "na pol gwizdka". Diody dostaniesz w sklepie ale musisz wiedziec ktore to a wszystkich jest 9. 3 z nich sa od wzbudzenia. Niestety nie powiem ci w ktorym miejscu bo nie znam dokladnie budowy alternatora od poldka. Jesli nie czujesz sie na silach pozwol zrobic to komus kto tym sie zajmuje na codzien. Jesli sam wymontujesz...
Witam !! Zasadniczo w polonezach montowano alternatory 9 diodowe. Zastosowanie alternatora 6-cio diodowego z regulatorem 9d się nie powiedzie. Załączam sklecone przed chwilą schematy dla pokazania różnic w obu przypadkach. Przy wymianie alternatora zalecam też wymianę regulatora napięcia na elektroniczny, napięcie w instalacji jest wtedy bardziej stabilne....
Witam mam prośbę. czy może ktoś dokładnie opisać i najlepiej przedstawic schemat które kabelki do czego mam podłączyć przy zmianie prądnicy na alternator ( mam alternator od poloneza)przy ursucie c-330?? Bo nie wiem jak podlączyć kable przy alternatorze, resztę rozumiem. bedę bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
Jeden blok--rozumiem, że jedną z gałęzi trójfazowego regulatora przedstawionego na schematach? Myślałem o wykorzystaniu jakoś gotowych regulatprów n.p. od PF 126P,POLONEZ lubcoś podobnego.
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
Nie wiem czy temat aktualny ale właśnie przed chwilą miałem ursusa C360 z padniętym ładowaniem które kiedyś robiłem na alternatorze od poloneza , myślę że ten schemat pomoże:D, regler też do alternatora :D bo raz mi się zdarzyło że gość był zdziwiony że nie pasuje ten co był od prądnicy
Przerabiasz instalacje według schematu 2. Oryginalny regulator jak i przekaźnik blokady a dokładniej przekaźnik kontrolki ładowania demontujesz. Są całkowicie zbędne. A ten alternator od poloneza jest 6 czy 9 diodowy? Podaj jego dane. .
Koniecznie potrzebuje schemat prostego regulatora ładowania. Jestem ciekawy czy można wykonać go własnoręcznie w domu. Posiadam regulator od poloneza ale on się wyłącza gdy napięcie przekroczy 14,4 V a ja potrzebuje takiego który się nie wyłącza.. Opisz dokładniej problem. Napisałeś czego regulator ma nie robić, ale nie napisałeś czego oczekujesz?
tak to się zgadza lecz ,pytanie miałem do czego podpiąć przewód czerwoney ze stacyjki i na chybił trafił podpiołem go do lampki ładowania lecz lampka przy starcie jaki i przy włączeniu kluczyka sie nie zaświeciła i dalej sie głowie , przecierz wszystko podpiołem jak na schematach w sieci i nic
Nie jest zasilane z żarówki-kontrolki ładowania? W podobnych układach wystarczało zmienić żarówkę na nową, wypalały się z czasem(Polonez i podobne). Sprawdź w/g schematu wykonanie obwodu, było kilka opcji wzbudzenia alternatora.
Dla "ludzi ułomnych" Aletranator w nowych fordach, dokładnie prąd ładowania jest regulowany przez sterownik silnika. Widać na załączonym schemacie. Jeżeli wasza wiedza skończyła się na czasach poloneza i małego fiata z prądnicą, nalegam nie piszcie głupot. Teraz serwisant ma opcje kodowania alternatora w zależności od jego mocy w [A] i napięcia ładowania....
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
Jest to przekaźnik ROZWIERNY specjalny i nie jest zastępowalny poprzez zwykły przekaźnik samochodowy. Jego parametry pracy to: rozwarcie styków 5.5 +/- 0.2 V zwarcie styków: poniżej 3.5 V Rezystancja uzwojenia: 29 +/- 2 Omy w temp. 20 'C Podłączenie: 86, 87 - masa (styki te mogą być już zwarte w przekaźniku, zależnie od wersji) 85 - środek uzwojenia...
W Polonezie Caro 96 cały czas świeci się lampka kontrolna braku ładowania akumulatora, napięcia na alternatorze pomierzone wynoszą ok 14,5 V . Alternator miał wczesniej wymieniane szczotki i było wszystko w porządku. Moja prośba jest taka proszę o podpowiedź gdzie szukać usterki albo proszę o pomoc w odszukaniu schematu elektrycznego tej części .
Posiadam regulator napięcia RA2/12v 9d od poloneza, chce go zaadopotować do Fiata126p. Na forach w których adoptowali go do MZki pisano że jest lepszy niż ten z fiata 126p. Ma wyprowadzenie na 3 kabelki: - masa/obudowa - D+/15 - Wzb./67 http://obrazki.elektroda.pl/4699589800_1... W tym 1.Podstawę reg. od Poloneza oczywiście łączymy z masą...
Witam Mam problem z alternatorem w wózku widłowym, silnik z ursusa C-330. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze dochodzi do 16V i powyżej. Zamontowałem alternator od poloneza 44A 12V z regulatorem elektronicznym RNc-12. Żółty przewód podłączyłem do szczotek, zielony razem z przewodem od kontrolki ładowania do diód. Czy takie połączenie jest...
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
To w Polonezie występował jakiś inny, który nie miał problemu z migającą kontrolką? Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne, to jaki jest ciąg przyczynowo-skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego...
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód. Wydawało mi się zawsze że alternator Malucha jest 6 diodowy. Dobrze wiedzieć. Jak taki przekaźnik zainstalować? Jakiś schemat? Przekaźnik z Poloneza rozumiem się nada.
Zapoznałem się z teoria ładowania akumulatora, wiem że źle wykonany prostownik zasilacz może spalić akumulator. Jeżeli ktoś by mógł to proszę o poprawienie mojego schematu, proszę o nie dodawaniu więcej tranzystorów niż te które są.Bo znalazłem podobny schemat a autor który o nim pisał, wypowiadał się, że służy mu już kilka lat i bez problemów działa....
Witam Mam problem z kierunkowskazami w Polonezie Caro Plus z 1997 roku. Problem powstał z powodu odwrotnego połączenia akumulatora (całe szczęście , że nie z mojej winy) uporałem się prawie ze wszystkim. Pozostały mi dwa problemy do rozwiązania,mianowicie kierunkowskazy i kontrolka ładowania, świeci się cały czas nawet bez kluczyka, gaśnie po uruchomieniu...
Ano jak Piotr napisał działa tak jak na regulator przystało. Działa bardzo dobrze ale... Zbaczając z tematu odpowiedzi, muszę powiedzieć, że trochę mi mina zrzedła, gdy dziś zobaczyłem w akcji w kolegi Polonezie Atu Plus GSI alternator 12V 70A. Czemu zapytacie? (gwoli wyjaśnienia w Polonezach w całej ich historii w polskich silnikach były używane alternatory...
Są to bardzo wytrzymałe przekaźniki z limuzyny o nazwie "Polski FIAT 125p". Zostały tylko w Polonezie zastąpione wymiarowo mniejszymi. Niestety, w tamten układ się nie nadaje ten po prawej - 5230, ten jest do lampki ładowania FIATA, Gdzie styk roboczy jest rozłączany po podaniu napięcia. Można by go zastosować ale po zmianie połączeń, może nie warto?...
Ludzie, nie rozśmieszajcie mnie z tymi regulatorami od Poloneza, WSK, ETZ... Koniecznie potrzebny jest zwykły regulator napięcia od skutera. Cena zaczyna się od 15 zł. Przed montażem upewnijcie się czy cewka nie ma uzwojenia "bezmasowego" (wersje do motocykli ze światłami zasilanymi z akumulatora), wówczas jeden przewód będzie trzeba połączyć z masą....
Hi, hi, tym mailem możesz przesłać tylko tekst, prosiłem o priv maila :D Daj mi go na PW (prywatne wiadomości) :P Ale schemy dopiero jutro, na dziś mam dość. Więc na chybcika znalazłem takie schematy z tranzystorkiem BC313 (podaj jakie mam Ci schematy wysłać na tego podanego maila?): - Przerywacz do latarki (schemat i druki, podać nr. B293) - Wzmacniacz...
No i wszystko jasne :D Czyli tak:kabel z plusa (u mnie ten czerwony) do wzbudzenia (?), dwa pozostałe do regulatora, z regulatora na kontrolkę ładowania(czyli u mnie na ten niebieski) i wszystko zmasować. Dobrze zrozumiałem? Dodano po 6 I jeszcze kolejne pytanie: czy ten schemat odnosi się do wszystkich polonezowskich alternatorów czy tylko konkretnie...
Ja mam inny trochę problem, chciałem zamontować zapłon w mojej JAWIE 350. Posiadam cewkę impulsatora i znalazłem schemat układu zapłonowego, który docelowo powinien być montowany w POLONEZIE. Tranzystorem kluczującym jest tranzystor BUX37 ale nie mogę go dostać w swojej okolicy dlatego chciałem go zastąpić tranzystorem MOSFET IRF840. Na symulacji komputerowej...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie w tym modelu forda były montowane dwa typy 90.amperowych...
Nie wiem czemu się burzysz? Może dlatego, że drogie, wspaniałe i "amerykanskie" BMW się popsuło.... Mało tego. Opacznie i wręcz agresywnie interpretujesz moje pytania a potem odpowiadasz nie na temat. :cry: Napięcie z cewek po odłączeniu regulatora napięcia jest ok - pomiędzy 16V - 100V. chyba logiczne że skoro mierzę same cewki to będzie AC Tylko dla...
instalacja 12V czy 6 v nie ma wpływu na prace zaplonu!--popatrz na schemat osobne cewki na zasilanie ładowania inne na oswietlenie inne na zasilanie zaplonu i wlasnie ta cewka daje najczesciej ponad 100( 60-300 zaleznie od obrotów) v zaleznosci od producenta.. i to napiecie dopiero przelanczane jest przez zaplon i podawane na ceke VN Dodano po 5 jak...
Witam, sprawdź w schemacie swojego Poldka jak jest łączona lampka sygnalizująca ładowanie i ogólnie jak wyglądają połączenia alternatora. U mnie w Caro MR93 lampka jest szeregowo ze wzbudzeniem altenatora i kiedy miałem przerwę w uzwojeniu wzbudzenia to kontrolka się nie świeciła - także wtedy, kiedy silnik się nie kręcił i powinna się zaświecić. Ładowania...
Witam. Dość dawno temu mój c330 przeszedł remont. Został założony alternator od żuka, - na masie, itd. Jakiś tydzień temu owy alternator od żuka uległ awarii. Mianowicie zatarły się łożyska. Jako że miałem 2 alternator, założyłem go. Wszystko podpiąłem tak jak na schemacie poniżej. Regulator jaki zastosowałem to regulator od Poloneza (taki by założony...
Witam,mam problem Stalem sie szczesliwym posiadaczem poloneza 96rok z silnikiem 1,6gli na wtrysku i z gazem Problem polega na tym ze alternator przestaje ładowac po rozgrzaniu sie silnika.Stojac w korku na wolnych obrotach az gasnie,ladowanie jest znikome i tylko na wysokich obratach. Po rozgrzaniu zaczynaja mi przygasac kontrolki,radio przestaje grac,a...
Z tego co pamiętam z dzieciństwa to Java zablokowana, ma na kolektorze dolotowym zwężkę robiącą z potężnego (jak na 50ccm) przekroju, kółeczko jak w motorynce. Co do całości tematu: 0) jeżdżę codziennie do pracy na SR50 w idealnym stanie 1) Simson na filmie nawet się nie wkręca na max obroty (co słychać) 2) Gratuluje zużytego silnika tym którym nie...
Połączenia zegarów FSO Polonez MR93 Nr pinu Kolor Prąd Opis Ozn schemat A1 - - - - A2 - - - - A3 P - zasilanie zestawu +12V (po włączeniu zapłonu) - A4 RZ - wskaźnik paliwa 76 A5 SK - kontrolka rezerwy 73 A6 N - kontrolka ładowania akumulatora 1 59 A7 CF - kontrolka ładowania akumulatora 2 - A8 F - zasilanie zegara +12V (stałe) 74 B1 BK - kontrolka...
cze, to teraz mam inne pytanie,rozkreciłem prostownik z rozruchem i zobaczyłem trafo o wymiarach 15 cm na 15 cm wtórne nawiniete przewodem w emali o średnicy 3mm , jeśli chodzi o pierwotne to było coś takiego: biegły do niego 3przewody(ponumerujmu je sobie 1 i 2 i 3 ) , podczas normalnego ładowania kożystane było z 1 i 2 przewodu, podczs rozruch przałączało...
Standardowy alternator Elmotowski - większość części pasuje z fiata 125 lub poloneza. Szczotkotrzymacza faktycznie brakuje. Możesz go nabyc w sklepie motoryzacyjnym. Kosztyje parę złotych. Mam jednak sugestię - zanim go podłączysz zdemontuj go, rozłącz diody główne i je pomierz. Diody przeciwprzepięciowe jeżeli już były to też. Schemat dokładnie odpowiada...
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Regulatory rosyjskie 1: podobny w budowie do poloneza 4 tranzystorowy z tranzystorem wyjściowym KT805AM który powinien być w handlu. Typ regulatora ERN-1 2: regulator napięcia 1 tranzystorowy wyjściowy tranzystor KT825a sterowany układem scalonym K140JD701.Na regulatorze jest wykonana płynna regulacja napięcia ładowania.typ regulatora ARN-2 3: to regulator...
AVE... (at)AlekZ Odniosę się tylko do niektórych rzeczy. Ograniczę się więc tylko do ostrożnego stwierdzenia, że elektryfikacja wsi przed II wojną szła niespiesznie. Na wszelki wypadek błagam, nie imputujcie mi, jakobym twierdził, że wieś polską na szerszą skalę zelektryfikował okupant. Złośliwie jeszcze dodam, że widocznie jednak tym świetnie kształconym...
Witam. Przekaznik pisalem wczesniej dowolny na napiecie 12V- ja uzywalem od samochodu np.od poloneza.Przy kupnie przekaznika osoba skladajaca ten uklad powinna powiedziec sprzedajacemu do czego jej jest potrzebny taki przekaznik,i sprzedajacy doradzi,nie mam katalogu w glowie :( To prawda 78L12 nie bedzie dzialal prawidlowo,ale bedzie dzialal,zostal...
witam , tez mam problem z instalacja a dokladnie z ladowaniem .do regulatora dochodzi 12V na srodkowy zacisk i koniec .co dalej? Przy montarzu alternatora z poloneza to stary regulator prądnicy odłączasz, a przewody łączysz parami (jak to spójż w schemat)
Witam serdecznie miło że piszecie no widać sarkazm i ,, złośliwość,, wypowiedzi i branie mnie za trolla... ,,,Kilogramy waty,,, 1KM to 736W. A po zważeniu pojazdu wtedy wyjdzie kilogramy na waty. Nie znam masy własnej pojazdu. Bo mamy silnik szeregowy o mocy 200W czy nawet 300 W podane przez producenta parametry techniczne tego modelu silnika. I napięciu...
polonez ładowania ładowania polonez wskaźnika ładowania polonez
alpine kostki wymiana pompy pralce bosch radio concert
robot sprzątający samsung układ pneumatyczny
CAN vs UART – różnice, zastosowania, standardy ISO 11898, UART TTL, CAN FD, magistrala, mikrokontrolery Zmiana języka w systemie Uconnect: instrukcje